Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • The Master Trials (Breath of Wild DLC 1): 30.06.2017
Sivuja: 1 [2] 3 4
Tulostusversio
Aihe: Legend of Zelda: Breath of the Wild  (Luettu 40430 kertaa)
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #30 : 07.03.2017 11:54 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Graffojen taso vähän vaihtelee. Välillä ihan sairaan hienoja ja tunnelmallisia alueita ja paikkoja, jotka eivät häpeä minkään pelin rinnalla ja tulevat kestämään aikaa paljon paremmin kuin realistiset pelit. Jotkut alueet ja vuoristot taas ihan kuin ps2-pelistä, mutta eipä se ole lannistanut tunnelmaa. Kohta itsellä 30h takana sen parental control appin mukaan ja onhan tämä aivan älytön peli. Ihan vasta pintaa ehtinyt raapaista.

Kävin vähän kokeilemassa loppupään alueita, mutta ei mitään toiveita vihuja vastaan vielä. Hienoa kyllä, että pelissä voi Morrowindin tapaan suoraan mennä vikaan bossiin, eikä oikeasti tarte juuri mitään noudattaa tai tehdä.

Paras puoli on silti, että pelissä ei ole joka hemmetin paikkaan map markkereita ja symboleita joita seurata orjallisesti, niin kuin lähes kaikissa open world peleissä. Sidequesteissa pitää oikeasti itse vähän pähkäillä ja miettiä vihjeiden perusteella minne mennä, eikä vaan juosta sokeana markereiden mukaan. Lisäksi maailma on niin selkeä ja muistettava, että otin kaikki hudit, sensorit yms. hiiteen ja pelaan aivan oman pään varassa. Ei paljon Witcherissa ollut mahdollista.

Jos jotain nuristavaa, niin musiikkien puute. Ei tarte koko ajan olla jotain ja pelissä on välillä hyvin Dark Souls -tyylinen haikea tunnelma, mutta vähän enemmän kuitenkin voisi olla jotain kipaleita. Taistelumusiikkikin on täysin ihmeellistä tööttäilyä. Lisäksi hajoavat aseet ja ns. kiinteiden tavaroiden puute aiheuttaa välillä sellaista tunnetta, ettei pelissä saa mitään edistymistä aikaiseksi, mutta toisaalta siinä on myös puolensa ja myöhemmin saa huomattavasti parempia ja kauemmin kestäviä aseita.


« Viimeksi muokattu: 07.03.2017 11:59 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #31 : 07.03.2017 13:33 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Joku 10h takana. Parempi ku Majoras Mask.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #32 : 08.03.2017 06:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tämä peli on tehnyt lähes mahdottoman: tunnen itseni ihan lapseksi taas, kun tutkin monimuotoista Hyrulea, joka tarjoaa viihdyttäviä harhautuksia menossa olevaan tehtävään lähes jokaisen kukkulan takana, raunion nurkalla ja luolan pohjalla. Tältä lapsena tuntui pelata, Nintendo on vanginnut sen kerrassaan upeasti tähän peliin.

En ole edelleenkään ehtinyt tehdä juuri mitään; kaupungin pikkutehtäviä, satunnaisia pyhäköitä (olen ratkonut tähän mennessä 17) ja Korok-siementen metsästystä. Pelitunteja takana parikymmentä.  

Löysin eilen myös 50 tehopisteen sapelin. Heittämällä parhaan, minkä olen toistaiseksi löytänyt. Säästelen sitä todella koviin yhteenottoihin.


« Viimeksi muokattu: 08.03.2017 08:22 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #33 : 08.03.2017 14:13 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Mulla on ihan hauska ongelma omassa pelissä: mulla on hädin tuskin aseita! Arkuista tulee vaan mineraaleja. Joudun tällä hetkellä turvautumaan 100 %:sti bokoblineiden nuijiin ja keppeihin. :lol: Kerran jouduin usuttamaan hevoseni potkimaan yhden bokoblinin kuoliaaksi, että sain sen aseen. Link ei osaa puolustautua nyrkeillä.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #34 : 08.03.2017 14:32 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Damn onko tässä vaan yksi save  :o
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #35 : 10.03.2017 11:02 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joudun tällä hetkellä turvautumaan 100 %:sti bokoblineiden nuijiin ja keppeihin. :lol:
Ihan päteviä aseitahan ne on nuokin.  :)

Damn onko tässä vaan yksi save  :o
Varmaan toisella Switch -profiililla voi pelata toista savea.

www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #36 : 10.03.2017 13:08 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ensimmäinen "luolasto" tai "temppeli" takana. Lainausmerkit tulevat tarpeeseen, sillä kuten kaikki muukin pelissä, ne rikkovat pinttyneitä Zelda-konventioita, ja komeasti rikkovatkin. Paikka tuntui hyvin eeppiseltä, toismaailmalliselta. Musiikki loi hienoa tunnelmaa. Lopuksi tuli tunne, että oli saavuttanut pelin maailmassa jotakin merkittävää, ja palkintokin siitä oli kohdillaan.

Nyt olen siis ratkaissut yhden näistä paikoista. En kiirehdi seuraavaan; palaan tutkiskelemaan vähän keski-Hyrulea, yritän paikantaa Korokien kotimetsän ja katson, josko reitilleni osuisi lisää muistoja Zeldasta, joita olen löytänyt tähän mennessä vasta neljä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #37 : 10.03.2017 13:33 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
...katson, josko reitilleni osuisi lisää muistoja Zeldasta, joita olen löytänyt tähän mennessä vasta neljä.
Tää on kyl pirun hieno tehtävä. Haastavaa koittaa yhden valokuvan perusteella hakea näinkin valtavasta pelimaailmasta tiettyä kohtaa. Tullu varmaan tuntitolkulla tutkittua ihan pelkkää karttaa tässä pelissä.

Open world on muutenkin tässä pelissä tehty oikein. Ok, ubisoft tower -konsepti on vähän kopioitu, mutta kartta-alueen aukastessa avautuu vain kartta, ei mitään valmiita pisteitä siinä vaan kaikki pitää edelleen itse etsiä. Ehkäpä parhaita hetkiä on ne kun pitää miettiä että mitä sitä seuraavaksi tekisi, kun ei ole mitään valmiita pisteitä kartalla mihin mennä.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #38 : 10.03.2017 17:39 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
...katson, josko reitilleni osuisi lisää muistoja Zeldasta, joita olen löytänyt tähän mennessä vasta neljä.
Tää on kyl pirun hieno tehtävä. Haastavaa koittaa yhden valokuvan perusteella hakea näinkin valtavasta pelimaailmasta tiettyä kohtaa. Tullu varmaan tuntitolkulla tutkittua ihan pelkkää karttaa tässä pelissä.
Olen samaa mieltä. Siisti tehtävä. Oli todella palkitsevaa, kun parin tunnin etsimisen jälkeen sain viimein horisontin maisemat täsmäämään valokuvan maisemaan ja löysin oikean paikan. Yksi huomio tästä tehtävästä: pelissä on hahmo, joka antaa vihjeitä kuvista. Älkää kyselkö vihjeitä, jos haluatte löytää mestat itse, koska vihjeet ovat turhan yksityiskohtaisia. Tosin, on yksi kuva, jossa olevaa paikkaa on tosi vaikea löytää ilman tämän hahmon antamaa vihjettä.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #39 : 11.03.2017 13:08 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili En ole vielä käynyt ensimmäisessä kylässä (matkalla sinne) ja kyllä tämä on uusi klassikko RE4:sen ja OoT:in kaltaisten pelien joukkoon. Käsittämätön suoritus nintendolta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #40 : 11.03.2017 13:20 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
En ole vielä käynyt ensimmäisessä kylässä (matkalla sinne) ja kyllä tämä on uusi klassikko RE4:sen ja OoT:in kaltaisten pelien joukkoon. Käsittämätön suoritus nintendolta.

Zelda on piru vie huumetta! Olen nyt enemmän koukuttuneempi kuin ensimmäisenä päivänä.  :lol:

Aamulla meni läpi suuren voimankoitoksen pyhäkkö ilman yhdenkään sydämen menetystä.  8)  Tunsin itseni pahatakamukseksi, ja sain kahmittua melkoista rompetta sieltä mukaani. Huh heijakkaa sentään!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #41 : 11.03.2017 16:04 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Tätä on tosiaan tullut pelattua tässä opiskelujen ohella ja olen kyllä aivan myyty. Zelda-fanina piti hankkia vielä se Limited Edition ja pari amiiboakin, mutta Switchin kohdalla tuli sitten opiskelijabudjetti jo niin pahasti vastaan, että hommaan sen kyllä aikaisintaan vasta vuoden lopussa.

Vasta yksi Divine Beast vapautettu. En edes ajatellut kiirehtiä seuraaviin, vaan aion tutkia Hateno Villagen ympärillä olevaa aluetta rauhassa. Se on ehkä ollut tähän mennessä suosikkini kaikista, kun paikka huipentuu upealle kielekkeelle josta voi ihailla kaukaista merta. Tämä peli on niin satumainen, etten voi muuta kuin itkeä onnesta. Voi olla, että peli kiilaa jopa The Wind Wakerin ja Majora's Maskin ohitse suosikikseni kaikista Zeldoista. Suosikkipelin asema olisi jo ennenkuulumatonta, kun Bloodborne nousi sellaiseksi pari vuotta sitten, mutta aivan mahdollista sekin edelleen!

EDIT: ja tuo pelin musiikki on kyllä täysin oikeanlaista. Korostaa todella hyvin luontoa.


« Viimeksi muokattu: 11.03.2017 16:21 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #42 : 13.03.2017 07:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Gamespot niputtaa videossaan hyvin yhteen pääsyyt Zeldan maagisuuteen.

Sain muuten käsiini eilen erään Miekan... hetki oli juuri niin tyydyttävä, kuin haaveilinkin sen olevan.  8)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #43 : 18.03.2017 21:47 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Tässä on uskomaton määrä asioita, joita peli ei edes kerro pelaajalle. Ihan parhautta. Muutaman niistä olen tajunnut vahingossa. Luovuutta on myös hauska käyttää etenemisessä, esimerkiksi pysäyttämällä ajan kivenmurikkaan mäiskien sitä hetken ja menemällä sen kyytiin lopuksi saa singottua itsensä parhaimmillaan toiselle kukkulalle asti. Puitakin voi käyttää ohjuksina samalla tyylillä. Game of the Year, helposti.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #44 : 19.03.2017 07:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 60 pelitunnin perusteella voisin itse melkein vetää johtopäätökset, että tässä on uusi Kolmen konsolipelivaltakunnan Suojelija, Digitaalisten ja Audiovisuaalisten elämysten Itsevaltias, Nousevan auringon alla syntynyt. Nouse! Nouse ja jaa viisaasti oppejasi tulevat kaksi vuosikymmentä!

Olisinko uskonut tätä Nagano 9... siis Ocarina of Timen jälkeen? No en välttämättä olisi. Huikea, huikea temppu.

Mä olen pelannut kaksi pääluolastoa, sydämiä on.... oliko nyt 13? Linkin kestävyysmittaria olen keskittynyt kehittämään, koska kiipeily (ja etenkin nopeampaa kiipeily harppauksilla) on niin hauskaa, kun jokaisen kukkulan päältä tuntuu löytyvän jokin pieni palkinto – oli se sitten Korok-siemenen tapainen hyvin pieni asia, joka tosin johtaa itsessään ihan mukaviin palkintoihin inventaariosysteemin osalta – hyviä aseita kun tekee mieli hamstrata.  :)

Onko kukaan ostanut vielä omaa taloa?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #45 : 20.03.2017 11:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Ja tuli kyllä ostettua se eka talo jo itselle. Sinne saa hyvin aseita ja varusteita säilöön, jotka voi myöhemmin napata mukaan.

Itsellä myös jotain 50-60h takana ja edelleen tuntuu että pintaa vasta raapinut. Onhan tämä ihan maagisen kova peli ja parantunut vaan koko ajan mitä enemmän pelaa, kun inventaariota saanut huomattavasti laajemmaksi ja parempia aseita, jotka ei hajoa kahdesta osumasta.

Aivan älytön 180 asteen käännös Nintendon ja ylipäätään nykyajan pelisuunnittelussa. Koko ajan tulee hämmästeltyä kaiken opastuksen puutosta. Side questit ja salaisuudet pitää tosiaan itse ratkaista ja löytää, eikä vaan mennä kartan osoittamaan paikkaan. Zoran kypärän löytäminen jostain järvestä aivan pienien vihjeiden perusteella oli hienoa. Täysin helposti missattavissa kokonaan, niin kuin suurin osa asioista tässä pelissä, jos ei tutki ja tarkastele paikkoja kunnolla. Lisäksi peli on täynnä MGS-tyylisiä jippoja, joita koko ajan keksii lisää. Niin moni looginen "voiskohan tämä toimia" - toimii, kun kokeilee. Kerrankin oikean seikkailupelin tuntua ja saa vihaamaan entistä enemmän muiden open world -pelien pelkkien markkereiden perässä juoksemista.

Tässä on nyt loistava alusta jatkojalostaa tätä pelisarjaa eteenpäin. DLC:nä tai sitten seuraavassa Zeldassa mukaan enemmän vielä maailman kehittymistä, hahmoja, ihan luonnollisia pieniä luolia ja kallioiden koloja aarteineen, jotka tästä jostain ihmeen syystä puuttuvat kokonaan, sekä vaikka minun puolesta muutama perinteisempi luolasto vanhojen Zeldojen tyyliin monen mieliksi, vaikka olenkin aina vihannut niitä.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #46 : 21.03.2017 15:33 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Mistä muuten näette noi kokonaispeliajat?

Mullakin varmaan kymmeniä tunteja peliä takana ja vasta yksi divine beast vapautettu ja kuvamuistojakin muutama löytämättä. Omaan kämppään on säästö käynnissä!
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #47 : 21.03.2017 18:40 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Mistä muuten näette noi kokonaispeliajat?

Omasta profiilista näkee pelaamiensa pelien ajat. Ensimmäiset 10 päivää siellä näkyy koska ensimmäisen kerran pelasi tiettyä peliä, sen jälkeen se vaihtuu näyttämään pelituntien määrää.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #48 : 22.03.2017 06:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Käy usein niin, että ratkaisen pyhäkössä ongelman kummalliselta tuntuvalla tavalla. Vierailu Youtubessa sen jälkeen vahvistaa, että joku ratkaisee saman ongelman ihan eri keinoilla. Uskomatonta miten paljon tässä pelissä voi kokeilla, testailla, yrittää ja erehtyä. Välillä onnistuu tekemään jotakin muikeaa ja suu suorastaan leviää hymyyn.

Jotkut pulmat voi ratkaista myös tavoilla, jotka tuntuvat lähes huijauksilta, jos mukana on sopivaa rompetta. Ei kai siinä? Jos oikeassa elämässä mukana on tulitikut, niin en minä kiviä yhteen hakkaamalla nuotiota yritä tehdä. Se, että moinen on kuitenkin mahdollista eikä pelaajaa estetä millään tavalla, on siistiä.


Soluttauduin muuten eilen ensimmäistä kertaa Hyrulen linnaan, ainakin ensimmäisiin huoneisiin. Napsin vartiointia yksi kerrallaan käyttöosiksi ja löysin kelpo tavaraakin. Linnaa on jännittävää tutkia. Alueen musiikki on yksi parhaita Zelda-melodioita.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #49 : 31.03.2017 13:51 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ensimmäinen päivitys saapui. Peli pysyy nyt metsäisilläkin, aiemmin ruudunpäivitysongelmia tuoneilla alueilla paremmin 30 kuvan tavoitteessaan. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, Zelda dumpattiin Switchille aikalailla ilman minkäänlaisia optimointeja, ja pikaisella aikataululla.

Switch taitaa olla mörkömpi laite kuin luulimme, mikäli Snake Passin eroja PS4-versioon on katsominen.

Zeldan pelituntimittari puhkoi minulla satkun.  8) On se kyllä hienonhieno videopeli. Palaan säännöllisesti tutuksi luulluille alueille, ja joka ikinen kerta löydän jotakin uutta.



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #50 : 31.03.2017 22:23 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 938 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, Zelda dumpattiin Switchille aikalailla ilman minkäänlaisia optimointeja, ja pikaisella aikataululla.

Switch taitaa olla mörkömpi laite kuin luulimme, mikäli Snake Passin eroja PS4-versioon on katsominen.

Hymähdin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #51 : 11.04.2017 07:09 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tutkiskelin eilen kaakkoisella suunnalla tarkemmin alueita. En tiedä olisiko pitänyt röhöttää vai nauraa, kun edessäni oli 130 pelitunnin jälkeen kokonaan uusi kaupunki/kylä!

Siis jumankauta! Mitä ihmettä? Olen aktivoinut kaikki tornit, mutta että alueita on vielä oikeasti tutkimatta tässä määrin?

Mikä on muiden mielipide Korok-siemenistä? Noin 200 löytäneenä sanon, että ne ovat ehkä paras alatason keräämishyödyke, jota olen peleissä jahdannut. Tuntuu palkitsevalta saada taas yksi lisää, vaikka kyseessä onkin mitätön juttu tämän pelin mittakaavassa.

Jäljellä on muka vielä 700... Mieluusti haluaisin, että Linkin tabletti osaisi piipata niiden luona, niin kuin se tekee näkyvillä olevien pyhäköiden läheisyydessä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #52 : 11.04.2017 14:52 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Korokit on hauskoja. Oikeastaan ihan sama onko niitä 900 vai 1000, koska en koskaan tule ikinä keräämään niitä kaikkia. Se on osa niiden viehätystä. On vain hyvä ettei edes Linkin tabletin piippauksilla voi helpottaa niiden löytämistä, kun ei niitä ole varmasti tarkoitettukkaan kaikkia löydettäväksi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #53 : 11.04.2017 15:05 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Korokit on hauskoja. Oikeastaan ihan sama onko niitä 900 vai 1000, koska en koskaan tule ikinä keräämään niitä kaikkia. Se on osa niiden viehätystä. On vain hyvä ettei edes Linkin tabletin piippauksilla voi helpottaa niiden löytämistä, kun ei niitä ole varmasti tarkoitettukkaan kaikkia löydettäväksi.

Hyvää pelisuunnittelua, kun inventaarion maksimointiin tarvitaan vain puolet Korokeista. Lisäksi tapoja löytää niitä on niin runsaasti, että harvoin tulee tehtyä kahta kertaa peräkkäin samaa pikkutehtävää.

Itse vähän haaveilen, että josko sitä keräisi kaikki – mutta sitten ymmärrän, miten järjetön urakka se varsinkin ilman opasta on. Mitä sitten, kun tässä maailmassa on enää viisi jäljellä, tai yksi ainoa? Niinpä luulen, että haaveilun tasolla se lopulta jääkin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #54 : 11.04.2017 15:49 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Mielestäni koko korok -systeemi on oivallisesti luotu ja siinä on niin sanotusti "hyväntahtoiset" överit vedettynä. Siemeniä pompahtelee vastaan oikeastaan joka reissun varrelta ja niistä saatava palkkio on sekin hyvin toteutettu. Lisäinventaario on erittäin mukava ominaisuus, mutta kaikkea muuta kuin tarpeellinen pelissä etenemisen kannalta. Eli juuri hyvä porkkana itse kullekin joko kerätä korokeja tai jättää keräämättä,

Sitten tämä 900 siementä on 100% Runeille mukavasti pelaamisen lisäarvoa tai niille, jotka haluavat tutkia hyrylen kaikki pienimmätkin kolot ja raot ja näin ollen kasvattaa pelituntejaan uusiin mittaluokkiin.

Ite oon pelannut n. 80. Paljon olen tehnyt, mutta vielä enemmän on tekemättä. Jo tähän mennessä pelin hinnaksi on itselläni tullut alle 30snt/pelitunti. Jos laskee, että ostin koko konsolin nimenomaan tätä silmällä pitäen, niin siihenkin nähden olen tällä hetkellä maksanut alta 4e/pelitunti. Että kaikenkaikkiaan erittäin kannattava ostos ollut
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #55 : 12.04.2017 06:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Vasta eilen jalkauduin kunnolla lumikenkineni Hebraan. Koska sieltä ei löydy jumalallista petoa, olin jättänyt valkoisella, narskuvalla puuterilla kuorrutetun alueen melkein kokonaan tutkimatta.

Onpa hieno alue! Kuin oma maailmansa. Metroid Primen legendaarinen Phendrana drifts on omassa kategoriassaan mitä tulee talvisiin kenttiin, mutta Breath of the Wlldin Hebra tarjoaa sekin huimia, ikiroutaan jäätyneitä näkymiä. Hulluinta on, että alue on periaatteessa pääjuonen kannalta täysin vapaaehtoinen.

Runsaasti tulipohjaisia aseita muassaan ja lämmin vaatetus suuren keijun luona nelostasolle päivitettynä Link on täällä pahatakamus, joka roihumiekkoineen silpaisee monet kylmänkankeista vihulaisista ensimmäisellä iskullaan toiseen hiippakuntaan – ehkä Terminaan?  8)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #56 : 20.04.2017 15:42 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Päässyt jo vähän pelaamisen makuun. Tuli jopa pelattua 4-5h putkeen tuossa pääsiäisen alkaessa. Joka tosin vaati valvomista about 03:00 asti. Sitten onkin oltu kipeenä melkeinpä putkeen tähän asti, joten on tullut enimmääkseen maattua. Mutta saa nähdä tulenkö ikinä läpäisemään tätä peliä. Pikku hiljaa alkaa käsittämään kuinka alussa on ja menen vielä aika intuitiolla koko maailmaa läpi, joten en ole lähtenyt edes "etsimään impaa" vielä. Sen sijaan törmäsin Zoran domainiin ja kellistin Vah Rutan. On jotenkin käsittämätöntä kuinka Nintendo on osannut oikeasti rakentaa taistelut niin, että aluksi kuolema korjaa muutamassa sekunnissa, mutta montaa kertaa ei tarvi kuolla kun on jo mielessä kuinka pomo selätetään. Ja aina kun kuolema korjasi, tiesi mikä meni vikaan. Ei arvailuja, ei wtf -fiilistä, tiesit mikä meni päin persettä. Onhan tälläinen tasapaino ollut ennenkin Zelda peleissä, mutta tässä se on mielestäni tehty vielä paremmin. Alun ensi iskut oli musertavia, mutta kunnon sisulla homma kääntyi.

Pitäisi vaan saada jostain aikaa lisää tälläisiin peleihin. Nytkin ollut sairaslomalla, mutta on niin pirun väsynyt että ei vain ole jaksanut edes pelata. Tänään on ollut ensimmäinen ns. normaalipäivä joten varmaan tulee illalla otettua sessio. No, huomena alkaa työtkin, niin tänään kuuluukin olla jo normaalimpi olo. Mutta itselle alku BotWin kanssa oli haparoiva. Peliin ei vain päässyt oikein sisään. Toki hienoksi pelin tunnisti nopeasti, mutta se sama taika mikä oli mm. Ocarina of Timessa, puuttui BotW:sta. Mutta nyt. Sekin taikakin alkaa sieltä jo loistamaan, kunhan saa vain pelata. Nyt pitäisi ottaa taas 4-5h sessio ja lähteä sinne Impan luokse ja hoitaa parit shrinet matkalla. Katselinkin jos Zoran domainin vuorelta ja alempaa Tornista että matkan varrelta löytyy muutama mielenkiintoinen kohde missä pitää poiketa

On muuten ehkä hienoin huomaamaton juttu BotW:ssa, että oikeasti näkee reitin kohteeseen ja mitä on siinä matkalla. Todella paljon tulee mentyä korkealle ja katsoo mitä on matkan varrella kun lähtee "tuonne". Ja lopulta katselee "No ei se nyt polulta paljon poikkea jos menen katsomaan tuota". Tällä kaavalla olen kiertänyt sitä "impaa" jo monta tuntia kun olen eksynyt matkalta aina jonnekin kun katselen korkeuksista mitä maailmasta löytyy. Ei ole näinkään käynyt ikinä minkään muun pelin kanssa. Pitäisi kai vaan alkaa keräämään niitä korok seedejä, kun tuntuu että aina on asepaikat täynnä ja toisaalta taas ne loppuu hyvinkin nopeasti. Näillä korok seedeillä taisi näitä isompia kasseja saada. On jäänyt nämä pelin perusjutut vähän pimentoon kun pelaa niin harvakseltaan ja menee ihan missä sattuu kun pelaamaan pääsee ;D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #57 : 23.04.2017 22:32 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Minulla on jotenkin hyvin kaksijakoiset fiilikset tämän pelin suhteen. Välillä se tuntuu parhaalta ikinä ja välillä sen puutteet alkavat raastamaan ikävästi. Mitä pidemmälle olen pelannut, sitä enemmän tietyt asiat ovat alkaneet ärsyttämään. Toisaalta viimeisin pelisessioni oli noin kolmen tunnin mittainen ja nautin pitkälti joka hetkestä. Kun niitä tunteja on yhteensä takana noin 90, niin eihän tätä millään tapaa huonoksi voi sanoa.

Yksi tärkeimmistä asioista missä pelissä on onnistuttu, on tuntuma. Kaikessa on sopivasti painoa. Kaikki toiminnot tuntuvat kymmenienkin tuntien jälkeen yhtä hyvältä kuin pelin alussa.

Maailmassa tulee jatkuvasti löydettävää ja pientä tekemistä vastaan. Matkalla kohteesta A kohteeseen B on helppo eksyä kohteeseen C, D ja E. Lopulta huomaa, että on avannut kaksi uutta osiota kartasta pelannut kokonaisen Dungeonin ennen sinne B pääsemistä. Ei mitään rasittavia opastajia tai käsistä pitelemistä. Viholliset antavat turpaan armotta, jos ei ole varovainen. Zeldan ja kenties vielä vahvemmin Nintendon peruskaavaa on rikottu hienosti.

Toisaalta täydellistä tasapainoa ei ole vielä löydetty. Alunperin hyvin monimuotoiselta tuntunut pelimaailma on omalla kohdallani kärsinyt kovasti inflaatiota vihollisten monimuotoisuuden puutteen vuoksi. Juuri mikään paikka ei tunnu aidosti uniikilta, sillä joka paikassa törmää täsmälleen samoihin vihollisiin mahdollisilla pienillä variaatioilla.

Rajoittamaton kiipeily on samalla siunaus ja kirous. En missään nimessä hankkiutuisi siitä eroon, mutta toisaalta juuri kiipeily ja jatkuvat vuoret tekevät esimerkiksi hevosista turhan rasittavia käyttää. Niin moni mielenkiintoinen asia on hevosen tavoittamattomissa. Kun usein mielenkiinnon kohdetta seuraa yksi jos toinenkin, on hevonen usein niiden jälkeen liian kaukana haettavaksi. Jos sen hakeekin, on se pian taas jätettävä jonnekin odottamaan. Kovimman kolauksen hevosen käytön mielekkyyteen aihetti pelimaailman pohjoisosa Death Mountainin pohjoispuolella. Olin matkalla Rito villagesta Akkalan laboratorioon, kun muuten semitasaisella tiellä tuli yksi kohta vastaan, joka oli hieman liian korkea ja esteinen hevosen kuljettavaksi. Jätin hevosen paikalleen tutkiakseni edessä olevaa reittiä. Todettuani reitin olevan hyvä, palasin hevosen luo etsiäkseni reittiä sen kuljettavaksi, mutta eihän sieltä mitään löytynyt. Lopputuloksena puolisen tuntia tuhrattua aikaa ja turhautuminen. Hermanniksi ristimäni hevonen jäi sinne nököttämään aina siihen asti, että kesytin paremman hevosen, jota rekisteröitäessä Hermanni teleporttautui talliin jäädäkseen sinne pysyvästi.

Koen myös, että peruskaavan rikkomisen myötä tietty Zelda-taika on kadonnut. Kun kaikkialle voi suunnistaa ja päästä välittömästi, on tietty odottamisen taika kadotettu. Toki mukana voi olla nostalgiaa, mutta tietyssä mielessä koen, että A Link to the Pastissa tasapaino oli parempi. Dark worldissa suurin osa dungeoneista oli pelattavissa missä järjestyksessä tahansa, mutta samalla pelimaailma oli täynnä paikkoja, joihin ei välittömästi päässyt käsiksi. Maailma tuntui mystisemmältä ja samalla progressio konkreettisemmalta, kun osa aukesi dungeoneista saatavien varusteiden myötä. Ensimmäistä kertaa dark worldin aavikolle pääseminen oli ikimuistoinen kokemus. Breath of the Wildissa progressio tapahtuu enemmänkin oman mekaanisen osaamisen kehittymisen myötä, joka toki sekin on omalta osaltaa palkitsevaa.

Onkin ehkä jotenkin nurinkurista, että itselleni kaikista parhaat hetken Breath of the Wildin parissa olivat poikkeukselliset tilanteet, joissa osa vapauksista on riistetty. Shrouded Shrine, Lost Woods, Eventide Island... Etenkin Eventide Islandilla pääseminen viiden minuutin jääpalaruljanssin jälkeen oli yllättävä kokemus. Hauskana välitapauksena tuolla matkalla päädyin valtavan kalaparven luo, jonka "kalastin" pinnalle yhdellä pommilla. Yksinkertainen asia, joka tuntui aivan pirun hyvältä.

Osa shrineistä on loistavia, osa taas vähemmän mielenkiintoisia... Muistan, kun löysin ensimmäisen moderate test of strenght shrinen Hatenon laboratorion eteläpuolelta. Sieltä suunnistin merellä olevalle pienelle saarelle, jonne tuossa vaiheessa peliä pääsin juuri ja juuri. Siellä odottanut major test of strenght tunti eeppiseltä esteeltä, jota ei ollut vielä toivoakaan voittaa. Odotin innolla sinne paluuta ja sen voittaminen tuntuikin lopulta hienolta. Tuon jälkeen noita alkoi kuitenkin ilmestyä kuin sieniä sateella, joten se siitä uniikkiudesta.

Dungeonit ovat heikoimpia mitä minulle on koskaan Zeldoissa tullut vastaan. Jo ensimmäisenä vastaan tullut Rito oli mitäänsanomaton, ja kun kaikki muutkin olivat tyyliltään samanlaisia (osa myös pudotti hirvittävän määrän frameja) ja noudattivat samaa kaavaa (huonosti ääninäytellyt "one more remaining!"), niin vähän nihkeä olo niistä jäi. Dungeoneiden avaaminen poikkeuksetta itse dungeoneiden sisältöä mielenkiintoisempaa. Riton olisi suonut olla pidempi, mutta muut olivat oikein miellyttäviä. Ylipäätään sivutehtävinä saadut shrine haasteet ja muut arvoitukset ovat pitkälti kaikki olleet itselleni dungeoneita miellyttävämpää sisältöä.

Teknisesti peli on valitettavasti anteeksiantamattoman huono suoritus. En tiedä kuinka paljon Switch-versio on parantunut päivityksien myötä, mutta Wii U:lla frameja putoaa aivan liian usein. Erityisesti moblinit aiheuttavat välillä 1-2 sekunnin täydellisiä jäätymisiä. Kakariko village olisi upea paikka ihastella, etenkin yöllä sateella kuten ensimmäisellä kertaa sinne saapuessani, mutta hidastelu pilaa koko homman. Immersiosta ei ole jäljellä rippeitäkään, kun kontrollitkin tuntuvat ahdistavan tahmeilta. Vaikka 60 fps tekisi pelistä (kuin pelistä) suoraan paremman, on tämänkaltainen peli täysin pelattavissa 30 fps:kin, kunhan se vain pysyisi siinä tasaisesti. Tämä peli, jos jokin ansaitsisi parempaa rautaa sitä pyörittämään. Ehkä sitten mahdolliseman remasteroinnin yhteydessä joskus tulevaisuudessa...

Kaikesta huolimatta parhaita pelejä mitä olen lähivuosina pelattu. Vaikkei se missään nimessä täydellinen olekaan, niin aika harvassa ovat kuitenkin pelit, jotka saavat syyhyämään pelaamaan lisää. Breath of the Wild aiheutti tuota paljon ja usein ensimmäisten 40 tunnin aikana. Pitäisi varmaan Ganon käydä tappamassa pian ennen kuin mahdollinen yht'äkkinen väsymys iskee. Jo nyt tautot pelikertojen välillä ovat pidentyneet huomattavasti. Aika näyttää kuinka korkealle tämä nousee omissa kirjoissani. Zeldojen osalta jää ainakin jälkeen ALttP:sta, se on jo varma.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #58 : 24.04.2017 06:44 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tämä on minun mielestäni fiinein videopeli ikinä, ja silti kyllä ymmärrän Lantun kritiikit yllä. Monia kyseisistä huomioista on tullut mietittyä seikkailun aikana, mutta minun pelikokemuksessani ne ovat jääneet sellaisiksi hennoiksi varjoiksi taustalla. Kuten seikka, että hevostallissani uljaat , Talvi ja Iltarusko mussuttavat heinää tylsistyneinä, kun itse koluan vuorenhuippuja viherpiipertäjien toivossa.

Se koskee eritoten Switchillä pelatessa teknistä toteutusta, joka ei kahden päivityksen jälkeen ole enää ollut pelaamisen tiellä negatiivisessa mielessä. Voin kuvitella, että Switchillä peli paranee päivitys päivitykseltä tänä vuonna, kukaties saavuttaa täyden 1080p-resoluutionkin optimoinnin myötä? Ruudunpäivitys on nyt tiettyä metsää ja satunnaisia, Moblinien räsynukkeanimaatioiden kalkulaatiosta johtuvia pausseja (bugi?) lukuunottamatta hyvin lähellä täydellistä.


Pelikello näyttää 170 tuntia. Skyrim puhkoi aikanaan kaksisataa... oliko se nyt noin puolessa vuodessa, tai vähän pidemmällä jaksolla? Tämä on ennennäkemätöntä. Sekin, miten paljon peli-iloa on vielä jäljellä. Käsittämätöntä, miten hauskaa Hyrulessa on vielä haahuilla, kaiken tämän jälkeen.

Pyhäkköjä olen setvinyt 115. Viisi lymyää vielä jossakin, eikä minulla ole kerrassaan mitään ideaa, että missä... Voi että, kun sydän pompahtaakin, kun sleitti piippaa! Tai ei piippaa, jos nämä jäljellä olevat liittyvätkin johonkin tehtävään, maan alla nousuaan odottaen.

Korokeita 317. Ase- ja jouskari-inventaario nostettu tappiin, vain kilpipaikkoja voi tanssittaa Hestulla lisää. Siis hei?! Kilpiä saa maan perusteellisesti intentaarioon! Ehkä täytyy alkaa kilpisurffauksen puoliammattilaiseksi jossain vaiheessa.


« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 06:56 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild « Vastaus #59 : 24.04.2017 15:33 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Itsellä meni 100h peliraja rikki ajat sitten ja koko ajan oppinut vaan arvostamaan tätä enemmän ja enemmän. Vähän yli puolet kartastakin vasta käyty läpi, eikä ole ikuisuuksiin tullut nautittua yksinpelistä näin paljoa. Teknisesti välillä vaisu, mutta välillä taas yksi hienoimpia ja kauneimpia pelejä koskaan. Varmaan 300 valokuvaa kohta ottanut pelatessa ja hieno kokoelma muistoja pelistä eri paikoista, vaikka yleensä ei tuollaisten screenshottien ottaminen nappaa ollenkaan. Johtuu myös osittain siitä, että Switchillä niiden ottaminen on niin helppoa, eikä tarte taistella lagisten valikoiden läpi, kun haluaa katsella niitä.

On vaan sellainen peli, jonka käynnistää ja alkaa pelaamaan ilman sen suurempia tavotteita. Lähden seikkkailemaan jonnekin ja aina löytyy jotain kivoja uusia yllätyksiä. Just parasta, että vastaan saattaa tulla npc, joka kertoo jonkun vinkin jostain ilman sen suurempia ohjeistuksia. Sitten saattaa löytyä joku salainen kauppa, jostain kallion kolosta vuoren päältä tai maailman laitamilta. Oikeaa seikkailupelin fiilistä. Varmasti lukematon määrä juttuja, joita ei koskaan tule näkemään. Tärkeintä ei ole päämäärä, vaan matka ja elämys.

Voin vaan kuvitella miten hyvä seuraavasta Zeldasta voi tulla, nyt kun ns. pohja ja uusi suunta on kasassa. Enemmän vaan kaikkea, luolia, enemmän lihaa tarinaan, enemmän tavaroita jne. Suunta on juuri oikea muutamien puutteidenkin kanssa.  Ja Switch on niin 5/5 pelilaite tämän pelaamiseen. Kulkee kaikkialla mukana oikein näppärästi.


« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 15:42 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines