Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1075941 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2100 : 30.12.2012 23:51 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Siis Witcher 2 on enemmänkin Zelda/Dark Souls -tyylistä huitomista eikä mitään klikkailua. Aivan erilaisia pelejä, vaikkakin minusta molemmat kyllä huippuja.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2101 : 31.12.2012 12:25 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Siis Witcher 2 on enemmänkin Zelda/Dark Souls -tyylistä huitomista eikä mitään klikkailua. Aivan erilaisia pelejä, vaikkakin minusta molemmat kyllä huippuja.

Hitto täähän pitäis sitten melkein hommata X360:lle. Vaikka saahan tuohon PC:hen aina sen padin kiinni jos siltä tuntuu...vaikka se PC yhteensopivakin täytyy sitten ostaa.

Teenköhän näistä peruspelihankinnoista hiukan liian vaikeita, varsinkin kun Witcher 2 maksaa tällä hetkellä 7,49€ steamissä ;D Eli joo --> ostoon.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2102 : 31.12.2012 16:20 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Far Cry 3:sta olen nyt pelannut yli 10 tuntia. Pääasiassa olen tehnyt sekalaisia tehtäviä, kuten metsästystä, radiotornien korjaamista ja olen vallannut vihollisleirejä. Olen myös väkertänyt kaikki mahdolliset panosvyöt sun muut. Taitaa olla kaikki normaalit aseet tällä hetkellä avattuna. Signature-aseista (erittäin tervetulleita, toivottavasti näitä on vielä monta) olen pari kappaletta ostanut: tehokkaan haulikon ja räjähtäviä luoteja ampuvan tarkkuuskiväärin. Näiden lisäksi käytössä on hyvin pitkälti äskettäin saatu MS16-rynkky äänenvaimentimella sekä jousi. Pääjuonta olen vienyt eteenpäin vasta pari tehtävää. Viimeksi kävin siellä laivalla vähän salakuuntelemassa radiota, eli olen suht alussa.

Hemmetti tykkään tästä pelistä. Pelaaminen on hauskaa ja maailma mielenkiintoinen ja mahdollistaa hyvin monet eri lähestymistyylit. Graafisesti peli on mielestäni erittäin hyvän näköinen ja pyörii hyvin PS3:lla, kun ottaa huomioon että rauta on jo kuusi vuotta vanhaa. Tykkään varsinkin siitä kun aluskasvillisuutta on niin paljon.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2103 : 31.12.2012 17:26 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Graafisesti peli on mielestäni erittäin hyvän näköinen ja pyörii hyvin PS3:lla, kun ottaa huomioon että rauta on jo kuusi vuotta vanhaa.
Huonosti se silti toimii, oli rauta kuinka vanhaa tahansa. Oletko päässyt kokeilemaan tehokkaalla PC:llä?
Play-Asia
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2104 : 31.12.2012 17:31 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Graafisesti peli on mielestäni erittäin hyvän näköinen ja pyörii hyvin PS3:lla, kun ottaa huomioon että rauta on jo kuusi vuotta vanhaa.
Huonosti se silti toimii, oli rauta kuinka vanhaa tahansa. Oletko päässyt kokeilemaan tehokkaalla PC:llä?

En ja eivät tietenkään ole vertailukelpoisia. Ottaen kuitenkin huomioon, että konsolirauta on jo 6-7v vanhaa, niin näyttää pirun hyvältä ja toimii ainakin omasta mielestäni hyvin. Tosin enpä ole koskaan ollut mitenkään erityisen tarkka pienelle FPS:n putoamiselle. Jonkun mielestä varmaan toimii aivan tosi huonosti, mutta onneksi en ole yksi heistä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2105 : 31.12.2012 17:42 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Paper Mario Sticker Staria on tässä tullut nyt aina ku on vaan ollu ylimääräistä aikaa niin taottua eteenpäin. (käytännössä julkaisusta tähän päivään asti on pelikellon mukaan ollut noin 4h, josta siitäki ainaki 1h ajan peli on vain seissyt kädessä ku oon puuhannu jotai muuta). Harmi sinänsä, sillä peli on todella mukava kokonaisuus. Kaukana PM TTYD:n täydellisyydestä, mutta valovuosia Super Paper Marion surkeutta edellä. Vertaan peliä muutenkin aika paljon TTYD:hen sillä arvostan ko. tekelettä sen verran paljon, ja ainaha sitä peliltä odottaa että se vielä parantaisi siitä, mihin sarjan paras osa on jäänyt. Rima on korkealla, mutta olkoot.

Peliä oon pelaillu aika ristiin rastiin mutta arviolta kahden maailman verran olen (vasta) ehtinyt etenemään mutta siinäkin ajassa on muutamat asiat tullut vahvuuksista ja heikkouksista esille.

Vahvuuksia so far:

- Pelin puzzle elementti on erittäin vahva. En ole aikoihin päässyt pelaamaan peliä. jonka kohokohtana olisi näin hyvin erilaiset ja so far hyvin innovatiiviset puzzlet. Sen sijaan että vinkkejä niiden toteutuksiin viljeltäisiin joka nurkassa (mikä on ollut viimeisten vuosien vakikriteeri pelissä kuin pelissä) niin tässä apuja saa käytännössä hyvin vähän, jos ollenkaan. Yksi niistä elementeistä mitä olen kaivannut peleihin takaisin, eli se, että pelaajaa ei aliarvioida heti kättelyssä, on tullut takaisin Paper Marion myötä.

Pelin visuaalinen anti on myös todella miellyttävää ja teemalleen uskollista. Paperisuus on läsnä kaikissa tilanteissa ja itse ainakin pidän tästä kokonaisuudesta. Mahdollistaa monia erilaisia puzzleja ja tekee pelistä muutenkin yhtenäisemmän.

Hyvää vaihtelua perusmariopelien maailmaan taas kerran. Tarroja on monipuolisesti ja niiden käyttäminenkin vaatii pelaajalta ensisijaisesti omaa järkeä eikä mene automaattisesti eteenpäin. Tarrapolitiikka sisältää paljon positiivisia vivahteita ja varsinkin ennakko-odotuksiin nähden ne istuvat oikein hyvin pelin maailmaan. Pientä kritiikkiäkin niistä tulee, mutta kokonaisuus on kuitenkin yllättävän positiivinen.

Heikkouksia so far:

- Kuten arvata saattaa, niin RPG -elementin poistaminen ei ainakaan nostanut pelin hypeä ja tämän lasken myös pelin suurimmaksi heikkoudeksi. Motivaatio taistella vihollisia vastaan on käytännössä nolla ja lisätaktikoinnin ja valintojen määrä on tippunut suuresti sitä myötä ku pelistä poistettiin hahmonkehitys. Samaan syssyyn laskettava partnerien poissaolo on mielestäni enemmän heikkous kuin vahvuus.

Muutenkin taistelusysteemissä on aika pahaa takapakkia otettu TTYD:hen verrattuna. Mielestäni silkka iskun kohteen valinnan poistaminen on ratkaisu, jolle haluaisin kuulla jonkin sortin perustelut. Aina pakko iskeä jonossa ensimmäisenä olevaa vihollista, vaikka takana olevat leijat huvittais tiputtaa maan tasalle ennen yhden ison iskun jakamista maan kamaralla. Eipä onnistu ei. Vastaavasti jaettavien iskujen määrä per vuoro riippuu täysin pullaruletista, jota saa kolmella kolikolla pyöräyttää ennen iskua. Sillä saapi ratkaistua että saako käyttää yhtä kahta vaiko kolmea iskua vuorolla. Aika mielikuvituksetonta IMO. Puolustusiskuista valinta on ainoastaan timingiin perustuva Shieldi ekan Paper Marion tapaan. Itse pidin suuresti TTYD:n counterattackista ja itteä harmittaa sen puute suuresti. Onneksi Shieldinkin käyttä pitää erikseen "opetella" eikä toimi ihan automaattisesti.

Tarrojen määrä ja inventaario on ainakin turhautumismielessä negatiivinen ilmiö. Varsinkin alussa tarroja saa liikaa ja tilaa niiden kuljettamiseen on liian vähän. Vastaavasti yhdessä kompatissa niitä saa myös kulumaan turhan paljon. Yhtä tarraa ku voi käyttää vain kerran. Itseäni turhauttaa tämä ruletti miten tarroja pitää kerätä ja tuhlata ja taas kerätä ja tuhlata. Inventoryn saa helposti järjesteltyä yhdellä napilla, mutta vielä helpompaa ja nopeampaa se on seata ihan täysin. Tarrat ovat innovatiivinen lisä peliin, mutta niiden määrän hallinta nostaa ainakin itellä harmaita hiuksia. Tarroja saa hätätapauksessa ostettuakin ja voin kertoa että toisin kuin paikoitellen TTYD:ssä... tässä ei rahasta ole pulaa. En oo törmänny vielä mihinkään, mikä maksaisi enemmän kuin 30 kolikkoa ja kolikkoja on jo tällä hetkellä se 1300... eli raha on rekvisiittaa.

Pelin tarina on... noh... tuttu ja turvallinen >_>


Loppuarvosanana annan pelille kuitenkin ison plussan. Puutteita on, mutta vertailu TTYD:hen on julmaa, eikä anna hirveästi mahdollisuuksia tehdä virheitä. Heikkouksien kanssa on opittu elämään, sillä pelin muu anti on sen verran kiehtovaa. Erityisesti pelin uniikki asema tän päivän puzzlepelinä nostaa omaa arvostusta peliä kohtaan.

Suosittelen.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2106 : 31.12.2012 18:58 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Graafisesti peli on mielestäni erittäin hyvän näköinen ja pyörii hyvin PS3:lla, kun ottaa huomioon että rauta on jo kuusi vuotta vanhaa.
Huonosti se silti toimii, oli rauta kuinka vanhaa tahansa. Oletko päässyt kokeilemaan tehokkaalla PC:llä?

En ja eivät tietenkään ole vertailukelpoisia. Ottaen kuitenkin huomioon, että konsolirauta on jo 6-7v vanhaa, niin näyttää pirun hyvältä ja toimii ainakin omasta mielestäni hyvin. Tosin enpä ole koskaan ollut mitenkään erityisen tarkka pienelle FPS:n putoamiselle. Jonkun mielestä varmaan toimii aivan tosi huonosti, mutta onneksi en ole yksi heistä.
Arvelinkin että ei ole PC-versiosta kokemusta. Mutta onhan se niin että ignorance is bliss.
Play-Asia
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2107 : 31.12.2012 19:53 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Tärkeintä lienee kuitenkin se, että peli näyttää ja toimii omasta mielestä hyvin sillä alustalla, millä sitä on mahdollista pelata  :)

Mutta seuraavia konsoleita täällä silti jo odotellaan..
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2108 : 31.12.2012 20:33 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili No onhan ainakin boxilla ja varmasti myös pleikkarilla (käsittääkseni peli toimii paremmin boxilla kuin plesellä) far cry 3:ssa aika kiva screen tearing. Oikein naurattaa kun joku väittää gamefaqsin foorumilla ettei hänellä ainakaan ole eikä ollut missään muussakaan pelissä. Kertoo vaan siitä ettei kyseinen pelaaja ole sitä huomannut vaikka se on aivan selvää. Ei kaverikaan sitä huomannut kun aikoinaan uusinta wolfensteinia pc:lla pelasi kunnes istuin viereen ja katsoin ruutua alle 10 sekuntia ja totesin, että kiva screen tearing. Sen jälkeen se kyllä näki sen aina. Ja minä en edes ole mikään ns. kultasilmä, mutta ei tuota far cryn tearingia voi olla huomaamatta. Tai jos sitä ei näe niin kannattaa pysyä ainakin auton ratista pois sillä silloin on sokea.

Ja nyt ei ole kyse mistään pienestä asiasta. Jos pelissä liikkuu hitaasti ja kääntyy samalla hitaasti niin tulee sellainen tearing ettei mitään rajaa. Koittakaa vaikka kiertää autoa samalla hitaasti katsetta kääntäen. Jos vaan nopeasti liikkuu niin voi ollakin ettei sitä huomaa. Ja itse siis pelaan boxilla ja toista kertaa pelaan jo läpi joten ei tuo sinänsä haittaa, mutta huvittaa kun joku väittää ettei sellaista ole ollenkaan vaikka jokaisella boxilla pelaavalla se on aivan identtinen.


« Viimeksi muokattu: 31.12.2012 20:42 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2109 : 31.12.2012 22:06 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Mjoo, enpä ole havainnut häiritsevää screen tearingia vielä. Jotain on, mutta ei mitenkään häiritsevässä määrin. Mutta taitaapi yleensäkin olla niin, että multiplattareissa tuo screen tearing on enemmänkin XO-versioiden ongelma.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2110 : 31.12.2012 22:13 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Toiset ei näe tearingia eivätkä erota 30 ja 60fps tilojen eroa. Onnekkaita nämä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2111 : 01.01.2013 09:25 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Tärkeintä lienee kuitenkin se, että peli näyttää ja toimii omasta mielestä hyvin sillä alustalla, millä sitä on mahdollista pelata  :)

Mutta seuraavia konsoleita täällä silti jo odotellaan..
Joo niinhän se on. Meinasin vain sitä, että se on aika myrkkyä, jos pääsee/erehtyy pelailemaan noita pelejä kunnon tehoPC:llä. Alkaa tuo 6-7 vuotta vanha rautakin heikottamaan vahvintakin konsolipelaajaa.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2112 : 01.01.2013 11:04 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kyllä näillä konsoleilla vielä pelejä pelaa, kunhan ne on suunniteltu ottamaan vanha rauta huomioon. Dead Space 2 tuskin paranisi yhtään peeceellä pleseen verrattuna, mutta Far Cry olisi varmasti eri peli.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2113 : 01.01.2013 17:01 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Toiset ei näe tearingia eivätkä erota 30 ja 60fps tilojen eroa. Onnekkaita nämä.
Hep.

Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2114 : 01.01.2013 21:39 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Tuli vedettyä joululomalla läpi gameboyn Zelda Link's Awakening. Viime kerrasta oli aikaa yli 10 vuotta, joten moni asia oli unohtunut aivan kokonaan ajan saatossa.

Olen tässä miettinyt viime aikoina, että onkohan sitä tullut vaan kyllästyttyä Zeldoihin, kun eivät enää tunnu nappaavan, mutta mitä vielä... Awakening iski niin lujaa, että tuli pelattua melkein koko peli kerralla läpi! Uudet
Zeldat ovat yksinkertaisesti aivan paskoja verrattuna tähän 20 vuotta vanhaan tekeleeseen. Ei mitään 10h tutoriaaleja, ei mitään pakko-ohjattua sontaa, vaan pelaajalle annetaan oikeasti vapaus tutkia maailmaa ja keksiä ratkaisut pulmiin ihan itse. Pelimaailmassa ei ole mitään turhaa, vaan jokainen kivi ja pusikko kannattaa kääntää ympäri, sillä salareita on piiloteltu kaikkialle.

Nintendo on lähtenyt uusien Zeldojen kanssa aivan väärään suuntaan. Kaikki mikä vanhoissa Zeldoissa oli juurikin sitä parhautta, on häviämässä koko pelisarjasta kokonaan pois. Ehkä paras Zelda koskaan. Ikivanhalle mustavalkoiselle pelipojalle suunnitteltu seikkailu ei ole vanhentunut pisaraakaan vuosien varrella. Super Mario 3:n tapainen ikiklassikko, mutta unohtuu monelta koska käsikonsoleiden pelejä ei kukaan muista.

Seuraavaksi jatkamaan Baldur's gate 2:sta. -->
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2115 : 01.01.2013 22:34 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ei Link's Awakening pelimaailma loppujen lopuksi erityisen vapaamuotoinen edes ole, luolastotkin kalutaan läpi tasan siinä yhdessä järjestyksessä. Ja pelin vihoviimeinen fetch quest vetää kevyesti vertoja Skyward Swordin tadpole metsästyksen tapaisille täyteosuuksille. LA:n tarinankerronta taas on käsikonsolipelille varsin vaikuttavaa - joskus vähemmän on vaan enemmän.

Aiheeseen: työn alla on Locomaliton tuorein peli, Maldita's Castilla. Vahvoja Ghost'n'Goblins vaikutteita omaava toimintatasoloikka, vaikka vaikeustaso ei aivan yhtä pirullisiin mittoihin ylläkään. Toteutus ja joka nurkasta paistava rakkaus yksityiskohtia kohtaan ovat jotain aivan uskomatonta ja kuten Locomaliton muutkin tekeleet (kuten mainio 2D räiskintä Hydorah), on peli saatavilla täysin ilmaiseksi.
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2116 : 01.01.2013 23:00 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Ei Link's Awakening pelimaailma loppujen lopuksi erityisen vapaamuotoinen edes ole, luolastotkin kalutaan läpi tasan siinä yhdessä järjestyksessä. Ja pelin vihoviimeinen fetch quest vetää kevyesti vertoja Skyward Swordin tadpole metsästyksen tapaisille täyteosuuksille. LA:n tarinankerronta taas on käsikonsolipelille varsin vaikuttavaa - joskus vähemmän on vaan enemmän.



Vapaudella tutkia pelimaailmaa tarkoitin lähinnä sitä ettei koko ajan joku idioottimainen kursori osoita mihin pitää mennä. Lisäksi pelissähän pääsee tutkimaan suurimman osan kartasta hyvin varhaisessa vaiheessa, eikä alue alueelta niin kuin parissa viimeisimmässä jöötissä. Eikä luoliakaan tarvitse mennä yhdessä järjestyksessä. Juuri vedin 8 luolaston ennen seiskaa ja olikohan se nyt kutonen ennen vitosta.

Ja en edes tiedä mitä meinaat tuolla viimeisellä fetch questilla? Ei tullut ainakaan itsellä vastaan, ellet tarkoita sitä trading-hommaa, joka hoituu melkein itsestään pelin aikana.


« Viimeksi muokattu: 01.01.2013 23:18 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2117 : 02.01.2013 14:00 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Joulupukki toi sitten Max Payne kolmosen. Sitä tässä on tullut hakattua sitten jonnin verran. Ja nimenomaan hakattua, aseen kanssa saa heilu kiitettävästi, ja se sopii. Mielestäni ampuminen on tehty hienoksi, hidastettu versio mihin luoti osuu, uppoaa joka kerta. Max Payne on pelinä minulle uusi tuttavuus, mutta ei haittaa vaikkei aiempia osia olekaan pelannut. Meininki on erittäin kova, ja juonesta pääsi heti kiinni. Tykkään kyllä erittäin kovasti. Muutama jumituskohta tullut joista selvitty, välin nipinnapin, mutta selvitty kuitenkin. Tähän mennessä vaikuttaa siltä, että oli joulupukille kirjoittamisen veroinen peli.
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2118 : 02.01.2013 20:10 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Joululomalla tuli läpäistyä pari peliä:

Asura's Wrath
Parhautta. Peli, joka ottaa ehkä pelimaailman paskimman pelimekaniikan(quicktime-eventit) ja kääntää ne edukseen. Todellisen lopetuksen lukitseminen DLC:n taakse on kyllä aivan perseestä.

Spec Ops: The Line
Ultimaattista parhautta. Virkistävää nähdä peli, joka on kehitetty nimenomaan TARINANKERRONTA edellä. Itse pelaaminen on aika peruskauraa genressään, mutta tekee jopa lievästi vallankumouksellisia asioita pelihahmojen kehityksen muodossa ja on todella, todella hyvin käsikirjoitettu. Hyvä vastapaino sotapeleille verrattuna CoD:eihin.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2119 : 03.01.2013 23:22 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Dragon's Dogmaa olen pelannut viimeaikoinen vähäisen, tähän mennessä vaikuttaa jo varsin hyvältä. Hahmon ja varusteiden kehitys koukuttaa ja tehtävät eivät ainakaan vielä tunnu toistavan itseään. Haastettakin löytyy, ei tarvitse kauas mennä alkumestoista niin tulee jo pataan. Uusia pawnejakin on aina kiva palkata mukaan ja niiden ympäristöstä sekä tehtävistä selittäminen tuo aivan omanlaisensa tunnelman peliin.

Koneelle olen myös Good Old Gamesin kauttaa hommannut muutamia pelejä.

Planescape: Torment
Jäänyt tämäkin timantti kokonaan pelaamatta, vaikka paljon olin hyvää kuullut. Vasta alussa mennään, ja olen lähinnä tutkinut alkupuolen kaupunkia ja jubaillut eri hahmojen kanssa. Dialogi ja hahmot ovat, kuten saatoin odotaa, parhautta ja koko Planescape -universumi vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja on itselleni mukavaa vaihtelua kaikkien fantasiaropejen keskellä.

Rollercoaster Tycoon
Takavuosien lemppari, jota kävin aina skidinä kaverin luona pelaamassa, jaksaa edelleen innostaa ja koukuttaa ja toimii samalla huikeana nostalgiatrippinä. Ehkäpä paras "sim" peli koskaan.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2120 : 03.01.2013 23:57 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Heavy Rain tuli kolmeen pekkaan rykästyä läpi yhdeltä istumalta. En odottanut peliltä oikeastaan mitään ja se pääsikin yllättämään positiivisesti. Juonessa ja pelimekaniikassa oli heikot kohtansa ja lopun twistit melko epätyydyttäviä, mutta eipä ole tässä sukupolvessa tullut Dark Soulsin lisäksi mitään muuta peliä vastaan, jota olisi yhtä kiihkeästi jaksanut pelata. Eli pakkohan tätä on kuitenkin kehua.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2121 : 04.01.2013 00:12 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili UV:na tuli ladattua PS3:lle "Who wants to be a millionaire?", hyvä porukkapeli, hauskaa oli.

Darrassa seuraavana päivänä etsin parannusta pahaan oloon ja laudallakin monta kertaa hehkutettu FTL tuli ostettua. Hyvä että ostin. Tätä koukuttavampaa peliä en ole vähään aikaan pelannut. Musiikki on yksinkertaisuudessaan todella tunnelmallista, pelattavuus täydellistä, vaikeusaste infrenaalinen ja peli yhtä epäreilu ja vituttava kuin videopelaamisen kulta-ajan pelit. En ole pitkään aikaan ollut yhtä innoissani jostain, kuin Faster Than Lightista, hakkaa nykygenin konsolipelit 6-0.

Jos ette ole jo ostaneet omaa kopiotanne, niin nyt heti ostamaan ja pelaamaan tämän vuoden parasta peliä.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2122 : 04.01.2013 08:49 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW


Vähän myöhässä tämän kanssa, mutta nyt kun oli -50% alennuksessa Steamissä, tuli hommattua. Parhautta. Biisit, tunnelma, toiminta jne.
Jotenkin vielä saa enemmän kiksejä kun on aikoinaan mättänyt Tapan Kaikki -pelejä. Suosittelen.

Jos kuva ei jostain syystä näy, niin kyseessä on siis Hotline Miami.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2123 : 05.01.2013 15:37 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili Far Cry 3:a olen vääntänyt suurella innolla. Päätehtävät lienevät se pelin tylsin osuus, vaikka niidenkin pelaaminen on kyllä hubaa. Sen sijaan metsästys, vihollistukikohtien valloitus, Wanted-sivutehtävät ja vastaavat ovat vieneet runsaasti enemmän aikaa.

Pelissä ärsyttää vain yksi asia. Miksi päähahmo aina kehtaa valittaa, kun eläin täytyy nylkeä. Joka kerta se itkee, kuinka vastenmielistä tuo nylkeminen on.

Kaveri kuitenkin puukottaa ihmisiä päähän, tappaa ihmisiä hukuttamalla, murhaa polttamalla, ampumalla, räjäyttämällä, päälle ajamalla jne.

Ja jos laskuvarjolla laskeutuminen menee vähän pieleen, oman mutkalle vääntyneen käden voi kyllä vääntää ilman mitään huutoa tai itkua takaisin oikealle paikalleen.

Mutta auta armias kun pitäisi nylkeä joku juuri kaadettu karhu, se se on vastenmielistä.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2124 : 05.01.2013 15:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Far Cry 3:a olen vääntänyt suurella innolla. Päätehtävät lienevät se pelin tylsin osuus, vaikka niidenkin pelaaminen on kyllä hubaa. Sen sijaan metsästys, vihollistukikohtien valloitus, Wanted-sivutehtävät ja vastaavat ovat vieneet runsaasti enemmän aikaa.

Pelissä ärsyttää vain yksi asia. Miksi päähahmo aina kehtaa valittaa, kun eläin täytyy nylkeä. Joka kerta se itkee, kuinka vastenmielistä tuo nylkeminen on.

Kaveri kuitenkin puukottaa ihmisiä päähän, tappaa ihmisiä hukuttamalla, murhaa polttamalla, ampumalla, räjäyttämällä, päälle ajamalla jne.

Ja jos laskuvarjolla laskeutuminen menee vähän pieleen, oman mutkalle vääntyneen käden voi kyllä vääntää ilman mitään huutoa tai itkua takaisin oikealle paikalleen.

Mutta auta armias kun pitäisi nylkeä joku juuri kaadettu karhu, se se on vastenmielistä.

Tuo valitus olisi ollut ihan uskottavaa pelin alussa, kuten ensimmäisten tapettujen ihmistenkin kauhistelu, mutta pelin edetessä olisivat voineet pikkuhiljaa luopua tuosta nylkemisen kauhistelusta. Alkaa tosiaan olemaan siinä 100. tapetun eläimen kohdalla vähän hupaisaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2125 : 05.01.2013 18:10 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Tässä Lantun postaamassa arvostelussa ihmeteltiin tuota samaa asiaa. Samaten tuossa videossa pistettiin merkille, kuten itsekin ihmettelin, se kuinka pelin aluksi pelaaja on kuin kuka tahansa matti meikäläinen joka on kaapattu, kauhistelee asioita ja on silminnähden arka, mutta osaa samantien ensimmäisen tilaisuuden tullen käsitellä aseita ja tappaa ihmisiä kuin paraskin Rambo.

Tuo eläinten nylkeminen on huvittanut muissakin peleissä missä se on ollut mahdollista, mitä olen itse pelaillut. RDR, AC3 ja tämä FC3 esimerkiksi. Miksi siitä on pitänyt tehdä sellainen numero? Veri roiskuu näytölle ja pelihahmo kauhistelee asiaa, kerrasta toiseen. Vähän vähempikin riittäisi.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2126 : 20.01.2013 18:14 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Max Payne kolmosta tässä hinkannut minkä kerennyt, mutta hermothan tässä menee. Chapter 6 - A Dame, A Dork, And a Drunk menossa, ja jumissa ollaan. Pitäisi saada arkistokaappi kaatumaan tulipalon keskellä, mutta ei vaan piru vie kaadu jotta pääsisi eteenpäin. Hermo menee kyllä ihan kohta, tätä kohtaa on hinkattu kyllä jo turhankin kauan!!
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2127 : 20.01.2013 18:16 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Max Payne kolmosta tässä hinkannut minkä kerennyt, mutta hermothan tässä menee. Chapter 6 - A Dame, A Dork, And a Drunk menossa, ja jumissa ollaan. Pitäisi saada arkistokaappi kaatumaan, mutta ei vaan piru vie kaadu jotta pääsisi eteenpäin. Hermo menee kyllä ihan kohta, tätä kohtaa on hinkattu kyllä jo turhankin kauan!!

Siinä piti pitää nappia pohjassa eikä näpyttää, itekki meinasin jumahtaa tuohon, kun ei missään pelissä ikinä pidetä QTE kohtauksissa nappeja pohjassa :b

Jos tämä nyt oli se tulipalosysteemi.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2128 : 20.01.2013 18:22 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili No mutta henki kerkeää silti loppua, eikä kaappi vaan kaadu. Pidin nappia pohjassa koko aika, mutta ei sekään auta.

//Edit: Taidan olla muutaman asteen tyhmempi, mutta en vain osaa.


« Viimeksi muokattu: 20.01.2013 18:57 kirjoittanut Minna »
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #2129 : 21.01.2013 19:44 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Viime viikolla piti keksiä jotain tekemistä vähän pidemmälle bussimatkalle joten puhaltelin pölyt 3DS:n päältä ja nappasin konsolin matkaan, ja otin työn alle Ocarina of Timen.

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka peliin suhtautuisi jos ei olisi kuullutkaan pelistä eikä "tietäisi" sen olevan niin hyvä kuin on kuullut kehuttavan. En siis ole pelannut peliä silloin aikanaan, enkä 3DS:lläkään alkua pidemmälle. Vaikka koetin aloittaa pelaamisen ns puhtaalta pöydältä, ilman ennakkoluuloja niin silti aina välillä miettii että pitäisikö tästä nyt olla koko ajan innoissaan. Ehkä en vain osaa pelata oikein, mutta jotenkin se taistelu/lock on systeemi ei ota luonnistuakseen. Kyllä siinä pärjäilee, muttei kovin mallikkaasti. Kameran ja kuvakulman kanssa meinaa myös olla aina välillä vähän ongelmia. Ylipäätään pelaaminen voisi olla aavistuksen sujuvampaa.

Pitää kuitenkin yrittää pelailla tämä lävitse ihan jo yleissivistyksen kannalta. Tarinapuoli tuntuu ainakin mielenkiintoiselta ja pelimaailma on puhdasta parhautta. On myös mukava pelailla nykypelien vaikeustasoon tottuneena peliä jossa ei neuvotakaan joka asiaa ihan kädestä pitäen. Tätä "omien aivojen käyttämistä" olen toivonut nykyisiin seikkailupeleihin jo jonkin aikaa.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Sivuja: 1 ... 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines