Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • The Master Trials (Breath of Wild DLC 1): 30.06.2017
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Aihe: Legend of Zelda: Breath of the Wild  (Luettu 39968 kertaa)
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #60 : 25.04.2017 11:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Löysin yhden pyhäkkötehtävän lisää, sellaiselta alueelta jota luulin jo tutkituksi. Mutta eikös se siitä huolimatta löytynyt sieltä! Kun saan sen suoritettua ollaan 116/120 tilanteessa.

Tuntuu kyllä niiiiiiiin palkitsevalta löytää jotain tuollaista tässä vaiheessa, ilman mitään vinkkejä tai vihjaisuja (ehkä jossain silti kulkee hahmo, joka puhuu tästäkin paikasta sivulauseessaan?)

Otin myös hevosen tallista ja ratsastelin menemään ympäri pääteitä, ja löysin yllätyksekseni kaikkea uutta, kun olin tähän asti melkeinpä vältellyt teillä kulkemista! Kontrollit toimivat ratsastaessa hyvin, varsinkin koulutetulla eläimellä, joka on jo kiintynyt omistajaansa.

Huikeaa pysäyttää hirviölauman nuotiohetki ratsastamalla suoraan päin, ja hypäten satulasta nuolia hidastustilassa ympärilleen kylväen puhtaana tuhovoimana; viileysaste kipuaa silloin juuri niin korkealle, mitä Nintendo jo ensimmäisellä teaserillaan vuonna 2014 lietsoi.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #61 : 27.04.2017 06:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Läpi meni eilen: rapiat 180 tuntia, 120 löydettyä & ratkaistua pyhäkköä, 360+ Korok-siementä.

En spoilaa lopputaistelun sisältöä, mutta vaikeusasteesta sanon sen verran, että tässä vaiheessa se oli melkoinen läpihuutojuttu, niin paljon sydämiä komeili ylärivillä. Suojaavimpia vaatteita en sijaan pukenut viimeiseen koitokseen päälleni, sillä houkutus oli liian suuri kääräistä eräs tuore, kokonaan päivittämätön vaateparsi Linkin ylle...

Eeeppisyyttä taistosta ei onneksi puuttunut. Ganon näytti uhkaavalta, ja vihoviimeisen  taistelun asetelma oli hyvinkin mieleenjäävä, helppoudesta huolimatta.

Pidin lopustakin. Nintendo naulasi hyvin fililiksen, käyttäen juuri oikeita historianpalasia oikeissa kohdissa. Jääkö se vähän kesken? No juu, mutta se on toisaalta myös kiehtovaa, ja antaa pelikenttää myös tulevalle lisäsisällölle.

DLC... sanotaanko näin, että ennen en ole tavannut odottaa minkään vaikeamman moodin lisäämistä mihinkään peliin, mutta hemmetti sentään eikös Breath of the Wild tee tähänkin poikkeuksen; kiehtoo suurestikin pelata peli uudelleen ja palata tilanteeseen, jossa Linkiä potkittaisiin toden teolla takamukselle voimakkaiden vihollisten toimesta. Kenties sankarillinen moodi tuo syvempiäkin ulottuvuuksia vaikeusasteeseen kuin pelkän uusiksi rustatun vahingonjaon, ehkäpä nälkä- ja väsymysjärjestelmän? Hyvin tehtynä se voisi sopia peliin.

Minun tekisi mieli sanoa, että pelin voi laittaa nyt hyvin tauolle kesään asti... mutta onhan niitä pukuja toisaalta vielä päivittämättä, karttaakin tutkimatta ja – uskomatonta kyllä – yli 500 Korok-siementä löytämättä.


Unohtumatonta. Pelien peli.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #62 : 02.05.2017 06:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://zelda.com/breath-of-the-wild/news/expansion-pass-dlc-pack-1-detailed/


Aika mukava paketti tulossa – varsinkin kun muistaa, että tämä on näistä kahdesta se köykäisempi.

Korok-maskin kaltaista ominaisuutta toivoin jo aiemmin, ja uudet puvut ovat aina tervetulleita. Phantom näyttää erityisen pahatakamukselta, mutta ei Tinglekään paha ole... eikun on se. Todella, todella paha itseasiassa... En varmasti pue sitä päälleni, koskaan...

Eiköhän tämä nyt varmistanut sen, että odotan paketin julkaisun asti pelin aloittamista uudelleen haastavammalla vaikeustasolla. Kuulostaa siltä, että tämä kuuluu Nintendon E3-Directin "ladattavissa nyt" -julkistuksiin. Siinä tapauksessa ei tarvitsisi odottaa kuin 1,5 kuukautta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #63 : 26.05.2017 19:01 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on yli 20 tuntia pelattuna ja tänään sain viimein vietyä sen sheikah slaten korjattavaksi ja sain siihen kameran. Hieman tullut tutkittua maailmaa.
Samalla tuli ostettua oma talo ja hommattua siihen kaikki extrat ja tuli myös knight ja stealth armorit ostettua. Rahaakin jäi vielä 1500.
Myin kaikki matkoilla kertyneet jalokivet pois ja niistä kertyikin kiva summa. Luminous stonet ja timantit jätin talteen. Noita muita ei vissiin pahemmin mihinkään tarvita ja niitä tulee todella helposti lisää.

Norsu divine beast tuli myös tehtyä kun eksyin zoran valtakuntaan.
Kyllä tämä kivasti on koukuttanut ja ainakin vielä tuntuu, että kannatti ottaa riski ja ostaa.
Tosin vieläkään en ihmeemmin tykkää tuosta visuaalisesta tyylistä. Toki mieli on sen verran muuttunut, että ennen pidin peliä suorastaan rumana ja nyt se on ihan ok.
Mutta on tämä WiiU versio kyllä teknisesti juosten kustu. Vähän väliä nykii ja pätkii eikä siihen tarvita edes kylää + vesisadetta vaan se nykii esim ihan siinä aloitus alueella kun menee juoksentelemaan lammen viereen.

Ei tuo omaa pel-iloa sinänsä vähennä ja totuin tuollaiseen kun pari viikkoa sitten pelasin WiiU:lla ekan disney infiniten läpi. Se peli tuntui enimmäkseen olevan jossain 20fps tuntumassa.
Eikä tuo kyllä tehoista ole kiinni, koska  XCX näyttää paremmalta, siinä on isompi maailma ja enemmän tavaraa sekä toimintaa ruudulla ja se rullaa reippaasti paremmin.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #64 : 04.06.2017 19:28 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on peli "läpi". Lopputekstit kun rullasi niin kellossa oli n.115 tuntia. 107 shrinea, 250 korok siementä ja 64 sivutehtävää.
Tarkoitus olisi tehdä vielä loput sivutehtävät ja shrinet, mutta kummasti motivaatio loppui ainakin tältä päivältä lopun jälkeen.
Johtuu varmasti ainakin osittain siitä, että loput shrinet saa metsästää jo kartan kanssa kun ei ole mitään tietoa missä ne on.

Vasta 100 tunnin paikkeilla tuli viimeiseksi jättämäni kameli divine beast hoideltua ja siltä saadun kyvyn ja parempien varusteiden avulla saan viimeinkin sujuvammin valkoiset ja hopeiset lynelit hengiltä.
Koska en meinaa mitenkään onnistua flurry rushin tekemisessä niin vasta lopussa alkoi tulemaan jonkinlainen overpowered tunne ja 100 tunnin jälkeen se on kyllä jo ihan ansaittua.
Alusta loppuun oli erittäin kivaa tutkia maailmaa eikä homma tuntunut missään vaiheessa tylsältä. Vielä lopussakin peli pääsi yllättämään Hyrulen linnan koolla.
En ollut käynyt siellä ollenkaan ennen loppua ja sehän oli kohtuu iso kompleksi ja pari tuntia sitä tuli koluttua läpi.

Aluksi tuntui, että shrinet oli liian helppoja ratkaista ja osassa on vain pelkkä arkku sisällä, mutta nyt kun miettii niin ehkä nuo olisi alkaneet kyllästyttämään jos jokaisessa olisi ihan kunnon ajattelua vaativa puzzle.
Toki sellaisia isompia montaa eri kikkaa yhdistelevää shrinea olisi voinut olla vaikka 10-20. Nyt niitä ei ollut yhtään.
Gyroa käyttävistä shrineista tykkäsin paljon ja niitä olisi voinut olla enemmänkin. En tiedä miksi monilla tuntuu noiden kanssa olevan ongelmia.
Oma veikkaus, että pelaajat pitää switchia/gamepadia naaman edessä pystyssä ja silloin nuo ei toimikaan vaan sen laitteen täytyy olla vaakatasossa niin esim se sokkelo toimii kuin ajatus.

Mukavana yllärinä noinkin "pienellä" määrällä korok siemenia sai ase inventaarion maksimiin ja muutaman slotin kilville ja jouskareille. Aina kun jossain tuollaisen näki niin oli pakko mennä ottamaan talteen ja nekään ei alkaneet kyllästyttämään vaikka samaa muutamaa kaavaa toistavatkin.
Tarina oli ihan perus zelda huttua. Ei paska, mutta ei mikään hyväkään. Kunhan on siellä taustalla ja pelin oikea tähti on iso ja tutkimaan houkutteleva maailma joka myös palkitsee tutkivan pelaajan.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #65 : 05.06.2017 07:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mietityttää, että kun puhuivat viime Directissä vaikemmasta pelimoodista ja siitä, että kaikki viholliset nousevat yhden tason... voisiko se tarkoittaa kultaisia vihollisia? Bling Lynelit hard moden tuomilla muilla vaikeutuksilla voisivat olla... haastavia.

Niinköhän se elokuulle menee? Ainakin eShopissa mainitaan kai tuosta? Siinä tapauksessa taidan odottaa vielä muutaman kuukauden siitä toista DLC-pakettia, ennen toista pelikierrostani, jolloin yritän Korok-maskin avulla löytää kaikki siemenetkin.

Syyhyäisi vähän nytkin pelata, mutta parempi antaa taas nälän kasvaa ja keskittyä ARMSiin, Splatooniin ja muihin herkkuihin ennen Hyruleen palaamista.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #66 : 15.06.2017 13:09 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


The Master Trials Expansion Pak

Koska ulkona: pe 30.6
Paljo hinta? Parikymppiä... mitä muuta sillä nyt muka saa? Yhden muistikamman XboxXiin?
Kandeeko ostaa? Lisää herkkua maailman parhaaseen peliin... kandeeko kirjoittaa tollasii kyssäreit?
Puhuux se Link nyt? (....)

Kun Master Trialsin aloittaa, se luo automaattisesti peliin uuden tallennustiedoston, joten peruspelin etenemistä ei menetä edes samalla käyttäjätunnuksella.

https://zeldauniverse.net/2017/06/13/breath-of-the-wilds-master-mode-will-have-a-separate-save-file-from-your-normal-mode-game/


Tässä suunnitelmani toiselle pelikierrokselle, koska teitä varmasti kiinnostaa se, ja tämä triidi on muutenkin hiljainen kuin kuiskaus yössä. Osaatteko edes hävetä! Menkää itseenne, ja lukekaa!

Eli eli, napsaisen vaikeimman pelimoodin armotta päälle ja suuntaan pelimaailmassa eteenpäin "staminaa mulle" -taktiikalla, eli en ota juurikaan sydämiä pyhäköistä saatua vaihtovaluuttaa vastaan. Keltaisia sydämiä toki tulee, ja ruokien ja eliksiirien suhteen en aseta itselleni keinotekoisia rajoituksia, mutta silti peli on taatusti rutosti vaikeampi tämän ja vaikeamman moodin takia kuin edelliskerralla, vaikka pelimekaniikka onkin nyt hansikkaassa paljon paremmin.

Ai niin, viime kerralla aloitin pikamatkustuksen käyttämisen noin 70-80 tuntia pelattuani. Nyt kun kartan tuntee suht koht hyvin, ja sitä kautta reissuja voi paremmin suunnitella, mieleen tulee josko tällä kertaa sitä ei käyttäisi laisinkaan.

180 tuntia takana, ja jänskättää palata Hyruleen – toisen, muttei varmastikaan viimeisen kerran!


Jakakaas fiiliksiä: missä menette, aiotteko ostaa tämän paketin ja pelata sen heti kun mahdollista?

EDIT: Treehouse-striimissä kuultua: Master-moodi ei ainoastaan lisää vihollisille elinvoimaa, sillä ne myös käyttäytyvät aiempaa fiksummin.



« Viimeksi muokattu: 15.06.2017 17:10 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #67 : 30.08.2017 11:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Rehellinen tunnustus: Master Mode jäi minulla ainakin toistaiseksi kesken. Pelasin kaksi petoa läpi, ehdin kohdata ensimmäiset kultaiset hirviöt. Alku tuntui hurjan vaikealta, mutta sitten vaikeustaso tasaantui ja tuntui, että jäljelle jäi vain kurmottaa hirviöitä, jotka kestivät aiempaa enemmän osumia. Leijuvat tasanteet piristävät pelin kulkua vain niukasti.

Sen sijaan palasin normaaliin tallennukseeni, etsin DLC-kamppeet ja kääräisin Korok-maskin päälleni.

Voila! Tuntuu, että se tuo ainakin sata tuntia lisää pelikelloon. Tapaan etsiä päivässä 4-5 siementä, käyttäen maskia ja reititystoimintoa. Jokaisen kulman, nurkan ja tasanteen koluaminen tuntuu ainakin vielä melkoisen hauskalta. Olisi mahtavaa löytää kaikki seedit DLC 2:n saapumiseen mennessä, ja pelata se sitten Linkin ikoninen vaatekerta päällä, ilman Korok-maskia, joka juuri nyt on kuin juurtunut Linkin kasvoille.

Läpäisemättä on myös Master Trialsin viimeinen vaihe. Kokeilin sitä kerran, mutta kuolin loppuvaiheessa. Syytän siitä keijuja, jotka oudosti lähtivät karkuteille turvahuoneesta heti siihen putkahdettuani, ilman että otin ensimmäistäkään askelta.


« Viimeksi muokattu: 30.08.2017 12:07 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #68 : 11.10.2017 21:11 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Olen innostunut taas pelaamaan tätä peliä. Oli pitkällä tauolla sen jälkeen, kun olin saanut kolmannen Divine Beastin kellistettyä Gerudo-aavikolla. Tykkäsin tuosta aavikosta ja sitä ympäröivistä vuorista niin paljon, ettei sen jälkeen oikein huvittanut muut alueet.

Nyt sain kuitenkin uuden innostuksen ja nykäisin neljännen Divine Beastin läpi piafien mestoilla. Toinen piristysruiske oli, kun löysin kolme puuttunutta muistoa. Se viimeinen spesiaali oli jo aika hieno.

Nyt suoritan vielä joitakin sivutehtäviä ennen siirtymistä Ganonin kellistämishommiin. Olen oikeastaan kolme päivää jumittanut paikallaan. Etsin Hebran alueelta kolmatta valaan fossiilia. Alkaa jo huvittamaan, kun en millään löydä sitä. Valaan jäänteethän ovat aika suuria. :lol: "Mitäs sinä täällä lumihuippuisilla vuorilla teet? - Etsin valasta." Joku NPC antoi vinkkiä fossiilin sijainnista, mutta unohdin vinkin sisällön ja sen, kuka tämä NPC oli. Haha! Olen systemaattisesti nuohonnut Hebraa. Alkaa käymättömät paikat vähentyä. Jos mä vielä tämän viikon aikana löytäisin sen. Muussa tapauksessa täytyy alkaa kysellä vinkkejä teiltä.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #69 : 13.10.2017 21:57 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Vuoristovalas löytyi! Jes! Toiseksi viimeisestä tarkastamattomasta paikasta. :lol: No, tulipahan nuohottua tunnollisesti koko Hebra. Oli oikeasti ihan mukavaa. Keksin mielelläni juuri tämän tyyppistä puuhaa avoimen maailman peleissä, jos pelin maailma on vain riittävän kiinnostava. Pidän kartoista ja tutkimisesta. Tässä pelissä on hyvä kartta ja on hienoa, että paikoille on keksitty nimiä ja vähän tarinaakin. Oli mukavaa myös, että peli itse antoi tehtäväksi tällaisen tutkimiseen johtavan tehtävän.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #70 : 16.10.2017 12:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Trial of the Swordin viimeinen vaihe selätetty! Lopulta pystyin siihen vasta kolmannella kerralla, tehtyäni ensin erinäisiä hölmöilyjä, jotka johtivat nopeisiin äkkikuolemiin; kun vastassa on Lynel, ei kannata jäädä miekanviuhuntaan makaamaan. Suunnittelin silloin säästäväni yhden ancient arrown, mutta se ahneus kostautui pahan kerran. Lamaannuin täydellisesti, kun Lynel teki minusta ja parista keijustakin silppua noin kymmenessä sekunnissa. Huh huh, ja vielä kerran huh huh.

Olin sen jälkeen  :o moodissa kelpo ajan. Miten saatoin?

Kolmas kerta menikin sitten aika lähelle näytöstyyliä, vaikkakin Ancient-nuolten käyttäminen pahimpiin vihulaisiin tuntui melkein huijauskoodilta. Halu läpäistä haaste oli kuitenkin suurempi kuin kerätä kuvitteellisia kudos-pisteitä henkilöiltä, jotka eivät todellisuudessa piittaa kakkaakaan, miten olen tämän osion pelannut. Niinpä nuolet viuhuivat, ja minä hymystelin, naatiskelin ja tunsin lopulta jopa kutkuttavaa mielihyvää haasteen läpäisystä – eihän tätä palkintoa (täydessä mahdissaan hohtavaa Mestarin Miekkaa) kuitenkaan ojennettu minulle aivan hopealautasellakaan.


Olen valmiina, sanon DLC kakkoselle.

"Hei, meitä on vielä yli neljäsataa!" Huutavat Korok-siemenet takaisin.


Oh shit.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #71 : 16.10.2017 22:56 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Läpäisin pelin eilen, kun olin saanut loput minua kiinnostaneet sivutehtävät tehtyä. Olin itseasiassa kerran aikaisemmin jo puoliksi vahingossa käynyt taistoon Ganonin kanssa, kun olin muuten vain kolunnut Hyrulen linnaa. Silloin tosin en edes yrittänyt voittaa, koska seikkailu oli vielä niin kesken. Siitä jäi outo fiilis, joka johtikin siihen, että peli jäi kesken keväällä. Vasta nyt sitten palasin pelin pariin.

Pidän pelin tarinasta. Välivideoissa ja muussa tarinankerronnassa on tunnelmaa (vaikkakaan ei hyvää dialogia eikä hyvää ääninäyttelyä). Kuitenkin Ganonin kohtaaminen ja voittaminen oli aikamoinen antikliimaksi. Jotenkin minua vaivaa se, että loppuvastustajan voi käydä kellistämässä vaikka heti alun pakollisten tehtävien jälkeen. Se on mielenkiintoinen konsepti kyllä. Varmaan tietyllä tapaa myös pakon sanelema juttu, kun kerta pelaaja voi kulkea ja kiivetä pelissä minne vain. Jokin keinotekoinen este, esim. jokin voimakenttä linnan ympärillä, voisi tuntua naurettavalta. Mutta toisaalta loppuhuipennuksen ympärille olisi hyvä luoda edes jotain mysteeriä ja vaatia jonkinlaista vaivannäköä sinne päästääkseen. Linnassa guardianien välttely nyt oli aika helppo nakki. Kun loppuvastustajan luokse pääsee melkeinpä heti, tuntuu pelin muu sisältö turhalta.

Tätä turhuuden tuntua alleviivaa entisestään Ganonin päihittämisen kiireellisyys. "Zelda ei pysty pitelemään Ganonia enää pitkään." Zelda sanoo itsekin niin lopussa, ettei pysty enää pitelemään Ganonia. Myöhemmin hän sanoo, että hän uskoi Linkin onnistuvan, koska seurasi tätä alusta lähtien. Minun eka ajatukseni tuohon oli "Niin, olet siis seurannut minua samoamassa vuoria ja aavikoita kuukausitolkulla etsiskellessäni valaiden fossiileja, kootessani kasvitieteellistä kokoelmaani ja keräilessäni materiaaleja aavikkokenkieni pimppaamiseksi maksimiin. Kenkieni, joita en edes käyttänyt tässä kiivaassa lopputaistelussa. Toimintani oli aivan varmasti luottamusta herättävää ja varmasti motivoi sinua pinnistelemään pitääksesi pahan aisoissa. Mut hei, kiitti kun jaksoit sen aikaa, kun mulla oli muuta puuhaa."

Peli on kyllä silti todella hyvä ja avoin maailma sopi ihan hyvin Zeldaan. Seuraava Zelda voisi silti olla jokin rajatumpi ja intensiivisempi kokemus Majora's Maskin tapaisesti. Jäin kaipaamaan kunnon luolastoja ja sitä Metroidistakin tuttua "tarvitset välineen X edetäksesi tästä"-koukkua.

Pelin ensimmäisestä DLC:stä kiinnostaa tällä hetkellä vaikea vaikeusaste. Minulla on mielessä yksi hauska läpäisytapa, joka voisi olla miellyttävän kimurantti vaikealla vaikeusasteella. Mutta pelkästään sitä varten en hanki ekaa DLC:tä. Paljon riippuu nyt siis siitä, minkälaista toisen DLC:n sisältö tulee olemaan.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #72 : 18.11.2017 07:29 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Se alkaa: BotW lunasti ensimmäisen Vuoden Peli -palkintonsa.

"Olen helpottunut, että Mario Odyssey ehti olla vain viikon ulkona..."  ;D
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #73 : 08.12.2017 06:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Tämä näyttää odotuksianikin PAREMMALTA.

Tämä näyttää itseasiassa sairaalta. Jännitys suorastaan virtaa minussa, kun ajattelen tulevia lisätunteja tämän uskomattoman videopelin parissa.

Ja saatavilla tänään!

EDIT: Mietin vähän aikaa, jatkanko vielä Xenobladea vai sukellanko jälleen Hyruleen. Hemmetti soikoon, tämä on Zelda! Prioriteetti. Jatkan Xenoa myöhemmin.


EDIT 2: Odotin toiselta laajennukselta suurempaa focusta tarinaan, kuten moni muukin. Sain sen sijaan DLC:n, joka alkaa melko brutaalisti yhden osuman hippaleikeillä mehiläispesiä ja teroitettuja puunoksia kuhisevissa metsissä.

I LOVED IT! Hiippailua, jouskarilla suhautettuja pitkän matkan osumia ja etenemistä varpaillaan. Tämä on "endgame"-sisältöä itse pelattavuuden puolesta. Sellaiselle, jolle BOTWin suurin taika kietoutui tutkimusmatkailun, kokeilujen ja maailmassa yleisen mellastamisen ympärille, on tämä laajennus kuin toiveiden täyttymys. Plus ne pyhäköt jotka olen läpäissyt (Plateaulla ja Zoran valtakunnissa)... ne ovat olleet LOISTAVIA. Heittämällä pelin parhaimmistoa.

Minä kiitän ja kumarran; sinä vuoden 2017 kruunattu kuningas.


« Viimeksi muokattu: 09.12.2017 07:05 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #74 : 11.12.2017 16:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Vihoviimeinen muisto vei minut ajassa taaksepäin, kun muistelin pelin parissa vietettyjä tunteja. Hahmoja, joista ei tiedä paljon, mutta joiden persoonallisuudet jäivät silti lähtemättömästi mieleeni. Kokeiluja, jotka johtivat ikimuistoisiin lopputuloksiin ja yllättäviin ketjureaktioihin. Samoiluun kannustavia digitaalisia kanvaaseja, jotka olivat kuin alkuperäisten Zeldojen kuvitettuja ohjekirjoja, henkiin ja videopeliksi heränneinä; toteutuneita unelmia. Hebrassa ujeltavia talvituulia, levähdysmajan tulen lämpöä, huopaa, rauhaisaa hetkeä punoa uusia suunnitelmia. Korkealta paahtavaa autiomaan aurinkoa, ja palmujen viilentävää varjoa. Rankkasateen jälkeistä aamua keski-Hyrulen vehreydessä, kosteiden nurmimättäiden, kukkien ja puiden tuoksun kantautuessa ruudun tälle puolen. Miyamoto sanoi haastattelussa taannoin haluavansa pelaajan tuntea peliensä maailmojen ilman ihollaan, ja vaikka valtikoita on vaihdettu, Breath of the Wlld alleviivaa sitä filosofiaa paksummalla kynällä kuin yksikään toinen Nintendon peli.

BotW on erityinen, ja sen loppu kirveltää. Silmissä ja sielussa.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #75 : 03.05.2018 22:58 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Tiistaina tylsyyksissäni selasin gamefaqsin breath of the wild aihetta ja tuli fiilis, että voisi sitä kokeilla melkein vuoden paussin jälkeen.
Tuli siinä kolmisen tuntia seikkailtua ja löysin huikeat 8 korokia lisää vaikka niitä on löytämättä vielä yli 600.
Päätin sitten ottaa riskin ja ostin expansion passin vaikka alunperin tuo ei kiinnostanut trial of the swordin takia ollenkaan, koska olen suorastaan surkea pelin taisteluissa.
Kuitenkin tämän guiden avulla pääsin kaikki kerrasta läpi kun tiesi mitkä aseet kannattaa säästää myöhempää käyttöä varten.
https://docs.google.com/document/d/1fiIvWQk_2vXBIBWp58D5upV7-SV12rib3fi0--uYrYo/edit

Ilman tuota ei kärsivällisyys olisi riittänyt kun nytkin meni viimeiseen ryppääseen yli tunti ja tallentaahan noissa ei voi ollenkaan.
Nyt on sitten täydellä teholla toimiva master sword aina käytössä joka kestääkin varsin mukavasti.

Kakkos lisäristä olen pelannut vasta sen alun "yksi osuma tappaa" osion ja seuraavat kolme shrinea.
Tiedän kuitenkin valmiiksi mitä tuleman pitää joten voin myös jo valmiiksi sanoa, että kyllä tuossa expansion passissa on ainakin itselle sisältöä sen 20e edestä mitä se maksaa.
Tarkoitus olisi vielä tuon lisärin jälkeen käydä tappamassa jokainen talus ja hinox strategia oppaan kartan avulla. Tosin mun piti tehdä tuo jo viimeksi, mutta päätin pelata pari päivää jotain muuta kun tähän oli tullut upotettua jo 120 tuntia, mutta siitä tulikin sellainen 11kk tauko.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #76 : 09.05.2018 22:49 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Heippa kaverit, tulin vain nyt muistaessani sanomaan että JUMALAUTA NYT ON KUNNOLLISTA. Oli hieno peli tämä Breath of The Wild.

Pakotetuista liikeohjauskohdista en tykännyt edelleenkään, ja miksi aina sataa kun yritän kiivetä, mutta muuta ongelmaa en keksinyt.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #77 : 09.05.2018 23:08 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili  :o
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #78 : 12.05.2018 15:32 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Tulihan breath of the wildia lopulta pelattua vielä 50 tuntia expansion passin ostamisen jälkeen. Nyt on kellossa 179 tuntia.
Tuli myös ne kaikki talukset ja hinoxit tapettua ja samalla sai lynelit kyytiä myös vaikka niiden tappamisesta ei edes mitään saa.
Ne kuitenkin oli merkattu myös karttaan joten ajattelin samalla kostaa ne kaikki kauhun hetket jota pelin alussa joutui noiden kourissa kokemaan.
Eipä silti noiden muidenkaan tappamisesta muuta saa kuin mitalin Kiltonilta jolla ei edes tee mitään.
Tuli vielä tehtyä homma pidemmän kaavan kautta sillä käytin fast travelia vain eventide saarella käydekseni.
Muuten kierrettiin koko Hyrule kävellen, liitäen ja varsinkin moottoripyörällä ajaen.

Tuo oli kyllä hemmetin hieno palkinto kakkos lisärin läpäisystä.
Nyt tuli myös ekaa kertaa tehtyä nopeutta lisäävää ruokaa, että pääsi nopeammin sinne minne halusi.
Kun tuo pitkä roadtrip oli tehty niin jäljellä oli enää korokien etsimistä jota en enää jaksanut.
Korok naamarin avulla niitä kyllä taisi löytyä varmaan 200 lisää tuon roadtripin ja lisäreiden pelaamisen aikana, mutta silti minulla on niitä vasta 450/900.
Niitä oli kyllä koukuttavaa etsiä niin kauan kun samalla on joku muu päämäärä.

Tuon jälkeen tuli aloitettua phantom hourglass joka tuli pelattua alusta loppuun WiiU:n gamepadin näytöltä pitäen ohjainta pystyasennossa. Homma toimii hyvin ja pelikin näyttää ihan kelvolliselta tuon kokoisella ruudulla.
Itse pelaaminen oli ihan ehtaa zeldaa ja se paljon haukuttu temple of the ocean king ei ärsyttänyt oikeastaan lainkaan.
Kontrollit sitten ärsyttikin sillä kaikki hoidetaan styluksen avulla. Miksi oi miksi sitä ristiohjainta ei voi käyttää muuhun kuin valikon avaamiseen.
Tuostakin huolimatta tulee varmaan jossain vaiheessa ostettua vielä spirit tracks jossa on täysin sama ohjaus. Se kuitenkin maksaa vain kympin eshopissa.

Tuon pelaaminen kyllä sai minut arvostamaan breath of the wildia enemmän. Vaikka siinä ei perinteisiä luolastoja ole niin niitä mukavan lyhyitä shrineja on paljon ja aina uuden löytäessä sinne meni innoissaan.
Phantom hourglassissa taas alkoi loppua kohden tulemaan tunne, että eikö nää luolastot jo lopu. Tosin eipä noissa paljon muutakaan sisältöä ole.
Toki myös minipelejä on joita täytyy suorittaa melkein täydellisesti jos haluaa vaikka isomman pussin pommeille. Tuotakaan en kaipaa enää ollenkaan vaikka se on ollut osa zeldaa jo pitkään.

Breathissa on vapaus tutkia ja tehdä mitä haluaa ja sen jälkeen on vaikeaa palata perus zelda kaavaan takaisin.
Seuraavaksi ajattelin aloittaa breathin master modella vaikka en välttämättä sitä montaa tuntia jaksa pelatakkaan, mutta se on eka zelda jossa sitä tulee edes kokeiltua juuri siitä syystä, että sun ei ole pakko mennä kolmella sydämellä ekaan luolastoon ottamaan pomolta turpaan.
Voit vältellä vihuja, varastaa niiden aseet ja safkat yön pimeydessä, suorittaa shrineja ja mennä sitten tekemään ekan divine beastin kun tunnet olevasi valmis.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #79 : 09.07.2018 21:58 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli se master modekin pelattua läpi toukokuussa.
Siinä meni 34 tuntia. Yhtään divine beastia en vapauttanut ja esim death mountainilla en käynyt ollenkaan eli aika "vauhdilla" tuli pelattua.
Nyt kun tiesi mitä kannattaa hankkia ja mitä ruokia tehdä niin tuo tuntui helpommalta mitä eka läpipeluu normalilla.
Ganon tappelu kyllä venyi kun onnistuin aina ryssimään parryn tai väistön joten se sai kestävyyttä takaisin.
Ne leijuvat tasot oli kiva lisä, mutta jotain muutakin tuohon olisi voitu keksiä eikä vaan buffata vihollisia.

Tuli sitten ostettua breath of the wild switchillekin ja samalla myös expansion pass. Siihen tosin käytin 999 kultakolikkoa joten rahaa meni tasan kymppi.
Tuon verran maksan mielelläni jo pelkästään siitä, että saan ancient saddlen hevoselle joten sen voi spawnata viereen sekä travel medallionin.
Varsinkin tuo satula teki pelaamisesta niiiiin paljon mukavampaa kun sitä pääsi alusta asti käyttämään kun aloitin master moden viimeksi. Nyt hevosta tulee käytettyä todella paljon.
Noiden molempien olisi kyllä pitänyt olla pelissä jo alusta asti eikä osana maksullista dlc:ta.

Nyt on varmaan jo 40 tuntia tullut pelattua ja ihan samalla innolla mitä yli vuosi sitten kun kaikki oli vielä uutta.
65 shrinea tehty, divine beastit hoidettu ja trial of sword tehty myös. Seuraavaksi voisi aloittaa champions balladin jotta saa champion kyvyile lyhyemmän cooldownin.

Nyt tulee myös pelattua HUD pro moodi päällä ja ihan vaan paremman fiiliksen vuoksi otin kynän ja vihon esiin ja kirjoitan siihen eri kirjoista ja talleilta löytyvät reseptit ja valmistan vain niitä eli jätän kaikki parhaat safkat tekemättä.
Myös wolf link (vaatii amiibon) on ollut kaverina melkein jatkuvasti. Nyt se pysyy jopa hengissä kun hommasin sille 16 sydäntä. Master modessa tosin lähti henki äkkiä tuostakin huolimatta, mutta normalilla varsin kiva kaveri.
Se kun käy kaikkien elukoiden kimppuun niin usein se tappaa niitä samalla kun itse keräilee kaikkea muuta mukaan ja sitten vaan käy poimimassa lihat talteen.

En ole vielä testannut graafisia eroja switch ja WiiU version välillä, mutta ruudunpäivityksessä on todella iso ero.
WiiU versiossa kaikki kylät nykiä nylkyttää aika pahasti. Switch versiossa kakariko nykäisee välillä kun juoksee ja kääntelee kameraa. Edes sade ei pahentanut tuota.
Hateno ei pätki ollenkaan. Zoras domain ei pätki ollenkaan edes sateella. Rito kylän edustalla tulee kameraa käännellessä ongelmia, mutta itse kylässä ei.
Korok metsä nykii molemmilla aika reippaasti.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #80 : 21.07.2019 12:30 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Otin tämän kesäprojektiksi. Unohdin vanhat savet tarkoituksella ja aloitin koko pelin alusta. Kakaroiden unirytmi sen verran sekaisin että nuukuvat reippaasti myöhempään, niin olen muutaman kerran pelannut kolmeen asti yöllä, vakituiseen vähintään kahteen. Univelka ei palaudu yhtään, mutta hitto kun on ollu hienoo. Kolmen aikaan yölläkin joutuu pakottamaan itsensä sänkyyn vaikka silmät vetäisi varmaan aamuun asti.

Nyt on todella huomannut kuinka nerokas peli on, kun on päässy kunnolla syventymään siihen. Pelaajana olen tietynlainen keräilijä, joka haluaa nähdä ja löytää kaiken. Mutta paradoksaalisesti vihaan yleensä päätöntä samoilua. Mutta BotW hoitaa samoilun niin täydellisesti, että en edes odota tarinan etenemistä (kuten yleensä), vaan seuraavaaaluetta mihin pääsee pyörimään. Juuri sain toiset beastin kellistettyä ja hyppäsin mount doomilta suoraan yhteen tolppaan josta sain kartan Lost Woodsiin. Raahasin itseni nukkumaan siinä vaiheessa vaikka veri veti Hyrule Forestiin kaksin käsin. Mutta kello kun kävi tässä vaiheessa jo 03:10, niin oli pakko.

Pelin tutkimisen fiilis on jotenkin uskomaton. Enkä oikein osaa sanoa mistä se tulee. Hevosellakaan tulee harvemmin laukattua, vaan menen useammin "lönkötellen" niin voin katsella samalla ympärilleni. Tälläistä seikkailun fiilistä ei yksinkertaisesti ole missään. Peli elää ja hengittää. Peli tartuttaa "Epi-viruksen".

Kaikesta parhaudesta huolimatta, pari epäkohtaa löytyy. Ensimmäinen on tekninen suoriutuminen. Ensimmäistä kertaa ikinä piirtoetäisyydellä on oikeasti merkitystä. Moni kohta tähystellessä näyttää turhalta mutta kun liidät ohi, huomaakin jotain mielenkiintoista. Ruudun pivitys ongelmat tukevat myös esiin vaikka ei jatkuvasti niin vakituiseen. Olen alkanut harkitsemaan NS:n ostoa tämän pelin takia, koska se ilmeisesti toimii paremmin. Ja jos savet saisi siirrettyä NS:n ja WiiU:n välillä olisin saattanut käydä jo kaupassa. Mutta nyt 30-40h takana ja fiilis on kova, niin ei malttaisi aloittaa taas alusta.
Toinen epäkohta on yllättäen kamera ja lukitussysteemi. Pataan on tullut useita kertoja siksi, että lukitus ei olekkaan ottanyt kiinni vihuun vaan heittänyt kameran Linkin taakse. En tajua miten tämä on ryssitty kun se muistaakseni on toiminut OoT:sta lähtien täydellisesti. Kamera taas joskus heittää ihan ihme kuvakulmia. Erikoisesti kun vihu tulee lähemmäs myös kamera tulee usein lähemmäs. Silloin kun kameran pitäisi aina siirtyä vähän kauemmas. Tämäkin oli mielestäni hoidettu ennen paremmin.
Ei mitään deal breakereitä, mutta rikkoo vähän peliä ja taistelut pitää miettä usein kameran kannalta, missä kannattaa iskeä ja missä ei.

Niin ja muistojen metsästys, todella hieno oivallus. Ja ovat pistäneet ihan kunnon pätkiä eikä piipitystä ja tekstiä. Näiden metsästäminen kiinnostaa enemmän kuin beastien kukistaminen.

En ole vielä edes puolessa välissä, mutta silti tekee mieli antaa pelille 4,5/5. Kamera ja lukitus ongelmat tuo pienen särön, mutta ehdottomasti meikäläisen Top-5 peleissä jossa pyörii FF7, OoT, Settlers2 ja Bayonetta. Sai tämän vuoden E3 directkin boostin samalla. Vaikka jatko-osa ei varsinaisesti ole odotus listalla ollenkaan, kun haluaa ennemmin samoilla tässä pelissä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #81 : 21.07.2019 14:08 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Olen alkanut harkitsemaan NS:n ostoa tämän pelin takia, koska se ilmeisesti toimii paremmin.

Ei kannata, ellei sitten ole kiinnostunut muistakin Switch-peleistä. Molemmat versiot pelanneena täytyy sanoa, ettei Switchin BotW jää paljoakaan voitolle. Siinäkin on ne tietyt paikat, joissa ruudunpäivitys laskee aina jonkin verran.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #82 : 21.07.2019 20:08 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Olet oikeassa siinä, että switchia ei kannata ostaa pelkän botw:n takia, mutta oikeasti wiiu ja switch version välillä on todella iso ero.
Jos mulla olisi mahdollisuus kaapata videota wiiu:sta niin voisin tehdä vertailun.
Esim Hateno kylässä switch versio on 30fps ja wiiu versio on jossain 20-25fps tuntumassa ja sahalaitaa on wiiu versiossa paljon enemmän.

Wiiu versiota tuli pelattua yhteensä yli 100 tuntia tyytyväisenä, mutta kun switch versiosta hyppäsi takaisin sen pariin vertailun vuoksi niin ei sitä pystynyt enää pelaamaan.
Varsinkin kaikki kylät oli aivan kamalia.

Silti palaisin wiiu version pariin jos joku osaa vääntää mulle rautalangasta miten saan asennettua Linkle modin.
Mun älykkyys riitti vielä homebrew kanavan asentamiseen, mutta tuo modin asennus meni yli.
Sen olen tarkistanut, että tuo todellakin on mahdollista asentaa wiiu versioon ja ilmeisesti myös switch versioon, mutta sitä en ala modaamaan mitenkään.

tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #83 : 22.07.2019 00:27 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW No joo, ja pyöriihän se Switch-versio toki yleisesti ottaen varsin mallikkaasti.

Pelasin tosiaan pelin Switchillä uudestaan läpi viime talvena. Kaikki Zeldat kolunneena pidän tätä edelleen suosikkinani, vaikka huomasinkin kiinnittäväni enemmän huomiota muutamiin asioihin, jotka tavallaan eväävät tältä maailman paras peli -tittelin omalla kohdallani. Sanoisin silti, että BotW kuuluu ainakin viiden parhaimman pelin joukkoon. Varsinkin, kun satun olemaan kova Prinsessa Mononoke -fani.

Jos nämä asiat korjattaisiin, saattaisi tämä viedä paikan Bloodbornelta maailman parhaimpana pelinä:

- En voi ensinnäkään käsittää, miksi pelimaailman rajat ovat sellaiset kuin ovat. Näkymätöntä seinää ei tulisi olla enää yhdessäkään modernissa videopelissä, vaan se pitäisi piilottaa fiksusti niin, ettei pelaaja tajua koko asian olemassaoloa. Edes Lost Woodsin tapainen sumentumisefekti olisi ollut kivempi.
- Vihollisvariaatio kaipaisi muutakin kuin eri värisiä hirviöitä, edes muutaman kokonaan uuden. Sama pätee mini bosseihinkin.
- Maailma on tehty taidokkaasti ja sinne uppoutuu moneksi tunniksi, mutta sitten on myös Hebran tapaisia alueita, joissa puuhastelu on hieman yksipuolisempaa, jos vertaa vaikkapa Akkalaan. Kaikkea ei voi saada, mutta jäihän tämä hieman harmittamaan.

Aseiden hajoaminen ei ole vaivannut minua koskaan. Sen sijaan lukeudun niihin pelaajiin, jotka pitävät sitä hyvänä pelisuunnitteluna. Pelin alussa on aina loistava selviytymismeininki, kun pitää oikeasti jopa hieman pähkäillä sitä omaa inventaariota. Eikä tämäkään koidu oikeastaan ylitepääsemättömäksi esteeksi; yksinkertaisetkin reseptit takaavat sen, ettei sydämistä ole pulaa ja aseita löytyy muutenkin joka nyppylän takaa.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #84 : 23.08.2019 22:02 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Nyt alkaa olemaan loppusuoralla. Beastit kaadettu, muistot kerätty, tornit aukaistu,... Zelda odottelee jo. Ei voi kyllä sanoa kuin että huima peli. Vaikka olisivat ryssineet lopputaistelun täysin, BotW paras Zelda -peli mikä itselle on käsiin sattunut. Tunnelma pysyy alusta loppuun ja maailma on uskomattoman elävän oloinen.

Valittamisen aiheet ovat siis todella vähissä. Kuten aiemmin jo kirjoitin, niin tekninen suoriutuminen on usein juuri hyväksytävällä tasolla. Varsinkin muutamat kylät menee aika rajoilla. Mutta rajan yläpuolella kuitenkin. Kamera ongelma ovat vähän helpottaneet kun siihen on tottunut tai sen osaa huomioisa, mutta välillä vetää vähän outoja zoomauksia. Osin voisi sanoa että Korok seedit on hiukan kyllästyttäneet loppua kohti. Tietyllä tavalla nerokas tapa hahmon kehitykseen, kun niitä on niin pirusti, mutta joka kiven kääntäminen matkan varrella,... ei. Shrinet on myös loistava idea, mutta ei ole minulle ihan sellainen kantava voima joka käskee pelaamaan lisää. Muun pelaamisen lomassa hieno lisä, mutta nyt kun alkaa tarina olemaan ns. paketissa, alkaa mieli vetämään enemmän kohti Hyrulen linnaa. Ja koko kartta on periaatteessa kävelty läpi. Nyt pitäisi lähteä viilaamaan niitä metrejä ja senttejä mistä löydät sen Shrinen. Alun viehätys oli se, että näit jo kaukaa kuinka jossain on jotain. Sinne oli pakko päästä katsomaan mitä siellä on. Nyt nämä asiat alkaa olemaan pitkälti piilossa. Eli asiat pitää etsiä. Se ei koukuta läheskään samalla tavalla kuin alun tähystelyt kaukaisuuteen.
Toki nämä on pikku juttuja ja peli on ns. "tehnyt tehtävänsä" minulle. Tunteja en ole katsonut, mutta varmaan mennään jossain 80-100h paikkeilla. Mikä on minulle ihan helvetin paljon, kun usein alan vilkuilemaan muita pelejä viimeistään 20-30h paikkeilla, ideaali pituuden ollessa alle 20h.

Peli on myös loistavasti tasapainotettu samoamisen ja juonen kanssa. Samoaminen on hauskaa, palkitsevaa ja koukuttavaa, mutta hienoimmat jutut on olleet tarinaan liittyviä. Varsinkin muistojen jahtaus on syventänyt tarinaa todella paljon. En voisi kuvitella että peli olisi sama ilman niitä. Suurin kiitos näiden toimivuudesta kuuluu varmaan onnistuneelle Zeldalle. Aivan liian usein pelien prinsessat on luonteen piirteiden ääripäitä ja/tai ärsyttäviä. Zelda on hahmona ihan eritasolla. Jopa silloin jos sitä vertaa muihin Zelda peleihin. Ne kun on aina olleet enemmän Linkin seuraamista ja melkein enemmän legendaa Linkistä. Toki se nytkin on läsnä vahvasti ja hahmot puhuvat paljon Mestarin legendasta tms. mutta tämä on ensimmäinen Zelda peli minulle, joka oikeasti ansaitsee nimen The Legend of Zelda.

Peli ei ole tekniseltä toteutukseltaan täydellinen ja isommat tehot auttaisivat sitä paljon, mutta muuten peli vain on täydellinen. Itsellä menee Top-5 peleihin jossa on jo ruuhkaa:
OoT, FF7, Settlers 2, Bayonetta -sarja ja BotW.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #85 : 23.08.2019 22:07 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili
tämä on ensimmäinen Zelda peli minulle, joka oikeasti ansaitsee nimen The Legend of Zelda.

En ilmeisesti olekaan ainoa joka ajattelee noin.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #86 : 23.08.2019 23:12 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Itse taas petyin Breath of the Wildin Zeldaan (luultavasti siksi, koska hahmo jäi jotenkin keskeneräiseksi ja ehkä jopa hieman etäiseksi). Toivottavasti tämä asia korjataan jatko-osassa, joka lupaa ainakin asetelmansa puolesta hyvää. Muut hahmot olivatkin sitten erinomaisia, varsinkin Prince Sidon ja Daruk.

Mielestäni paras Zelda on edelleen The Wind Wakerissa. Tetra oli käytännöllisesti katsoen ensimmäinen, joka tuntui muultakin kuin pelkältä pulassa olevalta neidolta. Ocarina of Timessä on toki oma twistinsä (Sheik), mutta TWW:ssä Zelda ja Link uskaltautuvat uhmaamaan kunnolla Ganondorfia. Twilight Princess ansaitsee taas kunniamaininnan hyvin diplomaattisen oloisesta Zeldasta, vaikka Midna viekin suurimman osan huomiosta. Skyward Swordissakin Zeldan hahmoa pyrittiin uudistamaan paljon, mutta loppujen lopuksi siinä sorrutaan pahemman kerran siihen pulassa olevan neidon kiroukseen.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #87 : 24.08.2019 07:03 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Etsitkö kaikki muistot? Nämä periaatteessa kertovat sen Zeldan legendan. Ilman niitä pelin fiilis olisi aivan erilainen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #88 : 24.08.2019 13:35 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Juu, etsin kaikki molempina pelikertoina. Ne eivät kuitenkaan riittäneet syventämään tarpeeksi kyseistä hahmoa, joten toivon, että Linkin ja Zeldan välistä dynamiikkaa korostettaisiin enemmän jatko-osassa.

Kerrontatapana muistot ovat silti looginen ratkaisu, kun ottaa huomioon sen, miten vapaa peli on.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #89 : 08.09.2019 19:30 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Tiistai-iltana meni läpi. Tarinallisesti loppu oli ihan ok. Ei mitään päräyttävää, mutta tyydyttävä. Ja mielenkiinto kantoi loppuun asti. Lisäksi Zeldaan oli aivan erilainen suhde omassa päässä, kuin muissa Zelda peleissä, kiitos muistojen keräilyn. Mutta tuli melkein haikea olo kun tajusi että "Tuolla huoneessa se Ganon on". Hetken mietin ovi aukolla menenkö sisään vai käännynkö ympäri. Menin silti.

Ganon itsessään oli lopulta aika kova pettymys. En tiedä olisiko Ganonista ollut enemmän joissain sivutehtävissä, mutta nyt se jäi todella heiveröiseksi. Ei sillä, "kaikkihan" Ganonin tuntee jne. mutta olisi toivonut vähän enemmän kuin epämuodustunutta..eh.. hämähäkkiä(?) ja sitten perinteinen loppumuoto. Tuntuu että tekijä tiimillä on ollut sormusten herra mielessä kun ovat tätä väsänneet. Ganon jää lähes yhtä abstraktiksi kuin Sauron lopulta. Toki lopussa ollaan Ganonin kanssa vastakkain, toisin kuin Sauronin, mutta hahmo jää yhtä abstraktiksi. Esim. OoT hoiti Ganonin reippaasti paremmin. Niin hahmona kuin sen käsittelynkin. Pari muistoa jotka olisi liittynyt Ganoniin olisi tehnyt poikaa kokonaisuudelle.

Mutta eihän tuosta nyt voi vihainen olla. Aiemmin kirjoittamani pätee edelleen, peli rynnisti omaan Top-5 sisään ja heitti muistot Mario 64:stä niskaperseotteella pois. Onko tämä parempi kuin OoT? Ööömmm.....varmaan. Kyllähän OoT iski kaikesta huolimatta kovempaa aikoinaan, mutta se johtuu monesta muustakin asiasta kuin itse pelistä. Ja älkää kysykö miten kävisi jos OoT päivitettäisiin teknisesti nykypäivään. Tuskin osaisin edes päättää.
BotW on siinä upea peli itselle, kun kuvittelin että en enää tälläistä kiintymystä peliin kokisi tai saisi pelistä tälläistä fiilistä. Toki esim. Bayonetta -sarja vangitsee ja ne tarjoaa helvetin hienoa pelaamista jota voisi tehdä aamuun asti. Mutta BotW toi samoja fiiliksiä kuin FF7 ja OoT aikanaan. Jotain enemmän kuin "pelkkää" pelaamista. Niitä ei ole tullu vastaan about 15-20 vuoteen. BotW toi osaltaan jopa uutta innostusta pelejä kohtaan, koska en tiennyt että pää vielä taipuu jollain tasolla samanlaiseen immersioon peleissä kuin 15-20 vuotta sitten.

Ei voi sanoa kuin Helvetin Hieno Peli.




Lisähuomiona: Nintendon verkkopalvelu on kyllä todella perseestä. Latasin WiiU:lle BotWin DLC:t ja jumalauta että oli vaikeaa. En voinut ostaa suoraan luottokortilla WiiU:sta. Ja kun menin verkkoon, tietysti oli salasanoja unohtunut. Lopulta vaihdoin salasanan kolmessa eri paikassa, että sain siirrettyä rahat. Ihan jumalatonta paskaa. Esim. minkä helvetin takia mulla pitää olla kaksi tiliä Nintendolle? Ei mitään helvetin järkeä. Voisin jopa sanoa että ymmärrän kyllä kuinka vaikeaa se voi olla jos on kaksi järjestelmää ja niiden tilit pitäisi yhdistää toisiinsa, mutta ymmärrän varsin hyvin kokemuksesta ei se nyt helvetti mahdotonta ole. Kukaan itseään kunnioittava yritys ei ryssi niin pahasti käyttökokemusta että pakottaa käyttäjää käyttämään kahta tiliä yrityksensä palveluihin. Varsinkin kun molempia tarvitaan! Ja siihen käytetään aika helvetisti jopa rahaa maailmalla, että kokemuksesta saadaan yhtenäinen. Mutta ei Nintendo. Niillä on omat polut.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines