Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
Tulostusversio
Aihe: Shoot 'Em Up!  (Luettu 86552 kertaa)
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #180 : 29.11.2010 02:04 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ja sieltä! Tuli viimein hoidettua yhdellä krediitillä se Mushi Futarin 1.5 Original. Vikalla ukolla kaatui se loppuvastus. Eihän tätä ole kohta kuin se vuosi yritetty.  :lol:

Tällaista settiä oli vikassa kentässä tarjolla: http://www.youtube.com/watch?v=DpwdfaXaiHw

Nyt voi sitten keskittyä muihin moodeihin, voisi ruveta jauhamaan Black Label Maniacia.

Godia vaan. Tosimiehet pelaa vain sitä.

Ei vaan, propsit täältäkin. Mä olen juuri ja juuri pommeja käyttämällä päässyt neloskenttään ja sit kuolema korjaa aika rankalla tavalla.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #181 : 29.11.2010 19:08 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Tänks!

Joo vois ottaa sen God Moden haltuun ja sen jälkeen hoitaa Ultrasta se 1CC!  ;)
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #182 : 29.11.2010 21:37 »
fngs Take it as you will. Jäsen Viestejä: 24 Basaaripisteet: 0 Profiili Kummalla hahmolla pelasit? Toisella pitää, että saa achin vielä! :)
Tiger Army Never Die
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #183 : 29.11.2010 21:50 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Kummalla hahmolla pelasit? Toisella pitää, että saa achin vielä! :)
Pelailin Abnormal Palmilla. Diggailen siitä sen lasershotista, se kun tehoaa niihin bosseihin suht napakasti. Pitää kokeilla vielä jossain vaiheessa miten sujuu Recolla. Ainakin slowdownia pitäisi olla tasoissa enemmän, ne bossit onkin sitten eri asia.

Nyt ainakin pikkasen taukoa 1.5:sesta, rupesi ehkä hieman hajottamaan jossain vaiheessa sen hakkaaminen. BL on hyvää vaihtelua.  :)
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #184 : 07.12.2010 18:25 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Ja jälleen loistavia uutisia genren ystäville: Caven seuraava julkaisu Muchi Muchi Pork/Pink Sweets tuplapakkaus on aluekoodivapaa!



Aivan jäätävän hyvää settiä tiedossa. Yagawan kaksi klassikkoa samassa setissä. Mukana pakkauksessa myös Arrange moodit molemmille peleille ja pelin ekan printin mukana tulee DLC-kortti, jolla saa ladattua vielä yhden lisämoodin.

Itse laitoin pelin Limitedin tulemaan samantien, mukana on kaksi soundtrackia ja tuo latauskortti. Pelejä ei ole tehty uudelleen HD-graffoilla, vaan mukana on ainoastaan alkuperäiset arcadeversiot.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #185 : 08.12.2010 00:39 »
fngs Take it as you will. Jäsen Viestejä: 24 Basaaripisteet: 0 Profiili Like, mutta toivottavasti sun LE ei ole region-locked. Mushissa ja Espas LE:t oli lukittu :/
Tiger Army Never Die
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #186 : 08.12.2010 06:51 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Like, mutta toivottavasti sun LE ei ole region-locked. Mushissa ja Espas LE:t oli lukittu :/
Mushin LE on region free. Espgaluda II kohdalla region free-päätös tehtiin niin viime tingassa, että ainoastaan se normiedition ehdittiin laittamaan aluekoodivapaaksi.

Mutta joo pitää olla kuitenkin tarkkana ja perua se tilaus mikäli toi LE lukitaan, Espgaludan kohdalla siitä ainakin tiedotettiin selkeästi ennen julkaisua.

EDIT: Cave varmisti Twitterissä Limited Editioninkin olevan region free: http://twitter.com/cave_world_en/status/12402407883407360  :)


« Viimeksi muokattu: 08.12.2010 15:22 kirjoittanut echoes »
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #187 : 10.12.2010 15:22 »
fngs Take it as you will. Jäsen Viestejä: 24 Basaaripisteet: 0 Profiili Hyvähän se että region free, mutta mikä idea oli tehdä välissä kaks lukittua. Huomasivat että myynneissä on eroja? Ketsuikaan ei tainnut kummoisesti myydä. Huh da huh.
Onkohan se RFA Pal tulossa koskaan. Siinäkin kyllä semmoinen julkaisija, että...
Tiger Army Never Die
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #188 : 10.12.2010 18:13 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Hyvähän se että region free, mutta mikä idea oli tehdä välissä kaks lukittua.

Saavat ilmeisesti enemmän hynää, jos julkaisijat aktivoituvat ja maksavat porttaamisen ilosta, kuin että ihmiset importtaisivat haluamansa pelit.

On ilmeisesti vain ollut hiljaista julkaisijoiden suhteen.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #189 : 10.12.2010 22:26 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Pelien julkaiseminen länsimaissa antaa Cavelle tärkeää näkyvyyttä ja luo uutta fanipohjaa. Importtaus ei sinänsä synnytä uusia faneja. Ei mikään ihme, että näistä ei ole kukaan ikinä kuullut mitään, kun ei näy kaupan hyllyllä, nettiarvosteluissa tai lehdissä.

Veikkaan, että Cave ei usko, että kukaan julkaisija olisi kiinnostunut tuosta Muchi Pork bundlesta. Nuo pelit kun sattuvat olemaan nicheä jopa genrensä sisällä, myös HD:n puute ei lisää julkaisijoiden kiinnostusta. Eipä siinä, helvetin hyvä että on region-free.

Cave on kuitenkin ilmaissut neuvotelleensa uusista länsimaisista julkaisuista. Veikkaan, että sieltä pamahtaa Daifukkatsu ja Deathsmiles 2 jossain vaiheessa. Eka Deathsmiles on tulossa ensi vuoden alkupuolella Eurooppaankin.

Onkohan se RFA Pal tulossa koskaan. Siinäkin kyllä semmoinen julkaisija, että...
Saas nähdä, on ollut jo kuukausia ennakkotilauksessa.  :lol: Aika läppä rupeaa olemaan tuon PAL-julkaisu.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #190 : 11.12.2010 21:02 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Ketsui toimii vihdoinkin emulaattorilla?!

Tippui pitsa pöydälle kun luin uutisen hetki sitten. Heti testaamaan, FFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTT --->

Paras uutinen ikinä...
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #191 : 11.12.2010 23:13 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Ketsui toimii vihdoinkin emulaattorilla?!

Tippui pitsa pöydälle kun luin uutisen hetki sitten. Heti testaamaan, FFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTT --->

Paras uutinen ikinä...
Itsekin fiksailen juuri uutta MAMEa ja Ketsuita. Taitaa olla Score Attackien paikka???

EDIT: Mites toi uusi patchi laitetaan tohon MAMEen?


« Viimeksi muokattu: 11.12.2010 23:39 kirjoittanut echoes »
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #192 : 12.12.2010 02:49 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Ihan vitun maaginen peli! ;D

Joulu tuli aikaisin, eikä tarvi edes ostaa sitä japsiboksia, koska Ketsui on se Cave-peli, jota olen halunnut jo vuosikaudet pelata. Olin jossain vaiheessa jo hankkimassa Egret II -arcadekabinettia, joka olisi maksanut nelinumeroisen summan. Eipä pahemmin kiinnosta uudet Dodonpachit ja Deatsmiles 2:set enää.  ;)

Viimeinen asia, jota olisin vielä aamulla uskonut tekeväni, on Ketsuin pelaaminen Saturn USB -padin kanssa PC:ltä. Huhhuh!


Ja ohjeet Ketsuin pelaamiseen:

- Lataa MAME
- Hanki Ketsuin ROM (kulkee nimellä ket.zip), löytyy RetroRoms.netistä, jonne täytyy rekisteröityä
- Laita pgm_t01s.rom Ketsuin ROM:n sisälle, tämä löytyy mm. Googlesta hakusanoilla "MAME Bios zip", ensimmäinen linkki: tallenna tiedosto, valitse PGM.zip, valitse pgm_t01s.rom

Tuosta eteenpäin varmaan hoituukin jo ilman ongelmia.

RetroRoms.netistä löytyy myös Dodonpachi: DOJ ja DOJ Black Label (ddp3.zip ja ddp3blk.zip).

EDIT: Service Menusta kannattaa laittaa vaikeustaso Normaliksi koska se on oletuksena Easy jostain syystä. Tämän saa tehtyä "Dip Switchiä" käyttäen MAMEn menusta.


« Viimeksi muokattu: 12.12.2010 05:08 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #193 : 12.12.2010 13:01 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Kitokset ohjeista! Nyt toimii!

On tämä vaan parasta ikinä, aivan järkyttävän kova peli. Mites kuinka moni olisi messissä Score Attackeissä? Tätä olisi hyvä lähteä hakkaamaan, kun ei varmaan kukaan ole hirveästi peliä ennen pelaillut.

Pitäisi myös hommata kunnon d-padi koneelle, kellään suosituksia minkälaista ohjainta kannattaisi hommata?
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #194 : 12.12.2010 16:11 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Kitokset ohjeista! Nyt toimii!

On tämä vaan parasta ikinä, aivan järkyttävän kova peli. Mites kuinka moni olisi messissä Score Attackeissä? Tätä olisi hyvä lähteä hakkaamaan, kun ei varmaan kukaan ole hirveästi peliä ennen pelaillut.

Pitäisi myös hommata kunnon d-padi koneelle, kellään suosituksia minkälaista ohjainta kannattaisi hommata?

Saturn USB-padi on paras, jos sitä vaan eBaystä enää löytyy.

Ja olen mukana Score Attackissa, mutta vasta viikon päästä kun olen saanut nuo kouluhommat tehtyä.  :)
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #195 : 13.12.2010 20:52 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Saturn USB-padi on paras, jos sitä vaan eBaystä enää löytyy.

Ja olen mukana Score Attackissa, mutta vasta viikon päästä kun olen saanut nuo kouluhommat tehtyä.  :)
Jees pitääpä koittaa kaivaa jostain tollanen Saturn-padi.

On kyllä aivan älyttömän koukuttava tämä Ketsui. Toi pistesysteemi on vaan nerokas. Ei tarvitse mitään chainejä katella, vaan pelaaminen on puhdasta taktikointia ja shotin ja laserin oikea-aikaista käyttöä. Harmi, että tää meikän padi on niin paska, ettei pelaamisesta meinaa tulla oikein mitään vielä. Pitäisi vielä malttaa olla pelaamatta ja hoitaa vikat tentit kunnialla plakkariin, mutta ei meinaa millään malttaa.  ;)
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #196 : 13.12.2010 22:00 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Joo, kyllä Ketsui on ylivoimaisesti mun lemppari pelaamistani Caven peleistä. Pistesysteemi on tarpeeksi yksinkertainen mutta silti haastava, visuaalisesti peli on näyttävä (HARDCORE MILLITARY -teema eikä mitään koppakuoriaisia ja nukketyttöjä) vaikkakin ehkä hieman vanhentunut, musiikit ja äänet ovat parhautta (chipsien kerääminen, lock on -ääni, boss-musat jne.) ja peli tuntuisi olevan todella haastava parin helpomman kentän jälkeen.

Dodonpachin chainitys on ajoitukseltaan aivan liian tiukka, eikä peliä pelkkä 1cc mielessä jaksanut pelata. DOJ taas on masokistisen vaikea, mutta chainitys on sentään vähän anteeksiantavampi. Espgaludan ja Progearin pistesysteemit ovat turhan monimutkaisia, vaikka Progear noin pelinä muuten onkin täyttä rautaa.

Mutta takaisin Ketsuihin. Kun pisteitä alkaa keräämään, niin joutuu tosiaan ottamaan ihan uuden lähestymistavan. Samalla pitäisi kerätä viitosmultiplier ollen ihan vihollisten iholla, pitää silmällä yläkulmasta multiplierin voimassaoloaikaa, ampua lock onilla loput vihuista ja samalla vielä väistellä pirun nopeita ja joka puolelta tulevia bullet-patterneita. Jos pelin saa joskus 1cc:ttyä, niin edessä on vielä kaksi vaikeampaa vaihtoehtolooppia. Puhumattakaan DOOMista.  :lol:

Mutta ehkä tässä ehtii vielä pari runia pelaamaan ennen noita koulutehtäviä...  ;D
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #197 : 15.12.2010 06:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Piti alottaa tunti sitten tenttiin luku, mutta homma menikin vituiksi ja aloin pelaamaan. Uusintapäivä kutsuu! Kiitos, Ketsui...

On muuten aivan älyttömän addiktoiva jo tuo ensimmäinen kenttä yksinään. Ja pirun vaikea, jos haluaa yli 10 miljoonaa pojoa saada, 20 miljoonasta puhumattakaan. Vielä kun oppisi kalastamaan chipit välibossin jokaisesta osasta kaiken pommituksen keskellä.

Mutta osaan jo nyt sanoa, että tämä tulee tosissaan kilpailemaan parhaan shmupin herruudesta yhdessä Ikarugan kanssa. Yksikään Caven peli ei tule ikinä olemaan samanlainen hiottu timantti kuin Ikaruga (värimaailman, grafiikan, musiikin, äänien ja pelattavuuden täydellinen harmonia), mutta Ketsuissa on sitä jotain kierretään-kassit-rusetille-ja-lyödään-lekalla-vielä-perään -meininkiä, jota Ikarugasta ei ehkä ihan löydy. Ketsuita voi myös pelata vapaammin ja improvisoiden (kuten kaikkia Caven pelejä), kun taas Ikarugassa joutuu tekemään asiat millilleen samalla tavalla. Täytyy pohtia asiaa uudelleen jahka peleihin upotetut tuntimäärät pyörivät samassa sarjassa...
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #198 : 15.12.2010 11:25 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Saturn USB-padi on paras, jos sitä vaan eBaystä enää löytyy.

Ja olen mukana Score Attackissa, mutta vasta viikon päästä kun olen saanut nuo kouluhommat tehtyä.  :)
Jees pitääpä koittaa kaivaa jostain tollanen Saturn-padi.

On kyllä aivan älyttömän koukuttava tämä Ketsui. Toi pistesysteemi on vaan nerokas. Ei tarvitse mitään chainejä katella, vaan pelaaminen on puhdasta taktikointia ja shotin ja laserin oikea-aikaista käyttöä. Harmi, että tää meikän padi on niin paska, ettei pelaamisesta meinaa tulla oikein mitään vielä. Pitäisi vielä malttaa olla pelaamatta ja hoitaa vikat tentit kunnialla plakkariin, mutta ei meinaa millään malttaa.  ;)
Muuten, itse tilasin joskus aiemmin kaksi Saturn-padia eBaysta ja toinen on minulla vielä käyttämättömänä. Laita vaikka YV:tä jos kiinnostaa.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #199 : 15.12.2010 13:23 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Piti alottaa tunti sitten tenttiin luku, mutta homma menikin vituiksi ja aloin pelaamaan. Uusintapäivä kutsuu! Kiitos, Ketsui...

On muuten aivan älyttömän addiktoiva jo tuo ensimmäinen kenttä yksinään. Ja pirun vaikea, jos haluaa yli 10 miljoonaa pojoa saada, 20 miljoonasta puhumattakaan. Vielä kun oppisi kalastamaan chipit välibossin jokaisesta osasta kaiken pommituksen keskellä.

Mutta osaan jo nyt sanoa, että tämä tulee tosissaan kilpailemaan parhaan shmupin herruudesta yhdessä Ikarugan kanssa. Yksikään Caven peli ei tule ikinä olemaan samanlainen hiottu timantti kuin Ikaruga (värimaailman, grafiikan, musiikin, äänien ja pelattavuuden täydellinen harmonia), mutta Ketsuissa on sitä jotain kierretään-kassit-rusetille-ja-lyödään-lekalla-vielä-perään -meininkiä, jota Ikarugasta ei ehkä ihan löydy. Ketsuita voi myös pelata vapaammin ja improvisoiden (kuten kaikkia Caven pelejä), kun taas Ikarugassa joutuu tekemään asiat millilleen samalla tavalla. Täytyy pohtia asiaa uudelleen jahka peleihin upotetut tuntimäärät pyörivät samassa sarjassa...

Joo kyllähän peli vaikeutuu huomattavasti kun rupeaa pisteistä pelaamaan. On se vaan helmi petailla ensiksi ruutu täyteen vihollisia, napsauttaa se yksi vitonen normishotilla ja sitten tyhjentää koko ruutu sillä lockshotilla vitosten napsuessa tilille. Ekasta kentästä oon hätäisesti saanut sen 10 milliä hoidettua. Yksi asia mikä tämän erottaa myös Caven nykypeleistä on lähes olematon luotien canceloiminen, mikä on ihan hauskaa vaihtelua Futarin ja Galudan jälkeen. (Ei sillä ettei nekin olisi hauskoja ja nerokkaita, loistavia pelejä molemmat)

Ihmetyttää kyllä hieman tuo Ikarugan suosio lännessä näiden Caven pelien jäädessä huomattavasti vähemmälle huomiolle. Ketsuikin on lähes joka osa-alueella parempi: 2D graffat > 3D, pelimekaniikka parempi ja musat ovat agressiiviset ja melodiset. Ja tuo Ikarugan tiukka chainaaminen tarkoittaa sitä, että tulee hinkattua sitä ekaa kenttää loputtomiin. Onhan se Ikaruga jäätävän hyvä, mutta ei mielestäni yllä mitenkään Caven tasolle. Miksi Ikaruga on niin suosittu?

Olen pelannut Ketsuita nyt uusimmalla Shmupmamella: http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=1&t=30659 Nyt pelittää jo suht uskollisesti, ruudunpäivitys lukittu oikeaksi ja musat ovat lähes autenttiset. Ootko muuten Scarf saanut tuon DOJ Black Labelin toimimaan jollain setupilla? Olen sisällyttänyt siihen romiin tuon pgm_t01s.rom-tiedoston, mutta ei vielä tolla pelitä. Puuttuuko multa jotain?

Muuten, itse tilasin joskus aiemmin kaksi Saturn-padia eBaysta ja toinen on minulla vielä käyttämättömänä. Laita vaikka YV:tä jos kiinnostaa.
Laitoin ebaystä hieman hämyisestä kaupasta tulemaan halvalla tollasen ohjaimen. Ostan toki sulta pois jos tuo meikäläisen ohjain on piraatti, joten pistä varalle talteen! Ilmoittelen vaikka heti kun ohjain saapuu.


« Viimeksi muokattu: 16.12.2010 11:09 kirjoittanut echoes »
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #200 : 15.12.2010 17:54 »
fngs Take it as you will. Jäsen Viestejä: 24 Basaaripisteet: 0 Profiili Huh da huh. Kaveri oli käynyt japanissa ja mukaan oli lähtenyt boksi jolla ei tee mitään. Tässä hierotaan diiliä. Hello and Daifukkatsu jos saan tuon itselleni.
Tiger Army Never Die
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #201 : 15.12.2010 18:08 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Huh da huh. Kaveri oli käynyt japanissa ja mukaan oli lähtenyt boksi jolla ei tee mitään. Tässä hierotaan diiliä. Hello and Daifukkatsu jos saan tuon itselleni.
Nice one! Mihis hintaan mienaat ostaa? Laita ainakin se Daifukkatsu Black Label/Ketsuipatchi tilaukseen, jos meinaat konsolin hankkia!
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #202 : 15.12.2010 18:16 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Laitoin ebaystä hieman hämyisestä kaupasta tulemaan halvalla tollasen ohjaimen. Ostan toki sulta pois jos tuo meikäläisen ohjain on piraatti, joten pistä varalle talteen! Ilmoittelen vaikka heti kun ohjain saapuu.
Freijo ehti mun kanssa juuri hieroa kaupat siitä jo, eli valitettavasti ei ole enää myynnissä.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #203 : 15.12.2010 18:24 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Laitoin ebaystä hieman hämyisestä kaupasta tulemaan halvalla tollasen ohjaimen. Ostan toki sulta pois jos tuo meikäläisen ohjain on piraatti, joten pistä varalle talteen! Ilmoittelen vaikka heti kun ohjain saapuu.
Freijo ehti mun kanssa juuri hieroa kaupat siitä jo, eli valitettavasti ei ole enää myynnissä.
Fraeon perkele! No ei hätää, mulla on myös PA:ssa Neo Geo-ohjaimen tilaus vetämässä, kunhan saisivat vain tuotetta varastoon. Eiköhän noista jokin osu.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #204 : 15.12.2010 18:30 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 943 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Eikös niitä pidäkään arcadestickillä pelata?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #205 : 15.12.2010 18:48 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Eikös niitä pidäkään arcadestickillä pelata?
Olishan se paras, mutta ei oikein tää opiskelijabudjetti veny sen TE:n ostamiseen.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #206 : 16.12.2010 01:07 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Piti alottaa tunti sitten tenttiin luku, mutta homma menikin vituiksi ja aloin pelaamaan. Uusintapäivä kutsuu! Kiitos, Ketsui...

On muuten aivan älyttömän addiktoiva jo tuo ensimmäinen kenttä yksinään. Ja pirun vaikea, jos haluaa yli 10 miljoonaa pojoa saada, 20 miljoonasta puhumattakaan. Vielä kun oppisi kalastamaan chipit välibossin jokaisesta osasta kaiken pommituksen keskellä.

Mutta osaan jo nyt sanoa, että tämä tulee tosissaan kilpailemaan parhaan shmupin herruudesta yhdessä Ikarugan kanssa. Yksikään Caven peli ei tule ikinä olemaan samanlainen hiottu timantti kuin Ikaruga (värimaailman, grafiikan, musiikin, äänien ja pelattavuuden täydellinen harmonia), mutta Ketsuissa on sitä jotain kierretään-kassit-rusetille-ja-lyödään-lekalla-vielä-perään -meininkiä, jota Ikarugasta ei ehkä ihan löydy. Ketsuita voi myös pelata vapaammin ja improvisoiden (kuten kaikkia Caven pelejä), kun taas Ikarugassa joutuu tekemään asiat millilleen samalla tavalla. Täytyy pohtia asiaa uudelleen jahka peleihin upotetut tuntimäärät pyörivät samassa sarjassa...

Joo kyllähän peli vaikeutuu huomattavasti kun rupeaa pisteistä pelaamaan. On se vaan helmi petailla ensiksi ruutu täyteen vihollisia, napsauttaa se yksi vitonen normishotilla ja sitten tyhjentää koko ruutu sillä lockshotilla vitosten napsuessa tilille. Ekasta kentästä oon hätäisesti saanut sen 10 milliä hoidettua. Yksi asia mikä tämän erottaa myös Caven nykypeleistä on lähes olematon luotien canceloiminen, mikä on ihan hauskaa vaihtelua Futarin ja Galudan jälkeen. (Ei sillä ettei nekin olisi hauskoja ja nerokkaita, loistavia pelejä molemmat)

Ihmetyttää kyllä hieman tuo Ikarugan suosio lännessä näiden Caven pelien jäädessä huomattavasti vähemmälle huomiolle. Ketsuikin on lähes joka osa-alueella parempi: 2D graffat > 3D, pelimekaniikka parempi ja musat ovat aggressiiviset ja melodiset. Ja tuo Ikarugan tiukka chainaaminen tarkoittaa sitä, että tulee hinkattua sitä ekaa kenttää loputtomiin. Onhan se Ikaruga jäätävän hyvä, mutta ei mielestäni yllä mitenkään Caven tasolle. Miksi Ikaruga on niin suosittu?

Olen pelannut Ketsuita nyt uusimmalla Shmupmamella: http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=1&t=30659 Nyt pelittää jo suht uskollisesti, ruudunpäivitys lukittu oikeaksi ja musat ovat lähes autenttiset. Ootko muuten Scarf saanut tuon DOJ Black Labelin toimimaan jollain setupilla? Olen sisällyttänyt siihen romiin tuon pgm_t01s.rom-tiedoston, mutta ei vielä tolla pelitä. Puuttuuko multa jotain?

Muuten, itse tilasin joskus aiemmin kaksi Saturn-padia eBaysta ja toinen on minulla vielä käyttämättömänä. Laita vaikka YV:tä jos kiinnostaa.
Laitoin ebaystä hieman hämyisestä kaupasta tulemaan halvalla tollasen ohjaimen. Ostan toki sulta pois jos tuo meikäläisen ohjain on piraatti, joten pistä varalle talteen! Ilmoittelen vaikka heti kun ohjain saapuu.


Mielipideasioitahan nämä ovat, mutta olen kyllä sitä mieltä että 3d mahdollistaa juuri sen kliinisyyden ja terävyyden, joka nostaa Ikarugan Caven pelien yläpuolelle. Edelleen. Näissä uusissa Caven shmupeissa on kyllä jo yritystä, kun niissä leikitään enemmän väreillä ja kontrasteilla, mutta en nyt niihin ota sen enempää kantaa kun en ole vielä korkannut yhtäkään X360-käännöstä. Ja jos vertaa Ketsuita ja DOJ:ta samoihin aikoihin ilmestyneeseen Ikarugaan, niin pelit ovat ihan eri planeetalta graafisesti. Caven pelit ovat utuisen harmaita kun taas Ikaruga on kristallinkirkas ja väripaletiltaan täydellisessä tasapainossa.

Jos vertaa Caven ns. kulta-aikaa 2001 - 2002, kun ne "puhtaimmat" Cave-shmupit (Ketsui, ja DOJ) tulivat, ja Ikarugaa, joka tuli samaan aikaan, niin ei se minusta ole mikään ihme, että Ikaruga varasti kaiken huomion täällä länsimaissa. Insert-Creditin kehnohko preview Ketsuista laski PCB:n hintaa ihan älyttömästi eikä peli saanut kulttimainettaan vasta kuin vuosia myöhemmin. DOJ puolestaan oli sitä samaa vanhaa vähän monipuolisemmassa paketissa. Caven pääjehu Tsuneki Ikeda itsekin sanoi, etteivät he DOJ Black Labelilla voi kilpailla Ikarugan kanssa: "The hardware's graphical power is not going to improve no matter how much I struggle with it, and I'm never going to be a genius that can make a game like Ikaruga, so worrying about it is just a waste..."

Ikaruga puolestaan oli täynnä uusia ideoita ja löi läpi konsolikäännöstensä ansiosta myös länsimaissa. Dreamcast-versio oli legendaarinen jo senkin takia, että pelin oli tarkoitus olla "viimeisiä Dreamcast-pelejä". Ja kun vertaa pelin skeneä täällä länsimaissa parhaimmillaan, ei yksikään shmuppi ole päässyt lähellekään vastaavaa. MrMonkeyMan, Valgar, SnapDragon, kaikki tunnetuimmat pro-pelaajat olivat pelin kimpussa. Samat henkilöt, jotka ovat myös vannoneet Ketsuin nimeen. Ikaruga.co.uk:ssa oli yli sata aktiivista pelaajaa, jotka jakoivat taktiikoitaan ja parhaat pelaajat rikkoivat Chapter-kohtaisia piste-ennätyksiä. Sivustosta syntyi myöhemmin Super-play.co.uk. Suomessakin oli ihan kiva skene, jonka parhaat pisteet lähentelivät 30 miljoonaa (maailmanennätys reilu 36 milliä).

Mutta tosiaan mielipideasioitahan nämä. Ikaruga on edelleenkin omassa TOP3-listassa ja se on visuaalisesti hienoin shmuppi, jota olen pelannut. OST on kanssa täydellinen ja jokainen kenttä on harmoniassa musiikin kanssa. Ja ennen kaikkea pelimekaniikka on tyydyttävin kaikista. Tämä on se osa-alue, joka varmasti jakaa mielipiteitä eniten. "Ikaruga on puzzle-peli ja pelkkää muistin varassa pelaamista", sanovat jotkut. Mutta he, jotka ovat peliin upottaneet vähintään sen kolminumeroisen määrän tunteja, tajuavat pelimekaniikan syvyyden ja sen tuomat mahdollisuudet. Ja sen tyydytyksen kun saa natsattua kaikki palikat kohdalleen.

Meni vähän jeesusteluksi mutta menkööt. Ikaruga on aina ollut meikäläiselle yksi tärkeimmistä peleistä. Saa nähdä miten Ketsui vastaa haasteeseen. Sen vain aika näyttää.

Lainaus
Lainaus
Eikös niitä pidäkään arcadestickillä pelata?

3rd Strikea pelataan sanwa-tikulla ja shmuppeja seimitsu-tikulla. Kahden tikun vatkaaminen PC:llä menisi jo vähän överiksi. Sitä paitsi Saturn-padi on jumalainen.


Ja tuohon DOJ Black Label -ongelmaan en osaa oikein mitään sanoa. Mulla se lähti pelittämään ihan samoilla toimenpiteillä kuin Ketsuikin. Ja ShmupMAMElla pelaan tällä hetkellä itsekin. On muuten tuo Black Label paljon mielyttävämpi kuin White Label. Ei lähimainkaan niin vittumainen peli. Oikein mukavaa ajanvietettä sekin.


« Viimeksi muokattu: 16.12.2010 01:14 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #207 : 16.12.2010 21:11 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ihmetyttää kyllä hieman tuo Ikarugan suosio lännessä näiden Caven pelien jäädessä huomattavasti vähemmälle huomiolle. Ketsuikin on lähes joka osa-alueella parempi: 2D graffat > 3D, pelimekaniikka parempi ja musat ovat agressiiviset ja melodiset. Ja tuo Ikarugan tiukka chainaaminen tarkoittaa sitä, että tulee hinkattua sitä ekaa kenttää loputtomiin. Onhan se Ikaruga jäätävän hyvä, mutta ei mielestäni yllä mitenkään Caven tasolle. Miksi Ikaruga on niin suosittu?

"Our frothing demand for this game increases!"

Pähkinänkuoressa Ikaruga oli tismalleen oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Jos itse en olisi sattunut peliä ostamaan GC:lle useiden eri hehkutusarvosteluiden innoittamana, niin koko genre olisi jäänyt hyvin todennäköisesti täysin vieraaksi. Ikarugassa on paljon sellaista, joka yksinkertaisesti vetoaa paljon helpommin jopa näihin "mainstream" arvostelijoihin ja pelaajiin: polariteettisysteemi on petollisen simppeli konsepti eikä pistejärjestelmänkään perusidean ymmärtäminen vaadi rakettitiedettä (koetapa sitä vastoin selventää vaikka Ketsuin hienouksia ummikolle). 2D/3D grafiikoista voi nyt olla mitä mieltä tahansa, itse pidän molemmista kun ne on tehty oikein. 3D:een heikkouksiin kyllä kuuluu se, että huonosti tehtynä ulkoasu vanhenee käsiin hyvinkin äkkiä, mutta Ikaruga on harvinaisen onnistunut poikkeus tällä saralla.

Tavallaan ymmärrän tuon pointtisi siitä, että Ikarugan yllä leijuu edelleen aika vahva kultti ja harvassapa ovat ne shmuppien peliarvostelut, joissa ei vähintään uhrata sivulausetta Ikarugan ylistykseen ja siitä syntyy toisinaan hieman epäreilua vertailua. Mutta toisaalta Ikarugasta näkee myös puhuttavan paljon pahaa tuolla shmups.comin foorumeilla ja rehellisesti sanoen kommenteista paistaa useimmiten lähinnä kiukku pelin suosiota kohtaan, vaikka tuskin asiat olisivat yhtään eri tavalla, jos vaikka Dodonpachi nauttisi genren kultapojan maineesta yhtä laajasti.


Ja jooh, itse en ole juuri ehtinyt pelailla näitä uutuuksia, lähinnä Battle Gareggaa ja S&P2:ta tulee porailtua (joista jälkimmäinen saattaa ajan kanssa ohittaa jopa Ikarugan kaikkien aikojen pelit -listallani...)
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #208 : 18.12.2010 17:13 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
"Our frothing demand for this game increases!"

 :lol: Parhaita quoteja ikinä. Ilmankos peli myi niin hyvin!

Joo itselle kyllä maistuu noi 2D graffat paremmin ja kyllä se Ikarugan 3D on mielestäni hieman päässyt vanhenemaan, kun katselee DC-versiota. Ei ole kyllä tarkoitus väheksyä peliä millään lailla, onhan peli aika kiistaton mestariteos. Pitäisi kyllä upottaa peliin hieman lisää pelitunteja, jos vaikka aukeaisi se chainaaminen paremmin. Se kakkoskentän alku tuottaa jo pahoja ongelmia chainin kanssa.  Veikkaanpa, että nuo mainstream arvostelijat eivät ole hirveästi perehtyneet pisteistä pelaamiseen ja onhan se Ikaruga erittäin siisti peli ihan survivaliakin pelattaessa.

Meikäläisen sympatiat ovat kuitenkin CAVEn puolella. Yritys pitää tällä hetkellä lähes yksinään genreä elossa ja hieman pelottaa mitä tapahtuisi jos CAVE yhtäkkiä lopettaisikin toimintansa. Voisi olla meikäläisen lempigenre aika delannut siinä vaiheessa.

Ja jooh, itse en ole juuri ehtinyt pelailla näitä uutuuksia, lähinnä Battle Gareggaa ja S&P2:ta tulee porailtua (joista jälkimmäinen saattaa ajan kanssa ohittaa jopa Ikarugan kaikkien aikojen pelit -listallani...)

Jos tuo Garegga uppoaa niin kannattaa tsekata myös tuo Muchi Pork/Pink Sweets-tuplapakkaus. Kaikki nuo pelit on tehnyt Raizing-yrityksen Shinobu Yagawa ja pelit sisältävät paljon samoja piirteitä. Noilla Yagawan peleillä on jo aika kulttimaine pelaajien keskuudessa.

Rupesi viimein pelittämään tuo DOJ Black Labelikin. Aika helmi peli sekin, paljon helpompi kyllä kuin White Label. Ekalla krediitillä vedin neljänteen kenttään. On kyllä suht sadistinen toi chainisysteemi myös tässä, ajoitus täytyy olla lähes millintarkka jos meinaa kokonaisia kenttiä ketjutella. Loistavista musista plussaa!

EDIT: Horilta tulossa uusi Radiant Silvergun-tikku:



Kyllä kelpaisi tuollainen jos olisi yhtään ylimääräistä fyrkkaa tilillä.


« Viimeksi muokattu: 18.12.2010 18:24 kirjoittanut echoes »
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #209 : 19.12.2010 12:26 »
fngs Take it as you will. Jäsen Viestejä: 24 Basaaripisteet: 0 Profiili Hyvää joulua! Sain itselleni sen japsipoksin täksi jouluksi. Kummankohan tilaisin DDPDFK vai Ketsui sitten? Elämme jännittäviä aikoja! Toi hrap on kyl siisti.
Tiger Army Never Die
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines