Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Playstation 4 julkaistaan Euroopassa: 29.11.2013
  • Gravity Rush Remastered: 03.02.2016
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 40
Tulostusversio
Aihe: PlayStation 4  (Luettu 273758 kertaa)
Re: PlayStation 4 « Vastaus #270 : 22.02.2013 17:55 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Puhelimethan ostetaan usein kytkykaupoilla. Varmaan sillä ihmiset todistavat itselleen, että tämä oli melkein ilmainen, kun maksan sen puhelinlaskussani.

Mitäs mieltä porukka muuten on konsolien mahdollisesta kytkykaupasta? Microsoftinhan on ainakin huhuttu mahdollisesti myyvän seuraavaa Xboxia kytkyllä kaapelifirmojen tms. välityksellä, kun se on olevinaan niin mediasoitinta. Ostaisitteko PS4:n kytkynä, esim. kahden vuoden pakollisen PS+ -jäsenyyden kanssa?

Itsellä ei ainakaan olisi ongelmaa ostaa kytkynä, jos hinta olisi puhelimien tapaan loppupeleissä hieman matalampi.
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #271 : 22.02.2013 19:58 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili Gaffilla on kovaa keskustelua siitä, oliko Deep Downin kuvamateriaali aitoa pelikuvaa vai CGI:tä.

Mitä mieltä Lauta on? Oliko näytetty kuva pelikuvaa vai ei?
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #272 : 22.02.2013 20:39 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Gaffilla on kovaa keskustelua siitä, oliko Deep Downin kuvamateriaali aitoa pelikuvaa vai CGI:tä.

Mitä mieltä Lauta on? Oliko näytetty kuva pelikuvaa vai ei?

Keskustelu näytti viimeksi siltä, että ne ketkä sanovat sen olevan pelikuvaa kertovat myös todisteita asian puolesta (grafiikkabugeja ym.) mutta en ole vielä kuullut mitään CGI:n puolesta todistavaa. Toisekseen jossain haastattelussa puhuttiin kehittäjien kertoneen, että tuollainen grafiikka on kyllä periaatteessa mahdollista jossain putkijuoksussa.

Sanoisin, asiasta mitään sen kummemmin tietävänä, että koko homma oli in-engine. Reaaliaikaisesta pelikuvasta en uskaltaisi puhua, mitä nyt muutaman sekunnin pätkä näytti siltä että voisi olla. Toisekseen aika turhaa olisi demota pelimoottoria CGI-animaatiolla. Kyseessähän nyt oli kuitenkin enemmänkin pelimoottorin esittely, kuin varsinaisen pelin julkistus.

Tämä voisi olla reaaliaikaista "pelikuvaa":
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Edit:
Hmm, VGLeaks raportoi seuraavaa:

Lainaus
Deep Down is the Dragon’s Dogma sequel for the next-gen. Capcom started Panta Rhei one year ago. Deep Down has been alive since three months. The video is amazing, but not totally real, it was an (supposedly) in-engine presentation. Retail game should show those visuals, at least is the Capcom’s goal.

http://www.vgleaks.com/deep-down-will-be-dragons-dogma-2-tentative-title/


« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 20:49 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Re: PlayStation 4 « Vastaus #273 : 22.02.2013 22:11 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Piti oikein kokeilla ja toden totta, peukaloiden nivelet on asetettava DS3:n tattien päälle jos haluaa saada sisäänpäin taittaessa peukalot koskemaan.

Nyt joudut kyllä laittamaan kuvan yliluonnollisen lyhyistä peukaloistasi, jos noin pitää liioitella. ;)

:lol: Pitänee illalla napsaista, kun kotiin pääsen.

Ehdin ensin. :) Ihan kärkeen kuva "pelivälineestä" (SFW):

https://dl.dropbox.com/u/19171321/Photo%2022.2.2013%2021.43.15.jpg


Ja tässä kuva normaalista peliasennostani. Peukalon sormenjäljen keskikohta (ei lähelläkään niveltä) on tatin keskellä, jotta mihin tahansa suuntaan voi painaa samalla voimalla ja pelkäämättä lipsumista.

https://dl.dropbox.com/u/19171321/Photo%2022.2.2013%2021.34.38.jpg

Tai siis noin pelaan muilla ohjaimilla, DualShockilla se ei onnistu. Tässä kuva siitä mitä tapahtuu, kun haluan esim. FPS-pelissä liikkua oikealle ja katsoa vasemmalle. Peukaloiden paikkaa ei ole siirretty milliäkään edellisestä kuvasta. Peukalot overlappaavat noin sentin verran, jos siis vähän jeesaan tuota asentoa niin etteivät peukalot törmää toisiinsa.

https://dl.dropbox.com/u/19171321/Photo%2022.2.2013%2021.34.44.jpg


Kyllä, kaikkeen tottuu, kaikkien ei tarvitse nyt tulla kertomaan miten hyvin DualShock istuu kädessä 15 vuoden harjoittelun jälkeen. Mutta tatit ovat niin lähellä toisiaan, että pelitapa ei ole sama kuin muilla ohjaimilla, ja pakon edessä peukalonkärjillä pelaaminen ei ole ideaalia. En sano että se on mikään kauhea vaiva, mutta se ei vain ole ideaalia. Varsinkin kun tatit olivat vielä kuperat. Hyvä siis, että ainakin kuvien perusteella laajensivat väliä vähän JA muuttivat ne koveriksi.

Mutta imago/identiteettihommahan tuo on Sonylle, muuten olisivatkin tämän vaihtaneet jo aikaa sitten. Itseasiassa nyt onkin siistiä, että kaikilla kolmella valmistajalla on analogitikut eri paikoissa, ohjaimesta näkee heti mille se kuuluu. (Olettaen että Microsoft pitää omansa paikoillaan)
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #274 : 22.02.2013 22:30 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 5 Profiili
Lainaus
Deep Down is the Dragon’s Dogma sequel for the next-gen. Capcom started Panta Rhei one year ago. Deep Down has been alive since three months. The video is amazing, but not totally real, it was an (supposedly) in-engine presentation. Retail game should show those visuals, at least is the Capcom’s goal.

Ah, jos näin on, niin me so happy! DD:n (sama lyhennyskin vielä!) tuleminen saattaakin määrittää sen, milloin konsolin osto on edessä. Ja mitä demottuun matskuun tulee, niin reaaliaikaista se ei tosiaankaan ole, mutta jos itse peli edes tulee pyörimään samanlaisella moottorilla, niin kyllä käy.


Ymmärrän, että ihmisillä on omat mielipiteet, mutta ei nyt mennä liian pitkälle. Miksi kaikissa alogitatteja aikaisemmissa ohjaimissa ristiohjain on ollut sillä paikalla missä se on esim. Dualshokissa? Jos ne tatit on niin luonnollisella paikalla, niin luulisi että se ristiohjain ja napit oli sijoitettu samoin kuin dualshokin tatit nyt? Pelasitko aikoinaan SNES:iä ja sanoit "Oispa tää ristiohjain vähän alaoikeelle ja napit alavasemmalle niin tää ois PARAS OHJAIN IKINÄ!!!!!". Tuskin.

PS4:n ohjaimesta sen verran, että vaikka tatit ovat päin persettä, näyttää ne sentään paremmilta. Vielä jos saavat hieman jäykkyyttä niihin, niin kyllä sillä pelaa. Tosin vain 20 minuuttia kerrallaan.

Päätit sitten kostoksi kans liiotella, vai?

Ikävä kyllä asia ei ole ihan niin yksinkertainen kuin haluaisit. Ensinnäkin on selvää, että ihmisten kädet ovat eri mallisia, sormet eri mittaisia ynnä muuta. Universaalisti "luonnollista" sijaintia ei siis ole, vaikka yleisellä tasolla optimaalista voidaan toki etsiä. Ja mitä ohjainvertailuusi tulee, niin vanhoissa ohjaimissa d-padi ei ole samalla paikalla kuin DualShockissa, sillä kyse on täysin eri mallisista ohjaimista. Ei SNES-ohjain istu käteen samalla lailla kuin DS3, ja näin ollen napitkin löytävät hieman eri sijainnin. Lisäksi(tämäkin piti käydä erikseen kokeilemassa) ei mun peukalo asetu lepotilassaan SNES-ohjaimenkaan d-padin keskiöön, vaan vähän siitä oikealle. Asia, millä ei ole yhtään mitään väliä, sillä pelatessa sormi on kuitenkin koko ajan liikkeessä, mutta jos tästä nyt halutaan se parhauden mittari tehdä, niin paska ohjainhan se silloin vissiin on? Toisaalta on hassua alunperinkään olettaa, että aikanaan kaikki tehtiin juuri oikein. NESin laatikko-ohjainkin oli tietysti ergonomisesti hyvä käteen, eikö?

Ja viimeisenä pointtina, oli vanhojen ohjainten napit missä päin maailmaa hyvänsä, niin en minä halua kumpaakaan ohjauselementtiä - tattia tahi ristiohjainta - ns. parhaalle paikalle, sillä tarvitsen molempia lopulta lähes yhtä paljon. On siis vain hyvä, että molempiin joutuu sormeaan hieman liikauttamaan, mutta samalla molempien käyttö on mahdollisimman vaivatonta ja miellyttävää. Ja näin tuntuu ainakin mun käsissä kaikissa nykyohjaimissa (kyllä, myös Xboxilla) olevan, ja padien sekä vahvuudet että heikkoudet ovat aivan muualla - tärkeimpinä ehkä nappien painotuntuma sekä ohjaimen muotoilu. Ainakin muotoilussa DS3 jää vaikkapa XO:lle selkeästi toiseksi, mutta sillä, kummin päin ohjauselementit ovat, ei ole mitään tekemistä kummankaan ohjaimen laadun kanssa.

____________________________________________________________________________


Finngamer: Hoho, mahtavan virallinen suoritus. Ja kyllä, minustakin on todella viehättävää että kunkin konsolin ohjain on persoonallinen. Mutta tsiisus, seitsemän sentin peukalo!? Nyt vasta ymmärrän, että ongelmasi saattaa ihan oikeasti olla validi. Odotappas hetkinen, niin virittelen kuvausstudion pystyyn jotta saan näin yksin kotona ollessani vastaavan setin otettua.

EDIT. Tässä tulloo:

- Pelivälineistä orgaanisempi
- Neutraali ote
- Vastakkaisvääntö

Kuvasin kaksi viimeistä tuolin päälle asetetun kännykän automaattikuvauksella, enkä siis ole itsekään irrottanut otetta tai siirtänyt peukaloita kuvien välissä. Se niveltehoste tässä toki paljastuu, mutta tarkoitin kun sanoin, etteivät sormet ole koskaan kohdanneet. Lisäksi mulla tuo ote toimii niin päin, että pelaisin mielelläni hieman enemmän sormien kärjillä, ellei kupera pinta tosiaan olisi ajan kanssa hieman liukas. Siinä tapauksessa siis ko. ongelma olisi entistä kauempana.

Hauskan vertailun ohessa on kuitenkin hyvä muistaa, että tämä ampuu vähän pointista ohi, kun kerran tuli jo myönnettyä ettei tattien siirtämisestä hieman ulospäin olisi haittaa. Samaten monta muuta selkeää DS3:n heikkoutta näyttää olevan korjattu, eli hyvä padi tulossa! Halusin vain tuoda esille sen, etten vaihtaisi tatin ja d-padin paikkaa, koska molempiin sijainteihin joudun siitä paljon puhutusta lepoasennosta kurottamaan kuitenkin, ja koska ikonisuus. :)


« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 23:04 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #275 : 22.02.2013 23:34 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Itselleni tattien sijainnilla ei ole mitään väliä. En koskaan lepuuta koko peukaloa niiden päällä, vaan käytän ainoastaan peukalon kärkiä ja liikutellessani tatteja "työnnän" niiden (tattien) reunoista haluamaani suuntaan. Tämän takia itselleni esim. XO:n ohjain on ehkäpä jopa hieman huonompi, koska sen vasemman tatin sijoittelu miltei pakottaa pitämään koko peukaloa sen päällä, mutta hyvin silläkin pelaa.
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #276 : 22.02.2013 23:36 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 779 Basaaripisteet: 6 Profiili Itse en voi vaan sanoin kuvailla, miten osaa ottaa pannuun, kun tuon tatin paikan muuttaminen on niin vaikeaa. Ehkä se on juurikin tuo finngamerin mainitsema identiteettikysymys, koska mitään muuta järjellistä syytä en tuolle 80-luvun ratkaisulle keksi. Ehkä paskat tatit ovat Sonylle se tavaramerkki, josta he haluavat pitää kiinni. Ei ne muuten varmaan olisi laittaneet Vitaankaan vielä surkeampia tatteja kuin PSP:ssä on. Tällä hetkellä PS4 vaikuttaa unelmaiselta konsolilta ja siitä syystä tämä jurppii vielä normaaliakin enemmän. Toki uusi muotoilu voi tehdä kapulasta huomattavasti aiempaa paremman, mutta joka tapauksessa se tatti on väärässä paikassa, eikä se ole edes ainoa ongelma niiden kanssa. Ne ovat edelleen lörpöt kuin Mähösen riipputissit, ellei DS4:n tattien rakennetta ole olennaisesti muutettu. Tietenkin jotkut kovat plesemiehet väittää sitä hyväksi ratkaisuksi, mutta niinhän jotkut Nipan pojutkin pitää Wiimotea täydellisesti toimivana ohjaimena.

Ohjaimen kestävyydestä täytyy silti antaa isoa plussaa Sonylle. Siinä missä Boxin ohjaimet hajoavat hetkessä ja ovat heikompia kuin N64:n kapulat, niin en muista että olisin koskaan saanut rikottua yhtään leiskarin kapulaa.
tallennettu
Vs: Re: PlayStation 4 « Vastaus #277 : 22.02.2013 23:52 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
- Pelivälineistä orgaanisempi
- Neutraali ote
- Vastakkaisvääntö

Kuvasin kaksi viimeistä tuolin päälle asetetun kännykän automaattikuvauksella, enkä siis ole itsekään irrottanut otetta tai siirtänyt peukaloita kuvien välissä. Se niveltehoste tässä toki paljastuu, mutta tarkoitin kun sanoin, etteivät sormet ole koskaan kohdanneet. Lisäksi mulla tuo ote toimii niin päin, että pelaisin mielelläni hieman enemmän sormien kärjillä, ellei kupera pinta tosiaan olisi ajan kanssa hieman liukas. Siinä tapauksessa siis ko. ongelma olisi entistä kauempana.

Samanpituinen peukkuhan sulla on, minulla oli asteikon nollakohta tuossa toisen nivelen kohdalla, sinulla asteikko alkaa senttiä sitä ylempää.

Mutta eihän tässä ulokkeen pituudella ole väliä, vaan sillä mihin sen tuikkaa. Itse haluaisin pitää peukaloa keskellä tattia, ja silloin tuo tila ei riitä. En siis yhtään epäile noiden sinun kuvissasi olevien peukaloiden asemointia, päinvastoin. Tuollainen sen pitääkin olla, sillä DualShock 1/2/3:lla ei ole vaihtoehtoja.
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #278 : 23.02.2013 00:00 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 948 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Itse en voi vaan sanoin kuvailla, miten osaa ottaa pannuun, kun tuon tatin paikan muuttaminen on niin vaikeaa. Ehkä se on juurikin tuo finngamerin mainitsema identiteettikysymys, koska mitään muuta järjellistä syytä en tuolle 80-luvun ratkaisulle keksi. Ehkä paskat tatit ovat Sonylle se tavaramerkki, josta he haluavat pitää kiinni. Ei ne muuten varmaan olisi laittaneet Vitaankaan vielä surkeampia tatteja kuin PSP:ssä on. Tällä hetkellä PS4 vaikuttaa unelmaiselta konsolilta ja siitä syystä tämä jurppii vielä normaaliakin enemmän. Toki uusi muotoilu voi tehdä kapulasta huomattavasti aiempaa paremman, mutta joka tapauksessa se tatti on väärässä paikassa, eikä se ole edes ainoa ongelma niiden kanssa. Ne ovat edelleen lörpöt kuin Mähösen riipputissit, ellei DS4:n tattien rakennetta ole olennaisesti muutettu. Tietenkin jotkut kovat plesemiehet väittää sitä hyväksi ratkaisuksi, mutta niinhän jotkut Nipan pojutkin pitää Wiimotea täydellisesti toimivana ohjaimena.

Ohjaimen kestävyydestä täytyy silti antaa isoa plussaa Sonylle. Siinä missä Boxin ohjaimet hajoavat hetkessä ja ovat heikompia kuin N64:n kapulat, niin en muista että olisin koskaan saanut rikottua yhtään leiskarin kapulaa.

Toivottavasti tulee tämmöinen vastaava myös PS4:lle. 20 euroa maksoi Gamestopissa ja äärettömästi parempi kuin Dualcock. Tatit oikealla paikalla, parempi tuntuma tateissa ja liipasimelta tuntuvat liipasimet. Bonuksena ledivalaistus! D-padi on tosin paskempi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #279 : 23.02.2013 00:04 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 577 Basaaripisteet: 4 Profiili Hyissssaatana.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #280 : 23.02.2013 00:05 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 169 Basaaripisteet: 0 Profiili Kerro minulle, että miten se vasemman käden peukalo vaatii, että tatti on juuri tuossa kohdassa, mutta oikean käden peukalolla voi käyttää tattia joka on aivan eri paikassa. Jos vasemman tatin paikka on jotenkin ergonomisempi niin eikös silloin pitäisi sen oikean tatinkin olla samalla korkeudella eli se wiiu:n padi olisi se kaikista paras?
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #281 : 23.02.2013 00:11 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Siis "luonnollinen" paikka vanhojen ohjaimien pohjalta on minusta aina ollut järjetön väite. Eihän niissä vanhoissa ollut edes kahvoja ja niistä otettiin täysin erilainen ote, kuten otetaan kahvallisistakin aina erilainen, riippuen ohjaimen muotoilusta. Tätä on vaikea selittää, pitäisi päästä ihan puhumaan mitä tarkoitan ja miksi pidän tuota kyseistä argumenttia täysin turhana, kyseessä on monien asioiden summa.

Sharkie kiteyttää asiaa aika hyvin. Siihen liittyy sitä, että ohjain on kokonaisuus, sormia liikutetaan, muotoilu ja kahvat ovat erilaisia, sentti sivulle tai ylös tatin kanssa tietynlaisessa muotoilussa muuttaa sitä "luonnollisempaan" tai paskempaan suuntaan, toisenlaisessa muotoilussa sentti toiseen suuntaan on parempi jne. En vaan ymmärrä millään tapaa, että se, että aikojen alusta ohjaus on ollut jossain suorakaiteen muotoisessa palikassa jossain siinä peukalon paikkeilla, määräisi, että täysin eri tavalla muotoillussa ohjaimessa olisi olemassa joku maaginen luonnollinen paikka, joka polveutuu suoraan sieltä suorakaiteen paikasta, vaikka ohjaimista pidetään aivan eri tavalla kiinni.

 Ja minulla ainakin, jos otan Dualshockista kiinni, asettuvat peukalot sinne startin ja neliön, selectin ja oikean ristiohjainsuunnan välimaastoon. Ei siis sinne, missä tatin "pitäisi" olla. Testasin myös XO:n ohjaimella, mihin sormet "luontaisesti" asettuvat, jos vain otan ohjaimen käteen ja tuossa muotoilussa peukalot osuvat suunnilleen sinne ristiohjaimen ja analogisen, startin ja analogisen välimaastoon lepäämään, eli samoille paikoille kuin Dualshockissa. Tästä alas (eli siellä, missä DS:n tatit ovat)peukalot pystyvät liikkumaan vapaammin. Ylhäällä taas (eli siellä missä XO:n tatti on) alkaa tulemaan peukalon liikkuvuus vastaan etenkin vasemmalla tatilla vasemmalle käännettäessä ja peukalo osuu myös välillä etusormen alaosaan. Vitalla tämä tulee ristiohjaimella erityisen ikävästi vastaan, kun en pysty esim. kunnolla tekemään vasemmalle päin shoryukeniä tai tulipalloa, koska vasemmalle käännettäessä peukalo on niin paljon kömpelömpi tuossa asennossa. Ja jälleen etusormen alosa tulee vielä paljon pahemmin vastaan, koska Vitasta ote on vielä niin erilainen verrattuna XO:hon tai DS:ään, muotoilun ja kahvojen puutteen vuoksi.

Eikä se(kään) ole minusta mikään määritelmä, että tatin luonnollinen paikka olisi siinä kohdassa, mihin käsi asettuu ohjaimesta kiinni ottaessa, koska ohjain elää koko ajan kädessä. Ei se paikka, mihin sormi asettuu yhdessä asennossa ohjainta pidettäessä ole se "totuuden paikka".

Huomasin myös tatteja pyörittäessä jälleen kerran, etten pidä noista XO:n analogisten kuopista. Jossain rauhallisessa pelissä ne eivät haittaa, mutta enemmän käsiteltäessä jotenkin haittaavat ja pakottavat tietynlaiseen käsittelyyn, joka ei tunnu luontaiselta.

Testasin myös itse, miten käsittelen ohjainta. Sain peukalot osumaan yhteen, jos laitoin sormet vähän normaalia pidemmälle ja laitoin tietyllä tavalla sormet, kun käänsin tatteja. Tuntui kuitenkin todella omituiselta käsitellä tatteja noin. Normaalisti käsitellessä peukaloni eivät osuneet yhteen, vaikka pyörittelin tatteja kuinka. Minulla on sisälle tatteja kääntäessä tavallaan nivelet siellä ulkoreunoilla, peukalot aivan suorina. Aivan peukalon kärjillä en pysty käsittelemään hyvin. Veikkaan, että Aiviksen tapa on lähelä sitä, mitä itse teen. Vaikea kuvailla sanoin.. Hyvä kuitenkin, että DS4:ssä tatit ovat vähän enemmän etäällä tosistaan, niin useampi käsittelytapa onnistuu.

Huhhuh, olipa taas järkevää ajankäyttöä vertailla.. :lol:

Ja partajeesus laittoi viestin aikana vielä sen viimeisen jutun, joka itseäni on aina ihmetyttänyt. Eli miten tähtäyskädellä, joka vaatii miljoona kertaa enemmän hienosäätöä, oikea tatti toimii kuitenkin ihan hyvin siellä alhaalla täysin "epäluonnollisessa" paikassa. Tämä on se suuri mysteeri, joka mielestäni joo..  Jos dualshockin vasen tatti on aivan mahdoton, niin mahdoton, että kone jää hyllyyn vain tällaisen vuoksi, niin ei sillä XO:n oikealla tatilla osuta kyllä edes ladon seinään räiskinnöissä, jossa tattia pitäisi hallita tarkasti.
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #282 : 23.02.2013 00:21 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 5 Profiili
- Pelivälineistä orgaanisempi
- Neutraali ote
- Vastakkaisvääntö

Kuvasin kaksi viimeistä tuolin päälle asetetun kännykän automaattikuvauksella, enkä siis ole itsekään irrottanut otetta tai siirtänyt peukaloita kuvien välissä. Se niveltehoste tässä toki paljastuu, mutta tarkoitin kun sanoin, etteivät sormet ole koskaan kohdanneet. Lisäksi mulla tuo ote toimii niin päin, että pelaisin mielelläni hieman enemmän sormien kärjillä, ellei kupera pinta tosiaan olisi ajan kanssa hieman liukas. Siinä tapauksessa siis ko. ongelma olisi entistä kauempana.

Samanpituinen peukkuhan sulla on, minulla oli asteikon nollakohta tuossa toisen nivelen kohdalla, sinulla asteikko alkaa senttiä sitä ylempää.

Mutta eihän tässä ulokkeen pituudella ole väliä, vaan sillä mihin sen tuikkaa. Itse haluaisin pitää peukaloa keskellä tattia, ja silloin tuo tila ei riitä. En siis yhtään epäile noiden sinun kuvissasi olevien peukaloiden asemointia, päinvastoin. Tuollainen sen pitääkin olla, sillä DualShock 1/2/3:lla ei ole vaihtoehtoja.

Tämän vielä korjaan: Itse katsoin siis mittakohdan siitä peukalon ja etusormen välistä, missä ihopoimu kääntyy ja peukalo lähtee oikeasti irtautumaan kädestä. Oletin sinunkin mitanneen siitä, mutta näköjään nollakohdan osuminen samaan paikkaan oli sattuma. Jos oltaisiin virallisia haluttu olla, niin peukalohan on käden pisin sormi ja alkaa sieltä ranteen tuntumasta, mutta tässä tapauksessa käytännöllisintä on katsoa, kuinka pitkälle peukalo yltää muihin sormiin nähden. Ei omaan toiseen niveleensä.

Vaan totta turiset, se pelitoiminta on loppupeleissä sitä tärkeintä. Eiköhän siis pilkunviilauksen sijaan survaista ulokkeemme takaisin kukin omille tateillemme ja aleta vatkaamaan. ;)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #283 : 23.02.2013 00:29 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 948 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ja partajeesus laittoi viestin aikana vielä sen viimeisen jutun, joka itseäni on aina ihmetyttänyt. Eli miten tähtäyskädellä, joka vaatii miljoona kertaa enemmän hienosäätöä, oikea tatti toimii kuitenkin ihan hyvin siellä alhaalla täysin "epäluonnollisessa" paikassa. Tämä on se suuri mysteeri, joka mielestäni joo..  Jos dualshockin vasen tatti on aivan mahdoton, niin mahdoton, että kone jää hyllyyn vain tällaisen vuoksi, niin ei sillä XO:n oikealla tatilla osuta kyllä edes ladon seinään räiskinnöissä, jossa tattia pitäisi hallita tarkasti.
Oikean puoleinen tatti voisi olla paremmallakin paikalla. Ongelmana on vain se, että tulee niin paljon muitakin pelejä kuin räiskintöjä, joissa oikeaa tattia ei tarvita paljoa. Sen sijaan vastenta tattia tarvitaan lähes aina. Dualshockin pahin ongelma ei ehkä edes ole tuon tatin paikka. Kokonaisuutena se vain vetää paskuuden yli kynnyksen.

Ongelmathan ovat:
Tattien sijoitus
Ohjaimen yleismuotoilu
Liipasimet, jonka takia monissa peleissä on vakiona R1 ampumisnappina
Tattien löysyys ja pito

PS4:n ohjain voi ollakin ihan hyvä, jos ovat korjanneet nuo kaikki muut viat. Siinä vaiheessa tatin paikka ei enää ehkä häiritse niin paljoa. DS3:ssa sen sijaan jo tatin paikanvaihtaminen parantaisi otetta huomattavasti ja silloin löysemmilläkin tateilla voisi pelata.

Mutta onneksi on 3rd party. Kaikki kun ei ole 15v istunut Pleikkariohjain kädessä vaan on pelattu muitakin konsoleita.
Play-Asia
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #284 : 23.02.2013 00:56 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Turha vetää mitään vanhoja kapuloita nyt tähän mukaan vaikka Rocky SNESin mainitsikin, tässä pitää verrata DualShockia vain ja ainoastaan Sonyn alkuperäiseen analogittomaan PS1-ohjaimeen (joka oli muodoiltaan periaatteessa sama). Siinä ristiohjain oli optimaalisella paikalla. Mutta oletetaan nyt väittelyn kannalta, että mitään muita ohjaimia ei ole ikinä julkaistu ja kukaan ei tiedä vaihtoehdoista. Se, että marginaalisesti käytössä oleva ristiohjain on edelleen samalla paikalla, voi johtaa vain yhteen kahdesta vaihtoehdosta:

A) Nykypäivänä huomattavasti enemmän käytössä oleva analogitikku ei ole optimaalisella paikalla
tai
B) Alkuperäinen ristiohjain ei ollutkaan optimaalisella paikalla


Valitkaa noista toinen, kunhan nyt valitsette. Sillä tätä vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti ole olemassa:

C) Ristiohjain oli parhaalla paikalla aluksi, mutta nyt analogitikku onkin parhaalla paikalla vaikka ristiohjain ei ole liikkunut
tallennettu
Vs: Re: PlayStation 4 « Vastaus #285 : 23.02.2013 01:20 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Oikean puoleinen tatti voisi olla paremmallakin paikalla. Ongelmana on vain se, että tulee niin paljon muitakin pelejä kuin räiskintöjä, joissa oikeaa tattia ei tarvita paljoa. Sen sijaan vastenta tattia tarvitaan lähes aina.

Tuo ei siltikään vaikuta siihen, että oikean tatin pitäisi olla käyttökelvoton ja nimenomaan siinä genressä, jossa sillä, että tattia on helppo ja luonteva käsitellä on eniten väliä. Jos siis kuunnellaan näitä, joiden mielestä DS:n vasen tatti on aivan uskomattoman hirvittävässä, väärässä, paikassa.

Mitä tattien jäykkyyteen tulee, niin pidän XO:n tattia liian jäykkänä. DS3 on uutena aika lailla ideaali, mutta suht usein joutuisi ostamaan uuden, jos tulisi vielä nykyisinkin pelattua totisemmin räiskintöjä, koska kuluvat kuitenkin liian löysiksi. Ovat vaan olleet sen verran heikkoja tapauksia nykyiset räiskintäpelit, ettei ole jaksanut ostella ohjaimia huvin vuoksi pelailun takia.


Lainaus
Mutta onneksi on 3rd party. Kaikki kun ei ole 15v istunut Pleikkariohjain kädessä vaan on pelattu muitakin konsoleita.

On tässä muutamaa muutakin konsolia tullut pelailtua vuosien varrella tosiaan. Siksi onkin niin hauska vertailla eri ohjaimia ja ratkaisuja. Dreamcastia en tosin ole koskaan pelannut sekuntiakaan ja sehän taitaa nykyisin olla melkoisessa suosiossa joissain piireissä. Ainakin kuvien perusteella itse ohjain näyttää kuitenkin aika skeidalta, joten tuskin tässä mielessä ainakaan menettänyt hirveästi.

Finngamer, itse en näe, että olisi ristiohjainkaan ollut "parhaalla" tai "luonnolisella" paikalla. Se vaan oli juuri siinä, missä se oli. Jos ohjaimeen olisi tehtu eri dimensiot ja enemmän tilaa, se olisi voinut olla jossain muualla. Se olisi voinut toimia aivan yhtä hyvin siinä, mihin tatti tuli, kun dualshock tuli. Nappuloita ja tatteja ja toimintoja sijoitetaan ohjaimiin eri paikkoihin ja erilaisilla tavoilla. Ei ole olemassa mitään yhtä täydellistä optimaalista paikkaa. Ohjain elää kädessä ja sitä käsitellään riippuen pelistä ja kontrolleista eri tavoin. Eri käsiin sopii erilainen. Tattia käsitellään eri tavalla kuin ristiohjainta, koska tatti nousee ohjaimesta irti (tätäkin vertasin.. DS:n ristiohjaimen käsittely tuntuu paremmalta kuin XO:n vasemman tatin juuri tästä syystä, asento ei ole yhtä hankala... ja taas toisaalta, Vitan ristiohjaimeen tää vertailu menee niin, että se on mielestäni vielä vaikeampi käyttää kuin XO:n tatti, koska ei ole kahvoja, joten asento hirveä ja muutenkin ristiohjain liian lähellä Vitan reunaa) Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tuo "luonnollinen paikka" vanhan mukaan on yksinkertaisesti täysin käsittämätön juttu.

"Luonnollinen" ja oikea paikka on siinä, missä se tuntuu hyvältä. Se, missä tatti tuntuu hyvältä, riippuu käsittelijän käsistä, käsittelytavasta, ohjaimen tyypistä ja muotoilusta, tatin muotoilusta ja tatin tyypistä, siitä miten muut nappulat on sijoitettu suhteutettuna tattiin, millainen ote ohjaimesta tulee, kun käsittelee tattia tässä pelissä tällä tavalla jne. jne. jne.

Vielä kerran toistan. Tatin luonnollinen eli oikea eli sopiva paikka on siinä, missä se tuntuu hyvältä. Ja kaikki ohjaimessa ja ohjaimen käsittelijässä vaikuttaa tähän. Itse olin ainakin ekasta sekunnista lähtien sinut Dualshock ykkösen kanssa, enkä kyseenalaistanut, että miksei tämä tatti nyt ole jossain muualla. Minusta tatin luonnollisin ja paras paikka tällä hetkellä on juuri siinä, missä se Dualshockissa on. Joku saattaa kehittää ohjaimen, jossa se olisi vielä parempi ja niin, että nappuloiden käyttäminenkin olisi vielä parempaa.

Tämä on kyllä loputon suo, se on nähty monesti. En vaan pysty käsittämään tuota "luonnollinen" sijainti hommaa lainkaan. Ei mene jakeluun millään tapaa.


Jonkun mielestä originaali Xboxin ohjain on paras ohjain koskaan. Mun mielestä se jo kertoo, että tämä on loputon suo. Jos se ohjain voi olla jollekin suvereeni, niin ei voi olla olemassa mitään yleistä totuutta parhaasta ohjaintoteutuksesta.


« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 01:34 kirjoittanut Cyrus »
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #286 : 23.02.2013 01:31 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 5 Profiili
Turha vetää mitään vanhoja kapuloita nyt tähän mukaan vaikka Rocky SNESin mainitsikin, tässä pitää verrata DualShockia vain ja ainoastaan Sonyn alkuperäiseen analogittomaan PS1-ohjaimeen (joka oli muodoiltaan periaatteessa sama). Siinä ristiohjain oli optimaalisella paikalla. Mutta oletetaan nyt väittelyn kannalta, että mitään muita ohjaimia ei ole ikinä julkaistu ja kukaan ei tiedä vaihtoehdoista. Se, että marginaalisesti käytössä oleva ristiohjain on edelleen samalla paikalla, voi johtaa vain yhteen kahdesta vaihtoehdosta:

A) Nykypäivänä huomattavasti enemmän käytössä oleva analogitikku ei ole optimaalisella paikalla
tai
B) Alkuperäinen ristiohjain ei ollutkaan optimaalisella paikalla


Valitkaa noista toinen, kunhan nyt valitsette.

Ah, vihdoin logiikkaa. Kiitos! Rivien välistä paistava ylpeys tästä "ansasta" toki vähän huvittaa, mutta silti, selkeys virkistää.

Mikäli oletamme optimaaliseksi paikaksi peukalon "lepoasennon" ohjainta about peliotteessa pidellessä, niin kyllä, alkuperäisessä PS1-ohjaimessa ristiohjain ei ole (minulle) optimaalisella paikalla. En ole niin ylimielinen, että olettaisin ohjaimen istuvan kaikkien kädessä millilleen samalla lailla, mutta oma peukaloni ei lepää DS3:n ristiohjaimen keskustassa, vaan alempana kohti tattia. Jos siis malli on prikuulleen sama kuin ensimmäinen PS1:ohjain vuosien takaa ja ainoa muutos on tattien lisäys, niin silloin ne eivät lepäisi originaalissakaan. Ergo, sijainti ei ollut täydellinen(mikä ei toki tarkoita sitä, että se tulisi heittää tatin paikalle, vaikka siitä hauskan nettikuvan saakin). Tuleeko jollekin yllätyksenä, että jonkin laitteen ensimmäinen iteraatio ei ollut heti paras ja mahdollinen loppuiäksi?

Cyrusta mukaillen, kansan värisokeus tässä nimenomaisessa asiassa hämmentää usein ja edelleen.


« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 01:38 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #287 : 23.02.2013 01:37 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Siis ristiohjain ja tatithan eroavat juuri siinä ulottuvuudessa, niinkuin Cyrus sanoi. Koska tatit ovat korkeamalla ja liikkuvat laajemmin, kuin ristiohjain, tuntuu itselleni ainakin luonnolliselta liikuttaa sitä DualShockin tyyppisestä paikasta. Toki niinkuin aiemmin nyt on sanottu, muotoilu vaikuttaa. Voisin kuvitella, että XO:n ohjaimessa tuo DS:n ratkaisu voisi ollakin paskaa, koska ohjaimen muotoilu on sitä vastaan.

Mielestäni nykyisen DualShockin huonot puolet:

- Aavistuksen verran liian pieni
- Olkanapit liian pienet ja "tunnottomat" sekä tietenkin DS3:n liipaisimet paskaa.
- Tatit liukkaat, sormet lipsuvat varsinkin intensiivisimmissä sessioissa.

Mutta muotoilultaan DualShock mielestäni vain tukee tuota vasemman tatin sijoittelua, vaikka joillakuilla onkin ongelmia tattien lyhyen välimatkan takia, niinkuin noissa finngamerin kuvissa näkyy.
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #288 : 23.02.2013 08:56 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Miten tästä aiheesta voi vieläkin väitellä? Tähän mennessä keskustelu vain todistaa sen että paskaankin voi tottua. Pleikkarin ohjaimen tattien sijoittelun paskuus nyt vain sattuu olemaan fysiologinen fakta (ongelmaa voi toki kiertää jos ei pidä peukkua keskellä tattia).

Rocky jo summasi hyvin pleseohjaimen heikkoudet:
Lainaus käyttäjältä: Rocky_Balboa

Ongelmathan ovat:
Tattien sijoitus
Ohjaimen yleismuotoilu
Liipasimet, jonka takia monissa peleissä on vakiona R1 ampumisnappina
Tattien löysyys ja pito


Onneksi kehitystä edes joillain näistä ongelma-alueista on jo tehty.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #289 : 23.02.2013 10:08 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kyllä se luonnollinen ohjaimen muotoilu on tässä vaiheessa tasan se mihin on tottunut. Ohjaimissa ollaan nähty niin erilaisia viritelmiä ja kaikilla olen tottunut pelaamaan.

En ole ikinä tajunnut näitä kädettömiä, jotka eivät muka pysty pelaamaan jollain näistä suosituimmista ohjaimista. Ette vissiin ikinä kokeillut dreamcastia ja kuusnelosta?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #290 : 23.02.2013 10:23 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
En ole ikinä tajunnut näitä kädettömiä, jotka eivät muka pysty pelaamaan jollain näistä suosituimmista ohjaimista. Ette vissiin ikinä kokeillut dreamcastia ja kuusnelosta?
Tämä on pähkinänkuoressa mitä olen koko ajan meinannut tulla kirjoittamaan tänne.

Vaikka pidänkin enemmän Xboxin tattiasetelmasta, Dual Shockilla pelaaminen ei ole koskaan tuottanut mitään ongelmia. Ei edes PS1:llä, kun ohjain oli upouusi.
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #291 : 23.02.2013 10:40 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 779 Basaaripisteet: 6 Profiili
Ette vissiin ikinä kokeillut dreamcastia ja kuusnelosta?

Niissäkin oli sentään se ohjaimen tärkein osa, eli analoginen oikeassa kohdassa eikä alhaalla.

Ja tottakai kaikkeen tottuu, mutta se ei tarkoita sitä ettei asioita kannata korjata parempaan, varsinkaan kun tuskin monikaan uskaltaa väittää peukalon luontaisen paikan alapuolista kohtaa ainakaan huonommaksi.


« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 10:52 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #292 : 23.02.2013 10:55 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Huonompi tai parempi, itse Tekkeniä aikanaan paljon pelanneena olen iloinen, ettei ristiohjain ole missään muualla dualshockissa. Peukalot on tattien käsittelyyn tottunut, en osaa sanoa miten ristiohjainta osaisi samassa kohtaa käyttää.

Isommat erot ovat oikeasti vasta jossain Wiimoten ja moven käytössä. Tai kun pelaan RTS pelejä tietokoneella ja tarvitsen hiiren lisäksi noin kymmenen näppäintä pikavalinnoille, shitfin, altin ja nuolinäppäimet... Siinä alkaa jo olla opettelukynnystä.


Ohjain olisi objektiivisesti paska jos en voisi jotain peliä sillä pelata. Mutta kaikkia pelejä olen tähän mennessä voinut pelata plesen ja boxin ohjaimella. Cuben ohjaimella tuli selkeitä ongelmia esim tappelupeleissä, kun epäsymmetrisiä nappeja piti painaa yhtäaikaa ja ristiohjain oli niin pieni.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #293 : 23.02.2013 11:49 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Haluan julkaisupäiväksi PC-version Max-asetuksiin perustuvan Skyrimin GOTY-editionin, 1080p-resoluutiolla ja lukittuna vähintään 30 kuvaan sekunnissa.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #294 : 23.02.2013 11:54 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Haluan julkaisupäiväksi PC-version Max-asetuksiin perustuvan Skyrimin GOTY-editionin, 1080p-resoluutiolla ja lukittuna vähintään 30 kuvaan sekunnissa.  :)

Samma här. Far Cry 3 kelpaisi myös samalla käsittelylllä, kun neljättä osaa saadaan kuitenkin venailla taas.. Muutenkin kiinnostavaa nähdä, että tuleeko paljon noita parannettuja versioita PS3:lle julkaistuista peleistä, kun PC-versiosta kääntämisen PS4:lle pitäisi olla aika helppoa.
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #295 : 23.02.2013 12:09 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 948 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Haluan julkaisupäiväksi PC-version Max-asetuksiin perustuvan Skyrimin GOTY-editionin, 1080p-resoluutiolla ja lukittuna vähintään 30 kuvaan sekunnissa.  :)

Ei, haluat kunnon PC:n, jossa Skyrim pyörii 60fps 1080p+ resoluutioilla ja on modattavissa hyväksi peliksi. ;)

Play-Asia
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #296 : 23.02.2013 12:14 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Eiku kivempi maksaa 60 euroa uudelleen samasta pelistä.

No itsekin olen laiskotellut pc - tv yhteyden osalta. En heti keksi mitään halpaa tapaa saada peecetä telkkariin, kun eivät ihan vierekkäin ole, eikä pc'ssä ole hdmi ulostuloa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #297 : 23.02.2013 12:21 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Mulla ei itse asiassa edes ole Skyrimiä tällä hetkellä, kun myin sen silloin kun PS3-version ongelmat alkoivat vaikuttaa ylitsepääsemättömiltä. Xboxin GOTY-versiota olen odotellut..
tallennettu
Re: PlayStation 4 « Vastaus #298 : 25.02.2013 15:26 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Todella huhupohjalla mennään, mutta kuulemma Killzone: Shadow Fallin demo käytti vain 1,5Gb RAM:ia.

Lainaus
Most kits until pretty recently had only 1.5 GB usable for graphics

http://beyond3d.com/showpost.php?p=1712366&postcount=111
http://beyond3d.com/showpost.php?p=1712622&postcount=67


Jos pitää paikkansa, niin aika huikeaa ottaen huomioon että lopullisessa koneessa tulee olemaan kuitenkin huomattavasti enemmän..


Ja tätä vitun RAM asiaa jankutetaan seuraavat 7 vuotta jos GAF'ista voi mitään ennustaa :)

Aivan näin  ;D


« Viimeksi muokattu: 25.02.2013 15:40 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: PlayStation 4 « Vastaus #299 : 25.02.2013 15:35 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ja tätä vitun RAM asiaa jankutetaan seuraavat 7 vuotta jos GAF'ista voi mitään ennustaa :)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 40
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines