Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 135 136 137 138 139 [140]
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1049021 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4170 : 30.10.2023 11:56 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Alkuperäisen MGS 1:n ostin Switchille pelasin läpi ekan kerran ikinä. Tai no Twin Snakesin olen pelannut aiemmin läpi, mutta siinä on sen verran muutoksia ettei ole verrattavissa täysin ja aikaa läpäisystä 20 vuotta etten muistanut enää juuri mitään siitä. Oli muuten ihan tautisen hyvä peli edelleen! Voin vaan kuvitella miten kermaiselta tämä on tuntunut aikoinaan julkaisussa, kun edelleen aiheuttaa kylmiä väreitä. Tyyli itsessään on kestänyt erittäin hyvin aikaa, mutta tarina, hahmot, ääniefektit, ääninäyttely ja musiikki nyt päihittää uudetkin pelit ihan heittämällä. Varmaan yksi niistä yhden käsin sormilla laskettavista peleistä, joissa välittää paskan vertaa mitä pelissä tapahtuu tarinallisesti.

Ainoa mikä estää tätä olemasta paras MGS-peli, on että pelissä ei ole lopulta juuri mitään pelattavaa. Muutama alue alussa, jossa vähän on hiippailua ja pelin mekaniikoita pääsee hyödyntämään, mutta puolet pelistä oli lähinnä tarinaa ja bossitaisteluja, sekä yksi erittäin typerä backtracking-pelleily. Bossitappelut olivat kuitenkin yllättävän hyvin tehtyjä, ottaen huomioon että pelissä ei pysty ihan samalla tavalla tähtäilemään kuin uusissa.

Onko tämä nyt sitten paljon parempi kuin aikoinaan parjattu Twin Snakes? En nyt tiedä. Varmaan jonkin verran, kun peliä ei oltu suunniteltu first personista pelattavaksi, mutta kyllähän sen nyt ymmärtää, että Twin Snakes sai ulinaa lähinnä persekipeiltä Sony-miehiltä, jotka vannoivat alkuperäisen nimeen. Myöskään sen "yliampuvat" välivideot ovat nykyään ihan normikamaa verrattuna uusiin MGS-peleihin.



 
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4171 : 30.10.2023 12:09 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Ekassa MGS:ssä taitaa edelleen olla paras balanssi Kojima-huuruilun ja jalat maassa -agenttitoiminnan välillä. Todella todella hyvä kokonaisuus tosiaan - vaikka peli selkeästi jakautuukin niin, että alkupuolella hiippaillaan enemmän ja loppupuoliskoa värittää parit backtrackaukset sekä useimmat bossit.

Twin Snakesissa se välivideopolitiikka on aika naurettavaa, mutta on kyllä ihan validi pointti, että Kojimalla itselläänkin on karannut sittemmin mopo käsistä samaan suuntaan. Mutta isoin ongelmahan pelissä tosiaan on se, ettei mekaniikkoja tai kenttiä ole millään muutettu ottamaan huomioon uutta FPS-moodia. Kyseinen fiitsu yksinään rikkoo sen vähänkin pelattavan täysin, kun jonkun hallin alakerrasta voi ammuskella kaikki ylätasanteilla käppäilevät ilman tarvetta mennä lähelle tai luovia vahtikiertojen välissä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4172 : 30.10.2023 12:44 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Jos nyt unohdetaan pelimekaniikat, niin Twin Snakesin isoin ongelma on uusittu soundtrack ja ääninäyttely. Uudet musat on selvästi huonommat ja tunnelma on tiessään. Samaten ääninäyttelijöiden suoritukset eivät ole yhtä hyvät ja muutama oli muistaakseni vaihdettukin (tai ainakin saatu kuulostamaan ihan erilaiselta). Toki myös Snaken supermiesliikkeet eivät istu peliin yhtään, kun Snake on kuitenkin aina ollut se ns. realistinen hahmo kaikenmaailman mehiläismiesten ja vampyyrien joukossa.

Eli näin alkuperäistä julkaisusta asti pelanneena, ja jolle pelin tunnelma ja tarina nimenomaan ovat tärkeimmät, Twin Snakes on kaikilla tapaa epänautinnollinen. Toki jos ottaa pelin vaan mekaanisena suoritteena, niin sitten varmaan nuo asiat eivät ole niin tärkeitä ja päällimmäiseksi nousee tuo pelin ”rikkova” ensimmäisen persoonan tähtäys.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4173 : 30.10.2023 12:56 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Ai niin, unohdin kokonaan tuon ääninäyttelyn. Sehän on tosiaan alkuperäisessä jonkun random talon olkkarissa porukalla nauhoiteltu aivan huikeaan kondikseen, ja sitten jostain syystä tehty kädenlämpöisesti uudestaan Twin Snakesissa. Kun ottaa huomioon dialogin määrän, tällä on auttamatta ja automaattisesti aika paljon väliä.

Tämä Game Informerin haastatteluerä ekan MGS:n nauhoituksista lienee edelleen yksi mun lempidokkareita YouTubessa. Aivan ilahduttavaa insightia prosessiin.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4174 : 30.10.2023 19:48 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 573 Basaaripisteet: 4 Profiili MGS1 on helposti sarjan paras peli. Tautisen kova soundtrack ja ääninäyttelijäporukka, jonka castingista vastaava henkilö ansaitsisi jonkin Nobelin. MGS2 oli monella tapaa valovuosia aikaansa edellä, muttei sitä peliä jaksa enää pelata, kun rytmitys on järkyttävää paskaa. MGS3:n puolestaan pilaa raivostuttava valikoissa ravaaminen, mikä onkin sitten 50% koko pelistä. MGS4:sta ja MGS5:sta ei tarvitse edes puhua, jöötiä molemmat.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4175 : 31.10.2023 20:01 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 515 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Alan Wake 2:ta varten piti ihan pelata ekan pelin remasteri muistoja verestääkseni. Olisi toki voinut katsoa vaan juonikoosteen YouTubesta, mutta olen ihan tyytyväinen, että päätin pelata. Olen tässä syksyn mittaan katsonut myös Twin Peaksin pari ekaa kautta ja leffan, sekä melkein koko kolmannen kauden. Jo joskus vuonna 2010, kun peli julkaistiin Xbox 360:lle, tiesin sen ottaneen vahvasti vaikutteita Twin Peaksista, mutta sarjan juuri katsoneena vasta tajusin, miten paljon niillä onkaan yhteistä. Ja molemmista pidän.

Onhan Alan Wake pelillisesti sitä mitä 13 vuotta vanhalta peliltä voi odottaa. Ei se edes silloin joskus ollut mikään pelattavuuden huipentuma. Peli ei oikeastaan esittele mitään uutta ensimmäisen tunnin jälkeen. Sokaise vihollista valolla ja ammu, tai vaihtoehtoisesti juokse karkuun jonkin valonlähteen luokse. Välissä yksinkertaisia puzzleja ja pitkästyttäviä ajo-osuuksia. Meni jo hieman puuduttavan puolelle. Peli oli tosin aikanaan aikamoisessa kehityshelvetissä. Kunnianhimoinen open world -peli olikin lopulta aika lineaarinen peli, mutta jäänteet avoimesta maailmasta ovat nähtävissä. Lisäosissa on onneksi selvästi enemmän vaihtelua ja mielikuvitusta. Tosin ne sijoittuvatkin unimaailmaan, joten meno on sen mukaista. Sopivan lyhyitä myös. Tykkäsin enemmän kuin muistinkaan.

Vahvuudet olivat tarinassa ja tunnelmassa, jotka toimivat yhä edelleen. Periaatteessa aika yksinkertainen tarina, mutta löytyy siitä syvyyttä, kun siihen oikeasti paneutuu. Tarinaa osaa myös arvostaa nyt "kypsemmällä iällä" paljon enemmän. Toki silloin ei vielä ollut olemassa Controlia, joka nivoutuu vahvasti yhteen Alan Wakeen ja ns. Remedyverseen. Ihan mielenkiintoista isompaa kokonaisuutta ovat rakentamassa. Toivottavasti onnistuvat siinä.

Oikein innolla odotan Alan Wake 2:n aloittamista. Toivottavasti hyvät arviot näkyvät myös myyntiluvuissa.

Pelasin myös Tears of the Kingdomin läpi. Aivan helvetin hyvä peli. Pelikellossa lähes 120 tuntia, ja hyvin paljon tuli nähtyä. Ei kaikkea, mutta varmasti tärkeimmät. Kaikkien aikojen pelejä itselleni. Breath of the Wild oli tietysti myös kova, mutta sitä pelasin aikanaan elämänvaiheessa, jossa ei ollut telkkaria. Ei ehkä käsikonsolimoodissa saanut parasta kokemusta. Mutta minulle TotK on silti kovempi. Shrinet ovat paljon parempia, kuten myös maailmassa liikkuminen. Mutta mitä seuraavaksi Nintendo?
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4176 : 01.11.2023 20:39 »
SuomiGameHUB Jäsen Viestejä: 1 Basaaripisteet: 0 Profiili Jep Kabanossi, Alan Wake 2:n hehkutus on kyllä ollut tauotonta ja hyvä niin. Remedy ansaitsi 10/10-pelinsä.

Mitä pelasin viimeksi? No Hurvanaa. :D

https://www.youtube.com/watch?v=zfReScfnFNo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4177 : 14.12.2023 12:37 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 696 Basaaripisteet: 2 Profiili Gears5 oli ensimmäinen mikä meni uudella PC raudalla läpi. En oikein edes tiedä miksi, mutta Gears sarja on niitä harvoja räiskintäpelejä joista oikeasti pidän. Jotenkin siitä on vain saatu niin tyydyttävää. Näissä on minulle jotain samaa kuin Nintendon peleissä, että pelkkä pelaaminen on vain hienoa. Muut on vain täytettä ympärillä. Myönnän että suojasta suojaan liikkumisessa on joskus vähän sanomista, kun tuntuu että hahmo aina joskus käyttäytyy vähän erilailla kuin kuvitteli. Mutta lopulta nämäkään ei varsinaisesti häiritse. Haulikolla tai vastaavalla toisen räiskiminen kirjaimellisesti palasiksi on tyydyttävää silti.
Toinen satunnainen asia oli että vihut jäi joskus jumiin johonkin nurkkaan ja niitä piti lähteä äänen perusteella metsästämään. Ei näitä nyt montaa kertaa sattunut mutta muutama.

Tarinassakin on jotain seurattavaa vaikka myönnänkin että ehdin aina tippumaan ennen kun aloitan seuraavaa. Pitäisi aina käydä joku recap läpi ennen kun alottaa seuraavan, mutta ei sitä yleensä malta. Mutta näitä pelaa mielellään vaikka juonen tietääkin vain "vähän sinne päin". Eli ei nyt ihan ole kyydistä tiputtu.

Gears pelit myös kestää yleensä aika hyvin aikaa visuaalisesti. Tämäkin tullut 4 vuotta sitten, mutta eipä siellä suuremmin kohtia tullut jotka olisi silmiä kirvellyt. Toimii edelleen. Ainoa mistä meinasi tulla päänvaivaa oli screentearing. En tiedä miksi, mutta G-sync ei toiminut tässä ollenkaan. Sain sen vasta pois kun lukitsin näytön 100Hz ja pelin 60Hz lukemille. En tiedä vaihteliko pelin FR niin tiuhaan että G-Sync ei tähän sopeutunut. Tämänkin sai pienen ensi taistelun jälkeen toimiaan ok ja telkusta kaikki toimi ok.

Mutta, hienoja pelejä. Voisivat tuoda Gears6:n jo ensi vuonna, mutta taitaa mennä 2025...

Olisko seuraavaksi Control vai Cyberpunk... vai pistäisikö jouluksi tulille Tears of the Kingdomin kun silloin ei PC:n ääressä ole käyttännössä ollenkaan.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4178 : 10.01.2024 04:45 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
[...]En oikein edes tiedä miksi, mutta Gears sarja on niitä harvoja räiskintäpelejä joista oikeasti pidän. Jotenkin siitä on vain saatu niin tyydyttävää. Näissä on minulle jotain samaa kuin Nintendon peleissä, että pelkkä pelaaminen on vain hienoa. [...]
Gears oli (ja on) kyllä minunkin suosikkeja sen ajan peleistä. Ykkönen ja kakkonen jäivät eniten mieleen ja molemmat tuli tahkottua co-oppina vaikeimmalla tasolla läpi pariin kertaan. Tykkäsin kun niissä oli paikoin aika pitkiä ja ankaria encountereita joissa pääsi kunnolla fiilikseen mukaan. Oma muistikuvani on että Gears 3:n kohdalla taistelut muuttuivat bite size -kokoisiksi murusiksi, siis ne olivat vähän liian lyhyitä ja loppuivat aina kun alkoi päästä kunnolla fiilikseen.

Gears Judgment jäi kesken, samoin Gears 4. Sen jälkeen en ole seuraillut asiaa. Ehkä voisi yrittää uudelleen jos sopiva tilaisuus tulee  :)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4179 : 11.02.2024 16:18 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 573 Basaaripisteet: 4 Profiili
https://haute42.com/haute-pad-t-series/

Tuli tuollainen ”Haute 42 T16” hitbox-tyylinen ohjain ostettua Saksan Amazonista, kun porukka noita on hypettänyt. Käytännössä samanlainen ja -mallinen vekoitin kuin kolme kertaa kalliimpi Razer Kitsune. Input lagia on 1000Hz USB polling ratella alle 1ms ja PCB on open source -kamaa, eli päivityksiä tulee koko ajan. SOCD-setit toimii myös suoraan toisin kuin Kitsunella, nappeja on myös enemmän. PS5:llä tarvii adapterin, mutta muilla konsoleilla pitäisi toimia aika kivuttomasti.

Eiköhän tolla Tekken 8:sia (joka on demon perusteella jeesuskamaa) ja SF6:sta pelaa.

Loistava kapistus ollut. Toimii Titan Two -adapterilla tosiaan Xboxissa, ja input lag on niin alhainen kuin se vain voi OLED:illani olla. Nappuloissa on kätevästi ledit, jotka vaihtaa väriä painettaessa, joten tuota input lagia on helppo testailla, kun laskee 240fps-videolta, kuinka monta framea kestää, että värinvaihdosta hahmo reagoi painallukseen. Input lag on samalla tasolla kuin kuvaputkella pelatessa. En ole ikinä nauttinut näin paljon retropelailusta. Tiettyjen liikkeiden - kuten dash jumping / dash canceling miekalla Megaman X4:ssä tai vanhemmissa, shield canceling Symphony of the Nightissa, wall jumping Super Metroidissa, joka on suorastaan naurettavan helppoa padiin verrattuna - on uskomattoman nautinnollista noilla mekaanisista näppiksistä tutuilla low profile -napeilla. Liikkuminen on myös superresponsiivista kun heittää SOCD:n Last Input Wins -asetuksen, jolloin hahmo on tavallaan koko ajan liikkeessä.

Tappelupeleistä kokeilin ekana Tekken 8:sia, jossa leverless toimii hyvin, vaikkakin oikealla pelatessa wavedash on paljon vaikeampaa, eikä yhden framen EWGF-liikkeet tahdo tulla millään ulos. Vasemmalla puolella pelatessa EWGF:n saa tulemaan ulos vaikka joka kerta. Liikkuminen on muutenkin huomattavasti nopeampaa kuin tikulla, koska tikun liikerata on mitä on. Harmaita hiuksia aiheuttaa lähinnä jotkin viistoliikkeet, mutta eiköhän nuokin aikanaan opi kun vain tarpeeksi rämpyttää.

Street Fighter III: 3rd Strikessä tällä ei tee oikein mitään, koska siinä superit vaativat nykypeleihin verrattuna todella nopeaa ja tarkkaa ajoitusta. Ei noita supereita tunnu saavan napeilla tarkasti ulos, vaikka kuinka harjoittelisi, enkä oikein tiedä mistä on kyse. Ehkä emulaattorilla on liian vähän input lagia tai jokin muu asetus on pielessä. Myös puoliympyräliikkeiden tekeminen on yhtä helvettiä, ellei sitten slaidaa sormella vasen, alas, oikea -nappeja nopeasti, mutta tämäkin menee säheltämiseksi oikealla puolella pelatessa. 360-liikkeen tekeminen Hugolla ilman slaidaamista on lähestulkoon mahdotonta, 720-liikkeen tekeminen onkin sitten varmaan jo täysi mahottomuus. Tikulla noiden tekeminen ei ole homma eikä mikään.

Kokeilin tätä myös shmupeissa, ja uskon, että kun joskus saa napeilla liikkumisen selkäytimeen, saattaa tämä olla jopa tarkin tapa pelata näitä pelejä. Aivot kuitenkin meinaa räjähtää, kun Ikarugassa pitäisi samaan aikaan miettiä napeilla liikkumista, ampumista, chainausta ja aluksen värinvaihtoa. Kuitenkin virkistävää, kun on tätä vuosikaudet dpadilla pelaillut.

Kokeilin myös God Handia, jonka pelaaminen ei ole ikinä ollut näin hauskaa! Oikean tatin väistöliikkeet saa mapattua napeille, minkä ansiosta pelissä voi tehdä juttuja, jotka eivät olisi normaalisti mahdollisia. Esimerkiksi vasemmalle/oikealle väistön pystyy canceloimaan jabilla, jolloin liikkumiseen tulee ihan uusi ulottuvuus, kun vain rullailee noita kahta liikettä peräjälkeen. Myös eteenpäin dashaus nopeutuu huomattavasti napeilla. Todella siistiä löytää tällaisia juttuja, joita mahdollisesti kukaan ei ole edes tajunnut kokeilla.

Kaiken kaikkiaan ihan lyömätön diili, jos haluaa leverless-ohjainta kokeilla. Mahdoton pelata 2D-pelejä enää millään muulla laitteella.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4180 : 18.02.2024 21:37 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Hitboxilla saa 360:n jopa nopeampaa kun totuttaa sormet painamaan vain kardinaalit. Pelaillut itse aika paljon Dudleytä ja Elenaa 3S:ssä hitboxilla eikä se ole ameriikantemppu. Toki tässä on itsellä se ulottuvuus, että pelannut laitteella sen pari vuotta.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4181 : 19.02.2024 21:25 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 154 Basaaripisteet: 0 Profiili Niinhän siinä kävi tänäkin vuonna, että uusimmista vr peleistä tuli hypättyä 20 vuotta vanhoihin peleihin.
Alunperin tarkoitus oli alkaa käymään A500 minin valikoimaa läpi, mutta kaivoinkin taas vanhan putkitelkkarin ja xboxin kaapista.

Eka tuli pelattua fable: the lost chapters jonka pelasin pc:lla joskus 10 vuotta sitten eikä siitä mikään hyvä fiilis jäänyt kun en päässyt sinuiksi näppis+hiiri ohjauksen kanssa.
Nyt pelaaminen oli paljon mukavampaa ja peli näyttikin varsin hyvältä edelleen. Paitsi oma hahmo lapsena kun sillä on oikeastaan aikuisen kokoinen pää joten se näyttää joltain bobble head hahmolta.
Jollain alueilla oli kyllä melkoista nykimistä ja musiikkikin skippasi muutaman kerran samalla.
Oletan vian olevan joko levyssä tai xboxin levyasemassa sillä tuskin se tuollainen alunperin oli kun julkaistiin ja noissa kohdissa asema piti aikamoista nakutusta.

Oli ohjauksessa kyllä ongelmaakin sillä miekka otetaan esille ja laitetaan pois painamalla valkoista nappia, mutta todella usein hahmo laittoi sen pois kun aktivoin loitsun vasen liipaisin + B yhdistelmällä.
Myös lock on systeemi oli mulle melkein käyttökelvoton. Se lukittuu siihen jota tavallaan katsot eikä siihen mikä on sun vieressä.
Lisäksi torjua voi vain lukituksen aikana pitämällä Y namiskaa pohjassa ja väistö tehdään kääntämällä sivulle blockin aikana.
Onneksi physical shield loitsu on ihan ylivoimainen sillä sen kanssa vastaan otetut osumat kuluttaa sun manaa eikä hahmo reagoi osumiin mitenkään eikä mana juomista ole pulaa joten loitsu päälle ja senkus mäiskii vihollisia turpaan.

Tämä oli myös yllättävän lyhyt sillä mulla meni joku 16-17 tuntia vaikka peli näytti 13 tuntia, mutta se ei varmaan laske valikoissa olemista.
Muutama sivutehtävä jäi tekemättä ja muutama demoni ovi avaamatta.
Mä en vieläkään ymmärrä miks sankarien killassa on tehtäviä tarjolla jossa tarkoitus on vaan tappaa kaikki kauppiaat. Ei ole kovin sankarillista mun mielestä.
Muutenhan tässä voi aika usein itse päättää onko paha vai hyvis, mutta se on aina integroitu siihen tehtävään. Sitten suoraan killan kartta pöydältä saa tehtävän "massacre all traders" joka sitten jää sinne kummittelemaan kun en mä tietenkään sitä ottanut.
Edelleen täysin pelattava ja nyt tästä jäi jopa ihan hyvät fiilikset.

Medal of honor: rising sun sitten olikin sellainen jonka olis voinut jättää kokemattakin.
Peli on ruma ja olis ollut sitä jo julkaisussa vuonna 2003.
Tähtäys on helvetin tönkkö ja epätarkka ja vihollisia spawnaa selän taa joissakin kentissä vaikka olet systemaattisesti tappanut kaikki edetessä.
Viidakossa on vihuja jotka kyykkii niissä pikku kuopissaan ja ne on kuolemattomia kunnes ne hyppää esille.
Osa kuolemis animaatoista on niin pitkiä, että mä menin ampumisen jälkeen takaisin kulman taa lataamaan aseen ja kun kurkkasin uudestaan niin vieläkin se piteli muniaan kunnes lopulta tajusi kaatua maahan.

Tehtävissä ei ole mitään markeria mihin pitäisi mennä.
Esim singaporessa lukee "reach the hotel".
No minä menen pitkin katuja, tapan kaikki, käyn joka rakennuksessa, löydän jonkun kapean käytävän mikä vie maan alle, mutta sekin vei vaan huoneeseen jossa oli joku collectible ja ammuksia.
Sitten lopulta jossain random kujalla tuli liittolainen avaamaan oven. Tuon jälkeenkin tehdään vaikka mitä kunnes sut lopulta ajetaan sinne hotellille.
Minkä takia se "reach the hotel" on eka objective jos sinne ei kuulu edes mennä.

Onneksi tässä ei sentään ole mitään paskaa hiiviskely tehtävää kuten niissä ekan pleikan peleissä eikä myöskään mitään sinko äijiä sisätiloissa, eikä kyllä ulkonakaan.
Lisäksi tässä voi jopa tallentaa tehtävän aikana, mutta jos vaan menee suorinta reittiä eteenpäin niin oikeasti missaa suurimman osan tallennuspaikoista sillä ne on usein jossain sivu reitillä.
Myös nappien toiminnot voi vapaasti määrittää mikä on hyvä sillä esim kyyristyminen on vakiona valkoisessa napissa ja vasemman tatin klikkaus keskittää kameran. Voiko turhempaa toimintoa olla fps pelissä.
Paska muinaisjäänne.

Seuraavaksi oli vuorossa orkkis xboxin doom 3 ja oli sitä vaan nautinto pelata medal of honorin jälkeen.
On se kyllä hyvä peli muutenkin ja mä olen aikoinaan pelannut tämän version läpi kun se oli vielä tuore, bfg version ps3:lla ja vr version kahdesti psvr:lla.
Koska tämä on se alkuperäinen versio niin aseissa ei ole valoa kiinni vaan sun täytyy aina ottaa taskulamppu kouraan jos on pimeää.
Yllättäen tuo ei häirinnyt ollenkaan ja useampi kohta oli sen takia paljon tunnelmallisempi.
Lisäksi taskulampun saa käteen valkoista nappia painamalla toinen painallus antaa aseen takaisin joten sen käyttö on varsin vaivatonta.

Muutenkin kontrollit on fiksusti tehty sillä dpadiin saa määritettyä neljä asetta. Asia jota ei jostain syystä ole ainakaan vr versiossa vaan aseet on yhtenä listana.
Lisäksi back nappi toimii quick save nappina ja toisin kuin ps2:n half-life jossa quick save oli vain väliaikainen tallennus joka katosi kun koneen sammutti niin tässä tuo on ihan pysyvä. Tätäkään ei ole vr versiossa joten tallennus täytyy aina tehdä sen valikon kautta.

Jos tästä omistaa limited editionin niin käsissä on varsin tuhti paketti pelattavaa sillä sen mukana tulee myös ultimate doom ja doom 2 ja koska orkkis xboxilla ei kokonaisia pelejä ostettu netistä niin molemmat on suoraan levyllä.
Lisäksi doom 3 tarjoaa myös co-op kampanjan joka tosin toimii vain liven tai system linkin kautta, tai no nykyään vain system linkin kautta.
Muutenkin tämä on varmaan vakuuttavin xbox porttaus kun ottaa huomioon millaista rautaa pc versio vaati.

Colin mcrae rally 04 (xbox)

Tämän mukavan värikkään maisemat oli kivaa vaihtelua doomin pimeiden käytävien jälkeen ja muutenkin peli näytti hyvältä ja tuntuu rullaavan myös sulavat 50 kuvaa sekunnissa.
Alunperin tämä tuli pelattua ps2:lla kun peli oli vielä uusi ja silloin se oli pettymys.
Ei sen takia, että se olisi huono vaan pelit lehden arvostelun takia jossa sanottiin näin:
"Voiton makuun pääsee lähes ensi yrittämällä, mutta kaiken näkemiseen ja kokemiseen ja jokaisen bonusauton keräämiseen pitäisi kulua viikkoja"

Mulla meni kolme päivää.
Tässä kun ei oikeasti paljoa pelattavaa ole.
On 2wd luokka josta on normal ja advanced taso. Normalilla ajetaan neljä rallia joissa on neljä ek:ta. Advanced tasolla viis rallia joissa on viis ek:ta.
4wd luokassa on myös normal taso jossa ajetaan kuus rallia joissa on kuus ek:ta ja advanced tasolla ajetaan kaikki 7 vai 8 rallia.
4wd expert avautuu kun voittaa advanced tason ja siinä oletettavasti on myös kaikki rallit, mutta nyt hud on karsittu ja on pakko ajaa ohjaamosta.
Sitten on enää group b jossa ajetaan viis rallia.

Mitään custom mestaruuksia ei ole joten niitä hankittuja bonus autoja voi käyttää vaan time trialissa tai yksittäisissa ralleissa, joka kyllä tarjoaa custom mahdollisuuden, mutta maksimi ek määrä on se sama kuusi kappaletta.
Tuon takia peli lähtikin heti seuraavalla viikolla vaihtoon.

Nyt tämä oli kiva nostalgia pommi vaikka b ryhmäläisten ajettavuudesta en tykännyt ollenkaan joten ne jäi ajamatta.
Ne ei oikeastaan tunnu sen tehokkaammilta mitä perus wrc autot, mutta niissä on vähemmän pitoa ja ne kääntyy huomattavasti kankeammin joka ei tee ajamisesta mitenkään nautittavaa.
En tiedä miten mä niillä silloin yli 20 vuotta sitten ajoin. Varmaan kirosanojen saattelemana kun halusi vaan voittaa kaikki mestaruudet :D
Samalla tuli todettua, että kyllä tässä todellakin on parempi ajettavuus mitä cmr 2005:ssa jota pelasin viime kesänä. Siinä kun oli ihan joka autolla liian vähän pitoa joten jopa cmr 3:n ajettavuus tuntui paremmalta ja sitähän haukutaan yleisesti siitä kuinka auto tuntuu ilmatyyny alukselta.
Joten jos haluaa kokea jonkun näistä kolmesta niin nelosessa on paras ajotuntuma joten suosittelen sitä vaikka 2005 tarjoaakin enemmän sisältöä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4182 : 24.02.2024 09:35 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 154 Basaaripisteet: 0 Profiili Jade empire (xbox)

No nyt on tämäkin koettu ja olihan se varsin toimiva peli edelleen vaikka ongelmiakin on joka tekee ign aikoinaan antaman 9.9 arvosanan aika käsittämättömäksi.

Eka ihmetys tuli hahmon valinnassa sillä taistelutyyliä valitessa peli ei anna mitään oikeaa infoa vaan kuvailee eri tyylit niin epämääräisesti kuin mahdollista. No olin etukäteen lukenut, että legendary strike on ihan hyvä valinta joten otin sen.
Siinä on vaan se ongelma, että normi iskuja tehdessä hahmo pysyy paikoillaan joten jos vihollinen ottaa yhdenkin askeleen taaksepäin niin sun seuraava isku menee jo ohi.
Taistelu asennossa hahmo myös liikkuu todella hitaasti ja jos koitat väistöliikkeellä päästä nopeasti lähemmäs niin se loikkaa sitten pari metriä jo vihollisen selän taa.
Ei tuo pelaamista pilaa, varsinkin kun pelasin easylla, mutta varsinkin haamuja vastaan taistellessa tuo häiritsi jatkuvasti kun ne tykkää liikkua jatkuvasti susta pois päin. Lisäksi jos ne on ampumassa sua ja luulet olevasi ovela ja hyppäät niiden taa niin se ammus lähtee niiden käsistä, suoraan niiden läpi ja sua päin.
Ilmeisesti leaping tiger tyylillä perus hyökkäykset liikuttaa hahmoa aina hieman eteenpäin joten se olis voinut olla parempi valinta, mutta se on myös hitaampi.
Peli myös kuvailee thousand cuts tyyliä kaikista nopeimmaksi, mutta lukemani perusteella siinä on melkein hitaimmat animaatiot joten se on aivan paska sillä se on myös heikoin tyyli.

Toki pelin edetessä voi hommata vaikka kaikki eri tyylit, mutta sulla riittää kykypisteitä vain muutaman päivittämiseen joten kannattaa päättää ajoissa mihin keskittyy.
Pian alun jälkeen saadaan myös valita tulipallon ja jääloitsun väliltä eikä peli taaskaan kerro mitään. Sulla on tasan vaan valinta tulen ja jään välillä dialogissa.
Onneksi sentään tallentaa voi ihan koska haluaa joten paskan valinnan jälkeen voi kokeilla helposti uudestaan jos on muistanut tallentaa.
Sentään viholliseen lukitus toimii hyvin sillä sä selaat kohteiden välillä liipaisimilla ja jos haluat lukituksen kokonaan pois niin näpäytät molempia samaan aikaan. Tuolle tuli lähinnä yhdessä pomomatsissa tarvetta.
Myös hieman kättä pidempää löytyy ja alussa valitaan miekan ja kepin välillä ja myöhemmin voi ostaa vaikka kaks miekkaa ja yhdestä sivutehtävästä voi saada jopa musketin.

Myöskään tarina ei alkanut kovin vakuuttavasti sillä sun hahmo on ollut kaikista pisimpään opiskelemassa taistelulajeja master Li:n alaisena ja kaikki myös kohtelee sua niin. Eli jos kysyt jostain hahmosta jotain niin vastauksena tulee "kyllähän sun pitäs se ja se asia tietää kun sä ja dawn star olette olleet täällä kaikista pisimpään" ja mä mietin kuka hemmetti on dawn star kun en ole koko hahmoa edes nähnyt.
No nyt tiedän miltä niistä rpg hahmoista tuntuu joilla on aina pelin alussa muistinmenetys.
Onneksi ihan alun jälkeen tuota ei enää tapahdu ja tarina muuttuu muutenkin kiinnostavammaksi.

Keskustelua ja tekemistä sivutehtävien muodossa riittää niin paljon, että kolmos chapterin aikana ihmettelin, että miten hemmetissä tämän muka pelaa läpi 20 tunnissa tehden kaiken kuten yks arvostelu sanoi sillä mulla oli tuossa vaiheessa 17 tuntia kellossa ja tässä on 7 chapteria.
No selitys tuli aika pian sillä kolmos chapterin jälkeen sivutehtäviä ja vapaasti tutkittavia alueita ei enää ole vaan peli viedään aika vauhdilla loppuun ja lopulta mulla meni n.21 tuntia.
Loppuvideokin taisi olla kaikki 20 sekuntia pitkä eikä tässä ole edes mitään fallout tyylistä kuva+kertoja komboa kertomassa mitä kaikille kumppaneille kävi sillä nyt saadaan jokaisesta vain muutama rivi tekstiä.
Sentään lopputekstien aikana tuli hauskaa dialogia joten niitä ei kannata skipata.

Teknisesti tämä ei mikään ihmeellinen orkkis boxilla pelattuna ole.
Ruudunpäivitys tuntuu heiluvan aivan jatkuvasti jossain 20-50 välissä tai siltä se ainakin tuntuu.
Jo pelkästään saman rakennuksen sisällä peli voi jossain kohdassa olla täysin sulava ja sitten kun käännät kameraa niin ruudunpäivitys kyykkää reippaasti.
Latausajat sentään oli maltilliset sillä yleensä alueet on mukavan isoja ja kun mukaan ottaa vielä keskustelun niin ei niitä tartte jatkuvasti katsella.
Poikkeuksena areena jossa on varmaan yli kymmenen matsia ja yleensä se matsi kesti vähemmän aikaa mitä lataaminen siihen matsiin ja sieltä pois.
Kun nuo kaikki teki kerralla niin aloin jo hieman toivomaan, että olisin sittenkin pelannut tän series x:llä.
No seuraavalla kerralla sitten jos tän vielä joskus pelaan.
Mieli kyllä tekisi pelata uudestaan pahiksena ja ottaa vaikka se leaping tiger tyyli sekä miekka ja jää tällä kertaa.

Tämähän löytyy ihan xboxin marketplacelta ja normi hintakin taitaa olla vain 10e
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4183 : 28.02.2024 21:40 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 154 Basaaripisteet: 0 Profiili
Amped (xbox)

Yli 20 vuotta sitten en saanut viimeistä rinnettä auki joten nyt tyli kokeiltua uudestaan ja onnistuin joten tämä oli hyvä ostos ja nyt on hyvä mieli.
No ei kuitenkaan sillä mä en oikeastaan nauttinut pelaamisesta missään vaiheessa ja mä viihdyin pari kesää sitten paljon paremmin ekan pleikkarin cool boarders 3:n parissa.

Temppu systeemi on outo sillä sä voit saada vaikka jostain tempusta 5000 pistettä, mutta joskus siitä voikin tulla likemmäs 20 000 eikä kukaan tiedä miksi.
Mä katsoin useamman videon sellaiselta tyypiltä joka on pelannut tän kahdesti 100% läpi eikä sekään tiennyt varmuudella sanoa mikä tuohon vaikuttaa. Hyvä laskeutuminen antaa kyllä boonusta, mutta ei tuollaisia määriä.
Kakkosessahan saa paljon enemmän pisteitä jos temput tekee rauhallisen tyylikkäästi eli vaikka nopeasti hypyn aikana tehty 720 spinni antaa vähemmän pisteitä mitä rauhallinen 540 joka kestää koko ilmassa olon ajan.
Kuka tietää ehkä tässä on joku samantyylinen systeemi, mutta peli ei koskaan kerro noista boonuksista mitään.

Sitten on grindaus joka vaatii varsin tarkkaa laskeutumista railin päälle vaikka tässä on ihan oma nappikin sille.
Aika usein hahmo voi kuitenkin vain kimmahtaa pois vaikka putken päältä tai mennä osittain sen sisään ja muuta mukavaa.
Lisäksi tässä säädellään tasapainoa liipaisimilla ja hahmoa pyöritetään tatilla ja mä menin noissa sekaisin vielä 10 tunnin jälkeen kun toi on ollut päinvastoin jo ps1 peleistä lähtien.

Urassa aloitetaan aloitetaan sijalla 120 rank listalla ja ykköseks olis tarkoitus päästä.
Rinteissä on perus high score haaste, media haaste jossa pitää saada tarpeeksi pisteitä kameroiden edessä, sponssi haaste jossa pitää tehdä sitä mistä sponssi tykkää eli saada tarpeeksi pisteitä.
Jos sen mieltymyksenä on vaikka isot hypyt niin sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon saat ilmaa vaan ainoastaan pisteet ratkaisee.
Pro haasteissa seurataan toista hahmoa ja sun pitää saada samoissa hypyissä enemmän pisteitä. Jos epäonnistut neljästi niin homma oli siinä.
Lisäksi useammassa haastessa kannattaa vaan jäädä alussa odottamaan sillä se edellä menevä pöllyttää niin paljon lunta ettet edes näe sitä ramppia mistä pitäs hypätä jos lähdet heti niiden perään.
Myös piilotettuja lumiukkoja on kerättävänä yli 90kpl ja jos haluaa ykköseksi ja sen myötä lopputekstit ruutuun niin ihan kaikki pitää todellakin tehdä ja kerätä joten on aika turvallista sanoa, että kovinkaan moni ei varmaan ole pelannut tätä aikoinaan läpi sillä viimeistään joku yksittäinen lumiukko on niin typerässä paikassa ettei sitä löydä ilman opasta.
Mä sain viimeisen rinteen auki ja suoritin piste tehtävät ja laitan tämän hyvällä omallatunnolla tämän vuoden läpäistyt pelit listalle.

Moto gp: ultimate racing technology 3 (xbox)

Kyseessä siis se climaxin tekemä moto gp sarja jonka lähin kilpailija oli namcon ps2 tuotokset.
Tämä oli edelleen hyvä sillä tarjolla on virallinen moto gp kausi ja joka radan jälkeen nähdään myös kooste 2004 vuoden kisasta.
Tämä on kuitenkin jo kolmas sarjan peli joten se voisi käydä jo liiankin tutuksi joten tähän laitettiin mukaan myös extreme luokka jossa on tarjolla 600, 1000 ja 1200 kuutioiset prätkät joilla ajetaan radoilla jotka koostuu ihan yleisistä teistä joten ajamaan päästään vaikka prahan kaduilla ja tokion motarilla.
Yhteensä ratoja on 16 ja kisoista voitetuilla rahoilla voi joko ostaa uuden prätkän tai virittää nykyistä.
Mitään yksittäisiä osia ei sentään ole tarjolla vaan joka kategoriassa on vaan kolme eri pakettia.

Mä pelasin eilen extreme luokan 600 ja 1000 kuutioiset sekä koko moto gp kauden.
Ajoin vaan kolmen kierroksen kisoja joten ei niissä kauaa mennyt.
Kisojen jälkeen saa myös kuskille kykypisteitä jotka säilyy eri moodien välillä ja niillä voi parantaa kiihtyvyyttä, maksimi nopeutta, ajettavuutta ja jarruja.
Oikeastaan ainoa valituksen aihe on vauhdin kasvaessa ruudulle tuleva varsin vahva motion blur efekti jota ei saa pois päältä.
 
Prince of persia: warrior within (xbox)

Tätä tuli silloin joskus pelattua ehkä joku 30 minsaa kunnes lopetin kun kaikki värimaailmasta lähtien tuntui ihan paskalta sands of timen jälkeen.
Nyt oli ilmeisesti kulunut tarpeeksi pitkä aika kun tuo ei enää häirinnyt ja olihan tämä ihan jees seikkailu, mutta siitä voi oikeastaan eniten kiittää youtuben opas videoita.
Tämä kun on avoimempi mitä sands of time ja peli ei aina kerro mihin pitää seuraavaksi mennä niin sä voit aika helposti lähteä täysin väärään suuntaan ja vielä jopa väärään aikakauteenkin ja sittenpä hortoilet siellä.
On tässä kyllä kartta, mutta se on varmaan turhin kartta mitä missään pelissä on ollut ja sen oikea paikka olisi kuva galleria.

Tässä siis pelialueena toimii island of time ja siitä on kaksi eri versiota, past & present joiden välillä liikutaan hiekkaportaalin kautta.
Menneisyys näyttää ihan kivalta kun kaikki on ehjää ja nykyisyydessä kaikki on raunioina ja harmaata.
Tuosta johtuen samoja huoneita ja käytäviä kävellään aika monta kertaa ja saman kellotorni (tai mikä onkaan) huoneenkin läpi kuljetaan varmaan viidesti.
Joskus peli sentään näyttää mistä ovesta olisi tarkoitus mennä, mutta yhtä usein se ei näytä sitä joten kun olin epävarma niin katsoin tubesta mihin suuntaan lähteä.

Tärkein apu oli kuitenkin video jossa näytettiin mihin kaikki kestävyys päivitykset on piilotettu ja ilman sitä mä olisin saattanut ehkä missata ne kaikki ja ne oli mulle oikeasti pakollisia.
Yhteensä niitä on yhdeksän ja kun kerää kaikki niin sulla on tupla kestävyys. Mä keräsin kahdeksan ja useamman kerran mulla oli kestävyyttä alle neljännes jäljellä kun pääsin juomaan vettä joka parantaa sut. Ja mä pelasin easylla.
Tuon lisäksi susta tulee loppu puolella sandwraith jolloin sun hiekka generoituu itsestään, mutta sun kestävyys tippuu jatkuvasti ja sitten tuon osion aikana sun eteen heitetään vielä iso metallin sulattamo jossa sun pitää laittaa putket oikein.
Siellä on neljä vipua joista jokainen liikuttaa vähintään kahta putken osaa ja minkään kohdalla sä et koskaan näe sitä koko kokonaisuutta.
Heti kun tulin tuohon huoneeseen ja sain viholliset tapettua niin etsein tubesta videon missä tuo ratkaistaan.
En mä ala tuollaista ratkomaan samalla kun kestävyys tippuu jatkuvasti ja taas tuon kohdan jälkeen mulla oli alle neljännes jäljellä kun pääsin juomaan eli ilman päivityksiä olisin kuollut aikoja sitten.

Myös ne kohdat onnistui ärsyttämään missä juostaan dahakaa karkuun sillä ne on pelkkää trial & error jankkausta kunnes tiedät mitä on tulossa ja mihin pitää mennä sillä jos se pääsee tarpeeksi lähelle niin se tappaa sut laakista.
Onneks tästä tuli katsottua useampi arvostelu jo aiemmin joten tiesin mitä on luvassa joten otin jo valmiiksi läppärin viereen ennen kuin aloitin edes pelaamaan ja sama tulee tehtyä myös two thronesin kanssa kun sen aloitan sillä siinäkin ilmeisesti on taas kestävyys päivityksiä piilossa ja jos ne on yhtä hyvin piilotettu mitä tässä niin en mä niitä löydä. Se sentään on taas lineaarinen kuten sands of time.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 135 136 137 138 139 [140]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines