Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Ephram - 04.12.2019 07:10



Otsikko: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Ephram - 04.12.2019 07:10
Jep. Myöhäinen startti aiheelle, mutta pistetääs tästä uusi lanseeraus kunnioittaen Legendary Updatea, joka saapuu jo huomenna, parahiksi pitkän viikonlopun iloksi.

http://www.youtube.com/watch?v=EB8KP6dS47A

Mitähän kekseliäät sisällöntuottajat tällä vielä saavat aikaan? Pelillisesti Master Sword on yllättävän erilainen kuin muu peli, ja musiikkikin vaihtuu hienosti Zelda 1:n dungeon-teemaksi, kun Link tupsahtaa alamaailman syövereihin!  :o

Olen itsekin innostunut nyt testailemaan rakennustyökaluja. Se on vielä sellaista "tuo tohon ja tää tänne" -läiskimistä ilman minkäänlaista käsitystä laadukkaasta kenttäsuunnittelusta, mutta ehkä sieltä jotakin kohtuullista vielä syntyy. Olisi hienoa saada aikaan jonkinlainen jouluteemainen leveli.

Pistäkää kenttiänne jakoon! Älkääkä antako niiden pölyttyä miljoonien "kolme ovea, joista kaksi johtaa kuolemaan" -tasojen kasassa. Ja ei, minulla ei ole vielä mitään jaettavaa, mutta vastuuttomana koltiaisena luotan toisten kantovoimaan. Täällä sydänverestä luotuja leveleitä voi kommentoida, hehkuttaa tai yksinkertaisesti antaa superrakentavaa palautetta, kuten "tee parempi, h***".



Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Ephram - 05.12.2019 11:44
Juhlapyhät lähestyvät, ja sattuneesta syystä Mario on aivan pa. Sienet eivät ole ilmaisia. Sinun kontollesi jää varmistaa, että Peach saa pörrösukkansa ja Luigi uutta Mennen Tullen -partavettä. Mutta onko sinusta siihen? Onko?!

Koodaa WL7-2SM-D5G, ota selvää!

(https://www.pelaajalauta.fi/files/40/xmasmoneyfrenzy_mm2.png)


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: migge - 05.12.2019 12:55
Otan satasella samoja sieniä ku epi


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: MasterTK - 06.12.2019 22:48
Onko parempaa kuin että edelleenkään ei ole suoraan mahdollista pelata kaverilistalla olevien tyyppien kenttiä... :lol: Veikkaan että joku äärimmäisen iso looginen syy Nintendolla takana.


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Tingle - 29.12.2019 01:28
Tarvitsetko välipäiviksi kuumaa tekemistä? Tinglemiehen jouluiset kentät tarjoavat sopivaa viihdettä itse kullekin säädylle!

(https://i.imgur.com/kLBbc2y.jpg)


Super Mario Moonshine
WQK-B86-S7G


Super Mario Sunshinen virallisessa jatko-osassa Mario seikkailee tunnelmallisessa talviyön kuunpaisteessa. Alunperin tarkoitus oli tehdä yksinkertainen kenttä, jossa jäinen liukuminen olisi hauskaa eikä tyhäm - mutta tuttuun tapaani lopputuloksesta tulikin sotkua, kun halusin kiirehtiä kentän nettiin ennen päivitystä. Kikkoja kentästä löytyy myös useampi kappale. Alkutaipaleella on oma pikajuoksureittinsä, ja kenttä muuttuu helpommaksi, jos pelaaja kuolee.

(https://i.imgur.com/nzJLWDY.jpg)
Bowser Palace
6MY-NPV-YHG


Pouserin palatsi on suunniteltu Linkkiä varten, mutta myös Mariolla on siellä hauskaa :)
Spoileri (osoita katsoaksesi)

(https://i.imgur.com/nBDZz2m.jpg)


Sleeping with the Fishes
N84-NH4-J3G


Bowser esitti Mariolle tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä.

Öiset vesikentät ovat hirveää saastaa, joten yritin tehdä tästä mahdollisimman mukavan. Tunnelmallinen lopputulos sopiikin myös ummikkotason pelaajille, jos sukuloidessa haluaa esitellä marjomaakarin maailmaa. Kenttä on oksennettu täyteen koristeita, mutta onneksi pimeys jättää vain kapean osan niistä kerralla valokeilaan. Jos vihaat itseäsi,voit yrittää kerätä kentästä jokaisen koliken. Niitä on 350 + 8 kappaletta.


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Tingle - 29.12.2019 02:07
Juhlapyhät lähestyvät, ja sattuneesta syystä Mario on aivan pa. Sienet eivät ole ilmaisia. Sinun kontollesi jää varmistaa, että Peach saa pörrösukkansa ja Luigi uutta Mennen Tullen -partavettä. Mutta onko sinusta siihen? Onko?!

Koodaa WL7-2SM-D5G, ota selvää!


Kiva rata, perinteistä kenttäsuunnittelua on hauska pelata. Keräilykentäksi se on ehkä jopa turhan pitkä, ja varrelle mahtuu jopa kolikottomia osuuksia. Ei kannata laittaa kolikkoa laatikon sisään, se tekee kentästä helposti läpäisemättömän jos missaa hypyn. Tässä on jo hyvin käytetty koristeita, semisolideja ja mäkiä, mutta vielä voisi monipuolisuutta ja visuaalisuutta parantaa.


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Tingle - 09.03.2020 18:53
Muistakaas laittaa Super Mario Maker 2 tulille, sillä olen julkaissut magnum opukseni:

(https://i.imgur.com/Xs93CB6.jpg)


Mega Jumpman
262-TYM-V2G

Tohtori Kamek on valloittanut sienien valtakunnan yhdessä kuuden kätyrinsä kanssa. Mega Jumpmanin tehtävä on päihittää joka ikinen ketale, ja siinä samalla anastaa heidän supervoimansa, sekä kotiavaimat Kamekin linnaan.

Mariomaker 2 asettaa kenttien tekoon lukusia rajoitteita, jotta pelin huonoimmat kentät eivät olisi entistäkin kamalampia. Yksi näistä on kahden checkpointin rajoite. Asiaan on kuitenkin yksi kommervenkki: liput tallentavat kerätyt punakolikot, jotka kaikki keräämällä saa avaimen. Asettamalla kaksi lippua peräkanaa tulee ensimmäisestä taas koskematon, mahdollistaen loputtoman syklin. Näitä punakolikkokenttiä onkin nähty tehtävärakenteena hyvin paljon, mutta Mega Man -kenttiin sitä ei yllättäen ole juuri käytetty - tiedossani on vain yksi mainio bossrush. Mega Man on kyllä ollut suuri inspiraation lähde, sillä SMM2 on täynnä megiksestä kopioituja kenttiä, joiden pelaamista ei ole suunniteltu Mariolle - oma visioni oli tuoda mariokenttiin Mega Manin rakenne. Nyt kun olen heinäkuusta lähtien tätä projektiani sykkinyt eteenpäin, en ihmettele miksi muita tälläisiä kenttiä ei ole markkinoilla: rakenne on poskettoman vaivalloinen ja monimutkainen.

Ensinnäkin minun piti luoda kuusi teemoitettua kenttää, jotka sopivat yhteen pomon ja lisävoiman kanssa. Tilanpuutteen vuoksi niistä tuli hyvin lyhyitä, mutta työn määrää jokaisessa oli kuin kokonaisen kentän verran. Niihin piti mahtua jokaisen kentän identitettin esittelevä "tutoriaaliosuus", jonka idea kehittyisi kentän edetessä. Vaihtelun vuoksi lähes jokaisessa kentässä kuljetaan eri suuntaan. Tämän lisäksi halusin tehdä jokaisesta radasta tarpeeksi helpon, että keskiverto marjomaakari pääsisi sen läpi, sekä sellaisen, joka on hauska speedrunnata taidolla ohi. Onnistuinkin tässä mielestäni hyvin, sillä kenttääni on nyt pelattu lähes 8000 kertaa. Se on tosi paljon yhteisöltä, joka ei halua pelata Marioa. Juuri helpommaksi ei pystynyt enää venymään, ilman että vihollisten aseista tulisi hyödyttömiä. Jokaiseen kenttää tuli ottaa huomioon heikkousase, sekä testata jokaisen lisävoimakombinaation pelattavuus. En tiedä, ovatko pomojen heikkoudet kovin selkeitä, mutta ainakin aseet toimivat myös muihin kenttiin aika hyvin. Tämä kenttätetriksen kokoaminen on ollut yhtä tuskaa, mutta samalla myös hyvin palkitsevaa. Kliimaksiksi olen luvannut tehdä Tohtori Kamekin linnasta erillisen kentän, mutta siihen ei nyt oikein riitä inspiraatiota. Se on lähes valmis, mutta minusta se tuntuu tällä hetkellä väkinäiseltä.

Tässä pieni maistiainen Goomban esteradasta: https://streamable.com/jlw93

Mega Man on minulle hyvin tärkeä peli. Toivottavasti kentästäni riittää hupia. Jos haluat nuuskia paikkoja, on jokaissa kentässä yksi iso kolikko, sekä näkymätön vihersieni. En tiedä, onko kukaan vielä käynyt Marion salaisella asevarastolla.


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Ephram - 21.04.2020 06:36
http://www.youtube.com/watch?v=NABeP5oGygM

Fanit: No, lisäättekö tämän vai tämän uuden, odotetun ominaisuuden seuraavassa päivityksessä?
Nintendo: Kyllä.

Monen lapsuudenhaave on käymässä toteen; suunnittele-kokonaan-oma-Mario-pelisi on nyt todellisuutta, maailmankarttoineen kaikkineen. Tämä tuo tietenkin sisällöntuottamiseen hurahtaneille pitkän nipun unettomia öitä. Itse en meinaa saada yhtäkään leveliä aikaiseksi, ja nyt pitäisi kokonainen maailma nikkaroida.

Btw, Reseteran insiderit väittävät, että tämä oli osa suurempaa Mario-kokonaisuutta, johon olisivat kuuluneet myös "All-Stars 2" -porttaukset. Nyt julkistukset on pilkottu, jos pitää paikkansa.  Ehkä senkin vuoksi, että suunnitellut päivämäärät ovat lipsuneet koronaviruksen takia.


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Tingle - 21.04.2020 20:08
Ei tästä pelistä ole koskaan gimmikkejä puuttunut, ja porukka on jo tehnyt kokonaisia mariopelejä profiilinsa täyteen. Kivoja piristysruiskeista, mutta ei näillä loppupeleissä ole mitään väliä.

Jos ei ole vielä tullut selväksi, on Super Mario Maker 2 pakko-ostos jokaiselle Switchin omistajalle. Ei tarvitse kuin pelata Nintendon, sekä muutaman huippurakentajan kentät lävitse, niin olet saanut jo kymmenen mariopelin verran laadukasta sisältöä.

Omat statsini tällä hetkellä: 1100h plakkarissa, pelattujen kenttien määrässä top 500, omien kenttie suosiossa top 1000. Latasin juuri tänään uusimman kenttäni eetteriin ennen suurta päivitystä:

Superjump Spikeswitch
JN6-3PD-KHF

Hyppäämällä isket kytkintä, joka poistaa/käynnistää piikit. Ei Nintendon tarvitse mitään uusia mekaniikkoja lisäillä, kun pelaajat voivat keksiä niitä itsekin :P Ota huomioon, että hiirellä kestää pieni hetki palautua hypyn jälkeen. Tarjolla on myös haastavampi lisäreitti, sekä 500 kolikkoa keräilijöille.

Video voi selventää: https://streamable.com/69uhux


Otsikko: Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1
Kirjoitti: Ephram - 28.09.2022 17:52
https://www.polygon.com/23372865/super-mario-bros-5-maker-2-level-id-details

Lainaus
After what they describe as seven years of work, Metroid Mike 64 (aka Mikey_Mike on Switch Online) has built a spiritual successor to the original Mario tetralogy, boldly titled Super Mario Bros. 5.

Metroid Mike’s Super Mario Bros. 5 contains 40 courses and eight full worlds. They use a wide variety of game styles in the levels too, with Super Mario World making up 24 courses, Super Mario Bros. 3 making up 14, and the final two courses made in the original Super Mario Bros. style. (Metroid Mike 64 says that the Super Mario Bros. 2 mushroom also makes an appearance in the game).

Tykittelin tänä aamuna SNES-ohjaimella läpi; aivan ilmiömäisen hyvä fanipeliksi. Vaikeusaste ehkä hivenen helpon puolella, mutta kyllä muutamassa kohdassa silti vaaditaan hyvää tatsia. Check pointit yleensä aina fiksusti aseteltu.

Parasta tässä on suunnittelun loogisuus, joka toimii yhtä hyvin kuin esikuvissaan. Nintendo-klassikoita pelatessa pelaajalla on kuin kuudennen aistin kautta kyky hahmottaa ja lukea kenttää sekä keksiä vaistomaisesti mitä pitää tehdä ja miten. Tässä kentät soljuvat yhtä jouhevasti. Ja kuka tahansa Mario Maker 2:n omistaja pystyy varmasti ymmärtämään, miten haastavaa tämän toisintaminen perinteiseen Mario-pelityyliin on – minä en siihen kykene, sen voin myöntää kirkkain silmin.

Tämähän ei todellakaan ole ainoa laadukas "traditional Super World" mitä Maker 2:ssa on. Täytyykin ryhtyä taas etsimään ja pelaamaan niitä.