Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Super Mario Galaxy -julkaisu: 16.11.2007
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12
Tulostusversio
Aihe: Super Mario Galaxy  (Luettu 85556 kertaa)
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #240 : 19.11.2007 00:03 »
tombbi Jäsen Viestejä: 126 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Kellään muulla käynyt niin että pelin mukana tullut manuaali on vain ruotsiksi ja tanskaksi? Piti huvin vuoksi lueskella mutta eihän tästä mitään tuu. Joku cockuppi varmaan käyny. edit: Aijaa tulipahan sitten huomattua että takakansikin on ruotsiksi ja tanskaksi, mitä ne tyypit siellä Gigantissa on oikee möhlineet. :D Ei oikeen tullut koteloa katteltua kun piti päästä pääateriaan heti käsiksi.

Juu, Gigantista tuli tännekin ruotti/tanska kuoret ja manuaalit, kuten aikaisemmin mainitsin.
Nyt reilu kolmenkymmenen tähden jälkeen peli on täyttä hunajaa, lukuun ottamatta pieniä vitutuksen hetkiä kameran kanssa...

EDIT: nyt on edes osa virheistä korjattu
I see your face but I can't decide now
If it's real or just in my mind
I see your face, and it says with a smile
"Welcome to hell, 'cause this is where you'll die"
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #241 : 19.11.2007 12:30 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Kellään muulla käynyt niin että pelin mukana tullut manuaali on vain ruotsiksi ja tanskaksi? Piti huvin vuoksi lueskella mutta eihän tästä mitään tuu. Joku cockuppi varmaan käyny. edit: Aijaa tulipahan sitten huomattua että takakansikin on ruotsiksi ja tanskaksi, mitä ne tyypit siellä Gigantissa on oikee möhlineet. :D Ei oikeen tullut koteloa katteltua kun piti päästä pääateriaan heti käsiksi.

Ainakin kaikilla GameStopista ostaneilla, kuten minulla, on sama tilanne. Gigantin nykytilanteesta ei ole tietoa, mutta ainakin kaverin aikoinaan ostamassa Super Smash Bros Meleessä ja mahdollisesti myös Metroid Primessä oli ruotsikannet. Voi siis hyvin olla, että Gigantti saisi vieläkin (Nintendon?) pelit samasta pohjoismaalaisesta keskusvarastosta, jolloin kannet ovat myös kaikkea muuta kuin suomea. Norjastahan tuo on alunperin lähtöisin.


Niin, Suomen maahantuojalta tosiaan tulee niin hintsusti näitä, että kauppiaat hommaavat pelinsä sieltä mistä saavat. Gigantti ja Gamestop nyt tosin eivät virallista maahantuojaa koskaan käytä.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #242 : 20.11.2007 07:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Peli meni eilen läpi ja jatkoin Bowserin kukistamisen jälkeen heti 74 tähteen asti. Pelasin niin myöhään illalla, että en meinannut saada yöllä unta adrenaliiniryöpyn takia!

Mutta:


1. Super Mario Galaxy, 1. Legend of Zelda: Ocarina of Time


Valta on vaihtunut muuallakin kuin Gamerankingsin listoilla: Mario Galaxy on nyt uusi suosikkipelini. Nämä ovat ainakin fiilikset heti läpipeluun jälkeen. Katsotaan, laskeutuvatko tuntemukset kuukausien päästä alas ja Zelda palaa paikoilleen kärkeen? Mutta sitä en kyllä usko.  Minulla on keräämättä tässä tähtiä melkoinen pino ja hienoja kenttiä kokematta. Jopa purppurakolikkohaasteet tuntuivat kivoilta, kun ei tarvitse saalistaa kentän jokaista vihua kolikoiden joukossa. Jokainen kolikko kun on valmiina ja odottaa poimimistaan.

Varmaa on, että Mario Galaxy tulee viihtymään Wiin sisällä pitkään. Ensimmäisen 120 tähden jälkeen odottaakin jo toinen 120 tähtösen rundi.  Malttaako sittenkään jättää peliä rauhaa? Ehkä se pitää läpäistä joulun tunnelmassa uudelleen ja nollasta.

Ai niin, siitä kamerasta. Tähän mennessä vain muutama kuvakulma on ärsyttänyt. Se on tasoloikkaluonteen huomioon ottaen melkoinen saavutus. Enemmän painoarvoa sille, että kamera antaa pelaajan keskittyä itse akrobatiaan eikä sitä tarvitse juurikaan holhota. Sunshinen manuaali kamerasta pidän, mutta näin on parempi.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #243 : 20.11.2007 14:43 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ai niin, siitä kamerasta. Tähän mennessä vain muutama kuvakulma on ärsyttänyt. Se on tasoloikkaluonteen huomioon ottaen melkoinen saavutus. Enemmän painoarvoa sille, että kamera antaa pelaajan keskittyä itse akrobatiaan eikä sitä tarvitse juurikaan holhota. Sunshinen manuaali kamerasta pidän, mutta näin on parempi.
Onhan Galaxyssakin ainakin osittainen vapaa kamera. WiiMoten suuntanapeilla voi joissain paikoissa kääntää kameraa tai ottaa kuvakulman Marion silmien takaa. Ikävä kyllä vapaa kamera ei ole käytössä juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsisi maisemien tarkkailun vuoksi.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #244 : 20.11.2007 16:04 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili 52 tähteä kasassa. Kertakaikkisen mahtava peli. Vielä yksi tähti -factor on kyllä vahvasti läsnä tässä pelissä.

Olen pelannu säännöllisen epäsäännöllisesti kenttiä. Menen pelissä aina juuri sinne minne huvittaa ja se on osoittautunut juuri oikeaksi pelitavaksi. Tähtien systemaattinen keräily järjestyksessä ei sovi minulle.

Olen aina ollut huono laittamaan pelejä mitenkään järjestykseen, mutta kyllä tämä parempi on kuin Mario 64 tai Sunshine. Kokonaisuus sen ratkaisi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #245 : 20.11.2007 16:05 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Ai niin, siitä kamerasta. Tähän mennessä vain muutama kuvakulma on ärsyttänyt. Se on tasoloikkaluonteen huomioon ottaen melkoinen saavutus. Enemmän painoarvoa sille, että kamera antaa pelaajan keskittyä itse akrobatiaan eikä sitä tarvitse juurikaan holhota. Sunshinen manuaali kamerasta pidän, mutta näin on parempi.
Onhan Galaxyssakin ainakin osittainen vapaa kamera. WiiMoten suuntanapeilla voi joissain paikoissa kääntää kameraa tai ottaa kuvakulman Marion silmien takaa. Ikävä kyllä vapaa kamera ei ole käytössä juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsisi maisemien tarkkailun vuoksi.

Tarkoitin pääasiassa sitä, että Galaxya voi pelata koskematta kameraan ollenkaan.  Jos samalla tyylillä pelaa Sunshinea, joutuu nopeasti todella pahoihin ongelmiin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #246 : 20.11.2007 17:02 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Mahtava pelihän tämä on, siitä ei pääse yhtikäs mihinkään, vaikka kuinka koittaisi. Vähän alle 70 tähteä kasassa, nyt on pelaaminen jäänyt hieman vähemmälle. Luultavasti kuitenkin vain hetkellisesti.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #247 : 20.11.2007 19:02 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tarkoitin pääasiassa sitä, että Galaxya voi pelata koskematta kameraan ollenkaan.  Jos samalla tyylillä pelaa Sunshinea, joutuu nopeasti todella pahoihin ongelmiin.
Ah okei. Sunshinea en valitettavasti ole pelannut, niin en tajunnut, mitä tarkoitit.

Nyt on sitten 73 tähteä kasassa. Viimeisen vihollisen luokse pääsisin, mutta yritän kerätä mahdollisimman monta tähteä sitä ennen. Viimeinen Dome on avattu ja sieltä on saatu vasta yksi tähti, joten kerättävää löytyy vielä muutamaksi päiväksi.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #248 : 20.11.2007 22:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Strateginen luku on nyt 85.

Toinen "Monkey ball" rata ja niin ikään toinen inkarnaatio vesisurffauksesta olivat nautittavia. Jälkimmäisessä kuolin monta kertaa, mutta joka yrityksellä pääsin kuitenkin aina vähän pidemmälle kuin aiemmin, joten turhautuminen oli siitä kaukana. Lisäksi nämä osuudet saavat vakavasti toivomaan, että Wave Race tekisi paluun Wii-version muodossa mahdollisimman pian! Aaltojen päällä pomppiminen sopisi kallisteluohjaimelle tosi hyvin.


Parikymmentä minuuttia yritin miettiä yhtä salatähteä Gusty Gardenissa. Jos voitte vihjaista suoraan ratkaisua kertomatta, se olisi siistiä.  :)

Spoileri (osoita katsoaksesi)



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #249 : 20.11.2007 22:20 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili 120 tähteä, tänään (jos jaksaa) tai huomenna Bowser saa köniin toisen kerran. Gimme gimme.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Iso ja kultainen "?"

Ja ne pallot on chainchomppeja.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #250 : 20.11.2007 22:24 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Ja ne pallot on chainchomppeja.

Heh, muistelin että ne oli jotain chomp chomppeja, mutta tuolla nimellä googlesta tuli vain herkkusienten kuvia  ;D

Hitto, en kyllä urki suoraan ratkaisua ainakaan vielä mistään gamefaqsista, yritän hokata itse.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #251 : 20.11.2007 22:28 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Tuo pätkä heti quoten jälkeen oli vihje.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #252 : 21.11.2007 08:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Wow, Galaxyllä oli jenkeissä todella vahva ensimmäinen viikko: George Harrisonin mukaan peli myi yli 500 000 kappaletta.  Se tekee siitä parhaiten ensimmäisellä viikollaan myyneen Mario-pelin koskaan.  Ja joulu on tulossa, luulisi näitä päätyvän kuusenkin alle "jokusen".

Seuraavan NPD-listan myydyin taitaa olla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #253 : 21.11.2007 08:46 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mä en ymmärrä, miten tätä peliä haukutaan liian helpoksi. Tässähän on vaikeusaste juuri kohdallaan. Jos ei halua tai jaksa vääntää vaikeita kenttiä, voi ne skipata ja näin päästä pelin läpi. Jos taas haluaa haastetta, voi mennä vaikeisiin kenttiin. Näinhän se on Super Mario Worldista asti mennyt.

Mulla on muutamassa tehtävässä mennyt hermot eli kunnon Mario-peli on siis kyseessä. Prankster-komeetat ovat paikoin melko haastavia ja jotkut niistä ovat jopa hermoja raastavia. Varsinkin daredevilit imevät mehut.

Mulla on nyt n. 90 tähteä ja jatkan keräilyä vielä jonkin aikaa ennen kuin säntään viimeiseen kenttään.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #254 : 21.11.2007 11:24 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Vaikeusastetta tästä kyllä löytyy minunkin mielestä aika sopivasti. Varsinkin jos (ja kun) kaikki 120 tähteä haluaa kerätä. Kertokaas muuten kommenttia lelumaan kolikko kentästä kun sitä yritätte selvittää... Meikäläisellä meni varmaan joku ~20 elämää siinä touhussa... Että osaakin yks ihminen tehä kaikki mahdolliset virheet mitä yhdessä kentässä vaan voi tehdä.

Ja te jotka säästelette sitä ns. viimestä kenttää "loppuun"... no, ei muuta kommentoitavaa kuin "pitäkää hauskaa kolikkojen kanssa". Jotkut niistä kolikon keräys kentistä on tylsimpiä kenttiä koko pelissä, jotkut taasen haastavimpia. Ainakin mitä nyt olen Luigina pelannu (toista kertaa siis menossa peli läpi...) niin ainakin Freezeflame galaxyn kolikkojen keräys oli kohtuu kuivaa puuhaa, eikä Honeyhive galaxyn kolikot kovin paljoa mielenkiintosempia ollut. Ja se lelumaan kolikko kenttä... :rollaus: Melty Moltenin daredevil taitaa olla ainut kenttä joka vetää vertoja vaikeudessa.


Ja vaikeusasteesta puhuttaessa, peli on paikka paikoin vaikeampi Luigina! Esim. siniset komeetta kentät (Cosmic Mario/Luigi, eli juoksukilpailu kentät) on tehty uusiksi Luigille, ja ne on vaikeampia kuin Marion versiot. Mahtavaa on se.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #255 : 21.11.2007 11:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itse olen mennyt muistaakseni jo 6-7 näitä purppurakolikkohaasteita. Onneksi niiden lisäksi on vielä runsaasti ns. normaalisti saatavia tähtiä jäljellä.  Aikarajatut kolikkohaasteet ovat olleet loistavia, mielenkiinto on pysynyt. Homma ei tosiaan ole yhtä hauskaa suurilla kentillä, joissa kolikot on hajotettu laajasti ympäri rataa. Yleensä muutama niin, että pienen hölmöilyn jälkeen on mahdollista joutua mustan aukon imemäksi. Ja se ei ole kivaa jos on hiki hatussa kerännyt kolikoita kymmenen minuuttia.

Yhdessäkään kentässä ei ole tullut vastaan isoa turhautumista. Poikkeuksetta on vaikeissakin tapauksissa päässyt aina etenemään vähän jokaisella peluukerralla ja keksinyt pelaamista helpottavia kikkoja. Melty Moltenin daredevil pamahti läpi muistaakseni kolmannella kerralla. Toisella kerralla pääsin jo sen tähteä vartioivan ölliäisen luo, se pisti minua pataan kun olin about 10cm päässä tähdestä! Muutama miehekäs prrrrrrrrrrrrkele irtosi   ;D

Odotan innolla näitä muita, pelin vaikeimmiksi sanottuja tehtäviä. Muutaman sellaisen tosiaan olen jo mennyt, toinen mokoma jäljellä.

Summaus: vaikeustaso on Mario Galaxyssä yksi niistä monista asioista, josta minulla ei ole yhtikäs mitään valitettavaa. My bueno.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #256 : 21.11.2007 13:07 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vaikeusastetta tästä kyllä löytyy minunkin mielestä aika sopivasti. Varsinkin jos (ja kun) kaikki 120 tähteä haluaa kerätä. Kertokaas muuten kommenttia lelumaan kolikko kentästä kun sitä yritätte selvittää... Meikäläisellä meni varmaan joku ~20 elämää siinä touhussa... Että osaakin yks ihminen tehä kaikki mahdolliset virheet mitä yhdessä kentässä vaan voi tehdä.

Ja te jotka säästelette sitä ns. viimestä kenttää "loppuun"... no, ei muuta kommentoitavaa kuin "pitäkää hauskaa kolikkojen kanssa". Jotkut niistä kolikon keräys kentistä on tylsimpiä kenttiä koko pelissä, jotkut taasen haastavimpia. Ainakin mitä nyt olen Luigina pelannu (toista kertaa siis menossa peli läpi...) niin ainakin Freezeflame galaxyn kolikkojen keräys oli kohtuu kuivaa puuhaa, eikä Honeyhive galaxyn kolikot kovin paljoa mielenkiintosempia ollut. Ja se lelumaan kolikko kenttä... :rollaus: Melty Moltenin daredevil taitaa olla ainut kenttä joka vetää vertoja vaikeudessa.


Ja vaikeusasteesta puhuttaessa, peli on paikka paikoin vaikeampi Luigina! Esim. siniset komeetta kentät (Cosmic Mario/Luigi, eli juoksukilpailu kentät) on tehty uusiksi Luigille, ja ne on vaikeampia kuin Marion versiot. Mahtavaa on se.
Lelugalaksin kolikot ja Melty Moltenin daredevil molemmat tokalla kertaa läpi.  :p

Ja tosiaan, jo yhtään haluatte vaihtelua tähtien keräilyyn, kannattaa tosissaan piestä Bowser (en kai spoilannut?) heti kun mahdollista. Kolikkojen keräilyn s'äästäminen loppuun saattaa osoittautua virhevalinnaksi.

Itsellä on 110 tähteä tasan, ja olen aina mennyt seuraavaan galaksiin heti kun semmoinen on auennut. Paras pelityyli minulle, itsekään en oikein tajua sitä touhua että kerätään kaikki tähdet järjestyksessä. Siinä on vähän suorittamisen makua.
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #257 : 21.11.2007 14:03 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Minäkin olen ihmetellyt kun porukka valittelee pelin helppoutta. Tietenkin jotkut vain ovat parempia pelaajia ja toiset haluavat kuolla sen 20 kertaa jokaisessa tähdessä, mutta itse olen pitänyt pelin tarjoamaa haastetta juuri sopivana. Erityisen hyvän siitä tekee se että peli tarjoaa sopivaa haastetta kaikentasoisille pelaajille.

Kontrolleja haluaisin vielä sen verran kehasta että kertaakaan en ole pelissä kuollut pelin takia, vaan aina on kyseessä ollut oma moka. Varmaan sen takia tulee täältäkin välillä päästettyä hyvinkin painokkaita perkeleitä.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #258 : 21.11.2007 14:32 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lelugalaksin kolikot ja Melty Moltenin daredevil molemmat tokalla kertaa läpi.  :p
:rollaus:

No joo. En ole yhtään yllättynyt että joku nuo kentät on päässyt "helpommin" läpi, oma pelityyli kun on ollut kaikkea muuta kuin tarkkaan harkittua taidokasta tasoloikintaa. Lähinnä hyppiny holtittomasti ympäriinsä, varsinkin long jumppia käyttäny paikoissa joissa sitä ei sinänsä kannattaisi käyttää. Jokainen tavallaan kuhan hauskaa on, ja minä ainakin olen nauranu omille toilailuille enemmän kuin missään muussa pelissä. :lol:

Ja tuosta minun lelumaan kolikko kentän sekoilusta vielä se että olin juuri lopettamassa pitkää pelisessiota. Pelasin jonkun kentän läpi ja ennen lopettamista ajattelin tarkistaa että montako tähteä vielä puuttuu ko. domesta... no tietty siinä piti olla violetti komeetta joten pitihän se pelata läpi. No, silmät vähän harittaa, ajatus ei kulje ja long jumpit sinkoilee ympäri kenttää. Tietäähän sen ettei lopputulos ole toivotun kaltainen. :)

Löysinpäs tälläsen videon tuosta pahamaineisesta lelumaan kolikkojahdista. Tyyppi kerää kaikki 150 kolikkoa. Juutuuppi viiteo
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #259 : 21.11.2007 14:42 »
Pyramidhead Vieras Ei peli minusta liian helppo ole. Suurempikin vaikeusaste voisi olla tervetullut joihinkin tehtäviin, mutta kokonaisuutena vaikeusaste on melko sopiva tasohyppelyyn. Tasohyppely kun muuttuu liian vaikealla helposti turhauttavaksi. Kyllä peli tarpeeksi haastavalta tuntuu jo nyt.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #260 : 21.11.2007 16:41 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ja te jotka säästelette sitä ns. viimestä kenttää "loppuun"... no, ei muuta kommentoitavaa kuin "pitäkää hauskaa kolikkojen kanssa". Jotkut niistä kolikon keräys kentistä on tylsimpiä kenttiä koko pelissä, jotkut taasen haastavimpia. Ainakin mitä nyt olen Luigina pelannu (toista kertaa siis menossa peli läpi...) niin ainakin Freezeflame galaxyn kolikkojen keräys oli kohtuu kuivaa puuhaa, eikä Honeyhive galaxyn kolikot kovin paljoa mielenkiintosempia ollut. Ja se lelumaan kolikko kenttä... :rollaus: Melty Moltenin daredevil taitaa olla ainut kenttä joka vetää vertoja vaikeudessa.
Olen miettinyt, että kerään niin monta tähteä kuin pystyn ennen loppupahista. Kolikkotehtäviin en koske, sillä ainakin "Port Domen" (vai mikä se olikaan) käytäväkenttä ärsytti pidemmän päälle, vaikkei tehtävä ollutkaan vaikea.

Vaikeustasosta sen verran, että välillä peli on liian helppo ja välillä taas toivottoman vaikea. Helpot kentät ja tehtävät menevät ensimmäisellä yrittämällä, kun taas vaikeammissa menee väkisinkin viisi elämää omien mokien takia. Syy ei ole yleensä ollut pelin, kun on vahingossa hypännyt reunan yli tai jotain muuta vastaavaa. Vaikeusaste on siis oikein hyvä.

Tähtiä on nyt 77, eli puuttuu vielä lähes saman verran. Kyllä tässä vielä tekemistä riittää ja aikaa kuluu.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #261 : 23.11.2007 23:04 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tänään läpäisin pelin 100%! Huh huh, että oli lopari hemmetin hieno! Lähenteli (lähes) Twilight Princessin tunnetta sen läpäistyä. Eniten vaikeuksia teki Toy Time Galaxyn Purple Comet -haaste (olisiko tehtävän nimi ollut "Mario meets Luigi" tjsp.). Parhaimmat musiikit irtosivat Good Egg, Gusty Garden, Toy Time, Sweet Sweet ja Bowserin kentistä.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Aivan mahtava peli...
Tietyllä tavalla laskien pelissä on 242 kerättävää tähteä, joten tuo 100% on kyllä vielä kaukana.
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #262 : 23.11.2007 23:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 106 tähteä.

Pyhät pallit, Luigi´s purple coins oli tosiaan kaikkien juttujen mukaisesti vaikea tehtävä. Parinkymmenen kuoleman jälkeen alkoi jo hieman pelko hiipimään puseroon siitä, että miten ihmeessä kentän voi mennä läpi. Pelasin myöhään illalla ja väsymyskin painoi. En vain meinannut päästä sitä millään läpi.

Kolmisenkymmentä kuolemaa myöhemmin onnistuin! Mutta sekin tuli sellaisen sydän henkitorvessa tasoloikkailun jälkeen ettei tosikaan. Ehdottomasti pelin tyydyttävin tähti.

Minulla on kaikki nämä pelin vaikeimmat tähdet jo plakkarissa, joten loput 14 ovat hieman rennompia. Todella uskomatonta, että Wiin logien mukaan olen pelannut Galaxyä reilusti yli 20 tuntia ja kyllästymistä peliin on havaittavissa 0%! Pelaan yhtä innokaasti nyt kuin päivänä, jolloin pelin käsiini sain.   Painotan, että mikään peli ei ole ennen pystynyt omalla kohdallani tähän. Siis että 20 pelatun tunnin jälkeen pelaaminen maistuu yhä kuin maailman herkullisimman suklaalevyn nakertaminen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #263 : 24.11.2007 10:34 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tietyllä tavalla laskien pelissä on 242 kerättävää tähteä, joten tuo 100% on kyllä vielä kaukana.
Aivan,
Spoileri (osoita katsoaksesi)
on saatava puolet, mutta mistäs nuo kaksi sitten saa?
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Kaikki 242 tähteä kerättynä. Loisto pelihän tuo on. En kyllä uskalla laskea kuinka monta tuntia on tullut pelattua...


« Viimeksi muokattu: 24.11.2007 12:58 kirjoittanut teidon »
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #264 : 25.11.2007 00:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW No niin, nyt se 120 tähti tarttui meikäläisellekin sitten hyppysiin. Tämän jälkeen olikin hyvä jättää peli rauhaan ja laskea ohja.. Eikä mitä! Aloitin välittömästi toisen pelirundin ja keräsin kaksi ensimmäistä tähteä.  ;D   Veikkaan, että Galaxystä tulee itselleni (ja varmasti myös monelle muulle) sellainen peli, jonka ääreen palataan säännöllisesti.  Nyt kunnollisen läpäisyn jälkeen listaan mielessä pyöriviä asioita ylös.

- Viime aikoina monessa torpassa on keskusteltu siitä miten paljon paremman näköinen peli Galaxy on verrattaessa Sunshineen. Mielestäni vastaus on, että jos katsotaan puhtaasti tekniseltä kantilta, niin ero ei ole "yhden sukupolven pituinen". Molemmissa peleissä vesi on suht yhtä hienoa (Sunshinen teema on tosin vahvasti vesipainotteinen), Galaxyssä taas tekstuurit ovat tarkempia ja miellyttävämpiä kuin ajottain todella karun näköiset vastaavat Sunshinessa. Wiin Mario esittelee myös joitakin teknisiä kikkoja (esim. bumb mapping), jotka eivät olisi olleet GameCubella samalla tavalla mahdollisia. Nämä näkyvät muun muassa Melty Moltenin mustissa hyppyalustoissa.

Graafisesta erosta näiden kahden pelin välillä tekee suuremman kuin se onkaan asia jota taiteelliseksi puoleksi kutsutaan. Galaxyn taidelinja on niin paljon parempi kuin Sunshinessa, jossa Delfino-saarta kansoittivat hassut, mutta persoonattomat otukset. Yleisilme oli hieman jäykkä. Galaxy tekee tässä niin hyvää työtä, että loppupeleissä tämä nostaa sen Wiin toistaiseksi komeimmaksi peliksi.

- Pelissä on perinteiseen tapaan 120 tähteä saatavana. Ja kun todetaan, että tästä tähtimäärästä alle 10 "tehtävää" ovat keskinkertaisia (ei siis huonoja), loppujen ollessa enemmän tai vähemmän upeita, niin voidaan sanoa tasosuunnittelun todella olevan jotakin erityistä. Loppupuolella on toki joitakin tehtäviä joissa alkaa näkyä hiven toistoa. Ja myös laajoilla alueilla tapahtuvat purppurakolikko-tehtävät olisi voinut vaihtaa aikarajallisiin. Ne olivat niin paljon mielenkiintoisempia ja haastavampia.

- Kaikki 3D-Mariot huomioiden, on Super Mario Galaxyssä ylivoimaisesti eniten uudelleenpelattavuus-arvoa.  Vaikka peli on lineaarisempi kuin kaksi aikaisempaa, se on juuri tästä syystä hauskempi. Tekijät ovat todella kyenneet muuttamaan kaksiulotteisten Marioiden taian 3D:ksi.  Esimerkiksi SMB3:n kentät ovat lyhyitä rypistyksiä, jonka johdosta peli on yksi miellyttävämpiä pelata läpi.  Galaxyssä on täysin sama juttu: kun kentät eivät veny liian pitkiksi, palaa peliin ääreen mielellään uudemmankin kerran.

- Äänimaailmaa ja pelin enimmäkseen orkesterin kanssa tuotettua soundtrackia ei yksinkertaisesti voi kehua liikaa. Kun yhdessä paljon vettä sisältävässä kentässä ratkottiin ensin pari "puzzlea" maalla, ja sen jälkeen singahdettiin täysin toisenlaisiin maisemiin pomppimaan SMB3:n musiikin vaihtuessa taustalle, syntyi yksi monista "wow"-elämyksistä Galaxyn parissa. 

- Seison täysin aiemman mielipiteeni takana; tässä on uusi kaikkien aikojen suosikkipelini. Jos omaan TOP5-listaan saisi kelpuuttaa vain yhden osan jokaisesta pelisarjasta, menisi oma ainakin tällä hetkellä näin:

1. Super Mario Galaxy
2. Legend of Zelda: Ocarina of Time
3. Super Metroid
4. Perfect Dark
5. Final Fantasy IV

Ups, nyt mentiin hieman sivuraiteille, mutta ei se mitään.




www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #265 : 25.11.2007 00:33 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Jos jotain negatiivista pitää Galaxysta sanoa, se on ehdottomasti Gold Leaf Galaxy.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Mutta joo, tuo on loppujen lopuksi aika pieni juttu.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #266 : 29.11.2007 22:45 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili En sitten kauempaa jaksanut odottaa, joten rökitin tänään Bowserin viimeisen kerran. Yli kahdeksallakymmenellä tähdellä menin, joten vielä on sellaiset 35 tähteä keräämättä. Aivan törkeän hyvät fiilikset nyt lopetuksen jälkeen. On ehkä hieman sanoinkuvaamaton olo, joten on vaikea kirjoittaa tästä mitään. Todella hyvä peli kuitenkin kaikin puolin.
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #267 : 30.11.2007 00:16 »
tombbi Jäsen Viestejä: 126 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Oma pelaaminen jökännyt ikävästi kokeiden ja muun kiireen alle :( mutta nyt alkaa kokeet olla ohi.. Vielä ruottin uusinta, saksan koe ja mahdollinen matikan uusinta, sitten takaisin Galaxyn pariin :P

Tähän mennessä peli on ollut kyllä aivan loistava, lukuun ottamatta pientä ärsyyntymistä kameraan ja omiin mokiin.. Ensi viikolla pelit pyörimään jälleen  :P

EDIT: Niin se Postal kakkonenkin pitäisi loppuun pelata, perskele kun olin ihan unohtanu... Nooh, pian on joululoma :P
I see your face but I can't decide now
If it's real or just in my mind
I see your face, and it says with a smile
"Welcome to hell, 'cause this is where you'll die"
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #268 : 30.11.2007 22:14 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Kuulemma Pelit lehdestä napsahtanut 96 pistettä ja pelit suosittelee Galaxylle. Todellakin ansaittu arvosana. Galaxyn kuulemma arvosteli Hurme, joka yleensä tuntuu olevan aika kriittinen pelien suhteen (ainakin itselle pisti silmään viime kuun lehdessä oleva Metroid Prime 3, jolle Hurme antoi 87 pistettä, joka kylläkin omasta mielestä olisi paremman ansainnut). Myös Mass Effect ylsi 96 pisteeseen, pistääpä todellakin harkitsemaan XBOX360:tä ostoa (hmh, menipä vähän OT:n puolelle)
tallennettu
Re: Super Mario Galaxy « Vastaus #269 : 30.11.2007 22:20 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pelit-lehti antamassa 96 pistettä Nintendo-pelille ei ole ihan yleistä. Taitaa olla historian korkein arvosana, jonka Pelit on antanut Nintendon konsolille julkaistulle pelille. Siis siitä lähtien, kun se yhdistyi "peliaseman" kanssa ja ryhtyi PC & Konsolit -lehdeksi. 

Wind Waker taisi olla jotain 93-94, Sunshine 91? ja Metroid Prime kai 95.


Pelit-lehti tyydytti tämän fanipojan!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines