Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 21
Tulostusversio
Aihe: Musiikki  (Luettu 226091 kertaa)
Vs: Musiikki « Vastaus #330 : 21.11.2009 19:58 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Mul on bemari ja Levikset ja fleeceruutupaita
levykokoelma ja Burton lumilauta
mul on ponnari ja bemari ja Burton lumilauta
levykokoelma ja fleeceruutupaita

Mixet tahdo olla mun kaa
jos mä rakastan sun bemarii?
Mixet tahdo olla mun kaa
jos mä rakastan sun Leviksii?
Mixet tahdo olla mun kaa
jos mä rakastan sun ponnarii?
Mixet tahdo olla mun?

Mul on harrikka ja reibanit ja lentäjänlakki
pepperooni bootsit ja biker-nahkatakki
mul on enemmän ja vähemmän ja oikeastaan kaikki
mikä silti puuttuu ja mistähän sen saisi?

Mixet tahdo olla mun kaa
jos mä rakastan sun bemarii?
Mixet tahdo olla mun kaa
Mixet tahdo olla mun kaa
jos mä rakastan sun ponnarii?
Mixet tahdo olla mun?

Mixet tahdo olla mun kaa
Mixet tahdo olla mun?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #331 : 22.11.2009 20:11 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Them Crooked Vultures - Aikamme Cream?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #332 : 22.11.2009 20:30 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Joo, mietin ihan samaa. Nk. supergrouppihan se Creamikin oli ja jo se, että noilta tulee loistavaa rockmusiikkia voisi oikeuttaa tuon vertauksen, mutta se, että musiikki kuulostaa noinkin paljon Creamilta oikeuttanee tuon tittelin aika kivasti.

Loistava levy kyllä, tällä hetkellä suosikki on Scumbag Blues. On se vaan kova. Ainiin ja John Paul Jones se vieläkin jaksaa ja hemmetin hyvin jaksaakin. Levyn bassot ovat myös ihan mahdit.

Noiden ansiosta innostuin QotSA:stakin, hmm. Toki olen niitä aiemminkin ne hitit kuullut, mutten ole sen kummemmin välittänyt. En, vaikka Kyussiakin olin kuullut jonkin verran (en tosin perehtynyt)... Mikä albumi olisi suositeltava? Era Vulgaris -lätyn pyöräytinkin kerran tuolta Spotifysta ja olihan se aika kiva, mutta tarvinnee enemmän aikaa noin muuten. Ja onko Hommen muissa projuissa mitään kiinnostavaa? Eagles of Death Metal yms. siis.

Olenpahan myös kuunnellut Puolan progekingin, Riversiden, uusinta kiekkoa, Anno Domini High Definitionia ja täytyy sanoa, että onhan tämäkin aivan järkyttävän hyvä levy. Laulaja Mariusz Dudan ääni pääsee oikeuksiinsa (kuten tosin aina ennenkin ;P) ja sekaan ripotellut karjahdukset ovat kyllä vain positiivinen juttu. Edelleen on huomattavasti sitä ulkomaalaista aksenttia enkunlausumisessa, muttei mitenkään häiritsevästi. Instrumenttipuoli on mahtava ja kipaleet ovat tosi hyviä. Kunniamaininta Hyperactive-kappaleen falsettiäänille, jotka vähäisellä olemassaolollaan piristivät biisiä kivasti. :D

Ainiin ja Riversiden keikka Nosturilla ens lauantaina. Jes.

tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #333 : 22.11.2009 20:58 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili QotSA:lta Rated R taikka Songs for the Deaf. En osaa näiden väliltä valita omaa suosikkiani. Jälkimmäisellähän tietty Grohl köyrii kannuja myöskin. :) Songs for the Deaf on kivasti isketty radiolähetyksen konseptiin ja Rated R on erittäin härski levy. Kyussilta sitten Welcome to Sky Valley kokonaisuudessaan.

Harmi vain että ollakseen uusi Cream TCV:lla täytyisi olla hullu basisti, joka nahistelisi rumpalin kanssa  :/

: |
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #334 : 22.11.2009 21:41 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kyussilta sitten Welcome to Sky Valley kokonaisuudessaan.
Mä en osaa oikein sanoa tykkäänkö enemmän Sky Valleysta vai Blues for the Red Sunista, molemmat kun on mielettömän tiukkoja levyjä. Wretch on muutamia väläytyksiään lukuunottamatta vähän tylsä ja soundeiltaan karu ja And the Circus Leaves the Town taas hivenen mielikuvitukseton (ei silti ollenkaan huono) verrattuna noihin kahteen superpläjäykseen, joista molempiin kannattaa Tzibon hetimiten tutustua.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #335 : 22.11.2009 22:10 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Songs for the Deaf ja Era Vulgaris on mun lempparit QOTSA:lta, niistä on mun mielestä hyvä aloittaa. Rated R ei oo oikeen auennut ja Lullabies To Paralyze on hiukka liian samankaltainen SFTD:in verrattuna, muttei läheskään yhtä hyvin tehtynä. On myös vähän tasapaksu, harvoin jaksan enää kuunnella sen kokonaan alusta loppuun.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #336 : 23.11.2009 11:32 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Songs for the Deaf ja Era Vulgaris on mun lempparit QOTSA:lta, niistä on mun mielestä hyvä aloittaa. Rated R ei oo oikeen auennut ja Lullabies To Paralyze on hiukka liian samankaltainen SFTD:in verrattuna, muttei läheskään yhtä hyvin tehtynä. On myös vähän tasapaksu, harvoin jaksan enää kuunnella sen kokonaan alusta loppuun.

Lullabies nousee mun omalla listalla yllättävän korkealle. Aluksi en tykännyt levystä ollenkaan, kun sitä vertasi Songs for the Deafiin, joka oli hieman helpompaa kamaa. Kuuntelulla levy - ja sen yhtenäinen fiilis - kuitenkin avautui, ja siitä löytyi oma QOTSAn suosikkibiisi, Someone's in the Wolf. Rated R on myös loistava levy, joka kannattaa ehdottomasti kuunnella, kuin myös QOTSAn eka levy, joka on helkutin laadukas paketti.

Eli pähkinänkuoressa Tzibolle: kuuntele kaikki levyt, ja aloita Songs for the Deafista ja Era Vulgariksesta. Hommen sivuprojekteista Desert Sessionsiin kannattaa tutustua, kuin myös Eagles of Death Metaliin.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Musiikki « Vastaus #337 : 15.01.2010 17:46 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Tällä hetkellä uutta kuumaa kakkaa on Ghost Brigade ja eritoten viime vuoden puolella julkaistu, bändin toinen albumi Isolation Songs.

Sain levyn eilen kuunteluun ensimmäistä kertaa, ja jo nyt pidän siitä valtavasti. Bändi tarjoilee sellaista kevyesti progehtavaa(kai), erittäin tunnelmallista metallia. Välillä muristaan ja tampataan ihan reippaasti, mutta suurin osa levystä on aika leppoisaa kamaa. Alusta loppuun kuitenkin valtavan hienoa musiikkia. Pitkästä aikaa albumi, joka on melkeinpä pakko kuunnella kokonaisuutena, kerralla ja keskittyen. Ei niinkään siksi, etteivätkö biisit kantaisi yksinkin vaan siksi, että fiilis on niin vahva. Ajoittain ainakin mulla tulee mieleen yksi lempilevyistäni, Green Carnationin The Quiet Offspring. Suosittelen tutustumaan, molempiin itse asiassa, elleivät ole vielä tuttuja.

Ghost Brigaden debyyttiä en itse ole vielä kuunnellut, mutta velipoika väitti että hyviä biisejä on siinäkin, muttei toimi kokonaisuutena ihan niin hyvin kuin tämä uusin. Pakko kuunnella se kuitenkin jossain vaiheessa.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: Musiikki « Vastaus #338 : 17.01.2010 00:23 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili
Tällä hetkellä uutta kuumaa kakkaa on Ghost Brigade ja eritoten viime vuoden puolella julkaistu, bändin toinen albumi Isolation Songs.

Sain levyn eilen kuunteluun ensimmäistä kertaa, ja jo nyt pidän siitä valtavasti. Bändi tarjoilee sellaista kevyesti progehtavaa(kai), erittäin tunnelmallista metallia. Välillä muristaan ja tampataan ihan reippaasti, mutta suurin osa levystä on aika leppoisaa kamaa. Alusta loppuun kuitenkin valtavan hienoa musiikkia. Pitkästä aikaa albumi, joka on melkeinpä pakko kuunnella kokonaisuutena, kerralla ja keskittyen. Ei niinkään siksi, etteivätkö biisit kantaisi yksinkin vaan siksi, että fiilis on niin vahva. Ajoittain ainakin mulla tulee mieleen yksi lempilevyistäni, Green Carnationin The Quiet Offspring. Suosittelen tutustumaan, molempiin itse asiassa, elleivät ole vielä tuttuja.

Ghost Brigaden debyyttiä en itse ole vielä kuunnellut, mutta velipoika väitti että hyviä biisejä on siinäkin, muttei toimi kokonaisuutena ihan niin hyvin kuin tämä uusin. Pakko kuunnella se kuitenkin jossain vaiheessa.

On muuten heittämällä paras levy viime vuodelta. Toki olen kuullut levyjä melko rajoittuneesti, kun en ole kaikkia kovasti kiinnostavia levyjä vielä edes kuullut. Tästä huolimatta en millään jaksa uskoa, että mikään pystyisi tätä ylittämään.

Ghost Brigade on itselleni tuttu nimi jo kesältä 2008, jolloin soittivat Tuskassa. Myspace-näytteet kuulostivat hyvältä ja keikkakin maittoi, mutta silti bändi lokeroitui lopulta ryhmään "mielenkiintoinen, ostetaan levy sitten joskus, jos hyvään hintaan eteen sattuu". Eipä tullut vastaan, eikä sen puoleen tullut kiinnitettyä huomiota bändin tekemisiinkään. Onneksi kumminkin pistivät Isolation Songsin julkaisun alla koko levyn pariksi viikoksi Myspaceen kuunneltavaksi. Toisaalla luettujen järjettömien kehujen perusteella piti sitten itsekin kuunnella. Vaikkei silloin vielä aivan täysin iskenytkään, niin sen verran paljon kumminkin, että Äxän reissulla sattui hetken mielijohteesta mukaan (vino pino juuri julkaistuja levyjä kätevästi kassatiskillä). Näin jälkikäteen en voi kiitellä itseä tarpeeksi tuosta.

Viimeisen kolmen vuoden aikaan itselleni uusista (julkaisujankohdasta huolimatta) levyistä yhtä kovaa ja yhtä pitkäkestoisesti (puhutaan kuukausista) iskeneet voidaan laskea yhden käden sormilla. Niistäkin ehkä vain yksi mennee innostuksen määrässä tästä ohi, mutta sekin jää nykyään kauas tästä ja monista muista. Isolation Songs on vain yksinkertaisesti aika lailla täydellinen levy. Raskas ja kevyt materiaali kulkevat käsi kädessä täysin luonnollisen oloisesti. Yksikään nuotti ei kuulosta ylimääräiseltä tai turhalta. Lisäksi levy toimii kokonaisuutena niin hyvin, ettei yksittäisiä kappaleita yksinkertaisesti tee mieli kuunnella. Koko levyn kuunteluja takana puolisen sataa, yksittäisten kappaleiden kuunteluja pyöreä nolla. Sanatkin muistan paremmin kuin minkään muun levyn kanssa koskaan. Keikkoja on sitten elokuun nähty kaksin kappalein ja paitojakin kaappiin tullut samaiset pari kappaletta. Vaikka moni bändi tuntuu itselleni livenä, ainakin lähestyttäessä täyden setin loppua, olla hieman tylsähköjä, niin Ghost Brigadea lähtisin katsomaan uudelleen vaikka heti.

On tietyllä tapaa jännä miten hyvin Isolation Songs kuuntelua. Kappaleet ovat kumminkin lopulta hyvin perinteisestä puusta veistettyjä selvine rakenteineen ja iskevine kertosäkeineen. Siinä suhteessa levy onkin tietynlainen outo lintu kaikkien aikojen suosikkieni joukossa. Kaikkein käsittämättömintä on kumminkin se, että niin loistava kuin Isolation Songs onkin, tuntuu, että bändiltä voidaan tulevaisuudessa odottaa vielä huomattavasti kovempaakin albumia. Eipä tule toista vastaavaa tapausta mieleen...

Guided by Fire -debyyttikin on oikein toimiva albumi, vaikkei yhtä vahva kokonaisuutena olekaan. Tunnelma on myös tuntuvasti erilainen, eteerisempi. Sen verran sekin levy on kumminkin maistunut, että useamman tunnin olen käyttänyt yrittäessä yksinomaan saada sanoituksista selvää. Virallisia kun ei missään ole saatavilla, niin sanat selville saadakseen on tyydyttävä korvakuuloon. Onneksi joku muukin on jaksanut nähdä vaivaa, ja suurin osa vaikuttaisi olevan ylhäällä oikein. Kyseisiä sanoituksia pystyy katselemaan Winampille ja Windows Media Playerille saatavalla Lyrics Pluginilla.

Tulipa taas kirjoitettua pitkä viesti täynnä turhaa jorinaa. Tiivistettynä: Ghost Brigade on loistavaa, kuunnelkaa tai katukaa! ;)
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Musiikki « Vastaus #339 : 17.01.2010 01:26 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Isolation Songs on vain yksinkertaisesti aika lailla täydellinen levy. Raskas ja kevyt materiaali kulkevat käsi kädessä täysin luonnollisen oloisesti. Yksikään nuotti ei kuulosta ylimääräiseltä tai turhalta. Lisäksi levy toimii kokonaisuutena niin hyvin, ettei yksittäisiä kappaleita yksinkertaisesti tee mieli kuunnella.

Nyt muutaman päivän jatkuvalla pyörityksellä täysin samaa mieltä. "Tasapainoinen" tulee ensimmäisenä mieleen Isolation Songsia kuunnellessa. Eihän tässä tosiaan kikkailla mitään hirveän erikoista, kun ei tarvitse. Kuten sanoit, fiiliksestä toiseen kuljetaan luonnollisesti. Mitään ei ole liikaa, kaikella on paikkansa, ja kaikki kuulostaa törkeän hyvältä. Olen minä pari kertaa koittanut mentaliteetilla "yksi vielä" levyn pyörähdettyä kerran ympäri kuunnella yhden tai kaksi biisiä lisäksi. Tästä on aina seurannut toinen täysi kuuntelu. Tälläkin hetkellä syy, miksi en ole nukkumassa, pyörii kuulokkeissa. Aika osuvasti Lost In A Loop vielä tämänhetkinen raita. :D

Pakko päästä näkemään nämä livenä jonain näistä päivistä. Ja muutenkin olisi kyllä mukava päästä keikoille pitkästä aikaa. Viimeksi nähty oli vissiin Volbeat alkuvuodesta 2009 Teatrialla.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #340 : 27.01.2010 18:33 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on muuten aika reggae-fiilis. Suosituksia? Marleyn Bobin tiedänkin jo ja faija kertoi Jimmy Cliffin ja Toots & The Maytalsin, joista Cliffiä olenkin vähän jo kuunnellut. :)
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #341 : 27.01.2010 18:42 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Nyt on muuten aika reggae-fiilis. Suosituksia? Marleyn Bobin tiedänkin jo ja faija kertoi Jimmy Cliffin ja Toots & The Maytalsin, joista Cliffiä olenkin vähän jo kuunnellut. :)
Reggaesta en yhtään tiedä, mutta eikö näistä tunnetuimmista edustajista ole ihan arvostettu The Wailersissakin soittanut Peter Tosh?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #342 : 27.01.2010 19:16 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Toshin Peteri on kova, mutta kyllä Lee Perry on se kovin jätkä.




Mieheltä löytyy vähän kokeilevampaa matskuakin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #343 : 27.01.2010 19:46 »
Edgeworth Jäsen Viestejä: 230 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nyt on muuten aika reggae-fiilis. Suosituksia? Marleyn Bobin tiedänkin jo ja faija kertoi Jimmy Cliffin ja Toots & The Maytalsin, joista Cliffiä olenkin vähän jo kuunnellut. :)

Jos suomireggae iskee, suosittelen tutustumaan Raappanaan, Soul Captain Bandiin ja Kapteeni Ä-neen. Kaikki suht tunnettuja (vaikkakin SCB ja Kapteeni Ä-ni jo edesmenneitä kokoonpanoja) niin youtubesta löytyy. Itse tykkään myös Jukka Pojan sooloiluista ja Seppo Paarman vähästä mitä olen kuullut.

Jos kristillinen sanoma ei karkoita niin Kaemo ja Katajainen kansa vetävät hyvää settiä.

Ja tietenkin Mamban biisi, Rakkaus on iso riski (feat. Jukka Poika) on kovin reggae-henkinen.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #344 : 27.01.2010 19:53 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Joo voi helvetti. Suomireggae.. Että miä vihaan Raappanaa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #345 : 27.01.2010 20:02 »
Edgeworth Jäsen Viestejä: 230 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joo voi helvetti. Suomireggae.. Että miä vihaan Raappanaa.

Son kyllä semmonen musanlaji et jakaa mielipiteet kovin vahvasti. Mikä onkin syynä viestin aloituksessa olevaan "Jos suomireggae iskee...".
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #346 : 27.01.2010 20:03 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Joop, ei mulla mitään suomiregeitä vastaan ole. Raappanaa ja SCB:tä olen joskus kuunnellutkin ja etenkin Raappana kolahtaa, vaikka SCB onkin ihan jees myös. Kapteeni Ä-ni on uusi tuttavuus, taidanpi koittaa. Ja heh, hihhuli kun olen niin eihän tuo kristitty sanoma varsinaisesti karkoita; tosin en hirveästi gospelmusaa kuuntele nykyään kun tuppaa olemaan musiikillisesti aika kyseenalaisia nuo bändit usein. "Meillä on gospel-lyriikkaa, voidaan tehä huonoa musaa ja silti porukat kuuntelee"...? Eniveis, Kaemosta olen kuullut, muttan niiden musaa ole kyllä koskaan kuullut. Ja itseasiassa Katajaista kansaa kuuntelin pari biisiä tossa tänään, olin yllättynyt kuinka hyvää se olikaan. Ton yhen jäbän noista olen tavannutkin joskus. Noh, koetan suosituksiasi, mut pistäkää lisää vaan. :) Lee Perryllä oli muuten aika hurjasti diskokrafiaa, oisko jotain valittuja paloja?
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #347 : 28.01.2010 11:25 »
Cocki Destoroyah Jäsen Viestejä: 231 Basaaripisteet: 2 Profiili Yöllä julkaistu Jalometalliin pari uutta esiintyjää. Suffocation ja Gorgoroth !! Aika mahtavaa, ainakin omaan makuun. Carcasshan on jo elokuussa ilmoitettu tulevan joten jo nyt on semmoisia yhtyeitä kiinnitetty että saatana soikoon. Ei voi kuin odotella innoissaan mitä tulevan pitää. Lippu on jo festarillekkin ostettu :)
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #348 : 30.01.2010 20:30 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Porukka popittaa Machinae Supremacya. En ole pahemmin kuunnellut ennemmin. Ovatko tästä bändistä tykkäävät myös suuria Timo Tolkki & Stratovarius faneja?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #349 : 30.01.2010 21:19 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Machinae Supremacy on aika jees. Laulajan ääni ei ole mikään erityisen loistava, etenkään aikaisemmassa (eli kaikki muut paitsi uusin levy) tuotannossa, mutta muu musa on sen verran jees, että ei sitä jaksa ottaa huomioon. Ja onhan noilla noita instrumentaalejakin, esim. Sidologyt on aika hauskoja, Episode 2 parhaimpana niistä. Tässä on ilmaiset Site Releaset. Kai noi jostain torrenttinakin löytyy, kuten varmaan myös uusin levy jos warettamaan ryhtyy, minen sitä harrasta niin en osaa sanoa.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #350 : 31.01.2010 13:53 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Viimeaikoina on tullut kuunneltua paljon tätä levyä:



Eli Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-la-la band.

Yksi parhaista 2000- luvun levyistä.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #351 : 02.02.2010 12:26 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Ainiin tota Silver Mt. Zionia pitäisi varmaan koittaa myös. Mut hei, tulin puhumaan vähän isomman kaliiperin artisteista ny. : )

...Hendrixin resurrektio!

Valley of Neptunes kuunneltavissa tosta linkistä. Hendrixiltä tosiaan ilmestyy uusi albumi Valleys of Neptune maaliskuussa. Asiallisen kuuloista kamaa ja vaikka tuossa nyt onkin myös jo aikaisemmilla levyillä olleita biisejä (esmes Stone Free) niin ei se varsinaisesti haittaa - onhan tuossa kuitenkin uusiakin biisejä. Ja Sunshine of Your Love -coveri. <3
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #352 : 02.02.2010 21:50 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Tullut kuunneltua viimeaikoina vaikka mitä


Slint - Spiderland

Loistava Post-rock levy ja bändi. Pitänyt kuunnella tämä vaikka kuinka kauan. No nyt kuuntelin ja diggailin.

The XX - XX

Hyvä levy tämäkin. Tosin ykskään biisi ei ole niin kova tällä kuin se Florence and the machine remix joka on about parhaita biisejä mitä viime vuonna kuulin. Muutamia edukseen erottuvia biisejä levyllä muttei yhtäkään huonoa. Night time ehkäpä henk koht lemppari. Mount Kimbien Basic Space remix on myos hävyttoman hyvä vaikkei albumilla olekkaan.

Bibio - Ambivalence Avenue

Folkahtavaa elektronista, pienellä hiphop vivahtella. Kolmas albumi Bibiolta. Jotenkin ihan äärimmäisen positiivinen levy. Tulee ihan helvetin hyvä fiilis aina kun tätä kuuntelee. Suosittelen kaikille varauksetta. Neljännenkin täyspitkän tsekkasin ja sekin toimi, tosin ei ollut niin eheä kokonaisuus ja muutenkaan yhtä cowa kun tää. Siinä olikin lähinnä remixejä.

Eka ja toka lp pitäs jostain saada käsiin Bibiolta, oon sen verran vakuuttunut.

tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #353 : 04.02.2010 00:34 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Enpä ollut Bibiosta kuullut, mutta viestisi jälkeen kiinnosti. Kuuntelin YouTubesta jonkin aikaa, kyrpiinnyin lagailuun, tsekkasin oisko Kirjastossa Ambivalence Avenueta ja olihan siellä, vieläpä Kirjasto 10:n hyllyssä niin ei tarvinnut venailla sen saapumista. Kävinkin noutamassa levyn tänään ja nyt olen kuunnellut tätä. Yleensä en ole tällaisista lievästi lo-fi -indieartisteista juurikaan innostunut (ne ovat niin samankaltaisia) mutta tämä kyllä kolahti. Kiva tunnelma ja jotenkin syvällisen simppeliä musaa. Ja tää on vissiin sen viides albumi, mies julkas kolme albumia viime vuonna. :D Ja muuten mukavan "laahaava" (tjv) tunnelma näissä biiseissä, etenkin Sugarettessa.

« Viimeksi muokattu: 04.02.2010 00:39 kirjoittanut Tzibo »
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #354 : 04.02.2010 09:37 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Ai niinpäs olikin muuten viides.  :lol:
Kantsii se Apple and the tooth tsekkailla kanssa, ihan hyviä remixejä + neljä uutta biisiä.

Toi on kyl jotenkin niin good-feeling tavaraa kun voi olla. On siiinä tosin muutama biisi jota ei jaksa kuunnella, mutta ei pilaa kokonaisuutta.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #355 : 14.02.2010 16:05 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili Isona kommenttiraitojen ystävänä on kiva löytää niiden hiipuvan pikkuhiljaa levyjenkin puoleen, kiitos Phoenixin. Viime vuoden parhaimmalla levyllä, Wolfgang Amadeus Phoenixin (ainakin minun versioni) mukana tulee DVD, josta löytyy kommenttiraita jokaiselle kappaleelle. Luulisi olevan aika vaikeaa mahduttaa tarpeeksi sanottavaa tollaiselle perus-popbiisin 4 minuutin kestolle, mutta hienosti bändi siihen kuitenkin pystyy, aina niin mahtavan kuuloisella ranskankielellä kaikenlisäksi.

Mutta tämä Phoenixin toinen kommenttiraita-projekti on kuitenkin syy tälle postaukselle. 20 kappaleen kokoelma jota bändi biisien lomassa kommentoi, Phoenixin musiikillisten vaikutusten ja persoonallisten kokemusten kautta. Phoenixin pitäisi ehkä pitää, jotta tätä oikeasti pystyisi arvostamaan, mutta saattaapi tuosta muutenkin jotain saada irti. Jos ei muuta, niin minä ainakin löysin kasan hienoja, ennestääntuntemattomia kappaleita.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #356 : 14.02.2010 17:29 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Prince Of Assyria - Missing notes

Ruotsalainen Iranista kotoisin oleva heppu ja esikoislätty akustista-folk-rock-pop vaihtoehto whatever-muusiikkia. Ei ihan heti uskoisi. Kuulostaa niin jenkiltä, mutta toisaalta ainahan ruotsissa on osattu tuottaa ja tehdä musiikkia. Parempaa ääntä saa melkein hakea, loistava albumi.




Levyn hittibiisi:

http://www.youtube.com/watch?v=bXQ7b5FNFtk
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #357 : 14.02.2010 19:42 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Kuulostaahan tuo suhteellisen sielukkaalta. Itse en ole koskaan vielä oikein perehtynyt noihin mies ja kitara -juttuihin, Bob Dylanit ja kaikki muut klassikot kokematta. Tuota tsekkailin Spotifysta jossain vaiheessa ja pidin, mutta jäi sittemmin unholaan - pitänee taas kuunnella uudelleen. Näin ensikuulemalta ei meinaan aukea minään "vuoden levy"-matskuna, mutta ehkäpä kovemmassa kuuntelussa hioutuu sitten se timantti. :)
tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #358 : 23.02.2010 19:35 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuplaviestejä ei vissiin saa tehdä, mut menkööt nyt tässä tapaukses. Modet saatte sitten yhdistellä jos haluatte. :)

Tuvalulta on tulossa uusi albumi, Tuvalu nimeltään. Tämä on vissiinkin niiden kolmas pitkäsoitto... Albumilta on julkaistu yksi biisi, Tulevien aikojen luurangot, ja onhan tuo kyllä aika hyvä, ehkäpä jopa parempi kuin Tuvalun aikaisempi kama. Miksattu ainakin jotenkin paremmin. Uuden biisin versejen taustat kuulostavat ihan Mastodonilta, muuten musiikki on perus "Suomen Mars Volta" -kamaa. Levyn kansi viitannee siihen, että Tuvalu on uppoamaisillaan...? Jos kolahtaa, voi Viimeiset hetket ovat käsillä! -albumin ladata Last.fm:stä ilmaiseksi kokonaan.

Mitäs muuta tässä on tullut kuunneltua... Deathin Voice of the Soul kolahtaa kuin mikäkin vaikken Deathin tuotantoon ole muuten vielä oikein perehtynyt kun en ole niin innoissani Schuldinerin laulusta...

Samoin ajattelin tässä perehtyä vähän Mars Voltan kitaristin Omar Rodriguez-Lopezin soolotuotantoon. Mies julkaisee albumeja kuin liukuhihnalta, mutta taso vaikuttaa olevan aika jees kuitenkin. Bandcampistahan noita voi ilmaiseksi & laillisesti kuunnella, jos kiinnostaa.

Samoin Amon Tobinia olen hieman kuunnellut, lähinnä SC3:n soundtrackia. Siinä pelimusaa joka on loistavaa, muttei vain kasibittisiä tai orkesterilla tehtyjä muistettavia pimputuksia vaan jotain tyylikkäämpääkin!

Sen lisäksi on tullut luukutettua noita albumeita, joita Play.comista ostin. Levyostoksissa niistä sitten enemmän.

tallennettu
Vs: Musiikki « Vastaus #359 : 28.02.2010 11:38 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili
Samoin ajattelin tässä perehtyä vähän Mars Voltan kitaristin Omar Rodriguez-Lopezin soolotuotantoon. Mies julkaisee albumeja kuin liukuhihnalta, mutta taso vaikuttaa olevan aika jees kuitenkin.

Suosittelen kuunneltavaksi albumin Old Money. Kyllä jos Mars Volta iskee, niin tämä on melkein pakkohankinta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 21
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines