Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 ... 63
Tulostusversio
Aihe: Viimeksi nähtyjä elokuvia  (Luettu 489157 kertaa)
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #870 : 19.12.2009 11:48 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili 3D? 4D:kin on jo koettu.  8)
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #871 : 19.12.2009 13:04 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 518 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW 3D oli mielestäni pirun hienoa. En missään vaiheessa tuntenut efektien olevan pääosassa, mielestäni niitä käytettiin juuri oikeissa kohdissa. Etenkin rauhalliset kohtaukset, jossa mehusteltiin Pandoran yksityiskohdilla olivat herkkua. Liisa Ihmemaassa trailerissa oli pirun hienot efektit. Se kissa leijaili mua päin saamari.  ;D Ei se tekstien seuraaminenkaan ollut vaikeaa leffan aikana. Jonkun leffan mainoksessa en kyllä pystynyt lukemaan tekstetjä, eli ongelma on varmaan ollut joskus todellinen. Lasit alkoivat muuten hiertämään nenää jo tunnin jälkeen. Aluksi sain korjailin rillien asentoa koko ajan, mutta aika nopeasti löysin niille hyvän asennon. Saisivat kyllä heittää jonkun pehmusteen siihen nenän kohdalle.

Avatarista en osaa oikein sanoa mitään. 3D-neitsyyden menettämisen takia olin niin fiiliksissä, etten osannut ärsyyntyä niistä paljon puhutuista kliseistä. Enkä ole nähnyt liitä leffoja, joita Avatar kuulemma lainaa. Musiikista voin sentään olla samaa mieltä. Tuntuu kuin se olisi lainattu mistä tahansa toimintapätkästä. Upea kokemushan tuo kuitenkin oli. En kyllä usko, että tuo mitään halutuimpia Oscareita saisi. Tehosteet jne. voidaan suoraan antaa Avatarille, muut pystit menkööt muille leffoille.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #872 : 19.12.2009 16:47 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
3D on minusta erittäin toimiva. Ainoana huonona puolena on että siihen jotenkin tottuu todella nopeasti. Ensimmäinen elokuva on hiukan eri juttu. Omassa tapauksessa muistan paljonkin kohtia ensimmäisestä elokuvasta jotka jäivät 3D-kohtauksina mieleen. Mutta sen jälkeen katsotuista elokuvista en muista oikeastaan mitään. Eli todellakin uskon että heille jotka näkevät 3D-efektin ensimmäistä kertaa avatarissa on luvassa todellinen elämys.


Ehkäpä tässä on syy miksi tulin Avatarista niin pettyneenä, Avatar kun oli minulle neljäs 3D-leffa, joista yksi ja ensimmäinen oli koettu IMAX-teatterissa. Toki 3D on hieno tekniikka, mutta kyllä minun osaltani, ainakin tämä Finnkinon teattereissa käytetty 3D, on aikalailla nähty ja koettu.
Ja kun Avatarin kai se suurin ja hienoin juttu oli jo nähty, niin tuli enempi keskitettyä käsikirjoitukseen. . .
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #873 : 19.12.2009 17:38 »
Cocki Destoroyah Jäsen Viestejä: 231 Basaaripisteet: 2 Profiili A Serious Man
Tänään kävin tämän tsekkaamassa ja ja ja... En tiedä mitä sanoa. Leffa oli todella hyvä, kuten Coenin veljeksiltä pystyy odottamaankin mutta se oli niin vammainen  :lol: Ei mitenkään huonolla tavalla tietenkään, kyllähän Coenien aijemmissakin (mm. Fargo) on joitakin todella kummallisia ja vammaisia asioita mutta tämä uusin varmaan vei voiton. Juonessa on välillä vaikea pysyä perässä koska kokoajan tapahtuu jotakin uutta "hullua" tai täysin arvaamatonta. Päähenkilöä alkaa tosissaan käymään sääliksi kun häntä koetellaan niin paljon. Juuri kun luuli pahimman asian tapahtuneen uusia ongelmia vain tulee, tämä on samalla niin hauskaa kun näkee hänen reaktiot asioihin mutta samalla niin surullista.

Musiikitkin oli niin hyvin valittu. Jefferson Airplane sopi täydellisesti tuohon. Niin ja loppu kyllä kruunasi kokonaisuuden. Ei helvetti. Mutta kaiken kaikkiaan, yksi vuoden parhaista jonka olen nähnyt, ehkä jopa paras (Up kun oli kuitenkin melko hemmetin hyvä).  Avatar pitäs käydä myös kattomassa, varmaan ens viikolla jos ehdin. Tuntuu kyllä olevan hieman yli-hypetetty, ja sehän on fakta etteivät leffakriitikot tiedä yleensä mitään. Joten niillä useilla 5 tähdillä mitä se on saanut, ei ole merkitystä minulle.
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #874 : 19.12.2009 17:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Joulutarina


Miten joulupukista tuli joulupukki? Tässä kiehtovassa kysymyksessä riittäisi elokuvan aineksia siinä määrin, että onkin aika ihmeellistä ettei aihetta ole käsitelty vakavasti tämän enempää. Suomen Lapissa kuvattu Joulutarina hoitaa pottinsa pääosin kotiin, vaikkei mistään viiden tähden mestariteoksesta puhutakaan. Se on kuitenkin mitä mainioin jouluelokuva.

Eloluva liikkuu yllättävän synkillä alueilla: tarina käynnistyy, kun nuoren Nikolas-pojan vanhemmat ja pikkusisko menehtyvät joulun alla. Nikolaksesta tulee eräänlainen kiertolainen omassa kylässään. Tämä viettää jokaisen vuoden eri perheessä, ja kiitoksena kaikesta veistelee jouluksi kylän lapsille puusta leluja lahjoiksi.

Miksi joulupukki liikkuu porojen vetämänä? Miksi pukki käyttää punaista nuttua ja lakkia? Nämä selitetään elokuvassa, ja vieläpä jokseenkin järkeen käyvillä tavoilla. Realistinen ote jatkuu läpi elokuvan, kunnes loppuhetkillä Joulutarina löytää satuvaihteen.

Sadusta puheen ollen: Tunturi-Lapin taianomaisen kauniit maisemat ovat uskomattoman kaunista katsottavaa. Sanat eivät tee niille oikeutta, ne pitää itse nähdä.

Joulutarina on oiva lisäys kenen tahansa elokuvafanin hyllyyn. Siihen hyllyyn, josta voi etsiä katsottavaa aina kerran vuodessa, jouluaattoa odotellessa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #875 : 20.12.2009 17:47 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Avatar oli mun eka 3D leffa, eikä kyllä tehnyt mitään erikoista vaikutusta. Tuntuu todellakin vain halvalta jipolta koko teknologia. Kalliimmat liput, epämukavat lasit ja vähän huonompi kuvanlaatu. Meh.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #876 : 20.12.2009 18:22 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Olihan tuossa 3D:ssä tosiaan hyvät ja huonot puolensa. Hyviksi voidaan lukea tietenkin syvyysvaikutelman luoma lisänäyttävyys. Maisemakuvat, jossa efektillä ei mässäillä ovat parhaita esimerkkejä. Kyseisellä jipolla voidaan myös yllättää visuaalisesti katsoja tehokkaammin, esim katsojan refleksien testaaminen heittämällä tavaraa päin katsojaa (Avatarissa oli yksi tälläinen kohta, savukranaatti).

3D -kuva on jonkin verran suttuisempi kuin perinteinen ja se vaatii hyvän katselupaikan. Luin useita suosituksia että eturiveistä olisi hyvä katsoa 3D-elokuvaa, jolloin kangas peittää lähes koko näkökentän. Istuimmekin melko lähellä, mutta tämä oli mielestäni vain huono asia. Vaikutti siltä että kuva näkyi oikein vain kun katsoi tarkasti kohti suoraan kuvaa ja kun kangas oli niin lähellä piti elokuvan aikana kääntää päätä, jos halusi tarkentaa katseen kankaan reunoilla oleviin kohteisiin. Huomasin myös että nopeissa kohtauksissa, joissa seurattavat kohteet liikkuvat kaikilla kolmella akselilla nopeasti ja leikkauksia on paljon, ei oma katse pysynyt enää perässä. Nämä muutamat kohdat olivatkin enemmän mössöä. Esim, se boksilla esikatselussa oleva pätkä oli yksi näistä. Ja sitten vielä tekstitykset pilasivat muutamissa kohdissa tehokkaasti illuusion kolmiulotteisesta kuvasta. Usein ne oli laitettu hyvin seurattavan hahmon kanssa samalle syvyysakselille, mutta joissain kohdissa ne leiuivat kohteiden päällä, jotka näyttivät kuitenkin olevan lähempänä kuin itse teksti. Pääasiassa yritinkin olla lukematta tekstiä, jolloin katse pysyi jotenkin kohdistettuna kuvaan.

Liisa ihmemaassa trailerissa katsojaa lähestyvä kissan pää oli Avatarin maisemakuvien ja savukranaatin ohella parhaat fiilarit aiheuttava kolmedeekohtaus.

Niin ja entä itse elokuva. Loistavahan se oli. Hyvin tavanomainen käsikirjoitushan siinä oli ja tapahtumat olivat hyvin pitkälti ennalta-arvattavia, mutta se maailma ja digitaalisten hahmojen herkkyys ja yksityiskohtaisuus olivat mykistävää tasoa. Väittäisinpä jopa että tässä on näyttävin CGI-elokuva koskaan. Kliseitä elokuvassa oli myös paljon, mutta nekin oltiin tuotu esille taitavasti. Ihminen demonisoitiin tekojensa puolesta tehokkaasti, mutta joukosta löytyi myös hyviä yksilöitä. Kuinka monta kertaa tämäkin tarina on kuultu, mutta onko sitä koskaan esitetty näin kauniisti? Oma mielipiteeni mukailee melko tarkasti Jari Peltosen V2:n arvostelun linjauksia.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #877 : 20.12.2009 18:34 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Siis eihän siinä ole mitään logiikkaa, että eturivi olisi hyvä paikka katsoa elokuvia. Ei toimi normaaleissa näytännöissä, joten miksi näissäkään. Itse olin vähän keskiosaa taaempana ja kaikki toimi kuten piti. Tottakai lipunmyyjät yritti neuvoa eturiviin, mutta lol.

Muutama spoiler:

Ja tuo tarinan rakenne on tosiaan nähty sen miljoona kertaa. Kyllähän se olisi lapsena vielä mennyt, mutta niin paljon leffoja katsoneena kliseet olivat kylmää kamaa. Lukuisista käsikirjoituksen mokista puhumattakaan. Itseä harmitti muunmuassa se, että Navien ja ihmisten interaktiota oli niin vähän. Näin se koko rotujen ero unohtui elokuvan aikana samoin kuin Navien "hiilikuitu" luut? ja niiden jättimäinen koko. Se kun se Navityttö pussas Jakea ihmismuodossa, oli ehkä leffan hienoin kuva.

Sit vitutti ne pari megaklisettä. Luonnon väliintulo, se ihmisten johtajapälli (onko tylsempää pahista koskaan nähty?) ja tämä koko rakkaustriangeli. Sekä tietenkin sen ison punaisen lentoliskon kesytys (wtf?).

Kun karkit riisuu Avatarista ei jäljelle jää oikeastaan yhtään mitään. Ei tätä toista kertaa jaksaisi katsoa edes ilmaiseksi.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #878 : 21.12.2009 00:47 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Siis eihän siinä ole mitään logiikkaa, että eturivi olisi hyvä paikka katsoa elokuvia. Ei toimi normaaleissa näytännöissä, joten miksi näissäkään. Itse olin vähän keskiosaa taaempana ja kaikki toimi kuten piti. Tottakai lipunmyyjät yritti neuvoa eturiviin, mutta lol.

Niin, on tuo pointti ihan validi siinä mielessä, että kun kankaan reuna ikään kuin katkaisee jonkun katsojaa kohti kurottautuvan asian, vähentää se illuusion tehoa melkoisesti. Mutta selvähän tuo silti on, että ne muutaman kohdat, joissa edessä istuminen on 3D:n kannalta hyvä juttu, eivät millään paikkaa sitä 97% elokuvasta, jonka aikana se tietenkään ei ole.

Kevyttä spoileria saattaa esiintyä tästä eteenpäin.

Kävin siis myös juuri tuuppaamassa Avatarin, ja olen aikalailla samoilla linjoilla miggen kanssa. Mun lähtökohtahan tähän on se, ettei koko elokuva ole oikeastaan missään välissä - niin trailereita ennen kuin niiden jälkeen - kiinnostanut laisinkaan. Vaikea sanoa miksi, mutta vibat olivat tosi huonot. Eikä mulla ole koskaan ollut Cameroniin mitään orgastista odotus-suhdetta, vaikka se aika kuumaa kakkaa onkin kursinut kokoon elämänsä aikana. Oli siis mukava yllättyä positiivisesti siitä, kuinka viihdyttävä pätkä tämä oli.

First things first, teknisesti leffa on tosiaan uskomaton. Ehdottomasti parasta CGI-elokuvaa mitä tähän maailmaan on koskaan tuotettu. Myös tarinan konsepti ja lähtökohdat ovat mielenkiintoiset. Itse juonikaari onkin sitten, kuten monesti on jo todettu, niin perinteistä kamaa kuin vain voi olla. Sanat "moderni Pocahontas" tulivat mieleeni varsin pian. Mitä hahmokaartiin taas tulee - ja mua melkeinpä harmittaa olla näin helppoa yleisöä - niin nimenomaan tämän vanhan tarinan seurana varsin karikatyyriset päähahmot toimivat kuin toimivatkin. Yksiulotteinen militanttimörkö, nuori ja sarkastinen it-miljonääripomomies, luonnon puolesta painiva tutkimusryhmä, takkinsa kääntävä sotasankari ja monet muut klassikot löytyy, ja niistä saa kyllä revittyä hupia jos vaan tahtoo.

Yllätyksettömyyden ohella huonoin puoli, kuten zoukkakin mainitsi, on se kuinka helposti rotujen erot hämärtyvät. Kohtauksia, kuten ihmis-Jake Neytirin sylissä sekä Tsu'tayn mättöjuhlat sen kopterin kyydissä olisi pitänyt olla rutosti enemmän. Samaten Maan tilanne ja sen maagisen älykivimatskun todellinen merkitys jäi harmittavan laihaksi. Klise-itkusta ja muusta huolimatta stoori on kuitenkin kerrottu erittäin viehättävästi, ja upean visuaalisen annin kanssa tämä on ehdottomasti näkemisen arvoinen ainakin sen yhden kerran. Ja mielellään teatterissa.



Peeäs. Nyt alkoi muakin ensimmäistä kertaa harmittamaan kuvan värikylläisyyden kärsiminen 3D-lasien kourissa. Muuten pidän tekniikasta oikein paljon, sillä jo pelkästään hengästyttävät syvyysvaikutelmat tuovat roimasti lisäarvoa tämänkaltaisiin leffoihin. Toki hyvintehtyinä silmille tuleva kama on kans komeaa(miggen mainitsema Alice-trailerin kissa oli tosiaan paras tekele tällä saralla tähän mennessä), mutta ne efektit myös puuroutuvat hieman liian helposti. Tekniikka vaatii siis paljon kehittämistä, mutta en menisi sitä turhakkeeksi haukkumaan. Saisivat nyt ekana tuon kirkkausasian ratkottua, niin hyvä tulisi.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #879 : 21.12.2009 04:01 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Samaten Maan tilanne ja sen maagisen älykivimatskun todellinen merkitys jäi harmittavan laihaksi.

Pitää sitä jotain jättää jatko-osaankin.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #880 : 21.12.2009 08:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Suurimmassa osassa kohtauksia kolmedeen kontribuutio tosiaan oli se, että joku random tyyppi käveli läheltä kameraa, tai joku kaappi oli blurrattuna muiden kaappien kanssa vähän ohi kuvasta. Itsehän tyhmänä odotin jotain hienompaa kuin lapsuuden pahvilasit ja kolmiulotteiset dinosauruskirjat.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #881 : 21.12.2009 09:37 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 703 Basaaripisteet: 2 Profiili
Suurimmassa osassa kohtauksia kolmedeen kontribuutio tosiaan oli se, että joku random tyyppi käveli läheltä kameraa, tai joku kaappi oli blurrattuna muiden kaappien kanssa vähän ohi kuvasta. Itsehän tyhmänä odotin jotain hienompaa kuin lapsuuden pahvilasit ja kolmiulotteiset dinosauruskirjat.
Totta kai suurin osa siitä on ihan "perustilanteita" eli kuvan syvyydentuntua. En oikein ymmärrä miten voi odottaa jotain muuta "suurimmalta osalta" kuvasta. Itse ainakin olen ottanut kaikki "suurin uudistus sitten värien tulon" -hehkutuspuheet täysin markkinointipuheena. Aika hyväuskoinen tai tietämätön saa olla että nuo uskoisi, kun teatteritila kuitenkin pysyy aivan samana. Tämän vuoksi 3D-elokuvien genre valikoimakin suhteellisen rajoittunut, enkä usko että esimerkiksi perinteinen ja hidastempoinen draama ihan heti (jos ikinä) tulee käymään läpi 3D-muutosta.

Olen pitänyt alusta alkaen 3D-ominaisuutta enemmän "mausteena" kuin elokuvan murroksena ja tämän tekniikka mielestäni hoitaa todella hyvin. Varsinkin kun ajatellaan että tekniikka tuli vasta.

Ja tiedän että vertauksesi pahvilaseihin ja dinosauruskirjoihin oli kärjistystä, mutta minä voin ainakin sanoa että olen varsin positiivisesti yllättynyt 3D-tekniikan laadusta ja siitä että se toimii. En todellakaan rinnastaisi sitä mitenkään pahvilaseihin tai dinosauruskirjoihin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #882 : 23.12.2009 11:41 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Kyllä Avatar oli hyvä elokuva. Toki juoni oli todellakin ennalta-arvattava ja nähty moneen kertaan, mutta jostain syystä se ei häirinnyt ollenkaan. Ehkä se oli kuitenkin kerrottu tarpeeksi uudesta vinkkelistä. Ja olihan se hieno. Sitä havahtui varmaan elokuvan puolessa välissä ja tuli sitä kaverillekin sanottua, että uskomatonta että ruudulla ei luultavasti ole mitään aitoa, mutta jotenkin sen vain hyväksyi todeksi. Sama homma oli kyllä myös District 9:n kanssa, mutta tässä se oli vielä hienompaa koska lähes kaikki oli tehty digitaalisesti.

Kävin katsomassa elokuvan sunnuntaina eikä sitä vieläkään meinaa saada mielestä pois. Pitkästä aikaa sellainen elokuva, joka tulee varmasti katsottua elokuvateatterissa toiseenkin kertaan.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #883 : 23.12.2009 11:51 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Kävin viikonloppuna kattomassa Avatarin ja 3D efektin lisäksi siinä ei ollut mitään hienoa. Kyllä siitä kertaallen sen 12.50 maksoi kun en aiemmin ole 3D leffoja nähnyt. On siinä tekniikassa vielä kehittämistä kun jos ruudulla liikkui jotain niin meni niin sumeaksi että ei oikeen meinannut saada selvää. Eipä ne lasit edes tummentanut kuvaa mitenkään liikaa, mutta se niissä oli, että jos katsoi vähänkin väärässä kulmassa niin eivät toimineet ja kaikki näkyi kahtena.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #884 : 29.12.2009 18:06 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 916 Basaaripisteet: 0 Profiili
A Serious Man
Tänään kävin tämän tsekkaamassa ja ja ja... En tiedä mitä sanoa. Leffa oli todella hyvä, kuten Coenin veljeksiltä pystyy odottamaankin mutta se oli niin vammainen  :lol: Ei mitenkään huonolla tavalla tietenkään, kyllähän Coenien aijemmissakin (mm. Fargo) on joitakin todella kummallisia ja vammaisia asioita mutta tämä uusin varmaan vei voiton. Juonessa on välillä vaikea pysyä perässä koska kokoajan tapahtuu jotakin uutta "hullua" tai täysin arvaamatonta. Päähenkilöä alkaa tosissaan käymään sääliksi kun häntä koetellaan niin paljon. Juuri kun luuli pahimman asian tapahtuneen uusia ongelmia vain tulee, tämä on samalla niin hauskaa kun näkee hänen reaktiot asioihin mutta samalla niin surullista.

Musiikitkin oli niin hyvin valittu. Jefferson Airplane sopi täydellisesti tuohon. Niin ja loppu kyllä kruunasi kokonaisuuden. Ei helvetti. Mutta kaiken kaikkiaan, yksi vuoden parhaista jonka olen nähnyt, ehkä jopa paras (Up kun oli kuitenkin melko hemmetin hyvä).  Avatar pitäs käydä myös kattomassa, varmaan ens viikolla jos ehdin. Tuntuu kyllä olevan hieman yli-hypetetty, ja sehän on fakta etteivät leffakriitikot tiedä yleensä mitään. Joten niillä useilla 5 tähdillä mitä se on saanut, ei ole merkitystä minulle.

Ylipitkä tasapaksu pullapitko. Elokuva ei oikein missään vaiheessa nappaa koukkuun, vaan tasaisen tylsää dialogia ja mukahauskoja kohtausia liukuhihnalta. Olihan toi sinänsä ihan hyvin tehty, mutta todella tylsä. Ei ollenkaan temmonvaihtelua, muutama katsoja lähti puolessa välissä pois, vaikka hintaa lipulla oli 11.50e.

Ehkä tän vuoden tylsin elokuva. Wallowizille ja Jefferson Airplanelle plussat.  :)


Dorian Gray


En ollut mitenkään kiinnittänyt tähän huomiota, mutta jo arvostelua lukiessa tiesin, että pakko olla hyvä leffa. Sen vain tietää iha joka kerta etukäteen onko leffa hyvä vai ei. Ei montaa kertaa ole yllätystä tullut. Sama peleissä.

Itse kirjaa en ole lukenut, mutta pääjuoni oli tiedossa(päähenkilön sielu vaihtaa paikkaa maalauksen kanssa). Leffan perusteella sanoisin, että hyvä filmatisointi.

Life is a moment.
There is no hereafter.
So make it burn always
with the hardest flame.


Ehkä eniten pisti juuri dialogi silmään, kun oli katsonut tuon Serious Manin. Kuin yö ja päivä. Oscar Wilde tosin ehkä hieman eri kaliiberia(en kyllä ole herran teoksia lukenut), kuin Coenin veljekset.


http://www.imdb.com/title/tt1235124/
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #885 : 29.12.2009 19:42 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Independence Day

Vuosien varrella ID4 on noussut tasaisesti katselukertojen myötä omassa asteikossani ja nykyisellään se onkin meikäläiselle SE katastrofielokuva. Erittäin miellyttävä kokemus Blu-Raylta katsottuna.

Siinä on kaikkea mitä hyvässä genren edustajssa olla kuuluukin: miellyttävät henkilöhahmot, joiden puolesta jännittää, tapahtumien ylimaallinen mittakaava, yltiöurhoollinen jenkkipresidentti ja tietenkin söpö koira!

Homma menee yli, mutta herkullisissa määrin: Smith toivottamassa Alienin maapallolle ja Pullman vetäisemässä niin paatoksella kuuluisan rohkaisupuheensa ovat genrehelmiä puhtaimmillaan.


Juno

Juno viihdytti jo toisen kerran katselukerran. Ellen Pagea on tässä roolissa kerta kaikkiaan miellyttävä katsella, tyttö on elementissään pikkunokkelaa läppää heittävänä teinityttönä. Suomentajilla ei ole ollut mitään mahdollisuuksia kääntää suurinta osaa elokuvan dialogista kuin välttävästi, sellaista tykitystä se on.

Mutta onko se realistista? Ei. Junon maailma on nokkelampi ja lämpimämpi kuin se missä elämme. Silti koko leffa tuntuu häkellyttävän aidolta. Siihen haluaa uskoa ja sen maailman sisään kadota.

Pidän tästä mahdottomasti, ja se onkin mielestäni yksi pian loppuvan vuosikymmenen hienoimpia elokuvia!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #886 : 30.12.2009 15:59 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Viikset (La Moustache)

Kalapuikot itsekin omaavana tämä leffa iski aika kovaa. Lost in Translation tyyppistä fiilistelyä ja kuvausta. Välillä tunnelmaa nostettiin ihan vitun friikiksi ja hyvinkin yksinkertaisilla keinoilla. Enpä viiti spoilata. Kannattaa tsekkailla jos tykkää hyvästä elokuvasta. Pituuskin oli hyvin virkistävästi alle puolitoista tuntia. Ihanat musat.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #887 : 30.12.2009 19:34 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Viikset (La Moustache)

Kalapuikot itsekin omaavana tämä leffa iski aika kovaa. Lost in Translation tyyppistä fiilistelyä ja kuvausta. Välillä tunnelmaa nostettiin ihan vitun friikiksi ja hyvinkin yksinkertaisilla keinoilla. Enpä viiti spoilata. Kannattaa tsekkailla jos tykkää hyvästä elokuvasta. Pituuskin oli hyvin virkistävästi alle puolitoista tuntia. Ihanat musat.

Onko tämä sen Carrèren kirjan pohjalta väsätty? Stoori oli meinaan luettuna loistava, ja olisi mielenkiintoista nähdä miten se kääntyy filkaksi. Pitänee etsiä käsiinsä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #888 : 30.12.2009 21:00 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joku kirja siinä DVD:n mukana oli, eli hyvinkin mahdollista.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #889 : 06.01.2010 23:20 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Nick & Norah's Infinite Playlist

Olipa mainio valinta tälle illalle, kun kroppa oli treenaamisesta lopussa ja pää tyhjä. Hyväntuulista ja kieli poskessa tehtyä romanttista nuorisokomediaa. Trailerista tuli aikoinaan kovasti Michael Ceran pääosittamasta Junosta tuttuja viboja - äijähän on siis myös tässä - mutta sangen erilainen tämä sitten lopulta olikin. Juoneltaan paljon tavanomaisempi kuin loistava Juno, mutta pidin tästäkin paljon. Eritoten pääosakolmikko loisti rooleissaan, ja niistä on kaikista helppo pitää.

Plus että Kat Denningsissä on sitä jotain.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #890 : 07.01.2010 00:06 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 916 Basaaripisteet: 0 Profiili


3D -kuva on jonkin verran suttuisempi kuin perinteinen ja se vaatii hyvän katselupaikan. Luin useita suosituksia että eturiveistä olisi hyvä katsoa 3D-elokuvaa, jolloin kangas peittää lähes koko näkökentän. Istuimmekin melko lähellä, mutta tämä oli mielestäni vain huono asia. Vaikutti siltä että kuva näkyi oikein vain kun katsoi tarkasti kohti suoraan kuvaa ja kun kangas oli niin lähellä piti elokuvan aikana kääntää päätä, jos halusi tarkentaa katseen kankaan reunoilla oleviin kohteisiin. Huomasin myös että nopeissa kohtauksissa, joissa seurattavat kohteet liikkuvat kaikilla kolmella akselilla nopeasti ja leikkauksia on paljon, ei oma katse pysynyt enää perässä. Nämä muutamat kohdat olivatkin enemmän mössöä. Esim, se boksilla esikatselussa oleva pätkä oli yksi näistä. Ja sitten vielä tekstitykset pilasivat muutamissa kohdissa tehokkaasti illuusion kolmiulotteisesta kuvasta. Usein ne oli laitettu hyvin seurattavan hahmon kanssa samalle syvyysakselille, mutta joissain kohdissa ne leiuivat kohteiden päällä, jotka näyttivät kuitenkin olevan lähempänä kuin itse teksti. Pääasiassa yritinkin olla lukematta tekstiä, jolloin katse pysyi jotenkin kohdistettuna kuvaan.



Mitä oon 3D-leffoja katsellut, niin paras paikka on ihan takana tai keskellä. Mitä lähempänä sen huonompi. Sen huomasi tänään juuri Avataria katsellessa. Olin sellossa 4-rivillä 3-salissa ja kuva vaikutti läheltä paljon huonommalta ja syvyysvaikutelma kärsi. En sitten tiedä onko toi ihan illuusiota, mutta näin asian koin.

Tekstit tosiaan pomppi vähän väliä, usein ollen liian edessä, ihan kuin ne olisi leijuneet kuvan päällä. Sitten kun tarkensi katseen kuvaan, niin tekstit näkyivät suttuisesti kahtena ja kun teksteihin tarkensi, niin kuva näkyi suttuisena. Ei tähän tosin enää kiinnittänyt alun jälkeen huomiota.

Ja itse elokuvasta, ennakko-odotukset olivat: ihan täyttä "scifipaskaa". Itse kokemus? Loistava elokuva, hienoin 3D-elokuva mitä olen nähnyt. Erinomainen. Visuaalisesti n ä y t t ä v ä. Tarina? 2000-luvun Pocahontas, so what. Kliseitä täynnä, mutta mitä sitten. Elokuva oli viihdyttävä. Suosittelen jokaiselle.

Noista 3D-laseista vielä, monet on sanoneet että ne panaa nenää. En tälläkään kertaa huomannut tätä, ehkä ekat 15min tuntui hieman epämiellyttävältä, mutta kun keskittyy elokuvaan, niin ei tuota enää huomaa. Oletteko muuten huomanneet, että lasien kulmista voi katsella takana istuvien naamoja? ;D

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #891 : 10.01.2010 01:36 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 703 Basaaripisteet: 2 Profiili Sisältää SPOILEREITA!!

Kävin viimein katsomassa Avatarin. Ja yllätyksellisesti Plevnan ykkössali oli jälleen loppuun myyty.

Avatar on tarinaltaan hyvin yllätyksetön ja useaan kertaan nähty. Joka on todettu jo useaan otteeseen. Mutta ei Cameronin aikaisempikaan elokuvia voi omaperäisestä tarinasta palkita. Se mikä niissä on aina iskenyt on omaperäiset hahmot ja universumi. Useat ovat olleet aikansa ikoneita ja tunnettuja vielä tänäkin päivänä. Avatar ei ole poikkeus ja Cameron näyttää todellista taitoa luodessaan omaperäisen ja sielukkaan maailman ja tuo sen vielä todella elävänä kankaalle.

Suurin osa Cameronille tuovasta kunniasta menee Na'vi kansalle. On uskomatonta kuinka paljon tunnetta ja sielua hahmoihin on saatu. Vastakkain asettelu ihmisten kanssa puuttui kyllä mikä oli huonokin juttu, mutta luulen että tämän elokuvan tarkoitus oli keskittyä Na'veihin, heidän tapoihinsa ja kulttuuriin. Erot ihmisiin jätettiin varsin harkitusti taka-allalle jotta katsoja voisi keskittyä itse Na'veihin eikä heidän ja ihmisten eroihin. Totta on että Na'vien ja ihmisten suorat kahtaamiset kuuluivat elokuvan parhaimpiin kohtauksiin, mutta sinänsä ymmärrän tämänkin ratkaisun. Toivoin varmaan viimeisen tunnin ajan, että elokuva ei menisi yhteenoton loppuun. Arvasin että Jake lopulta siirtyy Na'vi kehoon lopullisesti ja se estäisi Neytirin ja Jaken vastakkainasettelun Na'vina ja ihmisenä joka olisi ollut osaltaan mielenkiintoista ja erilaista. Jatko-osassa tulee varmasti olemaan enemmän ihmisten ja Na'vien vastakkainasettelua, mutta Neytirin ja Jaken mahdollisuudet tämän osalta käytettiin pitkälti loppuun tässä.

Kokonaiskuvaa katsoessa, kaikesta maailman hienoudesta ja omaperäisyydestä huolimatta, elokuva oli pettymys. En oikein vielä varmaksi tiedä mitä puuttui, mutta jotain puuttui. Yksi miinus oli varmaan 3D. Pienenä ja uteliaana teknologiafriikkinä seurailin maailmaa tämänkin kannalta, joten en päässyt oikein elokuvan sisään. Arvostelin kuvaa paljon mielessäni pitkin elokuvaa. Parhaimpia ja mukaansa vetävimpiä kohtauksia oli kotipuun tuhoaminen ja tulihan sen tuoksinnassa väistettyä refleksin omaisesti yhtä kaasukranaattiakin :) Siinä vaiheessa oli vaikeasti kuvattava nolouden ja intouden fiilis :) Ihan oikeasti väistin sitä kranaattia kun se tuli päin! Niin noloa, ja silti niin cool :) Toisaalta tämäkin irroitti minut saman tien itse leffasta, kun en voinut kuin ihastella/päivitellä tapahtunutta.

Toinen fiiliksen laskija saattoi olla soundtrack. Musiikki on minulle varmaan suurin tunnelman tuoja elokuvissa. LOTR, Gladiatorin peltokohtaus, Braveheart ja Cameronin T2. Näiden parhauden ihmettely ei tullut sattumalta mieleen, kun leffasta poistuttua mietin mikä Avatarin kohtauksissa tai elokuvassa oli vikana. Suurin ero on musiikki taustalla. Luulen että 3D-efekti piti minut aika hyvin ulkona elokuvan sisältä (ironista kyllä) jota soundtrackaan ei korjannut. Heti kotiin päästyäni katsoinkin pyöriikö viikolla Avataria vielä 2D-versiona Tampereella. Ei pyöri. Mielessä pyöriikin idea käydä se katsomassa reilun viikon päästä Helsingissä, kun sielä satun silloin pyörimään muutenkin.


Avatar 3D on hyvä elokuva, mutta ei yllä Cameronin parhaimmistoon tai minun suosikkielokuvien tasolle. Vaikka pakkohan tämä jonkinlaiseen statukseen on nostettava vähintäänkin Na'vien vuoksi. Veikkaan kuitenkin että Avatar 2D on jopa parempi ja odotankin että pääsen sen katsomaan.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #892 : 11.01.2010 09:14 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Elokuvan suurin moka näin jälkikäteen katsottuna on hahmokaarti. Jake on geneerinen mariini. Na'vina hän myös oli täysin yllätyksetön ja yllätys yllätys.... geneerisen näköinen. Mikään ei oikeastaan jää hahmoista mieleen toisin kuin Terminatoreissa ja Aliensissa.

Quaritchissa oli yritystä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #893 : 12.01.2010 12:36 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Kävin katsomassa Koivusalon Täällä Pohjantähden Alla.

Täytyy vetää vähän sanoja takaisin, tämä ei ollut niin huono kuin luulin. Oikeastaan ihan hyvä. Tietysti liian pitkä, ei niin hyvä kuin kirja ja Ilkka Koivula nuorena Akselina on melko koominen yhdistelmä mutta silti ihan hyvä.
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #894 : 21.01.2010 21:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW One of the worst movie I have ever seen.

The Road is the best film of the year.

Painfully bad film.

Truely one of the greatest movies made.




Foorumeita selaamalla ei tule hullua hurskaammaksi: ensimmäisessä viestissä The Road saatetaan nostaa vuoden parhaimmaksi elokuvaksi ja heti toisessa haukkua sitä yhdeksi huonoimmista elokuvista kautta aikojen.

Mene katsomaan se. Älä usko ensimmäistäkään arviota.


Minulle The Road on synkkä, tunnelmaltaan piinaava mestariteos, jonka katsomisen aikana ei takuulla viihdy. Viihdyttävyys ei ole kuitenkaan sama kuin elokuvan laatu; monet elokuvataiteen mestariteoksista ovat raskaita katsella, mutta toisaalta jättävät katsojaansa syvän ja lähtemättömän jäljen.

Kun isä ja poika matkaavat läpi autioituneen ja suurtuhon ytimessä olleen Amerikan, muuttuvat perusasiat kokonaan. Elossa pysyminen ja ruoan löytäminen on yhtä tärkeää kuin pahimman sattuessa helpon pakotien kurjuudesta ulos tarjoavan revolverin mukanaan kantaminen. Jokaisen nurkan takaa pilkistää lohduton näky hävitystä.

Elokuva on riipivä. Ihan oikeasti riipivä. Noenharmaa taivas, pikimustat kuolemaa tekevät puut ja hillitty, vähäeleisen depressiivinen soundtrack nostavat palan kurkkuun. Mitä jos...




www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #895 : 21.01.2010 21:41 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt vasta tutustuin tuohon The Roadiin. Varsin mielenkiintoiselta vaikuttava elokuva. Tässä jo ihan kaipailisi jotain semmoista ajatuksia herättävää ja tunnelmallista elokuvaa. Tämän voisi hyvinkin mennä katsomaan.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #896 : 22.01.2010 16:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Foorumeita selaamalla ei tule hullua hurskaammaksi: ensimmäisessä viestissä The Road saatetaan nostaa vuoden parhaimmaksi elokuvaksi ja heti toisessa haukkua sitä yhdeksi huonoimmista elokuvista kautta aikojen.

Miten tämä poikkeaa kaikista elokuvista?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #897 : 22.01.2010 21:55 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Joop, Finnkinossa oli superpäivä joten tulihan tota tsiikailtua pari leffaa. Enpä ole vissiin koskaan käynyt kahdessa leffassa saman päivän aikana, tosin käyn leffassa aika harvoin muutenkin.

Havukka-Ahon ajattelija

Mahtava elokuvahan tämä, kuten kirjakin. Henkilöhahmot olivat ihan uskomattoman hyvin kuvattu ja en tiedä onko mulla kuiva/outo huumorintaju, mutta itse hajoilin monelle kohdalle leffassa... Esim. Kuoppasen ukon ollessa puheenaiheena tunteet vähän kiehuivat Mooseksella ja "Pylkeröllä", siinä nauroin kuten myös, öh, Kuoliaaksinaurattajan talossa. Ihan uskomattoman psykoottinen tuo Kuoliaaksinaurattaja-kohtaus. :D Kirjan maanläheinen tunnelma säilyi aivan yhtä hyvin kirjassa ja Konstan ajatuksiin pääsi hyvin sisään. Toki tahti oli kahden tunnin kestosta johtuen vähän vikkelämpi kuin kirjassa, mutta ei se mitään kovin äksöniä kuitenkaan ollut ja hyvä niin. Oli se kiva.

Avatar 3D

- Kliseinen juoni!
- Mut se on Cameronin!
- Tylsä leffa!
- Mut siistei efektei!


Ennakko-odotukset Avataria kohtaan oli vähän ristiriitaiset. En ole mitenkään erityisen valveutunut henkilö elokuvista kun puhutaan joten kaikki odotukset koostuivat lähinnä muiden ihmisten hypestä, minkäänlaista henk. koht. hypeä esim. ohjaajaan liittyen ei juurikaan ollut vaikka Terminaattori kakkosen olenkin nähnyt.

Aloitetaan siitä kliseisestä juonesta - joo, sellanen se oli. Häiritsikö? Ei. Leffa oli toteutettu tunnelmaltaan niin hyvin, ettei kliseinen juoni häirinnyt juur ollenkaan. Pandoran metsiköt ovat kolmedeenä uskomattoman hienon näköisiä ja vaikkei turhaan kikkailuun sorruttukaan 3D:n kanssa, oli mm. "spirit seedsit" aika tyylikkäitä leijuessaan ilmassa ruudun edessä kuin meduusat konsanaan. Na'vi-kieli (huomatkaa järkyttävän kokoinen wiki-artikkeli kuulosti myös varsin todenmukaiselta ja olipa sille Na'vi-enkullekin kyhätty sellainen pikku kehystarina. Leffassa oli muutama pikkujuttu jotka ehkä vähän häiritsi (tosin ei minua vissiin niin paljon kuin kavereitani) - Na'vit oli melkoisen ihmismäisiä. Esim.
Spoileri: Ehkä turhaan tagit? (osoita katsoaksesi)
oli aika hämmentävää - miten Na'veillakin oli juuri tuollainen tapa? Noh, eipä tuo juurikaan sitten häirinnyt. Lopussa rytisi ja paukkui, eipä siinä mittään, näytti kivalta. Kaikenkaikkiaan tykkäsin melkoisesti. Ainiin, miten sillä Jake Sullylla oli sellainen ihan perus nykyaikainen pyörätuoli jota se ohjasi käsin vaikka tuolla oli aivan hurjia teknologioita kaikkialla? :D

--
Kaksi täysin erilaista elokuvaa, joita yhdisti ehkäpä vain yksi asia - tunnelmallisuus. Immersio oli mahtava ja se on jo saavutus.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #898 : 25.01.2010 22:56 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Inglorious Basterds

Paljon parempi kuin Death Proof tai Kill Billit. Kyllä se QT osaa hommansa.
Oli vähän epävarma fiilis ennakkoon tästä mutta ei voi kun digata. Hauska leffa ja kunnon tykitystä helvetin hyvästä alkukohtauksesta lopputeksteihin saakka. Hahmokaarti oli mukavan värikäs. Brad Pitt  :lol: Elokuva oli ehkä fiilikseltään ''isoin'' tähänastisista QT leffoista. Kill Bill ehkä yritti olla, muttei onnistunut yhtä hyvin. Länkkärifiilis oli useessa kohtaa myös vahvasti läsnä.

Muutenkin idea sijoittaa toiseen maailmansotaan tämmönen leffa, on nerokas. Plussaa myös siitä että Hitler oli mukana.

Viel kerkeis käydä kattoo teatterissakin tämän, pitäis ehkä.

tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #899 : 01.02.2010 17:29 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Sherlock Holmes

Se tuli katsottua. Olen lukenut aikaisemmin Holmes -novellikokoelman ja ne eivät kyllä mua päästäneet tekemään mitään muuta kun jatkamaan lukua. Leffaan ei varsinaisesti ollut mitään ennakko-odotuksia - en ole mikään Holmes-puristi ja arvostelut sanoivat keskinkertaiseksi. Noh, Hollywood-leffa sieltä paljastuikin, mutta vaikken sitä varsinaisesti sanokaan hyväksi ominaisuudeksi, ei se tällä kertaa tullut niin esiin. Kaikki leffan näyttelijät hoitivat roolinsa erinomaisesti, etenkin Downey Jr. ja Law. Holmesin lähes yli-inhimilliset päättelyketjut olivat leffassa aivan yhtä hämmästyttäviä kuin kirjoissakin ja vaikka Holmesia oli vähän enemmän tappelijaksi muutettu, saatiin ko. päättelyt sovellettua myös ringin sisälle. Etenkin Watson kuvattiin aivan erilaisena kuin mitä kirjoissa - hyväkuntoinen, taitava tappelija joka ei varsinaisesti ollut hömelö vaan enemmänkin vain ärsyyntynyt kun ei saanut kaikista Holmesin suunnitelmista selvää. Toisaalta muistaakseni myös kirjoissa on Watson paikkapaikoin tajunnut Holmesin päättelyjä joiltain osin oltuaan kauemminkin Holmesin seurassa.

Juoni taasen oli varsin mielenkiintoinen - kaiken maailman mustat magiat ja omituiset kultit saatiin sekoitettua siihen mukaan kuitenkaan menemättä missään vaiheessa mitenkään överiksi. Toki tarinassa piti olla myös se femme fatale ja olihan tuo Irene Adler aika hyvä hahmo siihen, nättikin. Muutenkin Holmesin ja Adlerin "suhde" oli toteutettu oikein - Holmesin reaktiot rakkauteen olivat yhtä aseksuaalisia kuin aikaisemminkin eikä minkäänlaiseen Hollywood-pliisuiluun sorruttu. Blackwood ei välttämättä ollut mitenkään kovin syvällinen hahmo, mutta suunnitelmiahan hällä riitti.

Tägien sisällä oleva ei spoilaa itse leffan tarinaa mutta on kuitenkin merkittävä yksityiskohta, joskin aika selvä jos Holmeseja on lukenut.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kovin viihdyttävä elokuva, täytyy sanoa. Huumorikin oli oivallisen sarkastista; juuri sellaista joka minuun kolahtaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 ... 63
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines