Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Street Fighter IV -julkaisu: 20.02.2009
  • King of Fighters XII -julkaisu: 28.07.2009
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 20
Tulostusversio
Aihe: Se pakollinen mättöpeliketju.  (Luettu 176492 kertaa)
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #120 : 25.10.2007 13:15 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili "Kun pelimekaniikasta keskustelu loppuu, alkaa keskustelijoiden välinen henkinen molestointi."

- random totuus kyberavaruudesta

Salamaa siitä nyrkistä pitää lentää... ja VF:n eduksi on pakko sanoa hienot ja sulavat animaatiot, vaikkakin osa liikkeistä pelissä on surkuhupaisan tehottoman näköisiä. Realistisuus ei aina peleissä toimi.
Wanha. Aina tuohon voi heittää takaisin, että jos pelissä on heittoja joissa kaveri sädettää 6 sekuntia vastustajaan silmistä tulevilla lasersäteillä niin että sädetettävä tanssii ilmassa kuin joku lasten anime-hahmo, niin uskottavuus menee vessanpöntöstä väkisin alas.

Niin ja itketään vielä MTV-sukupolven anti-kulturelleille visuaalisille preferesseille sen verran, että toisin kuin muissa peleissä, Virtuan tekniikat ovat 98% otettuja OIKEISTA real-world -kamppailulajeista eikä mistään ninja-animeista. Virtuassa on kuitenkin koko joukko tavattoman hienosti animoituja liikkeitä ja liikesarjoja (erinoten heitot ja reversalit), jotka ovat tavattoman brutaaleja ja helvetin tehokkaan näköisiä ilman minkäänlaisia leukaan lävähtäviä sänköpiikkejä sun muita anime-efektejä. Ääniefektejä lukuunottamatta, jotka ovat ihanan yliampuvaa nivelten rutinaa ja läskin molestoimista.

Enkä minä edes tee niistä salamoita rätkivistä nyrkeistä numeroa, vaan niiden roolin ylikorostamisesta visuaalisen näyttävyyden suhteen. Olette katsoneet ihan liikaa Dragon Ball Z:aa. Tobal kakkosessakin joka hahmolla oli unblockable, joka heitti täydellä teholla vastustajan mm. tulipallolla 200 metrin päähän kuin tykinsuusta. Silti se oli kiinnostavimmin animoitu mätkintä siihen mennessä, 60fps/ high res. (ja parempi peli kuin Tekken 3...  ;))

PS: Ihan infona, pelin säätivät Dream Factoryn pojat, jotka olivat yhdistelmä Virtua ja Tekkenin ohjelmoijia. Peli onkin hyvin pitkälti luova yhdistelmä molempien pelien mekaniikkoja ja sisälsi mm. aikansa monipuolisimman heittopelisysteemin. Tobalin liikesarjoja on, hassua kyllä, päätynyt tasaisen tappavaan tahtiin sekä uudempiin tekkeneihin että virtuoihin. Esimerkiksi Kagen tuoreehko yberliike "Dragon Punch of Doom" on kuin valokopio DoA-sarjan Gen Fun edeltäjän Fei Pusun vastaavasta ilmapotkukombosta.
Aivan (upean) videon lopussa Kagen versio, Gen Fun version suhteen saatte luottaa sanaani.  :o

http://www.youtube.com/watch?v=Hx2EAd06n00

"In 2000, Tobal 2 was ranked number 50 on Weekly Famitsu's 100 best PlayStation games of all time.[6] - wikipedia"

EDIT: Mutta rentoudutaan välillä OIKEALLA klassikolla, jossa on mekaniikat ja nyrkkisalamat kunnossa...  :lol:

http://www.gamegecko.com/ivandrago.php


« Viimeksi muokattu: 25.10.2007 14:29 kirjoittanut Neonomide »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #121 : 25.10.2007 14:05 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Salamaa siitä nyrkistä pitää lentää... ja VF:n eduksi on pakko sanoa hienot ja sulavat animaatiot, vaikkakin osa liikkeistä pelissä on surkuhupaisan tehottoman näköisiä. Realistisuus ei aina peleissä toimi.
Wanha. Aina tuohon voi heittää takaisin, että jos pelissä on heittoja joissa kaveri sädettää 6 sekuntia vastustajaan silmistä tulevilla lasersäteillä niin että sädetettävä tanssii ilmassa kuin joku lasten anime-hahmo, niin uskottavuus menee vessanpöntöstä väkisin alas.

Joo, mutta se näyttää niin pirun hienolta että sen hyväksyy helpommin :) Tämä siis minun tapauksessa. Pidän kyllä 3D-mätöistäkin, mutta pidemmälti 2D-mätöt ovat jotenkin hienompia. Katselen aina kun pelikauppaan satun menemään jos löytyisi PS2:lle jotain hyvää 2D-mättöä, mutta niitä harvemmin näkyy. Esim.  Marvel vs. Capcom 2 olisi mahtavaa löytää jostain mutta ei ole tullut vastaan...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #122 : 25.10.2007 16:28 »
Shinta Playing to win Jäsen Viestejä: 67 Basaaripisteet: 0 Profiili
Katselen aina kun pelikauppaan satun menemään jos löytyisi PS2:lle jotain hyvää 2D-mättöä, mutta niitä harvemmin näkyy.

Kesällä ilmestyi The King of Fighters XI. Suosittelen kokeilemaan, hintakin pitäsi olla ihan kohdillaan. Siitä löytyy 38 turnauskelpoista hahmoa ja vähemmän vakaville vääntäjille jokunen console only -hahmo (+ pomot) myös. Pelisysteemi on 3-vs-3 vapaalla tagauksella (ja tietty upeaakin hienomilla usean hahmon tagicomboilla!) ja paukkusäteitä ja laserräjähdyksiä löytyy ihan mukavasti. Ohjaussysteemikin on hieman anteeksiantavampi kuin vanhemmissa KoFeissa. Pelissä on kivasti vaihtoehtoja, matsia voi ottaa niin normisäännöillä (hahmon voi vaihtaa lennossa) kuin perinteisellä tiimisysteemillä (hahmo vaihtuu kun se puree multaa). Tietenkin myös yhden hahmon matsit onnistuvat, mikä on casual-mättäjälle ihan mukavaa varsinkin alussa kun ei tunne hahmoja.

Marvel vs. Capcom 2 olisi mahtavaa löytää jostain mutta ei ole tullut vastaan...

Eikös nyt pitänyt etsiä hyviä 2d-mättöjä?
Ajanhukkaa ajatuksella - Shintan blogi
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #123 : 25.10.2007 16:46 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Marvel vs. Capcom 2 olisi mahtavaa löytää jostain mutta ei ole tullut vastaan...
Eikös nyt pitänyt etsiä hyviä 2d-mättöjä?

Muistan kun pelasin PSOnella ensimmäistä Marvel vs Capcom -peliä (tai ainakin siinä oli molemmista hahmoja), ja siitä jäi niin hyvät muistot ja meininki oli juuri sellaista mistä pidän. Korkeita hyppyjä, näyttäviä liikkeitä, ja hahmoina vielä Marvelin hahmot jotka ovat mieleeni. Pidin pelistä. Joten totta kai samanlainen peli seuraavan sukupolven konsolilla kiinnostaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #124 : 25.10.2007 17:35 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili Emulla tai Saturnilla (4 MB, all the way!) suosittelen Marvel Super Heroesia, siinä ei ollut paljoa juustoa (siis liikaa) ja ovela jalokivi-spesiaalisysteemi. Ja Hämähäkkimies.

Itsekin ajattelin jostain duunata myös PS 2 -version Marvel vs Capcom kakkosesta – ykköstähän pahat pojat voi pelata netissä hyvin pienellä lagilla jos haluavat (ja saavat tuon toimimaan):

http://ggpo.net/blog/


« Viimeksi muokattu: 25.10.2007 23:07 kirjoittanut Neonomide »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #125 : 25.10.2007 17:48 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja Hämähäkkimies.

Kyllä. Hämis on kunkku noissa peleissä :) Minusta on lähes outoa että näitä Marvel mättöjä ei ole tullut tämän enempää. Seikkailuja on toki tullut, mutta niiden taso on ollut vähän hatara. Kunnon 2D-mättö Marvel sankareista (ja pahiksista) uusille konsoleille niin tuntuisi hyvältä :)

Täytyykin poiketa tänään Gamestopissa jos vaikka löytäisi jonkun hyvän 2D-mätön. Tekisi mieli melkein ottaa PSOnen marvel mättö jos löytyisi, mutta hakkasin sitä aika rankasti silloin aikanaan niin uutuuden viehätys saattaisi nopeasti kadota. Vaikka tuskin erot nyt kummoiset ovat uuteenkaan, mutta...kuitenkin :)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #126 : 25.10.2007 18:11 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili DC:n hahmot ovatkin jo saaneet arvoisensa pelin.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #127 : 25.10.2007 22:17 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili WTF!?, nuo Youtubelaiset pitää Justice Leaguesta vielä jotain pelimekaniikka-seminaaria...  ;D

Nyt oon nähny kaiken!  :lol:

PS: Tässä vähän namua Marvel Super Heroesista. Huomatkaa että BS-osastoa löytyy kuten odotettua, mutta enimmäkseen riippuu saako hahmo Time-kiven (nopeutuksen) vai ei:     

Kombovideo 1
http://www.youtube.com/watch?v=X37ZW_pNoKE

Kombovideo 2
http://www.youtube.com/watch?v=iZX_VNtSwJ4

Shuma Gorath omistaa!  ;D  ->     http://www.youtube.com/watch?v=ScCJsBRqFdQ

Thanos, 6 superliikettä! ;D ->    http://www.youtube.com/watch?v=kw5eT__e8EM

Blackheart, tekemässä vanhan kunnon infiniten! ;-D ->   http://www.youtube.com/watch?v=OSv08rcXv8c

Juggernautia, Rautamiestä, Blackheartia ja Kapu Amerikkaa! ;D -> http://www.youtube.com/watch?v=mpY3cFrDLsk

Tuhmat pojat mätkii vähän Kailleralla! (Kapu Amerikka ja Hämis) ;D ->   http://www.youtube.com/watch?v=mr3D4hludz4


PS: Kalsium voi ehkäistä osteoporoosia: http://www.youtube.com/watch?v=hO-gEjeBHcQ


« Viimeksi muokattu: 25.10.2007 22:59 kirjoittanut Neonomide »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #128 : 25.10.2007 22:52 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili
Sama pätee kyllä Rockyynkin. Tuot aina se elementin pöytään kun Doaa haukutaan ja VF:ää kehutaan, että DoA on jotenkin munakkaampi kuin muut mätöt ?
Itseasiassa olen aina yrittänyt selittää DOA4:n systeemejä ja sitä, että siinä on paljon samaa kuin VF:n systeemissä. Tietenkin mielestäni DOA4:ssa on sitä menoa enemmän kuin muissa. Onhan se myös nopeampi kuin muut mätöt.

Tosin viestini pointti olikin siinä, että monesti ne viestit eivät edes kohdistu itse peliin vaan siinä väännetään jotakin ihan muuta vaikka esim. viestin kirjoittajasta.

En periaatteesta koske enää peli vs peli ketjuihin koska ne ovat maailman turhinta huttua. Ja on erinäisiä vuosia tullut niitä kateltua.
Yritän tässä kerrata kuitenkin mitä olen posteistasi löytänyt.
Et tykkää VFstä koska se on jäykkää paskaa, tykkäät DOAsta koska se on nopeampi?

Jokseenkin kokeneena VF-pelaajana (n. 12 vuotta) uskoisin että tönkköys johtuu siitä että et osaa vielä käyttää VF:n liikkumissysteemiä. Tiedän että se tuntuu tönköltä ennenkuin sen oppii. Se ei ole yhtä helppo kuin muissa tuntemissani 3d peleissä.
Mutta mitenkäs minä nyt tähän opasta kirjoittaisin... Täällä ei nähtävästi ole nuolihymiöitä.
hmm..
dash = tikkua kaksi kertaa eteenpäin
backdash = kaksi kertaa taaksepäin
crouch dash eteenpäin = tikkua kaksi kertaa etualakulmaan
crouch dash taaksepäin = tikkua kaksi kertaa taka-alakulmaan
väistö ylös = tikun näpäytys ylös
väistö alas = tikun näpäytys alas
offensive move up = näpäytys ylös, P+K+G
offensive move down = näpäytys alas, P+K+G

Lisäksi joillain hahmoilla on omat erikoisliikkumismuotonsa.
Offensive movea lukuunottamatta VF5ssä voi väistön canceloida millä tahansa dashilla. Dashit myös toisillaan ja väistöllä. Offensive movea ei voi canceloida millään. Väistö on siis nimeltään defensive move virallisesti.
Dashin, ja crouch dashit voi keskeyttää guardilla mutta backdashia ei. Huomaa että sama dash tai väistö ei canceloidu samanlaisella heti perään. Tämä on yksi tönkköyden lähde. Pitää tehdä joku muunlainen dash yms perään. Tai keskeyttää dash guardilla jotta pääsee tekemään toisen. Offensive move on tarkoitettu vain tilanteisiin joissa sinulla on frame-etu. Muussa tapauksessa se ei välttämättä väistäkään vastustajan liikettä. Muuten sillä on melko helppo vaikka kiertää vastustajan taakse.

Joka tapauksessa jos osaat yhdenkin dashin keskeyttää toisella niin hahmo liikkuu jo huomattavasti kauniimmin. 8-walk on älyttömän hidas.

Toivottavasti tästä oli apua jollekulle. Tiedän jo paremmin kuin väitellä pelien paremmuudesta. Valonräjähdyksiä tai hajalle lentäviä seiniä VF ei tarjoile mutten sitä haluaisikaan.

edit: ai niin. crouch dash löytyy myös DOAsta, joskin sillä ei ole siinä mitään käyttöä ellen väärin muista. VF:n fuzzy guardia, liikkeiden modausta, liikkumistapaa tms ei sieltä muistaakseni löytynyt tai ollut tarvetta käyttää.


« Viimeksi muokattu: 25.10.2007 22:59 kirjoittanut Manjimaru »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #129 : 25.10.2007 23:32 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili Ylempiin ja omiin horinoihini notaatiot, jos kukaan muu palstan lukija ikinä VF:ää päätyy kokeilemaan (pökäle-shakkia siis, sori...)

Ylös = u
Alas = d
Taakse = b
Eteen = f

Välisuunnat pikkukirjainten yhdistelmiä. P = Lyönti, K = Potku, G = Suojaus


Kas, jo toinen suomalaisen virtuaalimätkintäkulttuurin legenda palstalle vierailemaan! Välkommen! Minä taisinkin pelata VF-sarjaa vasta 11 vuotta (ja olen yhä säännöllisesti pwnattu nuubie)...  :o

PS: Treenailen tosiaan VF 5:sta kaverin PS 3:n luona aina viikonloppuisin noin 8 tunnin pätkissä – hirveän syvällisiä en ole ehtinyt pelistä vielä irrottamaan, mutta mm. Saara alkaa olla jo OK vedossa, olen päässyt Dragon Smash Cannon nerffauksesta lopultakin yli (Saarani ei pitäisi enää hävitä tripla-perfekteille jollekin Pemulle, tms  ;) ).

Teoreettinen kysymys: onko Saaran Moonsault (uf+P+G+K) todella toimiva tekniikka Kagen uutta "tuija-stanssia" vastaan?

Tuota en miettinytkään että taakse, taakse -dashia ei voi cancelloida, Tekken sittenkin häiritsee VF-teoriaani...  :o
Pidän silti Shakirasta enemmän kuin koskaan, noob-DLC teki minusta kerralla fanin!
Sitten on tuo ilmaan työntävä b,f+P+G -heitto, joka taitaa olla melkein pelin tehokkain, kun Kagen TFT on nerfattu?
Viisi heittosuuntaa ja oma TFT, miedon juustoista meininkiä...?  ;D

Varmaan kettumaisinta Virtuan liikkumissysteemissa lienee ymmärtää, että normaalin väistön nopea cancellointi vaatii vastustajan hyökkäämisen (lineaarisen tai väärään suuntaan väistettävän). Väistäminen on siis reaktiopeliä, ei vain infernaalinen sorminäppäryystesti, kuten Tekkenissä jossa backdasheja voi niputtaa niin nopeasti kuin ehtii tikkua nakuttaa b, b, db, db, b, b, db, db, b, b... *ad infinitum*

Minulle ainakin on pienen tauon jälkeen aina pikku shokki tajuta, että Virtuassahan on suojausnappi!  :o
Sitä kun oppii käyttämään niin kaikki alkaa onnistua tosi nopeasti (voi pelata DoA:aa tai Mortal Kombatteja jos paradigma tuntuu liian kamalalta totutella Tekken & Street Fighter -linjan jälkeen).
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #130 : 25.10.2007 23:57 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
En periaatteesta koske enää peli vs peli ketjuihin koska ne ovat maailman turhinta huttua. Ja on erinäisiä vuosia tullut niitä kat...
snip...
edit: ai niin. crouch dash löytyy myös DOAsta, joskin sillä ei ole siinä mitään käyttöä ellen väärin muista. VF:n fuzzy guardia, liikkeiden modausta, liikkumistapaa tms ei sieltä muistaakseni löytynyt tai ollut tarvetta käyttää.
Kyllä se liikkuminen minulta onnistuu VF:ssa. Teknisesti se on yksi niistä asioista mistä pidän siinä. Tönkköydellä olen tarkoittanut lähinnä pelin yleistä olemusta. DOA4:n sulavuuteen ja nopeuteen kun on tottunut, siitä on vaikea palata takaisin. Lähes kaikki VF:n liikkeet tuntuvat yksittäisiltä ja myös näyttävät siltä. Siksi siitä tulee se jäykkä ja tönkkö tunne. Vaikea varmaan ymmärtää tätä, jos on aina vain pelannut Virtua Fighteriä. Ítse koen VF:n näin ja sille te ette mahda mitään.

DOA4:n crouch dashista en ole aivan varma. En ole pitkään aikaan pelannut, joten en muista miten se DOA:ssa toimi. DOA:n huonoin puoli mielestäni onkin ettei ole universaalia väistösysteemiä, Tietty joku voisi väittää, että vastaliikkeet korvaavat sen, mutta olisi se mukava olla molemmat. Korean backdashi sentään löytyy ja toki monia liikkeitä voi väistää myös sidestepillä, mutta yleensä se toimii vain tiettyihin erikoisliikkeisiin.

Fuzzy Guard löytyy ainakin DOA4:sta. En tiedä mitä meinasit liikkeiden modauksella?

E: Tuohon DOA4:n crouch dashiin sen verran vielä, että sehän toimii niinku pitääkin. Miksei sillä olisi käyttöä?


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 00:21 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #131 : 26.10.2007 00:20 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili

Teoreettinen kysymys: onko Saaran Moonsault (uf+P+G+K) todella toimiva tekniikka Kagen uutta "tuija-stanssia" vastaan?
Ei sen enempää kuin mitään muutakaan vastaan.

Lainaus
Tuota en miettinytkään että taakse, taakse -dashia ei voi cancelloida, Tekken sittenkin häiritsee VF-teoriaani...  :o
Voi sen väistöllä ja dasheilla ja millä tahansa liikkeellä, muttei torjunnalla. Voit tosin tehdä vaikka b,b, K~G jos hahmolta löytyy vaikka canceloitava potku. Huom. Sarahilla on, mutta menee tuo helposti sekaisin b,b+K:n kanssa.

Lainaus
Sitten on tuo ilmaan työntävä b,f+P+G -heitto, joka taitaa olla melkein pelin tehokkain, kun Kagen TFT on nerfattu?
Akiran b,f+P+G combot tekee enemmän lämää kuin Kagen vastaavat kaikkiin hahmoihin, kevyimmissä ne on tasoissa muistaakseni. Jos siis Akiraa tarkoitit.

Lainaus
Varmaan kettumaisinta Virtuan liikkumissysteemissa lienee ymmärtää, että normaalin väistön nopea cancellointi vaatii vastustajan hyökkäämisen (lineaarisen tai väärään suuntaan väistettävän). Väistäminen on siis reaktiopeliä, ei vain infernaalinen sorminäppäryystesti, kuten Tekkenissä jossa backdasheja voi niputtaa niin nopeasti kuin ehtii tikkua nakuttaa b, b, db, db, b, b, db, db, b, b... *ad infinitum*
Näin juurikin oikein. VF:n väistöstä tulee kunnon väistö vasta silloin kun vastustaja tekee siihen liikkeen. Ja taas 'epäonnistuneen' väistön voi canceloida dasheilla ja tanssia ympäriinsä. Toisaalta itselleni oli vaikeaa tottua tekemään Tekkenin väistö nyt u,u ja d,d kaksoisnäpäytyksellä kuten se nykyään on. Tai on ollut jo pitkään, kun en ole mikään tekken guru.

Rocky_Balboa:
Lainaus
En tiedä mitä meinasit liikkeiden modauksella?
VFssä voi tehdä "kyykystä tehtävät" liikkeet käytännössä seisoma-asennosta tekemällä crouchdashin. Se onnistuu heti crouchdashin ekasta framesta lähtien eli ei tarvitse odottaa että hahmo on kyykyssä. Eli esim
liike joka on
(kyykystä) b,f+P  voidaan tehdä
df,df,b,f+P
Ennenmuinoin siitä käytettiin termiä 'modifiointi' tms jotain. Tämä nyt ei sinänsä ole VFlle uniikki piirre. muistaakseni samankaltainen juttu on myös Tekkenissä tosin erilaisella tikkukomennolla. Ei tainnut myöskään olla aivan yhtä nopea.

Fuzzy guardin käyttö edellyttää framedatan tietämistä, voisitkin linkata minut jonnekin missä on ajantasainen framelistaus uusimmista DOAista? En ole ihan usein päässyt pelaamaan. Boksi tulee kohta VF:n myötä. Kenties siis myös DOA.


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 00:35 kirjoittanut Manjimaru »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #132 : 26.10.2007 00:40 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Fuzzy guardin käyttö edellyttää framedatan tietämistä, voisitkin linkata minut jonnekin missä on ajantasainen framelistaus uusimmista DOAista? En ole ihan usein päässyt pelaamaan. Boksi tulee kohta VF:n myötä. Kenties siis myös DOA.
http://www.deadoralive.jp/doa4/eng/index.html
En valitettavasti tiedä mistä saisi kaikkien hahmojen datat yhdessä paketissa, mutta tuolta saa joka hahmolle erikseen. Sieltä ylhäältä vain chracter -> move list.

En tiedä kuinka monta framea pitää olla DOA:n crouch dashista tehtynä, että liikkeet onnistuvat. Jokaisessa pelissähän on aina omat buginsa, jonka takia se on niin SUPER!

E: Tämän kautta on ehkä helpompi hakea frame datat. Linkkaa tosin samalle sivulle, mutta ei tarvitse seikkailla flash-sivuilla.


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 00:54 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #133 : 26.10.2007 00:56 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili Eivät hullummat listaukset, kiitos. Joskin tuollaisten flashihärpäkkeiden kyhäily pitäisi kieltää lailla.

Fuzzy guardia varten pitäisi nyt sitten tietää kuinka nopeasti hahmot kyykistyvät ja tekevätkö ne sen yleensä nopeammin crouchdashista kuin normaalista kyykistymisestä. Heitot näkyy olevan parhaimmillaan 5 framea. VFssä ne on nyt 12 tai sitten 0 tilanteesta riippuen (uusi VF5 ominaisuus). Nopeus ei välttämättä ole parempi sillä mielestäni VF5een on tullut paljon lisää dynamiikkaa kun fuzzy guardia pääsee oikeasti käyttämään. Voin kertoa että VFssä kyykkyyn pääsee 7 framessa kun tekee d+G ja 6 framessa jos tekee crouchdashin. Siltä pohjalta voi sitten lähteä laskemaan milloin kannattaa tehdä fuzzy guard. Crouchdashilla on merkitystä tässä koska sillä pääsee sen yhden framen nopeammin kyykkyyn, eli fuzzy guard CD:llä toimii vielä tilanteessa jossa d+G ei ehtisi heiton alta. 

VF5stä ei nyt tule mieleen kyllä yhtäkään varsinaista bugia (aikaisemmissa niitä on ollut joskus) vaan nämäkin ominaisuudet ovat kyllä ihan pelisuunnittelijoiden tarkoittamia kuten Segalta saa tietää. 


edit: otetaan sen verran takaisin että VF2n ensimmäinen versio oli buginen kuin mikä, mutta ne bugiset liikkeet sitten jalostettiin VF4ksi. Ja niistä pelaajista jotka nuo järkyttävän vaikeat combot silloin VF2ssa pystyi tekemään tuli legendoja.. Monet liikkeet ja combot tuolta VF2 aikakaudelta on synnytetty uudelleen tarkoituksenmukaisesti liikkeinä. Kuten vaikka Jackyn uusi VF5 iai-cancel. ( [f] K~G oikealla ajoituksella)


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 01:15 kirjoittanut Manjimaru »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #134 : 26.10.2007 00:56 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Hommasin jokunen aika sitten PS2:lle VF4 evolutionin. Mutta itse pelisessiö jäi lähinnä kokeiluksi. Homma ei vaan onnistunut minulta. Muutaman kerran sitä pelasin, mutta en vain löytänyt sitä mitä monet siinä kehuu. Tosin, myönnän että osaavan ja ahkeran pelaajan käsissä peli on varmasti hieno. Mutta alkukynnys oli sen verran korkea minulle että peli sitten jäi ja meni vaihtoon jo. Jos tämä tilanne olisi ollut 10 vuotta sitten olisin tahkonnut pelin varmasti läpi joka hahmolla, mutta nykyään ei vaan aika riitä sellaisiin peleihin jotka "olisivat periaatteessa hyviä". Sinänsä harmillista kun uskon että jos peliin olisi jaksanut syventyä siitä olisi varmasti saanut enemmän irti. Nyt pysyn Tekkenissä ja 2D-mätöissä joihin pääsee sisälle oikeastaan samantien. Näissäkin parhaat erotellaan tietysti kokemuksella, mutta alkukynnys on matalampi.

EDIT: Oli muuten aika mättöä noissa Neonomiden linkeissä. Juuri sellaista millaiseksi sen muistinkin :) Jotenkin en vaan muista että rautamies olisi ollut koko pelissä...mitä minä pelasin...Nykyään hemmo on lempihahmojani Hämiksen ja Daredevilin (joo se leffa on kyllä karmea) kanssa. Saisivat laittaa Daredevilin myös sekaan. Hiukan ihme että se ei ole ollut jo niissä. Vai onko?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #135 : 26.10.2007 01:07 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei minunkaan jorinoistani sinänsä kannata hirveästi pelästyä, voi sitä pelailla vaikka heti jos hyväksyy kaksi asiaa:
- VF:n hahmot eivät tee juuri mitään itsekseen eli pitää tietää mitä tekee jotteivat ne näytä tönköiltä. jos hyväksyy että ne näyttävät tönköiltä vielä pitkään kaikki on okei.
- On aina joku joka tietää/osaa enemmän. Ihmisten väliset tasoerot ovat usein järkyttävän suuret kun kaksinpelistä on kyse.
Peli on nautinnollisinta yleensä silloin kun pelaa suhteellisen samantasoisia pelaajia vastaan.


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 02:58 kirjoittanut Manjimaru »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #136 : 26.10.2007 01:32 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
nämäkin ominaisuudet ovat kyllä ihan pelisuunnittelijoiden tarkoittamia kuten Segalta saa tietää. 
En minäkään niitä bugeiksi myöntäisi, jos olisin AM2:n jannu. ;)

En nyt tähän hätään löytänyt sitä kyykyn frame dataa. Jos jaksaa kiinnostaa niin kannatttaa varmaan etsiä näistä paikoista. Löytyypä sieltä paljon muutakin infoa.
http://www.doacentral.com/forum/viewforum.php?f=115
http://doa-plus.com/
Play-Asia
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #137 : 26.10.2007 02:48 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili Löysin:
http://www.doacentral.com/forum/viewtopic.php?t=15278

Mutta toisaalta, se mikä tässä jotenkin hymyilyttää on se että kaverin nimi on "virtuaPai"  ;D

Toisekseen, vaikka DOAssa on nykyään melkoinen kokoelma asioita jotka on VFssä, ei ole epäilystä mistä ne ovat kotoisin ;)

Lainaus
Nah, This predate the Gi glitch from SC2/3. This is a technique that was used since vf1/2. so its like 16 years old.lol.

VF:n ja DOA välisen suhteen voisi varmaan kuvailla Edward G. Robinsonin sanoin:
"You are good, kid, really good. But as long as I'm around you'll only be second best. You might as well learn to live with that." ;)


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 02:53 kirjoittanut Manjimaru »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #138 : 26.10.2007 03:13 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili Hehe, pistihän se Manji ylös jotain kuittia DoA:sta, hehe...  :lol:

Ennen wanhaan DoA-sarjan 'isä' Itagaki ja Virtua-sarjan sittemmin eronnut tuottajaveteraani Yu Suzuki olivat 'ystäviä'. Selittänee paljon pelien pelillisiä samankaltaisuuksia ainakin historiallisessa hengessä.

Teoreettinen kysymys: onko Saaran Moonsault (uf+P+G+K) todella toimiva tekniikka Kagen uutta "tuija-stanssia" vastaan?
Ei sen enempää kuin mitään muutakaan vastaan.
SummaH väittää muuta.

SummaH: "Believe it or not, Sarah has one of the best moves in the whole game to deal with Kagay's new stance.

Depending on distance...as soon as Kagay gets into his new stance, try to moonsault over him!"


http://virtuafighter.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=164491#Post164491


Nyt kai pitäisi vielä saada jotain käyttöä Kagayn u+P+K -tupla-ilma-kuperkeikalle...  ;D

Kagayn ihanan rangaistavaa db+K -kamppia on muuten jotenkin parannettu. En vain ole varma miten.

Rocky_Balboa:
Lainaus
En tiedä mitä meinasit liikkeiden modauksella?
VFssä voi tehdä "kyykystä tehtävät" liikkeet käytännössä seisoma-asennosta tekemällä crouchdashin. Se onnistuu heti crouchdashin ekasta framesta lähtien eli ei tarvitse odottaa että hahmo on kyykyssä. Eli esim
liike joka on
(kyykystä) b,f+P  voidaan tehdä
df,df,b,f+P
Eli käytännössä hahmo ei välttämättä edes näytä käyvän kyykyssä (riippuen liikkeen animaatiosta ja siitä, tehdäänkö liike yksinään ja komboissa), kuten Akiran Byakkon tapauksessa (bd, bd (/df, df), b, f+P).

Tässä vielä esimerkkiä, miltä vaikkapa Byakko näyttää. Oheisessa turnausvideossa Akira-pelaaja tekee toisen matsisarjan viimeisessä erässä Lei-Feihin neljä Byakkoa (ja saa kaikki sisään), viimeinen tulee tosin ylösnoususta, joka lasketaan kyykkytilaksi muutenkin.
Animaatiossa siis Akira työntää molemmilla käsillä nopeasti kauas ja kaataa aina osumalla vastustajan. Liike on yhtä nopea kuin alalyönti, eli Nopea:

http://www.youtube.com/watch?v=Vmqm07z-WA8

Shakira-pelaaja on tosin puolijumala – juuri kukaan ei liiku noin. Tyypin tyyli box-stepata (tapa liikkua dashein ja väistöin) alettiin kutsua Minami-stepiksi sattuneesta syystä...  ;D

Ennenmuinoin siitä käytettiin termiä 'modifiointi' tms jotain. Tämä nyt ei sinänsä ole VFlle uniikki piirre. muistaakseni samankaltainen juttu on myös Tekkenissä tosin erilaisella tikkukomennolla. Ei tainnut myöskään olla aivan yhtä nopea.
Ei niin, eikä universaali. Ellei joku tämä ole joku ihmeellinen kikka-kakkonen. Puoliympyräliikkeistähän useimmat taitavat tulla, kuten Ninalla ja Paulilla. Liikkeen ulottuvuus ja nopeuskin taitavat vaihdella, en jaksa enää muistaa.

- On aina joku joka tietää/osaa enemmän. Ihmisten väliset tasoerot ovat usein järkyttävän suuret kun kaksinpelistä on kyse.
Peli on nautinnollisinta yleensä silloin kun pelaa suhteellisen samantasoisia pelaajia vastaan.
Hehe, huomasin kun pelasin Pemua ja sinua vastaan silloin 'etelänmatkallani'. Jätkät ovaa homman.

Tekkenissä meni vielä huomattavasti heikommin, kun laskin ottaneeni jotain 80-90 matsia nekkuun putkeen Espoon miehiltä. Ensimmäinen kerta toki kun vitosta pelasin, mutta silti aika hassu kokemus. Tikku tekee pelaajista ihmeellisiä päänahanottajia...

Onneksi turpiinotto on aina opettavaista, kun mieli on opetuksille avoin...  ;)

PS: ...paitsi jos sattuu niin huono säkä kuin Xing Yulle tässä kohtauksessa...  :o  :rollaus:  ;)  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=iQ18oyhbLc0


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 03:51 kirjoittanut Neonomide »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #139 : 26.10.2007 03:35 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili
Daredevilin (joo se leffa on kyllä karmea) kanssa. Saisivat laittaa Daredevilin myös sekaan. Hiukan ihme että se ei ole ollut jo niissä. Vai onko?
Hei, mä diggasin Daredevil-leffasta! Ei, Mies Ilman Pelkoa ei ole ollut ainakaan missään Capcomin mätkintäkeskeisessä Marvel-pelissä hahmona. Saisivat samalla laittaa kehiin Tuomarin ja läjän Daredevil-pahiksia kuten Napakympin ja Tyfoidin...  8)
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #140 : 26.10.2007 10:23 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Toisekseen, vaikka DOAssa on nykyään melkoinen kokoelma asioita jotka on VFssä, ei ole epäilystä mistä ne ovat kotoisin ;)
Jep. Vähän vaikea se on nykyään vetää täysin oma systeemi peliin kuin peliin. DOA:ssa on sentään tarpeeksi eroavaisuuksia, joten pelit sentään tuntuvat erilaisilta. Toiset tykkää tytöstä, toiset mummosta.
Play-Asia
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #141 : 26.10.2007 10:38 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili
Hehe, pistihän se Manji ylös jotain kuittia DoA:sta, hehe...  :lol:
Itse asiassa ei ollut tarkoitus. Tajusin vasta herättyäni. DOA kiinnostaa minua siinä mielessä että siinä on hyvin samankaltainen systeemi kuin VFssä ja en ole pystynyt opettelemaan muita pelejä VF-taitojen kustannuksella.

Lainaus
SummaH: "Believe it or not, Sarah has one of the best moves in the whole game to deal with Kagay's new stance.

Depending on distance...as soon as Kagay gets into his new stance, try to moonsault over him!"


http://virtuafighter.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=164491#Post164491
Tjaa. Siis Kagen shippu-stanssi on riittävän monipuolinen jottei siihen ole olemassa mitään universaalia vastalääkettä.   Keskelle/ylös osuvia turvallisia combostarttereita, alasweepit jotka kaatavat aina, catch-heitto josta ei voi paeta. Ei paha. Ei mitenkään huono stanssi. Mutta ei sen pahempi kuin normistanssikaan.. Lisäksi Kage ei shippu-stanssissa pysty blokkaamaan ja liikkuu kuin raiteilla. Ymmärrän kuitenkin miksi ihmiset menevät lukkoon kun Kage on Shipussa. Varsinkaan jos sitä ei ole nähnyt ennen.

Tarkoitin lausunnollani sitä että Kagen (shippu) df+P ja (shippu) P ovat niin korkeita huitaisuja jotta yhtä vaikea Kagesta shipussa on mennä yli kuin muistakaan hahmoista. Lisäksi Kagelta löytyy kyllä liikkeitä myös backturned Shipusta.. Tapanani ei ole hehkutella jotain tiettyä liikettä vastalääkkeenä.

Olisi kiva jos joku suomalainen pelaisi Kagella, täällä ei toistaiseksi ole ketään hyvää Kage-pelaajaa. Oudon epäsuosittu hahmo. Hahmon hyvyydestähän se ei tunnetusti ole kiinni. Kage on myös ehtinyt muuttua sen verran paljon VF4evosta etten itsekään oikein osaa sillä vielä pelata.

Lainaus
Nyt kai pitäisi vielä saada jotain käyttöä Kagayn u+P+K -tupla-ilma-kuperkeikalle...  ;D

Kagayn ihanan rangaistavaa db+K -kamppia on muuten jotenkin parannettu. En vain ole varma miten.
Hupinsa kullakin. Itselläni ei ole tapana kaivella niitä kaikkein huonoimpia liikkeitä ja yrittää tehdä niillä jotain ;)

edit: ja kirjoitan edelleen vanhasta tottumuksesta jumonji eikä shippu. Äh.

Lainaus
Ei niin, eikä universaali. Ellei joku tämä ole joku ihmeellinen kikka-kakkonen. Puoliympyräliikkeistähän useimmat taitavat tulla, kuten Ninalla ja Paulilla. Liikkeen ulottuvuus ja nopeuskin taitavat vaihdella, en jaksa enää muistaa.

Tarkistin asian, while standing-liikkeitä voi siis tehdä osapuilleen näin: d~db,N,suunta+napit


« Viimeksi muokattu: 26.10.2007 10:44 kirjoittanut Manjimaru »
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #142 : 26.10.2007 15:20 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Toisaalta itselleni oli vaikeaa tottua tekemään Tekkenin väistö nyt u,u ja d,d kaksoisnäpäytyksellä kuten se nykyään on. Tai on ollut jo pitkään, kun en ole mikään tekken guru.

Kyllä ne voi tehdä ihan painamalla pelkästään u-N tai d-N. Mutta vähissä taitaa kyllä Tekkenin pelaus olla :)

Ja juuri tämä on se MINUN suurin ongelmani DoA:n kanssa, sillä kun on kerran tottunut tanssimaan vastuksen ympärillä niin ei siitä yksinkertaisesti voi enää luopua. Väistely tuo myös aivan oman lisänsä liikkeiden opetteluun kun pitää muistaa tai nähdä, että kumpaan suuntaan voi oikealta tulevan luuvitosen dodgettaa. Yksinkertaista, mutta nautinnollista.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #143 : 26.10.2007 18:43 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ja juuri tämä on se MINUN suurin ongelmani DoA:n kanssa
Ymmärrän täysin. Itse olin pelannut paljon Soul Caliburia ja sen jatko-osaa, kunnes aloin DOA:a pelailemaan. SC:n systeemeihin tottuneena haukuin DOA:a pitkään paskaksi. Sitten jossakin vaiheessa kaverin kanssa aloimme läpällä pelaamaan DOA3:a ja DOAU:a. Heittosysteemi & liikkuminen olivat täyttä tuubaa, jolle vain naurettiin sekä samalla kidutettiin samalla vieressä katsovaa kaveria. Sitten jossakin vaiheessa pääsi peliin paremmin kiinni ja alkoi oppimaan pelin systeemit paremmin. DOA4:ä aloin vasta kunnolla pelaamaan, kun pääsin livessäkin mättämään. Nyt nuo alussa niin paskalta tuntuneet systeemit ovat ymmärretty, joten pelistäkin nauttii eri tasolla.
Play-Asia
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #144 : 26.10.2007 19:58 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Tekkenissä on bufferointi muuta se ei päde 10-iskun comboissa.



tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #145 : 26.10.2007 20:12 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lainaus
Toisaalta itselleni oli vaikeaa tottua tekemään Tekkenin väistö nyt u,u ja d,d kaksoisnäpäytyksellä kuten se nykyään on. Tai on ollut jo pitkään, kun en ole mikään tekken guru.

Kyllä ne voi tehdä ihan painamalla pelkästään u-N tai d-N. Mutta vähissä taitaa kyllä Tekkenin pelaus olla :)



Se on eri se. u,u tai d,d on sidewalk joka väistää huomattavasti paremmin vastustajan liikkeitä kuin pelkkä u tai d. Tai näin ainakin Entomo minulle kertoi ja omat kokemukset sen vahvistavat.
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #146 : 27.10.2007 02:29 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili Ajattelin kysyä samaa Tekkenin väistöistä, mutta tuo selvensi asiaa. Yksi näpäytys ylös tai alas ei tosiaan väistä oikein mitään kunnolla.

Tekkenissä on bufferointi muuta se ei päde 10-iskun comboissa.

Millä siis itse nimität syötteiden etukäteen nakuttamista ten-stringeissä?
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #147 : 27.10.2007 02:47 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Tekkenissä on bufferointi muuta se ei päde 10-iskun comboissa.
Ei se päde kyllä monissa muissakaan comboissa. Ainakin kun joskus Bryanilla pelailin, piti ajoitella niitäkin lyhyempiäkin näpytyksiä.

Pelasin muuten tuota VF5:n demoa tänään lisää. Kaikki häiritsevät tekijät olivat vieläkin paikalla, mutta jos niistä pääsee yli niin kyllähän sieltä kelpo peli löytyy. Sitä en ole kyllä koskaan kieltänytkään. Hubihubista tuon voisi ehkä vuokrata pariksi viikoksi, kun on noita kuponkejakin käyttämättä. Jää nähtäväksi.
Play-Asia
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #148 : 27.10.2007 04:18 »
Neonomide Jäsen Viestejä: 17 Basaaripisteet: 0 Profiili Hehe, niin se mielipide muuttuu. Nappaapas se hyllyysi niin ehdit saada etua ennenkuin itse hankin sen ommalle kummalle koneelle. Olenhan ihan noob, kun en edes omista peliä.

Olisi kiva jos joku suomalainen pelaisi Kagella, täällä ei toistaiseksi ole ketään hyvää Kage-pelaajaa. Oudon epäsuosittu hahmo. Hahmon hyvyydestähän se ei tunnetusti ole kiinni. Kage on myös ehtinyt muuttua sen verran paljon VF4evosta etten itsekään oikein osaa sillä vielä pelata.

Joo, jeesusliike df+P vaatii nykyään kombotukseen toisen lyönnin perään eli hit checkiä, samoin juustoinen K+G on out ja liikesarja tulee nyt df+K -sivupotkuun. Sitten se nerfattu TFT, siinä tarpeeksi syitä miksi Kagettajat eivät ole ihan heti kotonaan. Shippu-stanssi on ihan hullua kamaa kyllä, f+P tulee ihan nurkan takaa ja muitakin vaihtoehtoja on ihan tarpeeksi, kuten edellä totesit. Uusi b, f+P+K -stringi on loistava, toinen isku kombostarttaa!

Lainaus
Nyt kai pitäisi vielä saada jotain käyttöä Kagayn u+P+K -tupla-ilma-kuperkeikalle...  ;D

Kagayn ihanan rangaistavaa db+K -kamppia on muuten jotenkin parannettu. En vain ole varma miten.
Hupinsa kullakin. Itselläni ei ole tapana kaivella niitä kaikkein huonoimpia liikkeitä ja yrittää tehdä niillä jotain ;)

Muistan että yritin silloin Hesan reissulla tehdä heeboihin päällehyppyä u+P koko ajan, mikä on helvetin noobia mutta olen jotenkin vain tottunut sitä käyttämään aina kun kohtaan uusia pelaajia. Eli vähän sama idea kuin yksinpelin liiallisessa rummuttamisessa – jatkot jää lihasmuistiin, vaikka olisivat emähuonoja hyvää ihmispelaajaa vastaan. Paikallisia heeboja vastaan en ikinä tee päällehyppyä ja kombot onnistuvat tosi korkealla prosentilla.

Onhan se aika komediaa, että Kagayn db+K -kamppi on pystylyönnillä pysäytettävissä...  ;)
tallennettu
Re: Se pakollinen mättöpeliketju. « Vastaus #149 : 27.10.2007 07:08 »
Manjimaru Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili
Hehe, niin se mielipide muuttuu. Nappaapas se hyllyysi niin ehdit saada etua ennenkuin itse hankin sen ommalle kummalle koneelle. Olenhan ihan noob, kun en edes omista peliä.

Heh, minä omistan sen nyt molemmille koneille.. XBL tagini on nyt sitten muuten ManjimaruFIN. Tikkua ei vielä ole joten tällä hetkellä annan noin 98% tasoitusta vastustajille kun pitää pelata sillä hiton peukaloruuvilla. Siitä huolimatta yhden unettoman yön jälkeen Sarahini on yhtä ranking matsia vaille 2.dan XBLssä. (livematseissa on oma erillinen ranking questista). Tulisi nyt se tikku ensi viikolla niin pääsisi pelaamaan Akirallakin.

Keskimäärin oikein nautittavaa, muutama hirvittävän laginen matsi(Ei matseja Australiaan kiitos, ainakaan mashaavaa Lauta vastaan) ja suurin osa sellaisia joissa en ole vielä havainnut lagia. Muutamia vääntöjä pääsin tekemään Ruotsiin ja Englantiin kuin olisi ollut samassa huoneessa. (Joillain briteillä on tosin kauheat yhteydet)



 
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 20
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines