Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Elder Scrolls V: Skyrimin julkaisupäivä: 11.11.2011
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10
Tulostusversio
Aihe: The Elder Scrolls V: Skyrim  (Luettu 110207 kertaa)
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #210 : 07.02.2012 11:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hyviä pointteja Runner. Itse olin vain niin ihastunut tuohon viimeisen ympäristön ilmapiiriin, että lopputaiston puutteet jäivät huomaamatta. Hyvää siinä oli tosin se, että se ei toistanut aikaisempaa kamppailua, jossa maailmansyöjä kohdattiin periaatteessa yksin.

Mitä muuten teitte Paathurnaxin tapauksessa?

Spoileri (osoita katsoaksesi)

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #211 : 07.02.2012 21:11 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on PC:lle julkaistu Creation Kit. Ja yllätys yllätys - Steamin serverit ihan tukossa, ja sitä ei pysty asentamaan.

Luvattu ylläri pylläri oli korkean resoluution texturepack, eli ei mitään sen dramaattisempaa, kuten lohikäärmeellä ratsastamista  :P


Ja tosta Paathurnaxesta:

Spoileri (osoita katsoaksesi)
-"No can do!"
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #212 : 09.02.2012 09:35 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Molemmat konsolit saavat 1.4 paikkauksen hyvin todennäköisesti tämän päivän aikana.

Onhan tätä jo odoteltu. Toivomuksena on huomattava suorituskykyparannus PS3-versioon, niin ettei se alkaisi tahmaamaan pienen pelaamisen jälkeen. Myös Bethesdan foorumeilla ollaan PS3-version tiimoilta kuin tulisilla hiilillä ja kutsutaan 1.4:ää Bethesdan viimeiseksi mahdollisuudeksi saada Sony-konsolin versio pelattavaan kuosiin. Sitten katkeaa kuuluisa kamelin selkä.

Toki Bethesdakin varmasti haluaa saada kaiken kuntoon. Kukapa haluaisi menettää ison osan DLC-myynneistä Playstation-pelaajien mukana?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #213 : 09.02.2012 09:37 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Molemmat konsolit saavat 1.4 paikkauksen hyvin todennäköisesti tämän päivän aikana.

Onhan tätä jo odoteltu. Toivomuksena on huomattava suorituskykyparannus PS3-versioon, niin ettei se alkaisi tahmaanaan pienen pelaamisen jälkeen. Myös Bethesdan foorumeilla ollaan PS3-version tiimoilta kuin tulisilla hiilillä ja kutsutaan 1.4:ää Bethesdan viimeiseksi mahdollisuudeksi saada Sony-konsolin versio pelattavaan kuosiin. Sitten katkeaa kuuluisa kamelin selkä.

Toki Bethesdakin varmasti haluaa saada kaiken kuntoon. Kukapa haluaisi menettää ison osan DLC-myynneistä Playstation-pelaajien mukana?

Toivottavasti tulee tänään ja korjaa ongelmat, niin voisi taas hyvillä mielillä ruveta pelailemaan pitkästä aikaa  :)
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #214 : 09.02.2012 15:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://www.gamesradar.com/skyrim-amazing-bits-you-didnt-see-still-might-come-dlc/


Skyrimin valmistumisen jälkeen Bethesda pisti koko tiimin toteuttamaan Skyrimiin villeimmätkin ideat. Niille ei yksinkertaisesti asetettu mitään rajoja. Lopputulokset saavat kuolan valumaan. Mukana on muun muassa lohikäärmeellä lentäminen,  aidosti muuttuvat vuodenajat (lumi sataa ja sulaa pois, kasvisto muuttuu) sekä oman talon rakentaminen kokonaan itse!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uFXJu9S7zNc#!


Suurin osa on tuloillaan maksuttomina tai maksullisina lisälatauksina. On sanomattakin selvää, että ainakin kolme mainitsemaani ottaisin peliin todella mielelläni.


« Viimeksi muokattu: 09.02.2012 15:34 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #215 : 09.02.2012 15:36 »
LeFwee Jäsen Viestejä: 160 Basaaripisteet: 0 Profiili Nah, tulee kyllä pikkaisen liian myöhään itselleni tämä pätsi. Peli-into laantui jo kauan aikaa sitten ja lopulta totesin, ettei tätä lagia enää jaksa. Voisi tietysti kokeilla, että kuinka hyvin Bethesdalla ollaan saatu tuo Plege-versio paikkailtua.

Lohikäärmeillä lentely kyllä kuulostaa ja näyttää aika päheältä. :lol:


« Viimeksi muokattu: 09.02.2012 15:41 kirjoittanut LeFwee »
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #216 : 09.02.2012 16:37 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Ei saatana, Giant Enemy Crab oli aika kova  ;D

Hienoja juttuja kyllä olivat saaneet aikaan, toivottavasti noita nähdään joskus itse pelissäkin.
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #217 : 09.02.2012 16:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Betheshalla näyttäisi olevan myös huumorintajua, kun videossa oli näitä "arrow in the knee" läppiä.  :)

Ilmiöhän on vallan ottanut koko Youtuben valtaansa. Video kuin video, niin joku heittää jonkun muunnoksen tuosta vitsistä. Kun sen ekaa kertaa kuuli vartijan suusta, kuulosti se kyllä heti vähän huvittavalta muttei arvannut millaiseksi meemiksi se lopulta nousisi.


Toivottavasti korjaavat pelin ensin juhlakuntoon kaikilla alustoilla ja vasta sitten DLC:t kehiin. Oli miten oli, tulen todella lapsenmielisen innostuneeksi kun ajattelenkin moisten lisälatausten saapumista kaikkien ulottuville.

Lohharilla auringonlaskuun...

Btw, 1.4 on Xbox-pelaajien ladattavissa ja PS3-patchin pitäisi myös saapua ihan näillä näppäimillä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #218 : 14.02.2012 11:02 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 1.4 on hyvä paikkaus: se tekee PS3:n Skyrimistä viimeinkin melkein sellaisen, mikä se olisi pitänyt olla viime marraskuun 11. päivä. Pelata voi tuntikausia eikä häiritsevää lagia enää esiinny. Ruudunpäivitys seilaa toki välillä 20:n fps:n tuntumassa, joten sen suhteen X360:n version rinnalle ei vieläkään päästä. Mutta onhan tämä huomattava askel oikeaan, ei siitä mihinkään pääse.


Asiasta toiseen: Skyrimiä pelatessa siitä irtoava nautinto on suoraan suhteessa pelaajan pelityyliin ja intoon tempautua pelimaailmaan. Itse rakastan Skyrimin maailmassa esiintyviä pieniä tarinoita ja ihmiskohtaloita, jotka ovat sinällään pisara meressä, mutta silti merkityksellisiä immersion kannalta. Annan esimerkin eiliseltä illalta.

Ratsastin Riftenistä kohti Whiterunia ja jonkin ajan päästä ajauduin pois päätieltä vesiputousten lähellä. Huomasin, että putoukset kätkivät osittain sisäänsä vanhan linnakkeen. Hetkeäkään epäröimättä nappasin jouskarin käteen ja avasin rakennelman oven.

Sisällä oli tunkkainen ilmapiiri, vesi puski sisään kiveseinän raosta ja siellä täällä lojui ihmisten luurankoja. Sellit kertoivat omaa tarinaansa: tämä on kauan sitten käytössä ollut vankila.

Myös vartijoiden aaveet päivystivät rappiolinnakkeessa. "Vaeltaako keskuudessamme elävä?" kuului huuhahdus. Oli selvää, etteivät he halunneet rauhaansa häirittävän. Ebony-nuolet siirsivät kalmot pikaisesti kiirastulestaan lopulliseen lepoon.

Paikalta löytyi myös pari päiväkirjaa, sekä yhdeltä vartijalta että vangilta. Molemmat olivat kirjoittaneet myrskyn ja huomattavan vedenpinnan nousun olevan tulossa. Vanki aikoi hyödyntää myrskyn tuoman tilaisuuden ja suunnitteli pakoa, kun taas vartija mietti mitä vangeille tulisi tehdä.


Tämä noin 20 minuutin miniseikkailu on vain minimaalinen osa Skyrimiä. Mutta SE ON SIELLÄ. Pelaajan löydettävissä ja koettavissa. Kukaan ei pakota menemään sinne eikä varsinkaan ottamaan selvää mitä on tapahtunut. Joku saattaa rynniä omalla pelityylillään luolan läpi, tappaa aaveet ja napata kaiken vähänkin arvokkaan mukaansa, ottamatta selvää mitä siellä on tapahtunut.

Minulle hylätty vankila edustaa jälleen yhtä lokaatiota, joka tekee pelin maailmasta entistä eheämmän ja tunnelmallisemman.


« Viimeksi muokattu: 14.02.2012 11:08 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #219 : 18.02.2012 02:06 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Tullut taas väännettyä ihan hyvin Skyrimiä ja todella monta hienoa hetkeä mahtunut mukaan. Questeja olen tehnyt vähän siellä täällä ja smithingiä olen powerlevelannut sinne 70 tienoille tällä hetkellä.

Olin Morthalissa etsimässä erästä tikarin osaa erääseen questiin. Kävelin sillan poikki, kun vastaan lensi kaksi lohikäärmettä. Ei siinä sitten muuta mahtanut, kuin taistella molempia samaan aikaan. Tiukka taistelu oli, mutta olin voitokas.

Sain eilen sen Unrelenting Force-huudon täyteen tehoon ja sen kanssa on ollut ihan hauska pelleillä. Kävin etsimässä edellämainitun tikarin toista osaa eräästä linnasta, kun huipulla tuli sitten paikan pomo vastaan. Totesin, että voisi yrittää pudottaa sen alas niin ei tarvisi tuhlata nuolia. No onnistuin huutamaan kyseisen ämmän alas mutta samalla meni Lydia mukana. Pudotusta ei onneksi ollut niin paljoa, että Lydia olisi delannut. Kerkesin kyllä vähän huolestua. Vastus sentään heitti veivinsä.

Äsken olin kiipeilemässä erään vuoren päälle erään questin loppupaikkaa etsimässä. Oli vähän ongelmia päästä vuoren päälle, kun joka paikassa oli niin saatanan jyrkkiä rinteitä. Huomasin samalla, että siellä olisi lohari vartioimassa jotain huutoa ihan lähellä ja päätin tappaa sen matkalla. Kyseinen lohari osoittautui tosin Elder Dragoniksi ja teki aika huimaa damagea, kuolin parissa sekunnissa. Sain sitten sellaisen kuningasidean, että onnistuisiko sen niskaan hyppääminen tikarit ojossa ja 30x damagen hyödyntäminen, jos pääsen yllättämään. Hyppelin sitten kiveltä toiselle ja vuoren rinnettä ylöspäin. Ei siitä normaalisti olisi kuulunut päästä, mutta yllättävän hyvin pystyy pomppimaan melkein pystysuoraa seinää, jos osaa. Noh, pääsin sitten lohikäärmeen yläpuolelle ja näin sen lekottelemassa parin metrin päässä alapuolellani. Monta kertaa yritin, mutta hahmo ei vaan osaa lyödä hypyn aikana. Loharikin lähti liikkeelle aina, kun olin ilmassa joten ei toiminut ihan se suunnitelma. Tyydyin sitten vain 3x sneak damage bonukseen jousellani ja lopputaistelun ajan piilottelin pylvään takana, käyden aina välillä huutamassa ja ampumassa nuolen. Ei olisi muuten tullut mitään koko taistelusta.

Tuon eeppisen taistelun jälkeen jatkoin sitten matkaa kohti aiempaa kohdetta. Pääsin lopulta vuoren vastakkaisella rinteellä olevalle questipaikalle kikkailemalla samaa rinnettä ylös. Matkalla löysin myös jonkun random alttarin vuorenpäältä, jossa oli jotain kivaa Ebony-kamaa. Hauskin juttu oli oikeastaan sitten seuraava tapahtuma. Tein questin päätökseen, mutta lopuksi kimppuuni kävi pari daedraa. Homma kusi aika pahasti, koska minulla ei ollut mitään mahiksia niitä kahta vastaan edes Lydian kanssa. Päätin sitten soveltaa aikaisempaa kikkaani. Houkuttelin molemmat jyrkänteen reunalle, kiersin ja huusin kummatkin alas vuorenrinnettä. Pudotusta oli sen verran, että molemmat delasivat ja meikä pääsi loottimaan  8)

Niin ja lvl 37 rogue/archer olen tällä hetkellä. Dark Brotherhoodin ja Thieves Guildin tehtäviä duunaamassa kovaa tahtia. Pääjuontakin olen vähän edistänyt sitten viime näkemän.
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #220 : 18.02.2012 11:23 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eilen tapahtui aika järkyttävän siisti juttu kun käytin satunnaisesti eteen tullutta Verilohikäärmettä vastaan
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Eilen napsahti lisäksi kevyisiin suojauksiin taso 100. Hipsinpä siis pian takaisin Whiteruniin ja teetän itselleni koko daedric-setin, maukkailla lisäyksillä maustettuna tietysti. Nyt kun sekä kevyen että raskaan suojauksen taso on tapissa, voi vapaasti käyttää kumpaa haluaa kun niistä ei enää uutta opi. Lisäksi olen saanut raskaisiin suojiin perkin, joka poistaa suojilta painorangaistukset, joten niistä ei siinä mielessä kärsi yhtään.


Level 59, tunteja takana karvan yli 160. Daedric-juoskarini tuottaa tässä vaiheessa vahinkoa noin 170 pisteen verran muistaakseni.

Peli paranee ja paranee vaan koko ajan.


« Viimeksi muokattu: 18.02.2012 12:04 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #221 : 20.02.2012 19:16 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan mukavaltahan tämä tuntuu. Skyrim tarjoaa kevyesti pelihistorian komeimman luonnon, tästä syystä pelkkä samoilu on pelissä hauskaa. Ehkä hieman yllättäen myös toiminta maistuu - taisteluita melkein kaipaisi tässä kohtaa jo hieman enemmän. Taistelen yhden käden aseilla ja ainakin toistaiseksi toisessa kädessä on kilpi. Tilanteen tullen kaivan jouskaria esiin ampuakseni piilosta. Hahmoluokkana on Nord. Seurueeseen kuuluu halpa palkkasoturinainen sekä heppa.

Eksyin muuten tuohon samaan hylättyyn vankilaan missä Epikin ehti vierailla. Tuli heti mieleen Epin tunnelmallinen tarinointi tästä kohdasta. :D

Pelitallennus jäi johonkin 8-9 tunnin väliin. Sain Whiterunin baariemännältä vinkin palkkasoturin keikasta - eli pääsee seuraavaksi lahtaamaan telttakylällisen bandiitteja jossain päin.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #222 : 21.02.2012 10:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hienoa migge että olet päässyt pelin makuun. Kivat ensifiilikset.  :)


Skyrim on fantastinen peli, selvä se. Tuon kuitenkin nyt ensimmäistä kertaa asioita esille, joita voisi parantaa. Näkökulma on yhä tälläisen fiilistelijän/immersiota jahtaavan pelaajan, eikä mahdollisimman suurta tai monipuolista haastettava hakevan. Voin esimerkiksi ymmärtää, että monien mielestä peli muuttuu liian helpoksi kun tietty kasa tunteja kilahtaa kelloon ja yllä on puolijumalan varusteet. Itse nautin tästä, koska muistelen silloin suu hymyssä alkutuntien hikisiä kamppailuja mutarapujen ja susien kanssa. Nyt kun Deadric-juoskari rankaisee piilosta ammuttaessa jätin kumoon kertalaakista, on eteenpäin kehittymisen tunne käsinkosketeltavan suuri. Olen uhrannut peliin 165 tuntia vapaa-aikaani. Kehityksen pitää näkyä ja tuntua.

Mutta nyt siihen, mitä voisi parantaa (PC-versiossa modikulttuuri on pitänyt huolen monien näiden puutteiden korjaamisesta):

  • Yöt eivät ole tarpeeksi pimeitä. Tällä haavaa esimerkiksi soihduista ei ole mitään käytännön hyötyä, kun yön silmässä ja pimeimmissäkin temppeleissä pääsee hyvin kulkemaan eteenpäin ilman soihdun valoa. Tämä on tod.näk sellainen asia, jonka kanssa Bethesda ei ole halua mennä liian pitkälle, jotta peruspelaajat eivät vallan kyllästyisi liian pimeään peliin. Toivottavasti sentään lisälatauksina tulisi joitakin pimeitä luolia/temppeleitä. Niitähän nähtiin Bethesdan Game Jam -viikolla, joten mahdottomuus se ei suinkaan ole.
  • Sääjärjestelmä on välillä todella hassu. Välillä huomaa kulkevansa havumetsässä auringonpaisteessa ja kun astuu lumiselle puolelle, alkaa sankka lumisade melkein välittömästi. Säämuutoksille voisi antaa vähän suuremman vaihtumisikkunan, jolloin muutos ei olisi niin hemmetin äkillinen.
  • Miksei ongintaa? Skyrimissä on monia hienoja järviä ja lammikoita, joiden rannalle olisi kiva jäädä silloin tällöin kalastelemaan. Onkeen tarttuneet fisut voisi käydä vaikka kauppaamassa läheisen kaupungin torilla. Ongintaa ei kehitetty Game Jam -viikolla, joten se ei liene tulossa päivityksellä tai lisälatauksena
  • Missä pöllöt? Jos ne ovat pelissä, en ole niitä noteerannut. Havumetsässä yöllä kuljettaessa pöllön huhuilu jossain kaukana olisi aika hemmetin tunnelmallinen lisäys äänimaailmaan. Tikan voi kuulla päivällä puuhun nakuttamassa, joten kyllä pöllöjenkin pitäisi olla pelissä. Vaikka ei olisikaan stalkkaavaa ja neuvovaa sorttia, tyyliin OoT:n Kaepora Gaebora.
  • Tahdon avioeron! Olen pelissä tilanteessa, jossa Aela-vaimo on mennyt 1.4 päivityksen takia vähän sekaisin: kyselee kotiin saavuttuaan outoja juttuja ja vahtaa jokaista liikettäni. Vai onko tämä normaalia avioliittoarkea?! Jokatapauksessa, pelin pitäisi mahdollistaa myös eroaminen nykyisestä vaimosta, jo tuon kaltaisten bugitilanteiden varalta. Ratkaisin ongelman lähettämällä Aelan Whiterunin kodista companionsin päämajaan asumaan toistaiseksi. Toivon mukaan tuo näpsäkkä typy voi vielä palata lämpimään Breezehomeen. Jos vaikka 1.5 päivitys korjaisi ongelman?
  • Siitä tuli mieleeni... Miksei useampia hahmoja voi viedä alttarille? Mies-mies (tärkeää tälle laudalle) ja nainen-nainen liiitot onnistuvat, mutta moni huikeaa naimispotentiaalia omaava hahmo on jäänyt vihkimismahdollisuuden ulkopuolelle. Kyllä, Solituden Lisette, mietin juurikin sinua...
  • Ensimmäisestä persoonasta pelattaessa alas katsoessa hahmon jalkoja tai kehoa ei ole näkyvissä. Tämän toki unohtaa hetken päästä, mutta voisi olla helposti toisinkin.
  • Vartijoilla on monesti hauskaa ja ajan tasalla olevaa läppää, mutta joskus heidän sanomansa ovat täysin absurdeja. Esimerkiksi whiterunissa, olen käynyt läpi koko companionsin juonilinjan ja ylennyt killassa koko köörin pomoksi. Toisinaan vartija saattaa letkauttaa "sinähän olet se uusin companionsin jäsen? Mitä teet? Noudat lihan?" Selitän asian itselleni, ettei maineeni ole kiirinyt kaikkien korviin yhtälailla. Monesti vartijat ovat kyllä onnistuneen persoonallisia ja kommentoivat pelaajan pelityyliä ja käyttämiä varusteita mukavasti.
  • Ystävällisten pelihahmojen ohi kuljettaessa heidän kommentointiherkkyytensä on liian suuri. Esimerkiksi Belatorin apulainen tokaisee joka kerta Whiterunissa ollessani miten hän työskentelee kyseisessä liikkeessä. Kommentointiherkkyyttä voisi laskea siten, että pelaajan pitäisi jäädä vähäksi aikaa paikalleen hahmon eteen tai edes rajoittaa kommentointia niin, ettei sitä tapahdu joka kerta kyseisen hahmon ohi kuljettaessa.
  • Viimeisimpänä tulee mieleen: HUDissa olevaa "maagista kompassia", joka näyttää lähistöllä olevat kohteet, ei saa ollenkaan kytkettyä konsoliversioista pois päältä! Olisi kiva tutkia Skyrimiä pelkästään näköaistin varassa ja kompassilla, joka näyttäisi vain ilmasuunnat. Nyt nuo tärkeiden kohtien sijainnit antavat paljon pois löytämisen riemusta.


« Viimeksi muokattu: 21.02.2012 11:03 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #223 : 21.02.2012 11:12 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Viimeisimpänä tulee mieleen: HUDissa olevaa "maagista kompassia", joka näyttää lähistöllä olevat kohteet, ei saa ollenkaan kytkettyä konsoliversioista pois päältä! Olisi kiva tutkia Skyrimiä pelkästään näköaistin varassa ja kompassilla, joka näyttäisi vain ilmasuunnat. Nyt nuo tärkeiden kohtien sijainnit antavat paljon pois löytämisen riemusta.


Tämä ottaa niin päähän. Miksi kaikki pelit pitää nykyään tehdä tehdä idioottivarmoiksi ja aina pitää olla joku nuoli kertomassa mitä pitää tehdä tai mistä löytää jotakin? Toistaalta eipä tässä pelissä ole paljoakaan löydettävää, niin tuo ei niin paljoa lopulta haittaa.

Ja tuo onginta olisi pitänyt saada ehdottomasti mukaan peliin! Aina kirpaisee sydäntä kun näkee pelissä onkivavan jossain joen varrella, eikä sillä voi tehdä mitään.

Itse tuli eilen pelattua tuota main questia eteenpäin. Aika turha se on tähän mennessä ollut, joten pitää koittaa läpäistä mahdollisimman nopeasti pois alta. Seuraavana projektina olisi kerätä rahaa sen verran, että saan ostettua suuremman asunnon itselleni jostain toisesta kaupungista kuin Whiterunista. Alkaa tuo mökki käydä pieneksi kaikelle hamstraamalleni tavaralle.
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #224 : 21.02.2012 12:16 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Kompassinhan saa pois päältä, mutta silloin joutuu ottamaan koko HUDin pois. Asetuksista löytyy HUDin läpinäkyvyys, muutta itse en kyllä health tai stamina -mittareista mielelläni luopuisi.
-"No can do!"
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #225 : 21.02.2012 12:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pointti onkin juuri siinä, että voisi säilyttää ilmansuunnat HUDissa.

Lisäksi tuli muuten mieleen, ettei kotiarkussa olevia tavaroita voi järjestellä millään lailla. Itselläni on Breezehomen arkkuun kertynyt aivan saakelisti kaikenlaista roinaa ja menee monta minuuttia joskus kun etsii jotain tiettyä esinettä. Jonkin sortin järjestelyominaisuus olisi enemmän kuin paikallaan.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #226 : 21.02.2012 13:20 »
kaiku Jäsen Viestejä: 28 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lisäksi tuli muuten mieleen, ettei kotiarkussa olevia tavaroita voi järjestellä millään lailla. Itselläni on Breezehomen arkkuun kertynyt aivan saakelisti kaikenlaista roinaa ja menee monta minuuttia joskus kun etsii jotain tiettyä esinettä. Jonkin sortin järjestelyominaisuus olisi enemmän kuin paikallaan.

Itsekin tuli huomattua sama asia, helpottaisi huomattavasti jos tavarat pysyisivät edes aakkosjärjestyksessä. Päätin lopulta käyttää hyväksi talon kaappeja ja laatikoita ja lajittelin eri paikkoihin aseet, varusteet, raaka-aineet, kirjat jne. Aseet ja varusteet näyttivät järjestäytyvän noihin paremmuusjärjestykseen, joka on hiukan outo ratkaisu aakkosjärjestyksen rinnalla. Olisivat voineet sisällyttää mahdollisuuden vaihtaa noiden välillä.

Pelattua on tullut siis jonkin aikaa, alussa yritin laudan innoittamana pelata fiilistelemällä, mutta sorruin lopulta pikamatkusteluun kun kantorajoitukset tulivat turhan usein vastaan, kun eihän niitä lohikäärmeenjätöksiä viitsinyt aina matkan varrelle jättää (Lydiankin jätin lopulta taloon istumaan). Muutenkin tullut melkein kaikkea mahdollista aina hamstrattua mukaan, ja mitään ei viitsisi tiputtaa muualle kuin omaan taloon. Fast travelilla peli myös tuntuu pyörivän paremmin, kun maailmaa samoillessa peli vaikuttaa käyvän sitä tahmeammaksi mitä enemmän matkustelee (PS3-versio siis kyseessä). Peli kuitenkin pääsee paremmin oikeuksiinsa ilman fast travelia, joten välillä tulee aina liikuttua ilman sitäkin.

Daedrojen artifakteja olen innostunut keräilemään, joten noita tehtäviä tulee aina etsittyä ympäri maailmaa. Yhdessä tehtävässähän saa seuralaisekseen
Spoileri (osoita katsoaksesi)
joten jätin tehtävän kesken toistaiseksi ja otin tuon mukaan pysyväksi seuralaiseksi. Peli muuttui turhankin helpoksi, kun itse voi rauhassa hakata vihollisia niiden keskittyessä ihan muuhun, mutta en pane pahakseni. Hiippailu tosin vaikeutui huomattavasti, ja lähinnä jousipyssyllä saa enää lisäosumaa tuotettua. Kai sitä jossain vaiheessa tuon tehtävän voisi viedä loppuun.
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #227 : 21.02.2012 16:30 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Kompassi ei itseäni pahemmin haittaa, mutta olisi kiva jos siinä näkyvät uudet kohteet näkyisivät vaikka rakseina, ja kun kohteessa on kerran käynyt, olisi se tunnistettavana symbolina.

Kalastus tosiaan olisi sopinut peliin (voihan pelissä metsästääkkin). Tuli jo mieleen heti alkumetreillä kun samoilin ekaa kertaa Helgenistä Riverwoodiin joen reunusta pitkin. Kuohuovaa koskea vasten hyppeli kutevia lohiparvia.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #228 : 22.02.2012 22:18 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Kävi tuossa varsin hauskasti, kun olin tekemässä erästä Dark Brotherhoodin loppupään tehtävää (3. viimeinen kai):

Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #229 : 23.02.2012 11:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Olen pelannut varkaiden killan juonilinjaa nyt sen loppupuolelle asti. Se on ollut heittämällä mielenkiintoisin pelaamani ns. isompi juonilinja (companions, maagit, sisällissota). Juonilinja  ei ollut totutun suoraviivainen vaan on sisältänyt myös kivoja twistejä loppua kohti.

Saavutin siinä eilen kohdan, jossa vihdoin sain erään k.o juonilinjan kannalta tärkeän avaimen. Avaimella on erikoiskykyjä, mutta se pitää palauttaa erääseen paikkaan, jotta juonilinjan saa vietyä loppuun asti. Ja näinhän toki aion myös menetellä. Voisi toki jättää juonen roikkumaan ja pitää avaimen, mutta mieluummin menettelen toisin.

Palkintojakin on jo sadellut, eilen kätösiin lyötiin
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Rahnaa on kertynyt säästöön jo reilut 70 000. Pihistelen siihen asti kunnes "kerää 100 000 rahaa" trophy napsahtaa tilille. Sen jälkeen tuhlaankin massia oikealle sekä vasemmalle ja ostan muutaman talon lisää ekstrakilkkeineen eri puolelta Skyrimiä.

Perkeistä vielä: olen nyt levelillä 60, joten minun on mahdollista saada vielä 21 perkkiä käyttööni. Se riittää mainiosti niihin juttuihin, mitä haluan avata. Lähinnä taikomispuoli jää tällä hahmolla perkkien puolesta todella lapsenkenkiin. Mutta sehän antaa syyn pelata Skyrim uudelleen melkein sataprosenttisella taikurilla! Kun tämä nykyinen hahmo on kehitetty huippuunsa, niin varmasti jossain vaiheessa sen teen.

Btw, nyt Skyrimiä pelattaessa on tullut vähän hinkua hankkia Oblivion uudestaan. Tuon 5 vuoden juhlajulkaisun saisi parilla kympillä hankittua. Voisi siihen maailmaan sujahtaa taas vähäksi aikaa kun skyrim on läpikoluttu ja DLC:tä alkaa tosissaan odottelemaan. En muista Cyrodiilistä paljoakaan. Vain sen, että se oli huomattavasti Skyrimiä ystävällisempi ja vehreämpi paikka.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #230 : 25.02.2012 00:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Lähdin Whiterunista kohti Winterholdia. Tarkoituksena oli mennä viemään Maagikoulun eräälle jäsenelle tavaraa, josta oltiin sovittu jo kauan sitten. En varannut kovin paljoa tilaa "reppuun", koska tarkoituksena ei ollut kerätä uutta tavaraa juuri yhtään mukaan.

Parin minuutin päästä vaelluksesta taivaalta kuuluu karjahdus: Muinainen lohikäärme tervehtii iloisesti naamaan hönkien ja laskeutuu epämiellyttävän likelle. Daedric-nuolet tanaan ja louskuleukaa ammuskelemaan. Pieni hengähdystauko siunaantuu, kun hirviö liitää ärhentelemään läheisen kukkulan takana piilottelevalle jättiläiselle. Jätti  on naurettavan voimaton Skyrimin mahtavimman lohikäärmelajin hönkäysten edessä. Tuloksena täystyrmäys muutamassa sekunnissa.  

Ammun nuolia otuksen ihoon minkä käsistäni ehdin. Sitten viimeinen nuoli napsahtaa ja lohhari ottaa lukua. Yksi sielu, kiitos. Ja sen lisäksi kasa hyvää tavaraa, kuten lohikäärmeen suomuja ja luita. On vain yksi ongelma: ne painavat aivan hemmetisti.

Tissiposket noukkisivat tässä vaiheessa herkut ja lähettäisivät itsensä fast travelilla takaisin kotiarkulle. Mutta en minä. Käytän yhden Potion of Strength -juoman ja saan 300 sekunniksi 60 paikkaa lisää reppuun. Se riittää nippa nappa, että saan mukaani herkulliset suomut ja luut.

Sitten hirmuisella juoksulla kohti Whiterunia tallettamaan aarteet.


Muutakin kivaa toki tämän illan Skyrim-sessioissa tapahtui, mutta tuo jäi mieleen hauskalla tavalla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #231 : 27.02.2012 23:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 185 pelituntia kellossa ja tänään sain vihdoin nostettua Enchanting-kyvyn tasolle 100. Se tarkoittaa, että voin laittaa esineisiin kaksi taikalaajennusta yhden sijasta.

Marssin oitis Whiteruniin ja teetin itselleni sellaisen tuomiopäivän varustesetin ettei mitään rajaa. Daedric-jouskarista tuli aivan hullu tappoväline, jolla voi pudottaa heikoimman lajin lohikäärmeet pois yhdellä nuolella jos sattuu tulemaan kriittinen osuma.



Löysin myös tänään kokonaan uuden pikkukylän läheltä Markathia. Ei ole mitään hajua paljonko pelaamattomia questeja pelissä vielä on jäljellä, mutta niitä kyllä tuntuu putkahtelevan sellaista tahtia vieläkin, ettei suorittamattomien questien luettelo ole juuri lyhyempi kuin sata tuntia takaperin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #232 : 02.03.2012 19:51 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Epi, sulla kun on tai oli takana varsin pitkä suhde sen Lydia-muikkelin kanssa ja muutenkin tunteja pelissä takana, niin tiedätkö vastausta tähän:

Miksi Lydia (tai apurit yleensä) ei aina equippaa sitä parasta mahdollista haarniskaa/asetta, jonka heille antaa? Esim. Lydialla on käytössä Legendary-tason teräshaarniska ja Flawless Ebony-nuija sekä jousi. Jos annan Lydialle kannettavaksi jonkun normaalin teräshaarniskan, niin se tuppaa pukemaan sen päälleen vaikka sillä on se paremmaksi taottukin valittavana. Samaten Ebony-jousi ei tunnu enään kelpaavan, vaan neiti käyttää sitä hunting bowtaan, mikä sillä on oletuksena. Sama homma toistuu, jos annan jonkun kämäsen 2h-aseen kannettavaksi, niin se pitää heti ottaa käyttöön vaikka taskusta löytyisi paljon parempi 1h-ase ja hyvä kilpi. Eihän tuo muuten haittaa, mutta välillä tulee käytettyä sitä kantojuhtana..

Eli onko noilla hahmoilla jotain preferenssiä asetyyppien suhteen, joka saisi ne valitsemaan ns. huonomman jonkun toisen yli? Käyttääkö se oikeasti sitä Ebony-jousta, mutta modeli vaan kusee?
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #233 : 02.03.2012 21:30 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Mihin tota roinaa voi alkaa säilömään? Inventory on melkolailla täynnä ja olis kiva keräillä kaikkee kirjoja sun muuta sälää, mutta en ole keksinyt paikka mihin luotettavasti säilöä tavaraa. Kämppä on tarkoitus hommata, mutta just nyt on vähän rahapulaa.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #234 : 02.03.2012 22:40 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mihin tota roinaa voi alkaa säilömään? Inventory on melkolailla täynnä ja olis kiva keräillä kaikkee kirjoja sun muuta sälää, mutta en ole keksinyt paikka mihin luotettavasti säilöä tavaraa. Kämppä on tarkoitus hommata, mutta just nyt on vähän rahapulaa.

Whiterunistahan sää kämpän melkein heti pelin alussa. Pari tehtävää pääjuonta eteenpäin, niin saat ostaa kämpän 5000 hintaan.

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Buying_a_house_in_Whiterun

Periaatteessa roinaa voi säilöä mihin tahansa kirstuun/laatikkoon, mutta kuten latausruutu kertoo, se ei välttämättä ole siellä kun palaat..
tallennettu
Vs: Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #235 : 03.03.2012 10:32 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Epi, sulla kun on tai oli takana varsin pitkä suhde sen Lydia-muikkelin kanssa ja muutenkin tunteja pelissä takana, niin tiedätkö vastausta tähän:

Miksi Lydia (tai apurit yleensä) ei aina equippaa sitä parasta mahdollista haarniskaa/asetta, jonka heille antaa? Esim. Lydialla on käytössä Legendary-tason teräshaarniska ja Flawless Ebony-nuija sekä jousi. Jos annan Lydialle kannettavaksi jonkun normaalin teräshaarniskan, niin se tuppaa pukemaan sen päälleen vaikka sillä on se paremmaksi taottukin valittavana. Samaten Ebony-jousi ei tunnu enään kelpaavan, vaan neiti käyttää sitä hunting bowtaan, mikä sillä on oletuksena. Sama homma toistuu, jos annan jonkun kämäsen 2h-aseen kannettavaksi, niin se pitää heti ottaa käyttöön vaikka taskusta löytyisi paljon parempi 1h-ase ja hyvä kilpi. Eihän tuo muuten haittaa, mutta välillä tulee käytettyä sitä kantojuhtana..

Eli onko noilla hahmoilla jotain preferenssiä asetyyppien suhteen, joka saisi ne valitsemaan ns. huonomman jonkun toisen yli? Käyttääkö se oikeasti sitä Ebony-jousta, mutta modeli vaan kusee?

Apurit käyttävät varusteita tosiaan epäloogisesti enkä tämän korjaamiseen löytänyt mitään fiksua ratkaisua. Nykyään en enää käytä seuralaisten palveluita (niin varmaan) kun taskuihin mahtuu about 550 paikan edestä tavaraa ja mukana olevat aseet ovat aivan hirmuisia, joten en yrittänytkään setviä tuota ongelmaa sen pidemmälle. Kannattaa aina välillä ottaa apureilta kaikki sillä käytössä olevat varusteet pois ja laittaa tilalle ne haluamat. Varsinkin Lydian tapauksessa tosiaan kiintymys tuohon metsästysjouskariin on suurta.  En usko, että statsit tulevat Ebony-jouselta vaikka Lydia näyttäisi käyttävän metsästysjousta.

Maagit olivat minulla ainakin helpompia näiden varusteiden suhteen, ainakin J´Zargo käytti niitä fiksummin kuin Lydia. Yleensä otti käyttöön tehokkaimman aseen jne. Saattaa toki olla suurta sattumaakin.

Parasta olisi, jos jokin päivitys toisi tullessaan ominaisuuden, että saisi pysyvästi päättää mitä varusteita seuraaja kantaa eikä tämä vaihtaisi niitä omalla luvalla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #236 : 03.03.2012 10:51 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili No niinpä tietenki. Isken kumppanin reppuun kaiken ylimääräisen sälän, kunnes saan kämppärahat kasaan. Ei sitten tullu aiemmin mieleen. -_-

Taidanpa ottaa tänään kahden käden aseet testiin. Kuitenkin lähtötaso tällä luokalla on kahdenkäden aseissa hieman parempi. Dual-wieldikin olisi varmaan aika hauska, mutta tykkään että pystyy edes jotenkin blokkaamaan.

Edit: Oliko tässä muuten mitään aura -tyyppisiä taikoja tai muuten passiivisia taikaominaisuuksia?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #237 : 03.03.2012 13:44 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Kyllä mullakin on aika hyvin taskuissa tilaa (500 paikkaa) muistaakseni, mutta lähinnä käytänkin Lydiaa tankkina, missä se on ihan hyvä  :)
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #238 : 03.03.2012 19:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Upotin melkein 40 000 rahaa Solituden uuteen kämppään ja sen kalusteisiin. Vierailtuani ekaa kertaa siellä... Holy shit, onpahan lukaalilla kokoa! Talo on varmaan kolme kertaa sen kokoinen kuin mitä Whiterunin breezehome. Mutta se mikä koossa saadaan, menetetään persoonallisuudessa. Solituden koti ei ole ollenkaan niin lämmin, kodikas ja tunnelmallinen kuin Whiterunin vastaava. Kyllä Whiterun tuntuu edelleen siltä kodilta, vaikka tälläinen "kesämökki" solitudesta nyt tulikin hommattua. Aika vähiin varmaan jää visiitit sinne.

Raha polttelee taskuissa, joten seuraavaksi taidan marssia Rifteniin talokauppojen merkeissä. Tuntuu hyvältä olla porho, joka voi heittää köyhillekin mielin määrin lantteja. Rahan takia tätä seikkailijan rankkaa duunia ei tarvitse enää tehdä. Kutsumusammattihan tämä on, dragonborn ja kaikkea.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #239 : 03.03.2012 20:43 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Itsekin olen miettinyt, että jos jossain välissä hommaisi luukun jostain muualtakin kuin Whiterunista. Ongelmana tulee vaan vastaan se, että mulla on ihan hemmetisti aseita, haarniskoja ja muita raskaita esineitä, joiden siirtäminen olisi varsin nihkeää kun joutuisi tekemään monta reissua. Vielä isompi homma oli oikeastaan kuitenkin tavaroiden lajittelu uudessa kämpässä, joten jäänee varmaan tuo Whiterunin kämppä tuoksi varastoksi joka se on. Lisäksi siinä on lähellä aika monta kauppaa, joten lootin myyminen on ihan kätsyä.

Varmasti tulee kyllä hoidettua muutkin kämpät joskus, niin pääsee näkemään miltä ne näyttää.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines