Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Ensi-ilta: The Dark Knight - Yön ritari: 25.07.2008
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8
Tulostusversio
Aihe: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET!  (Luettu 37322 kertaa)
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #180 : 22.01.2009 19:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Olen ihan iloinen, ettei Dark Knight ole ehdokkaana Paras elokuva -kategoriassa. Se oli ihan liian pitkä ja venytetty, ja juonikin rönsyili ihan liikaa. Olihan se ihan ok-elokuva, ehkä yksi parhaista Batman-elokuvista, mutta ei todellakaan Paras elokuva -pystin arvoinen.

Ledgerinkin Oscar-ehdokkuus ärsyttää jonkin verran. En ole ihmeissäni, mutta olen harmissani. Roolisuoritus oli kyllä hyvä, mutta ei todellakaan Oscar-ehdokkuuden arvoinen. Joku muukin olisi varmasti tehnyt samanlaisen suorituksen Jokerina. Eniten tässä kyrsii se, että Ledger ei varmastikaan olisi ollut ehdokkaana, jos ei olisi kuollut ennenaikaisesti. Itse asiassa koko elokuva ei olisi ollut niin hypetetty, pidetty ja ylistetty, jos Ledger ei olisi kuollut. Keskivertoelokuva, joka sai mainetta näyttelijän kuoltua. Harmillista.

Hohohoho, tuleehan Frankilta sitä huumoriakin joskus.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #181 : 22.01.2009 19:28 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse ainakin hypetyin elokuvasta jo ennen kuin Ledger kuoli.

En voi sanoa kuuluisiko elokuvalle parhaan elokuvan ehdokkuus kun en ole noita muita ehdokkaita nähnyt. Vuoden muihin elokuviinhan sitä pitää verrata.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #182 : 22.01.2009 19:39 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Eniten tässä kyrsii se, että Ledger ei varmastikaan olisi ollut ehdokkaana, jos ei olisi kuollut ennenaikaisesti. Itse asiassa koko elokuva ei olisi ollut niin hypetetty, pidetty ja ylistetty, jos Ledger ei olisi kuollut. Keskivertoelokuva, joka sai mainetta näyttelijän kuoltua. Harmillista.

Tästä mä olen kyllä varsin eri mieltä. Ledgerin jokeri on yksi huikeimpia roolisuorituksia of all time. Joo, onhan se vahva hahmo ja sellaisenaan aina vaikuttavampi, mutta DK:ssa roolissa on silti niin paljon ekstraa. Syventymisestä kertoo jotain sekin, että mies itse pimeni fiilisten haussa sen verran että meni delaamaan. Vahvaa kamaa.

Kunpa äijä olisi elossa, niin maineelle ei olisi niin helppo viitata kinttaalla. Ansaittua Oscaria odotellessa.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #183 : 22.01.2009 19:45 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Itse ainakin hypetyin elokuvasta jo ennen kuin Ledger kuoli.

En voi sanoa kuuluisiko elokuvalle parhaan elokuvan ehdokkuus kun en ole noita muita ehdokkaita nähnyt. Vuoden muihin elokuviinhan sitä pitää verrata.
Kyllä minäkin Batman-elokuvien ystävänä hypetyin elokuvasta ennen Ledgerin kuolemaa, mutta suurempi hype alkoi vasta kun Ledger kuoli. Media nosti elokuvan tapetille ja kaikkialla lupailtiin suurin piirtein historian parasta elokuvaa. Sitä se ei todellakaan ollut.

En minäkään ole muita ehdokkaita nähnyt, mutta kyllä viime vuonna on varmasti tehty parempia elokuvia kuin Dark Knight. Tuskin kaikki elokuvat sentään ole olleet keskivertoja.

Ledgerin jokeri on yksi huikeimpia roolisuorituksia of all time. Joo, onhan se vahva hahmo ja sellaisenaan aina vaikuttavampi, mutta DK:ssa roolissa on silti niin paljon ekstraa. Syventymisestä kertoo jotain sekin, että mies itse pimeni fiilisten haussa sen verran että meni delaamaan. Vahvaa kamaa.

Kunpa äijä olisi elossa, niin maineelle ei olisi niin helppo viitata kinttaalla. Ansaittua Oscaria odotellessa.
Kyllähän Ledger veti roolinsa hienosti, en minä sitä sanonutkaan. Se nyt vain sattui olemaan aika kirjoitettu rooli, sillä Jokeri on todella vahva hahmo. Toki elokuvassa sitäkin oltiin muokattu mielipuolisempaan suuntaan, mutta se oli tehty, jotta hahmo palvelisi juonta. Erittäin käsikirjoitettu rooli siis.
On tietenkin totta, että Jokeri olisi ollut erilainen, jos esimerkiksi Jim Carrey olisi palkattu vetämään rooli. Jos joku vakavahenkinen näyttelijä, aivan kuten Ledger, olisi ollut Ledgerin tilalla, Jokeri tuskin olisi ollut kauhean erilainen. Ehkä jotain pieniä juttuja olisi ollut poissa, mutta en usko, etteikö se olisi ollut yhtä tehokas.

En minä Ledgerin maineelle viittaa kintaalla. Hyvä näyttelijä, muttei mielestäni Oscarin arvoinen roolisuoritus. Oli elossa tai ei, olisin samaa mieltä.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #184 : 22.01.2009 19:49 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili
En minä Ledgerin maineelle viittaa kintaalla. Hyvä näyttelijä, muttei mielestäni Oscarin arvoinen roolisuoritus. Oli elossa tai ei, olisin samaa mieltä.
Paitsi ettei Oscarilla mitään todellista arvoa ole.

Ja kyllähän sen pystin Ledgerille voisi tuupata, erinomainenhan hän oli.
Hirveästi en viime vuonna tehtyjä leffoja tapitellut, mutta ei TDK varmastikkaan koko vuonna tehdyistä leffoista paras ole. Harmi ettei kaikkia leffoja vaan kerkeä katsomaan.
tallennettu
Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #185 : 22.01.2009 19:50 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Kyllähän Ledger veti roolinsa hienosti, en minä sitä sanonutkaan. Se nyt vain sattui olemaan aika kirjoitettu rooli, sillä Jokeri on todella vahva hahmo. Toki elokuvassa sitäkin oltiin muokattu mielipuolisempaan suuntaan, mutta se oli tehty, jotta hahmo palvelisi juonta. Erittäin käsikirjoitettu rooli siis.
On tietenkin totta, että Jokeri olisi ollut erilainen, jos esimerkiksi Jim Carrey olisi palkattu vetämään rooli. Jos joku vakavahenkinen näyttelijä, aivan kuten Ledger, olisi ollut Ledgerin tilalla, Jokeri tuskin olisi ollut kauhean erilainen. Ehkä jotain pieniä juttuja olisi ollut poissa, mutta en usko, etteikö se olisi ollut yhtä tehokas.

Heh, nyt se kuulostaa siltä, että kuka tahansa näyttelijä osaa tehdä mitä tahansa, jos sille vain joku sen rooli(suoritukse)n kirjoittaa. Mikä ei tosiaankaan ole totta. Propsit nimenomaan Ledgerille antaumuksesta jolla rooliin lähdettiin. Harmi vain että kaikki eivät näe sitä.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2009 20:10 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #186 : 22.01.2009 19:52 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Joku tuota täydellistä listaa noista Oscar-ehdokkaista jo kaipailikin, joten säästämpä threadin lukijoilta sen etsimisen vaivan. Klik

Alla myös lista niistä parhaan elokuvan ehdokkuuden saaneista:

Benjamin Buttonin Uskomaton Elämä (The Curious Case of Benjamin Button)
Frost/Nixon
Milk
The Reader
Slummien Miljonääri (Slumdog Millionaire)


Itse en ole näistä mitään nähnyt, paitsi Benjamin Buttonin taidan tarkastaa kyllä pikapuoliin, mutta kyllä olisi se Dark Knight ainakin omasta mielestäni tuonne mahtunut. Vaikeapa noista muista on äkkiseltään mitään sanoa, muutakuin että vain yhdestä olen kuullut enemmänkin jotain juttua. Muut ovat aika uusia tuttavuuksia.


Edit:
TDK ei ole missään nimessä maailman paras elokuva, mutta olisin hyvin voinut kuvitella leffan pokkaavan parhaan elokuvan pystin. Oli se kuitenkin niin hyvä.

Itse piti kirjoittaa vastaavanlainen lausunto, mutta kompataan nyt Miggeä. Omasta puolestani ansaitsisi myös ihan hyvin tämän vuoden parhaan leffan pystin, vaikka on siellä tietysti monia muitakin hyviä leffoja tarjolla. Itselle Dark Knight iski todella kovaa ja ehkä viisi katselukertaa kertoo myös siitä jotain.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2009 19:58 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #187 : 22.01.2009 19:54 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kyllä minäkin Batman-elokuvien ystävänä hypetyin elokuvasta ennen Ledgerin kuolemaa, mutta suurempi hype alkoi vasta kun Ledger kuoli. Media nosti elokuvan tapetille ja kaikkialla lupailtiin suurin piirtein historian parasta elokuvaa. Sitä se ei todellakaan ollut.
Itse en ole missään nähnyt mainintaa että elokuva olisi tituleerattu historian parhaaksi (Epiä ei lasketa). Enemmänkin leffa on saanut lauman skeptikoita niskaansa, jotka periaatteen vuoksi lyttäävät elokuvan hypen uhriksi ja keskinkertaisuudeksi. Täytyy muistaa että objektiivisuus tulisi toimia myös toiseen suuntaan.

Omaankin katselukokemukseen vaikutti toki hype, mutta vain oma hype. Median ja keskustelufoorumien vaikutusta ei juurikaan ollut.


TDK ei ole missään nimessä maailman paras elokuva, mutta olisin hyvin voinut kuvitella leffan pokkaavan parhaan elokuvan pystin. Oli se kuitenkin niin hyvä.

Propsit nimenomaan Ledgerille antaumuksesta jolla rooliin lähdettiin. Harmi vain että kaikki eivät näe sitä.
Näinhän se on. Ledgerin kuoleman jälkeen katsoin myös Brokeback Mountainin, joka on myös erinomainen elokuva. Siinä Ledger kuitenkaan niin loistanut, vaan elokuva loisti enemmänkin käsikirjoituksen ja ohjauksen takia. Voisikin sanoa että TDK:ssa Ledger ylitti itsensä.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2009 19:59 kirjoittanut migge »
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #188 : 22.01.2009 20:02 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Dark Knightille parhaan elokuvan Oscar?  :lol: :lol: :lol:
tallennettu
Vs: Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #189 : 22.01.2009 20:16 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Dark Knightille parhaan elokuvan Oscar?  :lol: :lol: :lol:

No mitkäs noista ehdokkaista nyt sitten ovat niin erinomaisia, ettei DK:lle voinut ehdokkuutta antaa? Tai Nolanille ohjauksesta.

Ilmeisesti pidit esim. The Readerista sitten niin paljon enemmän?

Odotan myös Frankilta syväluotaavaa analyysiä kaikista vuoden elokuva -ehdokkaista.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #190 : 22.01.2009 20:56 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Heh, nyt se kuulostaa siltä, että kuka tahansa näyttelijä osaa tehdä mitä tahansa, jos sille vain joku sen rooli(suoritukse)n kirjoittaa. Mikä ei tosiaankaan ole totta. Propsit nimenomaan Ledgerille antaumuksesta jolla rooliin lähdettiin. Harmi vain että kaikki eivät näe sitä.
En minä sanonut, että kuka tahansa näyttelijä osaa tehdä mitä tahansa, jos rooli on kirjoitettu. Käytinhän minä esimerkkinä Jim Carreytäkin ja sanoinkin, että JOKU MUU näyttelijä olisi ihan varmasti pystynyt samanlaiseen suoritukseen. Oli roolissa Ledgerin omaakin, muttei hirveän paljon. En usko, että Jokerin roolia olisi Dark Knightissa kovinkaan monella eri tapaa voinut näytellä.

Lainaus käyttäjältä: Migge
Itse en ole missään nähnyt mainintaa että elokuva olisi tituleerattu historian parhaaksi (Epiä ei lasketa). Enemmänkin leffa on saanut lauman skeptikoita niskaansa, jotka periaatteen vuoksi lyttäävät elokuvan hypen uhriksi ja keskinkertaisuudeksi. Täytyy muistaa että objektiivisuus tulisi toimia myös toiseen suuntaan.
No joo, ei sitä historian parhaaksi tituleerattu, mutta sinne päin kuitenkin. Käytin liioittelua tehokeinona, sillä aika pitkälti DK:a hypetettiin ennakkoon loistavana ja muuta. Aika pitkälti Ledgerin kuoleman takia.

Minä en lyttää elokuvaa hypen uhriksi tai keskinkertaiseksi periaatteen vuoksi. En todellakaan. Oma hypeni oli pelkästään aikaisempien Batman-elokuvien ansiota. En vain pitänyt Dark Knightista yhtään niin paljon kuin Batman Beginsistä tai Batman Returnsistä. Onhan se ihan ok-elokuva, ei sillä, mutta se oli mielestäni aivan liian ylipitkä, juoni rönsyili liikaa ja rainassa vain tapahtui ihan liikaa. Kaksinaaman olisi voinut jättää omaan elokuvaansa ja kirjoittaa tarinasta paremman ilman häntä. Elokuva olisi pelastunut paljonkin, jos se olisi ollut lyhyempi ja juoni olisi ollut suoraviivaisempi.

Lainaus käyttäjältä: Scarf
Odotan myös Frankilta syväluotaavaa analyysiä kaikista vuoden elokuva -ehdokkaista.
Kiitti, että luit viestini kokonaan.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #191 : 22.01.2009 20:57 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Slumdog Millioinaire on saletisti parempi, Danny Boyle ei huonoja elokuvia tuppaa tekemään. Pitäisi jostain nyysiä ja katsella, annan syväluotausta sitten. :)

TDK on kuitenkin loppujenlopuksi, hyvin tavallinen toimintaelokuva.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #192 : 22.01.2009 21:26 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Slumdog Millioinaire on saletisti parempi, Danny Boyle ei huonoja elokuvia tuppaa tekemään. Pitäisi jostain nyysiä ja katsella, annan syväluotausta sitten. :)

Slumdogin olen itse nähnytkin, ja toivoisinkin sen voittavan pystin, ellei Milk tai tai Benjamin yllätä. Fincherin leffoista toki pidän, mutta mitä olen Benjamista lukenut, niin en uskoisi sen itseeni kolahtavan.

Mutta tästä nyt ei ollutkaan kyse, vaan siitä, että Dark Knight ansaitsisi ehdokkuuden näin surkeana leffavuotena. Jollekin ilmeisen keskinkertaiselle holocaust-leffalle (jota kriitikot ovat vieläpä kutsuneet "oscar bait"-nimellä) kyllä ehdokkuus aina heltiää. Mutta kun se on sarjakuvaleffa...

Lainaus
Kiitti, että luit viestini kokonaan.

Tekee välillä liian kipeää, sori.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #193 : 22.01.2009 21:59 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Jeps, luin viestisi huonosti, my bad.

Kyllähän TDK sen ehdokkuuden ansaitsee. Heikko leffavuosi oli, totta tosiaan (vaikka joka vuosi jää paljon hyviä leffoja näkemättäkin) .
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #194 : 22.01.2009 22:50 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Modet voisi varmaan leikata Oscarit-topicin tästä, mutta:

Musta tuntuu että Benjamin Button saa jotain huomiota vain sen takia että siinä päähahmo syntyy kuolevana vanhuksena ja nuortuu orgasmiksi. David Fincher vaan sattui olemaan tarpeeksi tyhmä koittaakseen tehdä tällaisesta ideasta elokuvan ja vielä saamaan sen vaikuttamaan jotenkin järkevältä. Siinä hän kai sitten onnistui.
Pitäisi tietysti ensin nähdä elokuva, jotta oletukseni saisi korjattua tai vahvistettua.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #195 : 22.01.2009 23:18 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No aina on tilaa uusille pohjanoteerauksille. One-linereillä Oscarit!
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #196 : 22.01.2009 23:29 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsehän olen perehtynyt vuoden 2008 elokuvatarjontaan ainoastaan Pelaajalaudan loputtoman hypetyksen kautta. Tästä syystä vuoden 2008 paras elokuva lienee Indiana Jones ja Kristallikallon valtakunnan metsästys. Eiku siis X-Files: Taistelu Tulevaisuudesta 2. Eiku siis The Dark Knight. Eiku siis James Bond: Quantum of Solace. Eiku siis...?
N
tallennettu
Vs: Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #197 : 23.01.2009 02:27 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
En minä sanonut, että kuka tahansa näyttelijä osaa tehdä mitä tahansa, jos rooli on kirjoitettu. Käytinhän minä esimerkkinä Jim Carreytäkin ja sanoinkin, että JOKU MUU näyttelijä olisi ihan varmasti pystynyt samanlaiseen suoritukseen. Oli roolissa Ledgerin omaakin, muttei hirveän paljon. En usko, että Jokerin roolia olisi Dark Knightissa kovinkaan monella eri tapaa voinut näytellä.
Mielipiteitä saa olla, mutta sanon nyt suoraan että en kyllä juurikaan sinun mielipiteisiin kiinnitä huomiota tämän jälkeen. Tuntuu hiukan kuin oma hypesi olisi kääntynyt sitä vastaan. Otit jo valmiiksi asenteen että Ledgerin roolia hypetään vain sen vuoksi että mies sattui kuolemaan. Minulla oli hiukan sama juttu. Yritin pitää mielen tyhjänä ja löytää kohtia tai maneereja joista en pitäisi. Loppujen lopuksi kuitenkin myönsin itselleni että kyllä Ledger vaan hoiti homman kotiin.

Ja en nyt oikein ymmärrä sitäkään että sinusta Jokerin rooli on niin tiukasti kirjoitettu, että lähes kuka tahansa sen voi hoitaa kotiin. Minusta jo sillä kun vertaa Jack Nicholsonin Jokeria Ledgerin tulkintaan huomaa kuinka erilaisen hahmosta voi saada. Jokeri on julma, höperö, hullu ja jonkinlainen nero. Kuvaus sopii Nicholsonin Jokeriin ja Ledgerin Jokeriin, mutta kai sinäkin huomaat kuinka paljon erilaisia ne ovat. Ja kun ottaa vielä huomioon että Jokerin tietää kaikki, niin hommasta tulee vielä vaikeampaa.

Viimeisenä suurena plussana Ledgerin suoritukselle on juurikin sen omaperäisyys verrattuna miehen aikaisempiin suorituksiin. Kun alun perin kuulin että Ledger on Jokerina mieleen tuli ensimmäisenä huvittuneisuus. En oikein tiennyt kuinka mies voisi rooliin mitenkään soveltua, kun muistelin aikaisempia rooleja. Yllätys olikin suuri kun aikaisempiin rooleihin yhdistävää maneeria ei löytynyt yhtäkään. Ei yhtäkään. Jos en olisi tiennyt että maskin takana on Ledger, en sitä olisi mistään huomannut. Mies oli oikeasti muuttanut koko olemustaan rooliin. Olisi todella mielenkiintoista nähdä suoritus ilman maskia. Ja jos vertaa esim. Nicholsonin Jokeriin niin kuinka moni voi sanoa että Nicholson ei näkynyt sen maskin takaa? Huomasi selvästi. Ja ei siinä mitään, se sopi rooliin todella hyvin. Ledgerin perusolemuksessa tai aikaisemmissa suorituksissa en sen sijaan ole nähnyt ikinä mitään mikä viittaisi Jokeriin. Tämä tekee suorituksesta entistäkin paremman.


« Viimeksi muokattu: 23.01.2009 10:54 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #198 : 23.01.2009 10:21 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Niin, sitähän se näyttely pohjimmiltaan on, muuttumista joksikin muuksi. Uudesta Jokerista ei vain oikeasti tunnista kuka sitä esittää, kaikkein vähiten siitä löytää jonkun siloposkisen hurmurin. Äänikin täysin tunnistamaton. Ihan sama onko rooli sarjakuvaelokuvassa vai draamassa, palkinto perikunnan takanreunukselle niin kuin olisi jo.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #199 : 23.01.2009 10:25 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Minusta Jokerilla on jo niin suuri katras jännittäviä eleitä ja maneereita, ettei niitä kukaan käsikirjoittaja jaksa joka kohtausta varten kirjoittaa, vaan tarvitaan näyttelijän improvisointia eli hyvää näyttelyä. Hyvin kirjoitettu ja erittäin hyvin näytelty hahmo minusta. Mielenkiintoisinta, mitä elokuvilla on pitkään aikaa ollut tarjoilla.
tallennettu
Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #200 : 23.01.2009 10:53 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Modet voisi varmaan leikata Oscarit-topicin tästä, mutta:
Älä nyt perkele vinkkaa niille mitään. Lähtee vielä puolet viesteistäkin bittiavaruuteen.

Anyways, mielestäni Ledgeri ainakin sen ehdokkuuden ansaitsee ellei vähän enemmänkin. TDK ei sitten ansaitsekaan. Hyvä leffa, mutta ainoastaan Jokerin ansiosta.
Play-Asia
tallennettu
Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #201 : 23.01.2009 16:26 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili
Dark Knightille parhaan elokuvan Oscar?  :lol: :lol: :lol:

No mitkäs noista ehdokkaista nyt sitten ovat niin erinomaisia, ettei DK:lle voinut ehdokkuutta antaa? Tai Nolanille ohjauksesta.

Ilmeisesti pidit esim. The Readerista sitten niin paljon enemmän

Ööö... Muistaakseni en sanonut, että mikään noista ehdokkaista olisi Oscarin arvoisia kerta kun en ole mitään niistä edes nähnyt. Vuonna 2008 ilmestyi kuitenkin paljon parempia leffoja kuin TDK, vaikka se huono leffavuosi olikin. Itse antaisin parhaan elokuvan Oscarin (ja vaikka mitä muitakin Oscareita) ehdottomasti American Gangsterille, joka oli oikeasti hyvä. Hyvällä tarkoitan sellaista leffaa jonka parhautta ei lasketa yhden roolisuorituksen perusteella.
tallennettu
Vs: Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #202 : 23.01.2009 19:12 »
Gyro Jäsen Viestejä: 27 Basaaripisteet: 0 Profiili
Dark Knightille parhaan elokuvan Oscar?  :lol: :lol: :lol:

No mitkäs noista ehdokkaista nyt sitten ovat niin erinomaisia, ettei DK:lle voinut ehdokkuutta antaa? Tai Nolanille ohjauksesta.

Ilmeisesti pidit esim. The Readerista sitten niin paljon enemmän

Ööö... Muistaakseni en sanonut, että mikään noista ehdokkaista olisi Oscarin arvoisia kerta kun en ole mitään niistä edes nähnyt. Vuonna 2008 ilmestyi kuitenkin paljon parempia leffoja kuin TDK, vaikka se huono leffavuosi olikin. Itse antaisin parhaan elokuvan Oscarin (ja vaikka mitä muitakin Oscareita) ehdottomasti American Gangsterille, joka oli oikeasti hyvä. Hyvällä tarkoitan sellaista leffaa jonka parhautta ei lasketa yhden roolisuorituksen perusteella.

Niin, väähän offtopics menee mutta itse antaisin parhaan elokuvan oscarin kyllä The Curious Case of Benjamin Button. Ledger kyllä myös ansaitsisi oscarin, viime vuoden parhaimpia rooli suorituksia.
tallennettu
Vs: Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #203 : 23.01.2009 20:49 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Mielipiteitä saa olla, mutta sanon nyt suoraan että en kyllä juurikaan sinun mielipiteisiin kiinnitä huomiota tämän jälkeen. Tuntuu hiukan kuin oma hypesi olisi kääntynyt sitä vastaan. Otit jo valmiiksi asenteen että Ledgerin roolia hypetään vain sen vuoksi että mies sattui kuolemaan. Minulla oli hiukan sama juttu. Yritin pitää mielen tyhjänä ja löytää kohtia tai maneereja joista en pitäisi. Loppujen lopuksi kuitenkin myönsin itselleni että kyllä Ledger vaan hoiti homman kotiin.
Ei sillä, että kukaan olisi ennenkään kiinnittänyt mielipiteisiini juurikaan huomiota (paitsi negatiivista, koska on muotia väittää mulle vastaan), mutta pysyn mielipiteeni takana tässä asiassa. En vain tajua sitä, miksi kukaan ei yleensä ymmärrä mitä sanon. Minä hypetin elokuvaa jonkin verran, mutta en silti odottanut mitään suurta. Ainoa hype, jota minulla oli, oli aikaisempien Batman-elokuvien ansiota. Halusin nähdä Dark Knightin ja toivoin, että se olisi hyvä, sillä olen aina pitänyt Batmanistä tehdyistä elokuvista (vaikkakin Burtonin jälkeiset 90-luvun leffat on aika kehnoja). En odottanut mitään mahtiteosta, joten en myöskään pettynyt.

En ottanut valmiiksi asennetta, että Ledgerin roolia hypetetään vain sen vuoksi, että mies sattui kuolemaan. Pidin miehen roolisuorituksesta Brokeback Mountainissa, vaikkei hän siinä päässytkään loistamaan. Luonnollisesti halusin nähdä hänen viimeisen roolityönsä, etenkin kun kyse oli Batmanistä. Ledgerin kuolema vaikutti minuunkin niin, että halusin nähdä elokuvan. En silti odottanut siltä kovinkaan paljon.

Eniten minua ärsyttää se, että Ledgerin roolia pidetään jotenkin parhaimmalta ikinä. Minusta se oli ihan hyvä roolityö, mutta olen tiukasti sitä mieltä, että tästä maailmasta löytyy muitakin näyttelijöitä, jotka olisivat voineet näytellä saman roolin samassa rainassa yhtä hyvin.

Lainaus
Ja en nyt oikein ymmärrä sitäkään että sinusta Jokerin rooli on niin tiukasti kirjoitettu, että lähes kuka tahansa sen voi hoitaa kotiin. Minusta jo sillä kun vertaa Jack Nicholsonin Jokeria Ledgerin tulkintaan huomaa kuinka erilaisen hahmosta voi saada. Jokeri on julma, höperö, hullu ja jonkinlainen nero. Kuvaus sopii Nicholsonin Jokeriin ja Ledgerin Jokeriin, mutta kai sinäkin huomaat kuinka paljon erilaisia ne ovat. Ja kun ottaa vielä huomioon että Jokerin tietää kaikki, niin hommasta tulee vielä vaikeampaa.
Onko minua tosiaan näin vaikea ymmärtää? En todellakaan ole sanonut, että "kuka tahansa" voisi hoitaa Jokerin roolin Ledgerin tavoin. Sanoin, että "joku muu" olisi varmasti vetänyt roolin yhtä hyvin. Pitäisi varmaan selittää ihan kaikki sanat viestissä, jotta ne tajuttaisiin. Tulisi vain liian pitkiä viestejä ja sotisi lyhyen ja ytimekkään tyyliperiaatettani vastaan. :\

Nicholsonin Jokeri oli täysin erilainen kuin Ledgerin Jokeri. Niitä ei voi minusta edes verrata toisiinsa, sillä kumpikin rooli pohjautui todella tiukasti käsikirjoitukseen. Nicholsonin Jokeri oli järjestäytynyt kriminaali, joka halusi kostaa muuttumisensa friikiksi. Hän menetti järkensä, mutta hänellä oli silti todellinen syy tehdä, mitä teki: kosto. Ledgerin Jokeri taas oli pelkkä mielipuoli, joka halusi näyttää, että kuka tahansa voi langeta. Mielessä ei ollut kosto, eikä hänellä ollut kunnollista motiivia tuhota niitä elämiä, joita hän tuhosi. Hän vain oli mielipuoli.

Nicholsonin ja Ledgerin Jokereilla oli aivan eri lähtökohdat ja syyt tehdä, mitä teki. Pitäisi olla selvää, että kostotoimissa olevaa näytellään ihan eri tavalla kuin täyttä mielipuolta. Ei niitä voi verrata keskenään samalla tapaa.

Lainaus
Viimeisenä suurena plussana Ledgerin suoritukselle on juurikin sen omaperäisyys verrattuna miehen aikaisempiin suorituksiin. Kun alun perin kuulin että Ledger on Jokerina mieleen tuli ensimmäisenä huvittuneisuus. En oikein tiennyt kuinka mies voisi rooliin mitenkään soveltua, kun muistelin aikaisempia rooleja. Yllätys olikin suuri kun aikaisempiin rooleihin yhdistävää maneeria ei löytynyt yhtäkään. Ei yhtäkään. Jos en olisi tiennyt että maskin takana on Ledger, en sitä olisi mistään huomannut. Mies oli oikeasti muuttanut koko olemustaan rooliin. Olisi todella mielenkiintoista nähdä suoritus ilman maskia. Ja jos vertaa esim. Nicholsonin Jokeriin niin kuinka moni voi sanoa että Nicholson ei näkynyt sen maskin takaa? Huomasi selvästi. Ja ei siinä mitään, se sopi rooliin todella hyvin. Ledgerin perusolemuksessa tai aikaisemmissa suorituksissa en sen sijaan ole nähnyt ikinä mitään mikä viittaisi Jokeriin. Tämä tekee suorituksesta entistäkin paremman.
On totta, että Nicholsonin roolista näkee, kuka Jokeria esittää, mutta Ledgerin roolisuorituksesta se on vaikeampaa. Kyllä, kuten olen jo aikaisemmin sanonut, mielestäni Ledger esitti roolinsa hyvin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että hän ei todellakaan ole ainoa näyttelijä tässä maailmassa, joka osaa näytellä. Kyllä joku muukin olisi Jokerin roolin voinut esittää yhtä hyvin ja niin, ettei maskin takana olevaa näyttelijää meinaa tunnistaa. Siinä mielessä Ledgerin roolityö ei ollut mitenkään ylivoimainen tai Oscarin arvoinen. Sitä minä tässä olen sanonut. En ole haukkunut Ledgerin roolityötä. Onko se niin vaikeaa tajuta?

Mutta ihan sama, en viitsi aiheeseen enempää puuttua, kun ei minua haluta ymmärtää. Päätän kaikki puheet Dark Knightista omalta osaltani tähän.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #204 : 23.01.2009 21:06 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Se, että tästä maailmasta löytyisi joku toinenkin näyttelijä (ja ehkä jopa *shock* KOLMAS!  :o ), joka osaisi näytellä roolin yhtä hyvin ei kyllä YHTÄÄN vähennä Ledgerin suorituksen arvoa. Totta kai 6 miljardin ihmisen joukosta löytyy enemmänkin kuin vain yksi siihen kykenevä. Tosiasia kuitenkin on, että Ledger on se, joka valittiin hommaan, ja että hän teki hommansa erinomaisen hyvin. Hänen suorituksestaan on vaikea enää parantaa. Ehkä moni muukin yltäisi samalle tasolle, mutta harvassa on ne näyttelijät, jotka ylittäisivät Ledgerin suorituksen. Ei ehkä se parhaista parhain näyttelysuoritus 4EVA, par none, mutta huippuluokkaa kuitenkin.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #205 : 23.01.2009 21:18 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Se, että tästä maailmasta löytyisi joku toinenkin näyttelijä (ja ehkä jopa *shock* KOLMAS!  :o ), joka osaisi näytellä roolin yhtä hyvin ei kyllä YHTÄÄN vähennä Ledgerin suorituksen arvoa. Totta kai 6 miljardin ihmisen joukosta löytyy enemmänkin kuin vain yksi siihen kykenevä. Tosiasia kuitenkin on, että Ledger on se, joka valittiin hommaan, ja että hän teki hommansa erinomaisen hyvin. Hänen suorituksestaan on vaikea enää parantaa. Ehkä moni muukin yltäisi samalle tasolle, mutta harvassa on ne näyttelijät, jotka ylittäisivät Ledgerin suorituksen. Ei ehkä se parhaista parhain näyttelysuoritus 4EVA, par none, mutta huippuluokkaa kuitenkin.
Totta. Toki haluaisin vähän myös nimiä Frankilta, että ketkä sitten olisi pystynyt yhtä kovaan suoritukseen kuin Ledger tai jopa parempaan. Ledger kuitenkin oli suhteellisen lahjakas näyttelijä ikäluokassaan.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #206 : 23.01.2009 21:38 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
ketkä sitten olisi pystynyt yhtä kovaan suoritukseen kuin Ledger tai jopa parempaan.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #207 : 24.01.2009 02:27 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Minäkin jälkijättöisenä sain juuri The Dark Knightin katsottua ja heitän oman roponi tähän keskusteluun. Heath Ledgerin näyttelijänsuoritus oli teknisesti kyllä hyvä, jopa erinomainen, mutta kun ennakkohypen perusteella sen olisi pitänyt olla yksi leffan kantavimmista voimistakin, niin sitä se ei kyllä aivan ollut. Toisaalta tässä saattoi minun kohdallani käydä niin, että vitkuteltuani liian pitkään elokuvan kanssa, hehkutus paisui niin suureksi, etten olisi voinutkaan nähdä tuossa suorituksessa sitä, mikä oli sen kaiken hypen arvoista.

Ja miksi sen Jokerin olisi pitänyt olla hypen perusteella yksi elokuvan kantavimmista voimista? No siksi, että The Dark Knight -leffaa ei missään kontekstissa mainita ilman Heath Ledgerin tajunnanräjäyttävää suoritusta Jokerina. Yksinkertaisesti elokuvasta piirtyi mieleeni sellainen kuva, että se olisi yksin tuon roolisuorituksen takia katsomisen arvoinen.

Erinomainen roolisuoritus, mutta ehkä osin omasta syystäni kun hypeen lankesin, jäi hieman vajavaiseksi. Mutta kuinka näin läpitunkevaan hypeen voi olla lankeamatta? Objektiivisesti, tekniseltä kannalta kaikin puolin mahtavaa työtä Ledgeriltä, mutta subjektiiviselta kantilta, eli miltä minusta tuntui elokuvan jälkeen: en ollut vaikuttunut. Vaikuttunut, kuten olin esimerkiksi The Assassination of Jesse James -elokuvan jälkeen Brad Pittin roolisuorituksesta Jesse Jamesina.

Jaap, eli eipä tästä oikeataan ollut mitään hyötyä keskustelulle. Samaa mieltä olen monien kanssa suorituksen erinomaisuudesta, mutta ehkä omien mieltymyksieni vuoksi Jokerin hahmo ei kuitenkaan välittynyt minulle niin vahvasti kuin monille muille.
tallennettu
Vs: Re: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #208 : 24.01.2009 14:36 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ei sillä, että kukaan olisi ennenkään kiinnittänyt mielipiteisiini juurikaan huomiota (paitsi negatiivista, koska on muotia väittää mulle vastaan), mutta pysyn mielipiteeni takana tässä asiassa.
Kyllä :D Olet todellakin niin näkyvä, että sinun mielipiteiden teilaamisesta on tullut jo muotia ;)

Eniten minua ärsyttää se, että Ledgerin roolia pidetään jotenkin parhaimmalta ikinä. Minusta se oli ihan hyvä roolityö, mutta olen tiukasti sitä mieltä, että tästä maailmasta löytyy muitakin näyttelijöitä, jotka olisivat voineet näytellä saman roolin samassa rainassa yhtä hyvin.
Nyt ihmettelen samaa kuin Azu: Miten ihmeessä se että joku muukin osaisi näytellä Jokeria, mitenkään laskee Ledgerin suoritusta? Luuletko että arvostettu suoritus tarkoittaa sitä että kukaan muu ei olisi pystynyt siihen? Ei. Se ei tarkoita sitä. Se tarkoittaa sitä että suorituksen tehnyt teki hommansa hyvin. Tässä tapauksessa minusta jopa todella hyvin.

Onko minua tosiaan näin vaikea ymmärtää? En todellakaan ole sanonut, että "kuka tahansa" voisi hoitaa Jokerin roolin Ledgerin tavoin. Sanoin, että "joku muu" olisi varmasti vetänyt roolin yhtä hyvin. Pitäisi varmaan selittää ihan kaikki sanat viestissä, jotta ne tajuttaisiin. Tulisi vain liian pitkiä viestejä ja sotisi lyhyen ja ytimekkään tyyliperiaatettani vastaan. :\
Tuttu tunne. Minäkin kirjoitin äsken että lähes kuka tahansa, koska sellaisen kuvan saa kommentistasi: "Jos joku vakavahenkinen näyttelijä, aivan kuten Ledger, olisi ollut Ledgerin tilalla, Jokeri tuskin olisi ollut kauhean erilainen.". Mutta eihän lukija huomannut.

Nicholsonin Jokeri oli täysin erilainen kuin Ledgerin Jokeri. Niitä ei voi minusta edes verrata toisiinsa, sillä kumpikin rooli pohjautui todella tiukasti käsikirjoitukseen. Nicholsonin Jokeri oli järjestäytynyt kriminaali, joka halusi kostaa muuttumisensa friikiksi. Hän menetti järkensä, mutta hänellä oli silti todellinen syy tehdä, mitä teki: kosto. Ledgerin Jokeri taas oli pelkkä mielipuoli, joka halusi näyttää, että kuka tahansa voi langeta. Mielessä ei ollut kosto, eikä hänellä ollut kunnollista motiivia tuhota niitä elämiä, joita hän tuhosi. Hän vain oli mielipuoli.
No...minusta "hullu ja koston himoinen järjestäytynyt kriminaali" ja/tai "vain hullu kriminaali", ei ole sen enempää tiukasti käsikirjoitettu kuin...no, useimmat roolit. Minä katson roolissa kuinka sitä näytellään. Liikkeet, tavat, maneerit, äänenpaino, uskottavuus jne. Tuntuuko että kaveri tekee ja sanoo sitä kaikkea sen vuoksi että paperissa lukee niin, vai tuntuuko se luonnolliselta. Ja se tuntui aika uskottavalta Ledgerin suorituksena. Ja vielä enemmän siksi koska tälläistä en ole Ledgeriltä vielä nähnyt. Otetaan ääriesimerkki: Arnold Schwarzenegger. On ihan sama kuinka hahmo on kirjoitettu, Arska on aina Arska. Oli roolina jäämies, entinen sotilas, palomies, robotti tms. tai motiivina kosto, pahuus, oikeuden mukaisuus tms. aina se on samanlaista. Totta kai näissä käsikirjoituskin painaa aika paljon, mutta useimpia Arskan hahmoja voisi oikeasti pitää samana, elokuvasta toiseen.

Nicholsonin ja Ledgerin Jokereilla oli aivan eri lähtökohdat ja syyt tehdä, mitä teki. Pitäisi olla selvää, että kostotoimissa olevaa näytellään ihan eri tavalla kuin täyttä mielipuolta. Ei niitä voi verrata keskenään samalla tapaa.
Olen eri mieltä. Minusta näyttelyssä on hiukan enemmän syvyyttä kuin se mitä paperilla lukee.

Mutta ihan sama, en viitsi aiheeseen enempää puuttua, kun ei minua haluta ymmärtää. Päätän kaikki puheet Dark Knightista omalta osaltani tähän.
Harmi. Kuten sanontani kuuluu: Kiistely on turhaa mutta hauskaa ;)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: The Dark Knight - vuoden 2008 paras elokuva? YOU BET! « Vastaus #209 : 27.01.2009 21:42 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Sen verran vakuuttava Ledger oli, että joku hullu luuli olevansa Jokeri ja tappoi pari vauvaa. Sairasta.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines