Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Undertale (Switch): 18.09.2018
  • Wargroove: 01.02.2019
  • Cuphead (Switch): 18.04.2019
  • Ori and the Blind Forest: Definite Edition (Switch): 27.09.2019
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Indie-pelit | Intohimo > raha  (Luettu 11472 kertaa)
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #30 : 28.05.2019 15:43 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan puskista! Ihan puskista!



https://198xthegame.com

Mielenkiintoisin yksityiskohta pelin takaa itselleni on, että sen on käsikirjoittanut ja ohjannut Tobias Bjarneby, joka tuli tutuksi suomalaisille legendaarisen Super Power -pelilehden Topina. Miehenä, jota ainakin osittain saan kiittää syvästä rakkaudestani konsolipeleihin.

Tämä voikin olla mitä huikein genreleikittely, ja mannanryyniä 80-luvun puolivälissä tähän hulluun maailmaan kurottaneelle vesselille.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #31 : 01.06.2019 20:19 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 043 Basaaripisteet: 0 Profiili Pari päivää sitten switchille ja pc:lle julkaistu gato roboto on kyllä pakko ostaa. Pelihän on aivan törkeän suora metroid klooni ja hintaakin on vain hieman yli 6e vielä ensi torstaihin asti.
Steamissa näköjään hintana 5.6e.

tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #32 : 02.06.2019 16:06 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 728 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ihan puskista! Ihan puskista!

https://198xthegame.com

Mielenkiintoisin yksityiskohta pelin takaa itselleni on, että sen on käsikirjoittanut ja ohjannut Tobias Bjarneby, joka tuli tutuksi suomalaisille legendaarisen Super Power -pelilehden Topina. Miehenä, jota ainakin osittain saan kiittää syvästä rakkaudestani konsolipeleihin.

Tämä voikin olla mitä huikein genreleikittely, ja mannanryyniä 80-luvun puolivälissä tähän hulluun maailmaan kurottaneelle vesselille.

Iski täälläkin todella lujaa! Tuli vähän Ready Player One -vibat tuosta jollain tavalla ja Stranger Things. Kahdeksantoista pitkää päivää ja sitten julkaisupäivä pamahtaa eetteriin. Ostan heti julkaisussa. Mietin vaan ostaisinko PC:lle vai PS4:lle. PC:llä mielumin ehkä pelaa pikseligraafisia pelejä pienellä näytöllä vs pleikkari ja jättitöllö. No varmaa ostaminen kumminkin on, hinnalla ei ole väliä, tällaisia kulttuuritekoja mielellään tukee. Harmi, että preorder packit oli loppuneet, olisi sitä voinut ostaa nimensä creditseihin. :D

Kickstarterin sivuilta:

The first part of 198X will be released on June 20. Day 1 formats will be PC and PS4, followed by Switch and Xbox One later this year.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #33 : 14.06.2019 07:08 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili Nintendo antaa hahmonsa Ubille, ja tuloksena on mannaa.
Nintendo antaa hahmonsa indie-talo Brace yourselfille, ja tuloksena on mannanpaa.

Cadence of Hyrule ottaa Crypt of the Necrodancerin konseptin, hioo sitä kunnes reunat, sisukset ja katto kiiltelevät. Koko peli suorastaan pursuaa "nyt tehdään Nintendo ylpeäksi"-mentaliteettia. Parasta on, että CoH on kyllä rogue-lite, muttei kuitenkaan, sillä välikuoleman voi kytkeä pois päältä ja nauttia tallennuspisteiden suomasta turvasta. Toimii mainiosti varsinkin kaksinpelissä, sillä silloin kaatuneen pelaajan voi tuoda eloon hipsimällä Sheikah-kivelle. Vaikeustasossa nojataankin enemmän Zeldan suuntaan kuin Necroon, varsinkin jos kytkee pois myös rytmin tahdissa liikkumisen.

Hyrulessa riittää salaisia huoneita, jotka generoidaan joka kerta erilaisiksi. Sama koskee temppeleitä. Sydämenpalasia saa kevyitä puzzleja ratkaisemalla, tai sitten kuoleman tullen voi käydä kauppaa tavaroista, jotka jäävät lopullisena inventaarioon. Kartta grafiikkoineen on paljon velkaa A Link to the Pastille. Mikäs sen parempaa.

Soundtrackia tehdessä sovittajalla on ollut käytössä koko Zelda-sarjan kultakaivos, ja siitä on louhittu kamaa, jota pitää suojella niin perkeleesti. Gerudo Valleyt sun muut pauhaavat tavalla, joka saa melkein raavaan miehen kyyneliin.



« Viimeksi muokattu: 14.06.2019 09:48 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #34 : 22.06.2019 13:20 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 728 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ihan puskista! Ihan puskista!

https://198xthegame.com

Mielenkiintoisin yksityiskohta pelin takaa itselleni on, että sen on käsikirjoittanut ja ohjannut Tobias Bjarneby, joka tuli tutuksi suomalaisille legendaarisen Super Power -pelilehden Topina. Miehenä, jota ainakin osittain saan kiittää syvästä rakkaudestani konsolipeleihin.

Tämä voikin olla mitä huikein genreleikittely, ja mannanryyniä 80-luvun puolivälissä tähän hulluun maailmaan kurottaneelle vesselille.

Iski täälläkin todella lujaa! Tuli vähän Ready Player One -vibat tuosta jollain tavalla ja Stranger Things. Kahdeksantoista pitkää päivää ja sitten julkaisupäivä pamahtaa eetteriin. Ostan heti julkaisussa. Mietin vaan ostaisinko PC:lle vai PS4:lle. PC:llä mielumin ehkä pelaa pikseligraafisia pelejä pienellä näytöllä vs pleikkari ja jättitöllö. No varmaa ostaminen kumminkin on, hinnalla ei ole väliä, tällaisia kulttuuritekoja mielellään tukee. Harmi, että preorder packit oli loppuneet, olisi sitä voinut ostaa nimensä creditseihin. :D

Kickstarterin sivuilta:

The first part of 198X will be released on June 20. Day 1 formats will be PC and PS4, followed by Switch and Xbox One later this year.

Ja missä on PS4 versio? Steamistä tämä kyllä löytyy, mutta edes firman omilta virallisilta sivuilta ei löydä suoraa linkkiä mistä pelin ostaisi.

Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että firmoja ei kiinnosta rahan tekeminen, menestyminen tai edes pystyssä pysyminen. Niin päin vittua 90% firmoista hoitaa markkinoinnin ja asiakaspalvelun. Tässäkin tekisi mieli soittaa suoraan näille jätkille ja sanoa miten homma kuuluisi hoitaa. Uskovat vissiin puskamarkkinan voimaan, kun mitään panostuksia mihinkään markkinointiin ei ole tehty. Julkaisupäivä meni 2pv sitten ja kukaan ei tiedä tästä pelistä ja PS4 versiota ei edes voi ostaa.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #35 : 11.07.2019 16:04 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili Hollow Knightin fyysinen versio ilmestyy huomenna. Switch-version hinta pyörii 37 euron tuntumassa, ja PS4-pelaajat saavat omansa viitisen euroa edullisemmin.

Switch-versiossa on vain yksi suuri MUTTA. Käytössä on 4 gigan kasetti, joten peli vaatii ilmeisesti 1,7 gigan latauksen, jos haluaa päästä käsiksi Godmasterin DLC-sisältöön. Peli on kyllä perusmuodossaan pelattavissa, mutta tulevaisuutta ajatellen olisi ollut hienoa saada lisäpaketteineen kaikkineen täydellinen versio kassulla, niin kuin esimerkiksi Switcher 3 vastoin kaikkia odotuksia on.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #36 : 20.07.2019 21:13 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 728 Basaaripisteet: 0 Profiili Mites Epi pelasitko koskaan tuota 198x -peliä? Todella kovat 80/90 -vibat pelissä ja itse ainakin diggailin fiiliksestä ja varsinkin soundtrackista. Tarina on aika awkward angstausta, mutta jos ei liian vakavasti ota niin ei haittaa. Peli ei ole pituudella pilattu(pari h max), mutta hintakaan ei päätä huimaa ja tuosta tuo varmasti droppaa aika nopeasti. PS4 versio vissiin hyllytettiin, koska PS versio on ainoa jonka löysin ja ostin. Tuntuu muutenkin, että äijillä on jäänyt projekti kesken ja nopeasti vain hutaistu kasaan. Tää on enemmänkin täsmäpistos 80-luvulla syntyneille. Muille tuskin tarjoaa yhtään mitään, sen verran nostalgiaan peli luottaa.

Ainoa postitiivinen arvio pelistä löytyi Darkstationilta 80/100
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #37 : 20.07.2019 21:25 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mites Epi pelasitko koskaan tuota 198x -peliä?

En vielä. Odottelen Switch-versiota, jolla virallisen sivuston mukaan julkkariajankohta "late summer". Siinä mielessä tekivät virheen, että Switch on tällä hetkellä indie darling, jolle julkaistut "pienpelit" myyvät yleensä moninkertaisesti kuin muilla alustoilla. Olisivat ehkä saaneet enemmän hypeä kasaan julkaisemalla Nintendolle ensin/samaan aikaan.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #38 : 18.08.2019 18:16 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili

Nintendo esittelee uusia Indie-pelejä taas huomenna klo 16.00 Suomen aikaa.

Tällä hetkellä Reseterasta juurensa juontava huhumylly jauhaa, että huomenna nähtäisiin Switch-konversio jälleen yhdestä Microsoftin yksinoikeuspelistä.

Se on Ori, sanoo internet lähes yhdestä suusta.

Toisaalta, mikä muukaan se voisi olla ottaen huomioon IW:n teeman?

Ori on kuulemma vähän kuin Hollow Knight, mutta siinä korostetaan enemmän tutkimista kuin taistelua. Paria videota pelistä katseltuani en voi olla haluamatta päästä testaamaan sitä. Toivottavasti meitä siunataan myös Orin fyysisellä versiolla.

Aasinsilta siitä: Hat in Timen NS-versiollekin vahvistettiin viimein julkkaripäivä: 18. lokakuuta. Samana päivänä peli julkaistaan eShopissa DLC:n kera sekä fyysisenä versiona, jossa on mukana valmiiksi myös kaikki lisäsisältö. Onneksi!

EDIT:

Se on totta! Ori julkaistaan Switchille jo 27. syyskuuta! Mitä videosta voi päätellä, pelin näyttävä visuaalisuus on kääntynyt NS:lle mainiosti.

XBOX GAME STUDIOS.  8)

Kehittäjä Reseterassa:

Lainaus
1080p@60fps in docked mode, 720p@60fps in handheld mode. Enjoy buttery smooth Ori that looks exactly like it does on PC / Xbox on your Switch :)


« Viimeksi muokattu: 19.08.2019 16:35 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #39 : 19.08.2019 17:01 »
saska Jäsen Viestejä: 613 Basaaripisteet: 2 Profiili Pelasin Orin joskus alkuvuodesta ja oli kyllä positiivinen yllätys. Suosittelen pelaamaan jos yhtään kiinnostaa.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #40 : 19.08.2019 20:26 »
Lohari Jäsen Viestejä: 451 Basaaripisteet: 9 Profiili Ori oli ihan ok, mutta ei se nyt mikään Hollow Knight kuitenkaan ole.
Kokoelma
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #41 : 25.10.2019 14:46 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 636 Basaaripisteet: 3 Profiili Disco Elysium on parasta ropellusta sitten edellisen Tormentin. Reippaasti hyvin kirjoitettua dialogia sisältävä murhamysteerirope, joka keskittyy juuri siihen ropepuoleen. Taistelua on verrattain vähän, mutta muuten meno on kuin vanhat hyvät pc-ropet vuosituhannen vaihteelta.

Jos Arcanum, Tormentit tai vanhat Infinity Enginellä pyörivät pelit kolahti, kolahtaa varmasti tuokin.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #42 : 05.12.2019 16:13 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili Wargrooveen on tulossa lähiaikoina ilmainen päivitys, jota voisi kutsua melkein laajennuspaketiksi: https://wargroove.com/introducing-double-trouble/

Mikä hienointa, sen myötä peli saa myös kunnolliset moninpeliaulat, sekä yksityisinä että julkisina.

Omistan ennestään pelin diginä, mutta en voinut vastustaa jokin aika sitten julkaistua fyysistä versiota, jota saa tällä hetkellä Base.comista 25 eurolla postikuluineen.




Myös mainio Dead Cells on saamassa lisäsisältöä. Kyseessä on ensimmäinen maksullinen DLC (4,99 €), mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että pelin ilmaiset laajennukset olisivat loppumassa. Motion Twin jatkaa Dead Cellsin tukemista 2020 ja sen yli.

Pitää kyllä taas palata vetämään siinä runeja. En ole vielä päässyt peliä kertaakaan "läpi", vaikka sitä onkin helpotettu merkittävästi päivityksillä.  Pelattavuus on kerrassaan kermainen, eikä NS-version teknisestä puolestakaan tarvitse enää nipottaa. Onneksi hoitivat hommat kunnolla. Ehkä motivaatio patcheihin nousi, kun saivat tietoonsa miten hyvin Switch-versio on myynyt.











« Viimeksi muokattu: 05.12.2019 16:21 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #43 : 08.12.2019 10:52 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili
En ole vielä päässyt peliä kertaakaan "läpi", vaikka sitä onkin helpotettu merkittävästi päivityksillä.

No nythän se sitten tapahtui, kun palasin Dead Cellsin pariin, ja otin kontrollit jähmeän alun jälkeen haltuun. Sain myös sellaiset esineet ja statsiennostot, ettei tuolla setupilla voinut oikeastaan enää mokata edes loppuvastusta. Joku helvetin makee Great Sword teki yli 2000 pinnaa lämää. Maustoin sen iskuja vielä maahan laitettavalla liekinheittimellä ja vihollisten päälle viskattavilla pommeilla. HP-varastoni sallivat roiman määrän kohellusta.

No, tämä on loppu, ja tämä on alku. Nyt nimittäin tutoriaali on pelattu, ja Dead Cellsiä voi vaikeuttaa läpipeluu läpipeluulta onnistuneen runin jälkeen saatavilla bossisoluilla. Peliin tuodaan porrastetusti uusia vihollisia, vaaroja ja jopa alueita. Minulta puuttuu vielä myös parikin sellaista kykyä, joita voisi käyttää uusien alueiden löytämiseen.

Dead Cells on ehdottomasti Enter the Gungeonin tasolla siinä, miten erilaiselta jokainen runi tuntuu. Taistelu muuttuu täysin riippuen siitä, suosiiko kättä pidempää vai kauemmas ampuvaa tai keskittyykö parraamaan kilvellä iskuja takaisin. Siksi homma on niin koukuttavaa! Minulla on myös yhä hengästyttävä määrä aseita, mutaatioita ja muuta pikkusälää odottamassa avaamista soluilla, joita jaetaan kentissä etenemisestä juuri sopiva määrä, jotta huononkin runin tullen saa edes jotain aikaiseksi.



« Viimeksi muokattu: 08.12.2019 11:05 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #44 : 17.12.2019 06:51 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili ConcernedApe on julkaissut tietokoneelle viime kuun lopussa saapuneen, Stardew Valleyn valtavan 1.4-päivityksen konsoli-versioihin joitakin tunteja sitten. Muutoslogi on hengästyttävä: https://www.stardewvalley.net/stardew-valley-1-4-update-full-changelog/

Eiköhän nyt ole aika tehdä paluu farmille. Sopii vielä ajankohtaan kuin manteli puuroon, sillä jäin muistaakseni viimeksi pelatessani talven kynnykselle. Tällä voisinkin jouluisella bussimatkallani virittäytyä chilliin fiilikseen.  :)



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #45 : 17.03.2020 19:23 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili Holy shit! Indie World 2020! Tykitystä alusta loppuun. Näkee, miten indie-kehittäjät suhtautuvat Switchiin: Timed exclusive! Timed exclusive! Timed exclusive!

Ja Exit the Gungeon aka EtG 2 MYÖHEMMIN TÄNÄÄN? Mitä hemmettiläistä  :o Tiesin kyllä, että tämä tiimi oli ollut hyvän aikaa uuden pelin kimpussa, mutta en odottanut sitä näin nopeasti. Enkä myöskään sitä, että se olisi jatko-osa.

Onneksi on indiet, jotka kokeilevat rohkeasti uusia konsepteja, tyylejä ja pelimekaniikoita. Ja Nintendo on todella antanut pienkehittäjille mahdollisuuden loistaa alustallaan. Kiitollisuus tuntuu olevan molemminpuolista.

EDIT: eShop on tietenkin kaatunut! Kamoon!


« Viimeksi muokattu: 17.03.2020 19:40 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #46 : 12.08.2020 09:25 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili

Olen taas alkanut tahkoamaan oikein kunnolla Dead Cellsiä. Päälle 50 tuntia kellotettuna, joka tämän pelin kanssa on pelkkä pohjakosketus. Kehittäjät syytävät jatkuvasti uutta ja ilmaista kontenttia (vain yksi DLC on maksanut 5 euroa) peliin, joka jo alunperinkin oli laaja ja nautittava, joskin todella, todella vaikea. Nyt vaikeustasoa on hiottu, mutta kyllä sitä edelleen on ja kunnolla, varsinkin kun selättää ensimmäisen läpipeluun. Pari kertaa olen selvinnyt toisella kierroksella loppubossiin, mutta en ole vielä saanut sitä pirulaista kaadettua. Saa olla todella tarkkana, sillä hahmo ei siellä kovin paljon kuritusta kestä.

Tästä on tulossa kovaa vauhtia kaikkien aikojen indie-peli, ainakin minulle. Kyllä, parempi kuin Enter the Gungeon ja Celeste. Jos vielä saisivat joskus tähän jonkinlaisen kaksinpelimoodin tehtyä, olisi ilo ylimmillään. Se olisi tosin varmasti todella vaikeaa tasapainottaa, koska 2P rikkoisi periaatteessa kaiken tasapainon nykyisellään.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #47 : 23.09.2020 08:43 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili


Hades. Roguelite, joka on godlike.

Tiedän, että on olemassa ihmisiä, jotka nyrpistävät nenäänsä kuultuaan termin roguelite. Siinä kuollaan paljon ja aloitetaan alusta tyhjin käsin, eikä tarinankerrontaa ole yhtään. Hades ottaa hieman erilaisen lähestymistavan ja näkisin sen maistuvan myös niille, joille perinteiset roguelitet ovat punainen vaate – potentiaalisesti ainakin.

En ole perehtynyt Supergiantin aiempiin peleihin, joten sanon näin: Hades on kuin Diablo 3:n ja Dead Cellsin lapsi. Jos pidät näistä kahdesta, saat sanoa vapaa-ajallesi hellät jäähyväiset viikoiksi, jopa kuukausiksi. Peli on nimittäin tässä tapauksessa jumalallisen koukuttava. Samoissa määrin kuin muut aligenrensä superteokset, kuten Gungeon ja juurikin Dead Cells.

Hadeksessa hahmot myös puhuvat ääninäytellysti, ja ottaen huomioon dialogin tolkuttoman määrän ja monipuolisuuden, se myös kuulostaa hätkähdyttävän hyvältä. Siis ihan AAA-laatuista voice actingia. Roguelitessä. Mitä ihmettä? Tässä on hatunnoston arvoinen suoritus.

Kun sitten lähdet tukikohdastasi ja pyrit pakoon helvetin alimmista syövereistä, saat valittavaksesi aseen. Tekeekö mielesi tänään viipaloida miekalla kaikki, jotka asettuvat eteesi? Vai olisiko jouskari sittenkin sopivampi? Mitä valitsetkaan, sitä tullaan terästämään matkan varrella riippuen siitä, mitä jumalalliset hahmot sinulle keksivätkään antaa. Tämä loop on hemmetin hauska, koukuttava ja hyvin vähän itseääntoistava. Voittajakaava.

Lopetas nyt taas nämä mainospuheet, ja kritisoi senkin pässi! No okei: ruudunpäivitys ei ole täydellinen. Kun huone täyttyy pahiksista, se notkahtaa näkyvästi. Peli on myös paljon sopivampi portable-pelaamiseen kuin telkun ruudulle, resosta johtuen. Uskon, että Supergiant on ensin optimoinut pelin kannettavaksi ja myöhemmin kiinnitetään huomiota docked-moodiin. En keksi muuten, miten resoluutio on molemmissa sama. Portablena yksityiskohtainen art style näyttää kuitenkin oivalliselta, enkä usko että tämä jää optimoimatta; Hades singahti heti eShopissa toiseksi myydyimmäksi peliksi, heti Super Mario 3D All-Starsin kantaan.


« Viimeksi muokattu: 23.09.2020 08:57 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #48 : 16.12.2020 11:30 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili

Tämä oli mahtava uutinen: Spelunky 1 ja 2 ilmestyvät Switchille ensi kesänä. Näiden pelien kohdalla kehuja ei ole säästelty ja odotukset ovatkin korkealla. Lokaali moninpelikin löytyy. Ihmeen pitkään kuitenkin kesti, että julkistus saatiin, sillä NS on tälle pelityypille kenties paras mahdollinen alusta.

Monet julkaisijat ovat myös joulun alla (ja uusien konsoliomistajien iloksi) pistäneet paljon pelejä alennukseen. Huomasin, että kehuttu Tangledeep lähtee 6,80 eurolla. Nyt on kyllä todellakin aika hankkia se, peli on herättänyt kiinnostusta pidemmän aikaa eikä vähiten upean 16-bittisen grafiikan takia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #49 : 20.04.2021 07:30 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 363 Basaaripisteet: 0 Profiili https://twitter.com/exok_games/status/1384182598507778052

Lainaus
Earthblade. A 2D explor-action game in a seamless pixel art world. The next release from the Celeste team, coming 20XX.

Pelimaailma on jo tovin halunnut saada tietää, mitä Vuoden Peli -palkintojakin muutama vuosi sitten voittanut Celeste-tiimi tekee nyt, ja vastaus tähän on: Earthbladea.

Sign me up! Eiköhän jo 2099 tämä ja Elder Scrolls 6 saada ulos.

Vibe-trailerista tuli ajatus siitä, että onko tiimi yrittänyt lähteä tekemään vähän kuin 2D BotWia? Tällä en tarkoita niinkään Metroidvaniaa, vaan vapaampaa maailmaa, jossa monet eri ratkaisumallit olisivat etenemisen kannalta mahdollisia. Luulen, että tämä on aika kunnianhimoinen projekti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines