Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 135 136 137 138 139 [140] 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1197221 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4170 : 30.10.2023 11:56 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Alkuperäisen MGS 1:n ostin Switchille pelasin läpi ekan kerran ikinä. Tai no Twin Snakesin olen pelannut aiemmin läpi, mutta siinä on sen verran muutoksia ettei ole verrattavissa täysin ja aikaa läpäisystä 20 vuotta etten muistanut enää juuri mitään siitä. Oli muuten ihan tautisen hyvä peli edelleen! Voin vaan kuvitella miten kermaiselta tämä on tuntunut aikoinaan julkaisussa, kun edelleen aiheuttaa kylmiä väreitä. Tyyli itsessään on kestänyt erittäin hyvin aikaa, mutta tarina, hahmot, ääniefektit, ääninäyttely ja musiikki nyt päihittää uudetkin pelit ihan heittämällä. Varmaan yksi niistä yhden käsin sormilla laskettavista peleistä, joissa välittää paskan vertaa mitä pelissä tapahtuu tarinallisesti.

Ainoa mikä estää tätä olemasta paras MGS-peli, on että pelissä ei ole lopulta juuri mitään pelattavaa. Muutama alue alussa, jossa vähän on hiippailua ja pelin mekaniikoita pääsee hyödyntämään, mutta puolet pelistä oli lähinnä tarinaa ja bossitaisteluja, sekä yksi erittäin typerä backtracking-pelleily. Bossitappelut olivat kuitenkin yllättävän hyvin tehtyjä, ottaen huomioon että pelissä ei pysty ihan samalla tavalla tähtäilemään kuin uusissa.

Onko tämä nyt sitten paljon parempi kuin aikoinaan parjattu Twin Snakes? En nyt tiedä. Varmaan jonkin verran, kun peliä ei oltu suunniteltu first personista pelattavaksi, mutta kyllähän sen nyt ymmärtää, että Twin Snakes sai ulinaa lähinnä persekipeiltä Sony-miehiltä, jotka vannoivat alkuperäisen nimeen. Myöskään sen "yliampuvat" välivideot ovat nykyään ihan normikamaa verrattuna uusiin MGS-peleihin.



 
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4171 : 30.10.2023 12:09 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Ekassa MGS:ssä taitaa edelleen olla paras balanssi Kojima-huuruilun ja jalat maassa -agenttitoiminnan välillä. Todella todella hyvä kokonaisuus tosiaan - vaikka peli selkeästi jakautuukin niin, että alkupuolella hiippaillaan enemmän ja loppupuoliskoa värittää parit backtrackaukset sekä useimmat bossit.

Twin Snakesissa se välivideopolitiikka on aika naurettavaa, mutta on kyllä ihan validi pointti, että Kojimalla itselläänkin on karannut sittemmin mopo käsistä samaan suuntaan. Mutta isoin ongelmahan pelissä tosiaan on se, ettei mekaniikkoja tai kenttiä ole millään muutettu ottamaan huomioon uutta FPS-moodia. Kyseinen fiitsu yksinään rikkoo sen vähänkin pelattavan täysin, kun jonkun hallin alakerrasta voi ammuskella kaikki ylätasanteilla käppäilevät ilman tarvetta mennä lähelle tai luovia vahtikiertojen välissä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4172 : 30.10.2023 12:44 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Jos nyt unohdetaan pelimekaniikat, niin Twin Snakesin isoin ongelma on uusittu soundtrack ja ääninäyttely. Uudet musat on selvästi huonommat ja tunnelma on tiessään. Samaten ääninäyttelijöiden suoritukset eivät ole yhtä hyvät ja muutama oli muistaakseni vaihdettukin (tai ainakin saatu kuulostamaan ihan erilaiselta). Toki myös Snaken supermiesliikkeet eivät istu peliin yhtään, kun Snake on kuitenkin aina ollut se ns. realistinen hahmo kaikenmaailman mehiläismiesten ja vampyyrien joukossa.

Eli näin alkuperäistä julkaisusta asti pelanneena, ja jolle pelin tunnelma ja tarina nimenomaan ovat tärkeimmät, Twin Snakes on kaikilla tapaa epänautinnollinen. Toki jos ottaa pelin vaan mekaanisena suoritteena, niin sitten varmaan nuo asiat eivät ole niin tärkeitä ja päällimmäiseksi nousee tuo pelin ”rikkova” ensimmäisen persoonan tähtäys.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4173 : 30.10.2023 12:56 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Ai niin, unohdin kokonaan tuon ääninäyttelyn. Sehän on tosiaan alkuperäisessä jonkun random talon olkkarissa porukalla nauhoiteltu aivan huikeaan kondikseen, ja sitten jostain syystä tehty kädenlämpöisesti uudestaan Twin Snakesissa. Kun ottaa huomioon dialogin määrän, tällä on auttamatta ja automaattisesti aika paljon väliä.

Tämä Game Informerin haastatteluerä ekan MGS:n nauhoituksista lienee edelleen yksi mun lempidokkareita YouTubessa. Aivan ilahduttavaa insightia prosessiin.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4174 : 30.10.2023 19:48 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili MGS1 on helposti sarjan paras peli. Tautisen kova soundtrack ja ääninäyttelijäporukka, jonka castingista vastaava henkilö ansaitsisi jonkin Nobelin. MGS2 oli monella tapaa valovuosia aikaansa edellä, muttei sitä peliä jaksa enää pelata, kun rytmitys on järkyttävää paskaa. MGS3:n puolestaan pilaa raivostuttava valikoissa ravaaminen, mikä onkin sitten 50% koko pelistä. MGS4:sta ja MGS5:sta ei tarvitse edes puhua, jöötiä molemmat.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4175 : 31.10.2023 20:01 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Alan Wake 2:ta varten piti ihan pelata ekan pelin remasteri muistoja verestääkseni. Olisi toki voinut katsoa vaan juonikoosteen YouTubesta, mutta olen ihan tyytyväinen, että päätin pelata. Olen tässä syksyn mittaan katsonut myös Twin Peaksin pari ekaa kautta ja leffan, sekä melkein koko kolmannen kauden. Jo joskus vuonna 2010, kun peli julkaistiin Xbox 360:lle, tiesin sen ottaneen vahvasti vaikutteita Twin Peaksista, mutta sarjan juuri katsoneena vasta tajusin, miten paljon niillä onkaan yhteistä. Ja molemmista pidän.

Onhan Alan Wake pelillisesti sitä mitä 13 vuotta vanhalta peliltä voi odottaa. Ei se edes silloin joskus ollut mikään pelattavuuden huipentuma. Peli ei oikeastaan esittele mitään uutta ensimmäisen tunnin jälkeen. Sokaise vihollista valolla ja ammu, tai vaihtoehtoisesti juokse karkuun jonkin valonlähteen luokse. Välissä yksinkertaisia puzzleja ja pitkästyttäviä ajo-osuuksia. Meni jo hieman puuduttavan puolelle. Peli oli tosin aikanaan aikamoisessa kehityshelvetissä. Kunnianhimoinen open world -peli olikin lopulta aika lineaarinen peli, mutta jäänteet avoimesta maailmasta ovat nähtävissä. Lisäosissa on onneksi selvästi enemmän vaihtelua ja mielikuvitusta. Tosin ne sijoittuvatkin unimaailmaan, joten meno on sen mukaista. Sopivan lyhyitä myös. Tykkäsin enemmän kuin muistinkaan.

Vahvuudet olivat tarinassa ja tunnelmassa, jotka toimivat yhä edelleen. Periaatteessa aika yksinkertainen tarina, mutta löytyy siitä syvyyttä, kun siihen oikeasti paneutuu. Tarinaa osaa myös arvostaa nyt "kypsemmällä iällä" paljon enemmän. Toki silloin ei vielä ollut olemassa Controlia, joka nivoutuu vahvasti yhteen Alan Wakeen ja ns. Remedyverseen. Ihan mielenkiintoista isompaa kokonaisuutta ovat rakentamassa. Toivottavasti onnistuvat siinä.

Oikein innolla odotan Alan Wake 2:n aloittamista. Toivottavasti hyvät arviot näkyvät myös myyntiluvuissa.

Pelasin myös Tears of the Kingdomin läpi. Aivan helvetin hyvä peli. Pelikellossa lähes 120 tuntia, ja hyvin paljon tuli nähtyä. Ei kaikkea, mutta varmasti tärkeimmät. Kaikkien aikojen pelejä itselleni. Breath of the Wild oli tietysti myös kova, mutta sitä pelasin aikanaan elämänvaiheessa, jossa ei ollut telkkaria. Ei ehkä käsikonsolimoodissa saanut parasta kokemusta. Mutta minulle TotK on silti kovempi. Shrinet ovat paljon parempia, kuten myös maailmassa liikkuminen. Mutta mitä seuraavaksi Nintendo?
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4176 : 01.11.2023 20:39 »
SuomiGameHUB Jäsen Viestejä: 1 Basaaripisteet: 0 Profiili Jep Kabanossi, Alan Wake 2:n hehkutus on kyllä ollut tauotonta ja hyvä niin. Remedy ansaitsi 10/10-pelinsä.

Mitä pelasin viimeksi? No Hurvanaa. :D

https://www.youtube.com/watch?v=zfReScfnFNo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4177 : 14.12.2023 12:37 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Gears5 oli ensimmäinen mikä meni uudella PC raudalla läpi. En oikein edes tiedä miksi, mutta Gears sarja on niitä harvoja räiskintäpelejä joista oikeasti pidän. Jotenkin siitä on vain saatu niin tyydyttävää. Näissä on minulle jotain samaa kuin Nintendon peleissä, että pelkkä pelaaminen on vain hienoa. Muut on vain täytettä ympärillä. Myönnän että suojasta suojaan liikkumisessa on joskus vähän sanomista, kun tuntuu että hahmo aina joskus käyttäytyy vähän erilailla kuin kuvitteli. Mutta lopulta nämäkään ei varsinaisesti häiritse. Haulikolla tai vastaavalla toisen räiskiminen kirjaimellisesti palasiksi on tyydyttävää silti.
Toinen satunnainen asia oli että vihut jäi joskus jumiin johonkin nurkkaan ja niitä piti lähteä äänen perusteella metsästämään. Ei näitä nyt montaa kertaa sattunut mutta muutama.

Tarinassakin on jotain seurattavaa vaikka myönnänkin että ehdin aina tippumaan ennen kun aloitan seuraavaa. Pitäisi aina käydä joku recap läpi ennen kun alottaa seuraavan, mutta ei sitä yleensä malta. Mutta näitä pelaa mielellään vaikka juonen tietääkin vain "vähän sinne päin". Eli ei nyt ihan ole kyydistä tiputtu.

Gears pelit myös kestää yleensä aika hyvin aikaa visuaalisesti. Tämäkin tullut 4 vuotta sitten, mutta eipä siellä suuremmin kohtia tullut jotka olisi silmiä kirvellyt. Toimii edelleen. Ainoa mistä meinasi tulla päänvaivaa oli screentearing. En tiedä miksi, mutta G-sync ei toiminut tässä ollenkaan. Sain sen vasta pois kun lukitsin näytön 100Hz ja pelin 60Hz lukemille. En tiedä vaihteliko pelin FR niin tiuhaan että G-Sync ei tähän sopeutunut. Tämänkin sai pienen ensi taistelun jälkeen toimiaan ok ja telkusta kaikki toimi ok.

Mutta, hienoja pelejä. Voisivat tuoda Gears6:n jo ensi vuonna, mutta taitaa mennä 2025...

Olisko seuraavaksi Control vai Cyberpunk... vai pistäisikö jouluksi tulille Tears of the Kingdomin kun silloin ei PC:n ääressä ole käyttännössä ollenkaan.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4178 : 10.01.2024 04:45 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
[...]En oikein edes tiedä miksi, mutta Gears sarja on niitä harvoja räiskintäpelejä joista oikeasti pidän. Jotenkin siitä on vain saatu niin tyydyttävää. Näissä on minulle jotain samaa kuin Nintendon peleissä, että pelkkä pelaaminen on vain hienoa. [...]
Gears oli (ja on) kyllä minunkin suosikkeja sen ajan peleistä. Ykkönen ja kakkonen jäivät eniten mieleen ja molemmat tuli tahkottua co-oppina vaikeimmalla tasolla läpi pariin kertaan. Tykkäsin kun niissä oli paikoin aika pitkiä ja ankaria encountereita joissa pääsi kunnolla fiilikseen mukaan. Oma muistikuvani on että Gears 3:n kohdalla taistelut muuttuivat bite size -kokoisiksi murusiksi, siis ne olivat vähän liian lyhyitä ja loppuivat aina kun alkoi päästä kunnolla fiilikseen.

Gears Judgment jäi kesken, samoin Gears 4. Sen jälkeen en ole seuraillut asiaa. Ehkä voisi yrittää uudelleen jos sopiva tilaisuus tulee  :)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4179 : 11.02.2024 16:18 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
https://haute42.com/haute-pad-t-series/

Tuli tuollainen ”Haute 42 T16” hitbox-tyylinen ohjain ostettua Saksan Amazonista, kun porukka noita on hypettänyt. Käytännössä samanlainen ja -mallinen vekoitin kuin kolme kertaa kalliimpi Razer Kitsune. Input lagia on 1000Hz USB polling ratella alle 1ms ja PCB on open source -kamaa, eli päivityksiä tulee koko ajan. SOCD-setit toimii myös suoraan toisin kuin Kitsunella, nappeja on myös enemmän. PS5:llä tarvii adapterin, mutta muilla konsoleilla pitäisi toimia aika kivuttomasti.

Eiköhän tolla Tekken 8:sia (joka on demon perusteella jeesuskamaa) ja SF6:sta pelaa.

Loistava kapistus ollut. Toimii Titan Two -adapterilla tosiaan Xboxissa, ja input lag on niin alhainen kuin se vain voi OLED:illani olla. Nappuloissa on kätevästi ledit, jotka vaihtaa väriä painettaessa, joten tuota input lagia on helppo testailla, kun laskee 240fps-videolta, kuinka monta framea kestää, että värinvaihdosta hahmo reagoi painallukseen. Input lag on samalla tasolla kuin kuvaputkella pelatessa. En ole ikinä nauttinut näin paljon retropelailusta. Tiettyjen liikkeiden - kuten dash jumping / dash canceling miekalla Megaman X4:ssä tai vanhemmissa, shield canceling Symphony of the Nightissa, wall jumping Super Metroidissa, joka on suorastaan naurettavan helppoa padiin verrattuna - on uskomattoman nautinnollista noilla mekaanisista näppiksistä tutuilla low profile -napeilla. Liikkuminen on myös superresponsiivista kun heittää SOCD:n Last Input Wins -asetuksen, jolloin hahmo on tavallaan koko ajan liikkeessä.

Tappelupeleistä kokeilin ekana Tekken 8:sia, jossa leverless toimii hyvin, vaikkakin oikealla pelatessa wavedash on paljon vaikeampaa, eikä yhden framen EWGF-liikkeet tahdo tulla millään ulos. Vasemmalla puolella pelatessa EWGF:n saa tulemaan ulos vaikka joka kerta. Liikkuminen on muutenkin huomattavasti nopeampaa kuin tikulla, koska tikun liikerata on mitä on. Harmaita hiuksia aiheuttaa lähinnä jotkin viistoliikkeet, mutta eiköhän nuokin aikanaan opi kun vain tarpeeksi rämpyttää.

Street Fighter III: 3rd Strikessä tällä ei tee oikein mitään, koska siinä superit vaativat nykypeleihin verrattuna todella nopeaa ja tarkkaa ajoitusta. Ei noita supereita tunnu saavan napeilla tarkasti ulos, vaikka kuinka harjoittelisi, enkä oikein tiedä mistä on kyse. Ehkä emulaattorilla on liian vähän input lagia tai jokin muu asetus on pielessä. Myös puoliympyräliikkeiden tekeminen on yhtä helvettiä, ellei sitten slaidaa sormella vasen, alas, oikea -nappeja nopeasti, mutta tämäkin menee säheltämiseksi oikealla puolella pelatessa. 360-liikkeen tekeminen Hugolla ilman slaidaamista on lähestulkoon mahdotonta, 720-liikkeen tekeminen onkin sitten varmaan jo täysi mahottomuus. Tikulla noiden tekeminen ei ole homma eikä mikään.

Kokeilin tätä myös shmupeissa, ja uskon, että kun joskus saa napeilla liikkumisen selkäytimeen, saattaa tämä olla jopa tarkin tapa pelata näitä pelejä. Aivot kuitenkin meinaa räjähtää, kun Ikarugassa pitäisi samaan aikaan miettiä napeilla liikkumista, ampumista, chainausta ja aluksen värinvaihtoa. Kuitenkin virkistävää, kun on tätä vuosikaudet dpadilla pelaillut.

Kokeilin myös God Handia, jonka pelaaminen ei ole ikinä ollut näin hauskaa! Oikean tatin väistöliikkeet saa mapattua napeille, minkä ansiosta pelissä voi tehdä juttuja, jotka eivät olisi normaalisti mahdollisia. Esimerkiksi vasemmalle/oikealle väistön pystyy canceloimaan jabilla, jolloin liikkumiseen tulee ihan uusi ulottuvuus, kun vain rullailee noita kahta liikettä peräjälkeen. Myös eteenpäin dashaus nopeutuu huomattavasti napeilla. Todella siistiä löytää tällaisia juttuja, joita mahdollisesti kukaan ei ole edes tajunnut kokeilla.

Kaiken kaikkiaan ihan lyömätön diili, jos haluaa leverless-ohjainta kokeilla. Mahdoton pelata 2D-pelejä enää millään muulla laitteella.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4180 : 18.02.2024 21:37 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Hitboxilla saa 360:n jopa nopeampaa kun totuttaa sormet painamaan vain kardinaalit. Pelaillut itse aika paljon Dudleytä ja Elenaa 3S:ssä hitboxilla eikä se ole ameriikantemppu. Toki tässä on itsellä se ulottuvuus, että pelannut laitteella sen pari vuotta.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4181 : 19.02.2024 21:25 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Niinhän siinä kävi tänäkin vuonna, että uusimmista vr peleistä tuli hypättyä 20 vuotta vanhoihin peleihin.
Alunperin tarkoitus oli alkaa käymään A500 minin valikoimaa läpi, mutta kaivoinkin taas vanhan putkitelkkarin ja xboxin kaapista.

Eka tuli pelattua fable: the lost chapters jonka pelasin pc:lla joskus 10 vuotta sitten eikä siitä mikään hyvä fiilis jäänyt kun en päässyt sinuiksi näppis+hiiri ohjauksen kanssa.
Nyt pelaaminen oli paljon mukavampaa ja peli näyttikin varsin hyvältä edelleen. Paitsi oma hahmo lapsena kun sillä on oikeastaan aikuisen kokoinen pää joten se näyttää joltain bobble head hahmolta.
Jollain alueilla oli kyllä melkoista nykimistä ja musiikkikin skippasi muutaman kerran samalla.
Oletan vian olevan joko levyssä tai xboxin levyasemassa sillä tuskin se tuollainen alunperin oli kun julkaistiin ja noissa kohdissa asema piti aikamoista nakutusta.

Oli ohjauksessa kyllä ongelmaakin sillä miekka otetaan esille ja laitetaan pois painamalla valkoista nappia, mutta todella usein hahmo laittoi sen pois kun aktivoin loitsun vasen liipaisin + B yhdistelmällä.
Myös lock on systeemi oli mulle melkein käyttökelvoton. Se lukittuu siihen jota tavallaan katsot eikä siihen mikä on sun vieressä.
Lisäksi torjua voi vain lukituksen aikana pitämällä Y namiskaa pohjassa ja väistö tehdään kääntämällä sivulle blockin aikana.
Onneksi physical shield loitsu on ihan ylivoimainen sillä sen kanssa vastaan otetut osumat kuluttaa sun manaa eikä hahmo reagoi osumiin mitenkään eikä mana juomista ole pulaa joten loitsu päälle ja senkus mäiskii vihollisia turpaan.

Tämä oli myös yllättävän lyhyt sillä mulla meni joku 16-17 tuntia vaikka peli näytti 13 tuntia, mutta se ei varmaan laske valikoissa olemista.
Muutama sivutehtävä jäi tekemättä ja muutama demoni ovi avaamatta.
Mä en vieläkään ymmärrä miks sankarien killassa on tehtäviä tarjolla jossa tarkoitus on vaan tappaa kaikki kauppiaat. Ei ole kovin sankarillista mun mielestä.
Muutenhan tässä voi aika usein itse päättää onko paha vai hyvis, mutta se on aina integroitu siihen tehtävään. Sitten suoraan killan kartta pöydältä saa tehtävän "massacre all traders" joka sitten jää sinne kummittelemaan kun en mä tietenkään sitä ottanut.
Edelleen täysin pelattava ja nyt tästä jäi jopa ihan hyvät fiilikset.

Medal of honor: rising sun sitten olikin sellainen jonka olis voinut jättää kokemattakin.
Peli on ruma ja olis ollut sitä jo julkaisussa vuonna 2003.
Tähtäys on helvetin tönkkö ja epätarkka ja vihollisia spawnaa selän taa joissakin kentissä vaikka olet systemaattisesti tappanut kaikki edetessä.
Viidakossa on vihuja jotka kyykkii niissä pikku kuopissaan ja ne on kuolemattomia kunnes ne hyppää esille.
Osa kuolemis animaatoista on niin pitkiä, että mä menin ampumisen jälkeen takaisin kulman taa lataamaan aseen ja kun kurkkasin uudestaan niin vieläkin se piteli muniaan kunnes lopulta tajusi kaatua maahan.

Tehtävissä ei ole mitään markeria mihin pitäisi mennä.
Esim singaporessa lukee "reach the hotel".
No minä menen pitkin katuja, tapan kaikki, käyn joka rakennuksessa, löydän jonkun kapean käytävän mikä vie maan alle, mutta sekin vei vaan huoneeseen jossa oli joku collectible ja ammuksia.
Sitten lopulta jossain random kujalla tuli liittolainen avaamaan oven. Tuon jälkeenkin tehdään vaikka mitä kunnes sut lopulta ajetaan sinne hotellille.
Minkä takia se "reach the hotel" on eka objective jos sinne ei kuulu edes mennä.

Onneksi tässä ei sentään ole mitään paskaa hiiviskely tehtävää kuten niissä ekan pleikan peleissä eikä myöskään mitään sinko äijiä sisätiloissa, eikä kyllä ulkonakaan.
Lisäksi tässä voi jopa tallentaa tehtävän aikana, mutta jos vaan menee suorinta reittiä eteenpäin niin oikeasti missaa suurimman osan tallennuspaikoista sillä ne on usein jossain sivu reitillä.
Myös nappien toiminnot voi vapaasti määrittää mikä on hyvä sillä esim kyyristyminen on vakiona valkoisessa napissa ja vasemman tatin klikkaus keskittää kameran. Voiko turhempaa toimintoa olla fps pelissä.
Paska muinaisjäänne.

Seuraavaksi oli vuorossa orkkis xboxin doom 3 ja oli sitä vaan nautinto pelata medal of honorin jälkeen.
On se kyllä hyvä peli muutenkin ja mä olen aikoinaan pelannut tämän version läpi kun se oli vielä tuore, bfg version ps3:lla ja vr version kahdesti psvr:lla.
Koska tämä on se alkuperäinen versio niin aseissa ei ole valoa kiinni vaan sun täytyy aina ottaa taskulamppu kouraan jos on pimeää.
Yllättäen tuo ei häirinnyt ollenkaan ja useampi kohta oli sen takia paljon tunnelmallisempi.
Lisäksi taskulampun saa käteen valkoista nappia painamalla toinen painallus antaa aseen takaisin joten sen käyttö on varsin vaivatonta.

Muutenkin kontrollit on fiksusti tehty sillä dpadiin saa määritettyä neljä asetta. Asia jota ei jostain syystä ole ainakaan vr versiossa vaan aseet on yhtenä listana.
Lisäksi back nappi toimii quick save nappina ja toisin kuin ps2:n half-life jossa quick save oli vain väliaikainen tallennus joka katosi kun koneen sammutti niin tässä tuo on ihan pysyvä. Tätäkään ei ole vr versiossa joten tallennus täytyy aina tehdä sen valikon kautta.

Jos tästä omistaa limited editionin niin käsissä on varsin tuhti paketti pelattavaa sillä sen mukana tulee myös ultimate doom ja doom 2 ja koska orkkis xboxilla ei kokonaisia pelejä ostettu netistä niin molemmat on suoraan levyllä.
Lisäksi doom 3 tarjoaa myös co-op kampanjan joka tosin toimii vain liven tai system linkin kautta, tai no nykyään vain system linkin kautta.
Muutenkin tämä on varmaan vakuuttavin xbox porttaus kun ottaa huomioon millaista rautaa pc versio vaati.

Colin mcrae rally 04 (xbox)

Tämän mukavan värikkään maisemat oli kivaa vaihtelua doomin pimeiden käytävien jälkeen ja muutenkin peli näytti hyvältä ja tuntuu rullaavan myös sulavat 50 kuvaa sekunnissa.
Alunperin tämä tuli pelattua ps2:lla kun peli oli vielä uusi ja silloin se oli pettymys.
Ei sen takia, että se olisi huono vaan pelit lehden arvostelun takia jossa sanottiin näin:
"Voiton makuun pääsee lähes ensi yrittämällä, mutta kaiken näkemiseen ja kokemiseen ja jokaisen bonusauton keräämiseen pitäisi kulua viikkoja"

Mulla meni kolme päivää.
Tässä kun ei oikeasti paljoa pelattavaa ole.
On 2wd luokka josta on normal ja advanced taso. Normalilla ajetaan neljä rallia joissa on neljä ek:ta. Advanced tasolla viis rallia joissa on viis ek:ta.
4wd luokassa on myös normal taso jossa ajetaan kuus rallia joissa on kuus ek:ta ja advanced tasolla ajetaan kaikki 7 vai 8 rallia.
4wd expert avautuu kun voittaa advanced tason ja siinä oletettavasti on myös kaikki rallit, mutta nyt hud on karsittu ja on pakko ajaa ohjaamosta.
Sitten on enää group b jossa ajetaan viis rallia.

Mitään custom mestaruuksia ei ole joten niitä hankittuja bonus autoja voi käyttää vaan time trialissa tai yksittäisissa ralleissa, joka kyllä tarjoaa custom mahdollisuuden, mutta maksimi ek määrä on se sama kuusi kappaletta.
Tuon takia peli lähtikin heti seuraavalla viikolla vaihtoon.

Nyt tämä oli kiva nostalgia pommi vaikka b ryhmäläisten ajettavuudesta en tykännyt ollenkaan joten ne jäi ajamatta.
Ne ei oikeastaan tunnu sen tehokkaammilta mitä perus wrc autot, mutta niissä on vähemmän pitoa ja ne kääntyy huomattavasti kankeammin joka ei tee ajamisesta mitenkään nautittavaa.
En tiedä miten mä niillä silloin yli 20 vuotta sitten ajoin. Varmaan kirosanojen saattelemana kun halusi vaan voittaa kaikki mestaruudet :D
Samalla tuli todettua, että kyllä tässä todellakin on parempi ajettavuus mitä cmr 2005:ssa jota pelasin viime kesänä. Siinä kun oli ihan joka autolla liian vähän pitoa joten jopa cmr 3:n ajettavuus tuntui paremmalta ja sitähän haukutaan yleisesti siitä kuinka auto tuntuu ilmatyyny alukselta.
Joten jos haluaa kokea jonkun näistä kolmesta niin nelosessa on paras ajotuntuma joten suosittelen sitä vaikka 2005 tarjoaakin enemmän sisältöä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4182 : 24.02.2024 09:35 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Jade empire (xbox)

No nyt on tämäkin koettu ja olihan se varsin toimiva peli edelleen vaikka ongelmiakin on joka tekee ign aikoinaan antaman 9.9 arvosanan aika käsittämättömäksi.

Eka ihmetys tuli hahmon valinnassa sillä taistelutyyliä valitessa peli ei anna mitään oikeaa infoa vaan kuvailee eri tyylit niin epämääräisesti kuin mahdollista. No olin etukäteen lukenut, että legendary strike on ihan hyvä valinta joten otin sen.
Siinä on vaan se ongelma, että normi iskuja tehdessä hahmo pysyy paikoillaan joten jos vihollinen ottaa yhdenkin askeleen taaksepäin niin sun seuraava isku menee jo ohi.
Taistelu asennossa hahmo myös liikkuu todella hitaasti ja jos koitat väistöliikkeellä päästä nopeasti lähemmäs niin se loikkaa sitten pari metriä jo vihollisen selän taa.
Ei tuo pelaamista pilaa, varsinkin kun pelasin easylla, mutta varsinkin haamuja vastaan taistellessa tuo häiritsi jatkuvasti kun ne tykkää liikkua jatkuvasti susta pois päin. Lisäksi jos ne on ampumassa sua ja luulet olevasi ovela ja hyppäät niiden taa niin se ammus lähtee niiden käsistä, suoraan niiden läpi ja sua päin.
Ilmeisesti leaping tiger tyylillä perus hyökkäykset liikuttaa hahmoa aina hieman eteenpäin joten se olis voinut olla parempi valinta, mutta se on myös hitaampi.
Peli myös kuvailee thousand cuts tyyliä kaikista nopeimmaksi, mutta lukemani perusteella siinä on melkein hitaimmat animaatiot joten se on aivan paska sillä se on myös heikoin tyyli.

Toki pelin edetessä voi hommata vaikka kaikki eri tyylit, mutta sulla riittää kykypisteitä vain muutaman päivittämiseen joten kannattaa päättää ajoissa mihin keskittyy.
Pian alun jälkeen saadaan myös valita tulipallon ja jääloitsun väliltä eikä peli taaskaan kerro mitään. Sulla on tasan vaan valinta tulen ja jään välillä dialogissa.
Onneksi sentään tallentaa voi ihan koska haluaa joten paskan valinnan jälkeen voi kokeilla helposti uudestaan jos on muistanut tallentaa.
Sentään viholliseen lukitus toimii hyvin sillä sä selaat kohteiden välillä liipaisimilla ja jos haluat lukituksen kokonaan pois niin näpäytät molempia samaan aikaan. Tuolle tuli lähinnä yhdessä pomomatsissa tarvetta.
Myös hieman kättä pidempää löytyy ja alussa valitaan miekan ja kepin välillä ja myöhemmin voi ostaa vaikka kaks miekkaa ja yhdestä sivutehtävästä voi saada jopa musketin.

Myöskään tarina ei alkanut kovin vakuuttavasti sillä sun hahmo on ollut kaikista pisimpään opiskelemassa taistelulajeja master Li:n alaisena ja kaikki myös kohtelee sua niin. Eli jos kysyt jostain hahmosta jotain niin vastauksena tulee "kyllähän sun pitäs se ja se asia tietää kun sä ja dawn star olette olleet täällä kaikista pisimpään" ja mä mietin kuka hemmetti on dawn star kun en ole koko hahmoa edes nähnyt.
No nyt tiedän miltä niistä rpg hahmoista tuntuu joilla on aina pelin alussa muistinmenetys.
Onneksi ihan alun jälkeen tuota ei enää tapahdu ja tarina muuttuu muutenkin kiinnostavammaksi.

Keskustelua ja tekemistä sivutehtävien muodossa riittää niin paljon, että kolmos chapterin aikana ihmettelin, että miten hemmetissä tämän muka pelaa läpi 20 tunnissa tehden kaiken kuten yks arvostelu sanoi sillä mulla oli tuossa vaiheessa 17 tuntia kellossa ja tässä on 7 chapteria.
No selitys tuli aika pian sillä kolmos chapterin jälkeen sivutehtäviä ja vapaasti tutkittavia alueita ei enää ole vaan peli viedään aika vauhdilla loppuun ja lopulta mulla meni n.21 tuntia.
Loppuvideokin taisi olla kaikki 20 sekuntia pitkä eikä tässä ole edes mitään fallout tyylistä kuva+kertoja komboa kertomassa mitä kaikille kumppaneille kävi sillä nyt saadaan jokaisesta vain muutama rivi tekstiä.
Sentään lopputekstien aikana tuli hauskaa dialogia joten niitä ei kannata skipata.

Teknisesti tämä ei mikään ihmeellinen orkkis boxilla pelattuna ole.
Ruudunpäivitys tuntuu heiluvan aivan jatkuvasti jossain 20-50 välissä tai siltä se ainakin tuntuu.
Jo pelkästään saman rakennuksen sisällä peli voi jossain kohdassa olla täysin sulava ja sitten kun käännät kameraa niin ruudunpäivitys kyykkää reippaasti.
Latausajat sentään oli maltilliset sillä yleensä alueet on mukavan isoja ja kun mukaan ottaa vielä keskustelun niin ei niitä tartte jatkuvasti katsella.
Poikkeuksena areena jossa on varmaan yli kymmenen matsia ja yleensä se matsi kesti vähemmän aikaa mitä lataaminen siihen matsiin ja sieltä pois.
Kun nuo kaikki teki kerralla niin aloin jo hieman toivomaan, että olisin sittenkin pelannut tän series x:llä.
No seuraavalla kerralla sitten jos tän vielä joskus pelaan.
Mieli kyllä tekisi pelata uudestaan pahiksena ja ottaa vaikka se leaping tiger tyyli sekä miekka ja jää tällä kertaa.

Tämähän löytyy ihan xboxin marketplacelta ja normi hintakin taitaa olla vain 10e
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4183 : 28.02.2024 21:40 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili
Amped (xbox)

Yli 20 vuotta sitten en saanut viimeistä rinnettä auki joten nyt tyli kokeiltua uudestaan ja onnistuin joten tämä oli hyvä ostos ja nyt on hyvä mieli.
No ei kuitenkaan sillä mä en oikeastaan nauttinut pelaamisesta missään vaiheessa ja mä viihdyin pari kesää sitten paljon paremmin ekan pleikkarin cool boarders 3:n parissa.

Temppu systeemi on outo sillä sä voit saada vaikka jostain tempusta 5000 pistettä, mutta joskus siitä voikin tulla likemmäs 20 000 eikä kukaan tiedä miksi.
Mä katsoin useamman videon sellaiselta tyypiltä joka on pelannut tän kahdesti 100% läpi eikä sekään tiennyt varmuudella sanoa mikä tuohon vaikuttaa. Hyvä laskeutuminen antaa kyllä boonusta, mutta ei tuollaisia määriä.
Kakkosessahan saa paljon enemmän pisteitä jos temput tekee rauhallisen tyylikkäästi eli vaikka nopeasti hypyn aikana tehty 720 spinni antaa vähemmän pisteitä mitä rauhallinen 540 joka kestää koko ilmassa olon ajan.
Kuka tietää ehkä tässä on joku samantyylinen systeemi, mutta peli ei koskaan kerro noista boonuksista mitään.

Sitten on grindaus joka vaatii varsin tarkkaa laskeutumista railin päälle vaikka tässä on ihan oma nappikin sille.
Aika usein hahmo voi kuitenkin vain kimmahtaa pois vaikka putken päältä tai mennä osittain sen sisään ja muuta mukavaa.
Lisäksi tässä säädellään tasapainoa liipaisimilla ja hahmoa pyöritetään tatilla ja mä menin noissa sekaisin vielä 10 tunnin jälkeen kun toi on ollut päinvastoin jo ps1 peleistä lähtien.

Urassa aloitetaan aloitetaan sijalla 120 rank listalla ja ykköseks olis tarkoitus päästä.
Rinteissä on perus high score haaste, media haaste jossa pitää saada tarpeeksi pisteitä kameroiden edessä, sponssi haaste jossa pitää tehdä sitä mistä sponssi tykkää eli saada tarpeeksi pisteitä.
Jos sen mieltymyksenä on vaikka isot hypyt niin sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon saat ilmaa vaan ainoastaan pisteet ratkaisee.
Pro haasteissa seurataan toista hahmoa ja sun pitää saada samoissa hypyissä enemmän pisteitä. Jos epäonnistut neljästi niin homma oli siinä.
Lisäksi useammassa haastessa kannattaa vaan jäädä alussa odottamaan sillä se edellä menevä pöllyttää niin paljon lunta ettet edes näe sitä ramppia mistä pitäs hypätä jos lähdet heti niiden perään.
Myös piilotettuja lumiukkoja on kerättävänä yli 90kpl ja jos haluaa ykköseksi ja sen myötä lopputekstit ruutuun niin ihan kaikki pitää todellakin tehdä ja kerätä joten on aika turvallista sanoa, että kovinkaan moni ei varmaan ole pelannut tätä aikoinaan läpi sillä viimeistään joku yksittäinen lumiukko on niin typerässä paikassa ettei sitä löydä ilman opasta.
Mä sain viimeisen rinteen auki ja suoritin piste tehtävät ja laitan tämän hyvällä omallatunnolla tämän vuoden läpäistyt pelit listalle.

Moto gp: ultimate racing technology 3 (xbox)

Kyseessä siis se climaxin tekemä moto gp sarja jonka lähin kilpailija oli namcon ps2 tuotokset.
Tämä oli edelleen hyvä sillä tarjolla on virallinen moto gp kausi ja joka radan jälkeen nähdään myös kooste 2004 vuoden kisasta.
Tämä on kuitenkin jo kolmas sarjan peli joten se voisi käydä jo liiankin tutuksi joten tähän laitettiin mukaan myös extreme luokka jossa on tarjolla 600, 1000 ja 1200 kuutioiset prätkät joilla ajetaan radoilla jotka koostuu ihan yleisistä teistä joten ajamaan päästään vaikka prahan kaduilla ja tokion motarilla.
Yhteensä ratoja on 16 ja kisoista voitetuilla rahoilla voi joko ostaa uuden prätkän tai virittää nykyistä.
Mitään yksittäisiä osia ei sentään ole tarjolla vaan joka kategoriassa on vaan kolme eri pakettia.

Mä pelasin eilen extreme luokan 600 ja 1000 kuutioiset sekä koko moto gp kauden.
Ajoin vaan kolmen kierroksen kisoja joten ei niissä kauaa mennyt.
Kisojen jälkeen saa myös kuskille kykypisteitä jotka säilyy eri moodien välillä ja niillä voi parantaa kiihtyvyyttä, maksimi nopeutta, ajettavuutta ja jarruja.
Oikeastaan ainoa valituksen aihe on vauhdin kasvaessa ruudulle tuleva varsin vahva motion blur efekti jota ei saa pois päältä.
 
Prince of persia: warrior within (xbox)

Tätä tuli silloin joskus pelattua ehkä joku 30 minsaa kunnes lopetin kun kaikki värimaailmasta lähtien tuntui ihan paskalta sands of timen jälkeen.
Nyt oli ilmeisesti kulunut tarpeeksi pitkä aika kun tuo ei enää häirinnyt ja olihan tämä ihan jees seikkailu, mutta siitä voi oikeastaan eniten kiittää youtuben opas videoita.
Tämä kun on avoimempi mitä sands of time ja peli ei aina kerro mihin pitää seuraavaksi mennä niin sä voit aika helposti lähteä täysin väärään suuntaan ja vielä jopa väärään aikakauteenkin ja sittenpä hortoilet siellä.
On tässä kyllä kartta, mutta se on varmaan turhin kartta mitä missään pelissä on ollut ja sen oikea paikka olisi kuva galleria.

Tässä siis pelialueena toimii island of time ja siitä on kaksi eri versiota, past & present joiden välillä liikutaan hiekkaportaalin kautta.
Menneisyys näyttää ihan kivalta kun kaikki on ehjää ja nykyisyydessä kaikki on raunioina ja harmaata.
Tuosta johtuen samoja huoneita ja käytäviä kävellään aika monta kertaa ja saman kellotorni (tai mikä onkaan) huoneenkin läpi kuljetaan varmaan viidesti.
Joskus peli sentään näyttää mistä ovesta olisi tarkoitus mennä, mutta yhtä usein se ei näytä sitä joten kun olin epävarma niin katsoin tubesta mihin suuntaan lähteä.

Tärkein apu oli kuitenkin video jossa näytettiin mihin kaikki kestävyys päivitykset on piilotettu ja ilman sitä mä olisin saattanut ehkä missata ne kaikki ja ne oli mulle oikeasti pakollisia.
Yhteensä niitä on yhdeksän ja kun kerää kaikki niin sulla on tupla kestävyys. Mä keräsin kahdeksan ja useamman kerran mulla oli kestävyyttä alle neljännes jäljellä kun pääsin juomaan vettä joka parantaa sut. Ja mä pelasin easylla.
Tuon lisäksi susta tulee loppu puolella sandwraith jolloin sun hiekka generoituu itsestään, mutta sun kestävyys tippuu jatkuvasti ja sitten tuon osion aikana sun eteen heitetään vielä iso metallin sulattamo jossa sun pitää laittaa putket oikein.
Siellä on neljä vipua joista jokainen liikuttaa vähintään kahta putken osaa ja minkään kohdalla sä et koskaan näe sitä koko kokonaisuutta.
Heti kun tulin tuohon huoneeseen ja sain viholliset tapettua niin etsein tubesta videon missä tuo ratkaistaan.
En mä ala tuollaista ratkomaan samalla kun kestävyys tippuu jatkuvasti ja taas tuon kohdan jälkeen mulla oli alle neljännes jäljellä kun pääsin juomaan eli ilman päivityksiä olisin kuollut aikoja sitten.

Myös ne kohdat onnistui ärsyttämään missä juostaan dahakaa karkuun sillä ne on pelkkää trial & error jankkausta kunnes tiedät mitä on tulossa ja mihin pitää mennä sillä jos se pääsee tarpeeksi lähelle niin se tappaa sut laakista.
Onneks tästä tuli katsottua useampi arvostelu jo aiemmin joten tiesin mitä on luvassa joten otin jo valmiiksi läppärin viereen ennen kuin aloitin edes pelaamaan ja sama tulee tehtyä myös two thronesin kanssa kun sen aloitan sillä siinäkin ilmeisesti on taas kestävyys päivityksiä piilossa ja jos ne on yhtä hyvin piilotettu mitä tässä niin en mä niitä löydä. Se sentään on taas lineaarinen kuten sands of time.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4184 : 02.03.2024 13:41 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili FF7Rebirth korkattu. Ihan pätevää menoa sinänsä. Taistelu on hauskaa ja hahmomallit viehättää edelleen. Vähän huolestuttaa tarina. Vasta muutama tunti pelattu, mutta mennyt vähän ohi, miten uudet kuviot oikein menee. En oikein edes tajua miksi uusia kuvioita on otettu mukaan. Alkuperäinen tarina on hyvä, joten uudet viihtyisi varmasti ja nostalgian nälkäiset tykkäsivät ennenkin. Ja jo nyt huomaa että peliin on lisätty aika paljon lisää kamaa hahmohen kehityksen ja extratekemisen osalta.

Mutta, se tekninen toteutus... 5/5 tai 10/10 arvostelut on aika käsittämättöämiä. Pelihän on teknisesti paikoitellen ihan karmeaa. Oikeasti en tahallani valehtele jos sanon että osa tekstuureista pyörisi PS3:lla. Eihän FF7Remakekaan näissä loistanut ja paikoitellen oli ihan samanlaisia ongelmia, mutta niitä kohtia ei ollut niin paljon kuin nyt. Todella usein tulee vastaan pintoja jotka on tasaista mössöä.
Ja mikä vielä korostaa tätä kaikkea on outo varjostus. Esineillä ei välillä ole varjoja ollenkaan ja hahmojenkin varjostus menee vähän sinne päin. Ja jos mene Cloudilla varjoon, hahmot kasvot näyttää siltä että sitä vaivaa anemia ja unettomuus.
Ja 60fps tila... sinänsä se kai pysyy aika hyvin 60fps lukemissa, mutta kuvan laatu kärsii oudosti. Kaikesta tulee vähän pehmeää ja rakeista samaan aikaan. Todella hämmentävää.... Toivottavasti paranee edetessä...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4185 : 02.03.2024 15:34 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Hitboxilla saa 360:n jopa nopeampaa kun totuttaa sormet painamaan vain kardinaalit. Pelaillut itse aika paljon Dudleytä ja Elenaa 3S:ssä hitboxilla eikä se ole ameriikantemppu. Toki tässä on itsellä se ulottuvuus, että pelannut laitteella sen pari vuotta.

Heitin RetroArchista noi input lagia vähentävät asetukset 3S:ssä pois päältä. Nyt tulee superit ulos just eikä melkein, ilmeisesti aikaikkuna liikkeile väheni helvetisti noiden asetusten takia. Parhautta. Ja onhan tää pelikin nyt varmaan paras ikinä.

Tuli hitboxilla myös pelattua Streets of Rage 4:n DLC-settejä. Aivan tolkuttoman kova peli etenkin kun tätä kokeilee kaikkien patchien jälkeen. Survival-moodi on helvetin siisti lisä kaikkine perkkeineen. Tässä saa triplahypynkin. :lol: Shivalla pelailu on varmaan nautinnollisinta mitä olen yksinpelattavissa 2D-peleissä kokenut. Helvetin siisti ja tyydyttävä liikearsenaali, mukavan ylivoimaisia liikkeitä ja kaiken mahdollisen voi melkein canceloida. Hahmoille voi myös availla lisäliikkeitä Survivalia pelaten — tasoja tossa on loputtomasti. Xboxilla maailman kovin tulos on jossain +700lvl, itellä meni n. 1,5h päästä levelille 34. Onneksi quick resume toimii pelissä, niin voi tykitellä noita tasoja eteenpäin pienissä erissä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4186 : 08.03.2024 21:19 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Tomb raider: angel of darkness (ps2)

Aloitetaan vaikka ohjauksesta sillä se saa eniten paskaa niskaansa.
PC versiossa on tankkiohjaus eikä kameraa voi liikuttaa erikseen ja se on myös se bugisin versio.
PS2 versiossa Lara menee sinne mihin tattia kääntää ja oikealla tatilla voi kääntää kameraa, mutta koska tämä on aikaisia ps2 pelejä niin tietenkin sekä X, että Y akseli on invertinä.
Ohjaus on silti melko kankea, mutta kunhan siihen tottuu niin ei se mikään kamala ole.
On siinä silti omat ongelmansa sillä jos normaalisti käännät tattia eteenpäin niin Lara ottaa ensin pari varsin tahmeaa askelta ja vasta sitten saavuttaa sen perus hölkkäys nopeutensa.
Jos haluat, että se lähtee nopeasti liikkeelle niin se tatti täytyy lämäyttää eteenpäin änäri pelaajan voimalla.

Sama muuten pätee paikoiltaan tehtävään hyppyyn ja ihmettelinkin miten on mahdollista, että mä teen ihan saman komennon, mutta välillä muija hyppää paljon pidemmälle. No onneksi huomasin tuon jo pelin lopussa, prkle.
Jos olisin tiennyt tuon alusta asti niin pelin pahimmat tasoloikat olisi varmasti vaatineet reippaasti vähemmän tallennusten lataamista.
Pahin paikka koko pelissä on hall of seasons ja siellä olevat neljä testi huonetta jotka perustuu neljään eri elementtiin eli vesi, tuli, tuuli ja maa.
Yllättäen vesi on helpoin sillä uinti kontrolleissa ei ole mitään valittamista, mutta ne loput vaatii joko nopeita hyppyjä, tarkkoja hyppyjä tai molempia.
Onneksi tallentaa voi koska vaan ja noissa huoneissa mä katselin reippaasti enemmän latausruutua kuin sitä itse pelaamista.
Onneksi tuo alue on poikkeus ja suurimman osan ajasta saa tehdä hyppyjä ihan rauhassa ja harkitusti ja niitä todellakin kannattaa tehdä rauhallisesti ja harkitusti.
Myös kaikenlaisia ns. bullshit ansoja on äärimmäisen vähän.
Tallentaa kannattaa silti muistaa sillä checkpointeja ei ole, ei edes uuteen kenttään mentäessä.

Taistelua on myös kohtuu vähän ja se on myös varsin helppoa eikä enää ole tarvetta jatkuvasti loikkia typerän näköisesti ympäriinsä.
Louvreen mennessä saatava sähköshokkeja ampuva tainnutus ase on myös ihan ylivoimainen sillä se tiputtaa jokaisen ihmis vihollisen laakista.
Toki myös esim jotain mutantteja ja luurankoja nähdään ja niitä vastaan tuo on ihan turha.
Mukana on myös hiiviskelyä ja jos haluat niin voit hiipiä vihollisen taakse ja hoitaa ne stealth hyökkäyksellä pois päiviltä, mutta jos ne näkee sut niin sitten vaan ammut ne eikä edes vieressä olevassa huoneessa olevat tyypit tule katsomaan mitä tapahtuu.
Kai tuokin on vaan yks useammasta asiasta joka on jäänyt keskeneräiseksi vaikka mua tuo ei haitannut yhtään.

Ja kun keskeneräisistä asioista puhutaan niin Laran kehittyvät voimat on se kaikista räikein asia.
Välillä kun koitat vaikka avata oven niin Lara vaan sanoo "I'm not strong enough", sitten menet avaamaan jonkun toisen oven ja Lara toteaa "I feel stronger now" ja nyt sen ekan oven voi avata.
Pelissä on useampi tuollainen kohta. Välillä ne lähinnä ohjaa pelaajaa oikeaan suuntaan, mutta välillä niissä ei ole mitään syytä miks asiat muka pitäs tehdä just siinä järjestyksessä.
Alunperin tuon ideana oli, että eri pelaajat tekee eri asioita jonka myötä niiden Lara kehittyy eri tavalla joten ne käyttää hieman eri reittejä, mutta keskenhän tuokin idea jäi ja nyt tilalla on aika huvittava systeemi.
Kaikista huvittavinta on se kuinka Lara oppii sprint kyvyn kun se avaa kaapin jossa pidetään kaasunaamareita.
Lisäksi aika lopussa on alue jossa voi mennä joko tuli teemaiseen tai jää teemaiseen huoneeseen.
Siellä tuli huoneessa Lara taas toteaa "my legs feel stronger now", mutta sitä peli ei kerro, että nyt sä voit tehdä extra pitkän loikan sprinttauksesta.

No entäs ne bugit sitten sillä tämähän on tunnetusti täysin rikki ja pelikelvoton.
Kurtis osiossa tulin ilmastointikanavasta pois ja se jäi roikkumaan käsillä sen reunasta ja koko ruutu meni mustaksi joten oli pakko ladata edellinen tallennus n. 5 sekunnin takaa.
Cleaner tappelussa mä ammuin sitä tyyppiä niin kauan, että ammukset loppui ja menin katsomaan tubesta mitä siinä pitää tehdä ja sen olisi pitänyt aika äkkiä juosta pois asunnosta.
En tiedä oliko ongelma siinä, että mä olin itse sen oven lähellä joten se vaan looppasi kahden eri paikan välillä vai oliko joku muu bugi, mutta kun seuraavalla yrityksellä menin samaan paikkaan mitä videolla niin se meni eteenpäin.
Siinä ne varsinaiset bugit sitten olikin.

Suoraan sanottuna tykkäsin tästä enemmän mitä anniversarysta, koska siinä on julmetun isoja pulmahuoneita toisen perään etkä koskaan tiedä mistä pitäs edes aloittaa sen pulman ratkaisu.
Tämä taas muistuttaa rakenteeltaan enemmänkin uusinta trilogiaa eli pulmat on yksinkertaisempia ja sulle on selvää mihin sun pitää mennä ja sun pitää vaan keksiä miten sinne mennään.
Huomattavasti mainettaan parempi ja jos mun olis aivan pakko joku arvosana antaa niin se olis 7/10.

Fahrenheit (xbox)

David Cagen eka peli joka on enemmän elokuva kuin peli ja jopa päävalikossa komeilee new movie eikä new game.
Tässä pelataan pääasiassa kolmella hahmolla.
Lucas on eka hahmo jonka saappaissa ollaan ja se istuu kahvilan vessassa jonkun ylemmän voiman riivaamana ja tappaa toisen asiakkaan heti pelin alussa.
Sitten on Tyler ja Carla jotka on etsiviä ja alkaa tutkimaan kyseistä murhaa.

Edes tämän kanssa Cage ei voinut tyytyä normaaleihin kontrolleihin sillä esim kaikki dialogi valinnat tehdään kääntämällä oikeaa tattia johonkin neljästä suunnasta ja vaikka aitaa kiivetessä pitää aina tehdä tietty liike tatilla.
Tästä syystä kameraa käännellään liipaisimilla. Siis silloin kun se on mahdollista. Suurimman osan ajasta sä voit vaan vaihtaa muutaman eri kuvakulman välillä.
Tässä sentään kaikki toiminta ikonit ja muut on aina ruudun yläreunassa eikä heilu ja tärise miten sattuu kuten heavy rainissa joten siitä plussaa.
Tietenkin myös quick time eventejä on niin julmetusti ja näidenkin kohdalla on ruudun keskellä isot kuvakkeet jotka näyttää mihin neljästä suunnasta tatteja kuuluu kääntää joten ne on kohtuu sujuvia.

Niitä vaan on vitusti liikaa.
Esim yhdessä kohdassa alkaa asunnossa lentämään irtaimisto päin naamaa ja niitä pitää väistellä. Tämä voisi olla ihan toimiva kohtaus jos se kestäisi vaikka 20-30 sekuntia, mutta se kestää minuutteja kun ensin lentää varmaan kymmenen muuttolaatikkoa yks kerrallaan, sitten tuoli, sohva, pöytä, puhelin ja kun nuo loppuu niin alkaa irtoamaan keittiön kaapit, taas tietenkin yks kerrallaan.
Jopa pelkkää dialogia sisältävissä välivideoissa on jatkuvasti quick time eventejä.

Toinen äärimmäisen hieno kohtaus oli kun Carla kuulustelee Lucasta tämän työpaikalla ja lucas näkee välillä ötököitä joita ei ole edes olemassa.
Tässä pitää oikeasti epäonnistua noissa quick time eventeissä, koska jos onnistut niin Lucas reagoi niihin joka puolestaan kasvattaa Carlan epäilystä.
Siis totta helvetissä tuo olisi pitänyt tehdä niin, että onnistuessa Lucas istuu tyynenä. Tuo on ainoa kohta koko pelissä jossa sua rangaistaan siitä, että onnistut quick time eventissä.
Tietenkin myös dialogi valinnoissa pitää olla nopea eikä niissä ole pahemmin aikaa miettiä minkä ottaa.
Sulla on yleensä myös neljä vaihtoehtoa ja saat valita niistä kaksi kunnes mennään jo seuraavaan kohtaukseen.

Tarina sentään oli hyvinkin kiinnostava ja jopa se yliluonnollinen elementti vaan lisäsi kiinnostusta, kunnes puolvälin jälkeen tapahtumat ottaa todella kovan syöksyn alaspäin sillä yhdessä välivideossa Lucas vaan muuttuu Neoksi ja osaa väistellä luoteja ja hypätä melkein 10 metriä ilmaan ja on sillä joku jedien force push kyky myös.
Siis onko joku harjoittelija päässyt käsiksi kässäriin ja kirjoittanut oman fanfic tarinan eikä kukaan vaan huomannut vai mikä tän selittää.
Pahinta on kuitenkin se, että tuo ei ole edes typerin asia sillä aiemmin sua auttanut sokea ennustaja mummo...
Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4187 : 17.03.2024 20:49 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Resident evil: deadly silence (DS)

Nimi saattaa olla erittäin tyhmä kun jostain syystä pelin nimeen on ollut pakko saada tungettua DS jollain verukkeella ihan kuten monessa super nintendon pelissä oli aina super liite, mutta mun mielestä tämä on edelleen paras versio ekasta ressasta ja voittaa jopa remaken jo pelkästään sillä ettei tässä ole crimson headeja.

Classic mode on se vanha tuttu ps1 peli, mutta rebirth laittaa vihollisia uusiin paikkoihin ja osa pulmista on uusia tai muuten vaan hieman pidemmälle jalostettuja ja nämä käyttää kosketusnäyttöä.
Esim classic versiossa siinä alun ruokasalissa kun laitetaan kilpi takan yläpuolelle niin se kaappikello siirtyy, mutta rebirth versiossa täytyy vielä laittaa kellon viisarit oikeaan asentoon. Joka tallennus huoneessa on myös uusi arkku jonka avaamiseksi pitää ratkaista pulma ja noista saa joko punaisen yrtin tai paketin ammuksia johonkin aseeseen.
Välillä huoneeseen mennessä peli voi siirtyä myös ekasta persoonasta kuvattuun moodiin jossa vaan seistään paikoillaan ja sun täytyy puukolla hoidella päälle käyvät vihut pois ja sitä tietenkin käytetään kosketusnäytöllä ja jos huitaiset just kun vihollinen valmistautuu hyökkäämään niin teet enemmän vahinkoa ja jos zombit sylkee sitä happoa naamalle niin puhaltamalla mikrofoniin sen voi puhaltaa takaisin niitä päin ennen kuin se osuu.
Samalla tavalla annetaan myös tekohengitystä Richardille kun classic moodissa sille vaan juostaan hakemaan se seerumi.

Mulle kosketusnäyttö pulmat oli kiva lisä kuten myös kolmas yawn tappelu joka käyttää ihan samaa puukko mekaniikka mitä ne muut first person osiot, mutta ne kaikki satunnaiset taistelu osuudet oli aika meh eli ei ne varsinaisesti haitanneet, mutta ei niitä myöskään kaipaamaan jää.
No mikä tästä sitten tekee niin hyvän jos toinen moodi on sama mitä aina ja toisessa on lääppimis gimmick?
Toisella ruudulla jatkuvasti oleva kartta joka näyttää reaaliajassa mihin olet menossa, 180 asteen quick turn joka oli ekan kerran kolmosessa, aseen lataaminen R+juoksu nappi kombolla, puukko löytyy aina L napin takaa eikä vie inventaario paikkaa, karttaruudun tausta näyttää sun terveyden tilan ja kaikki ovi animaatiot voi skipata.

Lisäksi rebirth moodin läpäisystä aukeaa master of knifing minipeli jossa on viiden lyhyen kentän verran sitä first person puukottamista sekä Jillin paras asu koko sarjassa.
No minä en oikeasti saanut kumpaakaan kun pelasin helpoimmalla. Eilen tuli pelattua classic ja tänään rebirth joten hyvin iski.
Lisäksi tässä on vielä moninpelikin maksimissaan neljälle pelaajalle joka tarjoaa versus ja coop muodot ja sitä voi pelata jopa yhdellä pelikortilla, mutta silloin käytössä on vain yksi kenttä ja jos jokaisella pelaajalla on peli niin silloin kenttiä on vissiin kolme.
Muutenkin tuossa on tehty kompromisseja joko pelimoottorin tai ds:n tehojen suhteen sillä jokainen pelaaja näkee muut vaan ilmassa leijuvina tähtinä.

Kokonaisuutena siis aikas kattava paketti ja tämä oli edelleen yhtä hyvä mitä silloin ikuisuus sitten kun peli oli vielä tuore.
Tämä jopa näyttää edelleen hyvältä orkkis 3ds:n ruudulta katsottuna.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4188 : 22.03.2024 14:28 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Prince of persia: the two thrones (ps2)

Varsin onnistunut päätös trilogialle ja mun mielestä paljon parempi mitä warrior within vaikka ei sekään huono ollut.
Tässä ei ole enää turhaa synkistelyä joten harmaat ja ankeat maisemat on poissa kuten myös taistelun aikana soiva metalli.
Lisäksi peli on paluu lineaarisempaan tyyliin joten et voi lähteä täysin väärään suuntaan tai jopa aikakauteen eikä tässä myöskään ravata samojen alueiden läpi useampaan kertaan joten peli pysyy tuoreena.

Myös hevoskärryillä päästään ajamaan pari kertaa ja tässä on myös mukana hiiviskely ja speed kill mekaniikka jossa sä menet vihollisen taakse ja painat kolmiota ja sen jälkeen neliötä aina kun aika hidastuu ja tikari vilahtaa valkoisena.
Tuolla tavalla saa monet kohtaukset hoidettua mukavan nopeasti vaikka välillä tuo ajoitus tuntui hieman liian tarkalta ja joskus vaikka joku palmu voi olla suoraan kameran edessä niin vituiksihan se menee.
Onneksi noissakin voi vaan kelata aikaa takaisin jos haluaa.

Yksi asia tässä kuitenkin on josta en niin hirveästi välittänyt. Dark prince.
Pian alun jälkeen tuo on siis osa prinssiä ja ottaa tietyissä kohdissa vallan ja ihan kuten edellisen pelin sandwraith osio niin näissäkin menettää kestävyyttä jatkuvasti ja vielä aikaa kovaa tahtia.
Tällä kertaa sitä sentään saa takaisin ihan vaan tappamalla vihollisia tai löytämällä hiekkaa hajotetuista tavaroista, mutta silti tässäkin olisi pari osuutta ollut aivan mahdottomia mulle ellen olisi kerännyt jokaista kestävyys päivitystä, jotka sentään on nyt sellaisissa paikoissa, että ne voi löytää myös ilman opasta.
Dark prince eroaa myös siinä, että sillä on aseena ketju joka on huomattavasti tehokkaampi mitä se perus tikari tai miekat sillä se osuu laajalle alueelle ja sun oikeastaan tarttee vaan rämpyttää kolmiota ja kaikki kuolee, ainakin easylla.
Myös speed kill tapot hoidetaan vain rämpyttämällä kolmiota sillä tarkan ajoituksen sijaan dark prince vaan kuristaa viholliset sillä ketjulla.

Tätä on haukuttu lyhyeksi, mutta mulla meni n.seitsemän tuntia joka on ihan perus pituus tän ajan peleille eikä se warrior within sen pidempi olis ellei se kierrättäisi samoja alueita uudestaan ja uudestaan kahdessa eri aikakaudessa. Itseasiassa se olis varmaan paljon lyhyempi.

Killzone (ps2)

Mun muistoissa tää oli helvetin komea joskin vaikea räiskintä.
No muistot oli aika paljonkin väärässä sillä visuaalisesti tämä on täynnä sahalaitaa ja ruudunpäivitys ei oikeastaan koskaan ole kovin vakaa vaan nykii enemmän tai vähemmän ihan jatkuvasti.
Vaikeuden suhteen varmaan muistin sen millainen tämä oli Lugerilla pelatessa joka on se stealth hahmo joka ei paljoa kestä osumaa sillä Ricolla pelatessa tämä oli jo melkein ihan kunnon voimafantasia easylla pelatessa.

Silloin aikoinaan mä pelasin tän jokaisella neljällä hahmolla läpi sillä niillä oli pieniä eroja.
Templar on se jolla pelataan aina pari ekaa tehtävää ja on perus sotilas.
Luger voi ryömiä joistakin koloista ja kiivetä vaijereita pitkin ja sillä on lämpökamera sekä vaimennettu konepistooli.
Hakha voi mennä helghastin lasereiden läpi ja Rico on porukan tankki jolla on tehokkain ase, mutta se ei osaa kiivetä edes tikkaita.

Oli tämä edelleen varsin jees ja sitten kun siirryn ps3 pelien pariin niin täytyy tarkistaa jos storessa olis vielä se hd versio tarjolla sillä se on 720p resolla ja ilmeisesti varsin vakaa 30fps.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4189 : 22.03.2024 17:10 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Pelasin The Calisto Protocolia. Muuten oli ihan hyvä peli, mutta just kun vika chapter oli alkamassa, peli kaatu ja kaikki autosavet katosi. Eipä ollut pilvessä tai koneella enää saveja. Edellinen manual save on pari tuntia taaksepäin. Eipä tule pelattua tätä peliä läpi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4190 : 22.03.2024 17:19 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili ^Mikä alusta oli kyseessä?
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4191 : 23.03.2024 02:50 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
^Mikä alusta oli kyseessä?

Xbox Series Xllä pelailin. Ensimmäistä kertaa konsoleilla tapahtuu tuollaista. Googlailin ja samaa hommaa on käynyt ilmeisesti Steamin version kanssa. Ajattelin, että ehkä Quick Resume vaikutti asiaan, mutta kun tuota käy myös PC versiossa, niin taitaa olla vaan pelissä vikaa.

Pitää laittaa Dead Space tai Evil West seuraavaksi peluuseen. Ei kiinnosta ja ole myöskään tarpeeksi aikaa, että jaksaisi pelata tuon loppupätkän CP:stä uudelleen. Calisto Protocol olisi ollut juuri hyvä sellainen "pelaa kerran läpi ja unohda" peli, mutta pelattavuus ei ole niin hauskaa, että jaksaisi pelata enempää.


« Viimeksi muokattu: 23.03.2024 03:05 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4192 : 23.03.2024 13:57 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsellä on tuo plussasta otettuna. No jos se tulee joskus aloitettua niin tiedän sitten tehdä manuaali tallennuksen muutaman checkpointin välein jos sattuu käymään sama.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4193 : 23.03.2024 14:21 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Itsellä on tuo plussasta otettuna. No jos se tulee joskus aloitettua niin tiedän sitten tehdä manuaali tallennuksen muutaman checkpointin välein jos sattuu käymään sama.

Joo kannattaa tallennella. Tuossa on niin paljon turhaa hidastelua, joka alkaa ärsyttämään mikäli pitää pelailla uudelleen. Vähän väliä pitää ryömiä jossain ilmastointikanavassa tai ängätä raon läpi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4194 : 14.04.2024 15:16 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Cyberpunk 2077

Ostin aikoinaan pandemian alussa tuliterän master race koneen vain ja ainoastaan tätä peliä varten. Alkuinnostus lässähti hyvin nopeasti, lopulta teknisiä ongelmia, liian hypen aiheuttamaa pettymystä ja muuta elämää vei mielenkiinnon muualle ja jätin pelin Steamin kirjastoon hautumaan. Heti perään neljä vuotta myöhemmin ostin peliin julkaistun lisärin Phantom Libertyn ja päätin antaa uuden mahdollisuuden, tätä vartenhan mylly oli hankittu.

Nyt Cyberpunk pyöri täydellisesti koko pelisession ajan täysillä asetuksilla, vaihdoin myös ohjaimen hiireen ja hetken pelailun jälkeen tuntui hyvinkin luonnolliselta.
Onhan tuo todella tunnelmallinen peli. Ensi kertaa pitkään aikaan hahmot tuntuvat kiinnostavilta ja dialogia ei jatkuvasti skippaile, kuten useimmissa peleissä. Ehkä tämä on tehty aikuisempaan makuun. Pari kertaa olen revennyt nauramaan peliä pelatessa, hemmetin harvinaista. Pelimekaniikka toimii erittäin hyvin.  NPC:t on edelleen statisteja, mutta jos sen hyväksyy, eikä pyri keskusteluihin muiden kuin päähahmojen kanssa pysyy illuusio toimivasta maailmasta ihan hyvin kasasssa.

Pienenä yksityiskohtana täytyy nostaa myös pelin soittolista. Radiot soittavat hyvin laajalla skaalalla laadukasta muusiikia ja varsinkin Phantom Libertyn mukanansa tuoma Growl FM on hyvä lisä peliin. Radioemäntänä toimii muuten kirjailijana ja filosofina tunnetuksi tullut aina viehättävä Sasha Grey. Suurin yllätys oli kumminkin suomalaisen St. Auroran biisin päätyminen soittolistalle. Olen seurannut bändiä alusta asti ja myös Spotifyssa. Hyvin pientä on suksee ollut, mutta Cyberpunkiin päätynyt biisi Going to Heaven on striimannut jo yli 500k. En edes tajunnut, että bändi on tehnyt biisin peliin ja vasta googlessa kun artikkeli tuli vastaan niin tajusin mistä on kyse. Hyvinpä toimii Spotifyn paska algoritmit, kun menee ohi myös seuratut bändit.

Itselle musiikki on tärkein viihteen muoto. Kuuntelen yli 120 000 minuuttia pelkästään Spotifyta vuodessa, siihen päälle Youtube Music, radiot jne. Siksi onkin hemmetin siistiä nähdä miten paljon musiikkiin on panostettu pelissä. Yksi tunnelmallisimpia kohtauksia itselleni pelissä oli ihan vain päämäärätön kruisailu Night Cityn sateisessa yössä samalla kun Body Heat kanavalta lähti soimaan I Really Want to Stay at Your House.
Kaikki pelin kappaleet löytyy muuten Spotifysta.

Itse pelin juonen rakenne taas on rakennettu väärin. Ainakin jos ei ole lukenut arvosteluita pelistä, niin helposti pelaa pääjuonta päätyyn asti huomaten ettei tullut tehtyä juuri mitään muuta ja peli on ohi hyvin nopeasti.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Hyvä analogia kyllä oikeaan elämään, ne sivutehtävät on elämänkin suola, eikä työelämässä grindaus, joka vie suurimman osan ajasta.

Tämän virheen jälkeen aloitin uudelleen aiemman tallennuksen ja tarkoitus on pelata Phantom Liberty ja sivutehtävät läpi ja vasta sen jälkeen pelata joku vaihtoehtoinen loppu peliin.

Pitkästä aikaa tarinavetoinen peli, jota on ollut pakko pelata. Tämä on hyvän pelin merkki.


You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4195 : 14.04.2024 19:42 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Cyberpunk oli mun vuoden peli silloin pari vuotta sitten enkä malttanut odottaa, että pääsisin jatkamaan mahdollisen dlc:n merkeissä.
No nyt meillä on ilmeisesti varsin kattava dlc ja paljon uusia päivityksiä, mutta juuri niiden päivitysten takia mulla ei ole mitään isompaa mielenkiintoa palata pelin pariin.
Mun hahmo tappoi talossa ja puutarhassa vaikkei edes astunut taloon sisälle. Cyberdeck oli parasta mitä tuollaiselle hackeri hahmolle sai, vaatteet oli hienot ja niissä oli hyvät statsit.
2.0 päivityksen jälkeen kaikki ilmeisesti meni romukoppaan sillä parhaat hackit nerfattiin täysin, vaatteiden statsit vedettiin uusiksi, cyberdeckit vedettiin uusiksi.
Oikeastaan kaikki vedettiin uusiksi joten mun hahmo ei olisi lähellekään sitä mitä alunperin.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4196 : 15.04.2024 19:10 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Innostuin pelaamaan soniceja.

Ensin testiin meni ps2:n mega collection plus, mutta ekat kolme sonicia oli aika pelikelvottomia sillä ne oli niitä samoja pal versioita mitä tuli ihan mega drivella aikoinaan pelattua eli ne rullaa hitaammin mitä pitäisi ja jopa musiikit on hitaammat.
Päätin sitten kokeilla niitä kokoelman game gear pelejä ja ne olikin ihan kivoja.
Tuli pelattua sonic drift, sonic chaos, sonic blast ja eka sonic joka on porttaus master systemin pelistä.
Joku osaavahan teki tuosta master systemin pelistä myös commodore 64 version jonka pelasin viime vuonna ja vaikka se teknisesti olikin vakuuttava kun ottaa raudan huomioon niin kyllä tätä game gear versiota pelasi mieluummin kun oli kunnon ohjain jota käyttää ja tietenkin se näyttikin paremmalta.

Heikoin noista on sonic blast jossa on ihan julmettu screen crunch ja hahmo vie ison osan ruudusta ja varsinkin vesi kentät oli kamalinta sonicia mitä olen kokenut sillä niissä täytyi tehdä äärimmäisen tarkkoja hyppyjä, äärimmäisen tahmeilla kontrolleilla tai näkymätön virtaus vei sut takaisin osuuden alkuun.
Tuon lisäksi ne kentät oli vielä täynnä putkia jotka myös tuntui aina vievän sut takaisin sinne mistä aloitit ja lopulta katsoin tubesta mitä vittua mun pitää tehdä ja tein jokaisen onnistuneen hypyn jälkeen save staten joka sekin on hidasta, koska se tallennus tehdään ps2:n muistikortille.
Noita kenttiä lukuunottamatta yllättävän ok kun ottaa huomioon kuinka paljon tätä yleisesti haukutaan. Mä odotin jotain täysin rikkinäistä ja pelikelvotonta.

Siitä ps2:n kokoelmalta tuli pelattua myös sonic 3d blast joka on se isometrisestä kuvakulmasta pelattava mega drive peli jossa sun pitää aina kerätä viisi flickya ja viedä ne isolle sormukselle joka avaa reitin eteenpäin.
Oon yrittänyt tätä muutaman kerran ps4:n sega classics kokoelman kautta, mutta koskaan en pelannut paria kenttää pidemmälle kun sonic tuntui liian nopealta, mikä on huvittavaa sillä kaikki valittaa tämän olevan liian hidas peli.
Tuli kuitenkin mieleen, että koska ps2 kokoelman muutkin mega drive pelit on niitä hitaammin rullaavia pal versioita niin ehkä tämäkin sitten on hieman hitaampi ja nyt tän pelaaminen oli ihan ok ja näyttikin erittäin hyvältä kuvaputki telkkarin ruudulla.

Ostin myös sonic origins plus kokoelman switchille kun se maksoi vaan 22e vpd:ssa ja se oli kyllä erittäin hyvä.
Pelit näyttää hyvältä switchin omalla ruudulla, niissä on laajakuva, loputtomat elämät ja jokaisen pelin voi pelata myös knucklesilla tai amylla.
Lisäksi on haastemoodi jossa on monta tehtävää joita suorittamalla saa kolikkoja joilla voi sitten museon puolelta avata paljon musiikkia, kuvia ja videoita.
Tämän kanssa huomasi oikein hyvin kuinka hitaita ne ps2 kokoelman pelit olikaan sillä niissä ihan normaali paikoiltaan lähteminen tuntuu melkein yhtä kankealta mitä näissä veden alla ollessa. Siis aivan järjetön ero.
Mukana on siis sonic 1, 2, 3+knuckles joka pelataan aina kokonaisena pakettina sekä sonic cd jota en ole koskaan ennen pelannut.
Lisäksi tähän on tehty uudet animaatio välivideot jotka hieman sitoo pelejä yhteen.
Mukana on myös 12 game gear peliä joissa onneksi on myös save state tuki. Tuolla hinnalla aika helvetin hyvä paketti.

Nyt pitäis olla postissa tulossa vielä sonic unleashed joka tulee pelattua series x:lla kun sillä on 4k/60fps ehostus, sonic boom fire & ice, sonic superstars ja sonic mania jonka olen jo aiemmin pelannut, mutta se ei silloin pahemmin iskenyt joten läpäisyn jälkeen vein vaihtoon.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4197 : 15.04.2024 22:35 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Cyberpunk oli mun vuoden peli silloin pari vuotta sitten enkä malttanut odottaa, että pääsisin jatkamaan mahdollisen dlc:n merkeissä.
No nyt meillä on ilmeisesti varsin kattava dlc ja paljon uusia päivityksiä, mutta juuri niiden päivitysten takia mulla ei ole mitään isompaa mielenkiintoa palata pelin pariin.
Mun hahmo tappoi talossa ja puutarhassa vaikkei edes astunut taloon sisälle. Cyberdeck oli parasta mitä tuollaiselle hackeri hahmolle sai, vaatteet oli hienot ja niissä oli hyvät statsit.
2.0 päivityksen jälkeen kaikki ilmeisesti meni romukoppaan sillä parhaat hackit nerfattiin täysin, vaatteiden statsit vedettiin uusiksi, cyberdeckit vedettiin uusiksi.
Oikeastaan kaikki vedettiin uusiksi joten mun hahmo ei olisi lähellekään sitä mitä alunperin.

Tossa tietenkin olisi myös mahdollisuus täysin uuteen lähestymistapaan mikäli aloitat pelin alusta ja luot täysin toisenlaisen hahmon. Lisänä sitten lisärin ja patchien tuomat lisäsisällöt.

PC:llä jos pelaat niin tietty modaus kasvattaa sisältöä suuresti.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Real life modi näyttää jo melkein liian hyvältä. Tuohon ei kyllä oma kone kykene, mutta joku realismimode täytynee asennella näiden meijeri-modien lisäksi.



You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4198 : 16.04.2024 20:38 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan pleikkarilla pelasin ja tuolloin vielä ps4 prolla kun silloin ei tainnut edes ps5 olla vielä markkinoilla joten nyt ps5:n kanssa olisi jo kivasti lisää silmäkarkkia.
Tuo modi kuva näytti kyllä aika kamalalta  ;D Ja kyllähän pleikkarillakin sai ainakin photo modessa hahmon olemaan tissit paljaana ja ne näytti paljon luonnollisemmalta mitä tuossa.
En kyllä uutta kierrosta alusta aloita kun olen tyytyväinen kaikkiin päätöksiin mitä tuli tehtyä, mutta ehkä keskityn räiskimiseen ja pelaan lisärin ja muut uudet tehtävät vaan easylla.
Alunperin pelasin hardilla alusta asti joka on mulle erittäin harvinaista ja sen takia olikin kivaa kun hahmosta tuli aina vaan ylivoimaisempi.
Ainakin kunnes tuli pomomatsi joka pakotti suoraan taisteluun ja sitten saikin juosta karkuun jatkuvasti.

Tuo 2.0 päivitys siis myös nollasi hahmojen skillsit joten ne kaikki kykypisteet täytyy kuitenkin määrittää uudestaan.

Tuli pelattua lisää niitä sonic origins kokoelman game gear pelejä.

Sonic 2

Aivan kamala ja suorastaan pelikelvoton.
Tässä on niin paha screen crunch, että usein et näe edes normi hypyn jälkeen mihin olet laskeutumassa ennen kuin on liian myöhäistä.
Sitten vasta kivaa onkin kun hypitään niiden trampoliinien avulla.
Jos tuo ei riitä niin loppupuolella alkaa olemaan aikamosita bullshit kamaa kenttä suunnittelun osalta kuten vaikka verkosto putkia jotka tiputtaa sut suoraan piikkien päälle jos et valitse oikeaa reittiä ja tuossa ei varmasti onnistu ellei tiedä etukäteen mihin pitää mennä.
Tai sitten seinillä on trampoliineja joista viimeinen heittää sut suoraan piikkeihin. Jotenkin sun pitäs vaan tietää heti hypyn jälkeen pitää dpadia oikealle.
Kaiken kruunaa todella liukkaan tuntuinen ohjaus.
Sonic blast on suorastaan loistava tähän verrattuna.

Sonic drift 2

Jos eka peli oli lyhyt, helppo ja kiva niin tämä on lyhyt ja ärsyttävä sillä nyt mukaan on tungettu power upit ja tekoäly joka huijaa minkä ehtii sillä se tulee jatkuvasti ohi, katoaa horisonttiin ja sitten taas hidastaa ja taas tulee ohi.
Jopa silloin kun sulla on turbo aktiivisena niin se tulee ihan normaalisti ohi.
Sitten jos sulla on kuolemattomuus ja ajat vastustajaa päin niin sä menet niistä vaan läpi, mutta kun itse normaalisti edes hipaiset niitä niin sun auto pysähtyy joten miksei ne spinnaa. Ne voi myös tulla suoraan sun läpi vaikka sulla on tuo efekti vielä voimassa.
Sitten on rata gimmeckeja kuten vaikka rata jossa on tyhjää reunoilla ja välillä tulee tuulenpuuska sivulta tai sitten ukkostaa ja aina kun salama välähtää niin koko ruutu menee valkoiseksi. Oi kun kivaa ja hassua.
Edelleen voitin joka cupin ekalla yrityksellä, mutta kiroilin joka kisan alusta loppuun.

Sonic spinball

Tämä olikin oikeasti hyvä joka oli aika iso yllätys sillä mä en koskaan pelannut kakkos kenttää pidemmälle sitä mega drive versiota.
Teknisesti tämä ei kummoinen ole ja ruudunpäivitys tahmaa jatkuvasti, mutta eipä tuo pahemmin pelaamiseeen vaikuttanut kun sä voit kuitenkin aika vapaasti ohjata sonicia.
Olikos tässä neljä eri flipperipöytää jotka on aika isoja ja sun tarkoitus on aina kerätä kaikki chaos emeraldit jonka jälkeen pääsee taistelemaan pomoa vastaan.

Tails skypatrol

Toinen oikeasti hyvä peli jossa vaan lennetään tailsilla ja sillä on aseena sormus jolla voi heittää vihollisia ja jopa niiden ammuksia joten ne ei ole mikään iso ongelma, mutta ympäristö on sillä jos edes hipaiset seinää tai lattiaa niin henki lähtee.
Onneksi kentissä on checkpointeja ja tässä on myös loputtomat continuet.
Sulla on myös lentovoima mittari ja jos se pääsee tyhjenemään niin sitten tails tippuu maahan ja tuo kuluu jatkuvasti ja jos otat osumaa niin siitä lähtee hieman enemmän pois, mutta sitä voi täyttää keräämällä minttukarkkeja.
Eteneminen on aika yritys ja erehdys menoa ennen kuin oppii missä kaikki on, mutta kentät on aika lyhyitä joten ei tämä turhauttamaan pääse.
Lisäksi kaikissa näissä kokoelman game gear peleissä on save state tuki ja sitä tulikin huorattua ihan jatkuvasti sonic 2:n kanssa.


« Viimeksi muokattu: 16.04.2024 21:03 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4199 : 17.04.2024 16:21 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Sonic superstars (ps5)

Mitään en odottanut arvostelujen perusteella, mutta kaikista niistä sonic peleistä mitä olen viime aikoina pelannut tämä on ihan helposti oma suosikki.
Peli näyttää erittäin hyvältä ja rullaa silkin sulavasti.
Jo ekasta trailerista lähtien mua häiritsi kohtuu lähellä oleva kamera, mutta game gear pelien jälkeen tuon kanssa ei ollut mitään ongelmaa.
Tämä on myös eka sonic ihan orkkis mega drive pelin jälkeen jossa keräsin kaikki chaos emeraldit sillä bonus kentät oli varsin ok vaikka videoiden perusteella ne näytti aika kamalilta.
Kuten sonic 3:ssa niin tässäkin päästään noihin bonus kenttiin löytämällä iso piilotettu sormus ja sä voit saada yhden chaos emeraldin / maailma ja yhteensä niitä on seitsemän, mutta maailmoja on useampi joten tilaisuuksia kerätä ne kaikki on varsin kivasti.

Jokainen kerätty chaos emerald avaa myös uuden voiman jota voi käyttää milloin vaan, mutta se latautuu uudestaan käyttöön vasta checkpointin ohittamisen jälkeen.
Kaikille muille tuli käyttöä paitsi sille vesi voimalle, koska sain sen vasta vesi maailman jälkeen ja toinen aika turha oli se joka näyttää näkymättömät tasanteet ja sormukset.
Jos sulle on vähintään 50 sormusta kun ohitat checkpointin niin pääsee toiseen bonus kenttään joka muistuttaa ekan sonicin bonus kenttiä ja niistä voi kerätä mitaleita joiden ainoa tarkoitus on ostaa uusia kosmeettisia osia omaan robottiin jota käytetään moninpelissä joten jos tuo ei kiinnosta niin nuo bonus kentät voi ohittaa ihan vapaasti.

Tän voi pelata sonicilla, tailsilla, knucklesilla ja amylla.
Mä pelasin amylla, koska sillä on tupla hyppy ja jälleen kerran sen vasara auttaa monessa tilanteessa.
Tarinan läpäisyn jälkeen aukeaa vielä trip jolla on oma tarinansa.
Se kyllä kierrättää samat maailmat, mutta nyt ne on vaikeampia ja sillä on myös pelin vaikeimmat pomot.

Moninpelikin olis ollut ihan kiva pikku extra jota ois voinut pelata tunnin tai pari alkoholin voimalla, mutta eipä sieltä yhtäkään matsia löytynyt.
Tuota voi myös pelata ihan lokaalisti kavereiden kanssa tai vaikka vaan botteja vastaan.
Matsit koostuu kolmesta erästä ja niissä on mukana esim ihan vaan perus kisaamista jossa pitää ehtiä maaliin ekana, tähtien keräämistä, selviytymistä mahdollisimman pitkään samalla kun taustalla olevat tykit tuhoaa kenttää ja sitten oli joku deathmatchin tapainen.
Pelasin kolmesti botteja vastaan ja nuo tuli vastaan. En tiedä onko eri matsi tyyppejä enemmänkin.

Ostin tähän vielä sen deluxe päivityksen kun se maksoi nyt 9.7e lähinnä mukana tulevan soundtrackin takia.
Valitettavasti siinä on vain 10 biisiä, mutta kestää se silti 40 minsaa. En vaan tajua miksei tuohonkin ole voitu laittaa ihan koko pelin soundtrackia kun ei se ainakaan sen kalliimmaksi tulisi.
Sitten tuossa tuli digitaalinen artbook joka oli ihan ok vaikka sekin oli varsin olematon sisällöltään.
Siinä oli lähinnä muutama kuva joka hahmosta ja joistakin vihollisista eli aika samanlainen mitä vaikka sonic mania / origins plussan mukana tuli kun ne osti fyysisenä.
Sitten tuossa tuli jotain lego skinejä jotka ei kiinnosta ollenkaan. Miks mä haluaisin tehdä hyvän näköisistä hahmoista rumia?

Sitä en vielä tiedä pelaanko sitä tripin osiota läpi sillä sen parissa todennäköisesti alkaa vituttaa pomo matseissa sillä ne on jo toisen maailman perusteella pidempiä mitä perus kampanjassa ja varsinkin parissa matsissa fangia vastaan on sitten laakista tappavia hyökkäyksiä.
Sentään pomojen esittely videot voi skipata joka oli positiivinen yllätys.
Mä olin varma ettei niitäkään voi skipata kun tämän kohdalla on niin paljon valitettu siitä kuinka pomot tuhlaa sun aikaa, mutta perus pelin puolella en huomannut mitään tuollaista.
Joo sä et voi tappaa pomoja yhtä nopeasti mitä vanhoissa peleissä, koska pomosta tulee kuolematon hetkeksi joka osuman jälkeen, mutta ei tuo haitannut ollenkaan.

Nyt kuitenkin annan tuon soundtrackin soida taustalla pari tuntia ainakin ja nautin vaan hyvistä fiiliksistä.
Ihan heittämällä sen 28e arvoinen mitä tämä vpd:ssa uutena maksoi.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 135 136 137 138 139 [140] 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines