Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Ephram - 20.06.2007 18:52



Otsikko: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 20.06.2007 18:52
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5b/61qGisoAyTL._SS400_.jpg)


USA-julkaisu: 1.10.2007
Eurooppa-julkaisu: ei tiedossa


(http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/792/792669/the-legend-of-zelda-phantom-hourglass-20070530103558079.jpg)  (http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/792/792669/the-legend-of-zelda-phantom-hourglass-20070530103559907.jpg) (http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/792/792669/the-legend-of-zelda-phantom-hourglass-20070530103557095.jpg)


Japanin julkaisu on jo ovella ja pelistä julkaistiin download stationeista saatava demo japanissa. Sapettaa, haluaisi itsekin päästä jo pelaamaan tätä peliä. Amerikan ja Euroopan julkaisupäiviä ei ole vielä tiedossa, mutta yleisesti sanotaan pelin ilmestyvän jenkeissä loppuvuodesta ja Euroopassa jopa alkuvuodesta -08... Äh.  Hinku importtaamiseen on siis suuri, mutta kielimuuri pitää kuitenkin sen innon tosi kohtuullisena. Haluaisin tarinastakin saada jotakin tolkkua.  Toisaalta tuo pahimmillaan 6kk odotus on jotain täysin käsittämätöntä...

Pelin ohjaustapa on kaikkiin muihin Zeldoihin nähden vallan originelli, "point and click" -tyylinen. Tuli aluksi melkoisena järkytyksenä minulle. Pelityyliä alleviivaavien trailereiden jälkeen tunnen kuitenkin suurta helpotusta; omien muistiinpanojen kirjoittaminen kartalle ja vastavaat toiminnat tukevat pelityyliä ja tuntuvat siisteiltä. Traikussa japsityttö pelaa peliä DS Lite pöydälle asetettuna. Rentoa.

Pelihän on hyvinkin suoraa jatkoa GameCube-peli Zelda: Wind Wakerille, niin grafiikkatyylinsä kuin juonensakin puolesta. IGN:n uusin, odotuksia entisestään nostattava, previkka kannattaa lukea. Kommentti "kun pelin näkee DS:n omilta ruuduilta, on vaikea uskoa sen olevan DS-peli" antaa odottaa todella, todella hyvää.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: sleepy - 20.06.2007 19:01
Tämä (http://www.jeux-france.com/news20582_zelda-phantom-hourglass-en-video.html) taitaa olla uusin traileri, joka kyllä näyttää aika kivalta. Eihän tuo nyt Wind Wakerin grafiikoiden tasolle pääsee, eikä se näytä oikein cell shadingiltä, mutta kyllähän tuota nyt katselee. Ohjaus, joka ilmeisesti toimii pelkästään kosketusnäytön kautta, hieman pelottaa. Bumerangin lentoradan piirtäminen, hyökkääminen pelkästään vihollista tökkäämällä ja sellaiset näyttävät kivalta, mutta yhdessä liikkumisen ja vihollisten väistelyn lomassa se saattaa olla kankeaa.

Kannessa kyllä näyttäisi olevan se Wind Wakerin laivanupotus-heppu, joka tekee tästä pelistä vähitäänkin ysin arvoisen.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Kelli - 20.06.2007 19:06
Tämä on ehkä jopa eniten odottamani konsolipeli. Suuret pienet asiat kuten, että karttaan voi tehdä muistiinpanoja tekevät siitä vieläkin paremman.

Eurooppanhan tämä ignin mukaan tulee jo elokuussa. Jenkkeihin vasta euroopan jälkeen eli lokakuussa.

Lähde:
http://ds.ign.com/objects/694/694756.html

Tuossa vielä mielestäni paras Phantom hourglass video:

http://www.jeux-france.com/news20582_zelda-phantom-hourglass-en-video.html



Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Aivis - 20.06.2007 19:12
Itseänikin vähän pelottaa tuo ohjaus, mikä vaikuttaa melko vaikealta, ja niinkuin Sleepy totesi, kankealta. Kumma kyllä peli ei kiinnosta (ainakaan vielä) lainkaan, vaikka yleensä itken ilosta kun uusi Zelda julkistetaan.

Ulkoasusta sen verran, että näyttää varsin mallikkaalta. Ehkäpä parasta mitä DS:stä saadaan irti, Ninja Gaidenin jälkeen. Moninpeli epäilyttää kanssa. Zeldahan on täysverinen yksinpeli (vaikka Co-op kyllä toimii ainakin Four Swordsissa), mutta sittenpähän se nähdään, voipi olla jopa melko addiktiivistakin.  ;)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 20.06.2007 19:16
Moninpeli tulee ihan täytenä bonuksena, kirsikkana kakun päällä. Se on minulle sellainen optio, jota joskus kokeillaan kun sopiva tilaisuus koittaa. Eipä varmastikaan mitään Four Swords -luokan moninpelaamista ole tällä tarjottavanaan vaan sellaista pikaista hupia.

Jos peliä kehittäisi joku muu kuin Nintendo, voisin olla huolissani tuon ohjaustyylin suhteen. Ja aluksi siis olinkin.  Mutta pelintekijöiden pitää kokeilla ja kehittää olemassa olevia konsepteja alati. Ja sitä Nintendo juuri tekee.

"20 vuotta kaavalla mene temppeliin, saa sieltä esine, voita bossi"... ei sanaakaan!!!  ;D


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Suurvisiiri - 20.06.2007 19:42
Phantom Hourglassia on odotettu ensimmäisistä pienistä kuvista saakka. Olisin mieluusti nähnyt Cubella/Wiillä toisenkin Wind Wakerin grafiikkaa hyödyntävän Zeldan ja nyt semmoisen saan.

Toivon mukaan peli tulisi jo elokuussa, ei välttämättä koulun aloittaminen suuresti kiinnostaisi siinä tapauksessa.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Weap - 20.06.2007 20:01
Pakko myöntää, että on tullut suhtauduttua rankalla varauksella tätä projektia kohtaan.

Lähinnä skeptisyyttä aiheutti 3D-grafiikka, joka on ainakin tähän asti soveltunut suhteellisen kyseenalaisesti DS:lle. Mutta ainakin famitsun arvostelu antoi uskoa, että tästähän voi tullakin jotain.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Kelli - 20.06.2007 20:05
Mutta ainakin famitsun arvostelu antoi uskoa, että tästähän voi tullakin jotain.

Voisitko pistää linkkiä tuohon famitsun arvosteluun?
-Etsin kyllä googlesta, mutta kun kolmesta ensimmäisestä hakutuloksesta ei tullut mitään, niin luovutin. :)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Weap - 20.06.2007 22:27

Voisitko pistää linkkiä tuohon famitsun arvosteluun?
-Etsin kyllä googlesta, mutta kun kolmesta ensimmäisestä hakutuloksesta ei tullut mitään, niin luovutin. :)

Sorry, mutta ei ole linkkiä suoraan Famitsuun tiedossa.

"Three out of the four Famitsu editors awarded Link’s first adventure on the Nintendo DS with top marks, while another maverick of an individual market it one point off perfection. Its overall score of 39/40 makes it the best-performing Zelda title, according to the publication, since The Legend of Zelda: Wind Waker on the GameCube, of which, incidentally, Phantom Hourglass is the direct sequel. Famitsu is well known for a harsh critical eye when it comes to creating videogames, so by the looks of it we could be in for something quite special."

Lähde: "http://www.nintendic.com/news/609"


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 21.06.2007 20:28
Itse ajattelin pelailla Japanin version nyt kesällä läpi ja samalla suomentaa pelin niin hvyin kuin osaan tai kärsivällisyys riittää. Vaikutti juuri sopivalta peliltä japanin taidon kohotukseen. Zeldasta en ole juurikaan koskaan sen pahemmin innostunut, mutta tämä peli tuli juuri sopivaan saumaan, joten varmaankin tulee pelattua.

Pari minuuttia ehdin Linkillä juoksennella ja graafinen tyyli miellytti. Vaikka peli on 3D grafiikkaa, se vaikutti silti olevan enemmän Wind Wakerin ja LttP:n graafinen cocktail. Ensi viikolla alan vasta kunnolla pelaamaan, sillä pitää hoitaa yksi kesätentti pois alta.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Scarf - 21.06.2007 20:39
"Famitsu is well known for a harsh critical eye when it comes to creating videogames..."

Haha, aika hyvä vitsi.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Cobaia - 22.06.2007 14:31
"Famitsu is well known for a harsh critical eye when it comes to creating videogames..."

Haha, aika hyvä vitsi.
Jep. Ottaen huomioon, että kyseessä on lehti joka antoi Nintendogsille täydet 40. :P
(http://kotaku.com/assets/resources/2007/06/Zeldaintro1.jpg)

(http://kotaku.com/assets/resources/2007/06/Zeldaintro2.jpg)

Kotakussa oli näytillä kaksi kuvaa pelin alkudemosta. Näyttäisi jatkavan Wind Wakerin kaltaista, omaleimaista tyyliä, which is nice. Tätä peliä meikä odottelee ihan kympillä. Kontrollitkin on kuulemma saatu hyvin kuriin.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 22.06.2007 15:29
(http://kotaku.com/assets/resources/2007/06/Zeldaintro1.jpg)


Nice! Tekee mieli pelata Wind Waker läpi taas ennen PH:a. Hyrulen linnan katolla, alkava tulva, "Wind.. it is blowing.."


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Aivis - 22.06.2007 15:44
Nice! Tekee mieli pelata Wind Waker läpi taas ennen PH:a. Hyrulen linnan katolla, alkava tulva, "Wind.. it is blowing.."

Totta. Vaikka WW onkin läpäisty jo moneen kertaan.

Master Swordin saaminen, temppelit, Ganondorf.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 22.06.2007 15:48
Ganondorf oli WW:ssä kyllä ihan loistava pahis. Miehellä oli kunnolla luonnetta ja tämän motiiveja selvitettiin entistä enemmän. TP:ssä tuli Ganondorfin hahmoon aika rutosti takapakkia.  Ja lisäksi Wind Wakerissa se hahmosuunnittelu on aivan jumalaista.

Hitto, nyt muistui sekin välinäytös kun Link pelastaa siskonsa Kielletystä Linnoituksesta ja Valoo-lohikäärme tulee polttamaan sen Ganondorfin pääkallonpaikan.. Kylmiä väreitä.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Aivis - 22.06.2007 16:49
Ganondorf oli WW:ssä kyllä ihan loistava pahis. Miehellä oli kunnolla luonnetta ja tämän motiiveja selvitettiin entistä enemmän. TP:ssä tuli Ganondorfin hahmoon aika rutosti takapakkia.

Jep, TP:ssä Ganondorf tuntui vain joltain random pahikselta, ja Zant taas siltä pahuuden ruhtinaalta.

Lainaus
Hitto, nyt muistui sekin välinäytös kun Link pelastaa siskonsa Kielletystä Linnoituksesta ja Valoo-lohikäärme tulee polttamaan sen Ganondorfin pääkallonpaikan.. Kylmiä väreitä.

Kyllä! Tässä kohdassa MELKEIN luulin, että kaikki olisi jo ohi.  ;)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: FindRb - 26.06.2007 23:27
Eikös tää julkaistu jo Japanissa?


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Bronson - 27.06.2007 07:53
Peli on ulkona Japanissa (kuten voit päätellä siitä, että täälläkin lautalaisilla se jo on). Itse en pysty tilaamaan, koska pelkään että tulisin kotiin vasta vaimon jälkeen ja juuri nyt Play-Asian paketit eivät ole tervetulleita... Vai pitäisikö tilata töihin?

Eniten pontta siihen antaa Chris Kohler Wiredin Game/Life-blogissa: http://blog.wired.com/games/2007/06/second-impressi.html

Tai sitten olen laiska ja odotan euro/jenkkiversiota. Loistavalta peliltä vaikuttaa kuitenkin, onneksi Wind Wakerin tyyli tekee paluun.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 27.06.2007 10:47
Importtaamisen hinku on tällä hetkellä niin käsittämättömän suuri... Toisaalta sitten taas haluaisin kokea PH:n ensi kertaa enkkutekstein. Tuon Japsi-version pelaaminen olisi sitä, että todennäköisesti jäätäisiin koko ajan jumiin ja luettaisiin jatkuvasti peluuoppaasta minne seuraavaksi pitää mennä ja mitä tehdä.

Cel-shading toimii tosiaan kannettavassa Zeldassa erinomaisen hyvin.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Sharkie - 27.06.2007 10:53
Pakko-ostos, ei kait siitä pääse mihinkään. Vaan ei tässä silti importtaamaan aleta, tällaisesta pelistä ei kyllä pysty nauttimaan läheskään täysillä japsilan kielellä. Ja minä ainakin haluan pystyä.

Tuota, kuinkas suoraa jatkoa tämä nyt tosiasiassa aikoo WW:lle olla? Kysellen siis sellainen, jolta tuo GC:n helmi on pelaamatta(oh the shame).


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Bronson - 27.06.2007 10:54
Legend of Zelda WIN TOTAL! Eli siis peli on nyt virallisesti hitti, Japanin pelikauppiasblogit kertovat että 400 000 kappaleen ensierästä myytiin heti 350 000.

Hyvä viesti Nintendolle: kyllä ihmiset ne Zeldatkin haluavat, eivät VAIN Brain Trainingeja.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 27.06.2007 10:58
Tuota, kuinkas suoraa jatkoa tämä nyt tosiasiassa aikoo WW:lle olla? Kysellen siis sellainen, jolta tuo GC:n helmi on pelaamatta(oh the shame).

Erittäinkin suoraa ymmärtääkseni. Peli alkaa melkeinpä siitä mihin WW loppuu.  Pelaa ihmeessä Wind Waker alta nyt kun vielä ehdit, rakastat sitä.


Hienoa, että peli myy. TP oli Japanin myyntien osalta Nipalle pieni pettymys. Phantom Hourglass todennäköisesti murskaa sen myynnit mennen tullen. No, onhan konekantakin hieman isompi DS:llä.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Sharkie - 27.06.2007 11:13
Tuota, kuinkas suoraa jatkoa tämä nyt tosiasiassa aikoo WW:lle olla? Kysellen siis sellainen, jolta tuo GC:n helmi on pelaamatta(oh the shame).

Erittäinkin suoraa ymmärtääkseni. Peli alkaa melkeinpä siitä mihin WW loppuu.  Pelaa ihmeessä Wind Waker alta nyt kun vielä ehdit, rakastat sitä.

Tiedän, mutta ei tässä oikein enää ehdi. Intti nääs kolkuttaa jo ovelle. Tai no, kai sen viikonloppupelaamisillakin saa tahkottua. On ehkä otettava työn alle. Kaverilta Cube lainaan, se pelaa kuitenkin Wiitä nykyään. Voisi sivistää itseään samalla muutenkin.

Hei joo!!  :D


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Rignel - 27.06.2007 15:55
Alkaa jo DS:n osto kolkuttaa. Minulla ei ole ikinä ollut käsikonsolia, joten kai nyt viimeistään. Pääsee niitä Phoenix Wrightejäkin pelailemaan.
Samaan syssyyn PH ja DS, kun kaupassa PH:n julkaisun jälkeen käyn.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: FindRb - 28.06.2007 17:49
Cel-shading toimii tosiaan kannettavassa Zeldassa erinomaisen hyvin.
Ja konsoli Zeldoissa.
Olihan TWW varmaan parhaimman näköinen peli viimesukupolvessa.

Mutta tosiaan, tämä on tällä hetkellä varmaan ittelläni odotetuin DS peli. Veljellä on jo DS, mutta oon harkinnu, että ostan ittelleniki tämän julkaisun yhteydessä.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 02.07.2007 19:20
Pelille on nyt asetettu Amerikan julkaisupäivä

Ja se on...

Spoileri (osoita katsoaksesi)

En importtaa Japanipainosta, nyt se ratkesi. Kyllä muutamia kuukausia jaksaa jenkkiversiota odottaa. Wiillekin ilmestyy sen verran pelattavaa tulevina kuukausina kuitenkin. 

Nyt tosin heräsi kysymys milloin ne virallisesti julkaisevat tämän Euroopassa? Ei kai vaan mene vuoteen 2008... Hyödyntäisivät nyt joulumarkkinat Zeldalla Euroopassa.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Suurvisiiri - 03.07.2007 08:41
Menee kyllä nyt jenkkiversion ostoksi tämän pelin osalta. Ellei sitten eurojulkaisun paljasteta olevan hyvinkin lyhyen ajan sisällä tuosta merentakaisesta. Loppuvuoteen on tulossa sen verran paljon pelattavaa jo muutenkin, ettei edes uusi Zelda välttämättä sinne enää sekaan mahdu jos sen voi hyvällä syyllä jättää hieman myöhemmäksikin.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 06.07.2007 16:47
Jenkkikansi

(http://i16.tinypic.com/4t693cl.jpg)



Japsikansi on taas hienompi: värikylläisyys miellyttää siinä silmää.  Mutta ei tuo aivan hirveäkään ole.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Weap - 06.07.2007 16:52
Jenkkikansi on kyllä huomattavasti tyylikkäämpi ja hillitympi kuin japsikansi.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Edgeworth - 06.07.2007 16:56
Minä taas pidän enemmän Japanimaan kannesta.
Jenkki kansa vaikuttaa turhan vaisulta ja mitäänsanomattomalta.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 06.07.2007 16:57
Japsikannet vetävät minua niin puoleensa. Wind Wakerinkin JP-box art on ihanaa.  :)

(http://img263.imageshack.us/img263/4109/jpboxfrontar6.jpg)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: WeePee - 10.07.2007 09:55
Sountrackkiä (http://"http://www.thehylia.com/soundtrack-ph.php") pukkaa...  8)

Kappaleet 1, 3 , 4 , 6 ,20 aijaijaiaji mitä fiiliksiä herättää...


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: FindRb - 14.07.2007 10:06
Pelillehän on jo euro julkaisupäiväkin varmistunut.

19. lokakuuta, jos jotain nyt kiinnostaa.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: migge - 14.07.2007 12:51
Japsikannet vetävät minua niin puoleensa. Wind Wakerinkin JP-box art on ihanaa.  :)

Ei ehkä kannata tehdä tuosta itselleen sääntöä. Tuokin WW-Jap kansi on tyylillisesti samantyyppinen kuin Jenkki PH-kansi.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 14.07.2007 13:00
Pelin Jenkki ja Eurooppa -julkaisupäivät ovat niin lähellä toisiaan (1.10 & 19.10), etten viitsi edes ostaa tätä importtina.

Mutta 19.10, ehdottomasti julkaisupäivän ostos.





Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: ~Sidekick~ - 14.07.2007 19:38
Pistivät Nintendolla kyllä kovan kovaa vastaan. Eikös GTA IV julkaista samaisena päivänä? Itse ostan kyllä molemmat mutta saa nähdä vähentääkö IV Zeldan myyntejä. Ainakin Euroopassa GTA:t tuntuvat olevan niin suuressa suosiossa, että muiden pelien myynti voi kyseisellä viikolla olla suht vähäistä. Ja eikös viime vuosina uusi Pro Evolution Soccer ole ollut tapana julkaista juuri noihin aikoihin? Hyvä viikko kyllä tulossa.  ;D


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: despo - 01.09.2007 13:12
Pistivät Nintendolla kyllä kovan kovaa vastaan. Eikös GTA IV julkaista samaisena päivänä? Itse ostan kyllä molemmat mutta saa nähdä vähentääkö IV Zeldan myyntejä. Ainakin Euroopassa GTA:t tuntuvat olevan niin suuressa suosiossa, että muiden pelien myynti voi kyseisellä viikolla olla suht vähäistä. Ja eikös viime vuosina uusi Pro Evolution Soccer ole ollut tapana julkaista juuri noihin aikoihin? Hyvä viikko kyllä tulossa.  ;D

Viimeksi kun kuulin, GTAIV:n julkaisupäivä siirtyi ensi vuoden keväälle...


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: ~Sidekick~ - 01.09.2007 13:20
Viimeksi kun kuulin, GTAIV:n julkaisupäivä siirtyi ensi vuoden keväälle...

Hieno homma!!!! Eihän tuosta minun viestistä ollutkaan kulunut kuin se kuusi viikkoa, jolloin myöhästymisestä ei vielä ollut tietoa. Mutta hyvä, että mainitsin tarkkaavaisena asian. Kiitos.

 :(


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: sleepy - 01.09.2007 13:22
Viimeksi kun kuulin, GTAIV:n julkaisupäivä siirtyi ensi vuoden keväälle...

"Viimeksi" oli tosiaankin elokuun alussa, kun taas Sidekickin viesti oli kirjoitettu heinäkuussa.



Phantom Hourglass on ilmeisesti saamassa Euroopassa enemmänkin Japani-versiota vastaavan, kauniin värikkään box artin, eikä mitään tuollaista tylsän ruskeaa vastaavaa mitä Yhdysvalloissa saadaan. Jipii!

edit. no hitsi, myöhästyin.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: despo - 01.09.2007 14:17
Mitäs vittua. Selaimeni bugasi jotain ja näytti tässä ketjussa olevan uusia viestejä enkä vaivaantunut katsomaan edellisen päivämäärää.

Pahoitteluni...  ;D


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 03.09.2007 10:38
Zelda-kuume alkaa taas pikkuhiljaa nousta. Hienomman kannen rantautuminen myös Eurooppaan on siistiä.

Tekisipä mieli pelata uusiksi Wind Waker ennen PH:n julkaisua. Mutta, hyviä pelejä on tulossa sen verran, että jää nähtäväksi onko kyseiseen fiilistelyrundiin sitten lopulta aikaa.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 03.09.2007 15:25
Yllätyin positiivisesti nähtyäni julkaisupäivämäärän. Syksyn YO:t on silloin jo ohi ja Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations varmastikin loppusuoralla. Ikävä puoli tosin on se, että lienen juuri tuolloin Ruotsissa. Pitänee siis käyttää rakkaan naapurimaamme valuuttaa PH:a varten. :)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: FindRb - 04.09.2007 18:06
On kyllä vähä sellainen fiilis, että pitää ostaa tollanen valkonen DS lite sitte tämän kanssa.
Veljellähän kyllä olis jo toi DS, mutta hell, vois sitä nyt omanki ostaa.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 06.09.2007 00:12
Vaikka odottelin jo aikaisemmin tätä peliä ja tiesin siitä jonkun verran, innostuin siitä entistä enemmän uusimman Pelaajan Tokion syke -palstalla olleen artikkelin luettuani. En tiedä miksi, mutta jotenkin siinä kaikki kuulosti paremmalta kuin missään muualla. Odotan nyt peliä älyttömästi.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: WeePee - 26.09.2007 14:04
IGN (http://ds.ign.com/articles/822/822825p1.html) antoi 9.0  8)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 20.10.2007 20:56
Ensimmäinen temppeli Phantom Hourglassia takana. Maailman tutkiminen ja vaeltelu (jota pelityylilläni tulee paljon) mukaan lukien peliaikaa lienee kellossa n. 3 tuntia.

DS:n Zeldasta välittyy hyvin vahvasti samanlaista tunnelmaa kuin mitä GB:n Link´s Awakening omasi. En vain oikein tiedä mistä se huokuu. Tietysti alku on melko samanlainen, eli Link herää rannalta, mutta muuten yhtäläisyydet ovat GB-klassikkoon kortilla.  Oli miten oli, kysehän on tietysti Nintendon tuntien jälleen laatupelistä.

Jos ei ole esim. Another Codesta ja muista sen tyyppistä DS-ongelmanratkonnoista kokemusta, antavat puzzlet varmasti suurta tyydytystä paikka paikoin.  Jo nyt on tielle tullut muutama erittäin hyvä.



Jos nyt yleisesti ottaen pelin laadukkuudesta jotain sanon, sen jälkeen kun pelistä on pelattu vasta noin kymmenesosa, niin uskon ettei Phantom Hourglass murra millään muotoa Zelda-suosikkieni rintamaa (Ocarina of Time, A Link to the Past, Twilight Princess), mutta DS:n parhaaksi peliksi on loistavat saumat. Ihan New Super Mario Brosin ja Mario Kartin edelle.

Naatiskelen tästä, eikä tämä ihan heti läpi napsahda!  Kokemuksia lapsoset, kokemuksia.



Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: sleepy - 20.10.2007 21:07
Jos ei ole esim. Another Codesta ja muista sen tyyppistä DS-ongelmanratkonnoista kokemusta, antavat puzzlet varmasti suurta tyydytystä paikka paikoin.


. . . mitä jos on pelannut Another Codea ja Hotel Duskia ja muita?


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 20.10.2007 21:51
Jos ei ole esim. Another Codesta ja muista sen tyyppistä DS-ongelmanratkonnoista kokemusta, antavat puzzlet varmasti suurta tyydytystä paikka paikoin.


. . . mitä jos on pelannut Another Codea ja Hotel Duskia ja muita?
Todennäköisesti tunnet palaavasi paikkaan, joka tuntuu kierolla tavalla tutulta, mutta on kuitenkin täysin uusi ja ihmeellinen. Et saa pulmista kovinkaan paljoa uutuudenviehätystä, mutta yhtä kaikki tunnet viihtyväsi.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 22.10.2007 22:57
Jos ei ole esim. Another Codesta ja muista sen tyyppistä DS-ongelmanratkonnoista kokemusta, antavat puzzlet varmasti suurta tyydytystä paikka paikoin.


. . . mitä jos on pelannut Another Codea ja Hotel Duskia ja muita?
Todennäköisesti tunnet palaavasi paikkaan, joka tuntuu kierolla tavalla tutulta, mutta on kuitenkin täysin uusi ja ihmeellinen. Et saa pulmista kovinkaan paljoa uutuudenviehätystä, mutta yhtä kaikki tunnet viihtyväsi.
Komppaan. Phantom Hourglassin suurin ongelma onkin helppous. Noin kahdeksan tuntia takana, eikä Game Over -ruutua ole vielä kertaakaan näkynyt. Eikä tällä menolla näykään. Puzzlet ovat mukavia, mutta niistä puuttuu haastetta. Another Codea en valitettavasti ole vielä pelannut, mutta HD:stä löytyy samanlaisia "ongelmia".
Spoileri (osoita katsoaksesi)

PH tuntuu kuitenkin todella hyvältä. Olin skeptinen ohjausjärjestelmän suhteen vasta ostettuani pelin, mutta kokeiltuani sitä huomasin sen toimivan todella hyvin. Miekkailu on jopa paikoin haastavampaa kuin muissa Zeldoissa. Sormet eivät häiritse näkyvyyttä, mutta muutama ongelma löytyy. Rollaus on paljon vaikeampaa kuin muissa zeldoissa, ja vesikohtauksissa hyppynappi on vähän turhan pieni ja heikossa paikassa. Mutta muuten ohjaus toimii todella hyvin.

Nämä kaksi sarjakuvaa muuten kiteyttivät täysin ensimmäiset ajatukseni pelistä ja sen juonesta. (Ei kovin pahoja spoilereita. Noin pari minuuttia alusta):
It's All They Live For (http://www.awkwardzombie.com/comic1-100807.php), Old Friends (http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=247).

EDIT: Tällä hetkellä neljäs kerta PH-luolastossa. Luulin sinne palaamisen olevan ärsyttävää, mutta se on itseasiassa aika mukavaa. Todella onnistunut ominaisuus.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Rignel - 25.10.2007 17:22
Uuh, nyt kyllä täytyy heittää herjaa Battle-modesta. Itse peli on kyllä hauska ja hyvä, mutta useimpien Big Play-saavutusten saavuttaminen on sula mahdottomuus. Syy: jos vähänkin alkaa lähestyä Perfectiä ja täydellistä ownausta, vastustaja sen kun ottaa ja disconnectaa jumalauta. Jos haluan ollenkaan kultaisia veneenosia, täytyy odottaa että kaveri ostaa oman PH:n ja sitten urakalla avata saavutuksia. Tänään olen neljä peliä pelannut, joista kolme olisin voittanut, mutta vastustaja lähti varmaan nurkkaan nyyhkyttämään. Yhden hävisin rehellisesti.

Pelistä lähtemisestä sakotetaan kyllä 30 battle pointtia ja saa lähtijän maineen, mutta se ei näköjään riitä prkl!


CurryFrank, pelataan.  :(


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 25.10.2007 18:14
CurryFrank, pelataan.  :(
Mielellään jossain vaiheessa. Pitäisi ensin uskaltaa yhdistää DS taas pitkästä aikaa Wi-Fi-palikalla (palomuuri ei tykkää, ja se pitää sulkea). DS:n nettiominaisuuksien takia toivoisi, että Wii voisi toimia DS:n nettiyhteyden luojana... Saatan koittaa moninpeliä sunnuntaina, joten heitellään sitten toisillemme Friend Codeja. ;)

Odotan kuitenkin innolla sitä, että pääsen kokeilemaan moninpeliä. Ehkäpä siihen aukeaa mahdollisuus lauantaina, kun sovimme sille päivälle kahden kaverin kanssa taas peli-iltaman. Toivottavasti voin lainata siskoni DS:sää ja kokeilla moninpeliä kavereiden kanssa.

Mutta kerrataanpa tunnelmia (n. 6 luolaa pelattu, jos Phantom Hourglass -luolaa ei oteta mukaan):
Spoileri (osoita katsoaksesi)

EDIT: Friend Codeni on 2320 4258 4681. Lisätköön ne, ketkä tahtovat. Koitan tuota sitten ensimmäisen kerran joskus sunnuntaina, kun on taas vihdoin enemmän aikaa.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Ephram - 26.10.2007 10:44
Tänään jatkuu taas seikkailuni uusimman Zelda-seikkailun vetisessä maailmassa.

Tavoitteeni on pelata yksi temppeli viikossa. Näin maksimoin nautinnon ja peliajan!  ;D


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 26.10.2007 15:56
Tavoitteeni on pelata yksi temppeli viikossa. Näin maksimoin nautinnon ja peliajan!  ;D
:o En mitenkään pystyisi tuohon! Phantom Hourglassin temppelit ovat sen verran lyhyitä ja helppoja, että ne menevät hurauksessa läpi. Ja sen jälkeen tahtoo taas pelata peliä eteenpäin, koska se vangitsee pelaajan. Olen itse asiassa muutamana yönä huomannut uppoutuneeni peliin niin pahasti, että nukkumaan on menty tuntia myöhemmin kuin piti.

Ja kyllä sitä nautintoa ja peliaikaa pystyy aika hyvin maksimoimaan aarteita etsimällä ja muilla laivoilla käymällä. Sivutehtäviä on aika kiitettävästi tässä pelissä, ja niistä etenkin target shootingissa on onnistuttu todella hyvin. Tarkoitan target shootingin laivaversiota, jonka avulla pystyy aika hyvin saamaan lisää rupioita. Peli kun maksaa vaivaiset 20 rupiaa, ja hyvällä pelaajalla on palkintona usein 200 rupiaa tai muita herkkuja. Sen kanssa menee todella paljon aikaa, koska se koukuttaa parantamaan omaa tulostaan ihan koko ajan.

Aikaisemmin kehuin kalastusminipeliä, mutta nyt on muita aatteita. Tuolloin olin kerran sitä pelannut, enkä ollut joutunut etsimään toista kalaikonia kartalta. Kalastus itsessään on mukavaa, mutta kalan saaminen siimaan on pirullisen vaikeaa. Kala nappaa siimasta itsekseen, mutta sen jälkeen pitää välittömästi alkaa vetämään onkea, tai kala karkaa. No, olen koittanut tätä noin 7 kertaa ja onnistunut kerran. Joka kerta vedän stylusta ruudulla alaspäin, mutta silti ei onnistu. Muutaman kerran olen yrittänyt reelata kalaa sisään, mutta sekään ei toimi. Olisi ollut parempi, jos tämä olisi toteutettu kuten se oli toteutettu ensimmäisellä kerralla, sillä tällaisenaan kalastus turhauttaa enemmän kuin sen pitäisi.

Tässä vaiheessa peliä olen matkalla viimeiseen luolastoon, mutta aion ottaa pelistä kaiken irti ennen sinne menemistä. Trading sidequest on pelattu läpi ja sen palkinto oli todella mukava, mutta en tiedä, onko sille niin paljon hyötyä kuin Ocarina of Timen vaihtosivutehtävän palkinnolle. Sydämiä löytyy jo 13 ja uskoisin niitä olevan ainakin 3 lisää. Laivanosasiakin alkaa olemaan jo mukava läjä, mutta ei siltikään vielä kaikkia. Tekemistä siis riittää vielä joksikin aikaa, ennen kuin astun viimeiseen luolaan.

Huomasin PH:sta aika ei-Zeldamaisen asian, nimittäin videomaiset dialogit voi ohittaa! Se tapahtuu näin: kun dialogi on käynissä, niin paina starttia, niin kosketusnäytön oikeaan yläkulmaan tulee skip-valinta. Sitä kun painaa, niin dialogi ohitettu! En tietenkään suosittele tätä toimintoa niille, jotka pelaavat peliä ensimmäistä kertaa läpi...
Minäkään en suosittele. Dialogi ei ehkä ole Phoenix Wright -tasoa, mutta aika hyvää kuitenkin. Siitä löytyy myös juonen kannalta olennaista tietoa, sekä myös vinkkejä, mitä seuraavaksi pitää tehdä. Omituista, että tuollainen mahdollisuus on. Toisaalta, saahan Twilight Princessissäkin välivideot skipattua miinusnapilla.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Rignel - 27.10.2007 10:18
Ai pentele tuota Wi-Fiä, täyttä ajanhukkaa. Miksi edes vaivaudun!?

Jelpitkö WeePee avaamaan noita Big Play-saavutuksia?


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 29.10.2007 00:11
Ai pentele tuota Wi-Fiä, täyttä ajanhukkaa. Miksi edes vaivaudun!?

Jelpitkö WeePee avaamaan noita Big Play-saavutuksia?
Minäkin voin kyllä, kunhan päivästä sovitaan. Tahtoisin itsekin saada niitä saavutuksia avattua. Ennen torstaita ei tosin ainakaan näillä näkymin ole aikaa (typerä koulu).


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Lanttu - 29.10.2007 17:08
Kysytäänpä pikaisesti, että mikä nimi näkyy netissä pelattaessa (vai näkyykö ollenkaan), se mikä tallennuksenkin nimi on vai se joka on laitetty DS:n omista asetuksista? Toivoisin mahdollisimman pikaista vastausta, sillä pitkälti tästä riippuu, miksi tallennuksen nimeän.:)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: WeePee - 29.10.2007 18:05
Kysytäänpä pikaisesti, että mikä nimi näkyy netissä pelattaessa (vai näkyykö ollenkaan), se mikä tallennuksenkin nimi on vai se joka on laitetty DS:n omista asetuksista? Toivoisin mahdollisimman pikaista vastausta, sillä pitkälti tästä riippuu, miksi tallennuksen nimeän.:)

Esiasetuksena näkyy adventure filulle annettu nimi ja nettipeliin sen voi muuttaa battle osiosta.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 29.10.2007 18:17
Kysytäänpä pikaisesti, että mikä nimi näkyy netissä pelattaessa (vai näkyykö ollenkaan), se mikä tallennuksenkin nimi on vai se joka on laitetty DS:n omista asetuksista? Toivoisin mahdollisimman pikaista vastausta, sillä pitkälti tästä riippuu, miksi tallennuksen nimeän.:)

Esiasetuksena näkyy adventure filulle annettu nimi ja nettipeliin sen voi muuttaa battle osiosta.
Zeldat pelataan aina Linkinä, joten tämä ominaisuus on erittäin hyvä. Muuten netissä varmaan pelaisi pari sataa Linkiä ja 10 Zeldaa.  ;)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Lanttu - 29.10.2007 20:06
Kysytäänpä pikaisesti, että mikä nimi näkyy netissä pelattaessa (vai näkyykö ollenkaan), se mikä tallennuksenkin nimi on vai se joka on laitetty DS:n omista asetuksista? Toivoisin mahdollisimman pikaista vastausta, sillä pitkälti tästä riippuu, miksi tallennuksen nimeän.:)

Esiasetuksena näkyy adventure filulle annettu nimi ja nettipeliin sen voi muuttaa battle osiosta.

Zeldat pelataan aina Linkinä, joten tämä ominaisuus on erittäin hyvä. Muuten netissä varmaan pelaisi pari sataa Linkiä ja 10 Zeldaa.  ;)

Jeps, muuten tuolla ei ehkä olisi väliä, mutta peliä pelatessa tuntuu tyhmältä muiden hahmojen kutsuessa pelihahmoa jollakin muulla nimellä kuin Link. Todella tervetullut ominaisuus siis.

Nyt kun löytäisi vielä aikaa pelata...;D


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 30.10.2007 00:08
Jeps, muuten tuolla ei ehkä olisi väliä, mutta peliä pelatessa tuntuu tyhmältä muiden hahmojen kutsuessa pelihahmoa jollakin muulla nimellä kuin Link. Todella tervetullut ominaisuus siis.

Nyt kun löytäisi vielä aikaa pelata...;D
Olen muuten muutamassa pelissä syyllistynyt nimeämään hahmon joksikin ihan muuksi kuin Linkiksi. Sen jälkeen en ole tehnyt sitä kertaakaan.

Kyllä sitä aikaa löytyy ihmeesti, kun ryhtyy pelaamaan. Nimimerkki "Nukkumaan pitäisi jo päästä..." ;)


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Sarkoni - 09.11.2007 19:00
Voi veljet että osaa olla hyvä peli! Jos ihan rehellisiä ollaan, niin myös ensimmäinen Zeldani, jotain emulaattorikokeiluita lukuun ottamatta. Eikä todellakaan vaikuta yhtään hassummalta tavalta ländätä sarjaan.

Olen aina tiennyt mistä Zeldoissa on kyse ja se on aina kuulostanut.. aavistuksen tylsältä. Mene luolaan, ratkaise puzzle, päihitä pomo ja tämä pari kertaa uudestaan. Sitähän tämäkin kärjistettynä on, mutta se toimii. Stylus kontrolli on myös aika lähellä täydellistä. Linkin ohjaaminen ja perusjuttujen teko hoituu vaivatta, mutta on siellä tilanteita, joissa tahtoo mennä hieman sekaisin. Esimerkiksi bumerangin käyttö taisteluissa on - olkanappuloista huolimatta - hieman kömpelöä. Ei se peliä missään tapauksessa pilaa, sillä onhan tämä aika helppoa seikkailua, mutta myös todella mukavaa ja viihdyttävää sellaista.

Laivalla seilailu on myös rentouttavaa touhua. Vihollisia ei tule vastaan vaivaksi saakka ja nekin mitkä tulee, on rytmitetty aika mukavaan tahtiin. Aarteenetsintään sain vasta äsken työkalun ja parin arkun jo meren syvyyksistä noukin. Mukavaa sekin. :P

Parasta ja tyydyttävintä pelissä on kuitenkin ollut puzzlet. Olen uusi Zelda-sarjalle ja samalla myös DS:n seikkailupeleille, joten ne ovat tarjonneet kyllä helkkarin mukavaa mietiskelyä. Parhaita ovat olleet ne (tämän ei pitäisi spoilata, koska se kerrotaan aika suoraan itse pelissäkin) viivojen piirtämiset, joissa karttaan merkitä pisteitä ja katsotaan, missä viivat yhdistyy. Kaikki muutkin ongelmat tuntuvat käyttävän loistavasti DS:n ominaisuuksia hyväkseen.

Huonoja puoli on vähän, oikeastaan vain yksi, ja se on se Merikuninkaan temppeli. Vihaan aikarajoja, vihaan sitä, että ne samat kohdat joutuu käymään uudestaan. En tykkää juuri mistään siinä temppelissä, mutta kun sen riittävän moneen kertaan vetää, niin eiköhän siihenkin totu. Hermoja en ole menettänyt vielä missään vaiheessa temppelissä, tai koko pelissä, mikä on minulta aika suoritus.

All in all, aika lähelle kymppiä menee arvosana. Kaikki pelissä toimii, kaikki siinä on niin hiton mukavaa, että siihen palaaminen ei koskaan tunnu pahalta. En muista koska olen viimeksi mitään läpi pelannut, mutta tässä on vahva ehdokas.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 09.11.2007 19:25
Parhaita ovat olleet ne (tämän ei pitäisi spoilata, koska se kerrotaan aika suoraan itse pelissäkin) viivojen piirtämiset, joissa karttaan merkitä pisteitä ja katsotaan, missä viivat yhdistyy.
Olin aluksi skeptinen noiden suhteen, mutta ne toimivat todella hyvin. Vaikka viivat eivät piirry ihan oikeaan kohtaan (typerä epävakaa käsi), oikean kohdan löytää silti helposti.


Otsikko: Re: Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Kirjoitti: Frank - 19.11.2007 21:49
Eilen tuli pelattua peli vihdoin loppuun asti. Vieläkään en kaikkea ole kerännyt, vaikka olinkin päättänyt tehdä sen ennen viimeiseen temppeliin astumista. En vain enää jaksanut odottaa loppuratkaisua.

Spoiler = aikarajatemppeli:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoiler = loppukohtaus:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Loppujen lopuksi pidän tästä pelistä todella paljon. Aivan mahtava Zelda-kokemus, etenkin käsikonsolilla. Nyt vain keräämään kaikki loput kerättävät.