Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Pro Evolution Soccer 2008 -julkaisu (PS2, PS3, X360, PC): 26.10.2007
  • Pro Evolution Soccer 2008 -julkaisu (PSP): 01.03.2008
  • Pro Evolution Soccer 2008 -julkaisu (Wii): 28.03.2008
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Pro Evolution Soccer 2008  (Luettu 11870 kertaa)
Pro Evolution Soccer 2008 « : 21.06.2007 01:05 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Tässä topicissa siis hypetetään, keskustellaan, odotellaan ja puhutaan kaikkea tästä tulevasta Pro Evosta. Kaikenlainen keskustelu on sallittua ja toivottua kunhan nyt asiallisuudessa pysytään.

Pelin on määrä ilmestyä tänä syksynä multiplattarina kuten tavallista, tämä on mielestäni hyvä, koska XO:ta en vielä omista ja PS2 tai PC on ihan oiva alusta tälle. Paljon uutta tai ainakin uudistettua on luvassa: Tekoälyä parannettu, elikkä osaa mukautua pelaajan pelityyliin ja sitä kautta tarjota realistisemman vastuksen. Edit tilaan saadaan parannuksia, joka nyt ei itseäni paljoa hätkähdytä, sillä niin harvoin tulee mitään editoitua/tehtyä siellä. Sitten kaksi omasta mielestäni parasta paljastusta: Eli, vaparitilanteisiin enemmän valinnan varaa ja muuta säätöä sekä KOKONAAN UUSITTU selostus. Tämä on mielestäni todellinen parannus vanhoihin osiin verrattuina, koska Peter Brackelyn ja Trevor Brookingin horinoita ei olisi enää osaakaan enempää jaksanut kuunnella ja ilman selostusta on vähän laimeaa pelata, "It was a clever move to intercept the pass".Muitakin asioita saamme varmasti selville ennen julkaisua ja täällä voimme sitten kiistellä/keskutella niistä. Itse ainakin odotan peliä todella paljon sillä PES on aina ollut SE peli minulle, peli, jota jaksan aina pelata ja jokainen pelikerta on erilainen.

Mitään linkkiä en nyt vielä postaa mutta editoin mahdollisesti jotain peliä koskevaa tähän myöhemmin...

Siinä vielä pari kuvaa, lisäilen myöhemmin lisää...




Graafinen ulkoasu miellyttää ainakin minun silmääni...


« Viimeksi muokattu: 21.06.2007 09:01 kirjoittanut JasuPoju »
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #1 : 26.07.2007 15:19 »
BurnBlack Jäsen Viestejä: 62 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan mielenkiintoinen nettisivusto tämä seuraava...  :)
http://www.winningelevenblog.com/
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #2 : 26.07.2007 18:05 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Hemmetin upeaa katsottavaa ovat kyllä nuo kuvat. Toivottavasti tulee pelikin näyttämään edes melkein yhtä hyvältä. Ainakin next-geneillä ei pitäisi olla mahdottomuus... Toivon mukaan tekevät muuten PC-versiosta uuden sukupolven versioita vastaavan, koska itse ainakin tulen tätä PC:llä mättämään ja olisi mukava nähdä vähän uudistusta tuossa ulkoasussa. Koskahan saamme kuulla "näytteitä" uudesta selostuksesta...
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #3 : 26.07.2007 19:04 »
BurnBlack Jäsen Viestejä: 62 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toivon mukaan tekevät muuten PC-versiosta uuden sukupolven versioita vastaavan, koska itse ainakin tulen tätä PC:llä mättämään ja olisi mukava nähdä vähän uudistusta tuossa ulkoasussa. Koskahan saamme kuulla "näytteitä" uudesta selostuksesta...

Kovasti ovat väittäneet ainakin toistaiseksi että PC-versio tehdään näiden XBOX360 ja PS3-versioiden kanssa yhdessä ja sitten toi PS2-versio olis ainoastaan sitten sitä vanhaa hieman viilailtuna.


Eurogamerin uutisoinnin mukaan seuraavanlaiset messut pitäis tulla ja siellä kyseisen pelin olla ekaa kertaa näytillä...

Konami has put its name on the Leipzig Games Convention list this afternoon, where it promises to show Pro Evolution Soccer 2008 on PS3 for the first time ever.

Those of you heading out there (we're going too, you know) will also be able to go hands-on with the Xbox 360, PC and other versions of the game, too.

Showing off one of its biggest titles will characterise what the publisher is insisting will be a strong presence at this year's show. Koji Igarashi will be there to show off Castlevania: The Dracula X Chronicles for PSP, for example, as will Silent Hill Origins overseer William Oertel to "unveil the future of the series".

"We will witness one of the most exciting system changes ever at this year's Games Convention," said Martin Schneider, spokesperson for Konami in Germany. "We can promise visitors and gamers in Leipzig that Konami will play a major role in this gaming year - delivering new games and additions to popular franchises, while producing exciting games for new systems and established formats."
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #4 : 27.07.2007 23:11 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuskaista odotella tuota Leipzigiä, kun ei tiedä vielä tarkemmin tuosta erittäin lupaavalta kuulostavasta TeamVision-featuresta. Vaikka kuinka en pidä yhden screenin perusteella hypettämisestä, niin pakko on vetää johtopäätöksiä tuosta mikrofonien piirittämästä valkutukasta: onko pelimuotojen kuningasta, Master Leaguea, vihdoinkin viety eteenpäin? Olisiko luvassa jopa yksittäisten pelaajien hoitamista tyyliin: annat nuorelle tähdelle vähän peliaikaa, ja hän rupeaa kyllästymään tilanteeseen ja vaatimaan siirtoa? Kuume nousee...
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #5 : 28.08.2007 14:11 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Pari päivää vanha uutinen mutta melko mehukas silti: PES08 myös Wiille. Minun maailmaani tämä nyt ei niin paljoa järisytä, koska in my opinion ainoa oikea tapa on pelata pesiä on padilla, joten PESin tulen ostamaan PC:lle/PS2:lle. Tosin en edes vielä tiedä millainen tämä Wiin ohjaussysteemi tulee tässä olemaan. Harmi vain, että PES tulee Wiille vasta ensi vuoden puolella toisin kuin kaikki muut versiot, jotka julkaistaan tänä syksynä.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #6 : 04.09.2007 17:01 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili Uusia kuvia:





Ihan jees, että pelikentän ulkopuolisia asioita saadaan ympättyä mukaan. HJK:lla ja FC Hongalla on myös ihan mukava päästä pelailemaan.
Nice beaver!
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #7 : 04.09.2007 18:38 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili
HJK:lla ja FC Hongalla on myös ihan mukava päästä pelailemaan.

Oliko Honkakin muka tässä? :???:
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #8 : 04.09.2007 20:43 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili
Oliko Honkakin muka tässä? :???:

Juu, eiköhän sen pitäisi olla. Virallista vahvistusta ei ole vielä saatu, mutta tuossa listassa Honka on ainakin mukana: http://www.level7.nu/texter/read.php?id=144951.

 
Nice beaver!
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #9 : 07.09.2007 18:54 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Honka ei ole mukana. Hongan toimistossa sössittiin. Konamilta oli tullut soittoja, mutta niihin ei vastattu.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #10 : 15.09.2007 17:34 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Tässä vähän Gameplay-kuvaa tulevasta pelistä:

PC
PS2
XO
PS3

Pirun hyvältä näyttää kyllä meikäläisen silmään. PC versio on suurinpiirtein next-gen versioiden näköinen, joka on hyvin suuri helpotus. Ei tuo grafiikka mitään silmiähivelevää ole mutta ihan menevää. PS2 versiosta en oikein tiedä, näyttää vähän tönköltä verrattuna uusin konsoleihin(yllätys yllätys). Saa nyt nähdä minkä version ostan, jäädään odottelemaan arvosteulja.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #11 : 15.09.2007 17:41 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Miksei ole Wii-kuvaa?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #12 : 15.09.2007 18:56 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Miksei ole Wii-kuvaa?
Katso PS2-kuvat.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #13 : 21.09.2007 21:10 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Jaahas, nyt on sitten pelin demo marketplacessa(PSN myös?) Itse en voi mitenkään kommentoida kun XO tai PS3 puuttuu. Joku joka peliä on päässyt kokeilemaan voisi kirjoitella tänne vähän tuntemuksia pelistä. Olisin hyvin kiitollinen jos kuulisin jotakin kommennttia/mielipidettä erikoistilanteista, ulkoasusta, selostuksesta ja gameplaysta yleensä. Kiitän.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #14 : 24.09.2007 15:49 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Itse odotan melko paljon tuota PS2:lle, mutta Pelaaja-lehden ensitestissä sanottiin että siinä ei ole paljon mitään uudistuksia kutoseen verrattuna paitsi Community-pelitila. Kutonen maksaa 25€ ja 2008 tulee maksamaan 60€. No katotaan sitten millainen se lopullinen versio on. Toivottavasti tuovat siihen tarpeeksi uudistuksia. Ainakin tekoäly ja enemmän maajoukkueita ja hieman parempi graffa riittäisi minulle. Onhan tuo HJK jo plussaa...
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #15 : 25.09.2007 14:28 »
BurnBlack Jäsen Viestejä: 62 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jaahas, nyt on sitten pelin demo marketplacessa(PSN myös?) Itse en voi mitenkään kommentoida kun XO tai PS3 puuttuu. Joku joka peliä on päässyt kokeilemaan voisi kirjoitella tänne vähän tuntemuksia pelistä. Olisin hyvin kiitollinen jos kuulisin jotakin kommennttia/mielipidettä erikoistilanteista, ulkoasusta, selostuksesta ja gameplaysta yleensä. Kiitän.

Nyt on sitten PC:lle(kin) demo pistelty ilmoille, joten ei kun testailemaan :) Tuppaa nuo latauspaikat ainakin tietyt olemaan toisataiseksi niin tukossa että parempi kun näin alkajaisiksi itse etsii paikan josta kelpo vauhtia latautuu (taitaa 1.1 gigaa olla paketilla kokoa).
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #16 : 25.09.2007 20:10 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nyt on sitten PC:lle(kin) demo pistelty ilmoille, joten ei kun testailemaan :) Tuppaa nuo latauspaikat ainakin tietyt olemaan toisataiseksi niin tukossa että parempi kun näin alkajaisiksi itse etsii paikan josta kelpo vauhtia latautuu (taitaa 1.1 gigaa olla paketilla kokoa).

Joo, kyllä meni itsellänkin hetki, että löysin hyvän lähteen. Päädyin lopulta torrenttin ja nyt menee vielä tunti, että pääsee testailemaan. Odotukset ovat melko korkealla vaikka kyseessä ei ole edes lopullinen versio. Olen kuitenkin utelias näkemään mihin on tultu. Kirjoittelen sitten kommentteja kun olen saanut kunnolla testailtua...
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #17 : 25.09.2007 22:05 »
BurnBlack Jäsen Viestejä: 62 Basaaripisteet: 0 Profiili PC:lle ei kannata hankkia ellei ole vähintään tuota suosituksen tasoista tietsikkaa ja saa pistää kunnon grafiikka-asetukset. Nimittäin Kutonen on paljon hienomman näköinen kuin tämä uus jollain low-grafiikoilla tai nykivillä mediumillakin (oolrait meikällä on suht surkea kone nykypäivän standardeille). Ruohikko näyttää jo lähemmäksi "karsealta" ja pelaajat lähinnä muovisilta nukeilta verrattuna Kutoseen joka pyörii heikomallakin raudalla mukavasti. High asetuksilla varmaan asia aivan toisella tasolla ! mutta meikän kehohkolla raudalla se ei edes anna pistää high asetusta configeista. Pitäis hankkia joko uus tietsikka tai next-gen konsoli ennen tämän ilmestymistä, siihen asti olis aikaa mietiskellä ja tutkailla mille alustalle tämän hankkisi.

Vasta pari peliä testattuna ja aika ristiriitaiset fiilikset ja kummalliset toistaiseksi tullut tästä uusimmasta, jospa se tästä kun muutaman kymmenen peliä pelaa niin alkaa huomattavasti paremmin hahmottumaan (hyvät ja huonot puolet)...

...mikä jo siltä istumalta pisti silmään niin paljon helpompi oli puikkelehtia kovilla pelaajalla menemään ja nopeita kääntymisiä tekemällä harhukset tuli ikään kuin itsestään mukaan, katkominen oli "helpompaa" vaikkapa pakilla kun vaan juoksi olkaolkaa vasten vastustajan sivuun ja vei pallon mennessään (kutosessa välillä tietsikka pirulainen omisti jotain liimaa nappiksissaan jolla se piti sitä hallussaan väkisinkin). Haltuunotoissa ei mene niin kauaa aikaa vaan sulavammin pystyy samantien jatkamaan, liekö jo liiankin ? Vauhtia tuntui olevan melkoisesti mutta voi johtua osittain siitäkin kun ei saa wide kameralla pelattua :(

Lisätään nyt että ainakin kunnon kierre ! pisti silmään kun päätyrajalta laidalta kirmatessa lujasta juoksuvauhdista pisti keskityksen maalille, lieköhän mahdollista pistellä kulmia tai näitä keskityksiä sillain kierteellä että käyvät päätyrajan toisella puolella matkalla maalille ?

Aika ja useat pelit näyttäköön nyt sit mihin tästä on lopulta ? Muutaman pelin perusteella ei oikein vielä osaa sanoa suuntaan eikä toiseen.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #18 : 29.09.2007 15:09 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt n. 20-30 matsia demoa takana ja fiilikset ovat hieman ristiriitaiset. Alkuvaikutelma oli hieman epäilyttävä. Ohjaus tuntui kulmikkaalta ja muutenkin hommassa oli vähän tönkkö maku. Kun oli pari matsia pelannut alkoi gameplay jo hahmottua ja kävi yhä selvemmäksi, että kyseessä tosiaan on PES. Ulkoasu on minun silmääni ainakin täydellinen. Tietenkin se voisi olla parempi mutta tuo riittää minulle paremmin kuin hyvin ja miellyttää silmää niin uusinnoissa kuin pelatessa.

Pelaajiin on selvästi panostettu. Ronaldinho näyttää todella paljon esikuvaltaan hampaineen ja letteineen ja ylipäätänsä kaikki pelaajat ovat erittäin hyvin mallinnettu.

Gameplaysta sen verran, että kunhan siihen tottuu se vie mennessään. Ohjaus on melko samanlainen kuin aiemmissa peleissä mutta nyt pallo ei pysy kuin liimattuna pelaajilla ja menetyksiä tulee välillä vähän pienemmistäkin kontakteista. Syöttely on sujuvaa, tosin pitkillä syötöillä on edelleen paha tapa välillä lentää paljon pidemälle kuin oli tarkoitus. Pelikaktokset sulautuvat paljon paremmin nyt otteluun ja vapareitakin voi antaa nopeasti suoraan virheen jälkeen. Vapareista puheen ollen: Itse on ole vielä kertaakaan laittanut vaparia suoraan sisään mutta kone laittaa noin 4/5 sisään, alle 30m alueelta. Tämä on todella hälyyttävää, ja toivon, että se korjattaisiin lopulliseen versioon.

Ilahduttavaa oli myös huomata, että pelaajien väliset erot viimeinkin tuntuvat. C.Ronaldolla on hyvin helppo karistaa hitaat puolustajat kannoilta kun pääsee vauhtiin ja Ronaldinho ohittelee kömpelöitä pakkeja ilman suurempia vaikeuksia kunhan pelaaja ei ole täysi tunari.

Tekoälykin on entistä monipuolisempi. En vielä osaa sanoa mukautuuko se pelaajan toimintaan mutta ainakin se käyttää eri hyökkäysmenetelmiä eikä tule aina laidoilta niin kuin aiemmissa peleissä.

Kokonaisuudessaan voin sanoa, että PES 2008 tulee olemaan viihdyttävä, sulava ja sujuva futispaketti mutta lisennssin puute varmasti epäilyttää sarjaan tutustumattomia, mutta itse olen jo tämän päättänyt ostaa kunhan saavat sen ulos noin kuukauden kuluttua, jäämme odottelemaan...
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #19 : 30.09.2007 23:24 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsekin reilut kymmenisen matsia pc:llä vääntäneenä voin heittää jotain kommenttia. Pelattavuus on kaksipiippuinen juttu, peli tuntuu todellakin PES:ltä niin hyvässä kuin pahassa. Tutut näppäinyhdistelmät toimivat edelleen ja pelaajat käyttäytyvät suunnilleen samantapaisesti kuin edellisvuonnakin, hieman suurempia uudistuksia olisi keskitysten matalemman kaaren lisäksi toivonut. Hieman parannuksia kuitenkin pelattavuuteen on tehty. Pelaaja voi pelata fyysisempää, englantilaistyylistä futista jos haluaa, eli laittaa C. Ronaldon ja kaverit lentämään kuin leppäkeihäät. Tämän lisäksi teknisempien pelaajien korostaminen on todella tervetullut uudistus, kun Messillä on pallo ja rupeaa tekemään vauhdinmuutoksia sekä pieniä peippailuja alkavat hitaimmat pakit nopeasti tippumaan kelkasta.

Vapareista puheen ollen: Itse on ole vielä kertaakaan laittanut vaparia suoraan sisään mutta kone laittaa noin 4/5 sisään, alle 30m alueelta. Tämä on todella hälyyttävää, ja toivon, että se korjattaisiin lopulliseen versioon.
Mielestäni vain positiivinen piirre. Ärsytti edellisissä osissa kun 'dinholle ja Kaka'lle pystyi antamaan peleissä mahdollisuuksia vaikka kuinka paljon, ja verkkoon upposi vain pari. Vihdoinkin peli kannustaa järkevään pelaamiseen puolustusalueella, eikä vain neliön pohjaan painamista ja äijän rappaamista.

Pelin tempo on myös AIVAN liian kova, keskialueen yli juostaan järkyttävän nopeasti ja tuntuukin, että FIFA:ssa pystyy hitaamman temmon takia paljon harkitsevampaan rakenteluun. Toivottavasti tahtia hidastetaan valmiiseen versioon, tai edes annetaan pelaajille mahdollisuus itse valita pelinopeuden. Kalkkiviivoille menee tämän vuoden taistelu näiden kahden pelin välillä. Fifassa tykästyin erityisesti pääpallojen sekä rajaheittojen toteutukseen sekä hitaampaan tempoon ja keskityksiin. PES:ssä hyvinä puolina graafinen toteutus tänä vuonna. Pelaajamallit ovat hämmästyttävän aidon näköisiä ja animaatioitakin on viilailtu parempaan kuntoon. Pelien uramoodien toteutus tulee näyttelemään suurta roolia ostopaatöstä tehdessä. Onko Master Leagueta vihdoinkin kehitetty?
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #20 : 01.10.2007 13:35 »
~Sidekick~ Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pelin tempo on myös AIVAN liian kova, keskialueen yli juostaan järkyttävän nopeasti ja tuntuukin, että FIFA:ssa pystyy hitaamman temmon takia paljon harkitsevampaan rakenteluun. Toivottavasti tahtia hidastetaan valmiiseen versioon, tai edes annetaan pelaajille mahdollisuus itse valita pelinopeuden.

Thomas Puhaa karkeasti lainatakseni:

Lainaus
No nyt on tullut pelattua PES 2008:n valmista PS3-versiota melko paljon.

Peli on hieman paremman näköinen kuin 360-versio, pelaajat ovat terävämmät, mutta stadikat ja etenkin nurtsi näyttävät hirveiltä. Ruudunpäivitys takkuilee ihan pikkaisen. Teknisesti ja graafisesti on kyllä hirveätä katsoa PES2008:ia FIFA 08:n teräväpiirtoloiston jälkeen.

Pelin' PES 2008 taitaa olla hieman hauskempi kuin FIFA 08, mutta ei se ole parempi jalkapallon simulaatio. FIFA 08 tarttee tosi paljon treenamista, että siinä alkaa homma luistaa. PES2008 tuntuu täysin samalta kuin ennen, joten sarjan veteraanit paukuttavat helposti maaleja korkeammallakin vaikeustasolla. Pelin tempon on myös hillitön. Keskikentän yli vain juostaan siinä missä FIFAssa pitää olla vähän pelirakenteluakin.

Eli ei kannata liikaa odotella tuon PESsin  temmon hidastumista lopulliseen versioon.

Ensimmäisestä PESsistä asti olen luottanut Konamin kädentaitoihin, mutta tänä vuonna viimein se väistämätön tapahtuu eli itsellä jää pes hyllyyn ja FIFA lähtee mukaan. Väistämätön siinä mielessä, että Pro Evo on yksinkertaisesti pyörinyt liian kauan paikallaan ja jälleen tänä vuonna sama toistuu. Muutama uusi joukkue saatu lisensoitua ja pikkusen tekoälyä hiottu ja sille keksitty joku hieno nimi, sekä tietenkin pari uutta liikettä pelaajille, mutta siinäpä ne uudistukset alkavat sitten olemaan. Graafisella puolella kyseisiä pelejä ei saisi edes samassa lauseessa mainita. Sen verran paljon FIFA on edellä.

Mutta eniten itseä harmittaa juurikin tuo paljon puhuttu pelin tempo. Ei voi yksinkertaisesti ymmärtää että mitä Konamin pojat ajattelevat, kun joka vuosi pelin tempoa vain nostetaan. Fifassa on pelin tempo mitä parhain. Myös asia joka toi pisteitä FIFAn laariin oli se, että peli vaatii todella paljon harjoittelua ja pelaamista, että se alkaa sujumaan. Toki myös sama pätee Pessiin, mutta kun siinä on pikkusen liian helppoa ollut menneinä vuosina ottaa se kentän nopein pelaaja ja porhaltaa omalta kenttäpuoliskolta maalintekoon.

Toki FIFAssakin on huonot puolensa. Vaikka pelattavuus ei edelleenkään ole pessin tasolla, mutta tänä vuonna se kumminkin on niin lähellä, että sen perusteella enään en voi pessiä ostaa. Edellisvuosina kun se lähes yksi ja ainoa syy pessin ostoon on ollut se parempi pelattavuus. Lähes kaikilla muilla osa- alueilla FIFA tuntuu tänä vuonna olevan aika vahvoilla.

Kunhan vain nyt Pro Evolution Soccer 2009 olisi sitte se peli, missä tempo on matala, vaikeusastetta on nostettu ja uuden sukupolven koneista olisi otettu moninkertaisesti enemmän tehoja irti, niin kyllä se sitten taas tulee siirryttyä pessin puolelle. :P
http://www.last.fm/user/Sidekick_87/
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #21 : 01.10.2007 16:07 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kunhan vain nyt Pro Evolution Soccer 2009 olisi sitte se peli, missä tempo on matala, vaikeusastetta on nostettu ja uuden sukupolven koneista olisi otettu moninkertaisesti enemmän tehoja irti, niin kyllä se sitten taas tulee siirryttyä pessin puolelle. :P
Don't get your hopes up. Muistan joskus lukeneeni Seabassin haastattelusta, että miehen tavoitteena ei ole täysin realistinen futispeli, vaan arcaden ja realismin sekoitus, jonkalaiset harvoin onnistuvat. Jos olisi edes PES 6:n tempo säilytetty niin olisin ollut tyytyväinen, mutta on pitänyt vielä nostaa! Tuntuu siltä, että tämä 2008 on se peli, joka kuutonen olisi pitänyt olla.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #22 : 01.10.2007 16:12 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Hmm, FIFA 08:a on paljon ylistetty sen graafisen puolen osalta. Itse latasin PC:lle demon ja säädin asetukset kaakkoon mutta peli näyttää ainakin minun silmääni melkein FIFA 07:lta, kuitenkin ilman sitä ihme sumu/blur efektiä. Kuseeko jokin demossa vai mitä hittoa? Toivottavasti EA ei tee sitä virhettä, että jättää PC-versiosta next gen grafiikat pois ja laittaa vanhan pelimoottorin tilalle, jos näin käy niin on kallistuttava PESiin, sillä sen demon perusteella minkä minä latasin on FIFA 08 aika heikoilla jos katsotaan mikä peli näyttää parhaalta.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #23 : 01.10.2007 16:26 »
BurnBlack Jäsen Viestejä: 62 Basaaripisteet: 0 Profiili
Hmm, FIFA 08:a on paljon ylistetty sen graafisen puolen osalta. Itse latasin PC:lle demon ja säädin asetukset kaakkoon mutta peli näyttää ainakin minun silmääni melkein FIFA 07:lta, kuitenkin ilman sitä ihme sumu/blur efektiä. Kuseeko jokin demossa vai mitä hittoa? Toivottavasti EA ei tee sitä virhettä, että jättää PC-versiosta next gen grafiikat pois ja laittaa vanhan pelimoottorin tilalle, jos näin käy niin on kallistuttava PESiin, sillä sen demon perusteella minkä minä latasin on FIFA 08 aika heikoilla jos katsotaan mikä peli näyttää parhaalta.

PC:n Fifa 08:n demo on aivan karmea tekele. Mitä ohimennen nähnyt XO360-version kaupassa pyörimässä niin onhan siinä aivan eriplaneetalta olevat grafiikat (tiedä sitten mitään pelattavuudesta, kun en ole pelannut next-gen konsoleilla). EA ei taida enää tietsikkapelaajista välittää juuri paskan vertaa vaan keskittyy noihin next-gen konsoleihin erinäisissä urheilusarjoissaan, tosin eipä se Konamikaan ole tietsikkapelaajista juuri koskaan välittänyt, tai no joskus kauan sitten MSX:n aikoihin.

Saas nyt nähdä itselleni tuo PES 2008 demo oli kuitenkin meikäläisellä pettymys. Varsinkin sen jälkeen kun tekijät hehkuttivat että vaikka mitä huikeita lisäyksiä pystyvät tekemään kun saavat tehokkaampaa rautaa alle, liekö rajat jo kuitenkin pitkälti löytyneet sittenkin ? Toki uskoa on että hitusen viimeistellympi olis lopullinen versio (ja tulevaisuudessa toivottavasti pystyvät oikeasti hyppäämään aivan uudelle tasolle uusien konetehojen myötä) mutta Kutonen taitaa tulevana vuonna edelleen antaa melkoisen taiston tälle uusimmalle.

Mitä graafisiin uudistuksiin tulee niiin uusinnoissa/lähikuvissa naamataulut näyttävät paremmilta mutta pelikuvakulmasta ei niinkään mullistavaa kuin olis toivonut, varsinkaan animaatio ei kovin suurta loikkaa ole ottanut. Äänimaailmaankin sais joskus panostaa, kiitos, nousis jo tuolla yleinen fiilis aivan toiselle tasolle. Tekoäly se tärkein kuitenkin on, jos sen saavat uudelle tasolle niin sitten kelpaisi nykyisellääkin mutta ei taida sekään mitään mullistavaa harppausta ottaa eteenpäin.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #24 : 01.10.2007 16:46 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Siis voi helvetti, tarkoittaako tämä nyt sitä, että me PC-pelaajat joudumme katselemaan tuota hirvitystä, mitä demossa näkyy lopullisessa pelissä? Ei voi olla totta jos näin on. Jos Konamikin on tehnyt PC-versiosta next-gen versioita vastaavan niin miksei EA sitten? Nyt kyllä vitutttaa tosissaan jos Fifa 08:n lopullinen PC-versio(julkaistu jo?) on tuollaista paskaa.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #25 : 08.10.2007 15:12 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Tulee aivan mieleen 'poolin nousu mestareiden liigan finaaleissa Milania vastaan: http://www.winningelevenblog.com/2007/10/wenb-on-location.html

Tärppejä tekstistä:
WENB:n tyyppi on siis kutsuttu testaamaan todella uutta koodia Konamin PR-miesten toimesta.
"The first thing to hit me was the slow pace. It's been a while since playing an advanced version in Leipzig, so it was much clearer for me compare the two versions." "...it's very close to the speed of Fifa 08." "...the 'keepers are certainly miles better than the demo."

Kylläpä repäisi Konami, jonka en muista korjanneeni yhtään ISS- tai PES-peliä koskaan aikaisemmin näin lähellä julkaisua. Thumbs up menoa, ja tämän kauden futispelin valinta ei ole niin selvää sittenkään.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #26 : 08.10.2007 15:53 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tulee aivan mieleen 'poolin nousu mestareiden liigan finaaleissa Milania vastaan: http://www.winningelevenblog.com/2007/10/wenb-on-location.html

Tärppejä tekstistä:
WENB:n tyyppi on siis kutsuttu testaamaan todella uutta koodia Konamin PR-miesten toimesta.
"The first thing to hit me was the slow pace. It's been a while since playing an advanced version in Leipzig, so it was much clearer for me compare the two versions." "...it's very close to the speed of Fifa 08." "...the 'keepers are certainly miles better than the demo."

Kylläpä repäisi Konami, jonka en muista korjanneeni yhtään ISS- tai PES-peliä koskaan aikaisemmin näin lähellä julkaisua. Thumbs up menoa, ja tämän kauden futispelin valinta ei ole niin selvää sittenkään.

Jos asia tosiaan on noin mitä tuossa blogissa lukee niin tämähän on pienen juhlan paikka! Siis erinomaista jos tempoa on hidastettu koko versioon, sillä se on demossa tosiaan aivan liian korkea ollakseen realistinen ja onneksi Konami on huomioinut asian ja tehnyt korjauksia, thumbs uo indeed...
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #27 : 13.10.2007 13:00 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili http://pelaajalehti.com/2007/10/11/pro-evolution-soccer-2008-wii-konami-pelaaja-dani-alves-sevilla/

Näyttää monimutkaiselta.. mutta mielenkiintoiselta tuo ohjaussysteemi.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #28 : 14.10.2007 10:27 »
BurnBlack Jäsen Viestejä: 62 Basaaripisteet: 0 Profiili
Siis voi helvetti, tarkoittaako tämä nyt sitä, että me PC-pelaajat joudumme katselemaan tuota hirvitystä, mitä demossa näkyy lopullisessa pelissä? Ei voi olla totta jos näin on. Jos Konamikin on tehnyt PC-versiosta next-gen versioita vastaavan niin miksei EA sitten? Nyt kyllä vitutttaa tosissaan jos Fifa 08:n lopullinen PC-versio(julkaistu jo?) on tuollaista paskaa.

Laitetaan nyt näin PESsi fanittajan mietteitä siitä toisestakin sarjasta tänne.

Pitihän sitä PS3-versiota FIFA 08:sta sitten testailla (kotiuttaa) kun sitä PESsiä tässä odottelee ja mukavan positiiviset tunnelmat näin alkuun olleet, ennakko-odotustani reilusti paremmin iskenyt ainakin meikään toivottavasti jaksaa kantaa myös pidemmän päälle. No turpiin on tullut hieman heikommallakin vaikeustasolla ja pelkkiä tappioita (no ainakin pitäisi haastetta piisata) mutta ei kuitenkaan ole tullut sellainen tunne että kone hirveästi huijaisi tai mitään mahdollisuutta ei olisi pärjätä tässä pelissä vaikkapa heikojen kontrollien takia...

...meikäläistä sekoittaa ihan helkkaristi se että tässä ja siinä toisessa pelisarjassa on toi laukaus sekä korkea keskitys napit niin täysin päinvastoin ei totu millään ja aina lähtee just ”vääränä” selkäytismestä. Tai no kun toisen kontrolleihin just tottunut niin menee toisessa vallan sekaisin.

Kontrollointi tuntuu olevan melkoisen monipuolista mutta toistaiseksi meikäläisellä mennyt aika pelkästään perusnappien opiskeluun ja kikkailut jättänyt suosiolla pois. Tosin vaikuttaa että noi harhautukset/kikat on tehty yllättänkin hyvin ja näppärästi toimiviksi ja vaikuttaa hauskoilta (mitä siinä pelin latauksen aikana voi leikkiä pallon kanssa) toivottavasti niitä toivottavasti aikanaan luontevasti oppii käyttämään. Vaikuttaa kuitenkin hyvin lupaavalta tuolta osin.

Kerrankin saatu oikeasti Kunnollinen kuvakulma mukaan mistä näkee vähän enempikin sitä kenttää. Tää FIFAn peruskuvakulma kelpais kyllä meikäiläisen mielestä todella mainiosti PESsiinkin myös, kiitoksia. Meikäläisen mielestä huomattavasti parempi ja tärkeämpää että näkee keralla hieman enempi kentästä ja missä on pelaajia ja minne päin liikkuvat, kuin se että näkee tarkasti läheltä jonkin nappisten merkin (nää jälkimmäiset sitten uusinnoissa). Tuossa on tässä onnistuttu mainiosti ja toi be a pro muodon kuvakulma kikkailukin vaikuttaa ihan mukavalta ja jopa kätevältä.

Ehkä PESsissä on jotenkin se viimeinen elävyyden tunne varsinkin maalitilanteissa hitusen paremmin läsnä (että jokainen tilainne on täysin ainutlaatuinen ja ennen kokematon vielä vuodenkin päästä). Kaikin puolin vaikuttaa vähintään kuitenkin varteenotettava vaihtoehto ja varmaan tulee tätä pelattua sen jälkeenkin kun PESsin hankkiin eikä mene siinä samassa rytäkässä vaihtoon heti.

Nyt on sitten kaksi suht realismiin pyrkivää hyvää jalkapallopelisarjaa. Tulevaisuutta ajatellen tietänee vielä parempia aikoja virtuaaliviheriöiden ystäville kun kummankin on taas ensi vuodeksi pistettävä parastaan ettei putoa toisen kyydistä.

Oikeasti positiivinen ylläri ja kannattaa paatuneimpien fanittajakuntien pelata myös ”vihulaisleirien” pelejä näköjään ainakin tänä vuonna, avartavat mukavasti ja antavat taatusti kumpikin omalta osaltaan nautinnollisen pelikokemuksen, hieman erityylisen mutta maukkaan. Harmi että PC-versio lienee myös lopullisessa muodossaankin aivan toinen peli (negatiivisessa mielessä) kuin mitä näille uudemmille konsoleille tehty tuotos.
tallennettu
Re: Pro Evolution Soccer 2008 « Vastaus #29 : 27.10.2007 20:17 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Omistaako joku jo peliä? Kriittistä kommenttia, kiitos!
PC Action on laittanut sivuillensa kuvia PES:n pelaajista, ja onpa Suomen maajoukkue aivan järkyttävää tavaraa: http://www.pcaction.de/?menu=browser&mode=article&article_id=617716&entity_id=-1&image_id=718039&page=11
Jääskeläisessä ja Hyypiässä nyt on hieman yritystä, mutta kaikki muut... Miltei kaikissa muissa on käytetty tismalleen samaa naamapohjaa ja vaihdettu päähän vuoden-pari vanha hiustyyli. Hämmästyttävästi kuitenkin Mika Nurmela on jopa lähellä esikuvaansa.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines