Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Ephram - 28.04.2020 17:38



Otsikko: Ninjala
Kirjoitti: Ephram - 28.04.2020 17:38
https://www.gamesradar.com/ninjala-beta/

http://www.youtube.com/watch?v=oHTjv2vhnBQ

Ninjalan avoin beta alkaa tänään. Beta ei vaadi maksullista online-jäsenyyttä (demon voi ladata eShopista jo nyt), ja sama pätee, kun peli ilmestyy, sillä kyseessä on ilmaiseksi pelattava peli. Tulossa kolme tunnin sessiota seuraaviin aikoihin (Suomen aikaa):

Ti 28.4 klo 22:00
Ke 29.4 klo 06:00
Ke 29.4 klo 14:00

Muistan Ninjalan vilahtaneen teaserissa melkein kaksi vuotta takaperin, ja luulinkin sen jo peruuntuneen. Peli pompahti kuitenkin viime Direct Minissä taas pinnalle.

On ihan selvää, mistä pelisarjasta tähän on otettu vaikutteita. Splatoon ei ole huono esikuva, ja jos taisteluiden soljuvuus on vähäänkään samalla tasolla, voi tämä olla todellista herkkua. Tutoriaalivideon perusteella pelissä ainakin vaikuttaisi olevan lupaavan paljon syvyyttä – mutta jos Splatoon on Mariaanien hauta, mihin Ninjala ulottuu?


Otsikko: Vs: Ninjala
Kirjoitti: Ephram - 29.04.2020 06:38
Pelasin eilen illalla tutoriaalin, mutta yhteenkään matsiin en ole yhteysongelmien takia päässyt vielä sisään (ihan ensimmäinen matsi, johon yritin, latautui alkujuttuihin, mutta sitten peli jäätyi). Siellä on joko massiivinen tunku servuille, tai sitten eivät ole varautuneet kunnolla. No, stressitestihän tämä on, joten parempi kyykkääminen nyt kuin julkaisussa.  

Visuaalisesti aika pommi, ja vuorenvakaa 60fps (harkkaosiossa ainakin) ilahduttaa tämän tyyppisessä pelissä.

(https://live.staticflickr.com/65535/49832523242_ea4af1d8d3_o.jpg)


EDIT:

Tänä aamuna pääsin jopa pelaamaan muutaman matsin.

Peli on sulava ja hauska, kustumointimahdollisuudet vaikuttavat olevan parhaiden Battle Royale -pelien tasolla. Ja syytä ollakin, jos haluavat tämän pärjäävän Battle Pass -ansaintalogiikalla.

Yhteenotoissa minua tosin häiritsi, miten satunnaisilta varsinkin parraamiseen liittyvät jutut tuntuivat. Vaikuttaa, että näissä tilanteissa käytetään jonkinlaista "kivi-paperi-sakset"-tyyppistä ratkaisua, mikä ei ole pidemmän päälle hyvä juttu. En tosin vielä ymmärrä pelimekaniikasta kaikkea, joten ehkä minulta on mennyt jotakin ohi?

Liikkuminen on hauskaa, mutta ehkä vakiona hieman liian hidasta? Sitä voisi aavistuksen sutjakoittaa. Peli kyllä vaikuttaa reagoivan ohjauskomentoihin esimerkillisen näpsäkästi, eli taidokas pelaaminen ei ole ainakaan siitä kiinni.