Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 32
Tulostusversio
Aihe: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (Wii U, Xbox One, PS4)  (Luettu 209842 kertaa)
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #300 : 21.01.2013 21:59 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Näin kaikki konsolit aina ostavana pelaaja toivon totisesti, että Sony ja MS eivät tee vain kahta samanlaista tehomyllyä, joille sitten tulee 99% samat pelit. Siinä ei ole mitään järkeä. Tässä sukupolvessa Xbox 360 käytännössä teki Ps3: sta aivan turhan laitteen, jota ei tulisi käynnistettyä melkein koskaan ellei sillä voisi katsella blureiskoja.



tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #301 : 21.01.2013 22:19 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
olen alkanut lämmetä Microsoftin käyttiksille ja suunnittelutyylille yhä enemmän.

Saa nähdä mitä Microsoftilla on mielessä, jos käyttikselle on varattu jopa 3 gigaa muistia. Guide on Xbox 360:llä näppärä idea, mutta paikoitellen ärsyttävän hidas. Jokaista valikkoa ladataan vähän liian kauan. Kyse ei ole kuin muutamista sekunneista, mutta lisämuistilla Guiden saisi varmaan toimimaan salamannopeasti. PS3:n in-game XMB oli vielä hitaampi. Noin muuten pidän XMB:stä. Se toimii nopeasti. Xboxin käyttiksessä ärsyttää kaikki siirtymäanimaatiot. Miksi kaikki ei voi aueta heti? Mitä nyt olen Windows Phoneja räplännyt, niin samat animaatiot taitavat sielläkin olla? Toivottavasti MS keksii tuon nykyisen Xboxin tiilikäyttiksen tilalle jotain muuta. Onhan se ihan nätti, mutta se suorastaan huutaa kosketusnäyttöä. Xbox Smartglass on tavallaan vastaus tuohon, mutta on se nyt hieman typerää heittää ohjain sivuun ja napata tabletti/puhelin käteen.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #302 : 21.01.2013 22:22 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili Jos MS:ta ja Sonylta ilmestyy kaksi tehomyllyä tämän vuoden lopulla, minun varmaan täytyy tehdä päätös kumpi niistä eksyy omaan hyllyyn. Kahteen 400-600 euron konsoliin plus niiden peleihin en millään raaski laittaa. Varsinkin kun julkaisupelit ovat melkoisella todennäköisyydellä korkeintaankin kohtuullisen hyviä ja varmaan vielä suurilta osin samoja.

Olisi kyllä upeaa, jos MS tai Sony iskisivät jotain todella erityistä julkaisun yhteyteen. Xboxin Halo taitaa olla viimeinen killerijulkaisupeli. Laadukkaita pelejä on toki ilmestynyt, muttei tuollaista SM64:n tai Halon kaltaista mullistajaa, joita ennen vanhaan pidettiin lähes selviöinä.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #303 : 21.01.2013 22:25 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen hiukan ymmälläni noista specseistä. Tai lähinnä kohdasta "12 shader cores providing a total of 768 threads". En saa kiedottua päätäni sen ympärille mitä tuo tarkoittaa. Lukujen perusteella 768 voisi olla Steam prosessoreiden määrä, mutta tuo tulkinta että ne olisivat jotain threadejä on jotenkin outo. Voinhan tosin olla väärässäkin että se ei ole outo...Mutta nuo luvut sen periaatteessa sanoo kuinka paljon GPU numeroita vääntää.

Muisti on ehkä yllättäen "vain" DDR3 muistia. Sinänsä muistin nopeus ei ehkä ole se kaikista kriittisin ominaisuus, mutta kun tämä muisti on ilmeisesti myös GPU:lle, niin luulisi että kiire tulee jossain vaiheessa. Hiukankin peli tarkoitukseen tehty PC -näytönohjain sisältää aina GDDR5 muistia, eli juuri sitä jota Orbis sisältää. Vaikka voisin kuvitella että se määrä on kuitenkin ehkä tärkeämpää kuin nopeus. Tässä tosin on sekin puoli että jos peli käyttää yli 4GB muistia, se on ymmärtääkseni koodattava 64 bittiseksi (Fraeon varmaan korjaa jos olen väärässä?). Jos tämä pitää paikkansa ja Durangon maksimi muisti peleille on 5GT, niin tämä tuntuu hiukan hassulta ratkaisulta että koko koodaus täytyy tehdä uusiksi jos haluaa sen koko 5GT käyttöön. Eli kun Orbis todennäköisesti sisältää sen 3,5GB peli käyttöön, Durangon koko muistia tuskin tullaan ikinä käyttämään multiplatfrom -peleissä. Joten muistin osalta Orbis voi hyötyä ehkä enemmän multiplatform -peleissä.

En sitten tiedä kuinka paljon eSRAM kompensoi DDR3 muistia (se on todella nopeaa muistia). Mutta ymmärtääkseni se on enemmän bufferointia varten kuin itse käyttömuistia. Onhan 32MB aika pieni kokoinenkin käyttömuistia ajatellen. Mutta voisi kuvitella että eSRAM ainakin auttaa 1080p/60fps saavuttamisessa.

Prosessorista on paha sanoa mitään kun mitään ei oikein tiedä. Mutta arkkitehtuurina on x64. Ja tämä on taas aivan erilainen kuin WiiU:n Power arkkitehtuuri. Vaikka ei sillä, ainahan prosessorit on ollut omanlaisia konsoleissa. Haitta tästä voi tulla jos Orbis on x64 tai x86 arkkitehtuuria. Orbis voisi itseasiassa olla jopa x86 arkkitehtuuria. Jos siinä on siis huhuttu 4GB muistia.

Sitä hiukan ihmettelen että tuossa on HDMI sisääntulo. Miksi ihmeessä? Voisiko olla että siinä on TV:n nauhoitusominaisuus? Sinänsä sopisi M$:n multimediaboksi ajatteluun.


Vähän tarvisi tarkempia tietoja että voisi hypettyä...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #304 : 21.01.2013 22:27 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
olen alkanut lämmetä Microsoftin käyttiksille ja suunnittelutyylille yhä enemmän.

Saa nähdä mitä Microsoftilla on mielessä, jos käyttikselle on varattu jopa 3 gigaa muistia. Guide on Xbox 360:llä näppärä idea, mutta paikoitellen ärsyttävän hidas. Jokaista valikkoa ladataan vähän liian kauan. Kyse ei ole kuin muutamista sekunneista, mutta lisämuistilla Guiden saisi varmaan toimimaan salamannopeasti. PS3:n in-game XMB oli vielä hitaampi. Noin muuten pidän XMB:stä. Se toimii nopeasti. Xboxin käyttiksessä ärsyttää kaikki siirtymäanimaatiot. Miksi kaikki ei voi aueta heti? Mitä nyt olen Windows Phoneja räplännyt, niin samat animaatiot taitavat sielläkin olla? Toivottavasti MS keksii tuon nykyisen Xboxin tiilikäyttiksen tilalle jotain muuta. Onhan se ihan nätti, mutta se suorastaan huutaa kosketusnäyttöä. Xbox Smartglass on tavallaan vastaus tuohon, mutta on se nyt hieman typerää heittää ohjain sivuun ja napata tabletti/puhelin käteen.

Itsekin pidän XMB:stä todella paljon. Simppeli, nopea, nätti, käytännöllinen. Preferoin nykyään tällaista suunnittelua turhan krumeluurin aiheuttaman pienenkään hidastelun edelle. Onkin harmillista, että Sony päätti kurauttaa Storensa entisestään puskemalla ruudun täyteen kaikkea isoa. Vaikka tuo kyllä stögäilee sen verran, että koodaajassakin on varmasti syyttämistä.

Anyhoo, toivon kovasti että uusi pleikkari pitää XMB:stä kiinni. Kestää siitä joitain asioita parannella, ja toki muilla konsolin käyttöön liittyvillä alueilla Sonylla on kovastikin petraamista, mutta pohjalla on ehdottomasti tämän sukupolven miellyttävin käyttis.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #305 : 21.01.2013 22:42 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Ainakin toi boksin nykyinen käyttis on aika paska ja vitun sekava, tämä oli sata kertaa parempi pari vuotta sitten. Alkuvalikossakin on helvetin isoja mainoksia päivittämisestä Goldiin ja uusien pelien mehusteluja sekä suositteluja mitä kannattaisi ostaa pelihistorian takia. Laitteessa oleva peli on tietenkin aika vitusti pienemmällä ikonilla jossain nurkassa ja melkein vituttaa painella sitä kun haluaa pelailla. Voi olla, että Gold jäsenillä tilanne on eri, mutta Silverillä meno rupeaa olemaan aika jäätävää.

Uudessa Boksissa voi olla myös tuo sisäänrakennettu Kinect, jolloin valikoita selailtaisiin pääosin käsiä heiluttamalla. En tiedä kuinka raskasta tämä on raudalle, mutta luulisi imevän enemmän tehoja.

Ensi E3:set voivat olla pitkästä aikaa kunnon tykitystä, kun näistä rupeaa tulemaan lisäinfoa ja vielä Nipan vastaukset päälle.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #306 : 21.01.2013 22:44 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Mitä nyt olen NeoGafia, VGLeaksia, Digital Foundrya yms. lukenut, niin tämän hetken mutu tuntuu olevan se, että Microsoft pyrkii Xboxin kanssa kaikenkattavaan Win8-pohjaiseen multimedia-järjestelmään. Omaan järkeen kävisi, että Microsoft myisi Kinect 2.0:n jokaisen konsolin mukana, ja se olisi aina päällä. Tästä, sekä multitask-prosessoinnista (pelattavan pelin ohella taustalla pyörisi mm. IE, musiikkisoitin, YouTube-uploaderi yms.) johtuen OS veisi 8GB RAM-poolista sen ~3GB. Jatkuvan HD-tasoisen 3D-videodatan käsitteleminen on erittäin muisti-intensiivistä. HDMI-IN kielii siitä, että Durango olisi laite, jonka kautta kaikki muu AV-data kulkee näyttölaitteelle. Tämä mahdollistaisi esim. Live-ystävien kanssa chattailun samalla kun käyttää esim. Elisa Viihde-digiboksia. Voitte kuvitella mahdollisia käyttötapoja. Wi-Fi Direct taas voisi mahdollistaa suoran kuvastreamauksen Smartglass-yhteensopiviin taulutietokoneisiin, ja näiden käyttämisen ohjaimina.



Tämän "vuodon" ja huhuttujen Orbis-speksien perusteella Orbis olisi lopulta ehkäjopamahdollisesti tehokkaampi kuin Xbox720. Sama CPU kuin Durangossa, mutta sen kyljestä löytyy apuprosessori, joka tehostaisi mm. fysiikkalaskentaa. Ja näytönohjain perustuisi AMD:n 78xx sarjaan, kun Durangossa se on 77xx tasoinen. Muistin puolella Microsoftin 8GB DDR3+32MB eSRAM soveltuu paremmin multitaskingiin ja moniajoon, kun taas Sonyn 4GB GDDR5 soveltuu paremmin puhtaaseen peliprosessointiin. Lukekaa NeoGaffista tästä topicista edeltävä tarkemmin ja selkeämmin selitettynä ja spekuloituna.  :lol:

EDIT: Lisäkuva havainnollistamaan.
Spoileri (osoita katsoaksesi)


« Viimeksi muokattu: 21.01.2013 23:18 kirjoittanut Tan »
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #307 : 21.01.2013 23:21 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Tässä tosin on sekin puoli että jos peli käyttää yli 4GB muistia, se on ymmärtääkseni koodattava 64 bittiseksi (Fraeon varmaan korjaa jos olen väärässä?). Jos tämä pitää paikkansa ja Durangon maksimi muisti peleille on 5GT, niin tämä tuntuu hiukan hassulta ratkaisulta että koko koodaus täytyy tehdä uusiksi jos haluaa sen koko 5GT käyttöön. Eli kun Orbis todennäköisesti sisältää sen 3,5GB peli käyttöön, Durangon koko muistia tuskin tullaan ikinä käyttämään multiplatfrom -peleissä. Joten muistin osalta Orbis voi hyötyä ehkä enemmän multiplatform -peleissä.
En nyt voi satavarmasti mitään sanoa, kun en tietokonearkkitehti ole, mutta kuulostaa vähän hassulta. Lisäksi onko tuo 64-bittisyyden käyttö nyt sen vaikeampaa kuin normikoodaminenkaan.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #308 : 21.01.2013 23:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
En nyt voi satavarmasti mitään sanoa, kun en tietokonearkkitehti ole, mutta kuulostaa vähän hassulta. Lisäksi onko tuo 64-bittisyyden käyttö nyt sen vaikeampaa kuin normikoodaminenkaan.
Sitä en tiedä että onko se kuinka paljon vaikeampaa tehdä 64bit koodausta, tuskin. Mutta se tarvitsee jollain tavalla tehdä uusiksi. PC-peleistäkään ei kai oikeastaan tule 64bit ja 32bit versiota, ainoastaan toinen. Vaatisi kuitenkin extratyötä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #309 : 22.01.2013 08:18 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Kaikesta päätellen Orbis on se itseäni enemmän kiinnostava laite. Enemmän tehoa ja enemmän peleihin suuntautunut arkkitehtuuri. MS tosiaan aikoo Durangosta jonkunlaista multimedialaitetta hienoinen palveluineen, mutta näistäkin on varmaan puolet rampautettu Euroopassa kuten nytkin on.

Noh saapi nähdä. Pelit ne on kuitenkin tärkeimmät, mutta nyt näyttää siltä että Orbis on se "pelikone" näistä kahdesta. Molemmat tulee kuitenkin varmaan ostettua ennen pitkää..
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #310 : 22.01.2013 10:29 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Ilmeisesti tuo 12 shader unit tarkoittaa Compute Unitia...ja tuo 768 theards tosiaankin steam prosessoreita. Tämä heittää GPU:n hiukan AMD:n HD7770 -kortin yläpuolelle. Siinä on 10 Compute Unitia. HD7850 kortissa on jo 16 Compute Unitia, joten se on jo hiukan tehokkaampi.

Konsolille tämä on aika kova kortti. HD7770 kortti kuitenkin riittää jonkinlaiseen PC-pelaamiseenkin. Lisäksi on vähän epäselvää, kumpi kortti on pohjimmiltaan kyseessä, HD7770 vai HD7850. Periaatteessa tämän suurin merkitys on muistiväylä, mutta kun Durangossa on DDR3 muistia, muistiväylän nopeus on kyseenalainen. Mutta, luulen että kortti on pohjimmiltaan lähempänä HD7850 korttia. On kuitenkin helpompaa ottaa niitä Compute Uniteja pois käytöstä kuin lisätä. Samoin HD7850 käy 860Mhz kellotaajuudella, joka on lähellä Durangon GPU:n kellotaajuutta. Tykkilaite tulossa tämän perusteella. Eli ainakin huhut M$:n maltillisesta konsoliraudasta voidaan mielestäni todeta vääriksi huhuiksi, jos nämä pitää paikkansa.

Ja edelleen, WiiU jää niin kauas että todennäköisesti ei ole toivokaan multiplat -peleistä.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2013 10:40 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #311 : 22.01.2013 10:38 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Ja edelleen, WiiU jää niin kauas että todennäköisesti ei ole toivokaan multiplat -peleistä.

Jeps, saa nähdä vakiintuuko Nipan asema kotikonsolimarkkinoilla halvemman hinnan ja Wii brändin avulla tämän genin "PS2'seksi", joka eli vielä pitkään HD konsolien tulemisen jälkeen, vai käykö Gamecubet nyt kun Wii Sports huuma puuttuu täysin. Aika paskalta näyttää ainakin omiin silmiin tämä Nipan meininki.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #312 : 22.01.2013 10:39 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Kaikesta päätellen Orbis on se itseäni enemmän kiinnostava laite. Enemmän tehoa ja enemmän peleihin suuntautunut arkkitehtuuri. MS tosiaan aikoo Durangosta jonkunlaista multimedialaitetta hienoinen palveluineen, mutta näistäkin on varmaan puolet rampautettu Euroopassa kuten nytkin on.

Noh saapi nähdä. Pelit ne on kuitenkin tärkeimmät, mutta nyt näyttää siltä että Orbis on se "pelikone" näistä kahdesta. Molemmat tulee kuitenkin varmaan ostettua ennen pitkää..
Itse en vielä ole kallella kummallekaan puolelle. Julkaisua ennen voi sattua vielä niin paljon muutoksia jotka vaikuttavat ostopäätökseen.
-MS:n Kinect paskaa
-Sony kusee HW:n liian monimutkaisella paskalla (CELL -> multiplattarit kusee)
-Sony kusee ohjaimensa
-Xbox Live huononee vuosi vuodelta, PS+ paranee
-backwards comparability (jos xbla pelit ei enää toimi uudella boxilla, pitää se jättää jo periaatteesta ostamatta)
jne.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #313 : 22.01.2013 10:47 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
-backwards comparability (jos xbla pelit ei enää toimi uudella boxilla, pitää se jättää jo periaatteesta ostamatta)
jne.
X360:n ns. "oikeat pelit" tuskin toimivat, mutta XBLA pelit voivat toimia emulaattorilla. Suoraan tuonti tuskin onnistuu, niin erilainen on rauta ja todennäköisest käyttiskin. Lisäksi 3GB:n järjestelmämuisti ainakin pitäisi riittää emulaattorin pyörittämiseen, samoin CPU:ssa olevat ytimet luulisi riittävän tähän helposti. Se on sitten vaan kiinni siitä jaksaako M$ tehdä tämän "ilmaisen työn", että käyttäjät saavat kunnon emulaattorin ilmaiseksi, että voivat pelata jo maksettuja pelejä. Tosin voihan olla että tästä tulee Xbox Liven mukana tuleva ominaisuus. Jos Liveä ei ole, et pelaa X360:n xbla pelejä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #314 : 22.01.2013 10:49 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Itse en vielä ole kallella kummallekaan puolelle. Julkaisua ennen voi sattua vielä niin paljon muutoksia jotka vaikuttavat ostopäätökseen.
-MS:n Kinect paskaa
-Sony kusee HW:n liian monimutkaisella paskalla (CELL -> multiplattarit kusee)
-Sony kusee ohjaimensa
-Xbox Live huononee vuosi vuodelta, PS+ paranee
-backwards comparability (jos xbla pelit ei enää toimi uudella boxilla, pitää se jättää jo periaatteesta ostamatta)
jne.

Aivan näin, liian aikaista sanoa mitään lopullista kun nytkin on kyse vasta huhutiedoista. Varovaisesti vain alan kallistua enemmän tuonne "Orbis julkaisussa, Durango myöhemmin" -porukkaan mutta tämän näkee vasta sitten kun laitteet julkistetaan ja saadaan lisää tietoa.

Toivottavasti vain ei jouduta sinne E3:lle asti venailemaan. Koneet voisi periaatteessa esitellä aiemminkin ja tykittää sitten peleillä kesäkuussa  :)
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #315 : 22.01.2013 11:06 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Aika hyviä pointteja Rockylta. Ihan samaa miettinyt itsekin.

MS:n linja vähän huolettaa. Sieltä voi tulla mitä tahansa ulos ja niin hyvä kuin Xbox live onkin ollut, niin siitä on tullut lähes pelkkä mainospaikka. En ihmettelisi jos vetäisivät koko touhun täysin överiksi seuraavalla Xboxilla. Mainoksia joka välissä ruutuun ja joka paikasta revittäis jotain pieniä maksuja. Tuo Kinect ja kaikki mahdolliset mediaominaisuudet ovat totaalista paskaa, eikä voisi vähempää kiinnostaa. En kaipaa mitään sää- ja urheilukanavia pelikonsoliini.

Sony teki Ps3:n kanssa lähes kaiken päin helvettiä. Rumin konsoli koskaan, paska ohjain, varsinkin alussa täysin paska nettipalvelu, ylihintainen, poistettu yhteensopivuus ps2-pelien kanssa jne. Mutta tällä kertaa minulla on sellainen tunne, että voivat hyvinkin tehdä parhaan konsolin kun kilpailijat säätävät ihan epämääräisiä.

Nintendolla ei tunnu olevaan mitään strategiaa pääkonsolien kanssa. Kaksi päivää ennen julkaisua kukaan ei tiennyt edes mitä nettiominaisuuksia laitteessa on ja aivan uskomattoman typerästi piilottelivat laitetta muutenkin viime hetkille saakka. En epäile hetkeäkään ettei sille taas tulisi kasa pakko-ostos yksinoikeuspelejä, mutta ihan liikaa koittavat kaupata laitteitaan jonkun jipon avulla. Wiillä se meni vielä läpi,  koska oli oikeasti uutta ja hypetettyä, vaikka teknisesti wiimote olikin täyttä roskaa. 3DS:ää taas koitettiin saada kaupaksi 3D-efektin avulla. Sitten kun huomasivat ettei se riitä laitteen myymiseen, niin pitikin rueta julkaisemaan niitä pelejä jotta myynnit saatiin kuntoon. Wii U:n näyttö toimii oikeasti ja on loistava lisä, mutta jos sen varaan lasketaan koko konsolin myynti, niin metsään mennään. Näyttää siltä että hukkaavat täysin tämän etumatkan jonka saavat kilpailijoihin, kun eivät tunnu tajuavat että suuri yleisö tarvitsee oikeasti mainontaa, niitä pelejä ja niiden julkistuksia.

Mutta tämä nykyinen geni oli siinä mielessä hyvä, että lopulta kaikilla kolmella valmistajalla meni hyvin mikä on erittäin tärkeää kuluttajan kannalta. Se estää yhden ison hirmun valtaamasta markkinoita ja tekemästä mitä huvittaa. Tasainen kilpailu on aina hyvästä enkä toivo yhdenkään valmistajan tippuvan poissa kelkasta.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2013 11:12 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #316 : 22.01.2013 11:29 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
-Sony kusee HW:n liian monimutkaisella paskalla (CELL -> multiplattarit kusee)

Tätä ei tule tapahtumaan huhuttujen speksien perusteella, molemmista konsoleista löytyy lähes sama 8 ytiminen AMD CPU. Sonyn laitteessa on vain huhuttu olevan CPU:n kyljessä apuprosessori fysiikkalaskentaan/GPGPU yms. juttuihin, jolloin CPU/GPU laskentehoa vapautuu muuhun käyttöön (parempaan grafiikkaan, animaatioon, tekoälyyn you name it). GPU:t ovat myös samaa sukupolvea, mutta Orbiksessa tehokkaampana versiona. Itse ainakin toivon, että laitteessa olisi Cell mukana pyörittämässä käyttöjärjestelmää ja mahdollistamassa PS3-yhteensopivuuden.
Mahdolliset suuret erot kehittäjille löytyvät luultavasti kehitystyökaluista; Durango on kuin kehittäisi suljetulle Windows 8-alustalle, kun taas Orbis olisi Linux-pohjainen teho PC. Periaatteessa näinhän se oli jo nykyisessä sukupolvessa.

Saisi jo VGLeaks vuotaa Orbiksen speksit, notta päästäisiin vertailemaan oikeen kunnolla.  ;D


« Viimeksi muokattu: 22.01.2013 11:34 kirjoittanut Tan »
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #317 : 22.01.2013 11:46 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Saisi jo VGLeaks vuotaa Orbiksen speksit, notta päästäisiin vertailemaan oikeen kunnolla.  ;D
Jos tästä sukupolvesta on mitään oppinut, niin specsien perusteella ei voi hirveästi vertailla. CELL:n piti olla supermahtiCPU, joka pyörittää kaikki pelit 1080p@120fps. Vertailemaan pääsee vasta kun pelit pyörivät omalla ruudulla. Tietty puhut enemmän specsien vertailusta, mutta silti.

Btw. missä on Rane61?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #318 : 22.01.2013 11:51 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Itse ainakin toivon, että laitteessa olisi Cell mukana pyörittämässä käyttöjärjestelmää ja mahdollistamassa PS3-yhteensopivuuden.
Eli CPU, GPU, PPU ja vielä Cell? No saahan toivoa, mutta minä sanon että ei ikinä. Tulisi sellanen sekasalaatti että kehittäjät olisi aivan hukassa. Varsinkin jos koneessa on x64 tai x86 CPU. Puhumattakaan kustannuksista.

Voisihan periaatteessa olla että Cell olisi sivussa, joka tekisi vain taaksepäin yhteensopivuutta, mutta tähän tuskin riittäisi Cell. Koska kun RSX on Nvidian, niin AMD:n GPU:lla sen emulointi olisi todennäköisesti suht vaikeaa. Vaikka varmasti todennäköisempi vaihtoehto kuin RSX:n laittaminen Orbikseen. Mutta kustannukset nousisi niin korkeaksi että tuskin.

EDIT:
Btw. missä on Rane61?

Tosiaan! Mies osaisi varmaan kertoa kuinka 4GB GDDR5 muistia vastaa helposti 8GB DDR3 muistia ja yli, kun se on niin paljon nopeampaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #319 : 22.01.2013 11:53 »
CronoX KettuPRKL Jäsen Viestejä: 61 Basaaripisteet: 0 Profiili
Btw. missä on Rane61?

Rispekt!
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #320 : 22.01.2013 13:46 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Vaikka Rane61 oli täysin pihalla kaikesta muusta, tiesi hän bisneksestä sen verran että ennusti DLC:n paskuuden. Reilusti ennen kuin Xbox360 ja PS3 tuli myyntiin, Rane veikkasi että pelinkehittäjät alkavat pimittämään sisältöä ja laskuttavat tästä jälkikäteen. Näinhän siinä kävi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #321 : 22.01.2013 16:07 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Haha! Jengi tekee täällä jo hankintapäätöksiä perustuen johonkin häilyviin CPU/GPU -spekulaatioihin.  :lol:

Ja edelleen, WiiU jää niin kauas että todennäköisesti ei ole toivokaan multiplat -peleistä.
Itse en usko että edes multiplattarit tulevat olemaan Wii U:lle mikään merkittävä ongelma - ainakaan mitä se edellisessä sukupolvessa oli. Tilannetta voisi verrata siihen miten joku PC:lle ensisijaisesti kehitettävä peli käännetään tänä päivänä PS3/Xbox 360 -akselille. Lopputulos usein on ihan passeli, esimerkiksi Battlefield 3 on toki karsittu, mutta ihan pelattava.
Enemmän tässä painaa se miten Wii U tulee menestymään ja onko kaupallisesti järkevää kääntää peli Wii U:lle.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #322 : 22.01.2013 19:08 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili Yllättyisin oikeasti, jos multiplättärit myisivät Wii U:lla edes kohtuullisen hyvin. En usko, että asia olisi toisin, vaikka Wii U olisi täsmälleen samantehoinen kilpailijoiden kanssa.

Ja jos ei ole myyntiä, ei kannata kääntääkään. Nintendolla on oikeasti runsaasti työsarkaa saada Wii U:n multiplättärit kannattavaksi bisnekseksi.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #323 : 22.01.2013 19:29 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja edelleen, WiiU jää niin kauas että todennäköisesti ei ole toivokaan multiplat -peleistä.
Enemmän tässä painaa se miten Wii U tulee menestymään ja onko kaupallisesti järkevää kääntää peli Wii U:lle.
No joo, voihan sitä näinkin katsoa. Mutta käytännössä WiiU:n pitäisi menestyä paremmin kuin Orbis ja Durango yhteensä ja kuten historia on näyttänyt, tämäkään ei vielä lupaa hyvää tukea multiplat peleille, vaan niiden pitää myös myydä alustalla.

Lisäksi näillä tehoeroilla Durango ja Orbis kun ovat selvästi tehokkaampia kuin WiiU. Pelkästään 1GB muisti tuo kovan rajoituksen kun verrataan 3,5GB ja 5GB määriin. Puhumattakaan about kolmen sukupolven erosta GPU:ssa. Kyllähän Modern Warfare 3:kin tuli myös Wiille. Mutta voiko tätä verrata PS3 tai X360:n vastaavaan? No ei oikein. En siis oikein osaa ajatella skenaariota että multiplat -pelit olisivat WiiU:lla samassa statuksessa kuin Orbiksella ja Durangolla. Multiplat -pelit tulevat olemaan kuitenkin aina parempia Orbiksella ja Durangolla.

Tietty tehot ovat pitkälti spekulointia vielä. Mutta onhan samanlaista juttua kuulunut jo monelta suunnalta.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #324 : 24.01.2013 11:27 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Kotakulla tietoa Orbiksen nykyisestä dev kitistä:

Lainaus
System Memory: 8GB
Video Memory: 2.2 GB
CPU: 4x Dual-Core AMD64 "Bulldozer" (so, 8x cores)
GPU: AMD R10xx
Ports: 4x USB 3.0, 2x Ethernet
Drive: Blu-Ray
HDD: 160GB
Audio Output: HDMI & Optical, 2.0, 5.1 & 7.1 channels

Lisää tietoa:
http://kotaku.com/5977849/the-playstation-4-has-a-new-controller-fancy-user-accounts-and-impressive-specs-so-far

Vuoto tuli samasta lähteestä kuin Durangon speksit, eli luotettavuus lienee samaa tasoa..


« Viimeksi muokattu: 24.01.2013 11:36 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #325 : 24.01.2013 12:05 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kotakulla tietoa Orbiksen nykyisestä dev kitistä:

Lainaus
System Memory: 8GB
Video Memory: 2.2 GB
CPU: 4x Dual-Core AMD64 "Bulldozer" (so, 8x cores)
GPU: AMD R10xx
Ports: 4x USB 3.0, 2x Ethernet
Drive: Blu-Ray
HDD: 160GB
Audio Output: HDMI & Optical, 2.0, 5.1 & 7.1 channels

Lisää tietoa:
http://kotaku.com/5977849/the-playstation-4-has-a-new-controller-fancy-user-accounts-and-impressive-specs-so-far

Vuoto tuli samasta lähteestä kuin Durangon speksit, eli luotettavuus lienee samaa tasoa..
NeoGaffissa tätä on jo spekuloitu, elikkäs tuo .2GB vRAMissa näyttää todella mielenkiintoiselta.  ;D Lähes koskaanhan tänä päivänä ei tuollaisia 256MB muistimoduleita käytetä, tavanomaisessa tilanteessa. Tuota voisi spekuloida niin, että tuo 256MB on XDR RAMia + huhuttu extra Compute Unit (eli Cell) sen kylkeen. Tämä takaisi täyden PS3 yhteensopivuuden, ja toisi lisää potkua fysiikkalaskennan, DSP:n, I/O controllerin, tietoturvan ja mediaominaisuuksien muodossa. VGLeaks julkaisee tämän hetken tietojen perusteella Orbis-"faktansa" huomenna, en malta odottaa. ;D

Edit: Todella mielenkiintoinen kommentti Orbiksen ja Durangon tämän hetken huhuttuihin GPU-spekseihin. Pääpointtina on että vaikka Orbiksen ja Durangon CPU ja GPU olisivat samalla tasolla, Orbis veisi silti kehittäjäpuolella voiton Linux-pohjaisen käyttöjärjestelmän ansiosta. Tämä mahdollistaa koodaamisen suoraan rautaan, mikä ei Windows 8 pohjaisella Durangolla olisi mahdollista, johtuen Windowsin tuomasta overheadista ja rajoituksista. Lukaiskaa läpi, niin selittyy asia paremmin.
http://timothylottes.blogspot.fr/2013/01/orbis-and-durango.html


« Viimeksi muokattu: 24.01.2013 18:50 kirjoittanut Tan »
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #326 : 24.01.2013 19:24 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Jos tuo pitää paikkansa, niin kiinnostaisi tietää että miten isosta tehoerosta puhutaan.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #327 : 24.01.2013 19:35 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Ottamatta sen kummemmin keskusteluun kantaa, tämä sopii varsin hyvin tähän ketjuun: X-Surface: Don’t believe everything you read
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #328 : 24.01.2013 20:34 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Nämä tehoväittelyt on niin nähty vuosien varrella. Miten Dreamcastilla ohjataan avaruusaluksia ja PS2:lla voi ohjata ydinohjuksia, vai miten se meni.  :lol: Tai miten Ps3 tulee olemaan ainakin 1000 x tehokkaampi kuin xbox360. Ei siinä, onhan se aina hienoa että uudet konsolit herätävät juttua.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #329 : 24.01.2013 20:39 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tehoerot jatkavat menettämästä merkitystään joka sukupolvessa. Oikeastaan vain sillä on väliä, mille konsolille on helpointa/halvinta kehittää pelejä tietenkin suhteessa alustan kaupalliseen menestykseen. Nettipalvelut voivat olla se suurin erottava tekijä konsoleilla. Minulla on sellainen fiilis, että joka sen saa tehtyä helpommaksi käyttää ja antaa parhaat valmiudet devaajille kehittää/päivittää ja levittää tuotteitaan vie voiton.

Mitään tehoihin pohjautuvaa graafisen loiston eroa tuskin noiden kahden välillä tullaan enää näkemään.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 32
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines