Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Ephram - 05.02.2009 13:54



Otsikko: Killzone 2
Kirjoitti: Ephram - 05.02.2009 13:54
Etsiskelin aihetta tälle, mutta en löytänyt  :o


Kaikki varmaan tietävät, että demohan tästä napsahtaa pleikka storeen tänä iltana. KZ2 saattaa olla tekniseltä kantilta parasta mitä PS3:lla ollaan nähty, joten kivahan se omaltakin töllöltä on katsoa miten hienolta demo-versio näyttää - ja kuulostaa. Demossahan ei kai ole mahdollisuutta verkkopeliin?

Killzone 1:n pelaaminen jäi itselläni vain demo-version tasolle, enkä ehtinyt Halon tahkoamisilta pelata sitä sen ihmeemmin. Ilmeisesti kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään mestariteos?

Ollaan nyt rehellisiä ja sanotaan että moninpelihän se tässä kiinnostaa. En ole kylläkään sitten Halo 2:n enää jaksanut innostua mistään verkossa pelattavasta shooterista. Videoiden perusteella tämä kuitenkin voi olla siihen tarkoitukseen jopa pätevä.

Vaikka peli varmasti on teknisesti äärimmäisen hiottu, on sen visuaalisuudessa jotakin minua epämiellyttävää. Se on, nykymuodikkaasti, liian tummasävytteinen ja harmaa. Lisäksi ajoneuvot, viholliset ja hahmot yleensäkin näyttävät silmääni kovin persoonattomilta ja latteilta. Ei vaan nappaa.

Pelit napsaisi 82 pistettä yksinpelille ja Suomen pleikka-poijaat nousivat barrikaadeille.   ;D


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 05.02.2009 14:07
Tämä on toinen niistä kahdesta pelistä, jotka varmasti ostan kevään aikana RE5:n lisäksi. Mitään maailmaa mullistavaa en peliltä odota, mutta kovaa kamaa sieltä on tulossa. Erittäin hiottu ja visuaalisesti näyttävähän tämä on, ja eiköhän tarinakin vie mukanaan.

Ollaan nyt rehellisiä ja sanotaan että moninpelihän se tässä kiinnostaa. En ole kylläkään sitten Halo 2:n enää jaksanut innostua mistään verkossa pelattavasta shooterista. Videoiden perusteella tämä kuitenkin voi olla siihen tarkoitukseen jopa pätevä.

Moninpeli tässä kiinnostaa itseäkin harvinaisen paljon. Johtunee varmaan siitä, että PS3:lla se onnistuu ilmaiseksi. Xboxin Live aikaan kun ei ole viitsinyt panostaa. Pitää ottaa matsia sitten joskus.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Ephram - 05.02.2009 14:13
Jep, RE5 ja KZ2 ovat meikällekin varmasti ne tämän kevään pelit, jotka viimeinkin antavat pitkästä aikaa PS3:lleni jotakin muutakin rouskutettavaa kuin Blu-Rayt.  :)

Onkos kenelläkään tietoa mistä saisi halvimmalla?


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 05.02.2009 14:54
Onkos kenelläkään tietoa mistä saisi halvimmalla?

Itse tilasin TheHutista, josta KZ2 irtoaa muistaakseni noin 39 eurolla ja RE5 noin 40 eurolla. Itse en ainakaan ole nähnyt vielä halvemmalla muualla.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 05.02.2009 15:25
Moninpeliä venailen kuola valuen, ja näyttäiskin siltä että se yltää COD4:n tasolle ja jopa yli.

Pelimuodot, hahmoluokat, statsit, kehityssysteemi, ym. kaikki tuntuisi olevan kohdallaan, joten ainoa asia joka voi oikeastaan kusta on räiskimisen fiilis. Se kun välittyy vasta kun kapula on kädessä, joten demoa odotellessa.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Tan - 05.02.2009 16:08
Vaikka peli varmasti on teknisesti äärimmäisen hiottu, on sen visuaalisuudessa jotakin minua epämiellyttävää. Se on, nykymuodikkaasti, liian tummasävytteinen ja harmaa. Lisäksi ajoneuvot, viholliset ja hahmot yleensäkin näyttävät silmääni kovin persoonattomilta ja latteilta. Ei vaan nappaa.
Visuaaliselle ilmeelle on ihan perusteensa. Totalitaarinen valtio ja sellasta. Tuskin palmurannat ja satakielet olisivat kauhean painostavaa fiilistä saaneet aikaan.
Tää kannattaa lukea jos aikaa on: http://www.killzone.com/kz/storyline.psml (http://www.killzone.com/kz/storyline.psml)
Jep, RE5 ja KZ2 ovat meikällekin varmasti ne tämän kevään pelit, jotka viimeinkin antavat pitkästä aikaa PS3:lleni jotakin muutakin rouskutettavaa kuin Blu-Rayt.  :)

Onkos kenelläkään tietoa mistä saisi halvimmalla?
http://www.thehut.com/hut/10023226.product (http://www.thehut.com/hut/10023226.product)
~33£, halvin mitä olen löytänyt.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Azu - 05.02.2009 16:21
Mää kyllä pidän Jin-Roh'sta plagioitujen helghastien ulkonäöstä, just sopivan ahdistavia vihollisia. Muutenkin visuaalinen tyyli on jees, vaikka kaipaisikin paikoitellen hieman enemmän väriä. Ei mitään Halo-karkkivärikuorrutusta, mutta ei muutama vehreämpi viidakko/metsikkö olis pahitteeksi.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 05.02.2009 17:56
Demo ulkona.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 05.02.2009 18:09
Demo ulkona.

Itse en ainakaan vielä nähnyt Suomen PSN Storessa, mutta briteiltä löytyy. Hyvä, että tuli tehtyä eilen UK PSN -account  :)


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Riepu - 05.02.2009 18:12
Demo ulkona.

Itse en ainakaan vielä nähnyt Suomen PSN Storessa, mutta briteiltä löytyy. Hyvä, että tuli tehtyä eilen UK PSN -account  :)

Euroopan Storessa demo on rasittavassa jemmassa. Ottakaas All Games---> Shooters ja johan tärppää.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Tan - 05.02.2009 19:33
Olisivat voineet pistää lopun hehkutusten jälkeen vielä "One of the shortest demos ever..."

Ei vaineskaan, ihan hyvä pätkä vaikka ei tosta mitään makua jäänyt vielä suuhun. Orgastiset grafiikat, subwoofer ei kauheasti tömistellyt mitä ihmettelin, ehkä audiolaatua on laskettu demon koon pienentämiseksi? Ja zoom/ironsight saisi olla olkanäppäimessä eikä R3:ssa, kai sen olisi valikoista saanut vaihdettua. Ostoonhan tää menee. Ei tosta mitään syvällistä lyhyyden takia saa oikeen sanotuksi.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: tiong - 05.02.2009 20:18
Sopivan kylläiseksi jätti tuo demo. Mieluusti kävisin hakemassa pelin kaupasta vaikka saman tien, mutta valitettavasti pitää vielä odotella muutama viikko :(

Demossa ollut alue oli osittain sama kuin Digiexpossa pelattavissa olleessa buildissa, eikä suuria harppauksia siihen ollut havaittavissa. Tähtääminen tuntui tosin kankeammalta kuin muistelinkaan.

Rupesiko muuten muillakin PS3:n tuulettimet huutamaan kuin viimeistä päivää demon aikana?


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: blindside - 05.02.2009 20:19
Multa on menny tää Killzone-sarja jostain syystä ihan ohi. Olinko jossain peliuutispimennossa ykkösen julkaisun aikaan kun siitä ei aikoinaan tuntunut olevan minkäänlaista hypeä? Metascorekin näyttää olevan rupuiset 73. Hehkutetaanko tätä jatko-osaa muusta syystä kuin vain kauniin ulkonäön takia? Oon kuitenkin pelaillu ja tyksiny suuresta osasta tän sukupolven konsoliräiskinnöistä, nii kantsisko tää nyt sit hankkia? Käyn nyt joka tapauksessa lataamassa ton demon.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 05.02.2009 20:44
Olipahan tosiaan lyhyt, mutta antoi kyllä sopivasti esimakua tulevasta. Teknisesti kyllä todella upea peli. Ohjaus tuntui tosiaan aluksi ehkä vähän erilaiselta moneen muuhun räiskintään verrattuna, mutta kyllähän siihen tottuu. Itse ainakin pidän hahmon raskaasta liikehdinnästä, eroaa edukseen monista muista vastaavista peleistä. Mukavan fyysinen ote koko ajan.

Suojasysteemi ja ohjaus muuten oli siis mielestäni ihan toimiva, mutta jotkut toiminnot voisivat olla vähän eri nappuloissa. Esim. rautatähtäyksen (R3) ja meleen paikkaa (L1) voisi vaihtaa. Muuten kyllä erittäin toimiva ohjaus. Eikös valmiissa pelissä pitäisi kuitenkin olla todella hyvin kustomoitava ohjaus?

Vielä kolmisen viikkoa pitäisi jaksaa venailla. Täytyy vain toivoa, että TheHut saa oman kappaleeni ajoissa liikkeelle ja että posti on ääntäkin nopeampi.


Edit:
Pystyyhän tuota tähtäystä ilmeisesti demossakin rukkaamaan. Ei vain kerennyt testata, mutta huomenna sitten kun on paremmin aikaa   :)

Rupesiko muuten muillakin PS3:n tuulettimet huutamaan kuin viimeistä päivää demon aikana?

Itse en ainakaan huomannut mitään tavallisesta poikkeavaa mölinää. Pitää huomenna tarkkailla vähän tarkemmin...


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Kubs - 05.02.2009 21:31
Kyllä tähtäyksen sai tuossakin vaihdettua olkanäppäimeen. Ihan mukiinmenevältä vaikutti, mutta ei mitään maatajärisyttävää ollut. Ostoon kyllä menee.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 05.02.2009 23:14
Joo-o, geneerisyyden multihuipentuma. Vai että näyttävin konsolipeli ikinä? Voi herran pieksut sentään, ankeanharmaa COD4:kin vie tätä minun kirjoissani. Räiskiminenkin oli hengetöntä ja Resistancen tavoin "leijuvaa" edestakaisin sutimista, vaikka meneekin enemmän surkean padin piikkiin.

Kaipa tämä pitää silti moninpeliksi ostaa kun ei muutakaan ole ennen Halo 3 mikälietä tulossa. Pitkin langeta johonkin hypetykseen.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 05.02.2009 23:29
Runkkasin hieman ohjausta ja valitsin sen mainitun Alternative 2:n, jossa tähtäys hoidetaan L1-napilla ja melee tatilla. Lisäksi otin vielä ruksin pois kohdasta "Zoom Hold", jolloin tähtäys pysyy vain niin kauan, kuin nappia painetaan. Sitten otin vielä crosshairin pois paremman fiiliksen saamiseksi.

Ja täytyy sanoa, että yllämainitut toimenpiteet auttoivat, sillä ohjaus tuntui heti paljon paremmalta. Ei se defaulttikaan huono ollut, mutta tämä on enemmän selkärangassa. Ohjaus on todellakin aivan kuten CoD4:ssa, lukuun ottamatta tuota suojasysteemiä. Suojasysteemin kanssa tuleekin ainoat "ongelmat" tuon Alternative 2 -ohjauksen kanssa, sillä suojaan mennään L2-napilla ja kun tähtäys hoituu L1-napilla, niin joillekin voi tulla pieniä ongelmia aluksi. Pienellä sorminäppäryydellä siitä kuitenkin selvittiin ja tuohonkin tottui todella nopeasti.

Huomenna pitää testata tätä lisää, sillä toinen kerta maistui jo paljon paremmin kuin ensimmäinen, enkä usko että tämä tästä pelaamalla huononee. Moninpeliä odotellessa...  :)


Edit:
Ja Epi, lisäilepä nickkisi tuonne foorumin listaan (tai vaihtoehtoisesti lisäile minut PS3:eesi), kun kerkeät  :)


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Doinkki - 05.02.2009 23:43
Viisain ratkaisuhan se olisi konsolipeleissäkin antaa pelaajalle aina vapaat kädet mieluisimpien näppäinconffien säätämiseen. Tarkoitan siis jokaista näppäintä myöten.

Tosin aika harvassahan ne pelit ovat, jotka tarvitsisivat pikkutarkkaa hienosäätöä ohjauksen suhteen.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Sharkie - 06.02.2009 00:50
Multa on menny tää Killzone-sarja jostain syystä ihan ohi. Olinko jossain peliuutispimennossa ykkösen julkaisun aikaan kun siitä ei aikoinaan tuntunut olevan minkäänlaista hypeä? Metascorekin näyttää olevan rupuiset 73.

Heh, nimenomaan hype pelin ympärillä oli melkoista. Halon tappajaksi taisivat tituleerata, ja kun peli ei sitä sitten ollutkaan, niin se vajosi sellaiseen pettymyksen kastiin. Mikä on harmi, kun kyseessä on varsin mainio räiskintä. On siinä virheensä, mutta munakkaat aseet ja meininki, doupit kentät(minusta ainakin) sekä stailit vihut ja koko universumi takasivat kyllä viihdettä.

Kakkosesta en sitten osaa sanoa mitään, vaan demo kertonee hieman enemmän.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: 720 - 06.02.2009 01:31
Ykkösosan demoa tuli pelattua paljon silloin 2004(?) kun ykkösosa ilmestyi. Ykkösosan voisikin käydä jostain Gamestopista poimimassa jos kympillä saisi.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Mr.Universum - 06.02.2009 01:48
Voi helvetti tuli laiteltua vaan jenkkitili tulille ja eihän siellä näy KZ2 demoa. Koska tulee sinne tai miten vaihan eurostoreen.


PS. Nyt on jurri


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Koo - 06.02.2009 08:22
Itseäni hiukan hämmästyttänyt tämä hype, ottaen huomioon, että sama studio ei ole tehnyt muuta kuin pari OK tasoista räiskintää, ei mitään muuta. Mitään laatutaetta ei tosiaankan ole.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: MasterTK - 06.02.2009 13:03
Multa on menny tää Killzone-sarja jostain syystä ihan ohi.

Kiitä vain onneasi, sillä et ole mitään menettänyt.



Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Riepu - 06.02.2009 16:24
Neljä pelikertaa on nyt takanapäin, enkä voi pahemmin lähteä haukkumaan itse demoa demona tai edes sen antamaa kuvaa pelistä. Melkein kaikki tuntuu olevan juuri sellaista mitä olen jo kuvitellut ja toivonut, mitä nyt suojan käyttö ei tuntunut niin pakkopullalta mitä olin pelännyt, vaan oikeastaan kyykistely lohkareiden ja muiden takana oli ainakin näin lyhyinä sessioina mielekästä. Ilmeisesti yksinpeli tulee olemaan vähintääkin siis siedettävä!

Eniten kuitenkin Scarfin tapaan odotan moninpeliä, joka ainakin näin kaiken lukemani perusteella tulisi tarjoamaan todella viihdyttäviä hetkiä. Vielä kun en ole muutenkaan ehtinyt kyllästyttämään itseäni pahemmin viime vuosien nettiräiskintöjen parissa, voi KZ2:n peluu tuntua vain entistäkin paremmalta... tai tuskallisemmalta.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: zoukka - 07.02.2009 13:28
EDGE <3


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 07.02.2009 16:19
Joo-o, geneerisyyden multihuipentuma. Vai että näyttävin konsolipeli ikinä? Voi herran pieksut sentään, ankeanharmaa COD4:kin vie tätä minun kirjoissani. Räiskiminenkin oli hengetöntä ja Resistancen tavoin "leijuvaa" edestakaisin sutimista, vaikka meneekin enemmän surkean padin piikkiin.

Kaipa tämä pitää silti moninpeliksi ostaa kun ei muutakaan ole ennen Halo 3 mikälietä tulossa. Pitkin langeta johonkin hypetykseen.

Haista sinä vittu.

...

Pistin tunkkaisen mutta äänekkään Logitechin kajarisetin tulille, otin kaverin Dual Shock 3:n käyttöön, otin HUDit pois käytöstä ja nostin senssin yhtä vajaa täysille ja COD4-näppäinkonfiguraation päälle.

Holy. Fucking. Shit.

Ei voi yhden ihmisen mieli näin muuttua.

Vaikka samoilla näppäimillä testailin jo aiemminkin, oli ratkaiseva tekijä DS3:een siirto. Jumalauta, tatit ovat ihan eri maasta, samoin kuin liipasimet. Pakkohan tuo on hankkia.

Ja se tunnelma, kun näytössä ei näy mitään ylimääräistä, aseet raksuttaa ja räjähdykset kaikuu jossain kaukana. Huhhuh. Grafiikkaakin osaa arvostaa ihan eri tavalla ilman HUDeja.



Moninpelin odotus nousi siis takaisin huippulukemiin. Kaikilta pelaajilta HUDit vittuun, respaukset pois ja muutenkin säädöt kohdilleen, niin muuta ei tarvitsekaan pelata pariin vuoteen.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Bill Duke - 08.02.2009 11:34
Eipä tuossa muuta pahaa sanottavaa ole kuin nuo kontrollit..
Miksei voi laittaa liipaisimiin tarkempaa tähtäystä ja ampumista? Muutenkin taisi olla vain yksi conffi jossa oli edes olkanappeihin laitettu iron sightit. Tatilla tähtääminenhän oli sitten paskinta mitä pelistä löytyi. TAHMEAA!
Jos tähtäämisestä saisi sujuvampaa ja kontrollit saisi kunnolla säädettyä niin hyvä pelihän tuo varmasti olisi. Niin ja ne grafiikat oli kyllä parhaasta päästä mitä peleissä on nähty.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 08.02.2009 12:21
Eipä tuossa muuta pahaa sanottavaa ole kuin nuo kontrollit..
Miksei voi laittaa liipaisimiin tarkempaa tähtäystä ja ampumista? Muutenkin taisi olla vain yksi conffi jossa oli edes olkanappeihin laitettu iron sightit. Tatilla tähtääminenhän oli sitten paskinta mitä pelistä löytyi. TAHMEAA!
Jos tähtäämisestä saisi sujuvampaa ja kontrollit saisi kunnolla säädettyä niin hyvä pelihän tuo varmasti olisi. Niin ja ne grafiikat oli kyllä parhaasta päästä mitä peleissä on nähty.
Aika samat fiilikset jäi demosta. Tähtääminen ja SIXAXIS ei sovi yhteen. DS3 voi olla eri juttu, mutta ei siinäkään se tatin paikka ole ergonomisesti oikealla paikalla.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Xerobos - 08.02.2009 12:31
Aika samat fiilikset jäi demosta. Tähtääminen ja SIXAXIS ei sovi yhteen. DS3 voi olla eri juttu, mutta ei siinäkään se tatin paikka ole ergonomisesti oikealla paikalla.
En kokeillut SIXAXISilla, mutta melkoista huitomista ja viuhtomista se oli Dualshockillakin. Vaikka kuinka yritti säätää, niin en vain saanut sitä tähtäystä mieluisaksi. Ensin tähtäin liikkuu liian hitaasti ja sitten kun antaa lisävauhtia tatista, niin se onkin toisella puolella ruutua. Ehkä siihen tottuu, kun enemmän pelaa, mutta ei edes Resistancessa ollut näin hankalaa löytää sopivia säätöjä.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 08.02.2009 14:50
http://www.youtube.com/watch?v=5yFa_EZORYo (http://www.youtube.com/watch?v=5yFa_EZORYo)

Ihmekös, jos kaikki ei tunnu olevan kohdallaan. Toivottavasti saavat päivityksen jo heti julkaisuksi.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Xerobos - 10.02.2009 13:04
Kokeilin huhuttua fiksattua demoa eli poistin julkaisuiltana ladatun demon jonka jälkeen latasin ja asensin sen uudestaan. Ehkä tällä välin tapahtui ihmetottuminen tai sitä on tosiaan korjattu, sillä tähtäys tuntui paremmalta jo default-asetuksilla. En kokeillut vanhaa demoa ennen kuin latasin uuden tilalle, mutta muistelen, että tähtäysslaidereiden default-paikkaa oli muutettu. Jos jollain riittää julkkaripäivän demon ladanneella riittää energiaa, niin hän voi tarkistaa asian ja todistakoon minut vainoharhaiseksi.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Koo - 10.02.2009 14:32
Olihan se demo ihan jees. Graafisesti hyvä muttei kuitenkaan säväyttänyt samallalailla kuten esim HL2 ekalla kertaa. Veikkaisin, että yksinpeli tulee olemaan ihan ok tasoinen ja moninpeli pitää homman kasassa. En ole mitään ennakkoja erityisesti lukenut mutta pelkän demon perusteella yksinpeli ei nyt kyllä erityiseltä vaikuttanut.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Azu - 13.02.2009 00:06
On tullut pelattua demo läpi pari kertaa, ekalla kerralla ihan oman television ruudulta, toisella kertaa 5.1-äänillä höystettynä. Eka kerta ei tosiaan säväyttänyt hirveästi. Ekana hirvitytti ääninäyttelyn hirveys. Onneksi demo on käsittääkseni joku 6+kk vanha ja nuo ääninäyttelijätkin jotain Guerrillan omia työntekijöitä ja ns. "place holdereita", joten lopullisessa pelissä ääninäyttelykin kuulostaa toivottavasti vähän vakuuttavammalta. En myöskään oikein tottunut hitaampiin kontrolleihin, kun viimeksi on pelannut FPS-peleistä huomattavasti nopeatempoisempaa Resistance 2:sta. Ja jotenkin tuon oman telkkarin äänentoisto sai aseiden ääniefektit kuulostamaan nössöiltä, ainakin kun pelasin illalla äänet hieman hiljemmalla (ei varmaan pitäisi, muttei kehtaa häiritä naapureitakaan). Peli ei tuolloin oikein imaissut mukanaan.

Jälkeenpäin demo iski hieman kovempaa, kun säädettiin 5.1-laitteet sillä tavalla, että aseiden äänetkin kuulostivat huomattavasti munakkaammilta. Laitoin myös Scarfin mallia noudattaen HUD:t pois päältä. Tunnelma oli kyllä huomattavasti parempi. Hauskana yksityiskohtana lippaan ollessa melkein tyhjän aseen pitämä melu muuttuu hieman, jolloin tietää, että kannattaa siirtyä takaisin suojaan ja ladata ase. Muutenkin äänimaailma on kohdallaan, etenkin kunnon äänentoistolaitteilla, ja ääniin kannattaa kiinnittää huomiota. Kranaatin piipitys vieressä sai vipinää kinttuihin.

Perusräiskintäähän tuo on, mutta demon perusteella hyvin tehtyä sellaista. Toivottavasti lopullinen peli on vielä parempi. Ainakin viimeistä kenttää on kiitelty erityisen eeppiseksi (miinus viimeinen loppari, on kuulemma melkoinen pettymys)


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 13.02.2009 12:11
Onneksi demo on käsittääkseni joku 6+kk vanha ja nuo ääninäyttelijätkin jotain Guerrillan omia työntekijöitä ja ns. "place holdereita", joten lopullisessa pelissä ääninäyttelykin kuulostaa toivottavasti vähän vakuuttavammalta.

No ainakin tuo Ricon ääninäyttelijä kuulosti aika samalta kuin KZ1:ssäkin, että tiedä sitten tuosta. Sinänsä kelpaisi kyllä hyvin, että äänet oltaisiin nauhotettu uudestaan tässä viimeaikoina. Oli nimittäin ainakin tuon Ricon alussa huutelemien "Heads down!" ja "Keep low!" -huutojen kuuntelu aika tuskaa.

Puhahan muistaakseni viimeisimmässä Pelaajacastissa selittikin jotain, että kun heille demottiin peliä, niin mukana oli lappu jossa sanottiin että ääninäyttely tehdään uusiksi. Eli saa sitten nähdä, toivotaan parasta.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: zoukka - 13.02.2009 12:25
NeoFAG:sit ainakin raportoi paskasta ääninäyttelystä myös arvostelu-koodissa. Tosin oliko tämä yllätys?


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Azu - 14.02.2009 19:29
NeoFAG:sit ainakin raportoi paskasta ääninäyttelystä myös arvostelu-koodissa. Tosin oliko tämä yllätys?
Arvostelu-versiossa on käsittääkseni nuo samat tilapäiset ääninäyttelijät, vasta riiteil-versiossa on lopulliset. Arvostelu-koodiahan lähetettiin medialle jo viime vuoden puolella, joten Guerrillalla on ollut vielä aikaa duunailla pelin parissa.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Cyrus - 21.02.2009 19:46
Yksinpeli on nyt lähes kaksi kertaa läpikoluttu (vaikeimmalla olen nyt viimesessä varsinaisessa taistelussa) ja kokonaisuudessaan kampanja on maistunut oikein mukavasti. Grafiikat, audio, kenttäsuunnittelu ja tekoäly on suurimmaksi osaksi enemmän kuin kunnossa ja räiskintä on mahtavan tuntuista animaatioiden ja hyvien aseiden vuoksi. Joka puolella esiintyvät näkymättömät seinät ja randomilla esiintyvä vihollisten spongeilu vaan tiputtaa kokonaisfiilistä aika paljon etenkin vaikeimmalla vaikeusasteella. On tämä yksi harvoja oikeasti hyviä FPS-yksinpelejä, mutta ihan huipulle ei kuitenkaan kiipeä ainakaan yksinpelin puolella. Enkä usko betan perusteella ainakaan, että moninpelissä olisi sitäkään mahdollisuutta nousta uudeksi FPS-kunkuksi.

Vähän ylihypetetty, mutta ei lähellekään vaikka jotain Assassin's Creedin epäonnistumista. Oikeasti todella hyvä peli, josta muutamilla korjauksilla olisi voinut kehkeytyä uskomaton timantti.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Artieficial - 22.02.2009 01:04
Vaikka kampanja sinäänsä innostaakin, on moninpeli se tärkein elementti Killzone 2:ssa. Jos se toimii hyvin, olen valmis antamaan anteeksi kaikki kampanjan mahdolliset puutteet. Skirmish -modea kaverilla testailtuani voin lähes huoletta todeta, että ainakin potentiaalia varsin mahtipontiseen online-mättöön löytyy.

Tuskin maltan odottaa. :)


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Azu - 25.02.2009 01:31
Ihan jännä ominaisuus Killzone 2:ssa

http://www.killzone.com/kz/tour_round_history.psml?kz_match_id=210&kz_file_id=5028

Eipä tuolle ole kyllä itsellä mitään käyttöä, kun en jaksa ihan niin paljoa panostaa nettipelaamiseen, että alkaisin taktiikoita tms. parantelemaan tuon avulla. Pari kertaa voisi kyllä ihan mielenkiinnosta katsoa, miten sitä tunaroi pelin aikana.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 25.02.2009 01:54
On hienoa huomata, että muutkin puljut kuin Bungie jaksavat moisiin nähdä vaivaa. Kannattaa tsekkailla statsi- ja pistepörssisivut myös, ovat oikein tyylikkäät ja paljon selkeämmät kuin Bungien vastaavat (vaikka Halosta puuttuikin pistepörssit kokonaan). Myös klaaneille on omat pikkusivunsa.

Nyt vain jännäämään, miltä itse peli tulee tänään illemmalla maistumaan. On sellainen kiva kutina, että lunastaisi odotukset.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: tiong - 25.02.2009 16:08
Vaikka tän olis saanu halvalla briteistä niin piti nyt kuitenkin käydä ostamassa tänään. Mix B:n suuntaan täytyy heittää semmoisia terveisiä että voisitte kyllä pikku hiljaa alkaa tilaamaan niitä pelejä vähän enemmän. Oiskohan ollu jo toinen vai kolmas kerta kun on pitänyt turvautua toiseen liikkeeseen kun Gamestopissa peliä on ollut vain ennakkovaraajille.

Onneksi Konsolinetistä peliä kuitenkin löytyi ja julisteenkin sain mukaan.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Mixba - 25.02.2009 22:10
Vaikka tän olis saanu halvalla briteistä niin piti nyt kuitenkin käydä ostamassa tänään. Mix B:n suuntaan täytyy heittää semmoisia terveisiä että voisitte kyllä pikku hiljaa alkaa tilaamaan niitä pelejä vähän enemmän. Oiskohan ollu jo toinen vai kolmas kerta kun on pitänyt turvautua toiseen liikkeeseen kun Gamestopissa peliä on ollut vain ennakkovaraajille.

Onneksi Konsolinetistä peliä kuitenkin löytyi ja julisteenkin sain mukaan.

Miksi et sitten varannut? No oli varausta tai ei, niin jos meikalta oisit tullut kyselemaan niin taatusti oisit saanut oman kopiosi peltiboksissa ja vaikka kymmenen julistetta.
Niin ja meidan virmassahan ei kukaan tilaile mitaan. Paitsi ruotsin headofficessa mutta ihan kuin ne nyt mitaan tietais. Ja voin kertoa, etta maailmassa tuskin on ainuttakaan joka olisi enemman turhautunut tahan ongelmaan kuin gamestoppien myymalapaallikot jotka saa kuunnella aina vaan niiden samaisten asiakkaiden vinetysta joille on jo useampaan otteeseen sanottu etta varaamalla varmistat.



Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 25.02.2009 22:44
Argh, vihdoin pääsisi pelaamaan, niin siellä on servut kiinni jonkin bugin vuoksi. Tosin jos tämä olisi Ubisoftin peli niin vika korjattaisiin syyskuussa. Double Agent, ahh, siinäpä vasta nettipelikokemus....


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Mr.Universum - 25.02.2009 23:58
Kampanjan kolme ekaa kenttää vedetty läpi ja fiilikset hieman ristiriitaiset. Meno on komeaa, tunnelma kohdillaan ja tekoäly toimii, mutta jotenkin ei vain jaksa enää innostua FPS-peleistä. Ei tämä missään tapauksessa huono peli ole, mutta yli 90 pisteen keskiarvo metacritissa loi odotukset paremmasta. Ehkä tämä tästä vielä paranee, kunhan kampanja etenee ja pääsee moninpelin kimppuun.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 26.02.2009 05:15
Oikein hyvältä maistui nettipeli näin pikaisesti koitettuna. Peli näyttää hyvältä, pyörii ilman lagia eikä ohjauksen suhteen ole mitään ongelmia. Pieni laiskuus pelattavuudessa on ihan hyvää vaihtelua viimeaikaisiin arcade-juoksuihin, ja tuo hieman mieleen Xboxin legendaarisen Rainbow Six 3:n, mikä ei ole lainkaan huono juttu.

Hyvin codimaiselta tuo sitten muuten tuntuu niin ampumisen, liikkumisen, tehtävänantojen ja äänimailman suhteen. Pelityyli tässä vaiheessa tuntuu yleisesti olevan lähinnä deathmatchia, jossa aina välillä joku tajuaa juosta nuolen osoittamaan suuntaan tehtävien perässä. Aika, ja sen myötä avautuvat hahmoluokat ja aseet, näyttävät miten tätä tulee loppujen lopuksi pelattua. Kaikkien tehtävätyyppien läpikäyminen yhdessä matsissa vaikuttaa näin ensi alkuun vähän liian sekavalta ja aikaa vievältä, mutta ehkä tuohonkin tottuu.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: tiong - 26.02.2009 09:00
Vaikka tän olis saanu halvalla briteistä niin piti nyt kuitenkin käydä ostamassa tänään. Mix B:n suuntaan täytyy heittää semmoisia terveisiä että voisitte kyllä pikku hiljaa alkaa tilaamaan niitä pelejä vähän enemmän. Oiskohan ollu jo toinen vai kolmas kerta kun on pitänyt turvautua toiseen liikkeeseen kun Gamestopissa peliä on ollut vain ennakkovaraajille.

Onneksi Konsolinetistä peliä kuitenkin löytyi ja julisteenkin sain mukaan.

Miksi et sitten varannut? No oli varausta tai ei, niin jos meikalta oisit tullut kyselemaan niin taatusti oisit saanut oman kopiosi peltiboksissa ja vaikka kymmenen julistetta.
Niin ja meidan virmassahan ei kukaan tilaile mitaan. Paitsi ruotsin headofficessa mutta ihan kuin ne nyt mitaan tietais. Ja voin kertoa, etta maailmassa tuskin on ainuttakaan joka olisi enemman turhautunut tahan ongelmaan kuin gamestoppien myymalapaallikot jotka saa kuunnella aina vaan niiden samaisten asiakkaiden vinetysta joille on jo useampaan otteeseen sanottu etta varaamalla varmistat.



Muistin koko julkaisun vasta tiistai-iltana siinä vaiheessa kun olitte jo kiinni. Ajattelin että oot kyllä paikalla keskiviikkona mutta ei näkynyt sua.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 26.02.2009 18:17
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: zoukka - 27.02.2009 09:25
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.

Onko se joskus hyödyllistä?


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Azu - 27.02.2009 09:38
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.
Liekö serverit olleet kiinni vai oletko vain kohdannut bugin, johon pitäisi tulla tänään korjaus? Ilmeisesti joku bugi estää joskus yhteyden servereihin tjtn.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 27.02.2009 23:36
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.

Onko se joskus hyödyllistä?

Toki, kun on tämäntasoisesta pelistä kyse. Ja onhan se mukavampaa aloittaa alusta samaan aikaan kuin muutkin, kuin hypätä raiskattavaksi viikkoa myöhemmin.

Mutta joo, molemmat servuhässäkät olivat bugikorjausten aiheuttamia, ei niistä sen enempää. Kaikki pelaa taas kuten pitääkin.


Ja voi kuinka hyvin pelaakin. Pelikello näyttää nyt 12 tuntia, ja voin hyvillä mielin todeta, että Killzone 2 on mahdollisesti paras nettiräiskintä, jota olen pelannut.

Ensinnäkin peli näyttää naurettavan hyvältä. Hahmo- ja asemallit, valaistus, fysiikka, savuefektit, pirstaleet, pöly, luodinreiät ja miellyttävä HUD luovat todella hienon kokonaisuuden, jota latistaa vain paikoitellen köhivä ruudunpäivitys.

Pelattavuus on juuri oikeassa välimaastossa hidas- ja nopeatempoisen välissä. Pelaaja kestää sen verran osumaa, että perusrynkyllä kannattaa ja pitääkin ampua päähän, jos haluaa varmasti jäädä henkiin 1vs1 tilanteessa. Tämä takaa sen, ettei peli mene pelkäksi aseman hakemiseksi ja selkään ruippimiseksi kuten COD4:n tapauksessa. Parhaimmillaan laukauksia vaihdellaan suojan takaa kymmeniä sekuntteja, ennen kuin toinen kuolee tai perääntyy panosten loputtua. Ei tule mieleen peliä, jossa räiskiminen olisi ollut näin antoisaa. Asebalanssikin näyttäyisi ainakin vielä olevan kohdillaan: korkearankkiset jannut eivät ole ylivoimaisia, vaan perusrynkky toimii joka tilanteessa, haulikolla on hyvä paukutella sisätiloissa, smg:llä voi juosta liipasin pohjassa ja singolla voi koittaa onneaan pari kertaa johonkin tukkoiseen käytävään, minkä jälkeen joutuukin tyytymään sopivan haastavaan pislaan.

Sitten on hahmoluokat, joita näkee aivan liian harvoin konsolipeleissä. Lääkintämies herättää kuolleista, taktikko pystyy määrittämään uusia respapaikkoja, insinööri rakentaa turretit jne. Kaksi hahmoluokkaa saa sekoitettua keskenään, kunhan tarvittat mitalit tai arvomerkit on avattu exp-pojoilla. Maltan tuskin odottaa, että saan scoutin ja saboteurin yhdistettyä, mikä takaa sniperin, hetkittäisen näkymättömyyden sekä mahdollisuuden pukeutua vastustajan vetimiin. Peliä voi siis pelata hyvinkin monipuolisesti.

Viiden pelimuodon kiertosysteemikin alkaa pikkuhiljaa tulla tutummaksi, ja välillä tiimit puhaltavat todella komeasti yhteen hiileen, mikä luo illuusion suuremmasta skaalasta kuin mihin on aikasemmin tottunut.


Aika näyttää, mitä kaikkia kusetuskeinoja ja bugeja tästä vielä tulee löytymään, joten täytyy nauttia nyt kun kaikki on vielä kohdillaan.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Mr.Universum - 28.02.2009 00:26
Kampanja vikassa bossissa, mutta oikeasti mitä helvettiä :lol:

Ei hirveästi kiinnosta pelailla kun, joka suunnasta tulee jotakin ja missään ei ole kunnon suojaa  :lol:

Eipä juonikaan niin kiinnostava ole, mutta tuohon asti ihan nautittava peli. Tarvinee kokeilla nettipeliä vielä.

E:tuubista taktiikkaa katselin, jos vaikka huomenna koittelis :)
E2: Aivan järkyttävää paskaa toi vika bossi silti :lol:


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 01.03.2009 05:36
Jatketaan nyt vielä tätä kiinnostavaa monologia. Nimittäin moninpelin ongelmista, jotka ovat vihdoin nostamassa päätään.

Valikot ovat aivan umpipaskat, täysin epäloogiset ja reagoivat välillä ärsyttävällä viiveellä pelaajan käskyihin. Ensinnäkin pelin etsintä on alkeellisinta miesmuistiin: hakukriteerejä on aivan liian vähän, löydetyistä peleistä iso osa on täynnä vaikka peli väittää toisin, edes pingiä ei jumalauta ilmoiteta, saati serverin sääntöjä, mappeja tai muutakaan infoa, peli löytää naurettavan vähän servereitä, pahimmillaan vain muutaman.

Tämän lisäksi jokaisen pelin jälkeen joutuu täysin turhaan valikkohelvettiin, joita ei voi selata, vaan painamalla X:ää joutuu seuraavaan valikkoon, josta ei pääse enää takaisin. Viimeinen valikko on täysin turhanpäiväinen mapin valitseminen. Tähän kaikkeen lisätään muutama pitkä lataustauko, joten valikoissa on todella kiva jumittaa etenkin, kun joutuu matsiin joka loppuu heti joinaamisen jälkeen, koska jäljellä olevaa aikaakaan ei luonnollisesti pelinhaussa voi ilmoittaa.

Yleisesti ottaen kaikki valikot on toteutettu toisin, kuin yksikään lehmää fiksumpi yksilö ne olisi toteuttanut: ase- ja hahmonvalinta on aivan liian köykäistä edestakaisin kikkailua, peliasetuksiin (audio, display, controller) pääsee vain kesken pelin, X:llä tapahtuvassa respauksessa on joku täysin idioottimainen viive, minkä vuoksi X:ää saa hakata pari vuotta, minkä seurauksena respapaikan valinta tulee vahingossa skipattua ja respapaikan määrittävässä kartassa navigointi on toteutettu vastoin mitään logiikkaa.

Valikot ovat siis paskat, mikä tuntuu käsittämättömältä ottaen huomioon, että tekijöitten mukaan nettipeli on ollut pelattavassa muodossa jo kolme vuotta sitten. Hyvä siis, että valikot väsättiin viimeisenä iltana umpikännissä.


Itse peli maistuu edelleenkin mahtavalta, mutta on siinäkin jotain valittamisen aihetta tullut vastaan.

32 pelaajan pelit ovat aivan liian täyteen tupattuja, mikä johtaa siihen että kolmesataa jätkää viskoo kranaatteja toistensa respapaikoille ja ampuu singolla perään. Lähistöllä on mukava yrittää sihtailla jonnekin kauemmas, kun jokaisen viidentuhannen perättäisen kranaatiniskun johdosta scope herähtää pitkin ruutua. Peli alkaa myös hidastelemaan tästä taktisesta sodankäynnistä.

Sitten ne hahmoluokat. Lentävät droidit ovat ärsyttäviä, turhia eikä niitä saa millään tuhottua. Scout on naurettava hahmo, kun pelaa itse millä tahansa muulla hahmoluokalla jossain jättikentässä. Scoutilla on sniper ja se saa häivepuvun käyttöön. Yritä siinä sitten ruippia moinen hengiltä, kun mitään et näe etkä osuisi vaikka näkisitkin. Saboteurin vastustajan vetimiin pukeutumisessa saisi myös olla jokin paljastava tekijä. Ärsyttävää räiskiä koko oma tiimi läpi, etenkin friendly firelilla.


Mutta joo, toivottavasti Guerilla patchaa valikot toimivammiksi (not gonna happen), muista ongelmista pääseekin sitten eroon omilla pelisäännöillä (joissa ei tosin saa valita pelaajille vain yhtä elämää, prkl).


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Cyrus - 01.03.2009 10:34
Juu tuo 32 pelaajan systeemi tuli huomattua jo betassa. 32 on aivan liikaa. Pelit ovat pelkkää kaaosta openeilla (klaanimatseissa saattaisi juuri ja juuri toimia kokeneella klaanilla) ja framerate ottaa aivan liian kovan iskun. 8v8 on varmasti se optimaalinen määrä.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Kogeki - 04.03.2009 03:09
Yksinpeliä ja moninpeliä on nyt hiukan testattu ja tässä mietteitä.

Tämä on eka peli, joka on oikeasti saanut mut tunnelmaan mukaan aivan niin kuin jotkut elokuvat. Halon villikissojen ammuskelut ja viidakkoseikkailut jää kyllä täysin kakkoseksi tälle. Graafisesti peli on vain upea ja äänimaailmaltaan todella munakas. Tarinakin vaikutti ainakin alkuun ihan lupaavalta ja mielenkiintoiselta. Myös vihut luovat olemuksellaan pelkoa ja kauhua. ;) Pitää kuitenkin päästä testaamaan vielä paljon enemmän ennenkuin voi kunnolla mitään sanoa.

Moninpeli näin parin peli perusteella sai myös positiivisen mielikuvan muhun. Jo peliä etsiessään tulee semmonen fiilis, että ammattitaidolla ja kokemuksella ollaan oltu tätä peliä tehdessä liikkeellä. Voi päättää pelaako EU, US jne. ja sielä vielä maat, joka on todellakin tervetullut lisä, jos muistellaan GoW2:n lägfestejä jenkkien kanssa. Moninpelissä tuntui olevan ihan hyvä meininki, mutta 32 pelaajan pelaajamäärä epäilyttää. Yleensä 4v4 tai 5v5 on konsoleilla toimiva määrä, jos mietitään hiukankin kilpailullista ja viihdyttävää pelaamista. Perseilypelaaminen on sitten tietenkin erikseen juuri näille suurille määrille. CoDeista ja Goweista poiketen healthien määrä vaikuttaa passelilta. Heduttaminen on kannattavaa ja bodyspreijaaminen melko turhaa. Tähän mennessä myöskään naateilla ei mielestäni olla raiskattu peliä ja Huttusen vinkuminen naattien kantopituudesta oli todellakin turhaa. Onhan se CoDissa ihan siistiä heittää 200 metriä pitkä naatti kolmen kerrostalon yli toisen respalle, mutta...

Moninpeliä on kuitenkin testattava vielä kymmeniä tunteja lisää, jotta voi sanoa toimiiko peli nettipelinä. Harmi vain kun ei omaa PS3:a kodistani satu löytymään. XBL:stä tuttu party-ominaisuus olisi kyllä tervetullut lisä myös PS3:lle. Tällä hetkellä kun suomalaisten kanssa pelaaminen on vain todella hankalaa ja työlästä puuhaa. =/


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 04.03.2009 03:55
Tällä hetkellä kun suomalaisten kanssa pelaaminen on vain todella hankalaa ja työlästä puuhaa. =/

Älä muuta sano:

1) Etsi peli. Tässä menee jo tolkuttomasti aikaa, kun pitäisi löytää servu jossa on: sopivat mapit, sopiva pelaajamäärä, tilaa siten että kaverikin ehtii joinata, voi valita itse puolen, koska muuten joutuu kaverin kanssa eri puolille, jne.
2) Lähetä kaverille ilmoitus, että voit joinata. Kutsuahan ei voi lähettää, liian scifiä.
3) Success! Olette molemmat samalla serverillä ja samalla puolella.
4) Pistä loput 30 pelaajaa mutelle, jotta kuulet kaverisi ja hän sinut, koska "private chat" on ennenkuulumaton käsite Playstationin maailmassa. Voit toki mennä omaan squadiin kaverisi kanssa, mutta tämä ei suinkaan estä rääkymistä, joka räjäyttää korvat etenkin lobbyssä.
5) Odota, että peli heittää erroria ruutuun, jotta voit aloittaa alusta.

Ärsyttää suunnattomasti, että tällainen timantti on jätetty täysin hiomatta.

Vielä jotain huomioita aikaisempiin whinetyksiini: saboteurin huomaakin helposti, sillä tähtäin muuttuu punaiseksi, ja sniperin näkökenttä muuttuu sinisävyiseksi häivepuvussa, eli ei niitä kilsan kuteja noin vaan ammutakaan näkymättömänä.

Sen sijaan taktikot pitäisi kieltää lailla, koska ne rikkovat pelitemmon totaalisesti typerillä respapaikoilla, samoin kuin haulikot, jotka pilaavat fiiliksen tehokkaasti porukan juostessa ne kädessä yhden tapon toivossa auto-aiminsä turvin (L1 pohjaan ja tsädäm!).


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Xerobos - 04.03.2009 13:52
Vitut sitä ohjausta oltu mitään viilailtu. Sitä vain kuvittelee kaikenlaista, kun jyystää samaa lyhyttä pätkää ja oppii vihollisten ilmestymispaikat. Yksinpelissä suurin haaste on saada Helga jyvälle sen sijaan, että tulisi tunne vastustajan jallittamisesta. Vitutuksen korostamiseksi vihut ottaa sitä kutia vastaan vielä ihan kiitettävästi. Pelimekaniikaltaan jokin CoDin ja Gearsin sekasikiö, joka häviää viihdearvoltaan molemmille. Eikä vähiten co-opin puutteen ja miten sattuu toimivan suojauksen takia.

Sen verran grafiikkahuora kuitenkin olen ja hiljaisen alkuvuoden ansiosta tulee tämä sipaistua varmaan läpi. Pitänee moninpeliä testailla viikonloppuna kaljan kera, mutta näen jo itseni siinä ravaamassa ympäri kenttää ja rätkivän haulikolla kaikkea mikä liikkuu. Siis silloin harvoin kun ruudussa ei ole respawn-laskuria.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Artieficial - 08.03.2009 16:23
Kampanjaa olen vääntänyt noin kahden tunnin edestä, ja täytynee sanoa, että tunnelma on upean miehekäs ja synkkä. Killzone 2:ssa on mielestäni hienolla tavalla yhdistelty Gears of War:in kaltaista 'hardcore-tykitystä' ja Call of Duty 4:sen ampumis-mekaniikkaa. Visuaalisesti peli on suorastaan ilmiömäinen, nimittäin pelimaailman ja vihollisten design on tyylikkyyttä puhtaimmillaan. Yksinpelikokemuksena KZ2 näyttää päihittävän helposti sekä Halo 3:sen, että COD4:sen ( jotka ovat olleet itselleni ne rakkaimmat konsoli-FPS:t tähän asti ).

Moninpeliä olen kokeillut parin täysimittaisen matsin verran, joten se on vielä vahvasti avonainen kysymys. Se vaikuttaa erittäin lupaavalta, mutta ensiksi täytyy oppia kartat ja päästä kiinni perus-taktiikoihin - eli palataan tämän kysymysmerkin äärelle noin 20:n pelitunnin jälkeen.

See you guys online! :)


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 13.03.2009 01:20
Vielä viimeiset kommenttini tämän pelin osalta.

Moninpeli ei ylltänytkään parhaiden joukkoon, ei todellakaan. Reilut 30h jaksoin pelata, mutta nyt kun ihmiset ovat saaneet hahmoluokat auki, niin peli muuttui äärettömän lupaavasta suoraan kehnoksi. Taktisuus ja hidastempoisuus on hävinnyt kokonaan, eikä pelissä enää muuta tehdäkään, kuin juosta suoraan siihen kohtaan kenttää, jossa pelaajat sattuvat sillä hetkellä räiskivän.

Ja kun hakusysteemi on aivan jumalattoman surkea, niin mitään muita pelejä ei löydy eikä sellaisia jaksa tehdäkään. Tähän kun vielä lisätään surkuhupaisa puhesysteemi, niin sosiaalisuus voidaan unohtaa kokonaan.


Arvostus Halo 3:a ja COD4:sta kohtaan kasvoi taas huomattavasti. Uskomatonta, ettei vuosia vanhoja ominaisuuksia voi jo pitää itsestäänselvyytenä. Xboxin Rainbow Six 3:kin oli toteutettu paremmin, vaikka se oli ensimmäinen kunnon Xbox Live -peli.


GGs, Guerilla Games.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Stavros - 30.03.2009 18:53
No huhhuh. Tulipa vihdoinkin kerättyä kaikki trophyt tästä pelistä ja samalla sain ensimmäisen platinum trophyni (jee). Tuotti kyllä tuskaa viimeisen trophyn saaminen, kun täytyi kerätä air support ribboneita. Koska air supportista on tehty niin alitehoinen, täytyi pelata pelejä, joissa tehtävät kestivät puoli tuntia, jotta ne ehtisivät tappaa viisi vihollista. Ja kun tuo nettipeli on vielä muuttunut niin paskaksi assaulttien ansiosta. Kuka ääliö on keksinyt noin paskan luokan, jossa äijällä on kaksi kertaa enemmän energiaa, juoksee kaksi kertaa nopeammin ja jolla on aseenaan sinko tai kranaatinheitin. Hieman ärsyttävää, kun assaultit vain juoksevat ihmisten keskelle, pamauttavat singolla maahan ja kuolevat siinä muiden mukana. Ja kun noita tyyppejä on puolet porukasta, niin ei tuota hauskaa ole ollut pelata.

Yksinpelikampanja oli ihan ok, muttei mielestäni yltänyt ensimmäisen Killzonen tasolle. Oli jotenkin tasapaksua.

Mutta oli pelistä, jotain iloakin, eli nämä pelistä avattavat paperimallit. Ne tuli periaatteessa tehtyä samantien, kuin sai avatuksi.
Tällaiset tuli ISA:n turretista ja lentoaluksesta. Ihan hyvin onnistuivat, vaikka ovatkin vähän venkuran näköisiä.
(https://www.pelaajalauta.fi/files/202/killzone.jpg)

Lisäksi tuli tehtyä helghastien tankki, mutta siitä tuli niin kamalan näköinen, ettei sitä kehtaa näyttää.

Mutta joo, eiköhän tämän pelin pelaaminen jäänyt tähän. Peli oli loppujen lopuksi aikamoinen pettymys.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Joel-san - 30.03.2009 19:36
Mutta oli pelistä, jotain iloakin, eli nämä pelistä avattavat paperimallit. Ne tuli periaatteessa tehtyä samantien, kuin sai avatuksi.
Tällaiset tuli ISA:n turretista ja lentoaluksesta. Ihan hyvin onnistuivat, vaikka ovatkin vähän venkuran näköisiä.
Eli siis mitä? Sait avatuksi jonkun kuvan, jonka printtasit, leikkasit ja liimasit kasaan? Aika hauska idea minusta. Hauskaa olisi myös saada peleissä avattavista konseptitaidegallerioista ne kuvat jollain ilveellä ulos isolla resoluutiolla. Monesti olisi tehnyt mieli laittaa jokin pelissä avattu kuva taustakuvaksi, mutta eihän niitä kuvia löydä netistä kuin postimerkin kokoisina. Tätä ominaisuutta olen salaa toivonut aika kauan. Samoin kuin soundtrackin rippaus.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Stavros - 30.03.2009 20:25
Eli siis mitä? Sait avatuksi jonkun kuvan, jonka printtasit, leikkasit ja liimasit kasaan? Aika hauska idea minusta.

Juurikin noin. Printtasin osat vähän paksummalle paperille, jotta ne eivät olisi niin heiveröisiä ja olisi helpompi taitella. Mukana tuli vielä kuvia valmiista mallista ja ohjeet, jotka olivat hyvin tehty. Tosin juuri tuon tankin ohjeissa oli jokin virhe, koska itsellä jäi molemmille puolille rako, josta näkyi tankin sisälle.

Lainaus
Hauskaa olisi myös saada peleissä avattavista konseptitaidegallerioista ne kuvat jollain ilveellä ulos isolla resoluutiolla. Monesti olisi tehnyt mieli laittaa jokin pelissä avattu kuva taustakuvaksi, mutta eihän niitä kuvia löydä netistä kuin postimerkin kokoisina. Tätä ominaisuutta olen salaa toivonut aika kauan. Samoin kuin soundtrackin rippaus.

Noissa muissa avattavissa tiedostoissa oli juuri konseptitaidetta, taustakuvia, helghastien propagandajulisteita ja muuta sälää. Näyttivät vielä olevan kunnon resoluutiolla, joten periaatteessa esim. noista propagandajulisteista voisi saada ihan kunnon julisteen kokoisia, jos olisi vain tarvittavat laitteet.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 20.11.2009 02:50
Jaahas, oli tämä Killzone melkoinen klassikko, kun ei ole yli puoleen vuoteen mitään tässäkään ketjussa puhuttu.

Testasin tuota demoa tuossa jälleen kerran ja onhan se hieno peli. Piti vain kysyä, että tuliko tuohon koko versioon mitään pätsiä jossa olisi korjattu tuo ohjaus?


Otsikko: Vs: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Scarf - 20.11.2009 04:09
Jaahas, oli tämä Killzone melkoinen klassikko, kun ei ole yli puoleen vuoteen mitään tässäkään ketjussa puhuttu.

Testasin tuota demoa tuossa jälleen kerran ja onhan se hieno peli. Piti vain kysyä, että tuliko tuohon koko versioon mitään pätsiä jossa olisi korjattu tuo ohjaus?

Ikävä kyllä. Ohjaus oli paljon parempi ennen tuota korjausta.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 20.11.2009 06:05
Ikävä kyllä. Ohjaus oli paljon parempi ennen tuota korjausta.
Jaahas, no itselle ainakin sopii paremmin ripeämpi ohjaus kuin lagittava ohjaus. Tosin osa tuosta paskuudesta johtuu kyllä yksinkertaisesti dualshockista ja sen löysistä paskatateista sekä niiden sijoituksesta.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: Xerobos - 20.11.2009 10:58
Minä yleensä jaksan pelata vähän paskemmatkin fps-pelit läpi, mutta tätä ei vaan jaksa, suurin kiitos paska ohjaukselle.

Kiertäkää kaukaa.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Ephram - 02.05.2010 14:54
Gigantti tarjoaa platinumia hintaan 9,90 huomisesta alkaen. Pitäisikö tekele poistaa hyllystä? On se kai ainakin nätti yksinpelikokemus ja samalla saisi tavaraa gamestopin vaihtotarjouksiin  ;D


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Vin - 02.05.2010 16:13
Kannattaako edes kysyä kun tuohon hintaan sen saat. Itse ostin tämän joku aika sitten muistaakseni parilla kympillä, yksinpelin vuoksi, ja en pettynyt. Eeppistä kamaa.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: migge - 02.05.2010 19:15
Kannattaa ainakin demo testata ensin. Itse jätin hyllyyn ihmeellisten kontrollien (+lagi) takia.


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Vin - 02.05.2010 19:36
kokopeliin tuli muistaakseni päivitykset jossa nuo kontrollit sai korjattua.


Otsikko: Re: Killzone 2
Kirjoitti: despo - 02.05.2010 19:42
kokopeliin tuli muistaakseni päivitykset jossa nuo kontrollit sai korjattua.

Eräässä päivityksessä tosiaan tuli uutena kontrollityylinä "Precision" (muistaakseni tuo oli nimi), joka muutti kontrollit normaalimpaan suuntaan eli vähemmän "fyysisiksi".


Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Ephram - 03.05.2010 22:28
Pelin nappasin tänään mukaani. Ehdin pelata yksinpelikampanjasta noin viidenneksen ja noin tunnin verran moninpeliä.

Synkkä se ainakin on! Tulevaisuuteen sijoittuva Saving Private Ryan, näitä fiiliksiä peli onnistui ainakin alussa herättämään. Hienoa, että Killzonen synkässä maailmassa ei tarvitse seikkailla yksin, vaan vähintään yksi toveri avittaa pahisten napsimisessa. Mitä enemmän porukkaa ympärillä pyörii, sitä parempi fiilis pelissä on. Pahimmillaan pakokauhu iskee, kun tuomiopäivän ukkoja vyöryy kimppuun oikealta sekä vasemmalta ja ympäriltä kuolee porukkaa.

Moninpelistä on paha mennä tunnin melko säälittävän räiskyttelyn perusteella mitään sanomaan. Säälittävä oli siis pelisuoritukseni, ei peli. Moninpelissä yleneminen ja uusien ominaisuuksien saaminen vaikuttaisi kuitenkin olevan aika hyvä porkkana pelata moninpeliä. Turpaan kyllä tuli ja kunnolla, kontrollit vaativat vielä jonkin verran totuttelua ennenkuin vakavasti voi lähteä verkkopeleihin pyörimään.

Liekinheittimellä pahisten kärventäminen oli aika päräyttävää, mutta muuten asevalikoima ei ole tarjonnut huippuhetkiä. Mitään suurta suosikkia ei niistä ole, edellä mainittua liekinheitintä lukuunottamatta, löytynyt.

Eiköhän tuokin yllättäen muutamia kymmeniä tunteja imaise kuin huomaamatta...



Otsikko: Vs: Killzone 2
Kirjoitti: Ephram - 12.05.2010 00:45
Moninpelin osalta pelikello lähenee 25 tunnin lukemia. Viihdettä on piisannut, mutta kieltämättä olen hieman huolissani pelityylistä tästä eteenpäin. Nyt korkeampia titteleitä hallitsevien pelaajien kanssa vääntäminen on tuonut esiin ongelmia: 32 taistelijan mätöt muuttuvat helposti liiaksi räimeeksi, vaikka kentät usein ovatkin kooltaan varsin riittäviä. Kentiltä löytyy pari keskusaluetta, johon jengi usein pakkautuu sotimaan. Noh, itse kiertelen takakujia enkä heti pistä päätäni luotisateeseen - ainakaan aina.


Silti jokin vetää pelin ääreen uudestaan ja uudestaan. On helppo ottaa "muutama matsi", sitten huomaakin hukanneensa Killzonen ääressä viisi tuntia. Rakenne yhden kentän sisällä vaihtuvine alitehtävineen toimii hyvin. Myös hahmoluokat pitävät mielenkiintoa hyvin yllä, jokaiselle löytyy jotakin. Itse tykkään olla eniten ensiapumiehen roolissa. Vastuullista ja asiansa osaavaa mediciä ei aina arvosteta, mutta silti tämän vaikutus tehtävien onnistumiseen voi olla merkittävää.

En ole jaksanut moninpeli-FPS:iä viime vuosina pelata, tämä vaikuttaisi olevan poikkeus. Yksi syy on ehkäpä monien parjaamat kontrollit, joiden raskaus miellyttää. COD:issa menee helposti liialliseksi hosumiseksi kun kontrolleissa ei ole minkäänlaista massan tuntua. Vahva mielipideasia, toki.