Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 ... 162
Tulostusversio
Aihe: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature  (Luettu 1257567 kertaa)
Vs: Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3840 : 16.03.2016 14:58 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Henkilökohtaisesti minulla ei ole luottoa PSVR:ään. Oculus demot kyykyttivät jo melko jerkkua PC:tä ja VR-porno on kuitenkin se teknologian paras saavutus ja se tulee tietenkin puuttumaan pleikkarilta.

Media playeriin lisätään tuki 360 asteen videoille, joten eiköhän sitä jynkkyä voi sitten striimata tietokoneelta ihan tarpeeksi.
NO SITTE!!
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3841 : 16.03.2016 15:44 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No tuo on pelastava oljenkorsi ehdottomasti.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3842 : 19.03.2016 21:56 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili NeoGAFissa satasivuinen ketju mahdollisesta vuodetusta Nintendo NX -ohjaimen kuvasta.

En tiedä, onko vuoto jo ehditty todeta perättömäksi vai ei, mutta Nintendon tuntien kyseessä on todennäköisesti se lopullinen ohjain. Tai oikeastaan odotan, että lopullisessa versioissa ei ole edes noita tatteja, vaan pelkkä lautanen jota heilutellaan ja hinkataan, puhallellaan sekä uutena ominaisuutena näyttöä pitää myös nuoleskella kiivaasti.

Edellinen ei-gimmick vehje (jolla voi pelata kuin normaali ihminen ilman, että toisella kädellä pitää koko ajan heilutella tai tökkiä jotain) Nintendolta on GameCube (ja pari vuotta myöhemmin julkaistu GameBoy SP), josta onkin kohta jo 15 vuotta aikaa. Odotukseni NX:ää kohtaan ovat mitäänsanomattomat.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3843 : 19.03.2016 22:15 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Parastahan ettei edes moni kehittäjä tiedä laitteesta vielä yhtään mitään, vaikka tässä vaiheessa pitäisi olla jo kehitys täydessä vauhdissa.  :lol: Nintendo pimittää taas ihan varmasti jotain niin typerää gimmickia, josta kiihottuu vain Shiggy itse. Uskomatonta ettei siellä ole opittu yhtään mitään. Täysin nollaluotto.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3844 : 19.03.2016 23:25 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Minusta tuo näyttää oikeastaan suht lupaavalta. Tai ainakin paremmalta mitä Wii ja WiiU tarjosi. Tietty ergonomia on vielä suuri kysymys. Tuollaisena se voi olla aika karmea. Parasta tuossa on se, että se ei pakota mihinkään suureen pelimekaniikan muutokseen kuten Wii. Eikä se ole niin pirun iso kuin WiiU:n tabletti. Mutta se ergonomia on aika iso kysymys. Jos sen saa hoidettua, olisin varovaisen innostunut.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3845 : 19.03.2016 23:34 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Idiotismi saisi kyllä uudet korkeudet soikean näytön myötä :lol:
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3846 : 20.03.2016 13:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Tuskimpa sitä ns peliruutuna pidettäisi, kuin pikkupeleissä. Vaikka parenttikuvissa tälläistä olikin. Mutta esim. hudille tms. infolle se toimisi paremmin kuin wiiu tabletti. Jos siinä olisi vielä kosketus näyttö napin toiminnot vaihettaisiin ohjaimen näytöstä suoraan. Tälläisessä käytössä soikeus ei haittaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3847 : 20.03.2016 17:20 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Mikä tuosta tekee merkittävästi paremman kuin totaalisen epäonnistuneesta Wii U:n padista?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3848 : 20.03.2016 18:26 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
Mikä tuosta tekee merkittävästi paremman kuin totaalisen epäonnistuneesta Wii U:n padista?
Ainoat mitä itselle tulee mieleen olisi multitouch, painetunnistus ja kasvoja seuraava 3D (kuten New NDS:ssä).
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3849 : 20.03.2016 20:30 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Toki todellinen kannettavuus olisi jo suuri loikkaus Wii U:sta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3850 : 20.03.2016 20:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Mikä tuosta tekee merkittävästi paremman kuin totaalisen epäonnistuneesta Wii U:n padista?
Kevyempi, pienempi (parempi akkukesto), ergonomisempi, liitos pelimekaniikkaan voi olla hienovaraisempi, ruutu paremmin sormien ulottuvilla, voi olla tarkempi kun on pienempi, ei eroa niin paljon normipadista.

Lyhyesti sanottuna se tuo lisäominaisuuden normipadiin, kun WiiU:n tabletti oli lähempänä ihan omaa juttuansa.


« Viimeksi muokattu: 20.03.2016 21:23 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3851 : 20.03.2016 20:47 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili Ja tuon feikkikuvan perusteella sormet olisi jatkuvasti kuvan edessä ja kaikki napit ilmeisesti olisi kosketusnäytöllä. Jeps kokeilematta paskaa.
Kyllä se vaan on niin, että kun pelataan ihan niitä oikeita pelejä niin fyysiset nappulat on must have. Mutta mikäs siinä jos vaikka haluaa jotain bayonettaa pelata kosketus namiskoilla. Olisihan se varmasti aika unohtumaton kokemus.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3852 : 20.03.2016 21:13 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pakosti siinä on napit. Nipalla ei ole mitään kokemusta mobiilikehityksestä ja AAA kehittäjät ovat jo kaikonneet. Eivät ne tule takaisin ilman kunnon ohjainta koska pelejä ei voisi porttailla helposti.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3853 : 20.03.2016 21:31 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja tuon feikkikuvan perusteella sormet olisi jatkuvasti kuvan edessä ja kaikki napit ilmeisesti olisi kosketusnäytöllä. Jeps kokeilematta paskaa.
Kyllä se vaan on niin, että kun pelataan ihan niitä oikeita pelejä niin fyysiset nappulat on must have. Mutta mikäs siinä jos vaikka haluaa jotain bayonettaa pelata kosketus namiskoilla. Olisihan se varmasti aika unohtumaton kokemus.
Varmasti on fyysiset napit. Jos fyysisiä nappeja ei ole, niin sitten se on oma lukunsa.

Lisäksi en edelleenkään usko että tuohon kukaan tekisi peliä, joka vaatisi ohjaimen reunojen jatkuvan näkemisen, tai edes ohjaimen jatkuvaa katsomista. Tämä toimisi pikemminkin HUDin jatkeena. Esim. Zeldassa saisi vaihdettua napin takana olevaa itemiä napsauttamalla napin vieressä olevaa itemin kuvaa. Samoin vaikka Bayonettan aseiden kanssa: Napsauta jotain muutamasta aseesta napin vieressä, niin ase vaihtuu. Mullistaako pelaamisen? No ei. Olisiko se parempi kuin yhdelläkään nykypadilla? Aika paljonkin parempi. Toki tämä on oma mielipide.

Pelimekaniikan osalta ne ratkaisevat jutut harvemmin on mitään suuria juttuja. Ne on ne pienet jutut jotka on tehty paremmin kuin muilla josta se kokonaisuus rakentuu. Ja tässä tuollainen ohjain voisi olla kova.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3854 : 20.03.2016 21:38 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili Mutta esim tuo aseen vaihtaminen onnistuu jo nyt gamepadilla jos se on fiksusti tehty. Esim resident evil revelationissa voin valita juuri sen aseen minkä haluan näyttöä näpäyttämällä ilman, että joudun edes vilkaisemaan sitä.
Zeldoissa voi nopeasti vetää halutut kamat pikapainikkeisiin. Hyrule warriorsissa ilmestyy item valikko telkkarin ruutuun kun laitat sormen kosketusnäytölle ja siinä menee ehkä se sekunti kun valitset halutun itemin. Vaihtoehtona on selata valikkoa dpadilla siinä taistelun keskellä.

Oikeastaan kaikki haluamasi on jo tehty gamepadilla jonka käyttäminen ei ole edes minulle ongelma vaikka minulla on pienet kädet mieheksi.
Minulle nuo ja esim kartta siinä ruudulla on tärkeitä juttuja ja tavallaan jopa mullistavia ja sen takia onkin tullut joistakin peleistä ostettua WiiU versio sen "paremman" version sijasta.



« Viimeksi muokattu: 20.03.2016 21:43 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3855 : 20.03.2016 21:53 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Joo eihän tuossa ohjaimessa ole tosiaan mitään järkeä. Wii U:n gamepad on mun mielestä oikeasti hyvä. Ottaisin ihan heti samanlaisen vakio-ohjaimeksi PS4:lle tai Xbox Onellekin. Siinä on niin paljon käyttämätöntä potentiaalia, joka ikävä kyllä jää käyttämättä Wii U:n myyntien takia ja 3rd party -tuen ollessa niin huono kuin se on. Todella sääli.

Tietysti näyttö voisi olla tarkempi ja akkukesto parempi yms, mutta todella hyvä paketti se on jo nyt. Wind Waker oli paljon mieluisampi kokemus Wii U:lla kuin GameCubella ja kiitos siitä menee Gamepadille. Partajeesuskin on muistaakseni Assassins Creediä ja muidenkin pelien Wii U -versioita kehunut, ja nimenomaan Gamepadin tuomaa parempaa pelikokemusta. En ole pelannut, mutta uskon miehen puhuvan täyttä asiaa.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3856 : 20.03.2016 21:59 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili
Partajeesuskin on muistaakseni Assassins Creediä ja muitakin pelejä kehunut täällä Wii U:lla, ja nimenomaan Gamepadin tuomaa parempaa pelikokemusta. En ole pelannut, mutta uskon miehen puhuvan täyttä asiaa.

Jeps. Kun padin ruudulla olevan kartan zoomaa niin kauas kuin mahdollista niin se näyttää n.3 kertaa enemmän aluetta mitä pelin oma minimap joten ei tarvitse olla jatkuvasti aukomassa karttaa sen takia, että näkee missä seuraava tehtävä tai sivutehtävä jne on. Senkus vaan juoksee ja välillä hieman vilkaisee padin ruutua. Sama homma myös arkham sarjan batmanien kanssa joissa ei edes ole minimappia vaan ainoastaan se "kompassi".
Batmanissa varsinkin oli perseestä kun keräsi niitä Riddler pystejä kun homma oli: avaa kartta -> aseta markeri pystin kohdalle -> hae pysti -> toista kymmeniä kertoja. WiiU:lla vaan juokset katolla ja katsot ruudulta "tuolla on seuraava" ja menet sinne.
Kyllä tuota kaipasi kun alkoi pleikkarilla keräämään saints row 4:ssa niitä shardeja vai mitä olivatkaan.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3857 : 21.03.2016 08:30 »
Discokuningas Jäsen Viestejä: 60 Basaaripisteet: 0 Profiili Taas ilmeisesti lukeudun vähemistöön, kun minusta Nintendon aiemmat ohjaimet ovat olleet kaikki hyviä. Liiketunnistus nyt aiheutti myös ongelmia joissain peleissä, mutta hyvissä peleissä se toimi loistavasti. Wii U gamepad taas on minusta loistava ja vaikea keksiä miksi kukaan siitä valittaisi mitään. Se kuitenkin tarjoaa jo itsessään myös perinteiset kontrollit. Pelkkä kartta ja valikot ruudulla on jo iso juttu vaikka se näin luettuna ei siltä ehkä vaikuta. Itselläni ainakin on vaikea mennä takaisin normaaliin ohjaimeen tuon jälkeen peleissä missä luetaan karttaa tai käytetään agressiivisesti valikoita. Siihen päälle vielä ohjaimen gyro, jota on käytetty aivan liian vähän, mutta esim Splatoonissa se tekee yhdessä tattien kanssa yhden parhaista ohjauksista koskaan. Kosketusnäyttö nyt on toiminut hienosti jo DS:stä lähtien ja toivon että se ei katoa.

Minusta tuo uusi ohjain on ihan ok sen perusteella mitä tiedetään. Paitsi mahdollisesti kosketusnäyttönapit. Niissäkin plussana ilmiselvä kustomoitavuus. Ensin täytyy sanoa että enempi luulen että tuo ei ole aito monestakin syystä ja jos on niin ei lopullinen versio ohjaimesta. Mutta jos oletetaan sen olevan aito niin tatit näyttää mahdollisesti erilaisuutensa puolesta viittaavan huhuttuihin force feedback moottoreihin, joka minusta voisi olla suuri ja tervetullut innovaatio. Olkanapit on taidettu korvata Nintendon patentoimilla rullilla. Tai ainakin ylemmät. Minusta oikein potentiaalinen ohjain. Ja ei, ei ne kädet ole sen ruudun tiellä, koska ajatelkaa vaikka gamepadia. Samalla alueella uudessa ohjaimessa voi olla ihan sama tv:n muotoinen kuva ja kaikki muu on vain ekstraa jota varmasti käytettäisiin valikkoihin ja nappeihin. Minusta tuo on oikeastaan siis täysin toivottava evoluutio gamepadista, jos spekulaatiini menevät kohdilleen. Mutta minulla on tuossa se yksi suuri huolenaihe. Nimittäin ne fyysiset napit olisi pakko olla. Ei kosketusruutunappeja vain pysty käyttämään edes haptisella palautteella, koska fyysisien nappien päällä voi pitää sormia valmiina kohdillaan ja painaa kun täytyy. Reagointi ja osumatarkkuus on eri luokkaa kun kosketusnapissa. Jollekin toissijaselle toiminnalle ruutu on ihan jees tyyliin valikot tai tavaroiden vaihtaminen Wii U:n Zeldoissa.

Mutta siis tuossa ruudun kuvassahan on joku UE4 mobiili demo parin vuoden takaa ja se on täsmälleen sama kuva kuin yhdestä framesta otettu pieni osa ruudusta ja ei oikein siis vaikuta että kyseessä olisi aito ohjain, vaikka sinänsä sitä voitaisiin demota tuollaisella. Kuvakulma ja ruudunosa ei vain tue tuota vaan enemmänkin vaikuttaa päälleliimatulta kuvalta valmiista demosta. Tässä taidettu ottaa Nintendon patentit ja tehdä oma mockup ohjain.

Tuota en ymmärrä että miksei muka kehittäjät tiedä mikä NX on. Muutama pienempi kehittäjä joka ei ole saanut devkittiä valittanut ettei tiedä. Ihan normaalia. Ne jotka titää ei voi puhua. Ei muillakaan konsoleilla käsittääkseni ennen julkistusta ole paljoa jaeltu devkittejä muuta kun suurimmille kumppaneille.

Edit: Kyseessähän voisi muuten olla myös kannettava pelilaite eikä vain ohjain.

Edit2: Gamepadissa on yksi miinus. Kuten myös muuten loistavassa Wii U:n pro controllerissa. Niissä ei ole analogisia liipaisimia. Pelaa siinä nyt sitten jotain kunnon autopeliä. Wii U pelieistä nyt moni ei noita tarvitsisi, mutta kuitenkin. Esim Most Wantediin viritin kaasun toiseen analogiin joka taas sotkee kaikki muut napit typerästi. Mistähän puute johtuu? Patentti tai kustannuskysymys? Saattaa olla molempia. Eli jollain patentti ja joudutaan maksamaan käytöstä. Mutta tärkeä ominaisuus minusta kuitenkin ja muilla valmistajilla nuo on käytössä ja Nintendollakin oli Gamecubella.


« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 08:59 kirjoittanut Discokuningas »
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3858 : 21.03.2016 11:43 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Oikeastaan kaikki haluamasi on jo tehty gamepadilla jonka käyttäminen ei ole edes minulle ongelma vaikka minulla on pienet kädet mieheksi.
Myönnän että en ole paljoa pelannut tabletilla, mutta esim. SM3DW pelatessa kaipasi ProControlleria. Minun sormet eivät ainakaan ylttäneet suoraan painamaan ruudusta mitään tarpeellista, muistelisin. Ja sitten kun piti liikkua samalla kun piti painaa jotain näytöltä... voi sun perse kun meni hermo. Juuri se onkin itselle yksi sen ongelmista, näyttö ei ole saatavilla kuten pitäisi. Ehkä olen "käsikääpiö" sitten tai jotain...

Toinen on akkukesto. Itse en pelaa edes viikoittain WiiUlla välttämättä ja akku joka helvetin kerta tyhjä jostain syystä. WiiU:lla pelaaminen ei ole ikinä spontaanista jos käytät tablettia, koska se pitää ladata ensin. Johdon käyttäminen taas tuntuu vähän hassulta kun voin muilla (ja WiiU:llakin toisella ohjaimella) pelata langattomasti ja ohjain painaa muutenkin aika paljon verrattuna esim. ProControlleriin, niin johdon lisääminen tekee siitä vielä epäkäytännöllisemmän. En siis väitä että se nyt olisi mahdotonta käyttää kun kädet väsyy. Mutta mm. tämän vuoksi se ei vain toimi niin hyvin kuin muut ohjaimet, joten ei sitä halua käyttää.

Sitten se koko. Eihän se ole ergonomisesti lähelläkään ProControlleria tai Xbox Onen ohjainta. Tämäkin voisi olla parempi koko näytöllisessä ohjaimessa. Toki sekin sisältää kysymyksiä.

Koko näytöllisessä ohjaimessa valinnat olisivat lähempänä sormea, fyysisten nappien vieressä. Minusta se tuntuu luonnollisesti paremmalta. Varsinkin kun näytössä niitä ei kovin monessa tilanteessa käytetty kovinkaan hyvin omaan käteen. Toki tässä voi tulla ongelma siitä että näitä painaa vahingossa, mutta se on enemmän suunnittelukysymys.


Ja en väitä etteikö WiiU:n tabletissa tai WiiMotessakin olisi ollut potentiaalia ja onhan niitä onnistumisiakin muutama, mutta aika vähiin ne jäi. Eikö se ole silloin käytännössä todistettu vähän tyhjäksi potentiaaliksi? Mario Maker taitaa olla paras "peli" missä tabletti toimii, mutta se onkin aivan omanlaisensa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3859 : 21.03.2016 12:07 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Wii U oli hyvä idea, mutta toteutus ryssittiin täysin. Nintendo aliarvioi ihmisten standardit käytettävyydelle. Älypuhelimesta siirtyminen Wii U pädin rupuiseen, paineentunnistuksella toimivaan näyttöön ei vaan passaa. Pädi ei myöskään luotettavasti toiminut eri huoneissa ja sen akunkesto ei riitä mihinkään. Nintendo myös uskoo vieläkin, että gimmickillä erottautuminen muista on oikea tie. No kaksi ja puoli sukupolvea myöhemmin 3rd partyt ovat hävinneet täysin. Ehkä se kolmas gimmick tuo ne takaisin! (not)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3860 : 21.03.2016 12:55 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Nintendo myös uskoo vieläkin, että gimmickillä erottautuminen muista on oikea tie. No kaksi ja puoli sukupolvea myöhemmin 3rd partyt ovat hävinneet täysin. Ehkä se kolmas gimmick tuo ne takaisin! (not)
Wiin tapauksessahan se toimikin ja pelejä tuli pirusti myös 3rd partyilta, vaikka taso olikin mitä oli. Mutta se laiva meni jo. On hiukan huvittavaa jos Nintendo tuo selkeän "gimmickin" taas. Todisteita tämän toimimattomuudesta on kuitekin pilvin pimein. Ne tärkeimmät on WiiU:n menestys ja heti perässä M$:n kelkan totaali kääntyminen Kinectin suhteen. Sonykaan ei ole puhunut Movesta enää pariin vuoteen juuri mitään.

Gimmickien vika tuntuu olevan siinä, että ne tietyllä tavalla pakottavat uuteen pelimekaniikkaan. Se ei ole innovatiivisuutta vaan insinöörimäistä suunnittelua. Vähän sama kuin sanoisi, että "jokaista nappia, tattia ja ristiohjainta on käytettävä. Se on teidän asia miten sen teette, mutta kaikki on oltava käytössä." Eihän se niin toimi.
Sekin on totta että odotukset näiden suhteen on helposti aika korkealla. Eli vähän liian korkealla. Ne pienet asiat tekevät monesti siitä pelaamisesta paljon nautittavampaa, eikä se että se olisi jotain uutta ja ennen näkemätöntä. Jos WiiU:n tablettia käytettiin lähinnä karttana, niin onko sekään lopulta huono juttu, jos se tekee pelaamisesta parempaa? Sehän on kehitystä jos se toimii paremmin. Ja huomatavasti parempi kuin se, että näpräät ruutua ja nappeja samaan aikaan ja yrität vielä puhaltaa mikrofoniin (SM3DW).
Itselle tosin menivät ne negatiiviset asiat ohi pienistä parannuksista.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3861 : 21.03.2016 13:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itsekin diggailen monista nipan hullutuksista, mutta se kylmä totuus on, että AAA-firmojen on pystyttävä porttaamaan pelinsä halvalla kaikille alustoille. Ideaalissa maailmassa pelit olisivat kustomoitu eri alustoille ja yksinoikeuspelit olisivat menestystarinoita ilman alustankehittäjän sponssausta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3862 : 21.03.2016 13:39 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Ja en väitä etteikö WiiU:n tabletissa tai WiiMotessakin olisi ollut potentiaalia ja onhan niitä onnistumisiakin muutama, mutta aika vähiin ne jäi. Eikö se ole silloin käytännössä todistettu vähän tyhjäksi potentiaaliksi? Mario Maker taitaa olla paras "peli" missä tabletti toimii, mutta se onkin aivan omanlaisensa.

Gamepadin potentiaali jäi tietysti käyttämättä siitä syystä, että Nintendo on käytännössä ainoa, joka Wii U:lle ihan tosissaan kehittää. Jos myynnit huitelisivat PS4:n lukemissa, niin aivan varmasti olisi nähty kaikenlaista, mikä nyt jäi näkemättä.

Ja mitä tuli tuohon aikaisempaan viestiisi, jossa sanoit etteivät sormesi riittäneet näytölle. Ei minunkaan, mutta sen takia ohjainta kannateltiinkin hetki yhdellä kädellä. Wind Wakerissa purjehduksen aikana oli hyvin aikaa järjestellä inventorya ja käytössä olevia kamoja. Paljon mielummin irrotan hetkellisesi toisen käteni ohjaimesta kuin painan startia ja seikkailen valikoissa. Partajeesukselta tulikin jo hyviä esimerkkejä.

Ja SM3DW on mielestäni huono esimerkki, sillä eihän siinä kosketusnäyttöä edes käytetä..? On mulla myös Pro Controller, sillä ostin aikanaan sen Zombi U -bundlen, mutta en ole sitä käyttänyt kuin Mario Kart 8:n moninpeliä pelatessa. Bayonetta 2 on varmaan seuraava peli, johon kaivan Pron esiin. Tuon tyyppisissä peleissä on tablettiohjain voi jäädä kakkoseksi.

Ja jos virtuaalinapit kuulostavat hyvältä idealta, niin suosittelen kokeilemaan vaikka jotain FPS-peliä puhelimella. Ei toimi. Eikä siinä auta, vaikka olisi vähän isompikin näyttö käytössä.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3863 : 21.03.2016 15:08 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili

Ja SM3DW on mielestäni huono esimerkki, sillä eihän siinä kosketusnäyttöä edes käytetä..?

Parissa kentässä täytyy tökkiä paria tasoa jotta ne laskeutuu / nousee, mutta noita kenttiä oli reippaasti alle kymmenen.

Sinänsä en sanoisi, että gamepadia olisi käytetty vaikka mihin jos WiiU olisi myynyt kunnolla sillä eihän kehittäjät käytä edes dualshockin kosketusalustaa vaikka jo esim julkkarissa ollut killzone osoitti, että se toimii helvetin hyvin toisena dpadina toimintoja valitessa. Se toimii jopa karttaa selatessa hienosti crewssa, mutta silti sitä ei pahemmin käytetä edes tuohon.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3864 : 21.03.2016 16:03 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Täytyy sanoa, että onneksi Wii U:n padia ei hyödynnetty yhtään sen enempää. Sen paras käyttötarkoitus tosiaan on, että voi välillä pelata pelejä suoraan sillä, tai sitten saa valikot yms. sinne piiloon. Kaikki muu kikkailu oli lähes poikkeuksetta paskaa. Täysin sama juttu 3DS:n kanssa.  Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ohjaimessa olisi joku pieni näyttö, kunhan sitä ei vaan väkisellä koiteta "hyödyntää", tai korvata fyysisia nappeja jollain virtuaalisilla vastikkeilla, joilla ei tee yhtään mitään vähänkään tarkkuutta vaativissa peleissä.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3865 : 22.03.2016 20:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili

VR-maailmat tulevat olemaan jotain ihan käsittämätöntä settiä lähitulevaisuudessa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3866 : 22.03.2016 20:31 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo kyllähän se Vive pitää laittaa julkkariin. Samalla vois päivittää koneen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3867 : 22.03.2016 20:34 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili Sony päätti sitten sulkea evolution studiosin.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3868 : 22.03.2016 21:17 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Pitänee kyllä PC oikeasti päivittää. Elite Dangerous kunnon näyttiksellä ja Riftillä ois kyllä nannaa.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #3869 : 01.04.2016 10:05 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ei kyllä valanut tuo uusi FFXV demo uskoa peliin. Toki kyseessä oli vain pieni techiin keskittyvä demo, mutta taistelu oli täysin aivokuollutta ja suorituskyky yllätyksettömästi huono. Suuri harmi jos tätä ei julkaista PC:lle.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 ... 162
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines