Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 134 135 136 137 138 [139] 140
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1063386 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4140 : 04.05.2023 11:39 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Street Fighterin tuplaneljännesliikkeet ovat täysin luonnottomia tehdä dpadilla, eivätkä ne kyllä edes tikulla ole minusta koskaan tuntuneet hyvältä. Sataprosenttisen tarkkuuden toki saisi hitbox-tyyppisellä nappiratkaisulla, mutta nyt voit tehdä ne superit painamalla vain kahta face buttonia samaan aikaan. Klassinen kuuden eri painikkeen näppäinasettelu on myös jöötiä, etenkin DualSensellä, jonka olkapäänappien liikerata on pidempi, jolloin painellusten ajoittaminen face buttonien kanssa on yhtä helvettiä. Tätäkään ongelmaa ei ole modern-asetuksella, koska viides ja kuudes nappi tarvitaan vain Drive Parryyn/Impactiin. Face buttoneilla onnistuu (toivottavasti) kaikki muut liikkeet.

Tuossahan on muuten vielä bonarina se, että sen sijaan että itse varmistaisit osuiko nappi blokkiin, normisti vai counterhitinä, peli ikään kuin valkkaa puolestasi optimimman vaihtoehdon käyttämällä autocomboja. Mm. Daigot ja muut kovan luokan pelaajat jo miettivät, että tämä olikin se paras tapa pelata. Modernit kontrollit kun on varmistettu sallituiksi Capcomin omissa turnauksissa.

Onhan se 20% lämästä pois tyyristä, mutta kovatkin ovat valmiita vaihtamaan sen ihan suoraan konsistenssiin.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4141 : 04.05.2023 19:22 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Deus ex: invisible war (xbox)

Tämä on saanut paljon paskaa niskaansa ja onhan tämä heikoin deus ex sarjan peli, mutta mun mielestä silti edelleen erittäin hyvä peli.
Ne muut, varsinkin eka on vaan niin paljon parempia.
No mikä tässä sitten on vialla jos verrataan edelliseen?

Tarina on heikompi sillä tekijät päätti, että kaikki kolme ykkösen mahdollista loppua tapahtui, koska eivät ilmeisesti osanneet päättä mikä on se oikea.
Eri dialogi vaihtoehtoja on myös varsin vähän ja suurimman osan ajasta keskustelut rullaa automaattisesti.
Eri skilleistä ollaan kokonaan luovuttu joten nykyään on enää augmentit eikä kokemuspisteitäkään ole.
Lisäksi sulla on viisi paikkaa augeille ja jokaisessa on kolme vaihtoehtoa. Toki niitä voi myöhemmin vaihtaa käyttämällä niitä kanistereita, mutta jos sun edellinen kyky on päivitetty maksimiin ja vaihdat sen toiseen niin jos päätät vielä myöhemmin vaihtaa takaisin siihen mikä sulla alunperin oli niin se on taas tasolla yks.
Näistä muutoksista johtuen sun on esim pakko valita haluatko näkymättömyyden vai hakkeroinnin, koska molemmat käyttää samaa slottia.
Ykkösessä hakkerointi oli paranneltava taito eikä augment.

Heitetään listaan vielä aseet joista kaikki käyttää samoja ammuksia, pieniin osiin pilkotut alueet ja koska skillejä ei enää ole niin sä olet heti alusta asti hemmetin hyvä ampumaan ihan joka aseella.
Boxilla ruudunpäivitys myös vaihtelee enimmäkseen nykivän ja diashown välillä riippuen siitä kuinka paljon ruudulla tapahtuu.
Aika moni muistaa aina syyttää xboxia näistä muutoksista, mutta aika moni tuntuu unohtavan (tai ei vaan tiedä), että se eka peli oli myös ps2:lle ja toki siinä oli yksinkertaisempi inventaario ja augment valikko, mutta kaikki muu oli ennallaan ja se myös näytti paremmalta mitä vanilla pc versio.

Kaikista vioista huolimatta tämä on silti parempi mitä oikeastaan mikään xboxin first person peli haloa lukuunottamatta.
Maailma on edelleen kiinnostava, edetä voi useammalla tavalla ja monet hahmot on kiinnostavia.
Mulle tulee väkisin mieleen eräs toinen rakastetun pelin jatko-osa, jossa oli paljon huonompi tarina, universaali ammus systeemi, mutta toisin kuin invisible war niin tämä ei noudattunut edes omaa logiikkaansa, pelissä oli pakko tehdä tylsää itseään toistavaa asiaa saadakseen päivityksiä ettei tiimikaverit kuole välivideon aikana ja myös koko hahmon kehitys oli reippaasti tyhmennetty.
Jostain syystä tämä on kuitenkin yleisen mielipiteen mukaan koko sarjan paras peli. Ai mikä? Mass effect 2.

Thief: deadly shadows (xbox)

Aloitin tämän joskus ja muistaakseni lopetin varmaan ekan kunnon tehtävän aikana, mutta nyt kun ostin uudestaan niin pelasin jopa läpi.
En mä kyllä tiedä miks mä tän aikoinaan lopetin heti alkuunsa sillä kyllä mä muitakin hiiviskely pelejä silloin pelasin ja tässä on vapaa tallennuskin joten turhautumiselta vältytään enimmäkseen.

En mä tästä silti erityisemmin tykännyt.
Varsinaiset tehtävät oli ok ja jotku jopa oikeasti hyviä, mutta ne zombit ja muut yliluonnolliset olisi voitu jättää kokonaan pois mun puolesta ja lisäksi tehtävien välillä päästään kävelemään kaupungin kaduille ja tämä voisi olla hyvä asia ellei sun olisi jopa tuolloin pakko vältellä vartijoita.
Nyt koko peli tuntuu 20 tuntia kestävältä hiiviskely tehtävältä kun taukoa ei tule oikeastaan koskaan.
Toki sä voit vaan juosta kaupungilla paikasta toiseen sillä ne vartijat hengästyy kohtuu nopeasti, mutta ei tuokaan hauskaa ole ja kun karttana on vain joku paperiin piirretty kuva joka on hieman sinnepäin niin usein tuli mentyä väärään paikkaan.
Tämä olisi ollut parempi jos koko kaupunkia ei olisi tai sitten siellä saisi olla rauhassa sillä sun täytyy kuitenkin käydä myymässä tehtävästä varastettu kama jotta voit ostaa lisää varusteita, koska kaikki, mukaanlukien sun kestävyys siirtyy aina tehtävästä toiseen.
Sä et tietenkään voi myydä kaikkea vain yhdelle tyypille joten sun täytyy juosta eri kaupunginosien välillä.

Myös vaikeustaso on tyhmästi tehty sillä jos haluat fiksummat vartijat nostamalla vaikeutta niin sitten sun pitää myös kerätä enemmän kamaa.
Vaikeimmalla täytyy kerätä 90% kaikesta minkä voi tehtävässä varastaa sekä kaikki kolme uniikkia tavaraa jotka on usein enemmän tai vähemmän piilossa.
Mua tuo ei haitannut, koska pelasin helpoimmalla, mutta jos joku meinaa tämän joskus pelata niin pelatkaa pc:llä joka tarjoaa tuon asian korjaavan modin.

Teknisesti tämä on aika samaa tasoa mitä invisible war ja molemmat on myös ion stormin pelejä.
Onneksi tässäkin on pääosassa hiiviskely joten ei nykiminen peliä pilaa jos sitä vaan kestää katsella.
Tätä voi pelata sekä first, että third person kuvakulmalla joista jälkimmäisellä pelaaminen nyki selvästi pahemmin, koska silloin aluetta myös näkyy enemmän.

R racing evolution (xbox)

Ridge racer sarjan spinoff joka on olevinaan realistisempi ajopeli ja jotkut tubettajat jopa kehtaa käyttää tästä termiä racing sim, mutta ne on varmaan pelanneet sitten eri peliä sillä autot reagoi ohjaukseen herkemmin mitä rc auto, mutta ne myös aliohjaa todella rankasti jos vauhtia on hitunenkin liikaa mutkaan mennessä.
Tuo ei kuitenkaan tarkoita, että peli olisi huono. Siinä vaan on varsin omalaatuinen ajettavuus ja tähän todellakin kannattaa suhtautua vaan ridge racer spinoff pelinä.
Sen voin kuitenkin sanoa, että jos kuuluu niihin jotka käyttää tattia lähinnä on/off tyylisesti niin sellaiselle tämä on varmaan mahdoton ajettava.

Tarjolla on tarinan sisältävä racing life moodi joka kestää vissiin vajaa neljä tuntia ja sen yrittää käsitellä kilpa-ajon korruptiota jossa isot herrat määrää kuka voittaa jotta saavat eniten tuottoa.
Hyvä yritys, mutta nyt tarinan parasta antia oli tissit.

Sitten on toinen moodi joka tarjoaa yli 160 eventia ajettavaksi.
On yksittäistä kisaa, time trialia, 1vs1 ja turnausta ja vaikeustaso määritetään sen mukaan kuinka hyvällä autolla ajat ja jos haluat kultaa niin sun pitää yleensä ajaa jollain huonommalla.
Taas kerran idea on hyvä, mutta tässä ongelmaksi muodostuu ratojen vähyys sillä perus katu/kilpa-autoille on tarjolla vain seitsemän rataa joista yksi on ovaali. Ralliin on kaksi pätkää jotka ajetaan molempiin suuntiin ja sitten on suora kiihdytyskisoja varten ja jostain syystä sekin ajetaan molempiin suuntiin.
Kiihdytyskisoista kyllä plussaa sillä ne on paljon parempia mitä nfs sarjan peleissä.
Startissa pidetään kaasu ja jarru pohjassa ja kun valo muuttuu vihreäksi niin mennään. Ei liikennettä, ei mutkia, ei mitään vitun työmaata tai muita esteitä vaan just se mistä koko hommassa on kyse.

Mä taisin pelata tätä joku päälle 10 tuntia kunnes ratavalikoima alkoi puuduttaa niin paljon ettei enää jaksanut.
Silti 15e hintaan hyvä ostos kunhan ajamiseen tottui.

NFS: underground (xbox)

Tämä tuli ostettua ihan vaan nostalgian takia hyllyyn sillä tästä on kultaiset muistot ja pelasin tän aikoinaan kolmesti läpi, mutta joka kerta hermot meni aina vaan enemmän joten nyt päätin olla koskematta tarinaan kokonaan.
Quick race moodissa oli kuitenkin vain pari rataa joten päätin kuitenkin nopeasti testata sitä tarinaa ja lopetin melkein välittömästi ja ihmettelin miten helvetissä sitä on pystynyt pelaamaan sillä eihän tässä meinaa nähdä mihin on menossa kun koko ruutu on vaseliinin peitossa sitä enemmän mitä kovempaa menet ja sitten kun käytät nitroja niin et näe enää mitään.

Onneksi tähän löytyi kuitenkin koodit joilla sai kaikki radat auki joten niitä tuli ajettua ihan vakio mazda mx-5:lla joka sekin tarjosi jo ihan tarpeeksi vauhdintunnetta, mutta ruutu sentään pysyi kohtuu normaalina.
Mutta jo näissä kisoissa pelin tekoäly muistutti kuinka rikki se voi olla sillä mä pelasin easylla, liikenne pois päältä ja myös catch up pois päältä jotta voi vaan rennosti fiilistellä.
Sitten parissa kisassa tekoäly tulee ohi kuin luoti ja jatkaa samaa vauhtia likemmäs kolmanneksen kierroksesta kunnes vissiin muisti mitkä asetukset on päällä.
Miettikää mikä kombo tuollainen on. Tuo tekoäly kunnon kuminauhalla varustettuna, helvetin sumea kuva ja liikenne siihen vielä päälle.

Def jam: fight for N.Y. (xbox)

Toinen mikä tuli ostettua vaan sen takia, että sen sai hyllyyn ja tätäkin tuli vain nopeasti testattua.
Tämän kanssa kyllä yllätyin kuinka helvetin hyvältä peli vieläkin näyttää ja jos pelissä olevat hahmot on tuttuja niin ne kyllä tunnistaa välittömästi.
Tämä tietenkin selittyy sillä kuinka areenat on pieniä ja hahmojakin taitaa olla enimmillään vain neljä ruudulla.
Tappelu on kuitenkin mukavan brutaalin näköistä ja tässähän oli ihan kunnon tarinakin ja tätä oikeasti tekisi mieli pelata lisää vaikka siinä toisessa vaakakupissa on ne kultaiset muistot jotka saattaa mennä pilalle.

The getaway (ps2)

Peli joka on jakanut mielipiteet aika jyrkästi jo julkaisusta asti. Itse kuulun niihin jotka tykkäsi pelistä ja oli tämä vieläkin hyvä vaikka tekijät onkin menneen liian pitkälle cinemaattisuutensa kanssa.
Tässähän ei ole minkäänlaista hudia ruudulla eikä edes pause valikko tarjoa karttaa joten autolla suunnistaminen hoidetaan vilkkujen avulla sillä ne näyttää mihin suuntaan pitäisi seuraavaksi mennä ja kun molemmat vilkkuu niin olet perillä.
Joskus vaan perille päästyäkin saa hetken etsiä mihin on tarkoitus mennä sillä kadun molemmin puolin voi olla taloa talon vieressä ja sitten huomasin kuinka yhden talon vierestä pääsee sinne taakse ja se oli just oikea paikka.
Samoin kun pitää vaikka mennä johonkin clubille niin ainoa apu on vaan katsoa minkä rakennuksen ovet on auki, koska muualle ei pääse.

Samoin melkein jokainen hiiviskely tehtävä tulee mokattua heti kun ainoastaan pause valikon mission briefing kertoo mitä pitää tehdä joten yleensä menet heti ampumaan ekan vihollisen ja eikun uudestaan.
Myös autojen ajettavuus vaatii tottumista sillä ne on erittäin herkkiä kääntää ja jos käännät yhtään jyrkemmin kovassa vauhdissa niin ne lähtee luisuun kuin käsijarrusta vedettynä.
Lisäksi pienikin osuma voi aiheuttaa ohjauksen puoltamista ja muutenkin ne kestää vain pari-kolme osumaa kunnes alkaa savu nousta ja on aika vaihtaa autoa.
Varsinkin loppupuolen tehtävissä Hammondilla pelatessa sun autoa runnoo sekä poliisi, että muut jengit joten ei ole mitenkään epätavallista vaihtaa autoa vaikka viidesti seuraavaan paikkaan matkatessa.
Onneksi tekoäly ei ole sellainen kuin gta:ssa jossa kytät tai jengiläiset tappaa sut kahdessa sekunnissa kun tulet autosta ulos ja voitkin vaikka suoraan poliisien edessä mennä toiseen autoon ja ajaa pois.

Pelattavia hahmoja on kaksi.
Ensin pelataan Hammondilla joka kuului Collinsin jengiin, mutta jätti sen taakseen pari kuukautta sitten ja peli alkaa kun tämän vaimo tapetaan ja lapsi kidnapataan kilpailevan jengin johtajan toimesta ja näin saa sut tekemään mitä haluaa.
Kun Hammondin tarina saadaan loppuun niin päästään pelaamaan päivän tapahtumat etsivä Frank Carterin näkökulmasta ja sillä pelaaminen on siitä mukavaa, että ajaessa poliisit ei ole enää riesana.

Itse räiskintä sitten toimiikin paljon paremmin kuin gta 3:ssa sillä viholliseen lukittuessakin voi liikkua ja kierähtää ja millä tahansa aseella voi tähdätä myös manuaalisesti joka on paljon tarkempaa, mutta silloin jalat on liimautuneet maahan kiinni ja lisäksi tässä on invertoitu Y akseli johon en ehtinyt koko läpipeluun aikana kunnolla tottua.
Myös kamera toimii kuten gta:ssa eli se seuraa hahmoa eikä sitä voi kääntää oikealla tatilla ollenkaan.
Itselle tuo ei tuottanut ongelmia kun olen jo muutaman viikon pelannut vanhoja pelejä, mutta jos tähän hyppäisi suoraan jostain modernista pelistä niin tuo voisi olla aika shokki.
Visuaalisesti tämä sitten olikin huikea julkaisun aikaan ja jos tätä vertaa gta 3:een niin tämä näyttää melkein seuraavan sukupolven peliltä ja tämähän siis tuli vuosi gta 3:n jälkeen. Myös tarina ja hahmot on hyviä.
Vaikka tässä omat vikansa onkin ja varsinkin nykyään ne huomaa entistä helpommin niin ei mikään silti turhauttamaan päässyt.

Atari 50th anniversary collection (switch)

Mun piti kirjoittaa tästä vasta kun olen pelannut kaikki, mutta en mä jaksa odottaa.
Tästä ei kuitenkaan voi paljon retrommaksi enää mennä ja jos mä vielä joskus joudun pelaamaan missile commandia tai centipedea niin se on liian pian sillä noista kummastakin on tässä aivan liian monta versiota.
Onko nuo muuten ekat remasterit ikinä sillä kyseessä on lähinnä sama peli paremmilla graffoilla ja joku hyvin pieni muutos mahdollisesti mekaniikoissa.

Tässähän on siis pelejä ihan atarin alusta, lynxin kautta jaguaariin asti.
Itsehän en edes ostanut tätä pelien takia vaan mua kiinnosti se kaikki extra mitä niiden lisäksi on sillä peleistä löytyy markkinointi materiaalia, konsepti kuvia ja selityksiä ja mukana on myös videoita ihan sieltä atarin alkuajoilta lähtien sekä myös tuoreita haastatteluita joista kuuluisin on varmasti se jossa käsitellään huumeiden käyttöä.

David Crane sanoo ettei sen osastolla käytetty mitään ja pari muuta sanoo, että ne ihan avoimesti poltteli pilveä töissä ja yhden postitushuoneessa työskentelevän ainoa työ oli toimittaa sitä kautta tulevat huumeet muille :D
Switch näyttää edelleen mun pelanneen "viisi tuntia tai enemmän", mutta eiköhän se pian muutu kymmeneen tuntiin.
Mä päätin jo ennen aloittamista lähteä etenemään sitä aikajanaa alusta asti ja vähintään kokeilen jokaista peliä ja luen niiden oheismateriaalin jos sellaista on ja nyt olen päässyt ninja golfiin asti ja parin pelin jälkeen alkaa lynx pelit.
Jokaisesta pelistä on myös ohjekirja, mutta niitä olen lukenut vain silloin kun ei ole ollut mitään hajua mitä pitää edes tehdä.

Jos yhtään pelien historia kiinnostaa niin ehdottomasti suosittelen vaikka sitten kun hinta on 20e.
Tämähän on myös pleikalle, boxille ja pc:lle ja normaalisti hintaa on 40e.


« Viimeksi muokattu: 04.05.2023 21:51 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4142 : 07.05.2023 23:14 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Enpä tiiä, parikymmentä tuntia Monster Hunter Risen Sunbreak-lisäriä takana, ja tämä on jo nyt heittämällä omassa TOP5:ssä. Monster Hunter World oli minulle paras peli varmaan viimeiseen 10 vuoteen (tai 20 vuoteen, helvetti aika kuluu nopeasti), eikä se pärjää oikeastaan millään mittapuulla Sunbreakille.

Tuntuu, että kaikki peruspelin ongelmat on korjattu: uusi satamakaupunkiteema Hubissa pieksee fiiliksellään sen nopeasti tympiinnyttävän Japani-teeman ärsyttävällä hoilotusmusiikillaan, uudet kartat ovat upeaa väriloistoa, sisältöä on niin julmetusti, monsterit ovat äärettömän siistejä, kaikenlaisia skilejä on loputtomasti ja se pelattavuus… Rise oli jo minulle tyydyttävin videopeli mekaniikoiltaan ikinä, mutta tämä pistää vieläkin paremmaksi. Siis kaikki, ihan kaikki, on yhtä täydellisyyttä. Ja olen pelannut vain ja ainoastaan Greatswordilla. :lol: Kirsikkana kakun päällä 120Hz-moodin sulavuus ja responsiivisuus sekä gyron luomat mahdollisuutet liikkua 3D-tilassa Wirebugeilla ihan miten lystää tekevät tästä pelistä minulle jotain todella erityistä.

Äänimiksaukselle jälkeen myös erityismaininta - parasta settiä, mitä minä olen kuulokkeillani kuullut. HDR sopii myös kuin nenä päähän tälle jatkuvalle värien ilotulitukselle.

Vaikeustaso nyt on mitä on, mutta toisaalta se on lienee ongelma aina näissä peleissä, kun niitä oppii pelaamaan. Eiköhän end gamea lähestyttäessä monsterit vedä pataan, kuten ihan peruspelin Apex-versiot minulle jo osoittivat.

Mikäli Sunbreak ei hilaa itseään kaikkien aikojen lempipelikseni, niin sitten sen kunnian vienee Worldin jatko-osa. Sen verran korkeissa sfääreissä Capcomin Monster Hunter -tiimit huitelevat. Pelottavan pelattavia pelejä tekevät.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4143 : 16.05.2023 13:23 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Jurppii suunnattomasti, kun Capcom julkaisi ensin niin keskeneräisen pelin. Nyt vuoden tauon jälkeen ei meinaa olla enää motivaatiota hypätä mukaan jatkamaan Sunbreakin myötä, kun päässyt jo unohtumaan kaikki, eikä jaksaisi uuttakaan hahmoa aloittaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4144 : 23.05.2023 23:52 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Obscure (xbox)

Varsin perinteinen kauhupeli jossa muutama teini jää koulupäivän päätteeksi etsimään ystäväänsä jonka ne oli viimeksi nähneet edellisenä päivänä liikuntasalilla.
Kaavasta poiketaan hieman sillä, että sulla on aina kaveri mukana ja hahmojen välillä vaihdellaan napin painalluksella tai sitten tämän voi pelata läpi myös cooppina.
Jokaisella hahmolla on myös omat kykynsä joita peli ei kuitenkaan kovin tarkkaan kerro.
Esim Ashleyn kohdalla mainitaan vain kuinka se pärjäsi ammunnassa tai jtn yhtä pintapuolista, mutta kun asioita meni lukemaan steamin foorumilta niin selvisi, että se tekee ampuma aseilla 50% enemmän vahinkoa ja sen erikoiskyky on ampua nopeasti kaks laukausta jotka tekee vielä enemmän lämää jos käyttää pistoolia eli toisinsanoen ihan helposti pelin paras hahmo.
Kaveriksi otin Joshin jonka erikoiskyky on sanoa jos huoneessa on vielä jotain löydettävää joten kaikki mahdolliset ammukset, medpackit ja muut tuli kerättyä.

Vihollisina toimii jos jonkinlaiset mutantit jotka on herkkiä valolle ja aluksi tuota voikin hyödyntää houkuttelemalla nuo ikkunan lähelle jonka sitten lyö palasiksi jolloin ne kuolee välittömästi.
Tai noin sen pitäisi ilmeisesti toimia, mutta en mä tuossa koskaan onnistunut kun jos itse olet siinä ikkunan edessä niin sitten ne käy sen kaverin kimppuun. Sama sinänsä sillä parin tunnin jälkeen tulee jo yö.
Muuten vihujen ympärillä on aina myös joku musta "verho" jonka saa pois osoittamalla niitä taskulampulla tarpeeksi pitkään ja vasta kun tuo lähtee pois niin ne alkaa ottaa kunnolla vahinkoa.

Myös pulmia löytyy ja mä jouduinkin katsomaan pari kertaa apua netistä.
Eka kerta oli kun piti laittaa kompassin nuolet kartalle ja oikeaan asentoon ja vaikka mielestäni luin kaikki laput mitä löysin niin mun mielestä missään ei ollut mitään vihjettä siitä mihin asentoon ne kuuluu. Kai mä sitten vaan missasin jotain.
Toinen oli lähellä loppua kun en vaan löytänyt reittiä ulos kirjastosta ja kun menin katsomaan tubesta videota niin yläkerran ovessa oli vaan iso riippulukko joka leikataan pihdeillä. Okei, mutta mulla ei ollut mitään lukkoa joten latasin tallennuksen, vielä aiemman tallennuksen ja käynnistin pelin uudestaan, mutta se lukko ei vaan ilmestynyt.
Olin jo varma, että kyseessä on joku pelin rikkova bugi, kunnes törmäsin ps2 ohjeisiin jossa puhuttiin avaimesta, siis hetkinen.
No ei kun uudestaan huoneet läpi ja yhdessä huoneessa oli kirjahylly joka peitti 80% sen takana olevasta ovesta ja sieltä löytyi avain jolla ovi aukesi.
Tästä on siis kaks eri versiota jostain syystä.

Alunperin mä pelasin tätä joskus ikuisuus sitten ehkä tunnin kunnes lopetin enkä taaskaan tajua, että miksi.
Ehkä mä olin tätä ennen pelannut code veronica x:n joka poltti mut loppuun ja kun tässä oli taas kiinteä kamera ja rajoitetut tallennukset niin mielenkiinto lopahti ja kyllä nytkin kirosin kun huomasin miten tallennus on hoidettu.
Tässä siis kerätään cd levyjä mustenauhojen sijasta ja ne on kertakäyttöisiä. Onneksi tallentaa sentään voi koska vaan, mutta kyllä aina oli pakko edetä tallentamatta pidempään kuin olisi halunnut kun ei voi tietää kuinka paljon noita löytyy.
No lopulta niitä oli yli 10 jäljellä kun peli meni läpi joten oli niitä tarpeeksi. Toisaalta mä pelasin easylla jolloin kaikkia kamoja on enemmän.
Tykkäsin kyllä aika paljonkin ja tekisi mieli pelata uudestaan normalilla, mutta en taida ottaa riskiä jos kuitenkin alkaa vituttaa.
Mikään kovin pitkä tämä ei ollut sillä mulla meni kuutisen tuntia.

Marc Ecko's getting up contents under pressure (xbox)

Toinen peli jota aikoinaan pelasin ehkä tunnin eli en pelannut edes tutoriaalia loppuun.
Peli yhdistelee kiipeilyä, taistelua ja graffittien tekemistä joka onkin se asia jota tehdään aivan jatkuvasti.
Pääosassa on Trane jonka isoäiti potkii kadulle kun tyypillä on pakkomielteenä tulla tunnetuksi graffitien tekijäksi tai jtn.
Ei aikaakaan kun mennään yhden jengin alueelle maalailemaan ja saadaan tietenkin turpaan oikein kunnolla ja siitähän Trane vasta motivoituukin.
Oikeasti peli ei mun mielestä mitään tuon isompaa tarinaa edes tarttis, mutta tietenkin mukaan heitetään korruptoitunut pormestari joka liittyy myös Tranen isän kuolemaan ja cck joukot jotka ottaa katujen siistimisen niin vakavasti, että seinällä kiipeilevä tageja taiteileva artisti ammutaan alas.

Varsinkin loppua kohden homma alkaa menemään jo naurettavaksi kun vastassa on kunnon eliitti joukot joilla on haulikot mukana ja ne tekee counterin jokaiseen sun hyökkäykseen, lyö aseenperällä naamaan jotta kaadut ja tyhjentää puolen lipasta sun naamaan.
Taistelu on muutenkin aika keskinkertaista sillä jopa perus jengiläiset kestää kohtalaisesti osumaa, mutta onneksi myös hiipiminen onnistuu jolloin vastustajat voi kolkata lyömällä niitä spraypullolla takaraivoon.
Tuohon kun yhdistää arvostelujen mukaan huonon kameran, stunlockaavat viholliset, epätarkan kiipeilyn ja tasoloikan sekä harvassa olevat checkpointit niin soppa on valmis.
Tai niin mä oletin joten mä yllätyin kun tykkäsinkin tästä kohtuu paljon paria kohtaa lukuunottamatta.

Juu kiipeilyssä on omat kankeutensa, mutta koskaan hahmo ei hypännyt kuolemaansa vaan aina just sinne mihin piti.
Ainakin yhden videon kohdalla oikeasti näki tyypin pelaavan väärin sillä se esitteli aika alussa olevaa kohtaa jossa pitää hypätä seinällä olevasta putkesta sun takana olevaan tolppaan ja se ei vaan onnistunut siinä, koska se ihan selvästi väänsi tattia johonkin suuntaan joka on virhe.
Tuossa pitää vaan kiivetä niin ylös kuin pääsee, painaa x namiskaa kerran jolloin Trane alkaa katsomaan taaksepäin ja toinen painallus hyppää ihan just sinne mihin kuuluu. Sama homma aina jos hypätään taaksepäin tai seinästä toiseen.
Myöskään checkpointit ei turhauttaneet ja taistelukin sujui paljon paremmin mitä oletin, kuten myös hiiviskely.

Sitten on se tagien tekeminen ja aluksi sulla on perus spray maali ja tussi.
Maalatessa valitaan kuva jonka haluaa tehdä ja minkä kokoinen siitä tulee ja sitten vaan maalataan käyttämällä vasenta tattia ja neliötä.
Jokaisesta tagista saa rep pisteitä sen mukaan miten se onnistuu eli jos olet tarpeeksi nopea, teet aina ison kuvan jos sellainen mahtuu maalattavaan paikkaan eikä siihen tule valumia niin saat maksimi pisteet.
Muutaman tehtävän jälkeen opitaan maalaamaan reippaasti nopeammin johon käytetään eri nappia, mutta se myös aiheuttaa valumia herkemmin.
Oikeasti tuolla ei ole niin väliä sillä mä olin saanut kaikki rep pojoilla avattavat asiat auki useampi tehtävä ennen loppua.
Myöhemmin saadaan vielä muutama muu tapa tehdä kuvia ja erilaisia kuvia myös aukeaa pelin edetessä ja sä voi valita mukaan ne jotka haluat, mutta sulla voi kuitenkin olla vain neljä eri kuvaa tai tagia eri kategorioissa joten samoja kuvia saa tehdä aika paljon.
Varsinkin jossain sivutehtävissä jossa pitää vaikka tehdä 10 tagia tussilla isoon oveen aikarajan puitteissa.
Jokaisessa kentässä on myös tietyt kohdat jotka pitää maalata ja useampi vapaaehtoinen kohta joiden luo pääseminen vaatii hieman tutkiskelua sillä välillä ne on jossain kohtuu korkealla.

Pituuttakin tällä oli vähintään tarpeeksi sillä mulla meni yli 10 tuntia.

Transworld snowboarding (xbox)

Edelleen hyvä peli joka sopii just sopivasti amped 2:n ja ssx:n väliin mitä realismiin tulee.
Tämä on mun mielestä myös ainoa hyvä housemarquen peli.
Ennen aloittamista nuo olikin oikeastaan ne ainoat asiat jotka tästä muistin ja jostain syystä muistin myös sen kohdan viimeisestä radasta jossa saa laskeuduttua 115m dropin.
Visuaalisesti edelleen hyvän näköinen, mutta ruudunpäivitys kyllä notkahtelee aika usein eikä kuvan repeilyltäkään säästytä.
Lyhyempi tämä kyllä oli mitä muistin sillä sain tehtyä kaiken yhdellä hahmolla neljässä tunnissa ja siitä varmaan 30 minsaa meni tuon 115m pudotuksen kanssa kun se oikea kohta on vasta ihan ennen maalia ja aina se hahmo kaatui.

Tässähän on siis tony hawkeista tuttu rakenne jossa joka kentässä on kasa haasteita jotka pitää suorittaa ja joka rinteessä on myös aikaraja joka on kyllä aika turha kun kuitenkin kokoajan alaspäin mennään.
Myös komboja voi jatkaa hyppyjen välillä kunhan laskeutuu hyvin ja nopeasti näpäyttää molempia liipaisimia. Tuon jälkeen on joitakin sekunteja aikaa hypätä tai grindata, mutta tuota on helppo jatkaa tekemällä vaan ihan perus hypyn uudestaan ja uudestaan.
Soundtrack on myös ihan ok vaikka englanniksi laulava apulanta ei vieläkään oikein iske.
Oikeasti mä muistin tästä vaan oman soundtrackin jossa oli linkin parkin hybrid theory albumi ja marilyn mansonin holy wood.

Quantum redshift (xbox)

Microsoftin vastaus wipeoutille ja f-zerolle ja mun mielestä tämä on parempi mitä ps2 ajan ja sitä edeltävät wipeoutit.
Radat on leveämpiä ja power up systeemi on mun mielestä parempi.
Radoilla on sinisiä, keltaisia ja punaisia kristalleja joista sininen lataa suoraan ammuttavat aseet, punainen hakeutuvat aseet ja keltainen shieldit joten sä tiedät aina 100% varmuudella mitä saat ja nuo aktivoidaan tietenkin samanvärisistä ohjaimen napeista.
Kisoista saa pisteitä joilla sitten päivitetään aseita, aluksen kestoa ja turboa paremmaksi ja nämä myös säilyy vaikeustasolta toiselle ja on oikeasti pakollisia kovemmilla tasoilla.

Avattavat asiat on kyllä tehty tyhmästi sillä jokaisella hahmolla on ns. nemesis jonka saa auki kun vaan voittaa turnauksen amateur tasolla tietyllä hahmolla. Tuolla vaikeustasolla on vain kolme normi kisaa ja se neljäs on nemesis kisa jossa ajetaan hahmon kotirata väärään suuntaan.
Expert tasolla voittamalla aukeaa master taso, mutta jos haluat kovimman redshift tason auki niin sun täytyy voittaa turnaus master tasolla jokaisella 18 hahmolla ja jos haluat viimeisen radan auki niin sitten täytyy voittaa jokaisella hahmolla redshift taso.
Siis kenen mielestä tämä on ollut hyvä ajatus.
Mä voitin master turnauksen yhdellä hahmolla ja sen kaaottisuus oli jo tarpeeksi.
Lisäksi tässähän on pakko voittaa jokainen kisa tai homma ei etene, mutta sitä nykyistä rataa voi yrittää vaikka 100 kertaa jos siltä tuntuu.
Se on myös tyhmää kuinka pelissä on melkein 10 rataa, mutta jopa master tasolla ajetaan vain viisi kisaa ja ajettavat radat riippuu valitusta hahmosta.

Tästäkin mä muistin lähinnä komeat ruutuun lentävät vesiefektit ja sen kuinka helvetin hyvin tähän sopi prodigyn fat of the land albumi soundtrackiksi. Nyt en jaksanut tuota alkaa kaivamaan esiin joten täytyi tyytyä live taltiointiin ja kyllähän tämä muuttui kuin eri peliksi kun sai kunnon musat taustalle. Ne orkkis biisit kun on varsin tylsiä.
Toisaalta ihan sama homma se on wipeout omega collectionin kanssakin jossa ainoa kunnon kisafiilikset aikaan saava biisi on prodigyn invaders must die.
Onneksi tässä on cheatit joilla saa avattua kaiken ja mä pelasinkin useamman kerran radat läpi ilman aseita ihan vaan fiilistely mielessä.
Siitä miinusta ettei moninpelin ulkopuolella voi valita kierrosten määrää vaan ne määräytyy vaikeustason mukaan.

Halo (xbox)

Tämä oli eka kerta anniversary version julkaisun jälkeen kun tämä tuli pelattua orkkis graffoilla ja pakko sanoa ettei tämä ole kestänyt aikaa.
Anniversary versiossa sentään on silmäkarkkia joka auttaa vanhentuneen kenttä designin kanssa, mutta nyt tämän pelaaminen oli erittäin puuduttavaa.
Varsinkin ne covenantin alukseen sijoittuvat kentät on sitä samaa violettia sokkeloa ja tässähän pelataan melkein kaikki alueet kahdesti.
Sitten oli se hemmetin flood. Mä en todellakaan muistanut, että niillä on loppua kohden myös raketinheittimiä käytössä ja tuollaisia tuli vastaan varmaan kymmenen 20min pätkän aikana ja osa vielä ihan sisätiloissa.
Tämän jälkeen tuli heitettyä doom 3 koneeseen ja halon jälkeen se näytti niin hyvältä, että mulla meni hetki tajuta ettei ruudulla ollutkaan enää latausruutu vaan ihan itse peli. Se näytti oikeasti paremmalta mitä psvr versio jonka pelasin just helmikuussa uudestaan läpi. Nyt siis todellakin puhutaan ihan ekan xboxin pelistä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4145 : 25.05.2023 10:11 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Halo 1 on kyllä hyvin hämmentävä tapaus.

Muistan kun saatiin aikoinaan eka Xbox ja se tuntui aivan paskalta puudutukselta jo silloin. Muistan aina sen alkujärkytyksen ja meni aika kauan, että lopulta veljen kanssa pelattiin se kampanja läpi. En voinut uskoa todeksi kaiken sen lukemani median hehkutuksen jälkeen, kun siinä vaiheessa oli pelaillut jo aika paljon erilaisia FPS-pelejä. Toki ohjaus ja tuntuma oli erinomainen, parasta mitä konsoleilla oli nähty, mutta parin ensimmäisen avauskentän jälkeen kenttädesign on puhdasta copy/paste-jöötiä, jonka muistan jurppineen koko ajan ja piti ihan pakottaa itsenäni, että jaksoin pelata läpi. Ehkä se oli monelle se eka FPS-peli, tai ehkä siinä oli Microsoftin isolla rahalla tuotettua markkinointia kokonaan uuden konsolivalmistajan saapuessa markkinoille. Joka tapauksessa itse pidän Ps1:n Medal of Honoreitakin parempina peleinä ja pelaisin ne paljon mieluummin uusiksi läpi kuin Halo 1:n.

Saatiin myöhemmin sitten toinen Xbox, joten Lanissa pelattava moninpeli nosti pelin arvostusta ylöspäin. Tuli hakattua aikalailla 4 vs 4 pelejä, vaikkakin ehkä vasta kakkososan myötä sitten enemmän.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4146 : 27.05.2023 20:26 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Kya : the dark lineage (ps2)

Tämä on niitä pelejä josta muistaakseni näin jotain kuvia ja ennakon psm2 lehdessä tai jotain ja siitä asti halunnut pelata kun peli näytti visuaalisesti niin hyvältä.
No nyt on pelattu ja olihan tämä ihan jees ja hyvin pienestä on kiinni etten estoitta kutsu tätä ns. hidden gem peliksi.
Onhan tämä varsin perus tasoloikka seikkailu jonka pääosassa on Kya, nuori mimmi joka ajautuu toiseen maailmaan kun tämän velipuoli Frank löytää taloon piilotetusta huoneesta mystisen alttarin.
Tietenkin myös Frank lentää samaan maailmaan, mutta ei kuitenkaan samaan paikkaan joten se pitäisi löytää.

Kyan kuitenkin herättää maailman paikalliset asukkaat jotka tunnetaan nimellä nativ ja niitä sitten pitäisi auttaa kun pahat wolfen vihut hyökkää.
Nimet on mitä on sillä tietenkin nativ = native eli paikallisia asukkaita ja wolfenit näyttää sudelta, mutta on kuitenkin oikeasti nativeja jotka on vaan muutettu joten Kayn täytyy muuttaa ne takaisin kunhan ensin potkii niitä perseelle... tai munille sillä vaikka Kya muuten käyttää bumerangia niin wolfenia vastaan homma muuttuu perus taisteluksi jossa on eri komboja, heitot, counterit jne kunhan ostaa ne avaavat varusteet kaupasta.
Turpaan vetämisen jälkeen wolfenin voi muuttaa takaisin kunhan hallusta löytyy tarpeeksi manaa ja pelin eteneminen on suoraan sidottu myös tähän.

Pienen ongelman muodostaa kuitenkin tilanne jossa potkaiset wolfenin reunan yli kuolemaansa, koska silloin et voi tietenkään muuttaa sitä takaisin ja tuossa vaiheessa kannattaa heittää itsesuojeluvaisto sivuun ja vaan hypätä perään sillä kun sut spawnataan uudestaan niin myös se wolfen palaa takasin jolloin sitä voi vetää uudestaan pataan.
Läheskään kaikkia wolfeneita ei kuitenkaan tarvitse palauttaa jos haluaa pelata tarinan läpi eikä edes viimeisen kaupan avatakseen.

Pelissä tosiaan tulee välillä esteitä vastaan jolloin pitää palata takaisin kylään ja ostaa tarvittava tavara.
Onneksi jokaisella alueella on useampi fast travel piste joten sun tarttee vaan warpata, ostaa tavara ja warpata takaisin joten tuo ei ole mikään iso ongelma.
Kamera sensijaan yrittää välillä olla isompi ongelma sillä koska kyseessä on vuoden 2003 ps2 peli niin se ei osaa mennä seinien sisään joka aiheuttaa ongelmia ahtaissa tiloissa ja lisäksi molemmat kameran suunnat on inverttinä eli oikea on vasen ja ylös on alas, mutta esim tykkejä käyttäessä ohjaus ei ole invertoitu.

Tasoloikan ja taistelun lisäksi päästään myös laskemaan taikalaudalla (se on oikeasti magic board) kouruja alas joissa saa hyppiä rotkojen yli ja väistellä milloin mitäkin ja välillä myös tiputaan johonkin syvään kuiluun tai mennään jotain tuulista tunnelia pitkin jossa pitää myös vältellä esteitä.
Nuo on ihan kivaa vaihtelua vaikka muutama niistä on ehkä hitusen liian pitkiä.
Myös muutama minipeli on kylässä tarjolla.

Visuaalisesti tämä oli mun mielestä edelleen hemmetin hyvän näköinen putkitelkkarin kautta pelattuna ja muutamaa ärsyttävää kohtaa lukuunottamatta tässä oli varsin hyvä suhdanne tasoloikan, taistelun, pulmien ja lautailun välillä.
Jos mun pitäisi valita pelaanko vaikka heti huomenna uudestaan tämän vai vaikka jak 2:n niin vastaus olisi tämä, se olisi aina tämä.
Ottakaa tuo miten haluatte.

Nitro rad on tehnyt tästä varsin jees videon vaikka se tykkäsikin tästä paljon vähemmän mitä minä.
https://www.youtube.com/watch?v=rLjMB8pTRvw&t=1s

tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4147 : 13.09.2023 07:28 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Kukaan pelaillut Starfieldiä? Itsellä nyt joku 25h takana ja ihan jees peli toistaiseksi. Varmaan vielä toiset 25h tulee pelattua ja sitten alkaa huomaamaan kuinka paska se oikeasti on. Sama juttu kuin Oblivionin ja Skyrimin kanssa. Yleisesti ottaen kuitnekin yllättänyt positiivisesti. Tosin veikkaan, että No Man's Sky on parempi avaruusseikkailu kuin tämä.
Play-Asia
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4148 : 13.09.2023 08:53 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Mulla noista isoista tällä hetkellä varmaan eniten kuumottelisi Baldur's Gate 3. Tarttis vaan laittaa perhe pariksi viikoksi johonkin lomalle ja ostaa PS5.

Arjen askareiden välissä olen viime aikoina pelannut OlliOlli Worldia. Oikein mukavaa arcadeneppailua, leppoisa soundtrack, ja sopii loistavasti lyhyisiin sessareihin. Vartti siellä, puoli tuntia täällä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4149 : 14.09.2023 02:15 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Joo Baldur3 pitää kyllä pelailla kunhan saavat bögä-version ulos. Ostin BG1&BG2 myös jonkin aikaa sitten. BG1 olen joskus pelannut läpi, mutta kakkonen on jäänyt aina kesken. Varmaan 10 kertaa pelannut puoleen väliin. BG1 ja BG2 tullut varmaan ostettua nyt jo 3-4 kertaa. PC:lle ensin alkup. CD versiot, sitten GOG-versiot, iPadille ja nyt vielä Xboxille.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4150 : 14.09.2023 12:11 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Viimeisimpänä pelinä on tullut hakattua uutta Armored Corea. Aivan loistava peli monestakin syystä. Pelin rakenne on tuulahdus ysäriltä, ei pitkiä välidemoja, ei mitään lässytysdialogia ja pelaaja saa omaan tahtiin pelailla tehtäviä jotka ovat todella lyhyitä. Yleensä tehtävät pääsee läpi jossain 15-30 minuutissa lukuunottamatta isoja bosseja joita tietenkin hinkataan pahimmillaan tuntitolkulla jos buildi ei ole kunnossa. Itse myös koukutuin pelin tarinaan ja loreen, mukavan masentavaa settiä.

Pelin suurin miinus on sen vaikeustaso. Normaalit tehtävät ovat aivan liian helppoja ja pomot hemmetin vaikeita kunnes vähänkään aivosoluja rasittamalla löytää optimaalisen buildin. Sen jälkeen bossitkin on kaatunut ekalla yrittämällä. Siltikin tää on helposti semmonen 9/10 peli ja jokaisen geimerin pitäis ainakin testata.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4151 : 14.09.2023 12:33 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Viimeisimpänä pelinä on tullut hakattua uutta Armored Corea. Aivan loistava peli monestakin syystä. Pelin rakenne on tuulahdus ysäriltä, ei pitkiä välidemoja, ei mitään lässytysdialogia ja pelaaja saa omaan tahtiin pelailla tehtäviä jotka ovat todella lyhyitä. Yleensä tehtävät pääsee läpi jossain 15-30 minuutissa lukuunottamatta isoja bosseja joita tietenkin hinkataan pahimmillaan tuntitolkulla jos buildi ei ole kunnossa. Itse myös koukutuin pelin tarinaan ja loreen, mukavan masentavaa settiä.

Pelin suurin miinus on sen vaikeustaso. Normaalit tehtävät ovat aivan liian helppoja ja pomot hemmetin vaikeita kunnes vähänkään aivosoluja rasittamalla löytää optimaalisen buildin. Sen jälkeen bossitkin on kaatunut ekalla yrittämällä. Siltikin tää on helposti semmonen 9/10 peli ja jokaisen geimerin pitäis ainakin testata.

Itse jaksoin Chpater 1:n bossiin, kunnes lopetin pelaamisen. Alkoi vituttamaan se jatkuva ohjusspämmi, joka peittää 95% näkyvyydestä, lock on -piippailu, stagger-systeemi ja paska kameraohjaus sekä quick turn, joka toimii juuri päinvastoin kuin kaikissa muissa peleissä (pitää ensin painaa B/O-nappia ja sitten vasta alas vasemmasta tatista). Neljällä eri olkapäänamiskalla (liipasimet ja RB/LB) yhtäaikainen räiskiminen tuntuu myös epäintuitiiviselta - ei tule heti mieleen peliä, jossa pitäisi pitää koko ajan neljää sormea varattuna räiskimiseen. Samalla pitäisi kaikkien edellämainittujen ärsykkeiden keskellä pitää mielessään kirjaa, että missä hemmetin aseissa nyt on lataus meneillään, koska HUD:in luettavuus on niin huono, että siitä on mahdoton nopeasti lukea mitään tietoa. Siihen päälle vielä manuaalilataukset, niin peli alkaa tuntua yhtä antiikkiselta kuin jotkut PS2-aikojen MGS-pelit, joissa tarvitaan parhaimmillaan yhtätoista sormea samanaikaisesti joidenkin toimintojen tekemiseen.

Peli on myös graafisesti uskomatonta mössöä ainakin Xboxilla, enkä saanut HDR:stä mitään irti.

Ehkä tässä käy vielä joskus sekirot (onhan tämä samalta tiimiltä) ja havahdun pelin hyvyyteen vasta myöhemmin, mutta epäilen.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4152 : 14.09.2023 20:23 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kukaan pelaillut Starfieldiä? Itsellä nyt joku 25h takana ja ihan jees peli toistaiseksi. Varmaan vielä toiset 25h tulee pelattua ja sitten alkaa huomaamaan kuinka paska se oikeasti on. Sama juttu kuin Oblivionin ja Skyrimin kanssa. Yleisesti ottaen kuitnekin yllättänyt positiivisesti. Tosin veikkaan, että No Man's Sky on parempi avaruusseikkailu kuin tämä.

Tämähän löytyy myös Gamepassista, niin pääsee edullisesti kokeilemaan. Piti perua tuo passi, mutta en muistanut salasanaa, niin jäi perumatta ja voimaan. Pitänee testailla, vaikka avaruusteema on aina kiinnostanut kuin kilo paskaa. Ehkä tässä on paikka mennä epämukavuusalueelle.

COD:n peluu ei näytä laantumisen merkkejä. Season 5 menossa ja tunteja noin 600h. Warzone voittoja kasassa 104 kpl :D. Kaikki muut pelit on oikeastaan täysin paitsiossa. Iso kynnys aloittaa mitään uuden opettelua.

Konetta virittelin tuplaamalla RAM:n 16 -> 32GB, kun halvalla sai. Ei tuosta nyt haittaa varmaan ole, vaikka edelleen tuntuu ihan jees pyörivän. Ehkä voisi viimein sen Cyberpunkin (joka takia ostin koko koneen) aloittaa uudelleen alusta ja hakkailla läpi, jäi aikanaan kesken.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4153 : 14.09.2023 23:55 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili Kohtahan tulee Cyberpunkiin Phantom Liberty lisäri joka tuo paljon korjauksia ja uudistuksia peliin, niin hyvä hetki pelailla taas. Itsekin ajattelin toistamiseen läpi pelailla.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4154 : 15.09.2023 10:15 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kohtahan tulee Cyberpunkiin Phantom Liberty lisäri joka tuo paljon korjauksia ja uudistuksia peliin, niin hyvä hetki pelailla taas. Itsekin ajattelin toistamiseen läpi pelailla.

Tästä pelin muistinkin ja voisi lisärin poistaa samalla kun alkaa alkuperäistä mättämään. Ehkä pelit on muutenkin parhaillaan siinä vuoden julkaisusta kun kaikki on korjattu. Codikin oli pelikelvoton alkuun, mutta sitten rivakkaa päivittivät toimivaksi.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4155 : 15.09.2023 12:03 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kohtahan tulee Cyberpunkiin Phantom Liberty lisäri joka tuo paljon korjauksia ja uudistuksia peliin, niin hyvä hetki pelailla taas. Itsekin ajattelin toistamiseen läpi pelailla.

Itse aion jatkaa vaan vanhalla hahmolla. Toivottavasti joku tekee tubeen videon siitä mitkä skillit kannattaa ottaa jotta saa mahdollisimman op hackerin.
Tässähän on vedetty kykypuut kokonaan uusiksi ja joitakin tuohon liittyviä skillejä on muutenkin nerfattu ja mä haluaisin olla jatkossakin sellainen joka voi tappaa melkein kaikki talosta parin hackin avulla.
Sitten vois joskus tehdä vaan räiskintä hahmon joka ei hackeroi koskaan mitään ellei ole aivan pakko.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4156 : 15.09.2023 21:24 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Latailin Macciin uuden käyttiksen betan, jonka Game Mode vähentää DualSensen kammottavaa input lagia (eikä ohjainta saa kytkettyä pelkällä kaapeliyhteydellä Apple Silicon -koneissa, johtuen jostain Applen sekoilusta). Zeldan pelailu on huomattavasti nautinnollisempaa. AirPodien latenssi häviää myös kokonaan, mutta tuntuu, että input lag nousee, jos laitteessa on useampi bluetooth-laite yhdistetty samanaikaisesti. Deadzonet saa myös poistettua sekä modeilla FOV:ia suurennettua ja kameraohjauksen herkkyyden tuplattua. 60fps-tuki on toki myös mahdollista, mutta valitettavasti MacBookin tehot eivät tunnu riittävän tuon pyörittämiseen kunnolla. Joka tapauksessa emulaattoreilla jälleen saa paremman pelikokemuksen, kuin alkuperäisellä raudalla, koska pelintekijät eivät näitä ohjauksen perusjuttuja ikinä osaa itse tehdä oikein.

Metroid Prime Remasteredia tuli myös kokeiltua, mutta en pitänyt yhtään tuosta gyron toiminnasta. Rotaatio toimii tönkösti verrattuna JoyShockMapperissa tottumaani asetukseen - noista vaihtoehdoista voi lukea täältä. Switchillä kaiketi gyro on toteutettu tuolla local-asetuksella, kun world- ja player-asetukset tuntuvat luontevammilta käyttää padilla pelattaessa.

EDIT: Eipä tuossa gyrossa olekaan mitään vikaa, kun tajuaa nostaa herkkyyttä pelin valikoista ja pistää gyron deadzonea oletusasetusta pienemmäksi. Metroid Prime on kuin luotu tuota hybridiasetusta varten.


« Viimeksi muokattu: 15.09.2023 23:06 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4157 : 16.09.2023 04:39 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Kohtahan tulee Cyberpunkiin Phantom Liberty lisäri joka tuo paljon korjauksia ja uudistuksia peliin, niin hyvä hetki pelailla taas. Itsekin ajattelin toistamiseen läpi pelailla.

Itse aion jatkaa vaan vanhalla hahmolla. Toivottavasti joku tekee tubeen videon siitä mitkä skillit kannattaa ottaa jotta saa mahdollisimman op hackerin.
Tässähän on vedetty kykypuut kokonaan uusiksi ja joitakin tuohon liittyviä skillejä on muutenkin nerfattu ja mä haluaisin olla jatkossakin sellainen joka voi tappaa melkein kaikki talosta parin hackin avulla.
Sitten vois joskus tehdä vaan räiskintä hahmon joka ei hackeroi koskaan mitään ellei ole aivan pakko.

En tiedä tuleeko paljon uusia skillejä, mutta ainakin nämä oli aika OP:
Contagion
Cyberpsychosis
Weapon Glitch

Nuo kaikki kun laittaa menemään niin vihut tappaa toisensa tai levittävät efektit seuraavaan tyyppiin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4158 : 16.09.2023 09:54 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu nuo kaikki oli kovassa käytössä ja yks contagion hyökkäys saattoi tappaa melkein kaikki vihut vaikka niitä olis ollut 20kpl yhdessä rakennuksessa.
Muistaakseni tuo oli nerfattavien skillien kärkipäässä kun kuulemma oli niin ylivoimainen. En vaan tiedä kuinka paljon sitä muutettiin kun pelasin viimeksi ennen noita muutoksia.
Silloin kun ps5 päivitys tuli niin muistan lukeneeni, että ne myös resetoi kaikki skillit eikä mulla nyt enää ole mitään muistikuvaa missä kaikissa mulla oli pisteitä ja kuinka paljon.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4159 : 16.09.2023 15:48 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Juu nuo kaikki oli kovassa käytössä ja yks contagion hyökkäys saattoi tappaa melkein kaikki vihut vaikka niitä olis ollut 20kpl yhdessä rakennuksessa.
Muistaakseni tuo oli nerfattavien skillien kärkipäässä kun kuulemma oli niin ylivoimainen. En vaan tiedä kuinka paljon sitä muutettiin kun pelasin viimeksi ennen noita muutoksia.
Silloin kun ps5 päivitys tuli niin muistan lukeneeni, että ne myös resetoi kaikki skillit eikä mulla nyt enää ole mitään muistikuvaa missä kaikissa mulla oli pisteitä ja kuinka paljon.

Joo, ilmeisesti tässä 2.0 päivityksessäkin on paljon muutoksia, että enpä tiedä miten nuo enää toimii. Pitää jossain vaiheessa ostaa DLC ja pelailla uudelleen läpi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4160 : 17.09.2023 21:31 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Metroid Dread. Vaikuttaa mulkunkovalta: todella tyydyttävät ääniefektit, upeat animoinnit sekä timanttinen ohjaus. En nyt muista, mistä porukka on peliä kirisoinut, mutta alku ainakin vaikuttaa lupaavalta.

Metroid Prime Remastered. Juuri niin hyvä, mitä voi olettaa. En tajua, miten Retro on saanutkin pelistä noin hyvännäköisen. Äänimaailma myös rautaa. Tuskin tätä kuitenkaan jaksan pelata, koska edellisestä läpipeluukerrasta on sen verran lyhyt aika.

Donkey Kong Tropical Freeze. Eipä Retro osaa huonoja pelejä tehdä. Wiin Donkey Kongia ei jaksanut pelata edes Dolphin-emulaattorilla, jossa ei tarvinnut käyttää Wiimoten hölmöä heiluttelua, koska niissä Wiimote-liikkeissä tuntuu olevan väkisinkin viivettä, vaikka liikkeet tekisi digitaalisella napilla. Tropical Freezessä ei tuota ongelmaa ole, joten pelaaminen maistuu. Hemmetin hyvännäköinen ja -kuuloinen peli tämäkin, ja salareita on mukava etsiskellä.

Super Mario Odyssey. Kova tämäkin. Vihdoin tuli peli korkattua, vaikka ostin tämän muistaakseni jo julkaisussa Switchille.

Mutta joo, eipä sitä Switch 2:sta tarvitse odotella, kun noita pelejä voi jo nyt pelata emulla kunnollisella resoluutiolla. Ainoa miinus on shader compilation, joka aiheuttaa tökkimistä, kun shaderit otetaan talteen ensimmäistä kertaa, mutta nopeasti tuohon tottuu.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4161 : 09.10.2023 13:54 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili FF16 tuli pelailtua sen verran, ettei tarvitse enää pelailla. Jostain käsittämättömästä syystä itsellä oli jopa jotain odotuksia tätä kohtaan. Ehkä se johtui FF14 ohjaajasta, tai sitten siitä, että peliä oli kehitetty rauhassa ilman suurempia ennakkohypetyksiä FF15 tapaan, mutta aivan samaa uskomattoman keskinkertaista rapaa kuten monta aiempaa osaa. Nämä megabudun pelit tehdään niin varman päälle nykyään, ettei niissä ole yksinkertaisesti lähes mitään hienon ulkokuoren alla. Kaikki mahdollinen karsitaan, tehdään aivokuolleen virtaviivaiseksi ja "kaikille sopivaksi", etten ihan ole enää varma, kuka näistä lopulta edes tykkää. Pipsa Possujen tarinoissakin on enemmän järkeä kuin näissä. Saa nähdä kuinka pitkälle pelisarja ratsastaa vanhalla maineella.

Seuraavaksi luvassa FF7 Remaken toinen osa, joka kyllä vaikuttaa kieltämättä lupaavalta jälleen kerran, mutta pitäisi takoa seinään taulu ettei Squaren valheisiin pidä uskoa. Todennäköisesti suurin osa kaikesta uudesta sisällöstä täysin typerää filleriä ensimmäisen osan tapaan.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4162 : 09.10.2023 15:01 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen myös ihmetelly mistä FF16 hype kumpuaa. Onhan se ihan jees, mutta että vanhojen osien kaltainen mestariteos... ei edes lähelle. Lisäksi en tajua S-E:n kerrontaa enää nykyään. Ihan kuin peli ei voisi olla hyvä ilman yksityiskohtaisia poliittisia kiekuroita. Hahmotkin on niin unohdettavia paria hahmoa lukuunottamatta, että tipuin aika varhaisessa vaiheessa yksityiskohdista siitä mitä tapahtuu. Nyt taitaa olla vajaa 60h takana ja porukkaa on kuollu sen verran, että nyt on perillä mitä tapahtuu ja mitä on tapahtunut.

Olen osin sitä mieltä että Game of Thrones pilasi juonet seuraajilta ja tekijöiltä. Niistä tehdään aivan liian rönsyileviä ja punainen lanka menee missä sattuu ja seuraajaa ei yllätä enää mikään. Ei sillä että Square-Enixin juonet olisi ollut enää vuosiin yhtä hyvää kuin aikoinaan, mutta GoT on vain vahvistanut polkua väärään suuntaan.

Erikoisuutena vielä peli on helppo, jopa meikäläiselle. Enkä ole edes käyttänyt varusteissa olevia helpotuksia. Yksi oikeasti hankala pomo on sattunut eteen ja se oli sivutehtästä eteen tullut lohikäärme. Se oli hieno ja siinä kaaduin useamman kerran. Ja oli hienoa kun pääsi jauhamaan tätä kunnolla eikä joutunut samoamaan helvetin kaukaa takaisin. Pomoissa on tainnu pari käydä lähellä, mutta en muista olisinko kuollut kertaakaan. Yhdessä Eikon taistelussa taisi käydä huonosti. Eikon taistelutkin on ihan ok ja skaala ainakin yrittää olla helvetin eeppistä, mutta harva niistä on mieleen jäänny.

Mutta, onhan tätä kohta jo 60h takana ja vielä jaksaa pelata, niin eihän tätä huonoksi voi sanoa. Mutta ei tämä PSOne ajan FF -pelien tasolle mene.

Joskohan FF17 näyttäisi ensimmäiset tissit FF-peleissä. Nyt mennään jo niin lähellä, että alkaa melkein naurattamaan. Tekijät selvästi haluavat tietyn fiiliksen kohtauksiin ja peli on kuitenkin K18, niin rajojen hipominen tuntuu pöhelöltä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4163 : 11.10.2023 18:09 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Siis ostin itsekin 16:sta sokkona ja se oli kasa höyryävää paskaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4164 : 14.10.2023 11:48 »
Rasteri Jäsen Viestejä: 15 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itse olen palannut Starfieldista Cyberpunk 2077 -pelin pariin. Phantom liberty lisärin ja uuden peliä korjaavan pätsin myötä. Kyyberi tuli aikoinaan ennakkotilattua ja eipä se tuolloin launchin aikana oikein maistunut, joten jäi se ensimmäinen Street kid pelikerta sitten siihen.

Aloittelin nyt sitten koko homman alusta ja mielellään on pelattua tullut noin 70 tuntia. Hyvin on pitänyt otteessaan ja huomattavasti paremmin toimii kuin aiemmin. Lisärin tehtäviin en ole vielä kerennyt kovin pitkälle paneutumaan. Lähinnä olen nuohonnut läpi Nightcityn katuja kyyberpsykoista ja muista pienemmistä sivutehtävistä. Ikäviä peliärikkovia bugeja ei ole juuri esiintynyt. Toki Padren tarjoamat keikat on vedetty nyt 11/11 ja hänen hallitsemalla kaupunginosalla on kartan mukaan vielä 1 keikkatehtävä suorittamatta. Mutta tottakai oven takana jonka läpi ei pääse ja kiertotietä ei tietenkään löydy.

Tuota pientä vastoinkäymistä lukuunottamatta pelin immersio toimii, niinkin hyvin että nyt pelottaa sitten se paluu tyhjähköön Starfieldiin.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4165 : 21.10.2023 13:41 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Judgment tuli viimein pelattua.
Ostin tämän prisman alelaarista viime vuoden heinäkuussa ennen kuin edes omistin ps5:sta joten ehti se hetken jos toisenkin odottamaan vuoroaan.
Odotukset ei kovin korkealla olleet vaikka peli näytti mulle sopivalta videoiden perusteella sillä niin näytti myös yakuza 0 ja sen pelaamisen lopetin siinä vaiheessa kun hahmo vaihtui.

Onneksi tässä on vain yksi hahmo, kaks taistelutyyliä ja paljon simppelimpi hahmon kehitys.
Puhelimessakin on gps joka näyttää reitin merkattuun paikkaan joka on helvetin hyvä asia sillä mulla on muutenkin huono suuntavaisto ja koska se minimap ei käänny niin mä lähdin oikeastaan aina väärään suuntaan.
Toinen valituksen aihe on kamera joka haluaa aina keskittää itsensä ja jos tuon haluaa pois niin on pakko pitää vasenta liipaisinta pohjassa.
Miksei tuota moodia voi valita defaultiksi sillä se on paljon parempi kuin väkisin keskittyvä kamera.

Tarina oli kiinnostava alusta loppuun ja lopun lähestyessä jätin kaikki sivuhommat odottamaan premium adventuren aloittamista jotta sain keskittyä pelkkään tarinaan.
Myös side case hommat oli hyviä tarinaltaan, mutta ei niinkään pelimekaniikkojen puolesta sillä sitä seuraamista oli aivan liikaa.
Lisäksi tuo seuraaminen on tehty ihan yhtä typerästi kuin jossain vanhoissa ass creedeissa jossa se seurattava äkkiä vaan pysähtyy ja kääntyy ympäri.
Ei kukaan käyttäydy noin, koska niillä ei ole mitään tietoa, että sä oikeasti seuraat niitä.
Entä miten helvetissä ne muka tunnistaa just Yagamin kun siellä kadulla kävelee niiden takana monta muutakin ihmistä.
Koko homma on lähinnä pelaajan ajan tuhlausta eikä lisää mitään positiivista peliin.

Toinen asia mikä lopuksi ärsytti oli tilanteet joissa peli tarjoaa pari vaihtoehtoa, mutta sulla ei oikeasti ole mitään vapautta sen valinnan suhteen.
Tuon tosin huomasin vasta tarinan läpäisyn jälkeen kun tapailin sitä ennustaja muijaa. Yhdessä vaiheessa yakuza pomo tuli toimistolle ja tarjosi mulle kaks miljoonaa jotta en enää näe sitä ja mä olin tietenkin heti ottamassa rahat vastaan, koska tuossa vaiheessa siihen mimmiin liittyvä tarina oli tavallaan jo taputeltu ja mä seurustelin sen muusikon kanssa eikä mun moraali anna edes peleissä peräksi useamman mimmin kanssa seurustelua samaan aikaan.

No Yagami tietenkin vaan toteaa "ehkä ei kuitenkaan ole oikein ottaa rahaa yakuzalta". Koitin vielä kaks kertaa ja aina sama tulos.
No vittuako sitten annetaan mahdollisuus ottaa se lahjus vastaan kun sitä ei kuitenkaan voi tehdä.
Sitten on se yks jengi joka tulee mukaan kuvioihin jossain vaiheessa ja vähintään pari kertaa tunnissa yhden raflan omistaja tekstaa kuinka taas sen jengin johtajat on kaduilla ja ruudulle tulee threat mittari joka laskee hyvin hitaasti tai sitten siitä lähtee iso siivu kun vedät niitä johtajia turpaan.
Tuona aikana sen jengin jäsenet käy myös kimppuun melkein yhtä tiheään mitä vanhoissa final fantasyissa on random tappeluita eli se on aivan jatkuvaa.
Sitten kun vedät kaikkia turpaan niin homma loppuu ehkä 20 minuutin ajaksi kunnes ne tulee taas takaisin.
Jopa sen sivutehtävän jälkeen jossa lopetetaan niiden operaatiot ja vedetään kaikkia turpaan, ne tulee edelleen takaisin.

Kaikki sivutehtävät tuli kuitenkin tehtyä, kaikki ystävät kerättyä ja myös kaikki drone kisat tuli lennettyä vaikka champion tasolla ne nostikin jo vkäyrää, koska restartia ei ole.
Toki voit tallentaa joka kisan jälkeen ja ladata tallennuksen jos kisa menee perseelleen, mutta jopa tuolloin nopein tapa on käynnistää koko peli uudestaan ja katsoa ne skippaamattomat logot ja vasta sitten voi ladata tallennuksen.

Lost judgment on vielä odottamassa vuoroaan ja ehkä pelaan sen ens vuonna, ehkä en.
Nyt alkoi jo koko kaupunki tulemaan korvista ja vaikka tuossa on ainakin se uusi kampus alue niin siinä on myös sama kaupunki, samat drone kisat, pesiksen lyömiset, ne hemmetin seuraamis tehtävät ja muuta mitä tässäkin.
Lisäksi mulle tuli yllätyksenä kuinka paljon tässä on keskustelua ja välivideoita sillä suhdanne niiden ja pelaamisen välillä ei pahemmin vaikka personasta eroa.
Tuo ei kuitenkaan ole miinus, mutta mä tarvitsen kohtuu pitkän paussin sellaisen pelin jälkeen jossa vaikka kahdeksan tunnin session aikana on 5-6 tuntia keskustelua ja tämän kohdalla se loppu aika on lähinnä samojen katujen juoksemista suuntaan ja toiseen.

Seuraavaksi tulikin pelattua gungrave g.o.r.e. joka oli ihan ok aivojen nollaus judgmentin jälkeen.
Easylla pelatessa tämä oli kunnon voimafantasia jossa sai vaan mennä eteenpäin ja kylvää tuhoa.
Loppua kohden teki mieli kyllä vaan skipata välivideot sillä animaatiot ja varsinkin ääninäyttely on niin huonoa ettei sitä meinaa kestää katsella.
Aluksi nuo ei haitannut, mutta mitä pidemmälle etenee niin sitä pidemmäksi nuo muuttuu ja koko pelissä oli lähinnä kaks ääninäyttelijää joiden suoritus oli "iha ok" eli ei mahtavaa, mutta ei se häirinnytkään ja kaikki loput oli aivan kauheita ainakin enkku dubilla.
Ehkä olis pitänyt pelata tämä japsi äänillä kuten jugdment.

Myös visuaalinen puoli oli aika kaksjakoinen sillä alun sisätilat ja neon valojen täyttämä hong kong näytti ihan kivalta, mutta vietnamin viidakko sitten taas näytti lähinnä ylöspäin skaalatulta ps3 peliltä.
Pelattavuus toimi ok ja grave on parempi ohjata kuin koskaan ennen sillä ekassa kahdessa pelissä oli perus tankki ohjaus ja vasta psvr peleissä oli modernimpi ohjaus, mutta niissäkin grave oli kankeampi mitä tässä.

Myös kaikki valitusta keränneet asiat oli muutettu.
Junan päällä piti väistää vain muutama kyltti sivuttain liikkumalla, sitä konttien päällä hyppimistä ei ole ollenkaan ja sama koskee sillä mimmillä pelaamista sillä nyt eri tasojen välillä on lankut ja myös lopun laser käytävä on otettu pois päältä.
Niin kiva voimafantasia kuin tämä olikin niin kyllähän se nonstop räiskintä alkoi puuduttaa loppua kohden ja peli kesti viitisen tuntia kun en kuollut kertaakaan.
Toisaalta tämä myös nollasi aivot varsin hyvin ja seuraavaksi voikin taas aloittaa jonkun openworld pelin.
Ostin tämän nykyisestä tarjouksesta pleikkarille 15e hintaan ja oli tämä sen arvoinen, mutta mulla saattaa olla myös hieman fani lisää kun kaikki aiemmat neljä peliä on tullut pelattua ja hyllystä löytyy myös anime.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4166 : 21.10.2023 16:29 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Mario Wonder taasen vaikuttaa täysin gotylta. Aivan hymy perseessä saa pelata.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4167 : 21.10.2023 22:12 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Mario Wonder taasen vaikuttaa täysin gotylta. Aivan hymy perseessä saa pelata.

Perseessä ehkä, kun ei sitä huulille tule. Tai ehkä hetkittäin. Ihan ok tasoloikkaa, mutta Goty..? Juu ei.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4168 : 22.10.2023 17:13 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili No niin. FFXVI läpi. Samanlaisena se kantoi loppuun asti. Taistelu oli ihan viihdyttävää ja sitä jaksoi tahkota. Mutta haaste oli vähän mitä oli. Pelin loppupomo meni ensimmäisellä yrittämällä läpi. En yllättyisi jos olisi ensimmäinen kerta missään pelissä kun käy näin. Tosin myönnän että tuli mentyä aika antaumuksella lisätehtäviä läpi, joten varusteet oli kai (en oikeasti tiedä) aika tapissa. Hahmo oli levelillä 48, eli olisi ollut vielä varaa nousuun. Oli 60lv korkein, jos en väärin muista.
Mutta lisätehtävät tuli koluttua kai aika hyvin läpi, mutta trophyja jäi vaikka kuinka vielä, ja Eikon haasteet jätin parin yrityksen jälkeen omaan arvoonsa. Aikarajan kanssa kikkailu mätössä ei ole meikäläisen juttu. Näistä tulee mieleen aina Bayonettan aikarajalliset haasteet. Tunnen enemmän vihaa kuin parhautta niitä kohtaan. Joten kun näissä oli käytännössä ideana vastuksen voittaminen kasvattavalla jäljellä olevaa aikaa, kyllästyin nopeasti.

Juoni oli ihan ok, vaikka en tajua mikä pelissä oli se suuri "yllätys". Pitkälti aika ennalta-arvattavaa kulkua koko ajan. Ultiman tausta oli hienosti keksitty ja pidin siitä. Juonen yksityiskohtia googletin hitaana ja väsyneenä Googlesta, mutta ei siinä niin paljoa ollutkaan mitä en sisäistänyt. Se oli vain vähän mitä oli. Ihan ok.
Tunne latauksen osalta suurin kuoppa oli kasvoanimaatiot. Vihaan niitä. Varsinkin hymyt, kun tuntuu että jokainen hahmo saa pumpuli tupot poskiin siinä vaiheessa. Ja kun hahmot eivät vain näytä aidoilta puhuessa. Varsinkin silloin kun keskustelut pyörii pelimoottorilla. Tämä on oikeastaan kyrsinyt vähän aina länsimaalaisissa peleissä. Hahmojen fotorealismi "sinne päin" on itselle aika iso miinus. Silloin hahmot vain näyttävät oudolta. JRPG peleissä hahmot on aina vähän piirrosmaisempia anime tyyliin, niin niissä tökerö kasvoanimaatio ei niin iske silmään, jolloin fiilis välittyy paremmin.
Cid vakuutti eniten, mutta saattoi johtua äänestäkin. Se ääni oli muuten hassu juttu. Aluksi kun hahmo aukaisi suunsa, naurahdin että ompas erikoinen tämän näköiselle hahmolle, mutta se tarttui ja tuntui aika korvaamattomalta lopuksi. Ja jos nyt totta puhutaan kun katsot itse ääninäyttelijää Ralph Inesonia videolla puhumassa, ensi reaktio on sama :lol:

Varsinaista Final Fantasy fiilistä oli vaikea löytää tästä. Muutamat musiikit ja still kohtaukset vähän veti sinne päin, mutta ne tilanteet oli aika harvassa. Ei peli huono ollut, mutta oliko se Final Fantasy... eh. Sama fiilis oli oikeastaan jo ensitraileristi asti. Eikä se oikein missään vaiheessa poistunut. Ehkä alkuvalikossa fiilis oli eniten kallellaan FF-peleihin.

Mutta lopulta kritisointi on vähän huvittavaa, kun pelikellossa oli lopulta 71h ;D Harvaa peliä jaksaa pelata näin kauan. Tässä taisi olla Platinum mukana kehittämässä taistelua, niin se kertoo paljon. Onkohan tässä jossain jotain prosetti laskuria kuinka lähellä oli täydellinen läpäisy? Olisi mielenkiintoista vilkasta paljonko jäi sivuun vielä.

Ihan hyvä. 3,5/5.



Olisikohan seuraavaksi Mario Wonder. Hiukan alkanut kuumottamaan. Tosin voi olla että jätän suosiolla hyllyyn toistaiseksi ja etsin kalenterista pari sopivaa päivää että saisi PC-raudan nurkasta koottua, ja ottaisi sitten vihdoin Cyberpunkin "työnalle". Tosin se Wonder olisi mukavan kevyt välipala ennen Cyberpunkia. Tears of Kingdomia ei jaksa alottaa heti perään FF pelin jälkeen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4169 : 28.10.2023 16:45 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili GamePass PC:n uusin lisäys Cities: Skylines II

Jos joku peligenre on lähellä lähellä sydäntä, niin kaupunginrakennuspelit. Taisi Atari Jaguarilla 1994 julkaistu Theme Park olla se joka sytytti sisäisen kaupungin(huvipuiston)rakennusautistin. Sitten ihan oikea kaupunginrakennus SimCity 2000, joka oli toki julkaistu jo aiemmin, mutta mikäli viinalla mädätetyt aivoni muistavat oikein pelasin tätä vasta Jaguarin hommaamisen jälkeen. Niin tai näin, Cities: Skylines II iskee meikäläiseen kovaa. Ykköstä tuli pelattua paljon ja uskon saman jatkuvan kakkosen kohdalla. Tässä on paljon samaa kuin Stardew Valleyssa, mitään uutta ei ole keksitty, vaan on kopioitu vanha hyvä idea ja tehty siitä parempi.

Peli myös pyörii hyvin, vaikka jotain ulinaa on ollut teknisistä vaatimuksista. Ilmeisesti ruudunpäivitys on käpättu 30 fps, mutta tämän tyylisessä pelissä sillä ei mielestäni ole juuri merkitystä. Voin toki olla väärässä, sen näkee sitten kun tunteja alkaa kertyä enemmän. Kone huutaa kyllä kuin venäläinen huora, mutta eipähän tarvise pitää kaukolämmitystä päällä. Kuulokkeet päässä ei haittaa. Odotellaan päivitystä joka optimoi tehon käytön.



« Viimeksi muokattu: 28.10.2023 16:53 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 134 135 136 137 138 [139] 140
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines