Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #4029 : 17.06.2022 14:36 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 526
Basaaripisteet: 2
Tuli otettua heti TMNT Shredder's Revenge Switchille, kun peli julkaistiin. Onhan se nostalgista. Ja ihan jees mättöä. Ei mitään mihin tarvisi suuremmin keskittyä, pelailee vain "Kasuaaliin" tapaan. Tosin jotenkin tuntuu että ohjaus ei olisi ihan niin "tiukka" mitä sen haluisi olevan. En nyt ole ihan varma onko tämä lagia vai animaatiosta johtuvaa. Vai ihan vain siitä että tuli vasta illalla pelailtua. Mutta ei se niin paha ole että pelin pilaisi täysin.
"Kasuaalista" pelaamisesta vielä, että oli pakko alkaa pelaamaan yksinkin uutta Kirbyä Switchillä. Pelasin sen likan kanssa pitkälti lähes viimeseen pomoon asti, mutta jäi takaraivoon polttelemaan niin paljon se määrä "suorittamista" mitä jäi suorittamatta että oli pakko pistää yksin tulille
Pelasin ensimmäisen maailman ja keräsin siitä kaikki Waddle Deet ilman kunnon yritystä ja päälle vielä raja-arvot rikki kaikkiin ns. haaste ratoihin (tms.)
Se vähän helpotti polttelua, ja jatkoin vielä toisenkin maailman pelaamista. Kaikki Waddle Deet kerättynä tähän asti tietty ja haaste radat viimesen päälle. Ja siis vieläkään ei suurempaa yritystä ole tarvinnut, eli tämä ei ole todellakaan kummoinen haaste. Mutta on jotenkin todella rentouttavaa vain löhötä ja pelata tälläistä (turhan päiväistä?) perushyppelyä, kun vaihtelua löytyy ja pelimekaniikka toimii. Joskus on kiva pelata muuten vain simppeliä peliä ilman että naama on irvistyksessä
Lämpenen koko ajan kyllä enemmän Switchille. Se vain on profiililtaan niin eri laite kuin PS5, XSX tai PC. Esim. PS5:llä hakee ehkä enemmän ns. kokemuksia peleistä, tyyliin juonta, fiilistä, ajatusta, leuan lattiaan tiputtavaa visuaalisuutta. Mutta Switchillä on tarkoitus vain pelata. Ei sillä onhan Switchilläkin tälläisiä pelejä, mutta näistä jää aina se viimeinen viilaus vajaaksi, koska tehoja vain puuttuu. Mutta se pinkki pallo vain toimii. Se ei herätä tunteita mihinkään suuntaan, mutta on suunnattoman rentouttavaa vain pistää kaikki ajatukset ja puristukset sivuun ja vain pomppia sen pallon kanssa pitkin kenttiä, kun voi vain pelata.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #4032 : 30.06.2022 22:26 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 468
Basaaripisteet: 4
En tiedä, oliko se hikeä vai parhauden kyyneliä, joita vuodatin äsken, kun sujautin tatinpidennyksen päälle ja pistin Ikaruga tulille - kirjaimellisesti, koska Series X käy aika kuumana näillä keleillä. Niin joo, deadzonet myös nolliin, sillä edes gyro ei ole saanut minua irtautumaan ikuisesta deadzone-vänkäämisestä.
Tosiaan, joskus aikaisemminkin jo paasasin siitä, miten yllättävän hyvältä tuo shmuppien pelaaminen KontrolFreek-tatinpidennyksellä tuntuu, mutta Apexin myötä olen alkanut pelaamaan gyrolla niin, että laitan pisimmän tatinpidennyksen vasempaan tattiin - siis lähes kaikissa peleissä. Tämä tuntuu jotenkin vakauttavan padia ja vasen peukalo on neutraalimmassa asennossa kun juokset eteenpäin. Mutta takaisin Ikarugaan. En ole koskaan, en vittu koskaan, tuntenut noin silkkistä ohjaustuntumaa tässä pelissä. Pienikin hipaisu rekisteröityy ruudulla samantien, kun tattia ei tarvi väännellä puolta päivää suuntaan tai toiseen ilman deadzoneja. Pidempi vipuvarsi antaa muutenkin tarkemman tuntuman. Ainoa huono puoli on tikkujen ikuinen kirous, eli driftaaminen - alus lähtee joskus laukalle oikealle vaikkei tattiin koskisi. Mutta eiköhön tuonkin saa selätettyä kun muuttaa deadzonea hieman.
Driftaamisesta puheen ollen: OutRun 2 SP on paras arcade-kaahailu, mitä on tehty. On tullut tykiteltyä pelin time attackia PCSX2:ssa. Tämänkin pelin tilasin joskus Japanista, joten on aika siistiä päästä pelaamaan peliä English patchilla Xboxilla. Nolla-deadzone ja tatinpidennys antaa mahtavan tuntuman tienreunusten nuolentaan, eikä tarvi alkaa sähläämään ratin ja polkimien kanssa. Pelin syvälliset driftausmekaniikat, loputtoman siniset taivaat, puhdas "easy to play, hard to master" arcade-meininki ja rikkoutuneen ennätysajan kilahdusäänet antavat loputonta dopamiinipörinää aivoille. Erityismaininta myös DualSensen terävälle tärinämoottorille, joka aiheuttaa joka kerta euforiaa, kun driftatessa takapyörät slaidaavat kanttarille tai takapuskuri kaataa tiellä olevat oranssit liikennekartiot kumoon. Enhän minä ikinä legendaarisen Team Marubakun aikoja tule rikkomaan, mutta kiva silti yrittää.
Ja koska en jaksa kirjoittaa erikseen RetroArch-monologiketjuuni: RetroArch sai päivityksen, jonka myötä DirectX-renderöinnin input lagi tippui Vulkanin ja OpenGL:n tasolle. Hehkutin, miten retropelejä voi pelata vähemmällä input lagilla, mitä alkuperäislaudalla. Noh, Xboxilla se ei ollut oikeasti edes mahdollista, luulin vain, mutta nyt on.
Street Fighter III: 3rd Strike ilman input lagia (ja tismalleen oikealla arcade-version virkistystaajuudella 59.59Hz) on suorastaan uskonnollinen kokemus.
RetroArchilla on tullut pelattua muutenkin vaikka mitä. Esimerkkinä kerrottakoon vaikka Monkey Ball, eli se alkuperäinen Naomi-kabinetin arcade-versio, johon Super Monkey Ball perustuu. Ja peli tukee muuten Retro Achievementseja.
Suht huikeeta heittää jokin random Naomi- tai Atomiswave-peli päälle 4K-resoluutiolla (+ AMD:n FidelityFX Super Resolution -shaderi terävöittämään tekstuureita) laajakuva-hacksilla, kun saavutukset vielä pärähtävät ruutuun. Näin kävi myös Metal Slug 6:n kanssa. Samainen emulaattori pyörittää nykyään myös Naomi 2 -pelejä. Virtua Fighter 4: Final Tuned ei ole vanhentunut päivääkään.
Eli ei se hikeä ollut, olen kyynelehtinyt parhaudelle vain niin saatanasti.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2022 23:04 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu