Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Metroid Prime 3: Corruption -julkaisu: 26.10.2007
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6]
Tulostusversio
Aihe: Metroid Prime 3: Corruption  (Luettu 32673 kertaa)
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #150 : 05.11.2007 20:34 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kolmaskin siemen ja sitä myöten sen loppubossi on nyt pistetty pazkaksi, lasissa n. 12,5 tuntia peliaikaa ja prosentteja 59.

Täytyy kyllä sanoa, että tuolla kolmannella planeetalla on ollut aivan törkeän hienoja hetkiä. Menevät jopa kaikkien aikojen ikimuistoisimpien listalle minun kokemuksissani. Asioita, joita en luullut Metroid-pelissä näkeväni, tuli vastaan ja ne olivat erittäin jännittäväksi tehtyjä. Eli kolmannen planeetan tapahtumia ja fiiliksiä sen bossista:

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Jaa-a, on vähän semmoinen tunne että seuraavat pari tuntia on vähän sellaista suvantovaihetta ja ehkä joidenkin puuttuvien itemien keräilyä. Ja muutenkin ajattelit mennä kiertämään Bryyossa ja SkyTownissa näillä uusilla pukupäivityksillä ja katsoa mitä kivaa niistä paikoista sitten löytyy. Josta tämän sitten 100% koittaisi läpäistä, aikaa on ennen Mariota kymmenisen päivää, joten eiköhän se hommaan riitä.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #151 : 05.11.2007 20:45 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Itse olen aika samoissa maisemissa kuin Ephram.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Ennen tätä ajattelin kuitenkin kerätä kaikki puuttuvat esineet ja yrittää skannailla kaikki mahdolliset jutut, mitä löydän ennen viimeistä etappia. Viimeisenkin Energy Tankin sain tuossa iltapäivällä ja muista itemeistä on 91/100, joten ei näiden keruuta viitsi enään keskenkään jättää...


« Viimeksi muokattu: 06.11.2007 19:54 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #152 : 06.11.2007 20:24 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Pamahti äsken läpi tämäkin peli ja ensimmäinen läpäisemäni Metroid-peli koskaan. Aivan loistava pelihän kyllä kyseessä. Kenties jopa parhain Wii-peleistäni.

Statseista sen verran että vaikeusasteena oli tuo Normal ja peli tuntui kyllä paikoin aika helpolta. Kerran vain onnistuin kuolemaan ja sekin oli korruptioon viimeisessä kentässä. Itemeistä tuli kerättyä 100% joten läpäisyprosenttikin on sen mukainen ja aikaa meni 16h 40min. Täydellisen lopun pääsin siis näkemään, josta lisää alla:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Seuraavaksi sitten vaikeammalla Hypermodella :)
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #153 : 06.11.2007 20:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tänään metsästelin vähän energy cellejä ja ohjuspäivityksiä. Jostain syystä Energy cell -jahti ei tunnu ollenkaan häiritsevältä, ei ollenkaan samalla kuin mitä temppeliavaimien haaliminen Metroid Prime 2:ssa. Tokihan Corruptionissa nuo cellit tuntuvat löytyvän melkein kaikki Samuksen matkan varrelta. Ja niitä jotka eivät löydy, niiden alueille on kiva palata uusien päivitysten kanssa kun löytää muutenkin kaikkea kivaa. Tämä "pakollinen paha", joka tuo pelikelloon taas muutaman lisätunnin, on tehty ihan hyvin kolmannessa Primessa.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #154 : 08.11.2007 22:20 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW No niin, läpihän tämä sitten napsahti. Tosin vain 81% tavaroista matkassa, ne uupuvat etsin myöhemmin kyllä.

Hirmuisen tyydyttävä seikkailu tämä kolmas Prime. Pelin rytmitys on hyvin lähellä täydellistä. Juuri kun on kyllästynyt samoihin maisemiin, peli heittää kehiin uutta planeettaa, joka eroaa aina selkeästi ulkoasultaan ja sielultaan edellisestä. Ihmeteltävää riittää siis hirmuisesti.  Tässä hieman koottuja mietteitä pelistä, eivät spoilaa.

- Metroid Prime 3 on todella upean näköinen peli, joka Wiin mittapuulla on ihan omissa kasteissaan. Varsinkin tarkat ja terävät tekstuurit (niiden tarkkuus tuplattiin aiemmista peleistä) ihastuttivat. Wiissä on potkua, mutta konsolista ei ole kovinkaan monesti yritetty saada paljonkaan irti. Toivottavasti 3rd partytkin ryhdistyisivät eivätkä syytäisi markkinoille pelkästään kalastussimuja nopean ja helpon rahan toivossa.
- MP3 on selkeästi helpompi peli kuin mitä edeltäjä ja myös selvästi Prime ykköstä iisimpi paketti. Pomoja lukuunottamatta taisin vain kerran loppupuolella mennä pahasti paniikkiin vähän energian vuoksi. Korruptoitunut en kertaakaan.  Noh, tämä vaikeustaso sopi kuitenkin minulle itselleni kuin nappi silmään enkä siitä rupea nyt yhtään valittamaan. 
- Audiopuoli pelissä on tiukkaa Metroid-laatua. Alkupuolella on kuitenkin selkeästi pelin paras tarjonta tällä osa-alueella, musiikin taso hieman laskee puolivälin jälkeen.  Esimerkiksi Bryyon musiikit ovat mahtavia, mutta parissa sen jälkeen tulevassa planeetassa ei enää samaa tasoa saavuteta, minun makuuni ainakaan.  Musiikillisesti Corruption ottaa kakkosesta selvän niskalenkin, mutta Prime ykkösen unohtamatonta soundtrackia se ei piekse. Kokonaisuus ei vain ole aivan yhtä hyvä.
- Jos vertauttaisin Prime-trilogian elokuvamaailmaan, olisi tämä hyvinkinl lähellä alkuperäistä Star Wars -trilogiaa. Tarkoitan, että ensimmäinen Star Wars oli aikoinaan todella merkittävä ja uutta luova leffa, Prime ykkönen taas oli vuonna 2002 teknisesti huikea saavutus, joka yksilöllisesti ja pieetillä rakennettujen maailmojen sekä ensimmäinen persoonan seikkailut uudelleen määrittävän pelitavan ansiosta nousi kriitikkojen lempilapseksi.  Ja ei liene myöskään hirveän vaikeaa löytää yhtymäkohtia Metroid Prime kakkosesta ja Empire Strike Backista; molemmat ovat trilogian keskimmäisiä osia ja huomattavasti ykköstä synkempiä tapauksia. Tosin, Empire Strike Back on paras SW-leffa, mutta Echoes ei ole paras MP-peli, joten tämä teoria ei sinänsä ole aivan käypä.  Corruption vertautuu taas Jedin paluuseen täysin kelvollisesti, sillä se on paljon ensimmäinen trilogian osan tapainen ja niiden teematkin ovat osittain vähän yhteneviä.
- Kontrollien puolesta täytyy sanoa, että ne ovat niin lähellä täydellistä kuin vain mahdollista. Pelaaminen on silkkaa nautintoa, tämän jälkeen tuntuu turhauttavalta palata dual analogeilla ohjattavien räiskintöjen pariin. Vaan olenko minä edes palaamassa? Enpä taida.  Kontrollit väkevöittävät myös immersiota paljon enemmän kuin ensialkuun edes luulisi. Tunne, että on osa pelimaailmaa ja itse Samuksen visiirin takana, vahvistuu paljon.
- Miellyin kovasti tapaan miten Corruption rikkoi monelta osin perinteistä Metroid-kaavaa. Kuka on määrittänyt, että kaikkien Metroid-pelien on seurattava niitä tiettyjä sääntöjä orjallisesti, jotka on sarjan ensimmäisten pelien toimesta asetettu? Tarkoitan, että tietyt asiat täytyy pitää ennallaan jotta perustunnelma kyetään säilyttämään, mutta se ei poista mahdollisuutta lisäillä sellaisia juttuja joita ei ennen pelisarjassa olla nähty. Corruption onnistuu tässä mainiosti.  Minun makuuni uusia elementtejä ja asioita olisi saanut tulla vastaan enemmänkin. 


Metroid Prime 3: Corruption on todella hyvä peli, joka reilulla kädellä voittaa sarjan edellisen osan.  Taistelu Prime1:n kanssa on sitten jo paljon tiukempi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jopa näiden "Prime 1 oli uskomaton vuonna 2002" -etujen jälkeen Corruption on sittenkin minulle itselleni mieluisampi peli, joten sen julistan voittajaksi.  Sen rytmitys ja vaihtelu sekä yllätykset upposivat minuun kuin se kuuluisa kuuma veitsi voihin. Puhumattakaan siitä, että kontrollien puolesta tämä on niin paljon kahta aiempaa edellä. MP3 on peli, jonka olisi syytä löytyä jokaiselta sellaiselta Wii-omistajalta, jolle uppoavat parhaiten suuren mittakaavan seikkailut.

Olo on hieman haikea. Koska näemme Samuksen seuraavan kerran Nintendon pääkonsolilla?



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #155 : 29.11.2007 19:58 »
tuhis Vieras Mie oon pitemmän aikaa haaveillut Metroidista tyyliin Final Fantasy Tactics. On semmoiset tunnelmat, että on jotain tullut jo mussuteltua tästä Pelaajaboardeilla, mutta vaikken olekaan mikään HC-skifisti, olisi se mielenkiintoista säätämistä jos esimerkiksi variasuitin toimintaominaisuuksissa täytyisi ottaa huomioon voimantuotto ja pystyisi kustomoimaan hyvin pitkälti sitä mitkä aseet, suojat tai erikoisvälineet toimisivat ja millä teholla, ja mitkä jäisivät sitten pois käytöstä tai olisivat heikompia. Taisteluissa pystyisi tietyssä mielessä buuttamaan puvun joka siirtäisi virransyötön toisenlaisiin asetuksiin, ikäänkuin stancen vaihto jos vastassa on tietyntyyppistä pököä johon ei aseet tehoakaan ja tarvitaan ylimääräistä juissia suojiin.

Siitä olen myös (sairas kun olen) haaveillut, että Samus olisi rampautunut ja ties mitä, ja tämä Chozojen pyjama antaisi sitten tarkoitusta elämälle, mutta koettelisi myös vakaumusta ja ajaisi pohdiskeluihin sellaisten asioiden parissa, kuin että miksi juuri minä menisin minnekään kettään jelppimään. Samuksen normiluukkia olen vihanut aina melko antaumuksella.

Hieman erilaista Metroidia kaipaisin. Kenties vakavampaa ja haluaisin nähdä tämän DS:llä, syystä tai toisesta. MP3 oli ihan toimiva, muttei mielestäni poikkeuksellinen miltään osa-alueelta. Sain mitä odotin ja olen kyllä ihan tyytyväinen.

Löytyi tämmöinen piisintynkä jonka olin joskus tehtaillut, mielessä jonkinasteinen Samuksen yksinäisyys ja loputtoman avaruuden paino ynnä kylmyys.

http://files-upload.com/files/649303/portents.mp3
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #156 : 19.12.2007 20:54 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kiire kirjoitella joten tässäpä tulee.

99& läpi tässä viikko sitten ja pitääpä etsiä se viimeinen prossa jostain.

Peli oli hyvä, mutta jälkeenpäin tarkasteltuna se huonoin Prime. Huono on toki vähän voimakas sana, mutta nuo juonikuviot ja planeetalta toiselle lentäminen eivät tuoneet mitään hyvää peliin vaan päinvastoin mystisyys haalistui suuresti. Muut hunterit olivat turhia joskin ihan kivoja lopareita.

Pelaaminen oli sujuvaa ja uusi ohjaus oli bueno. Vaikeustaso oli vedetty niin alas, että Veteran oli käytännössä normal ja säälin porukkaa joka pelasi pelin helpommalla tasolla. Ei meinaan haastetta liiaksi löytynyt.

Lisääntynyt taistelu ei myöskään ollut järin jännää ja puzzleilla ei peli juhlinut. Oikeastaan Corruptionin parhaat puolet nähtiin jo edellisissä osissa, eli musat, seikkailu ja hienot maisemat.

Kohtasin myös pelissä aika suuren bugin, eli siellä emoaluksessa tuleva lonkero metroid kuoli yhdestä osumasta. Jännä juttu kyllä.

Niin ja samuksen ruma näkyi jo alussa!! Ei näin. Loppukin oli aika töksähtävä.



Ysin peli.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #157 : 19.12.2007 21:12 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili

Kohtasin myös pelissä aika suuren bugin, eli siellä emoaluksessa tuleva lonkero metroid kuoli yhdestä osumasta. Jännä juttu kyllä.


Spoileri (osoita katsoaksesi)

tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #158 : 21.12.2007 16:54 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili

Kohtasin myös pelissä aika suuren bugin, eli siellä emoaluksessa tuleva lonkero metroid kuoli yhdestä osumasta. Jännä juttu kyllä.


Spoileri (osoita katsoaksesi)



Ahaa siis mulla kävi vaan älytön munkki, sillä minulla ei ollut tuota visoria päällä.
Lainaus
^Samuksen ruma?

 :lol:

...naama.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #159 : 02.01.2008 13:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili *pientä spoilagee




Dodiin 100% läpi ja yhden vitun ohjuspäkin jälkeen, jota en älynnyt etsiä kun luulin, että 250 on maksimi ja en edes huomannut sitä x/x item-lukemaa valikoissa :rollaus: Tulipahan skannailtua kaikki mahdollinen...

Pienen tauon jälkeen pelin miljöö kyllä vakuutti varsinkin kun kaikki kolkat tuli nuuskittua. Piraattien kotipesä oli visuaalisesti upea vaikkakin jätti hieman toivomisen varaa tekemisen puolella. Lopari oli vielä tylsempi tapaus kuin ensikerralla pelatessa. Ei paljoa oikeasti kiinnosta taistella jonkun tylsän leijuvan pään kanssa kun kolme Primeä ollaan Dark Samusta jahdattu. Ihme sähläystä...

Secret Ending oli totutun mysteerinen, tosin eikai se alus ollut se jäämiehen purkki ? Vähän oli samaa näköä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #160 : 02.01.2008 18:49 »
Pyramidhead Vieras
Secret Ending oli totutun mysteerinen

Spoileri (osoita katsoaksesi)


« Viimeksi muokattu: 02.01.2008 18:57 kirjoittanut Pyramidhead »
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #161 : 03.01.2008 16:59 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Secret Ending oli totutun mysteerinen

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Valaise minua, en ole läpäissyt Huntersia.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #162 : 03.01.2008 22:21 »
Pyramidhead Vieras
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Juurikin näin. Ainakin siltä vahvasti vaikuttaisi.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #163 : 04.01.2008 08:15 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tylsää :(
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #164 : 28.06.2008 12:43 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Cdonista kun halvalla sai niin tuli ostettua, sen jäärunkun Bryyossa sain eilen niitattua. Ei kyllä vielä ole vakuuttanut, kaikki tuntuu niin tylsältä MP1seen verrattuna. Alku ja sen dialogit oli niin huonoja että itketti. Jospa tähän vielä tulisi sitä seikkailun tuntua, ja ehkä mielenkiintoisia planeettoja ja bossejakin..
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #165 : 28.06.2008 13:09 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jep alku ei ole pelin parasta antia. Mutta seuraava "planeetta" on hyvä ja hieno ja siellä on hyvät popit. Ja odota vaan niitä "oikeita" pomoja, minuun ne tekivät ainakin vaikutuksen. Olipa yksi jopa hulluudessaan ehkä yksi sarjan parhaista.

Nuo bounty hunterit on kaikki aika tylsiä tapettavia :/

Niin ja lopari on paskin ikinä :/
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #166 : 28.06.2008 14:02 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Juu, oon vielä ihan optimistinen pelin suhteen ja on tuossa Bryyossakin ollut jo pari hyvää hetkeä.. Alottaessa tuli vaan sellanen ''ei tää voi olla näin paska'' -fiilis.  :lol:

Edit: Ja harmi, että se eristyneisyys ja yksinäisyys on tavallaan dumpattu, mielestäni olisi roimasti mielenkiintoisempaa jos dialogia ei olisi sanaakaan koko pelissä. Ei vaan sovi Metroid Primen tyyliin, ja laimentaa tunnelmaa melko paljon.
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #167 : 30.06.2008 21:31 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili MP3:C on kyllä aika hyvä peli, mutta siitä kyllä huomaa sen että Retro on käytännössä tehnyt samaa peliä kuusi vuotta putkeen. Tietynlainen väsyneisyys alkaa jo pilkistää.
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #168 : 30.06.2008 21:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kid Icarus Wiissä Retro pääsee taas leikkimään uudella konseptilla...  ;)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #169 : 30.06.2008 22:11 »
Pyramidhead Vieras Eiköhän se Icarus tule Factor 5:ltä.
tallennettu
Re: Metroid Prime 3: Corruption « Vastaus #170 : 12.07.2008 01:12 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Olen taas pelannut yli puolen vuoden tauon jälkeen parina iltana tunnin parin sessiot, ja on tämä vaan jännä peli. Peli on ärsyttävän putkimainen aiempiin pelaamiini osiin nähden, enkä erityisemmin syty aluksella pelleilyyn oikeastaan missään muodossa. Pelimaailma ei tunnu tarpeeksi yhtenäiseltä. Silloin, kun nämä asiat unohtuvat ja alkaa vähitellen pääsemään Metroid-fiilikseen, onnistuu peli pudottamaan sen taas nolliin naisäänen alkaessa sepustamaan seuraavaa tehtävää. Echoesin bähäinen dialogi vielä meni, mutta Corruptionissa se pistää vain ja ainoastaan vituttamaan.

En tiedä miten kuvailla sitä typertyneisyyttä, kun tänään pääsin uuteen huoneeseen, jossa tarvittiin ensimmäistä kertaa screw attackia, ja ennen kuin olin edes päässyt itse huonetta tutkimaan, miesääni muistutti miten joudun ehkä palaamaan jo läpi pelatuille alueille sittemin saatujen tavaroiden kanssa, että pääsisin eteenpäin. Ihanko totta?? Tosin pitäisi ehkä olla kiitollinen, että jatkuvasti neuvotaan ja annetaan uusia tehtäviä, sillä näin peli etenee jatkuvasti, eikä pahoja jumiin jäämisiä juuri tule. Putkimaista maailmaa, josta löytyy aiempaa vähemmän salaisuuksia, olisi näet varsin tylsä tutkia. Graafisesti peli on sentään hieno, vaikka bloomia onkin käytetty aivan liikaa aivan liian usein. Monesti olen halunnut päästä nopeasti eteenpäin, ettei joutuisi tiettyjä alueita ja paikkoja (etenkin Bryyossa) katselemaan. Sky Town on onneksi poikkeus, ja näyttää aivan mahtavalta. Etenkin ulkotilat ovat sellaista silmäkarkkia että.

Hyvä peli kyseessä kumminkin, ja varmasti tulen jossakin vaiheessa pelaamaan läpi. Itselleni metroidit ovat kumminkin etenkin fiilistelypelejä, ja valitettavasti Corruptionista löytyy pahojakin fiiliksen rikkojia. Kertaakaan ei pelin kanssa ole ollut yhtää hyvää fiilistä mitä ensimmäisen Primen, Echoesin tai Super Metroidin kanssa on ollut. Tokihan pelejä saa ja pitää uudistaa. Joskus siinä onnistutaan, joskus ei. Minulle Corruption on tässä suhteessa epäonnistuminen.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines