Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • The Legend of Zelda: Phantom Hourglass -julkaisu: 19.10.2007
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Aihe: Legend of Zelda: Phantom Hourglass  (Luettu 19371 kertaa)
Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass « Vastaus #60 : 09.11.2007 19:00 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Voi veljet että osaa olla hyvä peli! Jos ihan rehellisiä ollaan, niin myös ensimmäinen Zeldani, jotain emulaattorikokeiluita lukuun ottamatta. Eikä todellakaan vaikuta yhtään hassummalta tavalta ländätä sarjaan.

Olen aina tiennyt mistä Zeldoissa on kyse ja se on aina kuulostanut.. aavistuksen tylsältä. Mene luolaan, ratkaise puzzle, päihitä pomo ja tämä pari kertaa uudestaan. Sitähän tämäkin kärjistettynä on, mutta se toimii. Stylus kontrolli on myös aika lähellä täydellistä. Linkin ohjaaminen ja perusjuttujen teko hoituu vaivatta, mutta on siellä tilanteita, joissa tahtoo mennä hieman sekaisin. Esimerkiksi bumerangin käyttö taisteluissa on - olkanappuloista huolimatta - hieman kömpelöä. Ei se peliä missään tapauksessa pilaa, sillä onhan tämä aika helppoa seikkailua, mutta myös todella mukavaa ja viihdyttävää sellaista.

Laivalla seilailu on myös rentouttavaa touhua. Vihollisia ei tule vastaan vaivaksi saakka ja nekin mitkä tulee, on rytmitetty aika mukavaan tahtiin. Aarteenetsintään sain vasta äsken työkalun ja parin arkun jo meren syvyyksistä noukin. Mukavaa sekin. :P

Parasta ja tyydyttävintä pelissä on kuitenkin ollut puzzlet. Olen uusi Zelda-sarjalle ja samalla myös DS:n seikkailupeleille, joten ne ovat tarjonneet kyllä helkkarin mukavaa mietiskelyä. Parhaita ovat olleet ne (tämän ei pitäisi spoilata, koska se kerrotaan aika suoraan itse pelissäkin) viivojen piirtämiset, joissa karttaan merkitä pisteitä ja katsotaan, missä viivat yhdistyy. Kaikki muutkin ongelmat tuntuvat käyttävän loistavasti DS:n ominaisuuksia hyväkseen.

Huonoja puoli on vähän, oikeastaan vain yksi, ja se on se Merikuninkaan temppeli. Vihaan aikarajoja, vihaan sitä, että ne samat kohdat joutuu käymään uudestaan. En tykkää juuri mistään siinä temppelissä, mutta kun sen riittävän moneen kertaan vetää, niin eiköhän siihenkin totu. Hermoja en ole menettänyt vielä missään vaiheessa temppelissä, tai koko pelissä, mikä on minulta aika suoritus.

All in all, aika lähelle kymppiä menee arvosana. Kaikki pelissä toimii, kaikki siinä on niin hiton mukavaa, että siihen palaaminen ei koskaan tunnu pahalta. En muista koska olen viimeksi mitään läpi pelannut, mutta tässä on vahva ehdokas.
tallennettu
Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass « Vastaus #61 : 09.11.2007 19:25 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Parhaita ovat olleet ne (tämän ei pitäisi spoilata, koska se kerrotaan aika suoraan itse pelissäkin) viivojen piirtämiset, joissa karttaan merkitä pisteitä ja katsotaan, missä viivat yhdistyy.
Olin aluksi skeptinen noiden suhteen, mutta ne toimivat todella hyvin. Vaikka viivat eivät piirry ihan oikeaan kohtaan (typerä epävakaa käsi), oikean kohdan löytää silti helposti.
tallennettu
Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass « Vastaus #62 : 19.11.2007 21:49 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Eilen tuli pelattua peli vihdoin loppuun asti. Vieläkään en kaikkea ole kerännyt, vaikka olinkin päättänyt tehdä sen ennen viimeiseen temppeliin astumista. En vain enää jaksanut odottaa loppuratkaisua.

Spoiler = aikarajatemppeli:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoiler = loppukohtaus:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Loppujen lopuksi pidän tästä pelistä todella paljon. Aivan mahtava Zelda-kokemus, etenkin käsikonsolilla. Nyt vain keräämään kaikki loput kerättävät.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines