Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 [5]
Tulostusversio
Aihe: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  (Luettu 49335 kertaa)
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #120 : 20.09.2015 13:49 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Kannattaa muuten kuunnella niitä kasetteja, melko iso osa juonesta käydään niiden kautta.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #121 : 20.09.2015 14:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Kannattaa muuten kuunnella niitä kasetteja, melko iso osa juonesta käydään niiden kautta.

Toki, mutta niiden määrä on silti vain murto-osa edellisten pelien codec-keskusteluista. Sinällään nerokas idea saada Milleriltä spiikkiä painamalla R1 pelin aikana menee ihan hukkaan kun mitään sisältöä ei ole tarpeeksi.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #122 : 24.09.2015 11:12 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Kaikkia Oddseja vastaan ostin MGSV:n. Täytyy myöntää että MGS-peliksi tämä on yllättävän hyvä. En ole vasta kuin 7 ensimmäistä päätehtävää pelannut ja saman verran side-ops, mutta ainakin alkuun on ihan hyvin maistunut. Parasta on ollut se, että vaikka hiippailu ei mene ihan 100% putkeen, niin ei tarvitse alkaa ottamaan restart vaan tilanteesta selvää silti jotenkin. Aikaisemmissa peleissä oli aina tunne, että on pakko päästä ilman hälyjä kaikki läpi. Toki aikaisempien pelien paskuushan johtui ihan muista tekijöistä.

Toisaalta nyt alkaa jo huomaamaan, että oma pelityyli menee aina saman kaavan mukaan. Paljon vaikuttaisi olevan vaihtoehtoja ja kikkailua, mutta tuleeko noita oikeasti koskaan käytettyä? Hieno yksityiskohta on, että voit piiloutua vessaan ja soittaa kasettia, jossa ripuli raikaa. Toinen juttu on, että tuleeko koskaan käytettyä? Nämä ei ehkä sinänsä ole pelin ongelmia, vaan yleisesti pelaamiseen liittyvää asiaa. Jos pelaajalle annetaan vapaus mennä tehtävä läpi miten hän haluaa, se vaatii tietenkin pelaajalta tietyn oman tavoitteen. En tiedä jaksanko pelata tehtäviä uudelleen läpi, että saisi esim. Perfect Stealth bonuksen. Silloin voisi olla, että pitäisi käyttää paljon eri kikkoja mitä peli tarjoaa. Nyt tehtävät ovat menneet melkolailla samaa kaavaa: hämää vihu sivummalle, taju kankaalle ja ilmapallolla pois.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #123 : 24.09.2015 11:29 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Nyt kun olen sulatellut MGSV:tä, on varmaan aika sanoa, ettei tämä ollutkaan se vuoden peli itselleni. Todella hyvä peli tämä on ja nautin jokaisesta hetkestä pelin parissa, mutta ikävä kyllä Bloodborne on lopulta vienyt itselläni aika kevyesti sen vuoden peli -tittelin itselleen. Kyseessä on jopa yksi parhaimmista peleistä mitä olen pelannut.

Paremmuusjärjestykseni kaikista sarjan pääpeleistä taitaa olla nyt tällainen:

1. Metal Gear Solid
2. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
3. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
4. Metal Gear 2: Solid Snake
5. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain & Ground Zeroes
6. Metal Gear Solid: Peace Walker & Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
7. Metal Gear

Kaikki nuo ovat itselleni 10/10-pelejä (paitsi ihan ensimmäinen MSX:n Metal Gear, joka sekin on kyllä ihan ok), mutta MGS:t 1-3 ja MG2 ehdottomasti ne nautinnollisimmat. Niitä ei vain päihitä mikään.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #124 : 15.10.2015 14:11 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Sanokaas mitä voi tehdä nukkuville vartijoille? Sellaiset jotka vetelevät sikeitä ihan omasta tahdostaan. En ole keksinyt muuta kuin joko ampua tai potkaista hereille. Pelissä missä voit soittaa kakka-ääniä sisältävää nauhaa vessassa välttyäkseen vartijan kiinnostukselta, ei voi napata nukkuvia äijiä tajuttomaksi.

Ihan hyvä peli tämä on ollut vaikka ei missään nimessä 10/10 arvosanaa ansaitse. Ehkä 8½ antaisin kouluarvosanana. Ihan hyvin kun miettii, että aiemmat osat olivat parhaimmillaan 6-7 paikkeilla. Kolme isoa plussaa pitää mainita tärkeysjärjestykssä:

1. Ei David Hayteria
2. Välipätkiä on niin vähän, ettei Kojiman ADHD-kameraohjauksesta joudu kärsimään kovinkaan paljoa.
3. Ohjaus on kohdillaan. Ei vaikuta enää apinan suunnitelemalta.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #125 : 19.10.2015 16:14 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Jotain +30h takana ja alkaa kyllä todenteolla puuduttamaan tämä peli. Joka saatanan tehtävä on identtinen edellisen kanssa. Kaikki alueet näyttävät samalta. Juonessa ei ole taaskaan päätä eikä häntää. Bossit ovat kaikki paskaa. Motherbasen kanssa kikkailu alkaa lähinnä käymään hermoille. Aseiden päivittäminen vaatii aivan älytöntä grindausta, mikä on turhaa koska pelissä on turha ampua muuta kuin pääosumia, mihin soveltuu mikä tahansa ase äänenvaimentimella.

Ja miksi ihmeessä jokaisen tehtävän alussa pitää spoilata, mitä vastuksia sieltä on tulossa? Ilmeisesti vain siksi, että Kojima saa nimensä ruutuun sata kertaa pelin aikana. Äijällä on 100 miljoonan budjetti ja lopputuloksena on kaksi valtavaa, täysin identtistä pelialuetta ja sata samanlaista tehtävää. Rockyn mainitsema ADHD-kameraohjauskin on lähinnä surkuhupaisaa katsottavaa. Ohjaisi vaikka oikean elokuvan, niin voisi sitten katsella sitä yksin ja runkata päälleen samalla.

Pelimoottori ja pelattavuus ovat edelleen parasta ikinä, mutta sillä ei paljoa juhlita, jos pelin rytmitys on näin surkea. Saa nähdä jaksanko vääntää tätä edes läpi.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #126 : 22.10.2015 16:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Voi helvetti tota SKULL-ryhmää. :lol: Joka kerta kun noita rasittavia kusipäitä kierrätetään uudelleen, tekisi mieli viskoa ohjain seinään. Vieläkään en ymmärrä, mitä noita vastaan pitää edes tehdä. Miljoona eri energiapalkkia, jotka väheneävät epämääräisesti, jos ollenkaan. Joskus nuo kuolevat parilla singon panoksella, joskus saa ampua toistakymmentä, eikä mitään tapahdu. Kaiken kruunaa tuo raivostuttava ympäriinsä warppailu, pyssyillä selkään ruippiminen, kivenlohkareiden heittely, zombieukot ym. paska.

Surkeimpia vastustajia, joita olen ikinä missään pelissä kohdannut.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #127 : 22.10.2015 17:24 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Voi helvetti tota SKULL-ryhmää. :lol: Joka kerta kun noita rasittavia kusipäitä kierrätetään uudelleen, tekisi mieli viskoa ohjain seinään. Vieläkään en ymmärrä, mitä noita vastaan pitää edes tehdä. Miljoona eri energiapalkkia, jotka väheneävät epämääräisesti, jos ollenkaan. Joskus nuo kuolevat parilla singon panoksella, joskus saa ampua toistakymmentä, eikä mitään tapahdu. Kaiken kruunaa tuo raivostuttava ympäriinsä warppailu, pyssyillä selkään ruippiminen, kivenlohkareiden heittely, zombieukot ym. paska.

Surkeimpia vastustajia, joita olen ikinä missään pelissä kohdannut.

Itse pitäisi tapella niitä Zombie-snipu-muijia vastaan. Ekalla kerralla menin ihan perus kamoilla ja kuolin. Toista kertaa en ole vielä jaksanut kokeilla. Pitäiskö mennä D-Walkerilla ja chaingunilla. Viimeksi ainakin kaatui ne perus-skull ukkelit sillä.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #128 : 22.10.2015 17:45 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili ^ Jos et koita kaikkia tehtävien objectiveja suorittaa niin senkus vaan hiivit niiden ohi.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #129 : 22.10.2015 18:03 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Voi helvetti tota SKULL-ryhmää. :lol: Joka kerta kun noita rasittavia kusipäitä kierrätetään uudelleen, tekisi mieli viskoa ohjain seinään. Vieläkään en ymmärrä, mitä noita vastaan pitää edes tehdä. Miljoona eri energiapalkkia, jotka väheneävät epämääräisesti, jos ollenkaan. Joskus nuo kuolevat parilla singon panoksella, joskus saa ampua toistakymmentä, eikä mitään tapahdu. Kaiken kruunaa tuo raivostuttava ympäriinsä warppailu, pyssyillä selkään ruippiminen, kivenlohkareiden heittely, zombieukot ym. paska.

Surkeimpia vastustajia, joita olen ikinä missään pelissä kohdannut.

Itse pitäisi tapella niitä Zombie-snipu-muijia vastaan. Ekalla kerralla menin ihan perus kamoilla ja kuolin. Toista kertaa en ole vielä jaksanut kokeilla. Pitäiskö mennä D-Walkerilla ja chaingunilla. Viimeksi ainakin kaatui ne perus-skull ukkelit sillä.

Mä otin vaan ihan reteesti tankin käyttöön niitä snipuja vastaan :lol:
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #130 : 05.11.2015 15:18 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili On kyllä kammottavaa sillisalaattia tämä peli, ei herranjestas sentään. Vedin läpi tehtävän 42...

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Skippasin taas kaikki välivideot, koska eihän noissa ole ollut pitkään aikaan enää mitään järkeä. Laitetaan juonta eteenpäin vievät uudet tehtävät ja sitten nämä vanhoja tehtäviä kierrättävät paskat sekaisin. En enää tiedä, mitkä välivideot ovat uusia ja mitkä vanhoja. Äly hoi, olisiko ehkä kannattanut tehdä pelistä vähän pienempi jo suunnittelupöydällä, ettei tarvi sitten lopussa parsia keskeneräistä paskaa kokoon väkisin nollabudjetilla.

Mutta niin, mitäs helvettiä tässä nyt pitää tehdä, kun kaikki 42 tehtävää on vedetty läpi? Yhtään uutta tehtävää ei avautunut. Älkää nyt sanoko, että kaikki noi sivutehtävätkin pitää jyystää läpi (olen kyllä vetänyt kaikki keltaisella merkityt sivutehtävät läpi)...
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #131 : 05.11.2015 15:48 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Jotain sideopseja siinä piti kai tehdä. Mulla aukes ihan itestään niin en tiedä mikä sen unlockkaa. Eikä niitä kaikkia mulkkupäätehtäviä olisi tarvinut tehdä. Ite skippasin parit mulkun näköiset lopussa ihan suosiolla.
tallennettu
Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain « Vastaus #132 : 06.11.2015 09:08 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo eipä tätä ole jaksanut pelata. Ground Zeroes oli parempi peli. Itse tykkään pelisarjan tarinasta paljonkin, joten sen totaalinen puuttuminen/paskuus pääsi yllättämään. Tärkein, eli codec keskustelut loistavat poissaolollaan (kassut vähän paikkaavat, mutta niitä ei ole tarpeeksi).

Hyvä vaan, että sarja loppuu (?) tähän sillä Kojima menetti otteensa kolmosen jälkeen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines