Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots -julkaisu: 12.06.2008
Sivuja: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19
Tulostusversio
Aihe: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots  (Luettu 127773 kertaa)
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #480 : 13.06.2008 14:48 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW En ole päässyt Vamppiin, mutta tuli vaan yhtäkkiä mieleen aika jolloin ei ollut internetiä. Että Nintendo-lehdestä piti parin kuukauden viiveellä kysyä vinkkejä peliin, jos ei jostain päässyt. Ja nyt kun on maailmanlaajuinen julkaisu pelillä, niin mitään FAQeja ei vielä ole yhden päivän jälkeen olemassa. Dark ages. :P
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #481 : 13.06.2008 16:11 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Kyllä tässä fiilistä on, varsinkin kun yöllä mättää.

Spoilereita ekasta bossista:

Spoileri (osoita katsoaksesi)
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #482 : 13.06.2008 16:57 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili IGN:ltä täysi kymppi:

http://ps3.ign.com/articles/881/881472p1.html
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #483 : 13.06.2008 19:42 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili
Onkos kukaan päässyt jo
Spoileri (osoita katsoaksesi)
asti? Miten helvetissä saan sen kylmäksi? Nousee vaan ylös heti kun kuolee.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #484 : 13.06.2008 19:50 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Just, just... Ilmeisesti heidän arvoasteikkonsa muuttui juuri ennen GTA:n julkaisua.


Noh, peliä tuli kuitenkin pelattua Octopussyyn asti. Oli kyllä surkea ninja/mantis-klooni, joka on aivan yhtä huonosti liimattu peliin kuin Cobra-yksikkö Big Bossia lukuun ottamatta. Jossain norjalaiskylässä asunut pikkutyttö, joka joutui nirhaamaan perheensä ja nauramaan samaan aikaan, minkä seurauksena hänestä tuli mustekalan mustetta kuseva friikki. Kerrotaan tämä pelaajalle ja siirrytään seuraavan bossiin.

Edelleen ottaa myös päähän tämä sotakonsepti. Tuntuu, että Kojima on yrittänyt väkisin keksiä jonkun uuden jutun peliin. Ideana hyvä (ja käytännössä MGO:ssa), mutta kun ne pelialuelaatikot on täynnä skripatusti jostain nurkasta tai heti loading-ruudun jälkeen tulevia vihollisryhmiä ja täysin vastoin logiikkaa toimivaa peliälyä (omg, joku viiksimies on tuolla helvetin kaukana jossain sivulla, mennään koko vitun kööri sinne räiskimään, vaikka oltiin just sotimassa tota vastapuolta vastaan), niin hommasta menee nopeasti maku.

"Stealth, action, or balanced play: the choice is yours in how you explore this MGS world." Vitut, IGN. Räiskiminen pelissä on täysin tunnotonta, eikä peli tunnu miltään ryssimällä. Haluan sitä taktista vakoilutoimintaa, en räiskintää, johon peli kaikin tavoin tähtää.

Taas kyynistä valitusta, älkää te pelistä nauttivat välittäkö. :P
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #485 : 13.06.2008 21:27 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Peli kaikin tavoin tähtää? Ipodin podcastissakin kehottavat pelaamaan sneakynä. En ymmärrä tätä, ei se tähtää yhtään minnekään, vaan pelaaja saa itse päättää miten peliä lähestyy. Itse olen ainakin alusta asti hiiviskellyt 90 prosenttia ja se on helvetin viihdyttävää.

Peli on kyllä kieltämättä liian helppo näillä vaikeusasteilla, mutta kyllä sekin korjaantuu aivan varmasti uusintakerroilla vaikeimmilla tasoilla.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #486 : 13.06.2008 22:21 »
Pyramidhead Vieras MGS:t ovat aina olleet aivan liian helppoja pienimmillä vaikeusasteilla. Varmaan johtuu siitä, että pyritään välttämään osan turhautuminen hiiviskelyyn. Onneksi vaikeusasteita löytyykin sitten haastavaan asti.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #487 : 13.06.2008 23:15 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Peli kaikin tavoin tähtää? Ipodin podcastissakin kehottavat pelaamaan sneakynä. En ymmärrä tätä, ei se tähtää yhtään minnekään, vaan pelaaja saa itse päättää miten peliä lähestyy. Itse olen ainakin alusta asti hiiviskellyt 90 prosenttia ja se on helvetin viihdyttävää.

Enemmän (tappavia) aseita kuin ydessäkään räiskintäpelissä miesmuistiin? Enemmän vihollisia, joita varoa? Gekot (jotka tosin pikaisen kohtaamisen perusteella osaavat jo tehdä kipeää, eli näitä pitää varmaan oikeasti varoa), kopterit, tankit?

Kaikkein tärkeimpänä räiskinnän helppous. On oikeasti paljon helpompaa vain ottaa se alertti samantien ja räiskiä viholliset matalaksi ja etsiä tie seuraavalle alueelle, kuin möyriä maassa tuntikaupalla ja päräyttää alertti soimaan juuri kun se oikea tie löytyy kolmen blockatun reitin jälkeen. 

Voi olla, että Normalilla hiippailu on helpompaa, mutta itselleni se ainakin tuottaa Hardilla hankaluuksia, kun taas räiskintä ei. Toki sitä voisi trial and error -tyylillä muistella jokaisen partion ilmaantumiset kussakin kohdassa, mutta ei ole maksanut vaivaa.


Mutta kyllä minä tämän aion pelata läpi mahdollisimman hyvällä rankilla. Ehken vain vielä osaa (perkeleen old school -tutkan puute ;)).


Niin ja ettei mene taas pelkäksi ininäksi, niin pitää kyllä vielä kerran hehkuttaa pelimoottoria. Siis voi Jeesus, miten hyvältä peli näyttää! Väitän tosissani, ettei tältä planeetalta löydy, Crysistä lukuun ottamatta, tätä hienompaa peliä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #488 : 13.06.2008 23:27 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mutta ei se aseiden määrä tai vihollisten tulivoima muuta sitä faktaa mihinkään, että pelin voi pelata läpi tappamatta yhtäkään rivivihollista. Se on aivan lähestymistavasta kiinni.

Ja olen sitä mieltä, että räiskimällä on aina ollut helpompi edetä, ei vain nelosessa. Hiippailu on kuitenkin paljon hauskempaa ja palkitsevampaa, vaikka kyllä räiskinnälläkin puolensa on, sen verran hienosti rekyyli ja fiilis aseilla ampuessa on toteutettu.

Lainaus käyttäjältä: Pyramidhead
MGS:t ovat aina olleet aivan liian helppoja pienimmillä vaikeusasteilla. Varmaan johtuu siitä, että pyritään välttämään osan turhautuminen hiiviskelyyn. Onneksi vaikeusasteita löytyykin sitten haastavaan asti.

Totta. Ja osittain siksi valitsinkin tuon toiseksi vaikeimman valittavissa olevan, koska vaikka tykkäänkin haasteesta, oli eka pelikerta jotenkin sellanen, että ennemmin vaan haluaa kokea pelin tunnelman ja juonen ilman turhautumisia ja vasta seuraavilla pelikerroilla hakee sen todellisen haasteen.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #489 : 14.06.2008 00:29 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Pelasin pelin juuri lävitse. Uskomattoman upea lopetus ja juuri sellainen kuin toivoinkin :) En ihan itkeä pillittänyt, mutta pitää sanoa että parissa kohtaa kyllä silmäkulmat kostuivat.

Varsinkin lopputekstien välissä tarjoiltu "ylläri" oli sitä tasoa, että oksat pois  :o Kyseistä kohtausta olin koko pelin ajan toivonut, joten olin erittäin tyytyväinen.

No mutta, ehkä sitä aloittaisi nyt uudelleen pelaamisen. Ja tällä kertaa yritän hiippailla enemmän ja löytää uupuvat musiikkikappaleet sun muut :)


« Viimeksi muokattu: 14.06.2008 00:36 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #490 : 14.06.2008 00:54 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili Läpi meni tänään alkuillasta ja pakko sanoa, että oli huikein pelikokemus aikoihin. En pistä spoilertageja koko tekstiin, vaan käsittelen yleisesti pelin luonnetta ja sen jättämiä tunnelmia. Jos pelottaa niin älä lue enempää.

Ensimmäiseksi sanotaan, että juuri audiovisuaalinen toteutus teki pelistä niin vaikuttavan tapauksen. Jokainen vähänkin isompi kohtaaminen paloi verkkokalvolle varmaan ikiajoiksi ja unohtumattomia hetkiä oli aivan helkkarin monta. Sanoisin, että reilusti enemmän kuin Snake Eaterissa.

Juonipuoli oli sitten pikkuinen letdown. Siis aivan käsittämättömiä käänteitä oli mukana reilusti, mutta jotenkin jäin kaipaamaan vähän enemmän suurimpien paljastusten kanssa. Kojima on selvästi hillinnyt itseään SoL-ajoista ja keskittynyt enemmän hahmojen kanssakäymiseen (saippuaa). Tässä kun nyt on muutama vuosi tullut pyöriteltyä näitä tapahtumia mielessään etukäteen niin pakostahan siinä käy niin, että oma mielikuvitus lyö vähän yhteen Kojiman visioiden kanssa. Muutaman kerran sai huutaa mielessään "MÄ ARVASIN TON NIIN" ja niin edelleen. Tyytyväinen maku jäi kuitenkin suuhun. Kerrankin suurin osa stoorista hoidetaan cutsceneillä eikä codec-pölinöillä joita löytyi yllättävän vähän. Juuston kanssa ei oltu säästelty ja parissa kohdassa joutui vähän irvistelemään, mutta eipä tämä mitenkään haitannut. Kai se kuuluu vaan tähän sarjaan.

Itse pelimekaanikka petrasi minusta kolmosesta aika reippaasti, kun valikoissa ei tarvinutkaan sitten kokoajan rampata (vaikka siihenkin annettiin mahdollisuus), vaan Octocamo hoiti homman mukavan automaattisesti juuri niin kuin toivoinkin. Reppu pisti jälleen vähän vituttamaan, vaikka noilla määrillä erilaisia itemejä MGS1-2 systeemissä ei varmaan olisi mitään järkeä ollut. Solid Normal tuntui olevan ihan sopiva vaikeusaste, sillä muutaman kerran ehdin pelin aikana delailemaankin (vaikka bossit olivat ylihelppoja läpihuutojuttuja).

Kaikenkaikkiaan aika tyhjentynyt fiilis. Uusi läpipeluu olisi paikallaan, mutta vielä ei vaan pysty. Ehkä muutaman päivän tauko, vaikka Ninja Gaidenin parissa tekisi terää ennen pelin ääreen palaamista. MGO:han on myös vielä kokonaan testaamatta. Joka tapauksessa Guns of the Patriots tappelee helposti tämän genin parhaan pelin paikasta.

Niin silmäkulma kostui ainoastaan
Spoileri (osoita katsoaksesi)

tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #491 : 14.06.2008 01:40 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Oli kyllä surkea ninja/mantis-klooni, joka on aivan yhtä huonosti liimattu peliin kuin Cobra-yksikkö Big Bossia lukuun ottamatta...

Lol no ei. Minusta ainakin esteettisesti Cobra unit sopi peliin kuin nakki silmään ja old-school fiilis oli heti Painista asti käsillä. Kyllä Snake Eaterissa on sarjan parhaat bossit kevyesti. Siis pelin huonoinkin bossi on parempi kuin muiden parhaat. Toki normalilla siitä ei saa mitään hajua, mutta valikostahan niitä voi heti "special conditionilla" testata. Suosittelen. Ja mitä juoneen liittymiseen tulee niin eihän Cobra unitista edes mitään kerrottu pelin aikana? Se oli vain jäännös menneisyydestä...



Ja ihan samat ininän aiheet kuin Scarfilla. Miksi laittaa peli täyteen aseita ja vempaimia kun ei niistä saa kuitenkaan mitään feedbackkia. Viholliset ovat ihan yhtä tyhmiä kuin PS1 Solidissa ja se loputon spawnaus on jotain täysin käsittämätöntä. Olisivat vaikka satsanneet kenttäsuunnitteluun ne alkuvideoiden miljoona-budjetit :rollaus:

Enkä voi ymmärtää grafiikoiden hehkuttamista kyllä millään. Varsinkin Act kakkosen alku oli melko surkuhupaisaa ja rehellisesti jo lähellä Snake Eateria. Itseasiassa kasvusto taisi olla yksinkertaisempaa kun ruohot kasvoivat jossain identtisissä tupoissa. Mulle on sillä tekniikalla ihan sama kunhan artti pelaa, mutta panee kyllä välillä ihmettelemään, että mihin vittuun se Kojima on sen 50 gigaa käyttänyt? Ei ainakaan grafiikkaan ja tekoälyyn...


Jees mutta lopullinen tuomio vasta kun peli on läpi. Tässä vaiheessa vain tuntuu, että Kojima todellakin halusi tehdä pelistä paljon avoimemman ja se läppä eri sodan osapuolistakin kariutui sitten teknisiin rajoituksiin. Tekoäly on edelleen se suurin pettymys, sillä jättimäisellä arsenaalilla olisi ehkä jaksanut leikkiäkin jos vastukset olisivat muutakin kuin ajoittain liikkuvia maalitauluja.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #492 : 14.06.2008 01:51 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Zoukka, sun kannattaa selvästi keskittyä vaan retroilemaan ja pelailemaan jotain vanhoja suosikkeja uudestaan ja uudestaan. :lol:
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #493 : 14.06.2008 04:41 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 943 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
mihin vittuun se Kojima on sen 50 gigaa käyttänyt? Ei ainakaan grafiikkaan ja tekoälyyn...
Ääniin kai sitten, jos on edes käyttänyt 50 gigaa. Taitaa olla vaan mainospuhetta.

Enpä ole vielä päässyt testaamaan itse peliä. Tänään pitää mennä käymään Nagoyan "akihabarassa" ja jos sieltä joku demo-kone löytyisi niin voisin vähän kokeilla. Videoiden perusteella tuo tekoäly kyllä vaikuttaa extrapaskalta.
Play-Asia
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #494 : 14.06.2008 04:48 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Ääniin kai sitten, jos on edes käyttänyt 50 gigaa. Taitaa olla vaan mainospuhetta.

Jep, levyllä ei ole "kuin" 29,9 gigaa tavaraa. Jossain oli katsottu.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #495 : 14.06.2008 09:47 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Kauan jengillä on mennyt tämän läpäisyyn? Jossain kerrottiin 30 tunnin gameplay ajasta, mutta ainakin KonsoliFINin foorumeilla on päästy helposti 15 tuntiin.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #496 : 14.06.2008 10:28 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Läpihän tuo pamahti eilen reilun seitsemän tunnin session jälkeen. 16 tuntia, 3 minuuttia ja 54 sekuntia pamahti pelikelloon Solid Normal -vaikeusasteella. Loput statsit seuraavan spoilertagin alla:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

(spoilereissa pari lisähuomiota pelin läpipelanneille - sinua on varoitettu)

Peli ylitti omat odotukseni reippaasti. Huikeita ja upeita hetkiä riitti alusta loppuun ja kokonaisuutena väittäisin kyseessä olevan parhaan Metal Gear Solid -pelin - vaikka sitä varsinaista pelattavaa ei tuosta 16 tunnista ollutkaan kuin 6-8 tuntia. Mutta eipä tuo päässyt pahemmin haittaamaan, sillä cutscenet on tehty TODELLA laadukkaasti ja tylsiä hetkiä ei tullut kovinkaan monta. Audiovisuaaliselta toteutukseltaan ehdottomasti tämän hetken ykköspeli konsoleilla.

Pelin aiheuttamia tunteita on hieman vaikea pukea sanoiksi, sillä sellaisia ei ole tullut koskaan vastaan videopeleissä. Ainutlaatuinen, upea, yllätyksellinen, nostalginen, eeppinen. Tippa meinasi tulla linssiin parissakin kohdassa. Loppua oli tosin pitkitetty vähän turhankin paljon, sillä upean kliimaksin jälkeen ruudulle pamahtaa vielä noin tunnin mittainen cutscene.

Itse pelattavaa olisi toki voinut olla hiukan enemmän ja B&B-bossit olivat MGS3:n tyyliin hiukan laimeita
Spoileri (osoita katsoaksesi)
. Vaikeustaso oli ehkä vähän turhankin helppo, ainakin jos vertaa aikaisempien pelien Normal-tasoon. Itse pidin räiskinnän ja hiippailun suhdetta varsin sopivalta omaan makuuni - tosin melkoiseksi räiskinnäksi nuo aiemmat Metal Gearitkin ovat aina välillä menneet omissa käsissäni. Tällä kertaa sentään kontrollit ja kuvakulma toimivat mahtavasti. Yllätyin myös monipuolisista ympäristöistä sekä etenemistavoista ensimmäisissä acteissa. 
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Jotain peilstä kertoo kyllä se, että heti läpäisyn jälkeen tekee mieli aloittaa se uudestaan kokeakseen jälleen ne monet upeat hetket pelin parissa. Ei tällaiseen kovinkaan moni yksinpeli pysty. Ja sitten kun lyödään pakettiin mukaan vielä Metal Gear Online joka on ihan pätevää räiskintää...

Klassikko. Mestariteos. Vuoden peli? Aika varmasti. Täyden kympin peli? Ehkä ei, mutta aika pirun lähellä sellaista.
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #497 : 14.06.2008 11:07 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Zoukka, sun kannattaa selvästi keskittyä vaan retroilemaan ja pelailemaan jotain vanhoja suosikkeja uudestaan ja uudestaan. :lol:

Miksi? Vaikka suurin osa tämän genin "helmistä" onkin täyttä paskaa, niin ei se tarkoita, etteikö siellä olisi oikeasti hyviä pelejäkin.

Vai haluatko osoittaa jotain epäkohtia viesteissäni? Kyrpiikö liikaa :lol:

EDIT: Pienenä muistutuksena vielä se, että olen sitten laudan suurin MGS-fanboy... ettet pääse luulemaan, että ostin pelin sen takia, että pääsen haukkumaan sitä toisin kuin muutama muu jeppe.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #498 : 14.06.2008 13:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Pitäisikö tästä nyt sitten analysoida jotain, kun kaikki muutkin tekee niin. No, aloitetaan vaikka sitten siitä että Solid Normalilla tuli pelattua ja aikaa sain kulutettua 19h 25min ensimmäisen läpipeluun aikana. Ihan kiitettävästi mielestäni, vaikka olisihan tuo varmaan nopeamminkin mennyt jos en olisi jäänyt aina välillä säätämään niiden uudestaan spawnaavien vihujen kanssa. Tunnustan siis, että tuli räiskittyä vähän liikaakin. Seuraavalla kerralla mennään sitten sniikimmin  :) Samat valituksen aiheet täälläkin kuin muilla, joten en viitsi alkaa listaamaan, mutta eivät ne minua pahemmin haitanneet.

Pelissä oli tietysti omat vikansa, mutta oli se vain niin helvetin upea peli ja täydellinen päätös tälle sarjalle. Varmasti nykyisen sukupolven upein peli tähän asti, ja varmaan tulee sellaisena pitkään pysymään. Niin eeppistä meininkiä ja upeita hetkiä löytyy tästä pelistä. En tiedä, onko tämä mielestäni paras Metal Gear -peli mutta toiseksi paras ainakin. Metal Gear Solidin kanssa mennään aika tasoissa. Cutsceneistä pitää vielä mainita sen verran, että vaikka niitä oli erittäin paljon, niin olivat nekin taas mielestäni omaa luokkaansa. Upeita, surullisia, hienosti tehtyjä ja varsinkin lopun demot olivat aivan huikeita. Loppu oli pitkä, mutta kyllähän siinä vain onnistuttiin niin upeasti sitomaan kaikki sarjan juonenpätkät ja tarinoiden kohtalot yhteen, ettei ole toista nähty.

Bosseista (B&B) pitää mainita sen verran, että olivathan ne omalla tavallaan mielenkiintoisia ja ihan kivoja, mutta eivät pääseet kyllä aikaisempien pelien bossien tasolle. Aikaisemmissa peleissä suurin osa bosseista on ollut kuitenkin aina omalla tavallaan inhimillisiä olentoja ja niillä on ollut oma luonteensa. Lisäksi ne ovat oikeasti olleet hyviä henkilöhahmoja. Parhaimmillaan taistelun loputtua saa kuulla kuolevan ihmisen suusta syitä siihen, miksi hän oli mitä oli ja häntä kohtaan tuntee sääliä. Esim. Sniper Wolfin kuolema on mielestäni yksi pelisarjan koskettavimpia ja se kun kuoleva Wolf kertoo rahisevalla äänelllä lapsuudestaan, on upeaa ja samalla hyvin surullista kuunneltavaa. Mutta tämä siis vain alkuperäisessä pelissä, Twin Snakesissa tuo kohtaus on raiskattu täysin  >:(  No, joka tapauksessa sanoisin että B&B-joukkojen suurin ongelma oli niiden täysi ihmisyyden ja luonteen puuttuminen. He olivat vain muutamaa sanaa hokeavia hulluja, jotka yrittivät tappaa Snaken. Eivät mitenkään erityisen muistettavia. He eivät oikeastaan eronneet normaaleista rivivihuista muuten, kuin omaamalla enemmän HP:ta.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tiongia lainaten, koska hän onnistui pukemaan mietteeni pelistä erittäin hyvin sanoiksi:
Lainaus
Pelin aiheuttamia tunteita on hieman vaikea pukea sanoiksi, sillä sellaisia ei ole tullut koskaan vastaan videopeleissä. Ainutlaatuinen, upea, yllätyksellinen, nostalginen, eeppinen. Tippa meinasi tulla linssiin parissakin kohdassa.


« Viimeksi muokattu: 14.06.2008 14:07 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #499 : 14.06.2008 14:33 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili EDIT: Käytä Scarf niitä spoiler tageja jos et etukäteen varoita. Ei tuon Octopusin tarina nt kummoinen ollut, mutta kuitenkin.

SPOILERS FROM ACT 2!


Noniin fiilis nousi jo ihan mukavalle tasolle tuosta Act kakkosen alusta Octopusiin asti. Hard on paljon hauskempi taso kuin normal ja hiipien peli on tarkoitettu pelata. Ei sillä räiskinnällä tapa kuin peli-ilonsa. Tranq gunilla, Mosin Nagantilla ja sleepy miinoilla mennään ja välillä suunnitelmat onnistuvat täydellisesti. Monessa kohtaa viholliset voi ampua tuolla pislallakin kilometrin päästä mikä on vähän pöljää, mutta ei siinä auta kuin eläytyä ja soluttautua vihollisen selustaan. Miinoilla saa oman selustan aina turvattua, sillä ne spawnaavat vihut tuppaavat aina juoksemaan päin Snakea jos liian kauan istut samassa puskassa.

Scarfin kanssa olen tosin samaa mieltä Ocopusin kohdalla, sillä olipahan varmasti Solid sarjan huonoin bossi. Itse taistelu oli ihan jees kamaa ja nukuttamalla mättö kesti melko pitkään, mutta olisi saanut pitää sen pussin päässään. Melko järkyttävä yhdistelmä jotain vitun supermallia ja traagista taustatarinaa jonka Drebin yhtäkkiä vain selostaa täysin monotonisesti. En myöskään edes tiennyt, että kuoliko se lortto? Eikö näiden pahisten pitäisi muka jotenkin rappeutua ilman pukujaan jne??


Aika helvetin kaukana ollaan Cobra yksiköstä jopa tarinallisesti :rollaus:

Tosin pitää myöntää, että repesin kun löysin sen sieltä laatikosta...



Raiden muuten kuulostaa vammaisesti korviini Henryltä (No More Heroes), eikä "Raidenilta". Siis piti oikein kokeilla NMH:n erästä savea ja ääni on identtinen?! Sama ääninäyttelijähän siinä on kyseessä, mutta enivei. Niin ja toivomaani huumoriakin löytyi jo vähän kun Naomin tissien tuijottaminen lisäsi Snaken psyykettä  :lol:


« Viimeksi muokattu: 14.06.2008 14:39 kirjoittanut zoukka »
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #500 : 14.06.2008 17:32 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Kaikki vitutus hävisi melko nopeasti ja tämän kyynisen paskan sydän suli, kun...

*Act 4 -aiheista*

Spoileri (osoita katsoaksesi)
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #501 : 14.06.2008 18:38 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

EDIT: Pienenä muistutuksena vielä se, että olen sitten laudan suurin MGS-fanboy... ettet pääse luulemaan, että ostin pelin sen takia, että pääsen haukkumaan sitä toisin kuin muutama muu jeppe.

Wow, juuri siksihän sä olet vielä mahtavampi kriitikko, kun osaat olla niin objektiivinen. Nostan hattua ja kumarran, pyrin itsekin sinun kaltaiseksi mestariksi.

Säälittää, että  menee kaverilla hukkaan paras peli vuosiin tollasen uskomattoman kyynisyyden ja ylikriittisyyden vuoksi.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #502 : 14.06.2008 19:26 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili

EDIT: Pienenä muistutuksena vielä se, että olen sitten laudan suurin MGS-fanboy... ettet pääse luulemaan, että ostin pelin sen takia, että pääsen haukkumaan sitä toisin kuin muutama muu jeppe.

Wow, juuri siksihän sä olet vielä mahtavampi kriitikko, kun osaat olla niin objektiivinen. Nostan hattua ja kumarran, pyrin itsekin sinun kaltaiseksi mestariksi.

Säälittää, että  menee kaverilla hukkaan paras peli vuosiin tollasen uskomattoman kyynisyyden ja ylikriittisyyden vuoksi.

Noh, noh. Täysin oikeutettuja pointteja täällä ollaan otettu esiin. Peli jakaa selvästikin mielipiteet kahtia mediassa, joten miksi se olisi kiellettyä täällä?

Peli on monessa mielessä ihan eri peli kuin edeltäjänsä, mitä kaikki eivät pureksimatta niele. Ja sitten taas joissain asioissa edelleen se sama jääräpäinen MGS.

Jos täällä jokainen lässyttäisi jotain "Mahtavaa, loistavaa, parasta, ARGGHHHH!" -settiä joka pelistä (ja leffasta ja sarjasta), niin loppuisi tänne kirjoittelu samantien.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #503 : 14.06.2008 19:28 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili @Cyrus

Säälittävää? On se kauhea paikka nähtävästi tämä Pelaajalauta kun saa lukea ylikriittisiä ja ylikyynisiä viestejä... kasva teiniksi.



Juuri lopetin Act kakkosen.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Suuri parannushan tämä Act oli ykköseen verrattuna, mutta vähän sellainen "sivustakatsojan" fiilis jäi tuosta lopusta. Kuitenkin kun nyt on taas tottunut siihen, että tämä on vanha kunnon MGS peli, niin nuo puutteetkaan eivät pääse liikaa vituttamaan. Hieman enemmän persoonaa olisin noihin ympäristöihin kuitenkin halunnut, sillä se kartano ja jäljitysmetikkö olivat melko geneeristä suunnittelua.

Koukku on taas leuassa!

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #504 : 14.06.2008 19:48 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
@Cyrus

Säälittävää? On se kauhea paikka nähtävästi tämä Pelaajalauta kun saa lukea ylikriittisiä ja ylikyynisiä viestejä... kasva teiniksi
Sä olet maailman suurin MGS-fani ja alat mainitsemaan ja kritisoimaan jotain Drebinin vaatteita, apinaa ja muita "ihan uskomattomia ihmeellisyyksiä juonessa ja pelissä", joten kyllä mä sanoisin, että ihan vähän olet ylikriittisellä asenteella liikkeellä. Kunhan jotain negatiivista saa sanottua. Ja "liikaa" aseita. Heh, no... kyllä se kieltämättä on iso rasite, kun ne siellä valikoissa niin pahasti mulkoilee.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #505 : 14.06.2008 20:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
@Cyrus

Säälittävää? On se kauhea paikka nähtävästi tämä Pelaajalauta kun saa lukea ylikriittisiä ja ylikyynisiä viestejä... kasva teiniksi
Sä olet maailman suurin MGS-fani ja alat mainitsemaan ja kritisoimaan jotain Drebinin vaatteita, apinaa ja muita "ihan uskomattomia ihmeellisyyksiä juonessa ja pelissä", joten kyllä mä sanoisin, että ihan vähän olet ylikriittisellä asenteella liikkeellä. Kunhan jotain negatiivista saa sanottua. Ja "liikaa" aseita. Heh, no... kyllä se kieltämättä on iso rasite, kun ne siellä valikoissa niin pahasti mulkoilee.

Muuta en tuosta boldatusta sano kuin, että olet väärässä. Niin väärässä kuin ihminen vain mahdollisesti voi olla.

Ja eivät ne "outoudet" ole menoa haitanneet, vaan ihan muut asiat. Suosikkisarjastani kun on kyse niin minä vain tuppaan analysoimaan kaiken mahdollisen. Olkoon miten turhaa tahansa. Ja todellakin ne aseet kummittelevat. Pelihän olisi ollut maailman kovinta asepornoa jos vihollisista olisi ollut jotain vastusta. Nyt se koko aseiden modaus aspekti jää käyttämättä kun motivaatio on nollissa. Mutta jo riittää paskanjauhanta...

Act kolmosen alusta:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #506 : 14.06.2008 23:05 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili

Act kolmosen alusta:

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #507 : 15.06.2008 17:26 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Läpi pamahti, loppuyhteenvedeon paikka.


Vähän MGS2:n tavoin peli oli rakenteeltaan melkoisen kökkö. Kaukana oltiin MGS1/3:n kaltaisesta kokonaisuudesta. Mielummin yksi peliympäristö, jossa on sitten niitä toisistaan vaihtelevia alueita. Mission Briefing oli idioottimainen veto, joka rikkoi rakennetta entisestään.

Bossit olivat sarjan mittapuulla paskoja (Mantiksessa muutama hyvä easter egg), tarinassa mentiin liikaa tunteilun puolelle ja välivideoita oli aivan helvetisti liikaa. Kauas ollaan eksytty alkuperäisestä MGS:stä. Kunpa Kojima vain olisi osanut pitää ohjat käsissään vielä kakkosessa, niin olisi jäänyt levylle tilaa muutakin kuin välivideoille ja selittelylle.

Entä ne hyvät puolet? Audiovisuaalisesti paras peli koskaan, pelattavuus on vihdoinkin löytänyt sen oikean suunnan (pois lukien turhat räiskintäosuudet, respaavat viholliset sekä ankeat osuma-animaatiot ja- äänet), Octo-Camo ja Snake Eye olivat upeita lisäyksiä ja Metal Gear Online moninkertaistaa peli-iän.


Seuraavaksi pelaamaan The Boss Extremellä, joka vihdoinkin pakottaa siihen hiippailuun.

EDIT: Äh, liian negatiivista tekstiä yllä. Tässä katselin NeoGAFin valokuvaustriidiä, ja tajusin miten hienoja hetkiä mukana oli. Aika ristiriitaiset fiilikset, mutta eiköhän tästä vielä kehity yksi lempipeleistä.


« Viimeksi muokattu: 15.06.2008 19:26 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #508 : 16.06.2008 17:43 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo on se Kojima osittain pudottanut pallonsa. (Act kolmen loppu)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Se hyvä puoli sentään tässä on, että tästä päästään enää yhteen suuntaan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #509 : 16.06.2008 17:47 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Se hyvä puoli sentään tässä on, että tästä päästään enää yhteen suuntaan.

Ja sinne myös mennään, onneksi.

Act 4 pelastaa oikeastaan koko pelin.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines