Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Aihe: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition)  (Luettu 18371 kertaa)
Re: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition) « Vastaus #60 : 01.12.2007 12:37 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 700 Basaaripisteet: 2 Profiili
Edelleenkään listalle ei otettu tämän vuoden pelejä. Ja kun kerran lista perustuu pääosin merkkipaaluihin, kuten itsekin sanoit, niin minkä vuoksi FFXII, Kingdom Hearts tai New Super Mario Bros. pitäisi sieltä löytyä? Ovatko ne tuoneet alalle jotain, minkä vuoksi ne muistetaan vielä vuosien päästä? Vai kaikki lempipelit listalle vaan?

Oletko muuten ikinä edes pelannut Rayman 2:sta? Minä en, mutta kun se kerran jokaiselta TOP100-listalta tuntuu aina löytyvän, luulisi sillä olleen jotain annettavaakin.
Hain tällä nyt hiukan sitä paradoksia juuri. Toiko Rayman 2 jotain uutta genreen? Käsittääkseni ei. Toiko FFXII? Kaikki arvostelijat ainakin sanoivat että se on raikas tuulahdus sarjaan ja genreen, sekä ennen kaikkea todella hyvä peli. Ja olen samaa mieltä. Tuntuu että Rayman 2 on listassa siksi koska hahmo on suht omaperäinen ja peli on ilmeisesti sarjan paras.

Ja mikä noista oli julkaistu tämän vuoden puolella? Kaikki on julkaistu jenkeissä viime vuoden puolella.
Burnout 3 taasen vei genreä eteenpäin, sen lisäksi, että se oli pelillisestikin hiottu timantti. Kuinka monta katukaahausta löydät tänä päivänä, joka ei olisi ottanut siitä vaikutteita? Joidenkin mielestä tosin Burnout 2 oli parempi (kuten vaikka EDGEn listaus todistaa), mutta Burnout 3 oli massahitti.
Tästä voin tietysti olla väärässä, kun en peliä ole pelannut. Peli vain ei ole jäänyt mitenkään erityisesti mieleen. Ja huiput usein jäävät.

Ja kuten sleepy jo sanoikin, on OutRun 2 aivan loistava, ehkä jopa paras arcade-kaahaus tähän mennessä. Kikizon loistava arvostelu luottevaksi.
Minä muistelin että peli oli usealle pettymys...siihen perustuu tämä komentti.

Mitä tulee DMC:n listasijoitukseen, niin kyllä, olisihan se saanut olla ylempikin (tiedän, että tarkoitit jotain aivan muuta). Ensimmäinen osa kestää mielestäni paremmin aikaa kuin kolmososa, ja loi ihan oman subgenrensä, jossa sekoitettiin old school -ominaisuuksia old school -pelaajille. Ja kyllähän se kaikenmaailman yliarvostetut GoW:it aina pieksee.
Minusta koko peli oli loppujen lopuksi vain tervassa juoksemista ja kamera hapuilua. Ja lopulta meni hermo. Ihan ok peli on kunhan jaksaa ohjauksen ja kameran, mutta että TOP-40? Meaby not. No, se onkin minun mielide. Joka minun viesteissä onkin ideana.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition) « Vastaus #61 : 01.12.2007 16:09 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ja kun tuossa kysyttiin että onko HL2 paras FPS? Vastaus on että kyllä.

Tuli vaan vähän yllätyksenä kuinka isossa arvossa tuota nykyään pidetään kun en ole kauheasti näitä listoja seurannut. Itse rankkaisin ensimmäisen Half-Lifen tämän edelle milloin vaan enkä sillekkään parhaan fps-pelin titteliä antaisi.

Toisaalta onhan kakkonen source-moottoreineen loppujen lopuksi ihan hyvä vaihtoehto pitämään tuota paikkaa näillä listoilla. Ja monihan tuosta tuntuu tykkäävän.
tallennettu
Re: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition) « Vastaus #62 : 01.12.2007 17:56 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Jaahas, top 10 julkastu. Aika ennalta-arvattavat pelit siellä onkin, tosin Ocarina of Timen sija yllätti, olin aika varma sen olevan ainakin top 3:ssa. Aika nintendo painotteinen tuo top 10 kylläkin.
tallennettu
Re: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition) « Vastaus #63 : 02.12.2007 01:06 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Vähän outoja sijoituksia tuolta löytyy kuten Ms. Pac-Man sijalla 13! Eikä Tetriskään nyt minusta aivan noin mahtava peli ole, vaikka maailmaa mullistikin. Kolossin varjo kieltämättä myös ihmeen korkealla minusta, vaikka laatupelisstä onkin kyse.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition) « Vastaus #64 : 02.12.2007 05:50 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Listalla on joku Quake II mutta ei Shenmueta? Rrright.
Toisaalta siitä on aika pitkä aika kun mua on viimeksi kiinnostanut dataajien mielipiteet, mutta Shenmuen aliarvostus ei lupaa hirveän hyvää mahdollisen jatkon suhteen.
N
tallennettu
Re: IGN esittää: 100 kaikkien aikojen peliä (2007 edition) « Vastaus #65 : 02.12.2007 09:05 »
tuhis Vieras Hankala mennä sanomaan että jollakin listatulla pelillä olisi vähemmän oikeus olla listalla kuin jollain jonka sinne itse haluaisi. Kokonaisvaltaisesti ihan pätevästi pelejä, enkä itse tuijottelisi niinkään sijoituksia, sillä miten tuotakin pitäisi realistisesti ajatella pisteytyksen kannalta kun samalla listalla on peräkkäin jotain arkade-pönttöjä ja Half-Life kakkosia. Sitten kun ajatellaan vielä sitä, että jotkut eivät ole pelanneet joitain näistä klassikoista ja jotkut haluavat ne listalle, niin kuinkahan tuota suhteutetaan sitten muiden omiin haluamisiin? Arvalla?

Toisaalta, eipä se ole mahdotonta ajatella etteikö joku ja jotkut olisi pelanneet kaikkia listan pelejä antaumuksella, sillä itsekin epä-PC-ihmisenä olen pelannut osaa noista PC-peleistä, ja melkein kaikkia konsolialustan pelejä.

Yksi peli mistä aidosti yllätyin oli Total Annihilation. Luulin että minä ja pari kaveria olemme ainoat jotka tuosta pitivät. Vieläkin pelaillaan aika-ajoin. Negatiivinen yllätys aiheutui pelistä Mafia, sillä vaikka itse pidin pelistä kuin hullu puurosta, niin käytännössä se oli vain rajatumpi ja skriptatumpi GTA, eikä pelillä pitäisi olla niin mitään asiaa kaikkian aikojen whatever Top 100 listaukselle.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines