Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 ... 140
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1074235 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3420 : 23.03.2019 23:12 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Vaikka kasvoissa onkin parannettavaa, pidän silti erityisesti Bloodbornea visuaalisuutensa ja taiteellisuutensa puolesta nerokkaana. Tunnelmallisia alueita kerta toisensa jälkeen, minkä lisäksi vihollisdesign on hyvällä tavalla ehkä karmeinta, mitä olen tähän mennessä kokenut missään videopelissä. Graafisesti myös edelleen todella miellyttävä, jossei nyt kameraa käännä väkisin epätarkkoihin objekteihin kiinni. Unenomaisuus ja utuisuus ovat läsnä pelin alusta asti, joten ei voi muuta kuin tykätä.

Harmi, että se tekninen puoli tahmaa. Toivottavasti tuosta julkaistaan joskus jollekin myöhemmälle konsolille korjattu versio.


« Viimeksi muokattu: 24.03.2019 11:22 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3421 : 24.03.2019 12:18 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Juu kyllä DMC vanhenee paremmin kuin 20fps Soulsit. Toki se suorituskyvyn hinta näkyy esimerkiksi jatkuvissa lataustauoissa, mutta ne ovat vain kohtalainen vaiva.

EDIT: Tulipa korkattua Sekiro tai ehkä toisinpäin... Sekiro tais korkata vanhan Souls-veteraanin heti kättelyssä. Eka "juoppo" mid-bossi ja varmaan 20 kuolemaa. Sen jälkeen eka "oikea" bossi ja ei mitään jakoja päästä läpi. En muista Bloodbornesta kuin ehkä yhden näin vaikean bossin ja se ilmestyi noin 40 tunnin pelaamisen jälkeen. Tämä tuli ekan 5 tunnin sisään  :lol:


« Viimeksi muokattu: 24.03.2019 22:33 kirjoittanut zoukka »
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3422 : 24.03.2019 23:04 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Vaikea peli tosiaan, mutta ainakin Xboxilla suorituskyky tekee pelistä vaikeamman, mitä sen pitäisi olla.

Lainaus ResetERA:sta:

Lainaus
So I have terrible problem with input latency (input delay) on X. It’s clear as day that it is very bad.

At first, I thought something is wrong with me, but then i realized that “the game” is not listening to me at all, or it “listens” when it wants.

I played only till Chained Ogre, but damn I died 20+ times. I know how to beat him, the problem is that the game and input delay or variable framerate is betraying me. I just cant find sweet spot for controls at all. In one second it is good, in the other im clicking and character reacts obviously at later time, what results to my death.

I was (like a noob) testing on a smaller mobs and training, when I timed parry or dodge in the same time but it is nonconsistent at all.

I really want to like this game but input latency or variable framerate or both are just not letting me enjoy this game at all.

I’ve never had a problem with Nioh on PS4 for example or Dark Souls 1,2,3 on X like here... I really dont know what to do, because I dont want to play a game with roll of a dice (latency, frame) chance of a winning pretty precise moments, because the game revolves around being on time and precise

Jos (ja kun) From ei patchaa peliä, niin tuskin tätä jöötiä jaksan pelata. Ehkä sitten seuraavan Xboxin backwards compatibilityn kautta, kun peli pyörii siedettävästi. Hieno juttu myös, että demosivat peliä jollain buildilla, joka pyöri paremmin. Demokin olisi ollut kiva, niin ei olisi tullut ostettua sikaa säkissä. :)
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3423 : 24.03.2019 23:25 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Vaikea sanoa johtuuko se vaikeus pelkästään, noh vaikeusasteesta vai lagista. Ainakin viholliset ja bossit käyttävät huomattavasti enemmän erilaisia hyökkäyksiä eri nopeuksilla. Tähän lisätään se fakta, että kuperkeikoilla ja blockilla ei tässä pelissä pärjää toisin kuin kaikissa Soulseissa, vaan niiden lisäksi on pakko opetella parry, hypyllä väistäminen ja ehkä vielä se spessuparry ympyrällä. Pointtina siis, että jos lagia ei mietitä, niin peli olisi silti huomattavasti vaikeampi kuin mikään Souls tai BB. Jonkun pitäisi mitata se lagi, niin nähtäisiin onko se pahempi kuin muissa Fromin konsoliversioissa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3424 : 24.03.2019 23:39 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Itsehän en näistä jutuista mitään oikeasti ymmärrä, mutta käsittäkseeni input lag määräytyy frame pacingin mukaan. Jos ruudunpäivitys hyppelee jatkuvasti, niin input lag vaihtelee myös jatkuvasti. En tiedä paljonko Sekirossa on iFrameja dodgessa/hypyssä, mutta parry-ikkuna ainakin on suht tiukka ja parryttäminen on olennainen osa peliä. Yritä siinä sitten parryttää, jos ajoitus heittelee koko ajan.

Tai sitten en vain osaa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3425 : 24.03.2019 23:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itse olen vielä ainakin vahvasti ”en vain osaa” -linjalla. Peli on selvästi räätälöity Souls veteraaneille, sillä jokainen osa-alue on tuttu, mutta vaan vaikeampi kuin aiemmin. Perus trash mobejakaan ei saa hengiltä ilman, että välillä käy haukkaamassa happea ja stealthia. Sillä helvetin Drunkardilla oli varmaan kymmenen eri nopeuksista iskua, joista suurin osa tiputti helat heti nolliin. Kymmenien kuolemien jälkeen alkoi oppia mikä isku piti parryttaa, hypätä, väistää taakse, sivulle jne. Silti missään vaiheessa ei tuntunut, että homma olisi muuttunut helpoksi koska pelissä ei käytännössä ole blockia ja helaa on naurettavan vähän.

Saa nähdä onko meno pitkällä tähtäimellä hauskaa jos jokainen minibossi vastaa Soulsien DLC pomoja :o

Veikkaisin, että suurin osa kuolemista aiheutuu siitä, että sivulle rollaaminen on niin syvällä selkärangassa. Sen poisoppiminen voi kestää koko pelin ajan.


« Viimeksi muokattu: 25.03.2019 09:40 kirjoittanut zoukka »
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3426 : 25.03.2019 16:10 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Joo, hermot menee Sekiroon totaalisesti. Nykivää ja lagaavaa paskaa. En ole eläessäni pelannut peliä, jossa samojen kohtien loputtomassa hinkkaamisessa ei opi mitään. Tuntuu, että taistelu on pelkkää nopanheittoa koko ajan. Vastustajia on helvetin vaikea lukea: tuleeko sieltä nyt alasweeppi, heitto vai jotain muuta? Kuka vittu tietää. Omat liikkeet tulee järjettömällä viiveellä, kuten aikaisemmissakin Souls-peleissä, joten välillä on mahdotonta tehdä enää väistöliikettä, kun viisi tuntia sitten painettu miekan sivallus tapahtuu vasta nyt.

Aikaisemmista peleistä tuhanteen kertaan kierrätetyt viholliset/animaatiot alkavat olla myös nähty. Chained Ogre on käytännössä Father Gascoignen beast-muoto, mitkälie kanat ovat korppeja Bloodbornesta, koirat ovat samoja tönkösti ilmassa akselinsa ympäri kääntyviä paskoja kuin aina ennenkin jne. Ja olisiko sille mieskuoron hoilotuksella pomotaisteluissa voinut kenties keksiä jotain muuta tilalle? Sama kappale pyörinyt näissä peleissä kohta kymmenen vuotta.

Miyazakilla on myös jokin pakkomielle tunkea peleihinsä epämääräisiä systeemejä, joita ei selitetä mitenkään. Mikä helvetin Dragonrot tai Unseen aid? Nämäkin pitää ilmeisesti taas googlettaa, kuten aikaisempien pelien turhat Hollow/Humanity- ja Insight-systeemit, jotka olivat käytännössä täysin turhia. Resurrection-systeemikin tuntuu turhalta. Miksen vain saa sitä lisähelaa sen sijaan, että pitää ”kuollessa” herätä uudelleen henkiin?

Huvittavaa myös, miten arvosteluissa miekkailua ylistetään parhaaksi ikinä. Ninja Gaiden Black teki ninjailun oikein 14 vuotta sitten, ja siinä pelissä sentään hahmo tekee liikkeet nyt eikä viidestoista päivä.

EDIT: Ja minkä takia joudun painamaan X:ää pohjassa, jotta hahmo kerää lootin maasta? Miksei tämä voi tapahtua automaattisesti?


« Viimeksi muokattu: 25.03.2019 16:24 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3427 : 25.03.2019 16:41 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itsellä homma etenee päinvastoin. Sekiro ajoi meikät viimein sisään. Madame Butterfly tuntuu aivan mahdottomalta bossilta kunnes lopulta rauhoitut ja alat ajatella. Taistelun alussa jopa sanotaan suoraan miten pomo täytyy tappaa: rikkomalla sen posture ja käyttämällä dodge-counteria (shurikeneja ei edes tarvitse jos on tarpeeksi aggressiivinen posturen tuhoamisessa). Pään seinään hakkaaminen on muutenkin huono strategia Sekirossa, peli on todella avoin. Luulin, että minulla on vain yksi reitti (Butterfly), vaikka backtrackaamalla olisin löytänyt paljon aiemmin uuden pääreitin ja monta missattua mid-bossia, joista saa lisää kokemusta, healthia ja vaikka mitä. Aiemmissa Soulseissa ei muistu mieleen montaakaan kohtaa, jossa olisi niin nopeasti päässyt "liian vaikeisiin" mestoihin testaamaan kykyjään.

Juttelin tänään työkavereille pelistä ja huomattiin, että melkein kaikki olimme pelanneet bossit eri järjestyksissä ja suurin osa oli missannut isoja pelialueita ja bosseja. Kenttädesign on kyllä jotain ihan käsittämättömän hyvää varsinkin kun siinä pääsee leikkimään Tenchua. Salamestat on myös hienosti vihjailtu esineissä ja NPC:itten/vihollisten dialogeissa, joten niiden löytäminen on oikeasti palkitsevaa.

Hillittömän hieno peli.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3428 : 25.03.2019 19:36 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Oli pakko laittaa pelistä musiikit kokonaan pois päältä. Eihän tuota samaa taisteluränkytystä jaksa hullukaan kuunnella koko ajan. Yksi tunnelmanluojista Dark Soulseissa on nimenomaan ollut ambient-äänet ja minimaalinen soundtrack, joka ei todellakaan soi taustalla joka taistelussa. Tälläkin osa-alueella ollaan siis menty metsään oikein huolella.

En myöskään pidä pelin kontrolleista. Dodge-napille pitäisi olla oma nappi tai ainakin mahdollisuus erotella juoksu ja väistely toisistaan (ja mielellään ”toggle to run”-vaihtoehto). Juokseminenkin tuntuu paljon huonommalta kuin Dark Soulsissa, hahmo paahtaa liian nopeasti eikä lock on jaksa aina pysyä kiinni vihollisessa.

EDIT: Musiikin laittaminen pois päältä (ja Sound effectsien laittaminen täysille) parantaa peliä selvästi, sillä on paljon helpompi kuulla vihollisten hyökkäykset.

Siltikään en ymmärrä, miten voit erottaa, tekeekö vihollinen thrust-hyökkäyksen (jonka vastahyökkäys tapahtuu painamalla B:tä) vai alasweepin (jonka vastahyökkäys tapahtuu painamalla A:ta). Kummassakin hyökkäyksessä on sama äänivihje ja epämääräinen punainen kanji-merkki. Miksei äänivihje voi olla erilainen eri hyökkäyksissä tai kanji-merkki eri värinen? Kuten sanottua, taistelu on nopanheittoa.

EDIT2: Sound and Display -valikossa on näköjään ”Picture Quality Adjustment” -kohta, jota ei voi klikata. :lol: Enpä tätä haluisikaan pelata paremmalla ruudunpäivityksellä.

EDIT3: No nyt tämä peli alkoi vihdoin klikkaamaan. :lol: Silmät alkavat tottumaan paskaan ruudunpäivitykseen ja pelissä on ihan eri fiilis, kun kuulet vain ympäristön äänet etkä surkeaa soundtrackia.


« Viimeksi muokattu: 25.03.2019 23:17 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3429 : 25.03.2019 23:48 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Se kanji kertoo vain, että tulossa on unblockable isku, se pitää vain tunnistaa ja opetella, että mikä niistä kolmesta :)

Purple Ninja opetti parryttamalla posturen rikkomisen. Aluksi taas ihan mahdottoman vaikea mid-boss, joka sitten lopulta kaatui yllättäen, kun sen posture meni nollaan. Samalla opin käyttämään hyppyä ja potkua ilmasta (jota en ollut ennen tätä taistelua edes tajunnut).
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3430 : 26.03.2019 00:27 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Eli nopanheittoa, jos sinun pitää käytännössä lukea vihollisen nopeasta animaatiosta (jota kanji-merkki vielä peittää hienosti) millisekunnissa painaakko B:tä vai A:ta. Vielä mahdottomampaa, jos pitää taistella viittä vihollista vastaan samanaikaisesti. Kokeilin training modessa pitkään harjoitella tuota, enkä varmaan kertaakaan osannut lonkalta erottaa vihollisen sweeppiä ja thrustia.

Stealth-meininki on kyllä tässä pelissä kunnon immersiontappaja. Kirjoitushetkellä ”pelaan” Shinobi Hunter Enshin of Misenia vastaan. Sniikkasin yhden deathblown, minkä jälkeen luikin karkuun talon katolle. Kaikki rivivihut kadottivat minut, mutta Shinobi Hunter on pyörinut 10min paikallaan tietäen tarkalleen koko ajan missä olen, vaikka olen piilossa. Ilmeisesti tätä ei saa voittaa liian helposti, vaikka pelintekijät ovat antaneet siihen kaikki avaimet. Henkinen jatko-osa tosiaan Tenchuille, joissa oli ihan samanlainen tekoäly.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3431 : 26.03.2019 08:48 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kyllä se arvailu on itselläni koko ajan parantunut. Vaatii kuolemia, että animaatiot ja liikesarjat oppii näkemään/muistamaan, mutta siinä nyt ei ole mitään uutta.

Menin eilen sinne linnaan ja törmäsin bossiin, joka meni ekalla yrityksellä läpi. Ilmeisesti tämä oli se suositeltu ensimmäinen mesta jota tutkia sen muiston sijaan.

Ja hyvä vaan, ettei bosseja voi nitkuttaa hengiltä stealthilla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3432 : 26.03.2019 11:08 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Onpas Scarffilla nyt kaikki huonosti. :lol:

Itsehän en ole hyvä pelaaja, mutta ei kauhean montaa videota tarvitse pelistä katsoa onko taistelu "arpapeliä".

Aika moni on sanonut, miten Sekiro toi sen vanhan Dark Souls -fiiliksen takaisin, nimenomaan siten että veteraanitkin oikeasti kuolevat tässä taas, ja joutuvat opettelemaan uusia asioita. Kevyesti vaikein From-peli, mutta yli puolen välin mennään jo.

Jeesaa kyllä paljon että saa mennä pelissä todella vapaasti joka paikkaan. Jos jää bossiin jumiin, voi aina edetä jossain muualla ja grindata vähän kykyjä ja kerätä tavaroita. Parhaimmillaan olin tilanteessa jossa minulla oli seitsemän eri bossia/mid-bossia kesken, sitten piti vaan alkaa ratkomaan niitä helppousjärjestyksessä. Koko ajan menee eteenpäin vitalityssä ja attack powerissa, kannustaa palaamaan jo lannistavien bossien pariin. Vaikka aseita on vaan yksi, tekevät proteesit, skillit ja Combat Artit loputtoman yhdistelmän aseita, joista pitää selvittää se sopivin kullekin bossille.

Stealth-meininki on kyllä tässä pelissä kunnon immersiontappaja. Kirjoitushetkellä ”pelaan” Shinobi Hunter Enshin of Misenia vastaan. Sniikkasin yhden deathblown, minkä jälkeen luikin karkuun talon katolle. Kaikki rivivihut kadottivat minut, mutta Shinobi Hunter on pyörinut 10min paikallaan tietäen tarkalleen koko ajan missä olen, vaikka olen piilossa. Ilmeisesti tätä ei saa voittaa liian helposti, vaikka pelintekijät ovat antaneet siihen kaikki avaimet.

Jos saat bossin kadottamaan itsesi, se saa kaikki isketyt deathblowt takaisin, pitää aloittaa nollasta. Ei, se ei ole negatiivinen asia että et voi istua 10 minuuttia paikallasi ja sitten juustottaa 100% jotain bossia.  :lol:

Bossit koostuvatkin käytännössä kahdesta vaiheesta. Stealth-vaiheessa pitää selvittää reitti ja tapa millä saa iskettyä ekan osuman. Sitten toinen vaihe on matsia siitä toisesta osumasta. Suurin osa toimii noin, toki on sitten niitäkin bosseja joita ei voi yllättää ollenkaan.

Juttelin tänään työkavereille pelistä ja huomattiin, että melkein kaikki olimme pelanneet bossit eri järjestyksissä ja suurin osa oli missannut isoja pelialueita ja bosseja. Kenttädesign on kyllä jotain ihan käsittämättömän hyvää varsinkin kun siinä pääsee leikkimään Tenchua. Salamestat on myös hienosti vihjailtu esineissä ja NPC:itten/vihollisten dialogeissa, joten niiden löytäminen on oikeasti palkitsevaa.

Hillittömän hieno peli.

Jep, kentät ovat kyllä tutkimisen riemua, aina missaa jotain. Ja niin monta eri reittiä että melkein vaikea muistaa minne palata kun jonnekin muualle lähtee seikkailemaan.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3433 : 26.03.2019 12:45 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Onpas Scarffilla nyt kaikki huonosti. :lol:

Itsehän en ole hyvä pelaaja, mutta ei kauhean montaa videota tarvitse pelistä katsoa onko taistelu "arpapeliä".

Aika moni on sanonut, miten Sekiro toi sen vanhan Dark Souls -fiiliksen takaisin, nimenomaan siten että veteraanitkin oikeasti kuolevat tässä taas, ja joutuvat opettelemaan uusia asioita. Kevyesti vaikein From-peli, mutta yli puolen välin mennään jo.

Jeesaa kyllä paljon että saa mennä pelissä todella vapaasti joka paikkaan. Jos jää bossiin jumiin, voi aina edetä jossain muualla ja grindata vähän kykyjä ja kerätä tavaroita. Parhaimmillaan olin tilanteessa jossa minulla oli seitsemän eri bossia/mid-bossia kesken, sitten piti vaan alkaa ratkomaan niitä helppousjärjestyksessä. Koko ajan menee eteenpäin vitalityssä ja attack powerissa, kannustaa palaamaan jo lannistavien bossien pariin. Vaikka aseita on vaan yksi, tekevät proteesit, skillit ja Combat Artit loputtoman yhdistelmän aseita, joista pitää selvittää se sopivin kullekin bossille.

Stealth-meininki on kyllä tässä pelissä kunnon immersiontappaja. Kirjoitushetkellä ”pelaan” Shinobi Hunter Enshin of Misenia vastaan. Sniikkasin yhden deathblown, minkä jälkeen luikin karkuun talon katolle. Kaikki rivivihut kadottivat minut, mutta Shinobi Hunter on pyörinut 10min paikallaan tietäen tarkalleen koko ajan missä olen, vaikka olen piilossa. Ilmeisesti tätä ei saa voittaa liian helposti, vaikka pelintekijät ovat antaneet siihen kaikki avaimet.

Jos saat bossin kadottamaan itsesi, se saa kaikki isketyt deathblowt takaisin, pitää aloittaa nollasta. Ei, se ei ole negatiivinen asia että et voi istua 10 minuuttia paikallasi ja sitten juustottaa 100% jotain bossia.  :lol:

Bossit koostuvatkin käytännössä kahdesta vaiheesta. Stealth-vaiheessa pitää selvittää reitti ja tapa millä saa iskettyä ekan osuman. Sitten toinen vaihe on matsia siitä toisesta osumasta. Suurin osa toimii noin, toki on sitten niitäkin bosseja joita ei voi yllättää ollenkaan.

Juttelin tänään työkavereille pelistä ja huomattiin, että melkein kaikki olimme pelanneet bossit eri järjestyksissä ja suurin osa oli missannut isoja pelialueita ja bosseja. Kenttädesign on kyllä jotain ihan käsittämättömän hyvää varsinkin kun siinä pääsee leikkimään Tenchua. Salamestat on myös hienosti vihjailtu esineissä ja NPC:itten/vihollisten dialogeissa, joten niiden löytäminen on oikeasti palkitsevaa.

Hillittömän hieno peli.

Jep, kentät ovat kyllä tutkimisen riemua, aina missaa jotain. Ja niin monta eri reittiä että melkein vaikea muistaa minne palata kun jonnekin muualle lähtee seikkailemaan.

Sekiro on ollut minulle suurimpia pettymyksiä vuosikausiin, en minä huvikseni täällä vingu.

https://www.resetera.com/threads/souls-veterans-what-are-your-initial-thoughts-after-playing-sekiro.107490/

Tuolta löytää paljon samaa kriitikkiä siitä, että peli saisi ilmaista selkeämmin, minkä kolmesta unblockablesta vihollinen tekee. Kerro ihmeessä, miten tämä ei ole validi pointti? Miten se helpottaisi peliä liikaa, jos kanji-merkki olisi eri värinen hyökkäyksestä riippuen? Shinobi Hunterissa esimerkiksi rivivihut huitoivat kuvan ulkopuolelta unblockableita, etkä voi mitenkään tietää punaisen kanjin perusteella, mitä sieltä tulee. Äläkä nyt vastaa tähän, että ”Olisit tappanut rivivihut ensin yksi kerrallaan”.

Miten helvetissä voisin tietää, että noita deathbloweja voi tehdä vain yhden, kun missään sitä ei sanota? Ja menkää nyt vittuun noiden git gud / höhö, älä yritä juustottaa -settien kanssa. Mulla ei ole mitään ongelmaa, jos peli tehdään vaikeaksi. Sekiro on tähän asti lähinnä ärsyttänyt keinoillaan, joilla se on tuota vaikeustasoa luonut.


« Viimeksi muokattu: 26.03.2019 12:51 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3434 : 26.03.2019 13:17 »
Lohari Jäsen Viestejä: 453 Basaaripisteet: 9 Profiili Taitaa Scarfin suurin ongelma Sekiron kanssa olla se, ettei se ole DMCV. Huomasithan ettei kyseessä ole edes saman pelityypin peli?

Shinobi Hunterissa esimerkiksi rivivihut huitoivat kuvan ulkopuolelta unblockableita, etkä voi mitenkään tietää punaisen kanjin perusteella, mitä sieltä tulee. Äläkä nyt vastaa tähän, että ”Olisit tappanut rivivihut ensin yksi kerrallaan”.

Olisit tappanut rivivihut ensin yksi kerrallaan.

Sekiro on shinobi eikä Dante, joka taikalerssillään huitoo viholliset kumoon sillä aikaa, kun vieressä olevat viholliset lähinnä hytkyvät edestakaisin. Viimeistään peliä pelaamalla pitäisi olla aika itsestään selvää, että et halua kohdata isoja vihollismassoja lähitaistelussa, koska pataan tulee. Olen itse pelannut aiemmin vain ensimmäisen ja kolmannen Dark Soulsin ja nekin tankkimaisella pelityylillä, mutta heti alusta asti tuli selväksi, että Sekiro vaatii ihan toisenlaisen lähestymistavan.

Miten helvetissä voisin tietää, että noita deathbloweja voi tehdä vain yhden, kun missään sitä ei sanota?

Öö, miten olisi että päättelet sen itse, kun pelaat peliä? Aika äkkiä tuo ainakin itselleni kävi selväksi ihan vain peliä pelaamalla. Perustelut sille miksi näin on finngamer jo tuossa kertoikin.

finngamerin ja zoukan linjoilla täysin: huikea, huikea peli.
Kokoelma
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3435 : 26.03.2019 13:29 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Joo, todella erikoista "miksei kaikki ole valmiiksi pureskeltu?" -mentaliteettia, jo ennen kuin on itse kokeillut asiaa kertaakaan. :???:

Ei edes ole kyse git gudista (vaikka sekin toki auttaisi), vaan ihan oikeasta videopelistä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3436 : 26.03.2019 14:05 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Hehe, joo en huomannut, että Sekiro ei ole DMCV. :) Hauska juttu.

Okei, otetaan esimerkki. Ollaan siellä Shinobi Hunterissa jälleen, koska tähän lopetin eilen vittuuntuneena. Minun mielestäni koko tuo kokonaisuus checkpointilta minibossille on paskaa pelisuunnittelua alusta loppuun.

Kuinka moni vetää tän ekalla yrittämällä läpi? Aika harva. Ne kaikki muut pelaajat joutuvat tekemään ne samat rutiinit uudelleen ja uudelleen ja uudelleen:

1) Juokse ensimmäisten vihollislaumojen ohi, koska niiden tappamisesta et hyödy mitään. Perus Souls-kauraa, siis. No big deal. 2) Hyppää viereisen talon katolle ja sieltä heinikkoon, niin pääset tekemään deathblown Shinobi Hunteriin. 3) Tapa rivivihut yksi kerrallaan. 4) Nyt voit vihdoin taistella sitä saatanan minibossia vastaan. 5) Kuole parin epäonnistuneen dodgen/hypyn/parryn jälkeen.

Kohdat 1-3 eivät tuo peliin mitään. Teet ne samat pakkopullatoimet autopilotilla, jotta pääset harjoittelemaan itse minibossia pariksi sekunniksi. Soulseissa bosseihin juokseminen vielä menee, kun kuolema ei korjaa niin nopeasti, mutta Sekirossa tämä kaikki vain ottaa päähän.

finngamer: Juu.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3437 : 26.03.2019 14:15 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
finngamer: Juu.

Jep.

Miten helvetissä voisin tietää, että noita deathbloweja voi tehdä vain yhden, kun missään sitä ei sanota?
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3438 : 26.03.2019 14:40 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
finngamer: Juu.

Jep.

Miten helvetissä voisin tietää, että noita deathbloweja voi tehdä vain yhden, kun missään sitä ei sanota?

Tajusin kyllä jo ensimmäisellä kerralla, mutta yritä nyt vielä uudestaan saada mut näyttämään idiootilta. Miltä kyllä varmasti näytänkin, eipä siinä.

Mutta selvennän nyt vielä ajatuksenjuoksuani, jos haluat tähän kerran takertua:

Pelasin eilen Shinobi Hunteria vastaan. Sniikkasin deathblown. Menin viereiselle katolle piiloon. Katsoin huvittuneena, miten kaikki muut viholliset menivät seisomaan takaisin paikoilleen, kun Shinobi Hunter pyörii paikallaan kuin idiootti. Otin siitä videonkin! Tämä on mielestäni immersiontappaja. Kirjotin tänne vihaisen foorumipostauksen. Ilmeisesti minun olisi pitänyt ymmärtää, että peli rajoittaa sniikkailu-deathblow’t yhteen, eikä peliä saa kritisoida, jos siitä alkaa saumat hajomaan silmien alla.

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3439 : 26.03.2019 14:54 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
1) Juokse ensimmäisten vihollislaumojen ohi, koska niiden tappamisesta et hyödy mitään. Perus Souls-kauraa, siis. No big deal. 2) Hyppää viereisen talon katolle ja sieltä heinikkoon, niin pääset tekemään deathblown Shinobi Hunteriin. 3) Tapa rivivihut yksi kerrallaan. 4) Nyt voit vihdoin taistella sitä saatanan minibossia vastaan. 5) Kuole parin epäonnistuneen dodgen/hypyn/parryn jälkeen.

Kohdat 1-3 eivät tuo peliin mitään. Teet ne samat pakkopullatoimet autopilotilla, jotta pääset harjoittelemaan itse minibossia pariksi sekunniksi. Soulseissa bosseihin juokseminen vielä menee, kun kuolema ei korjaa niin nopeasti, mutta Sekirossa tämä kaikki vain ottaa päähän.

Tämä on minulle perinteistä Soulsia ;D Eli omaan makuun paskaa. Pelasin jonkin aikaa Soulseja juurikin noin ja lopetin, koska se oli vain saatanan typerää.

Tämän perusteella siis voisi sanoa että et vaan osaa, koska itse myönnän että en vaan osaa Soulsia pelata. Turhautuminen vain tulee ennen kuin ehdin opetella pomon heikkoudet.

Mutta taitaa jäädä tämä hyllyyn tai korkeintaan alelaarista noukittavaksi. Mietin että ottaako seuraavaksi DMC5:n vai Sekiron, mutta valinta taitaa olla aika selkeä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3440 : 26.03.2019 14:55 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Eli se, että koulutettu sotilas unohtaisi tyystin olemassaolosi sen jälkeen kun olet kerran tuikannut sitä miekalla selkään olisi parasta immersiota. Gotcha.

Noh, oikeastihan Sekiron tekoäly on suorastaan huvittavan huonoa ja sokeaa. Mutta ihan hauska noita on edelleen hassuttaa. Ja kyllä, se bossi unohtaa sinut jos vain menet tarpeeksi kauas, mutta peli ei vain palkitse sellaisen yrittämisestä, vaan vähän pitäisi taistellakin.

Tietenkin se vituttaa tappaa niitä rivivihuja joka kerta, mutta se on se panos siinä taistelussa. Jos voisi vaan juosta pomon luo, se olisi liian helppoa.


Mutta jos haluat oikeita tipsejä, niin oletko kokeillut thrustia? Pidät hyökkäysnappia pohjassa. En nyt muista oliko tuo niitä bosseja jotka imee sitä kerta toisensa jälkeen, mutta aika moni imee.

Rivivihut kannattaa tappaa ensin pois, houkuttele vaikka heittotähdellä. Ja jos bossi on huomannut sinut tätä tehdessä, niin juokset tosiaan kauemmas ja resettaat sen. Katon päälle pääsee huilimaan jos haluaa ottaa Pelletin rauhassa kesken taistelun.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3441 : 26.03.2019 15:05 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Nää, lähinnä odotin, että vihut noudattavat samoja lainalaisuuksia. Olen aina vihannut sniikkailupeleissä sitä kun tekoäly flippaa ja jää johonkin kyttäysmodeen ikuisuudeksi. Splinter Cellit olivat tästä surullisenkuuluisia, samoin kuin ne Tenchut.

Kiitos tipseistä!
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3442 : 26.03.2019 15:16 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Ja paras tipsi toki se että lähtee sieltä kokonaan helvettiin!

Tuo muistelumesta on ihan erillinen kokonaisuus, ja jossain vaiheessa se pitää vetää läpi, mutta sitä ennen voi seikkailla ties missä muualla. Kerätä tavaroita ja katsoa josko olisi sopivampia bosseja tarjolla.

Et varmaan ole tappanut vielä ratsumiestä? Se taitaa olla virallisesti eka OIKEA bossi, jonka voittamisesta saa damageboostin (toinen sellainen on tulossa siellä Hirata Estaten lopussa). Ratsumiehen jälkeen pääsee myös ekan kerran kauppaan ym. mukavaa. (Kunnes pääset kauppaan asti, kannattaa aina ostaa koko rahalla Spirit Emblemejä, turha niitä rahoja menettää kuollessa. Jos Spirit Emblemejä kertyy satoja, hyvä.)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3443 : 26.03.2019 15:25 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Olen suoraan sanottuna aivan kujalla, missä edes olen. :lol: En tiedä meneekö sen piikkiin, että olen ollut kipeänä oikestaan siitä asti kun peli julkaistiin (mikä saattaa selittää myös sitä, miksi näen pelin niin negatiivisessa valossa ja miksi on vaikea keskittyä kunnolla), vai mitä, mutta minulla on ollut vaikeuksi hahmottaa, mikä paikka on mikäkin. Tai minne kuuluisi ensiksi mennä.

Mutta joo, muistelumestassa taidan tosiaan olla tällä hetkellä. Sitä läskiä känniläistä kävin myös kokeilemassa, mutta siitä ei tullut mitään. Shinobi Hunter kuitenkin on ihan voitettavissa, jos vaan jaksaisi hakata ne kätyrit ensin pois alta.

EDIT: No nyt se menikin läpi tokalla yrityksellä. :rollaus:


« Viimeksi muokattu: 26.03.2019 15:39 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3444 : 26.03.2019 15:40 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
EDIT: No nyt se menikin läpi tokalla yrityksellä. :rollaus:

Nice!

Joo, suurin osa mini-bosseista on skipattavia, mutta niistä saa Prayer Beadeja eli lisää Vitalitya. On kieltämättä varsinkin alkuun varsin nihkeää että ei vaan voi grindata lisää helaa, vaan pitää tappaa vaikeita bosseja saadakseen helaa. Skillejä kyllä voi grindata jos on umpikujassa.


Läski juoppo varsinkin tykkää thrustista. Tapa rivimiehet aloittaen sniikkaamalla vasemmalta bossin vieressä olevan kilpimiehen taakse, ja kun kaikki ovat kuolleet juokse samaa sniikkausreittiä uudestaan bossi perässä. Puun taakse piiloon, bossi nollautuu, puukota selkään ja matsi voi alkaa. Tässä vaiheessa aktivoi rannassa seisova NPC taistelemaan puolellasi, ja thrustaa menemään kun bossi keskittyy siihen.

Tätä en edes katsonut mistään opasvideosta, vaan kikkailin vaan tarpeeksi sillä alueella että huomaa mikä toimii ja mikä ei. Juustoa toki tämäkin, mutta omaa juustoa. ;D
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3445 : 26.03.2019 19:12 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Juustoa se juoppo kaipasikin, se oli eka bossi mihin jäin (siihen aikaan kahdella gourdilla ja 0 upgradea) jumiin. Voi sitä riemua, kun siltä lopulta lähti henki, en ollut edes tajunnut, että yhden deathblown saa sniikkaamalla. Ja tosiaan se Shinobi Hunter kaatuu helposti kun vain unlockaa sen mikiri-counter liikkeen, joka on tarkoitettu thrusteja vastaan.

Kaikki nämä Scarfin vitutukset ovat minulle aina olleet soulsien ikimuistoisimmat puolet, eksymisen tunne, pomoihin jumittaminen ja lopulta niiden päihittäminen... vituttaa, kun tietää että vastaavaa saa nauttia taas Sekiron jälkeen vasta vuosien päästä, kunhan Miyazaki saa seuraavan pelin tuuttiin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3446 : 27.03.2019 18:16 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Kyllä tuo Xbox-versio on niin luokatonta kuraa teknisesti, että jätän pelin kesken. PC:llä pelaava työkaveri sanoo koittaneensa peliä myös Xboxilla, ja huomasi kanssa jäätävän eron parry-ajoituksissa. Ei viitsi pilata pelikokemusta, jos kyseessä on tosiaan niin kova peli, mitä täälläkin hehkutetaan.

Pitää nopeasti selvittää, mitkä komponentit kannattaa hankkia ja kasata peli-PC. Pääsee myös pelaamaan PS4-padilla, joka soveltuu tähän peliin paremmin.

EDIT: Fuck it, douple dippasinkin pelin PS4:lle jenkkistoresta.  :lol: Noh, saapahan pelata peliä paremmilla olkapäänapeilla, ja ilmeisesti input lag -ongelmakin on vähäisempi.

Olen nyt pistänyt peliin satasen, joten tästä on jo vähän pakko alkaa pitämään...

EDIT2: Joo, ihan järjetön ero pleikkarilla ja boxilla. Peli ei nyi läheskään yhtä paljon ja parryt tulee ulos just eikä melkein. Värien kontrastikin on paljon parempi.

EDIT3: Heräsin juuri henkiin kuolleista! Olen kaksi kertaa ollut videopelien kohdalla — ainakin tietoisesti — todella, todella väärässä. Ensimmäinen kerta oli, kun haukuin Vanquishin pystyyn ja vuosien jälkeen rakastuin siihen. Onneksi Sekiron kohdalla ei tarvinnut odottaa vuosia nähdäkseni valon. Kiitos siitä kuuluu finngamerille, Loharille ja zoukalle, pahoittelut tympeästä vinkumisestani. Olin väärässä.

Ja ihan oikeasti: Xbox- ja PS4-versioiden ero on kuin yöllä ja päivällä. Välttäkää Xbox-versiota kuin ruttoa. On myös jännä huomata, miten paska ensivaikutelma saa kaiken näyttämään... noh, paskalta. Nyt kun aloitin pelin uudelleen, niin ei ne naamat, musiikit ym. olekaan niin kamalia.


« Viimeksi muokattu: 28.03.2019 01:16 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3447 : 28.03.2019 14:22 »
Anders Helevete Jäsen Viestejä: 116 Basaaripisteet: 1 Profiili Joo ilmeisesti muutama muukin japsidevi (uus ace combat tulee ekana mieleen) on kussut X-käännöksen pelistään, on se nyt saatana. X:lle kehittäminen ei pitäis olla kuitenkaan mitenkään ihmeellistä, laiskuus tuoksahtaa.

Ehkä sitten ens genissä, kun PS5 floppaa ja XBOX 2:sta tulee uusi the console  :)
Pika Pikaa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3448 : 28.03.2019 16:21 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Noh noh, jos PS5:n sloganiksi tulee "High 5 for all gamers!", niin se on sitten kyllä siinä kilpailijoiden osalta.

Pitkävedot menemään.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3449 : 28.03.2019 20:07 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili From softwarehan on ollut vuosia (vai oliko alunperin) PS kehittäjä. Oliko DS3 ensimmäinen muille alustoille tullut peli. Ei se kummoinen ihme ole että taidot PS4:n kanssa on paremmalla tasolla kuin Xboxilla.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 ... 140
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines