Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
Tulostusversio
Aihe: Sarjakuvat  (Luettu 109368 kertaa)
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #90 : 10.07.2009 18:03 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ja ettei ihan Mooreähkyyn ja väistämättömiin muiden käyttäjien suosituksiin (Dark Knight OMG) kompastu, niin etsippä hiljattain suomennetut Incalit käsiisi.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #91 : 10.07.2009 20:59 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Minä luin juuri Art Spiegelmanin teoksen Maus. Kirja sisälsi teoksen molemmat osat ja nopeastihan nuo ahmin. Kirja kuvaa juutalaisten kansanmurhaa toisessa maailmansodassa esittämällä kansat eri eläinhahmoin. Juutalaiset ovat hiiriä, saksalaiset kissoja, puolalaiset sikoja jne. Tarinahan perustuu Spiegelmanin isän kohtaloon ja sarjakuvaa kuljetetaankin eteenpäin välillä myös siirtymällä sodanjälkeisiin vuosiin, ja etenkin tilanteisiin, joissa Art haastatteli isäänsä Mausia varten. Todella upea teos ja piirtojälkikin miellytti minua, vaikken mistään piirtoteknisistä asioista mitään tajuakaan.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #92 : 10.07.2009 21:27 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Maus ilahdutti objektiivisuudellaan (ihan oikeasti).
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #93 : 21.07.2009 17:05 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Berserkissä mennään jo osassa 24 ja valitusta purkautuu. Piirrosjälki on totuttuun tapaan pakko-oireisen yksityiskohtaista, mikä itseasiassa nyt ensimmäistä kertaa alkaa jo pännimään. Se, että piirtäjä on jaksanut väkertää jokaiseen ruutuun tasaveroisesti yksityiskohtia ja textuureita oikeastaan vaikeuttaa luonnollisen lukunopeuden löytämistä. Tämä ei ennen harmittanut, kun kirjoja luin lähinnä viivatyöskentelyn takia, mutta nykyään sitä alkaa jo kaipaamaan jopa tältäkin sarjalta muutakin. Kuten jouhevaa kuvakerrontaa, mikä pitäisi olla kaiken sarjakuvan ensimmäinen kivijalka.

Griffithin sukupuolenvaihdos myös hiukan häiritsee. Ja numero 23 oli taas virstanpylväs sarjan raakuudessa. Piti hetkeksi kääntää katse pois kirjasta ja hengähtää. Tätä ei viaksi viitsi laskea, vaan kertonee enemmänkin omien pallieni kutistumisesta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #94 : 31.08.2009 20:02 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Sarjakuviin tämä eniten liittyy joten laitampa tänne. Ja siis itselleni oli aikamoinen "jalat alta perseelleen lattialle" -uutinen, ja oikeastaan epäilen vieläkin tätä, varsinkin kun mistään en ole tätä lukenut ja juttu on jo pari päivää vanha.

Disney to acquire Marvel for $4 billion.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #95 : 01.09.2009 00:13 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Eli seuraavassa Kingdom Heartsissa hubina toimii Marvelin supersankareiden kansoittama karrikoitu New York.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #96 : 04.09.2009 13:20 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Ehkä hieman tyhmäkin kysymys, mutta voisikos joku kertoa hyviä (halpoja) paikkoja, joista tilata sarjakuva-albumeita? Olisi hankitalistalla ainakin Nicholas Gurewitchin Perry Bible Fellowshipistä tehty albumi, Kris Straubin molemmat Chainsawsuit-kokoelmat ja James Turnerin Beaver and Steve -teokset. Jälkimmäiset tosin löytyvät Beaver and Steven kotisivuilta hintaan £8+shipping/kpl, mikä ei ainakaan minusta ole hirvittävän paljon.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #97 : 05.09.2009 18:31 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili amazon.co.uk
thebookdepository.com
ebay.com
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #98 : 08.09.2009 18:55 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Blacksad osa kaksi tuli luettua. Vitun jees, parempi kuin ensimmäinen kirja, tarina oli toimivampi. Kuvapuolihan on edelleen tosin se jolla tossa jyrätään.

Batman - Night Cries tuli kans lainattua ja luettua. Hyvää paskaa oli tämäkin, tietämättä mitään lainasin ja ei ollut edes mitään perus battisdiipadaata. Kuvapuoli tässäkin rautaa. Tarina käsitteli suht raskasta teemaa, eli lasten hyväksikäyttöä ja pahoinpitelyä.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #99 : 09.09.2009 18:01 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
amazon.co.uk
thebookdepository.com
ebay.com
Juu, kiitokset. Pistän viikonloppuna parit albumit tilaukseen. :)
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #100 : 10.10.2009 11:55 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili


http://fokit.wordpress.com/

Jopa parempi kuin Tuukka Virtaperko!
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #101 : 10.10.2009 15:04 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo tää on parasta suomalaista pitkästä aikaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Sarjakuvat « Vastaus #102 : 10.10.2009 15:51 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Joo-o, onpa niin tekemällä tehtyä paskaa ku voi olla.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #103 : 10.10.2009 20:14 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Salaa tykkäät.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #104 : 11.10.2009 19:33 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Toimii. Ainoastaan kreisikesä-läppä ei ollut hauskaa millään tasolla.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #105 : 11.10.2009 21:31 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan vitun hyvä, ainakin kun vertaa siihen hesarin takasivujen sheisseen mikä ei naurata ketään.

Itse olen sarjisskenestä ihan pihalla. NeoTokyo ja Aku Ankka on ainoita sarjakuvia mitä olen koskaan lukenut + tää kun suomessa oli hirveä mangabuumi jossain vaiheessa, silloin tuli luettua joitain sarjoja.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Sarjakuvat « Vastaus #106 : 31.05.2010 13:28 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili

Nyt on jonkinmoinen urakka saatu päätökseen, sillä omistan vihdoin ja viimein kaikki Aku Ankan Juhlasarjojen kymmenen osaa. Joskus yli kymmenen vuotta sitten, kun näitä vielä löytyi hyvin kaupoista, tuli hankittua kolme osaa (4, 9 ja 10). Muita en kerennyt vanhemmillani ostattamaan, kun piti niitä Don Rosan albumeitakin hankkia. Tuolloin nassikkana ei myöskään tajunnut, että painosten loputtua näitä ei todennäköisesti tulla pitkään aikaan painamaan uudelleen. Jossain vaiheessa sitä sitten tuli tajuttua, ettei kaupoista enään näitä saanut ja vielä seitsemän osaa puuttui. Hieman myös vitutti, kun kelailin että joudun varmaan odottamaan aika kauan mahdollisia uusia painoksia.

Mutta sitten tuossa jokunen kuukausi sitten tajusin, että onhan se Huuto.nettikin olemassa ja sieltähän näitä kannattaisi etsiä. Ilokseni huomasin, että suhteellisen hyvin oli näitä myynnissä ja vielä ihan kohtuullisin hinnoin. Meni kuitenkin jokunen kuukausi ennenkuin kaikki puuttuvat osat löytyivät tarpeeksi hyväkuntoisina ja siedettävän hintaisina. Keskimäärin näistä tuli maksettua varmaan 20-25€/kpl, mikä ei ole mielestäni kovin paljon. Tosin kaksi ekaa osaa onnistuin saamaan yhteishintaan 13€.

Tämä oli nyt tälläinen vuosikymmenen pituinen "projekti" ja jonkinsortin unelma, joka sitten loppujen lopuksi saatiin päätökseen muutamassa kuukaudessa. Viimeinen puuttuva osa, eli numero 7 kolahti juuri postilaatikosta 10m minuuttia sitten  :)
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #107 : 31.05.2010 15:14 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Kiva kokoelma!

Itse olisi tarkoitus ostella ne Don Rosan kokoelmat. Vieläkös niitä painellaan, vai joutuuko etsimään huutokaupoista?

Kotoa löytyy allekirjoittaneen nimellä tulleita akkareita jostain 90-luvun alkupuolelta asti. Pitäisi joskus roudata ne omaan asuntoon, käydä läpi ja ostella puuttuvat numerot takaisin. Sitten voisikin rueta ostelemaan vanhempia numeroita. Sitten joskus.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #108 : 31.05.2010 15:32 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Itse olisi tarkoitus ostella ne Don Rosan kokoelmat. Vieläkös niitä painellaan, vai joutuuko etsimään huutokaupoista?

Jotain yhtä tai kahta voi tuurilla löytyä kaupasta, mutta pääasiassa ovat huutokauppakamaa.


Itseltä löytyy kaikki Rosat ja Juhlasarjat, mutta ei vieläkään Juhlasarjojen koteloita. :(
tallennettu
Re: Sarjakuvat « Vastaus #109 : 31.05.2010 15:38 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Meikältäkin löytyy kaikki Rosat ja kaikki on ostettu julkaisun aikoihin, paitsi Kadonneen kirjaston vartijat, jonka ostin pari vuotta sitten kun sitä painettiin uudestaan.

Roope Ankan elämä ja teot -kirja minulla on 1. painoksesta, joka on käsittääkseni aika kallis nykyään. Sammon salaisuuteen kävin myös hakemassa itsensä maestron nimmarin  :)

Selasin myös läpi nuo ostamani Juhlasarjat ja paria poikkeusta lukuun ottamatta kaikki ovat 1. painoksesta. Ei sinänsä, että minulle sillä tai noiden rahallisella arvolla niin väliä olisi. Luettavaksihan nuo on ostettu  :)
tallennettu
Re: Sarjakuvat « Vastaus #110 : 31.05.2010 17:41 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Itse olisi tarkoitus ostella ne Don Rosan kokoelmat. Vieläkös niitä painellaan, vai joutuuko etsimään huutokaupoista?

Jotain yhtä tai kahta voi tuurilla löytyä kaupasta, mutta pääasiassa ovat huutokauppakamaa.

Ihan hyvin niitä vielä jokin aika sitten pyöri Akateemisissa ja Suomalaisissa, vaikkakin hyllyssä olevat osat ja niiden saatavuus vaihtelevat liikkeittäin aika paljon. Ovat vaan törkeän kalliita täysihintaisina. Huutokaupat ja eritoten antikvariaatit on toki kans hyvä paikka kaivella noita.

Kaksi löytyy Rosia omasta hyllystä, ja kaikki olisi kyllä tarkoitus ostaa. Pari voisi kohta taas hankkia, kunhan tilit tulee.


EDIT. Niin, ja siis itse olen tilannut täältä. Joskus oli kovempikin ale, mutta saa noita nytkin alle täyden hinnan. Vaivattomuus kuitenkin palkitsee eniten.


« Viimeksi muokattu: 31.05.2010 17:49 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: Sarjakuvat « Vastaus #111 : 31.05.2010 18:25 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
EDIT. Niin, ja siis itse olen tilannut täältä. Joskus oli kovempikin ale, mutta saa noita nytkin alle täyden hinnan. Vaivattomuus kuitenkin palkitsee eniten.

No kappas. Unohtui koko sivun olemassaolo. Tuoltahan noita kannattaa tilailla.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Re: Sarjakuvat « Vastaus #112 : 31.05.2010 21:47 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
EDIT. Niin, ja siis itse olen tilannut täältä. Joskus oli kovempikin ale, mutta saa noita nytkin alle täyden hinnan. Vaivattomuus kuitenkin palkitsee eniten.

Ohoo, tuoltahan saakin jokaista. En tajunnutkaan katsoa ennen kuin möläytin, olen kyllä jotakin tuolta tilannutkin.

Laittoivat näköjään viimeinkin myymisen sen edelle, että kirjoille kasvatettaisiin jotain kulttimainetta lopuunmyytyinä teoksina.


EDIT:
Meikältäkin löytyy kaikki Rosat ja kaikki on ostettu julkaisun aikoihin, paitsi Kadonneen kirjaston vartijat, jonka ostin pari vuotta sitten kun sitä painettiin uudestaan.

Roope Ankan elämä ja teot -kirja minulla on 1. painoksesta, joka on käsittääkseni aika kallis nykyään. Sammon salaisuuteen kävin myös hakemassa itsensä maestron nimmarin  :)

Selasin myös läpi nuo ostamani Juhlasarjat ja paria poikkeusta lukuun ottamatta kaikki ovat 1. painoksesta. Ei sinänsä, että minulle sillä tai noiden rahallisella arvolla niin väliä olisi. Luettavaksihan nuo on ostettu  :)

Tarkistin omani, ja Kadonneen kirjaston vartijat ovat 3. painos ja Sammon salaisuus 6. painos, mutta muuten ovat kaikki Rosat ja Juhlasarjat 1. painoksia. :)


« Viimeksi muokattu: 01.06.2010 02:06 kirjoittanut finngamer »
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #113 : 11.06.2010 18:34 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili despire, todella hieno kokoelma sulla! Tuollainen kyllä kelpaisi hyllyyn. Tuli tuossa ostettua Taskarin parhaat -neliosaisesta sarjasta 2 ensimmäistä. Olisihan se hienoa omistaa kaikki taskarit alusta asti, mutta voipi olla, että pitäisi hommata niille joku varasto. Kotiin tuskin saisin niitä kaikkia kantaa..
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #114 : 11.06.2010 18:38 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pitäisi kyllä omiakin sarjakuvia myydä ihan tilanpuutteen vuoksi. Complete Calvin & Hobbes on jo yksinään semmoinen 15 kilon jyrä  :/

Juuri tuli hommattua Nausicaa mangat kun halvalla sai. Jos lolit pelottaa, niin tässä silti yksi mangaklassikko, johon kannattaa silti tutustua. Kouriintuntuvaa ja sutjakkaa kerrontaa. Teemat yleispäteviä, taide upeaa ja tarina mielikuvitusta kutkuttavaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #115 : 31.07.2010 22:55 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Perry Bible Fellowship Almanackin nappasin jenkeistä, uskomatonta kamaa, mutta sen te kaikki tiedättekin jo... en tullut siis puhumaan siitä.



Jimmy Corrigan - The Smartest Kid on Earth

Päätin tutustua länsimaiseen sarjakuvaan, jota on siis myös olemassa niiden perus-Marveltarinoiden ja Aku Ankkojen ulkopuolellakin. Googlailin listoja parhaista "graphic novelleista", ja aika valikoivasti valitsin sieltä oman mielen mukaan sellaisia, jotka vaikuttivat kiinnostavalta ja sitten lainasin kirjastosta. Jimmy Corrigan oli yksi niistä.

Chris Waren kirjoittama kirja kertoo Jimmy Corriganista, "maailman viisaimmasta lapsesta". En tiedä, mistä alaotsikko tulee, sillä siitä huolimatta ettei Corrigan mikään idiootti ollut ei hän kuitenkaan mikään lapsinero sentään ollut. Noh, eipä tuolla paljon ole merkitystä. Kirja on tunnelmaltaan todella arkinen, eikä siksi varmastikaan sovi kaikille. Kirja ei tosiaankaan ole nopeatempoinen - Corrigan ei ensinnäkään puhu paljoa. Tämän yleisen vähäsanaisuuden lisäksi kirjassa on myös monia todella pysähtyneen oloisia hetkiä. Hyvällä tavalla pysähtyneen oloisia - mitään ei tapahdu mutta jonkinlainen tunnelmallinen aura sarjakuvasta kuitenkin löytyy. Kirja on silloin tällöin suhteellisen hankalaa luettavaa. Ensinnäkin, flashbackit ja nykyhetki vaihtelevat vuoroin ja tämän lisäksi myös Jimmyn "kuvittelemat" skenaariot eivät erotu oikeasta tarinasta ennen kuin palataan takaisin "maan päälle". Tämä on toisaalta ärsyttävää, mutta omalla tavallaan myös varsin kiinnostava tapa toteuttaa asiat. Piirrosjäljeltään kirja on yksinkertainen, mutta myös hyvin kaunis etenkin maisemakuvauksessa. Tarina on erittäin koskettava - Jimmy ei todellakaan ole Onnettaren suosikki - mutta sitä ei ole vedetty yli ja tilanteet tuntuvat todenmukaisilta.

Kaikenkaikkiaan erittäin arkinen sarjakuva, jonka juoni on koskettava ja maanläheinen. Tykkäsin, erittäin sympaattinen teos. Suosittelen.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #116 : 17.08.2010 14:28 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Tullut luettua pari teosta Japanilaiselta kauhumangakalta Junji Itolta. En aikaisemmin ole kauhusarjakuviin paljoa tutustunut, mitä nyt joskus pienenä kaverilla oli jotain Westernkauhupläjäyksiä 70(?) -luvulta. Mutta Ito nappaa aika lujaa, varsinkin Voices in the Dark Anthology. Tämä siis koostuu neljästä kauhutarinasta, joista olen vasta tuon neljännen lukenut. Hyvää kamaa kyllä. Tässä vähän maistiaisia.
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #117 : 21.09.2010 20:34 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Ankkailijat huamio!
http://kauppa.akuankka.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=9789513230685-copy

23.9 asti voit tilata Don Rosan uutta Pako kielletystä laaksosta-kirjaa signeerauksella ja omistuskirjoituksella, jos et pääse herran kirjakauppakiertueelle.

Tuo lähti tilaukseen, samoin Roope Ankan Elämä ja teot 1-2. Tästä se keräily alkaa  :)

E: ja näyttää olevan joku tarjous päällä, ilmeisesti toimituskulut kaupan päälle.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Sarjakuvat « Vastaus #118 : 22.09.2010 01:00 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Ankkailijat huamio!
http://kauppa.akuankka.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=9789513230685-copy

23.9 asti voit tilata Don Rosan uutta Pako kielletystä laaksosta-kirjaa signeerauksella ja omistuskirjoituksella, jos et pääse herran kirjakauppakiertueelle.

Tuo lähti tilaukseen, samoin Roope Ankan Elämä ja teot 1-2. Tästä se keräily alkaa  :)

E: ja näyttää olevan joku tarjous päällä, ilmeisesti toimituskulut kaupan päälle.

Niinpä tietenkin, eikä taaskaan ole rahaa... Saas nähdä heitänkö riskisijoituksen eniveis.

EDIT. Lähtihän se sitten tilaukseen. Sinänsä vähän sielutonta, ois kivempi käydä kättelemässä itse miestä, mutta on sellainen tauti päällä ettei ihmisten ilmoille kehtaa/pysty menemään. Rosa, mä oon henkisesti siellä! :P


« Viimeksi muokattu: 22.09.2010 11:10 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Sarjakuvat « Vastaus #119 : 29.09.2010 23:15 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili On muuten aika... Rajoilla heiluvaa kamaa. "Death Camp for Cutie" ja "Heilvetica", ei huhuh. En tiiä saisko tälle nauraa. Jokatapauksessa, aika... freesiä ideointia. :D
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines