Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 ... 63
Tulostusversio
Aihe: Viimeksi nähtyjä elokuvia  (Luettu 486523 kertaa)
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #630 : 04.01.2009 01:32 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Toivottavasti toi teksti oli sarkasmia. Aika varmuudella viime vuoden paskin leffa. Katoin 15 minuuttia ja meinas jo laatta lentää siinä vaiheessa, kun ei sitä paskan hajua enää kestänyt.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #631 : 04.01.2009 02:12 »
fivestar Jäsen Viestejä: 4 Basaaripisteet: 0 Profiili Katoin just Total Recallin ensimmäistä kertaa vuosiin. Ei ollutkaan niin hyvä kuin silloin joskus :--(
Kylläpä masentaa.

Ja oma heikko kontribuutioni aiempaan Kill Bill-keskusteluun: Kill Billit ovat parasta Tarantinoa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #632 : 04.01.2009 14:53 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Toivottavasti toi teksti oli sarkasmia. Aika varmuudella viime vuoden paskin leffa. Katoin 15 minuuttia ja meinas jo laatta lentää siinä vaiheessa, kun ei sitä paskan hajua enää kestänyt.

Olis vissiin pitänyt jaksaa katsoa vielä hetken pidempään. Ja oli muuten enskarissa vasta tänä vuonna. ;)


------------------------------------------------------

Elähän mitä, lissää pukkaa.


Yes Man

Tästä mulla oli ekasta trailerista lähtien hyvä fiilis, eikä se onneksi pettänyt. Pitkästä aikaa nautinnollinen komedia Carreylta. Kuminaamailu on sitten Ace Venturoiden mennyt huonompaan suuntaan ja sisällön edelle, mutta Yes Manissa jalat ovat pitkästä aikaa maassa ja kreisidorkailua sekä nokkelampaa komediaa(tosi kevyellä draamalla höystettynä) on sopusuhtaisesti. Ei tämä universumia mullistanut, mutta nauratti rutosti ja teatterista poistuessa mieli oli hyvä. Muuta en kaivannutkaan.


Veren Vangit

Vaimo innostui tästä vampyyriaiheesta, ja kun tämäkin filkka oli mulla näkemättä, niin vuokrailtiin eilen. Aika tyly setti. Ihan tosissaan ja antaumuksella selvästi tehty, ja roolisuorituksista irtoaa vahva viboja. Yllättäen nuori Kirsten Dunst oli ihan perkeleen kova tässä. Melkoinen rooli vetää tuonikäiselle. Viihdyin paremmin kuin odotin.


« Viimeksi muokattu: 04.01.2009 15:30 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #633 : 04.01.2009 18:12 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili


Twilight

Blaablaaaaa blaa

Tuohan on filmatisointi tämän hetken ylivoimaisesti myydyimmästä kirjasta. Itse olen kirjoista ensimmäisen lukenut ja ihan kelpo tavaraa, vaikka kohderyhmä onkin selvästi romantiikan nälkäiset teinitytöt ja Ephramit.

Pitää itsekin tuo katsastaa, vaikka yleensä kirjafilmatisoinnit kusevat ja pahasti. Poikkeuksena toki Taru Sormusten Herrasta -trilogia.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #634 : 04.01.2009 18:38 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Kummisedät I-III tuli koettua vuosien jälkeen uudestaan. Ei ole liioiteltua sanoa että elokuvat ovat alansa merkkiteoksia. Vaikea lähteä avaamaan syitä miksi elokuvat ovat niin täydellisiä, kun ne loistavat jokaisella osa-alueella. Myös hieman kritiikkia osakseen saanut kolmas osa on mielestäni erinomainen elokuva ja komea päätös tarinalle.

Francis Ford Coppola (Godfather I-III, Apocalypse Now) ja hänen tytär Sofia Coppola (Virgin Suicides, Lost in Translation).

Hetken kävi mielessä että Coppolan suku on parasta mitä elokuville on koskaan tapahtunut, mutta sitten sain selville että Nicolas Gage (oikealta nimeltään Nicholas Kim Coppola) on Francis Fordin veljenpoika. Nikolas kaken näyttelijätyötähän olen yleisesti halveksunut, joten loistokkuus ei ihan koko suvussa näköjään kulje.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #635 : 04.01.2009 19:25 »
720 Jäsen Viestejä: 165 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsekin kävin Twilightin tyttöystävän kanssa katsomassa ja itse kyllä tykkäsin. Kirjoista olen lukenut kolme(tai no, kaksi ja puoli) ensimmäistä ja varsin onnistuneesti oli tämä ensimmäinen kirja käännetty filmille.
Olihan se kornia menoa monissa paikoin, tehosteet olivat paskaa ja dialogi oli hölmöä. Silti elokuva oli tunnelmallinen ja hauskakin. Oman lisänsä toi tietenkin näytös tennarin ykkössalissa missä meitä kaksijalkaisia taisi olla 5-10 ja suurin osa katsojista oli ikäluokkaa 11-13, komedian määrä lisääntyi noin 90% kun kuunteli samalla yleisön reaktioita kankaan tapahtumiin. Hauskaa settiä oli.
Näyttelijät olivat melko onnistuneita, ainakin Bellan näyttelijä oli hyvä. Edwardinkin näyttelijä oli ainakin ulkoisilta puitteiltaan sopiva rooliin, kirjan kuvaus täsmäsi hyvin. Näyttelijäntyöltään ei kuitenkaan ollut erityisten kehujen arvoinen.
Musiikki ei taas mielestäni toiminut, olihan siellä toki Musea ja Radioheadia mutta jotenkin biisit ei useimmin sopineet kohtauksiinsa. Suurimmat kehut ansaitsee kuvaus, oli kyllä julmetun kauniita maisemia luotu Hollywood-mittakaavassa kengännauhabudjetilla.
Huonommallakin leffalla olisi voinut vuoden aloittaa, jään odottamaan jatko-osa New Moonia vaikkei olekaan Twilightin veroinen tarina.

3/5
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #636 : 04.01.2009 19:44 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili
En kai ole ainoa Ystävät hämärän jälkeen-elokuvan nähnyt täällä?

Katsokaa Twilightista tykänneet tämä. Keinolla millä hyvänsä.  ;) Teette palveluksen itsellenne.

Itse lyhensin missattujen helmien häpeälistaa kahdella. Oldboy ja The Prestige tuli katsottua.

Ensimmäisestä olin lukenut hypeä jo varmaan ajanlaskun alusta asti, mutta jostain kumman syystä vasta nyt päätin istua tämän ääreen. Olihan se ihan kiva, mutta odotin ehkä jotain suurempaa. Loppuun asti tyylillä hoidettu, mutta juoneen en saanut oikein kosketusta. Toimintakohtaukset (etenkin se 2d-käytävä) olivat joka tapauksessa mahtavia. Pitäisi antaa tälle varmaan toinen katselukerta.

The Prestige oli taas sitten odotettua laatua loppuun asti, jossa jokainen näyttelijä antoi tyylipuhtaan suorituksen. Kunhan aivot pääsivät samalle aaltopituudelle ajassa hyppivän kerronnan kanssa lopputuloksena oli oikein mainio penkille liimaava parituntinen. Bowie! Kyllä se vain oli Bowie, vaikka piti monta kertaa tarkastaa.  :)
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #637 : 04.01.2009 20:22 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Veren Vangit

Vaimo innostui tästä vampyyriaiheesta, ja kun tämäkin filkka oli mulla näkemättä, niin vuokrailtiin eilen. Aika tyly setti. Ihan tosissaan ja antaumuksella selvästi tehty, ja roolisuorituksista irtoaa vahva viboja. Yllättäen nuori Kirsten Dunst oli ihan perkeleen kova tässä. Melkoinen rooli vetää tuonikäiselle. Viihdyin paremmin kuin odotin.

On jokin aikaa kun olen tämän leffan katsonut, mutta muistelen että kun sen viimeksi katsoin tulin tulokseen että tämä on yksi parhaimmista vampyyri-elokuvista. Ellei jopa parhain. Erityisesti Tom Cruise yllätti. Ei sillä että Dunst tai Pitt jäisi erityisemmin Cruisen varjoon. Mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen. Voisi huomena jopa katsella ihan tarkoituksella jos tämä jostain alelaarista pilkistäisi kun olen kaupungille menossa hiukan kiertelemään. Tosin tätä ei ole kyllä kaupoissa näkynyt pitkään aikaan. Harmillista.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #638 : 04.01.2009 22:03 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Twilight

Tuohan on filmatisointi tämän hetken ylivoimaisesti myydyimmästä kirjasta. Itse olen kirjoista ensimmäisen lukenut ja ihan kelpo tavaraa, vaikka kohderyhmä onkin selvästi romantiikan nälkäiset teinitytöt ja Ephramit.

Joo, niin näytti lopputekstien perusteella olleen. Itsehän en ollut koskaan kuullutkaan. Ja tuskin tulee luettua, ei se leffa kuitenkaan NIIN mullistava ollut.

Vaan hyvä silti. Hajotkaa siihen, ystävät. Hämärän jälkeen, illansuussa tai miten vaan. ;)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #639 : 04.01.2009 22:11 »
720 Jäsen Viestejä: 165 Basaaripisteet: 0 Profiili
En kai ole ainoa Ystävät hämärän jälkeen-elokuvan nähnyt täällä?

Katsokaa Twilightista tykänneet tämä. Keinolla millä hyvänsä.  ;) Teette palveluksen itsellenne.

Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä katsomaan.  ;)
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #640 : 05.01.2009 03:42 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Dr. Horrible's Sing-Along Blog tuli Amazonista tällä viikolla ja ehdin uuden vuoden reissun jälkeen katsomaankin sen perjantaina. Mitäs tuosta voi enää sanoa, mitä ei olla jo sanottu. Aivan loistavaa settiä ja koukuttavia melodioita, kuten muistelinkin. Katsoin parin päivän aikana koko roskan läpi viisi kertaa alusta loppuun ja joitain yksittäisiä kipaleita vielä useammin. Vaikka loppu olikin hieman liiankin tyypillistä Joss Whedonia, sillä onnistutaan yllättävänkin onnistuneesti tuomaan draamaa ja vakavuutta muuten kevyeen ja hauskaan pätkään.

******/*****, 10+/10, 120/100
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #641 : 05.01.2009 03:58 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Mullahan on Bad Horse -soittari, joka toimii sekä pienenä inside-läppänä että osoituksena mun Dr. Horrible -fanituksesta.

« Viimeksi muokattu: 05.01.2009 06:09 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #642 : 05.01.2009 20:16 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Rio Bravo

Ihan kiva John Wayne länkkäri. Ihan jees juoni ja hyvät näyttelijät, ei tästä mitään hirveän erikoista osaa sanoa. Jos tykkää länkkäreistä niin kyllä tästä pitää. Stumpy-pappa oli oikeasti ihan hauska.


The Devil's Backbone


Teemalta justiinsa tuli.
Guillermo del Toro on kyllä visuaalisesti lahjakas ohjaaja. Juoni oli melko tylsä ja tavallinen, mutta muut elementit paikkasivat hyvin. Tykkäsin ehkä jopa enemmän kuin Pan's Labyrinthista.



« Viimeksi muokattu: 06.01.2009 00:04 kirjoittanut Koo »
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #643 : 07.01.2009 00:22 »
jannes H-O-R-WARD Jäsen Viestejä: 28 Basaaripisteet: 0 Profiili The Pianist

Chinatownin jälkeen ehdottomasti parasta Roman Polanskia, elokuva on aidosti tunteita herättävä ja koskettava elokuva. Monta shokeeraavaa kohtausta ja palan kurkkuun tuovia hetkiä.
Paras elokuva juutalaisten sorrosta mitä olen itse nähnyt.
Adrian Brody sai ansaitusti Oscarin työskentelystään.

tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #644 : 07.01.2009 15:04 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
The Pianist

Chinatownin jälkeen ehdottomasti parasta Roman Polanskia, elokuva on aidosti tunteita herättävä ja koskettava elokuva. Monta shokeeraavaa kohtausta ja palan kurkkuun tuovia hetkiä.
Paras elokuva juutalaisten sorrosta mitä olen itse nähnyt.
Adrian Brody sai ansaitusti Oscarin työskentelystään.


Todellakin. Pianist kuuluukin omaan top kymppiin.

Pitäisi tuo Chinatown katsoa uudestaan kun viime kerrasta on jo aikaa. Muistaakseni ainakin Nicholson loistaa tuossa elokuvassa.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #645 : 09.01.2009 01:40 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili No niin katsastin elokuvan nimeltä Twilight. Joku voi kysyä että miksi, niin uteliaisuudesta.

Pieniä spoilereita tapahtumista, ei juonesta.

Elokuva oli kokonaisuudessaan sillä tasolla mitä ajattelinkin mutta eri syistä. Ensinnäkin leffaan mennessä mietin että koko idea on todella ennalta arvattava ja mieletöntä teiniangstia. Näin ei kuitenkaan ollut. Yllätyin positiivisesti että elokuvasta oli oikeasti jätetty kaikki suurin turha teinidraama pois. Ja siis ei kannata käsittää nyt väärin, elokuvan ideahan oli teinidraama, eli kyllä sitä siinä on. Mutta meininki ei ollut perinteistä "kaikki vihaa mua, olen yksin, olen turha jne.". Tämä puoli jätettiin aika pienelle huomiolle (joka hahmon osalta) ja hyvä niin.
Toiseksi ajattelin että mukana on suhteellisen kliseistä teinirakkautta ja kovaa vampyyri menoa, mutta nämäkin oli onneksi jätetty aika pieniin. Sen kyllä myönnän että "rakkaudensalama" iski kyllä hiukan kuin kirkkaalta taivaalta, mutta ei ihan niin pahasti kuin olisi voinut.

Eli tarinan näkökulmat ja ne asiat joihin keskityttiin oli yllättävän hyvin paikallaan. Suurin ongelma elokuvassa oli kuinka asiat oli kerrottu. Niin kohtausten suunnittelun kuin toteutuksenkin osalta. Osa kohtauksistakin oli kyllä hiukan huvittavia. Ensimmäisenä tulee mieleen metsässä toteutettu kohtaus kun Edward näyttää miksi he eivät kulje auringon valossa. "Pelkäätkö mua? Kannattais. Oon paras metsästäjä. Ai et pelkää? *swih* Nyt oon täällä, kato kuinka nopee olen. Pelkäätkö nyt? Ai et. Kato kuinka vahva oon *arg* Pelkäätkö nyt? Ai et. Mä himoitsen sun verta, en tiedä pitääkö itsehillintäni. Pelkäätkö nyt mua? Ai et, tuut vaan lähemmäs." Siis ihan ihme meininkiä. Tähän vielä hiukan tökeröt päätökset tehosteissa, niin tahaton komedia oli aika valmis. Voin kuvitella mitä Wayansin veljekset keksii tästä elokuvasta. Varsinkin "täysvalkoisesta elämästä" mikä on Edwardin perheellä.

Näyttelijä suoritukset oli ihan ok. Yleisesti eniten pidin Edwardin näyttelistä Robert Pattinsonistä. Kukaan elokuvassa ei erityisen merkillepantavasti näytellyt, mutta Pattinsonissa on jotain pientä charmia tai arvokkuutta. Tästä käverista voi tulla varsin suosittu ja menestyksekäskin kun hiukan saa ikää lisää ja kokemusta.

Loppu arvosanana voisin antaa...2/5. Tarinalla on paljon paremmat lähtökohdat mitä luulin, mutta joku on ryssinyt elokuvan teossa. Eli ohjaaja.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #646 : 09.01.2009 08:52 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili

Eli tarinan näkökulmat ja ne asiat joihin keskityttiin oli yllättävän hyvin paikallaan. Suurin ongelma elokuvassa oli kuinka asiat oli kerrottu. Niin kohtausten suunnittelun kuin toteutuksenkin osalta. Osa kohtauksistakin oli kyllä hiukan huvittavia. Ensimmäisenä tulee mieleen metsässä toteutettu kohtaus kun Edward näyttää miksi he eivät kulje auringon valossa. "Pelkäätkö mua? Kannattais. Oon paras metsästäjä. Ai et pelkää? *swih* Nyt oon täällä, kato kuinka nopee olen. Pelkäätkö nyt? Ai et. Kato kuinka vahva oon *arg* Pelkäätkö nyt? Ai et. Mä himoitsen sun verta, en tiedä pitääkö itsehillintäni. Pelkäätkö nyt mua? Ai et, tuut vaan lähemmäs." Siis ihan ihme meininkiä. Tähän vielä hiukan tökeröt päätökset tehosteissa, niin tahaton komedia oli aika valmis. Voin kuvitella mitä Wayansin veljekset keksii tästä elokuvasta. Varsinkin "täysvalkoisesta elämästä" mikä on Edwardin perheellä.

Spoilaa promillen verran kirjaa, joten laitetaan tageihin.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #647 : 09.01.2009 12:26 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mistiä ei voinut pienin odotuksin lähteä katsomaan. Green Mile ja Shawshank Redemption ovat hirmu hyviä elokuvia molemmat. Onko laatu taattua kun Darabont pääsee taas Stephen Kingin lähdemateriaaliin käsiksi?

Kyllä se aika taattua on. Vaikka Mist ei onnistu samanlaista pyhyyttä ympärilleen rakentamaan kuin pari aiemmin mainitsemaani klassikkoa, on se silti hyvä psykologiseen tutkiskeluun enemmälti luottava kauhugenren edustaja. Eivät ökömölöt kokonaan vaille ruutuaikaa jää, mutta enemmän onneksi pureudutaan siihen, miten ihmiset suhtautuvat ympärillään olevaan järkyttävään tilanteeseen. Kahden tunti kesto on antanut tarinalle rakennusaikaa, joka tämän tyyppisen elokuvan ollessa kyseessä on ensiarvoisen tärkeä asia.

Elokuvan lopetus on häkellyttävä. En ole vielä päättänyt, onko se täysin päätön, vain shokkiarvon takia rakennettu. Vaiko sittenkin yksi rankimmista, synkimmistä, odottamattommista ja hienoimmista Hollywood-elokuvan lopuista koskaan? Vasten kasvoja se joka tapauksessa iskee ja lopullisesti langettaa katsojan inhon päähenkilön ylle.


Mitäs muita tälläisiä "porukka jää loukkuun pieneen tilaan ja jossain vaanii jotain kamalaa" -elokuvia onkaan? Diggailen niistä paljon, ja suurimman osan Hollywood-tuotoksista varmasti olenkin jo nähnyt.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #648 : 11.01.2009 02:10 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Hoh, yhden jutun unohdin kertoa Twilight-teatterireissusta. Näytöksen jälkeen kävin vessassa, ja vastoin tapojani menin jostain syystä koppiin asti enkä laarille. Meidän Finnkinon Plazan sisustukseen kuuluu, että jokaisen vessakopin seinällä on iso kuva jonkun naisnäyttelijän naamasta, ja sen tiesin. Tässä kopissa oli kuitenkin erään näyttelijän naama myös oven sisäpuolella, eli oven ollessa kiinni tasan pönttöä vastapäätä.

Hajosin.  :lol:

Kyseessä oli kotitekoinen juliste, mutta niin pirun hyvälaatuinen, kookas ja taidolla oveen teipattu se oli, että aika pitkään luulin äijän ihan oikeasti kuuluvan siihen. Ehkä yksi parhaista käytännön piloista tähän mennessä. Pitänee joku päivä käydä katsomassa, onko kukaan älynnyt edes ottaa sitä pois...
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #649 : 17.01.2009 20:06 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Romper Stomper tuli toissailtana telkkarista. Leffa kertoo skinheadien elämästä, ja esimerkiksi American History X:ään verrattuna, eihän tämä kovin hääppönen ole. Minkäänlaista kannanottoa ei ole mihinkään. Toimintakohtaukset oli ihan hyviä, paljon juoksemista ja silleen. Russel Crowe oli ihan OK pääosassa.

tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #650 : 17.01.2009 21:34 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili Rööperi


Jasper Pääkkönen ja Samuli Edelmann. Näitä herroja en aiemmin olekaan nähnyt Suomalaisissa elokuvissa. Rupesi hieman huvittamaan, kun fruittari pääkkönen ilmestyi ruudulle. Ei sopinut elokuvan tyyliin ollenkaan. Muutenkin liian pitkä elokuva. Yli kaksi tuntia. Siltikin ihan jees, ei tämä totaali floppi ollut. Ainakaan ei ratsastettu perus suomileffa kliseillä.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #651 : 17.01.2009 22:17 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Käväsinpä katselemassa Burn After Readingin muutaman kaverin kanssa. Ihan menevä leffa, parempi mitä osasi odottaa. Vähän kyllä hidastempoinen, tuntui ettei leffassa tapahtunut yhtikäs mitään ja loppui vähän odottamattomasti. Mutta ihan ok leffa joka tapauksessa, ei parhaimmistoa mutta eipähän mene sinne surkeiden joukkoonkaan. Suurin miinus tuli vieressä istuvasta nuoresta parista jotka hirnuivat jokaiselle vitsille aivan törkeän kovaa.  :/
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #652 : 23.01.2009 00:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Taken avaa elokuvateatteriturneeni vuonna 2009, ja millaisella tavalla! Raina liittyy heittämällä Rambon, Terminatorin, True Liesin ja Die Hardin ruudinhajuiseen suosikkitoimintaelokuvieni ketjuun.

Mestarillisesti rytmitetty Luc Bessonin kynäilemä tarina laittaa Liam Neesonin hienosti esittämän isäpappakoviksen jahtaamaan Pariisissa tyttärensä kaapanneita rosmoja. Kaunistelematon toiminta on Takenin merkittävin vahvuus; mättöä ei juuri koristella, vaan pahikset saavat ansionsa mukaan(vai saavatko?) rujon realistiseen tyyliin. Tässä nauretaan PG13 Quantum of Solaceille, jotka korkeintaan näkevät märkiä unia vastaavasta. Koko homman kruunu on Liam Neeson, joka on vaihteeksi oikeasti hyvä näyttelijä action-tujauksessa. Jos Neesonin paikalla olisi ollut vaikkapa Jason Statham, niin ei tämä näin hyvin olisi toiminut. Äijäilyä Liam ei silti jätä vaihtopenkille, vaan leffa tarjoaa myös tämän osalta toimintapätkien faneille muisteltavaa vuosiksi eteenpäin.


Mieleen tulee, että Taken muistuttaa monilta osin 24-toimintasarjan ensimmäistä kautta. Molempien asetelmassa on merkittäviä yhtäläisyyksiä, ja päähahmo Bryan tuo vahvasti mieleen Jack Bauerin. Loppua kohti näiden kahden lajityyppiensä merkkiteosten opetus on yhteneväinen: kun läheiset ovat vaarassa, tekee ihminen mitä vain tilanteen korjaamiseksi.

Mitä vain.


Taken on action-leffojen uusi helmi.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #653 : 23.01.2009 01:15 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Taken avaa elokuvateatteriturneeni vuonna 2009, ja millaisella tavalla! Raina liittyy heittämällä Rambon, Terminatorin, True Liesin ja Die Hardin ruudinhajuiseen suosikkitoimintaelokuvieni ketjuun.

Mestarillisesti rytmitetty Luc Bessonin kynäilemä tarina laittaa Liam Neesonin hienosti esittämän isäpappakoviksen jahtaamaan Pariisissa tyttärensä kaapanneita rosmoja. Kaunistelematon toiminta on Takenin merkittävin vahvuus; mättöä ei juuri koristella, vaan pahikset saavat ansionsa mukaan(vai saavatko?) rujon realistiseen tyyliin. Tässä nauretaan PG13 Quantum of Solaceille, jotka korkeintaan näkevät märkiä unia vastaavasta. Koko homman kruunu on Liam Neeson, joka on vaihteeksi oikeasti hyvä näyttelijä action-tujauksessa. Jos Neesonin paikalla olisi ollut vaikkapa Jason Statham, niin ei tämä näin hyvin olisi toiminut. Äijäilyä Liam ei silti jätä vaihtopenkille, vaan leffa tarjoaa myös tämän osalta toimintapätkien faneille muisteltavaa vuosiksi eteenpäin.


Mieleen tulee, että Taken muistuttaa monilta osin 24-toimintasarjan ensimmäistä kautta. Molempien asetelmassa on merkittäviä yhtäläisyyksiä, ja päähahmo Bryan tuo vahvasti mieleen Jack Bauerin. Loppua kohti näiden kahden lajityyppiensä merkkiteosten opetus on yhteneväinen: kun läheiset ovat vaarassa, tekee ihminen mitä vain tilanteen korjaamiseksi.

Mitä vain.


Taken on action-leffojen uusi helmi.



Oli kyllä tosiaan loistopätkä. Kidnapattu tytär kaukana jorpakon takana, valtion leivissä ollut vihainen isäpappa, tiukka aikaraja sekä kymmenittäin ruumiita ja one linereita.

Ilmiselvä Commando-tribuutti.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #654 : 23.01.2009 16:34 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Taken on tosiaan yksi viime vuosien parhaista toimintaleffoista. Liam Neesonin hahmo on kyllä kova äijä. Ja olen iloinen, ettei tyyppi turvaudu pelkästään tuliaseisiin, vaan käyttää tehokkaita lähitaistelutekniikoitakin. Leffa imaisi heti mukaansa ja piti otteessaan loppuun saakka. Ja kyllähän siitä vähän Commando-vibojakin sai.

Tuli viime viikolla katsottua myös Yes Man ja Zack and Miri Make a Porno. Yes Man oli älyttömän paska leffa, joka petti odotukset Jim Carreyn paluusta. Zack & Miri oli varmaan kymmenen kertaa parempi leffa, ja overallina viime vuoden hauskin komedia.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #655 : 23.01.2009 19:16 »
Gyro Jäsen Viestejä: 27 Basaaripisteet: 0 Profiili
Taken on tosiaan yksi viime vuosien parhaista toimintaleffoista. Liam Neesonin hahmo on kyllä kova äijä. Ja olen iloinen, ettei tyyppi turvaudu pelkästään tuliaseisiin, vaan käyttää tehokkaita lähitaistelutekniikoitakin. Leffa imaisi heti mukaansa ja piti otteessaan loppuun saakka. Ja kyllähän siitä vähän Commando-vibojakin sai.

Tuli viime viikolla katsottua myös Yes Man ja Zack and Miri Make a Porno. Yes Man oli älyttömän paska leffa, joka petti odotukset Jim Carreyn paluusta. Zack & Miri oli varmaan kymmenen kertaa parempi leffa, ja overallina viime vuoden hauskin komedia.

Tuo Zack & Miri oli minusta aika peruskauraa, aika vähän katselet komedioita jos tuo on viimevuoden parhaimpia. Näin heti itselle tuleen mieleen esim. Pineapple Express, aivan loistava komedia, nauroin lähes koko leffan ajan. Ja jos nyt Seth Rogen komedia linjalla jatketaan niin katsoppas vaikkapa tuo Step Brothers.

Kannattaa katsoa myös Judd Apatowin tuotantoa, omasta mielestä ohjannut ja tuottanut lähivuosien parhaimmat komediat.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #656 : 23.01.2009 19:27 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tuli viime viikolla katsottua myös Yes Man ja Zack and Miri Make a Porno. Yes Man oli älyttömän paska leffa, joka petti odotukset Jim Carreyn paluusta. Zack & Miri oli varmaan kymmenen kertaa parempi leffa, ja overallina viime vuoden hauskin komedia.
Yes Man oli "ihan ok", vaikka se koko bändi-idea ja pomohahmo oli nostettu suoraan Flight of the Conchordsista. Zack & Miri oli kyllä yllättävän hyvä jo pelkästään loistavien läppien perusteella.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #657 : 23.01.2009 20:51 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Taken avaa elokuvateatteriturneeni vuonna 2009, ja millaisella tavalla! Raina liittyy heittämällä Rambon, Terminatorin, True Liesin ja Die Hardin ruudinhajuiseen suosikkitoimintaelokuvieni ketjuun.

Mestarillisesti rytmitetty Luc Bessonin kynäilemä tarina laittaa Liam Neesonin hienosti esittämän isäpappakoviksen jahtaamaan Pariisissa tyttärensä kaapanneita rosmoja. Kaunistelematon toiminta on Takenin merkittävin vahvuus; mättöä ei juuri koristella, vaan pahikset saavat ansionsa mukaan(vai saavatko?) rujon realistiseen tyyliin. Tässä nauretaan PG13 Quantum of Solaceille, jotka korkeintaan näkevät märkiä unia vastaavasta. Koko homman kruunu on Liam Neeson, joka on vaihteeksi oikeasti hyvä näyttelijä action-tujauksessa. Jos Neesonin paikalla olisi ollut vaikkapa Jason Statham, niin ei tämä näin hyvin olisi toiminut. Äijäilyä Liam ei silti jätä vaihtopenkille, vaan leffa tarjoaa myös tämän osalta toimintapätkien faneille muisteltavaa vuosiksi eteenpäin.


Mieleen tulee, että Taken muistuttaa monilta osin 24-toimintasarjan ensimmäistä kautta. Molempien asetelmassa on merkittäviä yhtäläisyyksiä, ja päähahmo Bryan tuo vahvasti mieleen Jack Bauerin. Loppua kohti näiden kahden lajityyppiensä merkkiteosten opetus on yhteneväinen: kun läheiset ovat vaarassa, tekee ihminen mitä vain tilanteen korjaamiseksi.

Mitä vain.


Taken on action-leffojen uusi helmi.



Itsekin katsastin kyseisen pätkän juuri ja olihan se hyvä. Toiminta oli hyvää, eikä mitään ärsyttäviä typeryyksiä sisältynyt leffaan. Pahiskin sai kunnolla pataan, eikä loppukliimaksissa ruvettu mitään perseilemään. Liam sopi rooliin hyvin, eikä Maggie Gracekään paha ollut vaikka vähän retardilta/liikaa kahvia juoneelta paikoin vaikuttikin. Laiska kun olen, niin en jaksa sen suuremmin kirjoittaa mitään syvempää analyysiä mutta Epiä komppaan kyllä täysillä tässä asiassa. Suosittelen ja kyllä tämä menee ostoon. Play.comista ainakin irtoaa jo 9.2. alkaen tämä.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #658 : 23.01.2009 21:39 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Taken kuulostaa mielenkiintoiselta, pakko varmaan katsastaa.
Niin paljon hyviä elokuvia, uusia ja vanhoja näkemättä ettei välillä tiedä mistä aloittaisi.  :P Pitäs varmaan lopettaa paskojen camp-leffojen tuijottelu.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #659 : 23.01.2009 22:54 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili RocknRolla

Ihan perus Guy Ritchietä: hulvatonta dialogia, täysin sekopäistä meininkiä ja letkeä meno noin kauttaaltaan. Lopetus oli sangen hölmö (yhdellä paperilla sidotaan kaikki juonikuviot kätevästi yhteen), mutta ihan silkkana sekoiluleffana toimi suhteellisen OK. Ei kyllä yllä Snatchin tasolle millään. Eikä kyllä Lock, Stock and Two Smoking Barrelsinkaan tasolle.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Sivuja: 1 ... 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 ... 63
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines