Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime?  (Luettu 7575 kertaa)
Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « : 05.10.2007 21:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Taas tämä on tätä ihqdaa väittelyä, Halo vastaan Metroid Prime. Olen kyllä ymmärtänyt, että Metroid Prime ei suoranaisesti kilpaile samoilla vesillä Halon kanssa, mutta kun näitä trilogioina miettii, niillä on ollut aika samanlainen elinkaari kuitenkin. Kumpi on se parempi ja onnistuneempi trilogia?

Itseasiassa tätä kysymystä mietin vakavammin uudelleen kun MP3 ilmestyy kuun lopussa ja pelaan sen läpi. Jos se on niin hyvä kuin luulen, julistan tämän taistelun voittajaksi Metroid Primen.  . Mietitäänpä: MP1 oli ilmestyessään maailmanluokan peli, joka pelimekaanisesti ja graafisesti oli konsoleilla aivan kärkiluokkaa. Sama koskee ykkös-Haloa. Vaikka toki minusta siinä oli monia ärsyttäviä copy-paste meiningillä luotuja, ärsyttäviä pitkityksiä. 

Trilogioiden kakkososat eivät olleet niin onnistuneita kuin ykköset. Halo 2:n kampanja oli minusta vähän farssin piirteitäkin omannut, ainakin lopetus oli täysin käsittämätön. MP2 taas meni väärälle tielle "dark world" asetelmansa kanssa, se ei vain toiminut niin hyvin koska vaihtelu alueiden välillä oli niinkin pientä.  Toki Halo 2:lle on annettava tunnustus sen huikeista moninpeli-ominaisuuksista.  Jos on yhtään moninpelaavaa tyyppiä, ymmärrän hyvin mikäli haluaa julistaa Halon voittajaksi tässä hurjassa trilogioiden taistelussa.

Metroid Prime 3:sta odotan sarjan parasta peliä.  Halo 3 taitaa niin ikään olla se paras Halo.  Millainen taistelu tästä nyt sitten syntyykään?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #1 : 05.10.2007 21:21 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili sanoisin että halko.

tarina on kiinnostavampi kuin primeissa ja sen lisäksi haloa tukee useampi kirja jotka on mielenkiintoista luettavaa.
ihmetteletkö mistä ihmeestä ykkös halkossa ne ihmiset aina kiikutti niitä warthogeja sinulle?
vastaus löytyy halo:the flood kirjasta jota pidetään kirja sarjan huonoimpana osana koska se mukamas vain kertaa pelin kohtaukset.
minusta tuo kirja on mielenkiintoisin koska se kertoo myös paljon asioita joita pelissä ei näe.

primeissa sitten taas on oikeastaan ainoa yhteinen tekijä phazon ja dark samus.
sen lisäksi kakkos prime oli liiankin keskinkertainen, turhaa synkkyyttä, paskat pomot, seikkailu ei lainkaan ykkäsen tasolla, tylsät avaimen keruu tehtävät ja muuta skeidaa.
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #2 : 05.10.2007 21:37 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tähän ei kannata kirjoja vetää mukaan, nämä trilogiat tulisi arvioida omine pelillisine saavutuksineen eikä oheistuotteiden kautta.

Metroid Prime -pelien tarinoita ja tavasta purkaa juonivyyhteä olen pitänyt aina. Tarinaa ei ykkösessä ja kakkosessa tyrkytetä väkisin, vaan pelaaja saa kiinnostuksensa mukaisesti ottaa asioista selvää. MP3 onkin sitten kai huomattavasti juonipainotteisempi kuin edeltäjänsä. Odotan jännityksellä miten uusi suuntaus toimii MP-sarjassa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #3 : 05.10.2007 22:14 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Echoes on kriminaalisesti aliarvostettu peli. Verrattuna Primeen: hiotummat grafiikat, paremmat bossit, enemmän ja paremmat morphball puzzlet, aivan yhtä hyvät musiikit ja Sanctuary Fortress! Vikojakin oli, kuten rajoitettu ammo beameihin. Vaikeampi ja enemmän backtrackkaystä sisältävä, ja näistä syistä johtuen paaaaljon hooceempi Metroid-kokemus kuin ykkönen. Fuck all the haters, Echoes rokkasi ja kybällä!

Palaten topicciin, pidän Halo-trilogiaa yliarvostettuna. Keskinkertaiset kampanjat mukanaan hyvin pätevä multiplayer, kunhan muistaa alustan olevan konsoli. Kunnolliset netti-fps:sät löytää edelleen pc:ltä. Primet voittaa kohdallani reilusti.

Edit: Torvus Bog Undergound (Brinstar Rmx)


« Viimeksi muokattu: 05.10.2007 22:24 kirjoittanut Tan »
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #4 : 05.10.2007 22:15 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Tähän ei kannata kirjoja vetää mukaan, nämä trilogiat tulisi arvioida omine pelillisine saavutuksineen eikä oheistuotteiden kautta.

Itse olen ehkä vähän jäävi vastaamaan, sillä Metroideja ei ole pahemmin tullut pelattua. Ykkönen on tällä hetkellä lainassa ja se pitäisikin läpäistä ennen Corruptionin tulemista. Saa nähdä ehtiikö. Vielä en kuitenkaan ole Metroideista hirveästi innostunut, vaikka tilaisuuksiakin on ollut useita  joten vastaan Halo.

Tuohon Ephramin kommenttiin kummiskin sen verran, että Halo- kirjat ovat vähän enemmän kuin oheistuotteita. Niiden tarinat eivät ole mitään random löpinää vaan oikeasti syventävät pelikokemusta valtavasti, ainakin omalla kohdalla. The Fall of Reachin lukeminen näyttää hyvin, miten vähän pelin maailmasta oikeastaan oppiikaan vain pelejä pelaamalla  -  ei oikeastaan mitään. Kirjat antavat huimasti taustatietoa tapahtumista ja syventävät hahmoja, kuten Cortanaa ja Chiefiä, joiden päiden sisälle pääsee vain kirjoja lukemalla. Tällä hetkellä lukemani kirja, First Strike kertoo siitä, miten Chief pääsi takaisin Maahan Halolta ja nitoo Halon ja Halo 2:n hyvin yhteen. Kuten Partajeesus jo mainitsikin, The Flood kirja antaa mukavasti lisäpotkua Halo 1:n tarinaan.

Tietysti, jos arvioidaan pelkästään teknillisten saavutusten valossa, kirjat voi unohtaa, mutta ei pidä unohtaa miten paljon ne syventävät peliä ja sen tarinaa. Näin ollen ehkä jopa parantaen pelikokemusta. Halojen juoni on oikeasti aika helvetin hyvä mutta tämä ei ikävä kyllä aina tule peleissä esiiin. Tämä on tietysti minun mielipiteeni, mutta...


« Viimeksi muokattu: 05.10.2007 22:36 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #5 : 05.10.2007 22:16 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Puhtaasti peleinä Primet ovat ihan jotain muuta. Jokaisessa pelissä oma valtava pelimaailma jota tutkia ja ihmetellä. Puzzlet, taistelu ja seikkailu nyt vain on niin kivaa, että nämä ovat elämää suurempaa tavaraa.

Halo ykkönen on ainoa trilogiasta jonka yksinpelin olen läpäissyt ja se oli mielestäni kenttäsuunnittelultaan tylsää poksuttelua. Juonikaan ei oikein "klassikon" kriteereitä täyttänyt :lol:

Mutta moninpelinä Halot ovat parasta FPS-paskaa mitä löytyy.

Silti siis Primejen puolella ollaan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #6 : 05.10.2007 22:19 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Mä ainakin haluan pelata pelit peleinä, on aika huono vedota siihen että juoni paranee ihan helvetisti kun lukee siihen liittyvän romanttisen novellin / jatkokertomuksen muropaketin kyljestä / käy katsomassa juoneen liittyvän teatterinäytelmän.

EDIT: Primeä en ole jaksanut läpi, Haloa olen pelannut noin 40 sekuntia, joten en katso itseäni päteväksi varsinaiseen keskusteluun.


« Viimeksi muokattu: 05.10.2007 22:34 kirjoittanut Melfice_ »
N
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #7 : 05.10.2007 22:26 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mä ainakin haluan pelata pelit peleinä, on aika huono vedota siihen että juoni paranee ihan helvetisti kun lukee siihen liittyvän romanttisen novellin / jatkokertomuksen muropaketin kyljestä / käy katsomassa juoneen liittyvän teatterinäytelmän.

No, näinhän minäkin. Pelit peleinä ja niin edelleen, mutta ilmaisimpahan vain mielipiteeni siitä, että kirjoja lukemalla pelistäkin nauttii paljon enemmän, kun tietää missä ja miksi mennään ja miten sinne päästiin.

Pitää kyllä myöntää, että olihan joissain Halo 1:n ja 2:n kentissä välillä aika paljonkin toistoa ja copy paste-tekstuureja mutta Combat Evolved on yhä mielestäni kaikkien aikojen paras co-op- kokemus. Yksinpelinä kampanjoista ei irtoa niin paljon hupia kovin paljon siihen verrattuna...

Jos puhutaan meikäläisen kohdalla tärkeimmistä pelisarjoista, kuuluu Halo sinne Metal Gear Solidin kanssa.
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #8 : 05.10.2007 22:45 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Halon kirjoja ei mielestäni tule laskea mukaan Halo-pelien juoneen tai Halo-pelien ansioihin. Ne ovat erikseen ostettavia oheistuotteita, joiden avulla helposti voidaan syventää maailmaa todella paljon ilman tuntien välivideoiden lisäämistä itse peleihin.

Halot ovat yksinpeleinä joiltain osin vajavaisia. Jokainen on mielestäni noin 8/10 arvoinen kokemus ja jokaisessa oli joitain eri vikoja, jotka estivät yhtäkään osaa nousemasta todella loistavaksi yksinpelin puolella.

Primeistä en ole vielä kolmosta pelannut. Ykkönen on kuitenkin täyden kympin peli ja kakkonenkin siellä ysin tietämissä.

Yksinpelien puolella jos siis pysytään, niin mielestäni Metroid Prime on huomattavasti kovempi trilogia jo kahden ekan pelinsä ansiosta kuin Halo. Itse odotan tosin MP kolmosesta sarjan huonointa peliä, vaikka senkin veikkaan ylittävän jokaisen Halon osan.

Moninpelinsä ansiosta Halo kuitenkin nousee taistelemaan melko tasaisesti Primen kanssa ja tavallaan menee kyllä ohikin kokonaisuutena. Henkilökohtasesti Prime on kuitenkin minulle se kovempi juttu, koska pelit, joista on saanut samanlaisia fiiliksiä kuin ykkös-Primestä, ovat todella helvetin harvassa ja kakkonenkin nyt on pelinä ihan siellä huippuseikkailujen joukossa, vaikka ei lähellekään samanlaista kokemusta tarjonnut kuin ykkönen.

Lainaus käyttäjältä: Tan
Edit: Torvus Bog Undergound (Brinstar Rmx)

Whoa, löytyiskö noita jostain lisääkin?
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #9 : 05.10.2007 23:05 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili "Laittomista" lähteistä, ja meikäläisen koneelta. OST:t Primeen ja Echoessiin.
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #10 : 05.10.2007 23:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Se on muuten aika selvää, että aiempaa enemmän FPS-peleihin viittaavan ohjauksensa vuoksi Metroid Prime 3:a tullaan entistä reippaammin vertaamaan Halo 3:een.  "Paras ensimmäisestä persoonasta pelattava peli kontrolleiltaan konsoleilla - koskaan" hehkutukset antavat odottaa todella paljon.

MP1:ssä ja MP2:ssa prosentit tutkimisen ja toiminnan välillä pyörii varmaankin noin 80/20:n luokassa, kun nyt kolmosen kanssa mennään ehkäpä jo 60/40 tuntumaan, ainakin lähelle.


Kokonaisuutenahan tämä trilogia arvottaa täytyy, siihen tulee siis laskea itse pelin sisältä kaikki mahdollinen: yksinpeli, moninpeli, graafinen toteutus, kontrollit ja niin edelleen.  Kuten Cyruskin puolsi, Halo-kirjoja tai Samus & Elisha Cuthbert eroottisia fanficejä (joita fanitan) ei pidä laskea mukaan, olivat miten virallisia tahansa. Ovat osa pelin ulkopuolista kokemusta.  Yritän laatia jonkinlaista listausta ja pisteytystä trilogian peleistä kunhan Metroid kolmoseen kunnolla pystyn perehtymään.


« Viimeksi muokattu: 05.10.2007 23:31 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #11 : 05.10.2007 23:51 »
Japshumwaa Jäsen Viestejä: 104 Basaaripisteet: 0 Profiili En ole pelannut Haloa hetkeäkään. Itseasissa en muista olenko koskaan nähnytkään peliä pelattavan, muuten kuin jossain mainoksissa tai videopätkissä. Pidän sarjaa suunnilleen yhtä kiinnostavana kuin Mary Kate & Ashley Licensed to Drive tai Metal Gear Solidin jatko-osat.

Metroid Prime oli tullessaan yksi kaikkienaikojen vaikuttavimpia videopelejä ja isoin peliyllätys ikinä. Ensimmäistä jatko-osaa olen pelannut ehkä 2/5, enempää ei jaksanut. Kolmonen tulee luultavasti vaihdettua Gamestopissa johonkin PS2-kuonaan. Nähtäväksi jää saanko pelistä mitään irti.
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #12 : 06.10.2007 00:05 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pidän sarjaa suunnilleen yhtä kiinnostavana kuin Mary Kate & Ashley Licensed to Drive tai Metal Gear Solidin jatko-osat.


kerettiläinen.
poltetaan roviolla ;D
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #13 : 06.10.2007 00:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Pidän sarjaa suunnilleen yhtä kiinnostavana kuin Mary Kate & Ashley Licensed to Drive tai Metal Gear Solidin jatko-osat.


kerettiläinen.
poltetaan roviolla ;D

Lainaus
Ensimmäistä jatko-osaa olen pelannut ehkä 2/5, enempää ei jaksanut.

Eikun muuten vaan töhö ;)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #14 : 06.10.2007 00:46 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili Paha sanoa kun en ole Prime kakkosta saatikka kolmosta pelannut vielä. Kokonaisuutena Halo taitaa selkeästi viedä potin, vaikka Prime on yksi hienoimmista peleistä koskaan. Tässä kolmosta odotellessa. Vähän aikaa sitten olin kunnollakin hypettynyt, mutta nyt vähän odotukset laskussa. Harkitsen jopa tämän säästämistä joululomalle Marion kaveriksi.  :o
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #15 : 06.10.2007 02:03 »
Pyramidhead Vieras Metroid Prime. Haloista en koskaan ole oikein välittänyt ja Metroid Primet kuuluvat aivan parhaisiin peleihin mitä on tehty. Molemmista sarjoista on tosin kolmos-osa pelaamatta pientä kokeilua lukuunottamatta.

Minun kohdallani Halojen ongelma taitaa olla se, etten välitä räiskintöjen moninpeleistä juurikaan. Minulle ne ovat vain kiva plussa, joka parhaimmillaankin antaa pelille vain pari lisäpojoa lopulliseen arvosanaan (sadan asteikolla). Yksinpeli Haloissa menettelee, muttei ole mitenkään erityistä. Ykkösessä hyvä jos kasin tavaraa ja kakkosesta en enää välittänyt läheskään senkään vertaa. Siten ei tuo kolmonenkaan jaksa kiinnostaa.

Metroid Prime ykkönen on aivan siellä kärjen joukossa kun puhutaan kaikkien aikojen peleistä. Kakkonen oli myös erittäin hyvä, mutta häviää silti ensimmäiselle osalle. Kolmoselta odotan paljon. En silti usko sen ylittävän ensimmäistä osaa fiilikseltään, vaikka se saattaakin olla pelinä jopa parempi. Joka tapauksessa uskon että kyseessä on loistava peli ja olen melko varma että ainakin kakkonen ylitetään laadussa.
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #16 : 06.10.2007 05:06 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kokonaisuutenahan tämä trilogia arvottaa täytyy--
Joo joo, tiedän että asiani on täysin varsinaista keskustelunaihetta vastaan, mutta mielestäni tämä on nykyään yksi asia joka nykymeiningissä on fucked up. En saa sanoa että Taru Sormusten Herrasta: Sormusten Ritarit on paska elokuva koska mun pitää ottaa koko elokuvatrilogia huomioon.
N
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #17 : 06.10.2007 07:38 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili Helppo... Halo tietenkin!

Syytkin ovat yksinkertaisesti siinä, että Haloja on hauskempi pelata ja niissä on moninpeli. Metroid Prime -sarjasta olen tosin pelannut vain ykkösosaa, mutta kuulemma Echoes on huonompi, niin eipä jaksa kiinnostaa paskan vertaa. Super Metroid on yksi parhaita 2D-pelejä koskaan, mutta Prime ei samalla tavalla iskenyt. Hyvä peli toki sekin ja Corruption kiinnostaa jonkin verran, mutta lukitustähtäys ja skannaus... Booooring! Ei mitään jakoja Halolle.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #18 : 06.10.2007 08:51 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Tämä on aika vaikea kysymys ainakin minulle, sillä en ole koskaan Xboxia omistanut ja XO:kin puuttuu joten Halo kokemukseni rajoittuvat kaverin luona pelattuihin moninpeli/co-op sessioihin. Noiden sessioiden perusteella voin kyllä sanoa, että Halo(t) ovat erittäin viihdyttäviä pelejä, niin pelattavuudeltaan ja tarinaltaan. Metroid Primet on molemmat ollut ja MP2 on itse asiassa vieläkin ja täytyy kyllä sanoa, että MP:ssä on enemmän syvyyttä ja huikeammat maailmat.
Muutenkin Primeissä on jotenkin parempi tunnelma kun saa edetä mistä halua ja hahmoon saa power-upeja+muuta.

Eli kallistun kyllä Metroid Primeihin, VAIKKA MP3:a ei ole vielä julkaistu.
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #19 : 06.10.2007 20:25 »
Andy-O "Good morning" Jäsen Viestejä: 97 Basaaripisteet: 0 Profiili
Muutenkin Primeissä on jotenkin parempi tunnelma kun saa edetä mistä halua

?

Ykkönen ainakin oli käytännössä pelkkää putkijuoksua kivalla illuusiolla vapaudesta. Samoja paikkoja jahkattiin kyllä ristiin rastiin mutta jokaisen Power upin ja/tai itemin luo on aina vain yksi reitti.

Täytyy sanoa että aika typerä ketju. Idea on hyvä mutta tällainen triidi houkuttelee kaikki vain toista peliä pelanneet vastaamaan.

"Halo on kyllä hyvä mutta metroid on miljoona kertaa syvempi ja kivempi ja laajempi ja parempi ja komeenpi jne. Vaikka totuuden nimissä täytyy myöntää että en ole Haloa pelannut kuin kymmenen minuuttia kaupassa" -tyyliset viestit ovat aika pointittomia.

Jos nyt kysymykseenkin jotain yritetään vastata niin molemmilla sarjoilla riittää meriittiä. Halo = maailman paras co-op ja kakkonen on luultavasti konsolien paras nettiräiskintä. Metroid sisältää taas todella hienon maailman ja kohta kenties vallankumouksellisen ohjattavuuden. Itse rakastin eniten metroidin tunnelmaa.

Mahdoton näitä on tärkeysjärjestykseen laittaa...palataan asiaan kun molempien pelien kolmansia osia on tullut pelattua.
"You must never hesitate!"
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #20 : 07.10.2007 00:33 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Metroid Prime, helposti. Kummastakaan en tosin ole pelannut kuin kahta ensimmäistä osaa, mutten usko uutukaisten muuttavan asetelmaa millään tapaa.

Minulle jo ensimmäinen Metroid Primen osa vie voiton koko Halo-trilogiasta. Sitä lähemmäs täydellisyyttä on vaikea päästä, enkä oikeastaan keksi juurikaan negatiivisia puolia siitä. Parempaan äänimaailmaan en ole vielä törmännyt ja pelattavuus on parhautta. Tunnelmaa unohtamatta tietenkään! Toinen osa ei aivan ensimmäisen tasolle yllä, vaikka loistava peli sekin on. Pelialueet eivät ole yhtä mielenkiintoiset, eivätkä muusikitkaan aivan samalle tasolle yllä. Suurin kompastuskivi on kuitenkin tuo dark world, joka tuppaa latistamaan tunnelmia välillä. Peli on itseasiassa itselläni vieläkin kesken, viimeiset avaimet pitäisi etsiä, mutta juuri tuon dark worldin takia tehtävä tuntuu hieman epämieluisalta. Pitänee kumminkin pelata tuo alta pois ennen Corruptionin ilmestymistä.

Haloja en ole koskaan itse omistanut, sillä kumpaakaan Boxia ei talosta löydy. Tästä huolimatta olen pelannut kaverin luona niitä varmaan tuplasti sen mitä Metroid Primejä. Ensimmäisen Halon kampanja on pelattu kolme neljä kertaa läpi co-opilla läpi, ja se onkin tällä saralla varsin suveneeri. Halo 2:n kampanja ei tuntunut lähellekään yhtä hyvältä, eikä siihen ollakaan juuri koskettu ensimmäisen läpipeluukerran jälkeen. Kolmaskin tekisi kovasti mieli pelata läpi, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista. Yksin en kyllä Halojen kampanjoita jaksaisi pelata, en niin millään. Co-op on siinä hommassa must.

Moninpeli onkin se osa-alue, jolla Halot loistavat. Molempien osien normaalia neljän pelaajan split-screen deathmatchiakin on tullut pelattua varsin mukavat määrät. Itseasiassa juuri Halon moninpeli on yksi suurimmista syistä, miksi haluaisin Xboxin omistaa, ja jos rahaa olisi tuhlattavaksi asti, niin ehkä sellaisen ostaisinkin. Liveen tekisi näet kovasti mieli päästä pelailemaan.

Yleisesti ottaen Primejen tarjoama paketti vie omissa kirjoissani kumminkin Halojen vastaava 10-0. Samanlaista tunnelmaa ei vaan muista peleistä löydy.

PS. Kummankaan pelin juoni ei voisi vähempää kiinnostaa. Halo ei niin paljoa nappaa, eikä Primejen pitkälti skannausten välityksellä esitettyyn juoneen jaksa aina juurikaan keskittyä.;)
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #21 : 07.10.2007 00:53 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 939 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Molemmat ovat paskoja. Halolle kuitenkin voitto, sillä:
-Moninpeli
-Musiikit
-Master Chief on paskuudessaan silti parempi hahmo kuin Samus
-Pelattavuus
Play-Asia
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #22 : 07.10.2007 01:55 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Joo ei ymmärrä miksi pitää edes perustaa tämänkaltaisia ketjuja? Vaikeahan se on laittaa pari pelisarjaa paremmusjärjestykseen, jos ainoa yhdistävä asia on kuvakulma. Ihan eri sarjoissa painivat.

« Viimeksi muokattu: 07.10.2007 02:03 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Kumpi parempi trilogiana: Halo vai Metroid Prime? « Vastaus #23 : 08.10.2007 17:37 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Olen kyllä samaa mieltä että aika eri tyyppisistä pelisarjoista on kyse, vaikka joitain samoja piirteitä omaavatkin.

Minun on kuitenkin helppo vastata alkuperäiseen kysymykseen. Metroid Primeä pidän yhtenä kaikkien aikojen vaikuttavimpana pelinä ja Halo on omissa silmissäni vain teknisesti kelpo tekele. Molemmista sarjoista on vielä viimeiset osat pelaamatta, mutta mielipiteeni tuskin muuttuu mihinkään suuntaan senkään jälkeen.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines