Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Aihe: Kun hyvä pelisarja pilattiin..  (Luettu 15170 kertaa)
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #30 : 14.07.2008 01:14 »
KOSHIRRO Jäsen Viestejä: 93 Basaaripisteet: 0 Profiili ^Voisi tuohon melkeempä sanoa että skate. pisti minun osalta Haukat eläkkeelle, tosin en ole juuri mihinkään niistä koskenut sitten nelososan. THUG2:sta tuli joskus "kaverilla" nopeasti kokeiltua ja voin sanoa että olo tuntui sen jälkeen hieman likaiselta.
"Tasa-arvoasioista vastaava ministeri Stefan Wallin (Rkp) korosti, että tasa-arvon lähtökohdat ovat kolme K:ta"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #31 : 14.07.2008 01:17 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Vielä lisätäkseni Crash vs Mario-keskusteluun, niin mielestäni Mario 64:n kentät ovat yliarvostettuja. Mutta Super Mario 64:kin on ihan hyvä peli. Älkää ymmärtäkö väärin. Se on ihan hyvä peli, mutta itse en pysty pitämään sitä yhtä kovana pelinä kuin moni muu täällä sitä pitää. Itse olen tykästynyt enemmän Crashin putkijuoksenteluun. Toki tähänkin vaikuttaa se, että ei minulla 8-10 vuotta sitten ollut kuin Playstation. Näin jälkeenpäinkin kun olen SM64:sta pelannut, pidän Crashin pelaamista hauskempana hommana. Jotenkin se Mario 64 ei vaan ole oikein iskenyt..

Mutta kiva, että välillä päästiin muihinkin peleihin. Tony Hawk-sarja on ollut meikäläiselle myös aika läheinen sarja. THPS1 oli vielä aika mitäänsanomaton, mutta kai se jollain tavalla oli mullistava peli. THPS2:sta on tullut pelattua paljon. Se on loistava peli. En tiedä onko se paras Tony Hawk-peli, mutta minulle varmaan läheisin. Kentät ovat hyviä, musiikki oli loistavaa (kuten yleensä näissä peleissä) ja se vaan tuntui aikanaan uskomattoman kovalta peliltä. Kova peli se on edelleen. Yhä tulee silloin tällöin kyseistä peliä pelattua.

THPS3 oli siisti ja samoin THPS4. THPS4:n ongelmana oli vaan se, että se ei oikein tuonut mitään uutta peliin. Pari pientä juttua. Siinä vaiheessa sarja alkoi tuntua hieman väsähtäneeltä. Innostuin kun luin uudesta Tony Hawk-pelistä silloin joskus Pelaajasta - joka oli muuten silloin vielä mahtava lehti - koska se näytti pelisarjaa uudistavan. Tony Hawk Underground oli loistava peli. Kivoja pieniä uudistuksia, story mode oli mukava, vaikka vähän helppo jopa minun makuuni.

THUG2 tuli myöhemmin kaverilta lainattua. Peli oli jättänyt mainosten asiasta vähän negatiivisen maun. Noh, olihan siinä pari ihan hassua juttua, mutta liika oli liikaa. Vaikka olenkin Jackass-fani, niin ei sitä jaksanut. Sitä paitsi olen aina pitänyt Bamia Jackass-joukon ärsyttävimpänä tyyppinä. Varsinkin nykyään kyseinen tyyppi vaikuttaa hyvin vastenmieliseltä. THUG2:n nimi olisi pitänyt olla Bam Margera Underground. Se ei ollut enää skeittipeli. Onneksi Bam on tämän jälkeen jäänyt pelisarjassa ilmeisesti pienempään rooliin.

Muita Tony Hawk-pelejä en ole pelannut, paitsi Tony Hawk's Project 8:ia tuli joskus kaverin luona pelattua. Eipä vaikuttanut erikoiselta tekeleeltä ja se Nail the Trick-juttu vain aiheutti hyvin pienen "jeen". Vaikuttaa kyllä Tony Hawk-pelisarja vähän liian väsähtäneeltä jo. En ymmärrä miksi joka vuodelle on pakko väkisin tuoda joku Tony Hawk-peli.

Skatea en oikeastaan ole kunnolla pelannut. Kaverilla rapuloissa sohvalla katselin kun muut pelaili. Itse yritin yhden tempun ja epäonnistuin, mutta peli teki silti jo vaikutuksen. Vaikuttaa sellaiselta tuulahdukselta mitä tämä genre on tarvinnut. Skate it-peliä olen alkanut odottamaan. Toivottavasti kilpailu pistäisi Activisionin heputkin tekemään jotain uutta TH-pelisarjan eteen.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #32 : 14.07.2008 01:26 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Skate on tuntunut saavan paljon sellaisiakin pelaajia pitämään siitä, jotka eivät aiemmin ole tykänneet/perehtyneet Tony Hawkeihin. Näin ainakin kaveripiirissäni.  Itsekään en ole skeittipeleistä koskaan innostunut, mutta Skaten demoa testatessani ajattelin, että saatan sen vielä joskus sopivaan hintaan hankkia. Viihdyttävää menoa, ja toimii varmasti myös vähemmän pelaavalle. 
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #33 : 14.07.2008 01:42 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Tässä ei ole kyse mistään fanipoikuuksista, vaan elämän tosiasioista. Jatko-osat eivät pahemmin konseptia korjanneet, mutta varsinkin ykkönen oli pelkästään yli-yksinkertaistettu pienten lasten peli, jossa värikkäitä asioita tapahtuu ruudulla kun painelee nappeja. Toki kaikesta saa pitää, mutta ei Mario 64 tosiaan edes kilpaile samassa sarjassa. Kenttäsuunnittelu, kontrollit... täysin omaa luokkaansa.

Mistä sä revit näitä? Jos pelit eivät edes käytännössä edusta samaa genreä, niin miksi mollaat Crashia Marion kautta? Ja miksi helvetissä nuo ovat lastenpelejä kun ne oikeasti vaativat taitoa ja keskittymistä ja kenttäsuunnittelu oli kaikessa putkimaisuudessaan helvetin onnistunutta. Kakkonen on vieläpä graafisesti erittäin miellyttävän näköinen tänä päivänäkin.

Sour much?


(Ja nyt siis puhutaan kakkosesta kuten Preesenskin aloitusviestissään)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #34 : 14.07.2008 01:48 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Sour much?

Toki mielipiteisiini vaikuttaa hieman se miten Crashit edustavat sitä pahinta mahdollista Nintendo-kopiointia. Maskotti tasoloikka, karting, party-peli. Hip-hei, omat ideat kunniaan.

Tai no, olihan Crashissa se oma idea, eli putkijuoksu. Kuten heti kärkeen sanoin, tasoloikan irvikuva. Sorry jos ei miellytä. Tai siis jos miellyttää.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #35 : 14.07.2008 01:54 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Putkijuoksu oli huono juttu tasoloikissa... niin missä ulottuvuudessa?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #36 : 14.07.2008 01:55 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Putkijuoksu oli huono juttu tasoloikissa... niin missä ulottuvuudessa?

Kolmannessa ulottuvuudessa.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #37 : 14.07.2008 02:05 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Putkijuoksu oli huono juttu tasoloikissa... niin missä ulottuvuudessa?

Kolmannessa ulottuvuudessa.

Jaa no sitten me varmaan vain olemme samaa mieltä siinä, että olemme eri mieltä.

Paitsi, että tuo "elämän tosi-asia" vähän kosahti näillä perusteluilla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #38 : 14.07.2008 02:10 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Paitsi, että tuo "elämän tosi-asia" vähän kosahti näillä perusteluilla.

Ei tosiasioita tarvitse perustella, siitä ne nimensäkin saavat. ;D
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #39 : 14.07.2008 02:11 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Sour much?

Toki mielipiteisiini vaikuttaa hieman se miten Crashit edustavat sitä pahinta mahdollista Nintendo-kopiointia. Maskotti tasoloikka, karting, party-peli. Hip-hei, omat ideat kunniaan.

Tai no, olihan Crashissa se oma idea, eli putkijuoksu. Kuten heti kärkeen sanoin, tasoloikan irvikuva. Sorry jos ei miellytä. Tai siis jos miellyttää.
Sitä Nintendo-kopiointia on harrastettu aina ja tullaan aina harrastamaan. Giana Sisters oli todella törkeä kopio Super Mario Brosista. Monet pitävät sitä onnistuneimpana SMB-kopiona. Karting-pelejä on tehty monia. Wacky Wheels oli aikanaan aika kova pc-peli. Sekin oli selvä Super Mario Kart-kopio. Se oli loistava peli. Pelaajana en valita, että on enemmän hyviä pelejä, vaikka kopioita olisikin. Mario Kartia on moni muukin kopioinut. Jopa Square on tehnyt näin. Chocobo Racingia tuli kaverin kanssa aikanaan kaksinpelinä pelattua. Viihdyimme kuitenkin enemmän CTR:n parissa. CR oli vähän hankala, eikä niin hyvä kuin Wacky Wheels, Mario Kartit tai Crash Team Racing. Eipä ole Nipa-fanit älähtäneet Chocobo Racingista tai Wacky Wheelsistä. Giana Sistersiäkin suurin osa pitää vain huvittavana. Mutta heti kun Naughty Dog kopioi vähän Nintendoa ja tekee paremman kuin Nintendon oma peli, niin kyllä heti älähdetään.

Tuota maskottijuttua en ymmärtänyt. Tietääkseni Crash ei ollut edes Playstationin virallinen maskotti. Epävirallinen kylläkin. Ja mitäs sitten? Tasohyppelysankari on varmaan luontevin valinta maskotiksi. Nintendolla on Mario, Segalla Sonic, Epicillä oli Jazz jne..

My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #40 : 14.07.2008 02:18 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Paitsi, että tuo "elämän tosi-asia" vähän kosahti näillä perusteluilla.

Ei tosiasioita tarvitse perustella, siitä ne nimensäkin saavat. ;D

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #41 : 14.07.2008 02:24 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Eipä ole Nipa-fanit älähtäneet Chocobo Racingista tai Wacky Wheelsistä. Giana Sistersiäkin suurin osa pitää vain huvittavana. Mutta heti kun Naughty Dog kopioi vähän Nintendoa ja tekee paremman kuin Nintendon oma peli, niin kyllä heti älähdetään.

?

Mitä ihmeellistä Naughty Dogissa muka on että se jotain erityiskohtelua ansaitsisi? Ei yhtään mitään, se vain oli ensimmäisenä paikalla. Siis MK 64:n jälkeen. Wacky Wheels taas on suorastaan oksettava kopio SNESin Mario Kartista, jopa ratojen värimaailmat ovat samat. Ja mikä saa sinut kuvittelemaan että joku Chocobo Racing saisi propseja Mario Kart-faneilta?

Ja ei Naughty Dog Crash Bashia tehnyt. Mutta Crash siis on suurennuslasinsa ansainnut yllä mainitsemani hattutemppunsa takia.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #42 : 14.07.2008 02:47 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Vähän kummastuttaa finngamerin asenne, etenkin tuo maskotti tasoloikka Nintendo-kopioimisena. Tuolla tapaa ajateltuna aika moni muukin tasohyppely on vanhojen kopiointia (tässä tapauksessa Nintendon, koska Super Mario Bros nyt sattui olemaan ensimmäisiä ja menestyneimpiä tasohyppelyjä) ja siksi suoraan paskaa. Kartingista voi olla useampaa mieltä, mutta etenkin CTR:n yksinpeli voittaa sisältönsä puolesta kaikki Mario Kartit. Kaikki Naughty Dogin tekemät Crashit ovat hyviä pelejä, mutta jos niitä ei pelihahmon takia voi pelata niin voi voi. Pelisarjan olisi pitänyt lopettaa tuohon, mutta valitettavasti joku päätti, että paskalla rahastaminen on mukavaa.

Itsehän olen pelannut kaikki originaalit tasohyppelyt ja CTR:n läpi, ja pitänyt niistä kaikista. Crashia enemmän PlayStationilla tosin Spyroista, ja nekin pelasin aikoinani kaikki läpi täydellisesti. Valitettavasti sarja koki saman kohtalon mitä Crash. Pääsin testaamaan Cubelle(kin) ilmestynyttä Spyro: Enter the Dragonflyta, ja tasoero Insomniac Gamesin tekemiin alkuperäisiin oli valtava. Ehdottomasti suurin miinus pelissä oli aivan käsittämättömän huono ruudunpäivitys. Peli oli kuin olisi tervassa juossut. Jotain GBA:llekin julkaistua Spyroa pelasin, joka ei yllättäen mitenkään erityisen hyvä ollut.

Ai joo, ja voisihan tähän ketjun aiheeseen tavallaan liittää Ratchet & Clankin myös. Tätä sarjaa ei tosin ole jonkin uuden ja huonomman tiimin niskoille vielä sysätty, vaan Insomniac Games jatkaa vieläkin tekijänä ja laatu on vielä korkea. Valitettavasti mitään suurempia mullistuksia ei ole tapahtunut, joten meininki alkaa käymään tylsemmäksi peli peliltä. Saisivat vähitellen alkaa haudata tätä sarjaa, ja luoda jotain uutta. Tästä huolimatta luultavasti ostan Tools of Destructionin, jos PS3:n joskus ostan. Toimii erittäin hyvänä kertakäyttöviihteenä.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #43 : 14.07.2008 03:15 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Vähän kummastuttaa finngamerin asenne, etenkin tuo maskotti tasoloikka Nintendo-kopioimisena.

Turha siihen maskotti-sanaan on tarttua. Ja toistan nyt vielä:

Mutta Crash siis on suurennuslasinsa ansainnut yllä mainitsemani hattutemppunsa takia.


Ihan turha kenenkään pyöritellä silmiään ja saivarrella tämän ketjun vertailujen suhteen. Kaikille PS1:llä ilmestyneille Crasheille (ja erityisesti spin-offeille) on esikuvansa ja tiedätte ihan hyvin mitkä ne ovat. Peruspelit ovat tietenkin kauimpana Nintendon esimerkistä, mutta koko keskustelun aloitus minulla oli se, että ne eivät vain ole kovin kummoisia. Sattuivat nyt vain tulemaan koneelle jolla ei Mario 64:n kaltaisia johtotähtiä ollut.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #44 : 14.07.2008 06:09 »
tuhis Vieras Minkähän takia se on haettava sitä maskottia ns. aina jostain lapsiystävällisestä genrestä? Raymannet sun muut on niin ympäripyöreitä etteivät taatusti voi loukata ketään. Mariolla on sentään pakon sanelemaa asennetta! Se on sentään Italiasta ja sillä on homo veli.

Sony olisi tehnyt kovan tempun haalimalla Snakesta maskotin. Tai Pyramid headista. Olisi Sony osoittanut luonnetta mikä ei varmasti olisi estänyt Spyrojen ja muiden julkaisua laitteella. Kenties tuommoinen maskotti olisi ollut hieman liian länsimaalainen veto eikä sitä olisi osattu Kirbyjen tapaisten eri muotoisten lasten äänillä piipittävien värimassojen täyttämillä markkinoilla oikein tajuta.

Topikin hengessä on sitten sanottava että miten ihmeessä Metroid Prime 2 ja 3 ovat niin paljon huonompia kuin ensimmäinen? Silent Hillit on menneet persiilleen ja Final Fantasyt olleet suht epätasaista kakkelia osien 6, 7, 8 ja 9 jälkeen. Mietiskelin tuossa punkassa tuota pelihyllyä katsellessa että siellä on muutamia pelejä pelkästään niitten aikaisempien osien vuoksi ja niistä voisi ihan hyvin luopua kun niitä ei todennäköisesti tule pelattua.

Leipäkään ei maistu leivältä.


« Viimeksi muokattu: 14.07.2008 06:46 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #45 : 14.07.2008 06:49 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Topikin hengessä on sitten sanottava että miten ihmeessä Metroid Prime 2 ja 3 ovat niin paljon huonompia kuin
ensimmäinen?

Ensimmäisen pelin kehittämiseen käytettiin about 4 vuotta, myöhemmät potkaistiin paljon nopeammin kasaan. Retron tiimihän on muuttunut jokaisen pelin välissä todella paljon. Juuri vähän aika sitten sekä MP2:n että MP3:n tuottaja ja art directori saivat kenkää. Saapi nähdä mihin suuntaan se vie tiimiä.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #46 : 14.07.2008 09:43 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Voihan Crashin kritisoiminen olla turhaa jos sitä suoraan vertaa Mario 64:ään. Tai ainakin se perusteella että se on putkijuoksua. Mutta minuun Crash tai Spyro eivät ole juurikaan ikinä iskeneet. Ihan ok pelejähän ne ovat, mutta olivat ne putkijuoksuja tai ei, niin ihan peleinä ajatellen minä olen saanut Mario 64:stä paljon enemmän irti.

CTR:ää en ole ikinä edes testannut ja Mario Cartit ei ole ikinä iskeneet. Diddy Kong Racingiä tahkosin muuten aikoinaan ihan rutosti. Joten ehkä se menee jostain syystä minun tapauksessa kaikkien edelle.

Jos nyt täytyy jokin selvä asenne ottaa niin voisin kyllä sanoa että eihän Crashista ole mihinkään jos sitä Mario 64:än vertaa ;)

Ja pelihahmojen keksimisestä on turha keksiä "ovelia syntytarinoita". Totuushan on että italialainen putkimies ja super nopea siili ovat todella outoja hahmoja, jotka olisivat nykyään aikamoisia poikkeuksia. Ei sillä että "cool" pussirotta olisi sen kummoisempi. Ja tietäähän kaikki heti ketä tarkoitetaan sanoilla Maailman rikkain ankka. Mutta loppujen lopuksi kannattaa ehkä olla tyytyväisiä kun ajattelee että nykyään suurimmat pelisankarit koostuvat enimmäkseen pokemoneista tai venäläisistä alamaailman tyypeistä tai ninjoista. Uusi Crash, Sonic tai Mario voisi olla varsin piristävää vaihtelua.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #47 : 14.07.2008 10:25 »
Edgeworth Jäsen Viestejä: 230 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ja tietäähän kaikki heti ketä tarkoitetaan sanoilla Maailman rikkain ankka.

...Mun piti hetki miettiä ennen kuin sain päähäni.


Ja joo, kyllä se Marion ja Crashin vertailu on sinänsä kovin turhaa. Toki, Crash otti paljon vaikutteita 2D-Marioista ja pisti ne 3D-asuun. Mutta eipähän Crash ollut ensimmäinen Marion kopioija, tuli tuossa vähän aika sitten pelattua ekaa Soniccia, ja kyllä siinä kummasti tuli mieleen rinkuloista kolikot ja Emeraldeista Tähdet.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #48 : 14.07.2008 13:12 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja tietäähän kaikki heti ketä tarkoitetaan sanoilla Maailman rikkain ankka.

...Mun piti hetki miettiä ennen kuin sain päähäni.


Ja joo, kyllä se Marion ja Crashin vertailu on sinänsä kovin turhaa. Toki, Crash otti paljon vaikutteita 2D-Marioista ja pisti ne 3D-asuun. Mutta eipähän Crash ollut ensimmäinen Marion kopioija, tuli tuossa vähän aika sitten pelattua ekaa Soniccia, ja kyllä siinä kummasti tuli mieleen rinkuloista kolikot ja Emeraldeista Tähdet.

Täh? Oliko ekoissa Marioissa muka jo tähdet o_0 Itse olen käsittänyt ettei Sonicin Kaaos Emeraldeja vastaavaa oltu edes nähty oikein ennen Soniceja. Itse arvostin ideaa paljoltikin, sillä yhtäkään ei tarvinnut kerätä pelin läpäistäkseen, mutta jos oli kunnon HC-über mighty pelaaja (tai tahtoi vain lisäpelattavaa), niin totta kai jokainen kerättiin jossain välissä ja useaan otteeseen.

Soniceissa myös noita rinkuloita käytettiin suhteellisin hyvin Sonicin "energiana" ja ainakin itse pidin paljoltikin ideasta. Sormukset eivät näin ollen olleet vain kivaa ääntä päästäviä pisteitä, joita keräämällä sata napsahtaa uusi elämä, vaan niillä oli oikeasti muutakin virkaa.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #49 : 14.07.2008 13:39 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Ei Super Mario Bros. 1-3:ssa kerätty kuin kolikoita lisäelämien toivossa.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #50 : 14.07.2008 13:55 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ja ei Naughty Dog Crash Bashia tehnyt. Mutta Crash siis on suurennuslasinsa ansainnut yllä mainitsemani hattutemppunsa takia.
Ei kyllä toi Crash Bash oikein meikäläisenkään mieleen ole. Siitä pelistä en hirveästi välitä.

Ihan turha kenenkään pyöritellä silmiään ja saivarrella tämän ketjun vertailujen suhteen. Kaikille PS1:llä ilmestyneille Crasheille (ja erityisesti spin-offeille) on esikuvansa ja tiedätte ihan hyvin mitkä ne ovat. Peruspelit ovat tietenkin kauimpana Nintendon esimerkistä, mutta koko keskustelun aloitus minulla oli se, että ne eivät vain ole kovin kummoisia. Sattuivat nyt vain tulemaan koneelle jolla ei Mario 64:n kaltaisia johtotähtiä ollut.
Totta kai peleilläkin on esikuvansa ihan samalla tavalla kuin elokuvilla, sarjoilla ja bändeillä. CTR/Crash Bash-juttuun en jaksa enää ottaa kantaa. Niiden idea on selvästi kopioitu mahtavalta Nintendolta. Crash Bandicoot-tasohyppelyidenkin yksi esikuva on luonnollisesti Super Mario. Vertauskuvallisesti sanoisin, että Super Mario on pelien Black Sabbath tai KISS. Ennen Black Sabbathia tai Kissiä ei oikein ollut mitään raskempaa musiikkia. Ne mullisti musiikkia ja uskallan väittää, että nykypäivänä 'raskemman musiikin' bändeistä 95 % sanoo esikuvakseen Kissin ja/tai Black Sabbathin.

Samalla tavalla homma toimii pelien puolella. Super Mario Bros mullisti tasohyppelyitä ja pelialaa yleensäkin. Onneksi kuitenkaan Super Mariosta ei tullut lajinsa ainoa. Nintendo loi Donkey Kong Country-sarjan Marion seuraksi, Mega Drivelle tuli hyviä Sonic-pelejä jne. Tämä menee jo vähän konsolisodaksi, mutta Playstation ei tarvinnut mitään yksittäisiä johtotähtiä, koska se oli niin piru kova konsoli.  ;)

Sony olisi tehnyt kovan tempun haalimalla Snakesta maskotin. Tai Pyramid headista. Olisi Sony osoittanut luonnetta mikä ei varmasti olisi estänyt Spyrojen ja muiden julkaisua laitteella. Kenties tuommoinen maskotti olisi ollut hieman liian länsimaalainen veto eikä sitä olisi osattu Kirbyjen tapaisten eri muotoisten lasten äänillä piipittävien värimassojen täyttämillä markkinoilla oikein tajuta.
Miksi Sony olisi tehnyt maskotin hahmosta, joka on seikkaillut myös pahimman kilpailijan konsolilla?

Ja joo, kyllä se Marion ja Crashin vertailu on sinänsä kovin turhaa. Toki, Crash otti paljon vaikutteita 2D-Marioista ja pisti ne 3D-asuun. Mutta eipähän Crash ollut ensimmäinen Marion kopioija, tuli tuossa vähän aika sitten pelattua ekaa Soniccia, ja kyllä siinä kummasti tuli mieleen rinkuloista kolikot ja Emeraldeista Tähdet.
Sinällään vertailu on joo turhaa, että Crashit ja 3D-Mariot on hyvin erilaisia. Mutta toisaalta, toinen on Nintendon tunnetuin tasohyppelysarja ja toinen oli PS1:n tunnetuin tasohyppelysarja. Pyramiidipää ensimmäisellä sivulla hyvin kuvasikin, että Crashit olivat lähinnä eri kuvakulmasta kuvattuja 2D-tasohyppelyitä. Henkilökohtaisesti itselläni tulee Crasheista enemmän mieleen Donkey Kong Country kuin Super Mario. Tyylillisesti hyvin samanlaisia.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #51 : 14.07.2008 13:56 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
THPS4:n ongelmana oli vaan se, että se ei oikein tuonut mitään uutta peliin. Pari pientä juttua.

Olen täysin eri mieltä tästä. THPS4:n jälkeen TH3 tuntuu todella tylsältä TH4:ään lisättyjen spine transferien, spin-outien ja muiden vuoksi. Kolmonen on todella flatti ja pelaaminen on yksinkertaista. Nelosen kenttäsuunnittelu on myös todella ylivoimasesti sarjan parasta. Peli on myös sarjan paras vauhdin osalta ja siinä miten vauhtia saa lisää hyödyntämällä grindejä jne.

Lisäksi nelosen soundtrack on niin täydellinen kuin voi olla.

Lainaus
Tony Hawk Underground oli loistava peli.

Totta. Pelattavuudeltaan THUG on sarjan paras peli, koska kävely ja muutamat muut uudet liikkeet monipuolistivat sarjaa vielä lisää nelosesta eteenpäin. Vauhti on myös pääosin kohdillaan. Kenttäsuunnittelu ei ole nelosen tasolla, vaikka hyvää onkin ja siksi pidänkin nelosta niukasti sarjan parhaana osana. Nelosen ja THUGin parhaat puolet yhdistettynä loisivat parhaan TH-sarjan pelin. En rankkaa itse ykköstä, kakkosta tai kolmosta nykyään juuri minään, vaikka aikanaan ne mullistavia olivatkin. Ne ovat vain yksinkertaisesti aivan liian rajottuneita nelosesta eteenpäin ilmestyneiden pelien jälkeen.

THUG kakkosessa ja siitä eteenpäin hommaa pilattiin poistamalla monia pelaajien kehittämiä liikkeitä (vaativat paljon taitoa, mutta koska olivat glitsejä, päätti Neversoft poistaa nämä, todella typerä liike). Siltikin THUG2 ja THAW ovat vielä hyviä pelejä, kuten myös Proving Ground. Jokaisessa näistä peruspelattavuus edelleen loistavaa, mutta joka osassa joku mätti neloseen ja THUGiin verratuna, oli se sitten kenttäsuunnittelu tai optioiden vähyys. Project 8 on aivan uskomatonta skeidaa.

Itseäni ei ole koskaan Tony Hawkeissa kiinnostanut tai haitannut joku Bam Margeran tai pelleklovnin mukana olo, vaan olen pelannut sarjaa ihan sen uskomattoman hyvän ja koukuttavan pelattavuuden vuoksi. Sekä nelonen, että THUG mahtuvat omaan top10-listaani kautta aikain pelejä lueteltaessa.

Omalla kohdalla voin siis sanoa, että THUG2 pilasi sarjan, vaikka todella viihdyttävä vielä olikin. Kehittäjät tekivät hölmöjä ratkaisuja tiettyjen ydinseikkojen kohdalla. Sama toistui THAWissa. Project 8 oli pohjamutasakkaa. Proving Groundissa saivat fiilistä takaisin, mutta optioiden vähyys oli jotain järkyttävää (omaa trickilistaa ei voi editoida!!!11, create-a-skater on uskomattoman tylsä kun sai rakentaa vain "realistisia" hahmoja ja kaikki värikkyys ja hullut vaatteet loistivat poissaolollaan jne.) Enkä jaksa uskoa, että enää löytäisivät vanhaa magiaa. Eiköhän sarja ole minulle jatkossa kuollut, varmaankin lähtevät apinoimaan Skatea.


« Viimeksi muokattu: 14.07.2008 14:32 kirjoittanut Cyrus »
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #52 : 14.07.2008 16:00 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Olen täysin eri mieltä tästä. THPS4:n jälkeen TH3 tuntuu todella tylsältä TH4:ään lisättyjen spine transferien, spin-outien ja muiden vuoksi. Kolmonen on todella flatti ja pelaaminen on yksinkertaista. Nelosen kenttäsuunnittelu on myös todella ylivoimasesti sarjan parasta. Peli on myös sarjan paras vauhdin osalta ja siinä miten vauhtia saa lisää hyödyntämällä grindejä jne.

Lisäksi nelosen soundtrack on niin täydellinen kuin voi olla.
Hemmetti. Oliko se niin, että spine transferit/outit tulivat vasta THPS4:ssa? Muistin aivan väärin, vaikka ajallisesti olen ehkä eniten pelannut THPS4:sta tai THPS2:sta. Ja tulihan THPS4:ssa sekin, että kentällä sai olla niin kauan kuin halusi. Ja Alcatraz oli pirun siisti. Onhan se THPS4 selvästi THPS3:sta parempi. Mutta silti alkoi pelisarja tarvita jo kunnon uudistumista ja THUG sitä tarjosi.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #53 : 14.07.2008 16:03 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili THPS oli kyllä sarjana ekaan THUG:iin saakka aika timanttista. Vaikka joka vuosi julkaistiinkin uusi osa niin peli kehittyi roimasti enkä itse väsähtämisen merkkejä sarjassa THUG:iin asti huomannut. Monet pitävät THPS4:sta hiukan tylsänä ja liian samanlaisena kuin THPS3, mutta itselläni se jäi koknaan väliin joten THPS4 tuntui THPS2:sen jälkeen tosi freesiltä. Ja THUG olikin sitten piristävän erilainen aiempiin osiin nähden, homma toimi. Nyt homma on levinnyt käsiin, ja en usko että enään tulee hyvää THPS:ää. Ja soundtrackithan on parhautta ollut jokaisessa osassa, THPS4:ssa on kyllä paras. Itselleni THPS2 on ehkä se tärkein. THPS4 sen jälkeen, ja sitten THUG.

Ja eikai tässä Crash-Mario sodassa vain olisi kyse siitä, että kellä on nyt ne suurimmat ajan kultaamat muistot? Finngamer ei varmaan Crashia aikoinaan ole tyypannut ja Fyysinen Preesens ei MK64:sta. Vaiko? Ja joo, onhan ne Crashit tavallaan aika yksinkertaisia, mutta itsekin pidän niistä, mutta on MK64 parempi.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #54 : 14.07.2008 17:02 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ja eikai tässä Crash-Mario sodassa vain olisi kyse siitä, että kellä on nyt ne suurimmat ajan kultaamat muistot? Finngamer ei varmaan Crashia aikoinaan ole tyypannut ja Fyysinen Preesens ei MK64:sta. Vaiko? Ja joo, onhan ne Crashit tavallaan aika yksinkertaisia, mutta itsekin pidän niistä, mutta on MK64 parempi.
Näinhän se on. Nintendo 64:n hankin vasta noin kolme vuotta sitten ja Playstationilla tuli pelattua. Nyt olen vähän SM64:een tutustunut, mutta ei se vain ole tuntunut niin hyvältä, vaikka ihan hyvä pelihän se on. Ja tiedän myös sen, että Finngamer on ehkä Suomen kovin N64-fani.  ;)
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #55 : 14.07.2008 17:10 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Ja eikai tässä Crash-Mario sodassa vain olisi kyse siitä, että kellä on nyt ne suurimmat ajan kultaamat muistot? Finngamer ei varmaan Crashia aikoinaan ole tyypannut ja Fyysinen Preesens ei MK64:sta. Vaiko?

Olen kyllä tyypännyt aikanaan, mutta ei mitään sen enempää. Varsin rajoittuneelta se silloin tuntui, ja kyllä se ihan kollektiivinen mielipide on, että Mario 64 voittaa Crashin. Jos niitä nyt vertailemaan lähtee.

Ja tiedän myös sen, että Finngamer on ehkä Suomen kovin N64-fani.  ;)

Tunnustan! ;D
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #56 : 14.07.2008 17:28 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Varsin rajoittuneelta se silloin tuntui, ja kyllä se ihan kollektiivinen mielipide on, että Mario 64 voittaa Crashin. Jos niitä nyt vertailemaan lähtee.

Toki, mutta PS1/N64 aikana en törmännyt parempaan "putkiloikkaan". Ja peli ei edelleenkään ole rajoittunut kun vain lakkaa hokemasta itselleen, että se on Mario64 kopio. Mikä se ei ole. Jak & Daxter on se peli mitä sinä nyt haluat mollata...

Koko keskustelu on vähän irvokasta kun mies vielä jokaisessa viestissä painottaa sitä, että Crasheja on testattu otsasuoni pullottaen, kädet Dualshittiä kuristanen ja vaahto suusta valuen. Joo kyllä se Nipa nuo ideat tuppaa kehittämään ja jalostamaan, mutta se ei Crashia huononna. Muistan hyvin miten pelasin TK:n luona Mario 64:sta ja Donkey Kong 64:sta, mutta silti kotona mätettiin Crashit läpi kaikki salarit keräten.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #57 : 14.07.2008 19:33 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Koko keskustelu on vähän irvokasta kun mies vielä jokaisessa viestissä painottaa sitä, että Crasheja on testattu otsasuoni pullottaen, kädet Dualshittiä kuristanen ja vaahto suusta valuen.

Vat?
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #58 : 15.07.2008 15:06 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Postataan nyt vielä etteivät Crashin puolustajat tunne olevansa yksin tässä maailmassa  :) Voin ilmoittautua PS1/N64 -aikakaudella enempi Crash Bandicootin leiriin, vaikka olen ollut ja tulen näköjään Galaxyn jälkeenkin olemaan kova Super Mario -fani.

Crash 1 on meikäläisen suosikki, ja se johtuu varmaankin tuosta finngamerin kiroamasta "putkijuoksusta". Ei mitään ylimääräistä tuubeloa viemässä aikaa ja hermoja siltä olennaiselta, eli kentän vihujen ja esteiden läpi juoksemiselta ja maaliin pääsemiseltä. Super Mario 64 on hyvä peli, mutta siinähän pelaaja periaattessa heitetään keskelle isoa hiekkalaatikkoa, annetaan joku paikkaan ja toimintoon liittyvä tehtävä ja sen saa temmeltää miten parhaaksi näkee. Parhaat tehtävät olivat kuitenkin niitä jotka keskittyvät puhtaaseen tasoloikkaan (esim kiipeä vuoren huipulle), mutta sitten on näitä "täytetehtäviltä" maistuvia osioita kuten lumiukon kasaus WTF?  :???:

Crash ykkösessä ei ole mitään muuta kuin vaikeita ja välillä ihan helvetin vaikeita sivuttain ja "syvyyttäin" eteneviä tasohyppelykenttiä. Penskana hakkasin polveni mustelmille kirotessani jotain Road to Nowheren siltajuoksuja. Ja sitä ennen olin kyllä pelannut kaikki SMB:t ja Worldit takaperin unissani eli ihan toivoton en voinut olla. Pointtihan oli siinä että piti saada kentistä kaikki laatikot, mutta jos kuoli niin piti aloittaa aivan alusta (checkpoint nollasi saldon). Haaste siinä pelissä oli loistava. Pitää tosin lisätä ettei se peli enää niin vaikea ollut kun pari kuukautta takaperin tahkottiin sitä kavereiden kanssa.

Kakkonen tuntuu olevan täällä enemmistön suosikki eikä siinä mitään, kun lisää loistavuutta oli luvassa. Ne jääkarhu- ja rakettireppukentät eivät vielä tuntuneet täytteeltä, mikä vielä läpäisi odotuksilla ladatun pelipeukalon vaatimukset. Kolmonen sen sijaan tuntui melkoselta shaibalta moottoripyörä-, lentokone- ja time attack -osioineen. Turhaa pitkittämistä, joka vain korosti niiden perinteisten hyppelykenttien loistokkuutta.

Jakista en edes aloita... ei kykene mies pelaamaan vaikka ne tuolla hyllyssä lepäävätkin.
tallennettu
Re: Kun hyvä pelisarja pilattiin.. « Vastaus #59 : 15.07.2008 15:22 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Koko keskustelu on vähän irvokasta kun mies vielä jokaisessa viestissä painottaa sitä, että Crasheja on testattu otsasuoni pullottaen, kädet Dualshittiä kuristanen ja vaahto suusta valuen.

Vat?

Hieman kärjistettyhän tuo kuvaus oli, mutta sellaisen kuvan näistä tyyppauksista sain. Että Crash oli joku epäjumalan kuva jota oli pakko kokeilla, että sitä voisi haukkua. Voin olla toki väärässäkin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines