Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Kabanossi - 18.11.2009 20:52



Otsikko: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 18.11.2009 20:52
(https://www.pelaajalauta.fi/files/103/Pelikannet/HaloReach.jpg)
Alusta: Xbox 360
Julkaisupäivä: 14.9.2010
Kehittäjä: Bungie (http://www.bungie.net)
Julkaisija: Microsoft
Moninpeli: 16 pelaajaa
Muuta: Moninpelibeta Halo 3: ODST:n ostajille toukokuun 3.

Tietoa pelistä
Peli sijoittuu aikaan ennen ensimmäisen Halon tapahtumia ja sitä pyörittää kokonaan uusi pelimoottori. Teaser-videossa näkyneiden hahmojen perusteella on oletettu, että pelisarjaan tuotaisiin ensimmistä kertaa hahmoluokat.

Uutisia
11.02.2010: Halo: Reachin betalle alkamispäivä (http://www.bungie.net/news/content.aspx?type=topnews&link=HaloReach_X10)
11.01.2010: Halo: Reach Game Informerin uusimman numeron pääjuttu (http://www.mlgpro.com/forum/showpost.php?p=6264467&postcount=79)
18.11.2009: Halo: Reach esillä Spike TV:n Video Game Awardsissa 12. joulukuuta (http://www.konsolifin.net/xbox/uutiset/5118/#72244)

Mediaa
Once More Unto The Breach (http://www.bungie.net/projects/reach/vidaudio.aspx?c=58&i=24782) (Uusin!)
Welcome to Reach (http://www.bungie.net/projects/reach/asset_popup_viewer.aspx?at=58&cc=103&item=1&rwndrnd=0.19454236864112318)
Halo: Reach E3 '09 Trailer (http://www.bungie.net/projects/reach/asset_popup_viewer.aspx?at=58&cc=103&item=1&rwndrnd=0.8430254408158362)
Vuotaneet screenshotit (http://kokugamer.com/2009/11/05/halo-reach-pics-leaked/) (ilmeisesti Alpha -versio)

Apinoin idean KonsoliFIN:stä, imo olis hyvä jos jatkossakin tehtäis about samanlaisia aloitusviestejä. Just my idea.  :)


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 11.01.2010 23:55
No niin. Halo: Reach on tuoreimman Game Informerin pääjuttu ja uutta tietoa saatiin oikein kunnolla.


- Peli EI seuraa Fall of Reach kirjan tapahtumia

- Pelaajan hahmoa voi jonkin verran kustomoida

- Halo: Reach on ODST:täkin synkempi

- Covenantit ovat vaarallisuudessa ja pelottavuudessa samalla tasolla kuin ensimmäisessä Halossa

- Covenantit puhuvat englannin sijaan omaa kieltään

- Jackalin serkuksi kutsuttu uusi vihollisrotu on nimelään Skirmisher. Ne hyökkäävät laumassa ja pyrkivät saartamaan pelaajan

- Uusi grafiikkamoottori on hurjasti parantunut edellisestä Halosta

- Eliitit ovat palanneet. Ja pahempina kuin koskaan ennen

- Reachin taistelut ovat "massiivisia". Ruudulla voi olla samaan aikaan 40 tekoälyn ohjaamaa hahmoa ja 20 ajoneuvoa

- Välivideot ovat elokuvamaisempia

- Energiamittari ja suojat tekevät paluun

- Halo 2:n ensimmäisissä demoissa esitelty single shot kivääri tekee paluun nimellä Designated Marksman Rifle (DRM)

- Sniperi, Assault rifle ja Magnum ovat edelleen pelissä. Aseäänien realistisuuteen on panostettu

- Vuotaneissa screenshoteissa näkynyt mystinen, Needleriä muistuttava ase paljastui Needler Rifleksi, keskipitkän kantaman aseeksi

- Spike Grenades ja Flame Grenades on pudotettu pois. Vain fragit ja plasmat jäivät

- Siviilien ajoneuvoilla pystyy ajamaan

- Pelissä pystyy liikkumaan hiippaillen

- Puukolla pystyy tappamaan vihollisen huomaamattomasti pitämällä melee -nappia pohjassa

- Sprinttaus on mahdollista mekaanisen osan avulla (tämä liittyy varmaankin kustomointiin)

- Phantomeilla on ODST:n trailereissa, mutta pelissä poissaolollaan yllättänyt valonheitin

- Kaikki Halo 3:n ominaisuudet (Forge, Teatteri, co-op) löytyvät myös Reachistä lukuisten uusien ohella

- Pelin aikana nähdään kuinka Reach rappeutuu ja tuhoutuu Covenantien moukaroidessa sitä.

Bungie on todella hyvin tuonut peliin kaivattuja ominaisuuksia ja pudottanut pois niitä aikaisemmissa Haloissa nähtyjä typeriä juttuja. Viimeiseen (ainakin Bungien) Haloon ollaan toden teolla satsaamassa. Yksikään Halo ei ole ikinä uudistunut niin paljon kuin Reach näyttää tekevän. Moninpelistä ei paljon puhuttu, tosin se taidettiin mainita, että pelaajamäärä tuskin tulee muuttumaan. Ihan hyvä niin, hyvää kahdeksan pelaajan poppootakin on todella vaikea löytää. Eikä sekään auta asiaa, että Bungie sössi pahasti Halo 3:n Big Team Battlen...

Loput listasta näkee täältä (http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=40433028). Pudotin omasta listastani pois niitä turhimpia tietoja. Halo- faneille ne voivat kuitenkin olla tärkeitä, joten käykää lukemassa.  ;)

E: Tässä (http://www.mlgpro.com/forum/showpost.php?p=6264467&postcount=79) linkki lehden skanneihin.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Joel-san - 14.01.2010 08:23
- Covenantit ovat vaarallisuudessa ja pelottavuudessa samalla tasolla kuin ensimmäisessä Halossa
- Eliitit ovat palanneet. Ja pahempina kuin koskaan ennen
- Energiamittari ja suojat tekevät paluun
- Pelin aikana nähdään kuinka Reach rappeutuu ja tuhoutuu Covenantien moukaroidessa sitä.
Siistiä. Täytyy laittaa jo näillä spekseillä Reach toivelistalle. Pelataanko Reachissa jollain ihmishahmolla kuten ODST:ssä?


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 14.01.2010 08:30
Pelataanko Reachissa jollain ihmishahmolla kuten ODST:ssä?

Spartan III:lla, joka luultavasti pelin alussa tulee Noble-tiimin kuudenneksi jäseneksi kaatuneen Spartanin tilalle.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Joel-san - 14.01.2010 11:14
Spartan III:lla, joka luultavasti pelin alussa tulee Noble-tiimin kuudenneksi jäseneksi kaatuneen Spartanin tilalle.
Onko Spartan III:lla jokin ero Mestarikokkiin?


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 14.01.2010 11:46
Master Chief oli Spartan II. Spartan III -sotilaista tiedetään toistaiseksi hyvin vähän. Niiden kouluttaminen ja muuntaminen on nopeampaa, helpompaa ja halvempaa. Nopeampaan koulutukseen päästään erikoistumisella, Spartan III:t eivät ole MC:n kaltaisia jokapaikan höyliä. Sitä ei tiedetä miten tämä näkyy pelissä, jos edes näkyy. Artikkelissa kyllä mainittiin armoreiden vaikuttavan hahmoon muutenkin kuin visuaalisesti, eli jotain hahmoluokkia saattaa pelissä olla. Spartan III:ia pystyy myös jälkikäteen muuntelemaan, tämä ilmenee pelissä kustomoitavilla erikoiskyvyillä. Nopeampi juoksu ja näkymättömyys löytyvät ainakin. Kyvyt latautuvat uudelleen käytön jälkeen.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Bill Duke - 14.01.2010 15:16
Tuossa avausviestissä olevassa kuvassahan voi hyvinkin olla joukko erikoistuneita spartalaisia. Vasemmalla heavy-guy, scoutin tyyppinen tyyppi löytyy, sniper, perus sotilas..
Voihan se olla, että esim. moninpelissä mentäisiin hahmojen kanssa enemmän samaan suuntaan kuin esim Team Fortressissa. Halo3:ssahan kaikki ovat periaatteessa samaa tyyppiä.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Joel-san - 15.01.2010 22:35
MS on pistänyt jo hypekoneet käyntiin. Tuntuisi olevan kovaluotto heillä peliä kohtaan.

The platform holder told us today that the game takes the Halo series to an "entirely new level" - and that it is confident it will attract new players to the franchise.

--

"Our hope for Halo: Reach is to be the biggest title of 2010 not only for Xbox, but across all platforms - a forecast which has been mirrored by industry professionals.


Computer and Video Games - Halo: Reach takes series to a 'new level' (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=231667)


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 20.01.2010 15:42
Game Informerin artikkelissa näkyneet screenshotit (http://ve3d.ign.com/images/game/14276699/Xbox-360/Halo-Reach/category/5/) ovat EB Gamesin toimesta vuotaneet skannaamattomina nettiin. Ei kauheasti vakuuta tuo grafiikan taso. Hahmomallit ovat kunnossa ja sahalaitoja ei näy, mutta ympäristö on todella tylsää ja yksityiskohtia ei kauheasti mässäillä. No onhan tässä julkaisuun vielä aikaa, mutta jotenkin en vaan luota Bungieen. Artikkelin mukaan pienten yksityiskohtien sijaan pelaajat saavat nauttia todella laajasta maailmasta. Mutku mä haluan kummatkin...  :/

Tässä (http://www.youtube.com/watch?v=kQi5sh0lfvs&feature=player_embedded) videossa pelataan Reachin betaa, tai siitä näytetään vaan valikko ja latausruutu. Latausruudussa annetaan vihje, että Murder mode aktivoidaan painamalla D-padia oikealle. Murder mode = stealth mode.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: MasterTK - 20.01.2010 16:03
Ottaen huomioon, että Halo 3 näytti jo julkaisuaikoina aivan ekan Xboxin peliltä, niin tämä uutinen ei hirveästi yllätä. Onneksi sentään osaavat tehdä paremmin räiskintöjä kuin IW, joten ei se grafiikka tärkeintä ole.


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 20.01.2010 16:35
Joku tuossa Halossa vain on. En osaa sanoa miksi, mutta se vain näyttää paskalta. Ehkä se on juuri tuo yksityiskohtien puute ja tyyli. Ehkä tällä kertaa ne animaatiot olisi saatu jo nykyaikaan.


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 20.01.2010 18:25
Eikös tuon Reachin pitänyt pyöriä ihan täysin uudistetulla moottorilla. Tällä hetkellä ei kyllä näytä kovin kummoiselta...   :/


Otsikko: Vs: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 20.01.2010 18:29
Joku tuossa Halossa vain on. En osaa sanoa miksi, mutta se vain näyttää paskalta. Ehkä se on juuri tuo yksityiskohtien puute ja tyyli. Ehkä tällä kertaa ne animaatiot olisi saatu jo nykyaikaan.

Kasvoanimaatiot hoitaa joku ulkopuolinen ryhmä ja Bungie käyttää ilmeisesti ensimmäistä kertaa mocapia. Edistystä...


Eikös tuon Reachin pitänyt pyöriä ihan täysin uudistetulla moottorilla. Tällä hetkellä ei kyllä näytä kovin kummoiselta...   :/

Uusi moottori on tosiaan käytössä, mutta katsotaan mihin se pystyy. Toistaiseksi ei kovin hyvältä näytä. Odotellaan nyt vielä ennen lopullista tuomiota. Mutta kuten TK sanoi, pelattavuus on varmasti taas huippuluokkaa. Ellei mopo lähde keulimaan.

Edit: Niin ja nyt niitä Haitilaisia auttamaan. Spoilerissa ohjeet.
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 30.01.2010 05:52
Gamereactor on julkaissut hyvän ennakon (http://www.gamereactor.fi/artikkelit/75367/Halo%3A+Reach+-+tragediaa+ja+tiukkaa+toimintaa/) Halo: Reachistä. Jutussa vahvistetaan, että toimittajien (ja nyt myös meidän) näkemä versio Reachistä on joulukuulta, grafiikka oli vielä työn alla. Pelin luova johtaja Marcus Lehto kuitenkin sanoi, ettei huippuluokan grafiikkaa kannata odottaa.

Pakko se on silti myöntää: toivoin vähän enemmän. Keskustelen hiukan myöhemmin Lehdon kanssa grafiikan merkityksestä, eikä vertailua Gears of War 2:een, Killzone 2:een tai Uncharted 2: Among Thievesiin voi olla tällä saralla tekemättä. Marcus Lehto ymmärtää puheenaiheen paremmin kuin hyvin, mutta sanoo myös, ettei vertailu ole reilu. Kaikki pelit ovat toki toimintapelejä, mutta muut verrokit tapahtuvat tiukasti rajatulla alueella ja tietyn reitin varrella. Halo: Reachissa voi tuosta vain lehahtaa korkeuksiin Bansheella, vääntää peliä neljän pelaajan yhteistyönä, tykittää panssarivaunulla kilometrin päässä olevia kohteita on kaikki osoitus kenttien koosta, ja tämä vapaan liikkumisen ja pelaamisen rikkaus vaikuttaa väkisinkin siihen, miten paljon konsolin voimavaroista voi upottaa grafiikkaan.

Ennakko käsittelee enimmäkseen samoja asioita kuin Game Informerin ja Edgen ennakot, joitain minullekin uusia asioita bongasin. Muun muassa sen, että kustomoitavilla erikoiskyvyillä on myös heikkoutensa. Esim. näkymättömyyttä käyttävä pelaaja näkyy paremmin vihollisen tutkassa.

Bungie muuten esitteli aseiden uusia ääniä, huomattava parannus vanhoista.

Assault Rifle (http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Assault_Rifle.mp3)
DMR (http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/DMR.mp3)
Sniper Rifle (http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Sniper_Rifle.mp3)
Frag Grenade (http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/FRAG.mp3)
Plasma Grenade (http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Plasma_Grenade.mp)
Mystery Weapon (http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Mystery.mp3)

Ja Bungie luovutti Haitilaisille sen lupaamansa 77000 dollaria vaikka tarpeeksi moni ei käyttänyt Bungien määrittelemää logoa tempauksen aikana. :)

Edit: Ja moninpeliin on tulossa Hitscan! Eli luodit osuvat nyt heti kohteisiinsa. Halo 3:ssa lagin häiritessä peliä, pitää tähtäykseen ottaa hieman ennakkoa, koska luodeilla kestää jonkin aikaa lentää kohteeseensa. Usein ne lentävät ohi ja tappaminen on todella vaikeaa.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 12.02.2010 17:08
Ja ensimmäistä gameplayta tarjolla tuoreen ViDocin (http://www.bungie.net/projects/reach/vidaudio.aspx?c=58&i=24782) mukana. Upean näköistä jos ottaa huomioon (väitetyn) laajuudeen. Bungien mukaan pelissä on sandbox-osuuksia. Tiukkaa putkea on tuskin kokonaan dumpattu. Ekassa Halossa oli putkea ja välillä eteen tuli laajoja ympäristöjä, joissa sai tehdä asiat haluamassaan järjestyksessä. Tähän päälle vielä Bungien lupaamat kymmenet A.I.-hahmot niin kasassa on varmasti melko eeppinen yksinpelikampanja.

Tuoreimmassa lehdistötiedotteessa vahvistettiin neljän pelaajan co-op, split screen moninpeli yms. aikaisemmissa Haloissa olleita ominaisuuksia.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 03.03.2010 12:35
Ja nyt olisi ensimmäistä videota (http://www.youtube.com/watch?v=udhQ9KkoQ3I) moninpelistä tarjolla. Uusia pelimuotoja oli jokunen, kiinnostavin ehkä Invasion. Eli ilmeisesti toinen puoli puolustaa ja toinen hyökkii. Spartans vs Elites näkyi myös olevan. Bungiehan sanoi, että Spartan 3:t eivät ole niin isoja kuin Master Chief, ja se myös näkyy pelissä. Onkohan niillä muitakin eroja? Jetpack oli myös lisätty, tämä on varmaan yksi Armor-ability näkymättömyyden ja nopeamman juoksun rinnalla. Tuo kyllä ihan kivasti lisää tuota liikkuvuutta peliin. Halon kentät ovat ennenkin sisältäneet suuria korkeuseroja, jetpack voi tuoda tähän kivan taktisen lisän. Videolla näkynyt kranaatinheitin vituttaa jo nyt. Se vituttaa kaikissa moninpeleissä, miksei myös tässäkin. Isommissa ja ajoneuvoihin painottuvissa kentissä se ei ole niin paha, mutta jos vaikka CTF:ssä vahditaan lippua jossain pienessä huoneessa, niin kuin videolla näkyikin.. Ei hyvä. Ja elleivät silmäni ihan valehdelleet, oli pelaajamääräkin kasvanut.

Aika tyypillinen video Bungielta, mitään ei kerrota suoraan vaan fanit saavat spottailla sieltä kaikkea kivaa. Menee varmaan muutama päivä, että kaikki on huomattu.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 03.03.2010 16:19
Ai että näyttää hyvältä! Täytyy katsoa, saisiko vanhan klaanin vielä kerran kasaan vääntämään tätä. Halo 2 -muistot palautuivat mieleen, ah, paras moninpeli ikinä.

Pitääkös tuota betaa varten tosiaan hankkia se ODST vai saako sen toimimaan jotain muuta kautta? Entä kauanko beta kestää?


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 03.03.2010 17:33
Pitääkös tuota betaa varten tosiaan hankkia se ODST vai saako sen toimimaan jotain muuta kautta? Entä kauanko beta kestää?

Kyllä, ODST on ainoa keino. MS saattaa jotain koodeja jaella kilpailujen yms. kautta, mutta toistaiseksi sen suuntaista infoa ei ole annettu. Jos jollain kaverilla on ODST, niin lainaa siltä. Betahan ladataan ODST:n valikon kautta, en keksi syytä miksi sitä ei voisi ladata useammalle koneelle saman levyn avulla.

Betan kestostakaan ei ole sanottu juuta taikka jaata, kauankohan Halo 3:n beta kesti? Kuukauden?


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 30.04.2010 04:35
Pääsin muutaman päivän etuajassa betailemaan ja on tuo kyllä hieno peli! Kaivattuja muutoksia saatiin, mutta kyllä tuo Halolta edelleen tuntuu. Uudet ominaisuudet toimivat hienosti ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin balanssissa. Kenttädesign on todella jees ja jetpack tuo kivasti sitä vertikaalisuutta liikkumiseen. Maanantaina ODST:t levykelkkaan ja beta lataukseen. Kyllä kannattaa!

Kannattavaa on myös lukea KonsoliFIN:n Paavin tekemä hieno tiivistelmä (http://www.konsolifin.net/bbs/yleista-keskustelua-xbox-360-peleista/83159-halo-reachin-moninpelibeta-3-19-5-a.html#post1081614) betasta. Jos jotain kysymyksiä on, niin eiköhän tuolta löydy vastaus.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: sleepy - 03.05.2010 19:01
Hmm. Näin meille tavallisten tallaajien betan aattona, olen miettinyt: elitet ovat siis nopeampia, isompia ja kestävämpiä kuin spartanit, joten. . . miksi kukaan haluaisi olla moninpelissä spartan?


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 03.05.2010 19:15
Et voi valita kummalla pelaat. Betassa on Covie Slayer pelimuoto, kaikki pelaavat siinä eliiteillä. Perjantaina betassa aukeaa Invasion, jossa hyökkääjät pelaavat eliiteillä.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: sleepy - 03.05.2010 22:14
Mjuu, jotenkin olin luullut, että spartan vs. elite olisi ollut jokaisessa tiimipohjaisessa pelimuodossa.

Kyllähän tämä ihan hauskaa on kahden pelin jälkeen, kunnes tuli "Reach server is unavailable"-viestiä. Yllättävän paljon pelaamista nuo loadoutit muuttavat.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 04.05.2010 00:47
Servut tosiaan kenkkuilee. Peliin saattaa päästä, mutta ehkä kannattaa odotella huomiseen.

Nyt on about 40 peliä pelattuna ja meininki vaan paranee. DMR:llä ampuminen vaatii kyllä skilliä. Kaverit huutaa mikkiini "miksi ei tää kuole vaikka rämpytän liipaisinta kuin hullu???". Joudun ystävällisesti neuvomaan, että malttia siihen ampumiseen. Tähtäin laajenee nopeasti ammuttaessa merkiksi siitä, että panokset lentävät vähän mihin sattuu. Usein on tullut voitettua liipaisinta hakkaava vastustaja, vaikka se huomaisikin minut ensin. DMR:n Covenant-vastine Needler Rifle on vähän noboystävällisempi, mutta tappo vaatii enemmän osumia.

Jotkut pikkujutut on jääny vähän harmittamaan. Fontti on vaihdettu hiemen pienempään, ainakin mulla on vaikeuksia saada selvää mitä siellä ruudun vasemmassa alalaidassa lukee. Muutenkin HUD on hieman liian vaalea, välillä on vaikea nähdä tähtäintä. Lähinnä se leviäminen pitäisi nähdä, että pystyy ajoittamaan laukaukset oikein. Pitää kokeilla kuvan säätämistä.

CTF:stä on jostain ihmeen syystä poistettu contest-mahdollisuus ja sudden death on myös pilattu. Contest tarkoittaa sitä, että erä ei pääty vaikka aika olisikin nollissa jos hyökkääjät ovat ihan lipun vieressä. Meille kävi kerran niin, että viime sekunneilla päästiin lipulle, mutta peli päättyikin siihen. Sudden death on vähän sama homma, mutta se pysäyttää kellon jos kannat lippua. Reachissa se taitaa vaan antaa hieman lisäaikaa. Halo 2:ssa ja 3:ssa syntyi usein eeppisiä ja kiivaita taisteluita, kun hyökkääjät olivat saaneet lipun raahattua ihan senttien päähän palautuspaikasta ja aika oli jo nollissa, mutta SD ja contest pitivät pelin silti käynnissä.

Nämä ovat onneksi asioita, jotka saadaan vielä helposti muokattua parempaan suuntaan, toisin kuin health packit. En tykkää niistä yhtään. Kakkosessa ja kolmosessa oli hyvä, kun vastustajat lähtivät taisteluun ainakin healthin osalta tasaväkisinä. Nyt vatuttaa jos joudut kituuttelemaan jollain yhdellä palkilla, ja health packille ei pääse millään. Ja jos vastustaja tulee vastaan, on kuolema aika varma. No, katotaan jos tuohon tottuu.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 25.08.2010 00:38
Julkaisuun on kolme viikkoa aikaa ja uutta infoa tulee kuin sieniä sateella.

Forge World

Halo 3:een tuotiin kevyt Forge nimellä kulkenut kenttäeditori. Täysin uusia kenttiä sillä ei pystynyt luomaan, Forge oli tarkoitettu lähinnä olemassa olevien kenttien hienosäätöön. Kuten aina, pelaajien kekseliäisyys yllättää kehittäjät ja kenttäpakettien mukana tuotiinkin Forgea varten luotuja kenttiä ja uusia rakennuspalikoita. Nyt kenttiä pystyi luomaan ihan itse. Työkalut olivat kuitenkin hyvin rajalliset, mutta Halo 2:sta tuttuja pelaajien suosikkikenttiä saatiin kyllä luotua.

Luonnollisesti Forge on isossa osassa myös Halo: Reachissa. Pelaajien käytössä on yksi massiivinen kenttä. Se koostuu eri alueista, kuten Halo 2:sta tutusta Blood Gulchista. Video (http://www.youtube.com/watch?v=MnoUGULIPyc) valaisee teitä varmaan hieman paremmin. Rakennuspalikat ovat nyt entistä monipuolisemmat. Monet niistä on valittu niin, että klassisten Halo-kenttien luominen olisi mahdollisimman helppoa. Kääntelemällä ja yhdistelemällä saadaan varmasti aikaan todella upeita kenttiä. Bungien mukaan levyllä on Forge 2.0:lla luotuja kenttiä. Tämä tulee pitämään Reachin hengissä pitkään. Pelaajien tekemiä kenttiä on ymmärtääkseni tulossa myös Matchmakingiin. Niiden valintaprosessista ei ole puhuttu enempää. Kenties pelaajien arvostelut ratkaisevat?


Firefight

Nykyään niin muodikas pelimuoto, eli pelaajat vastaan tekoälyn ohjaamat vihollislaumat tuotiin Halo 3: ODST:hen Firefight-nimellä. Pelimuoto toimi oikein hyvin. Halon toisistaan suuresti eroavat vihollistyypit ja niille tehdyt tekoälyt saivat aikaan hauskoja tilanteita. Alku oli pala kakkua, mutta pelin edetessä skullit kytkeytyivät päälle. Ne muokkaavat peliä ja vihollisia vaikeampaan suuntaan. Viholliset mm. kestävät enemmän vahinkoa, heittävät agressiivisemmin ja tarkemmin kranaatteja ja healthia sai takaisin vain lyömällä vihollisia. Se pakottaa pelaajat pois suojista.

Myös Firefight on kokenut muutoksia Reachissa. ODST:ssä Covenantit olivat täysin tekoälyn hallinnassa. Reachissa myös ihmispelaaja voi liittyä heidän joukkoihin, tosin vain Eliittinä. Kustomointi on tässäkin isossa roolissa. Skulleja, vihollisia jne voi muokata haluamakseen. Kentät ovat uusia ja jälleen hyvin erilaisia. On ahtaita sisätiloja ja ajoneuvoja suosivia ulkoilmakenttiä. Peliseuraa voi hakea myös Matchmakingilla. Kaikkihan pelaavat tätä kuitenkin kavereiden kanssa?

Hahmon kustomointi

(http://imgur.com/4tKU5.jpg)


(http://imgur.com/4tKU5.jpg)


Noble Six, kampanjan kuudes Spartan on pelaajien kustomoitavissa. Samaa hahmoa käytetään kampanjassa, moninpelissä ja Firefigtissa. Kampanjassa hahmo ei taida puhua mitään, Firefightissa hahmot heittävät läppää keskenään. Alemmassa kuvassa näkyvät kasvot ovat ääniä hahmolle. Kaksi skullia ja niitä seuraavat kaksi kypärää ovat jonkinlaisia efektejä haarniskaan. Ymmärtääkseni erittäin kalliita, tavaraa siis unlokataan keräämällä krediittejä pelissä.

Reach unboxing (http://www.youtube.com/watch?v=idBRNuwQ0J8)

Videossa avataan Reachin eri myyntiversiot, joita on siis kolme. Myös uudesta Slim Xboxista tulee Reach-kustomoitu versio.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: finngamer - 25.08.2010 01:41
Jahas, olin aikaa sitten ennakkotilannut Legendaryn Amazonista, ja nyt ajattelin tarkistaa että homma on edelleen kuosissa. Aikanaan tilausvahvistus tuli kyllä kiltisti, mutta eipä löydy enää koko tilausta. Varmaan saavat niitä sitten sen verran vähän, mutta kiitti vitusti ilmoituksesta.

Onhan se jo vanha virsi, mutta tämän pitäisi taas olla niitä "oikeasti" harvinaisia paketteja, joten nyt pitää sitten keksiä äkkiä jotain tämän eteen. Onko tietoa jostain keskiyön myynneistä? Menen sitten heti ysiltä seisomaan kaupan eteen kun menevät kiinni.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 25.08.2010 02:12
Mulla pitäis olla pullat hyvin uunissa. Varasin Legendary Editionin heti kun sitä sai Verkkokauppa.comista. Suomen halvinkin taitaa olla? Varaus on vielä maksamatta. Saa nähdä tyydynkö normiversioon.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: finngamer - 25.08.2010 02:22
Mulla pitäis olla pullat hyvin uunissa. Varasin Legendary Editionin heti kun sitä sai Verkkokauppa.comista. Suomen halvinkin taitaa olla? Varaus on vielä maksamatta. Saa nähdä tyydynkö normiversioon.

Kerro sit jos tyydyt. ;)


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 25.08.2010 08:57
Itsellä varattuna Verkkiksestä sekä Limited että Legendary-versio. Olen kuitenkin näillä näkymin tuon normispessun ostamassa, joten tuo Legendary lienee ylimääräinen..

Lisäksi olen Kabanossia edellä tilausjonossa :)


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: finngamer - 25.08.2010 10:44
Älkää pojat vetäkö housuja alas ellette ole valmiita toimintaan. Eli otanko tuon siis lupauksena, despo?  :)

Ui perkele, saattekohan niitä varastoon jo perjantaina ennen miittiä? Voisit kantaa sen mulle kotiinkuljetuksena. Off the record, tietenkin. ;)


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 25.08.2010 10:59
Mjoo, voit ottaa lupauksena että saat tuon meikän Legendaryn. Tällä kertaa tyydyn tohon Limitediin.

Paha sanoa, että milloin sitä tulee varastoon, mutta en saa kyllä sitä pois täältä ennen tiistaita mitenkään. Sen verran tarkkaan vahdittua touhua ja tulisi ihan vitusti sanomista. Varsinkin kun se lootakin on niin saatanan iso, ettei sitä oikein piiloonkaan saa :P Mielelläni toisin, jos vain onnistuisi ilman potkuja :)


Otsikko: Vs: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: finngamer - 25.08.2010 13:15
Mjoo, voit ottaa lupauksena että saat tuon meikän Legendaryn. Tällä kertaa tyydyn tohon Limitediin.

Paha sanoa, että milloin sitä tulee varastoon, mutta en saa kyllä sitä pois täältä ennen tiistaita mitenkään. Sen verran tarkkaan vahdittua touhua ja tulisi ihan vitusti sanomista. Varsinkin kun se lootakin on niin saatanan iso, ettei sitä oikein piiloonkaan saa :P Mielelläni toisin, jos vain onnistuisi ilman potkuja :)


Ok, tulen siis tiistaina käymään heti aamusta! Oletko silloin töissä?

Se oli 149 euroa?


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 25.08.2010 13:29
Töissä olostani en vielä osaa sanoa, kun tuo koulukin alkaa vasta ensi viikolla. Miitissä osaan varmaan jo kertoa varmasti. Ja jos en ole töissä, niin järkkään jotenkin että pystyt sen noutamaan.

Ja hinta on 138,90€.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: finngamer - 25.08.2010 13:31
You da man, kiitos!


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 26.08.2010 20:36
Rahaa on taas palanut. (http://www.youtube.com/watch?v=_IMTK7yuoq0)

Oikein kylmiä väreitä kulki kehoa pitkin. Epic.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: juustopala - 30.08.2010 22:34
halo reach tulee oleen vuoden 2010 peli ainaki mun mielest.mun tekis mieli sanoo mw2 näihttp://www.youtube.com/watch?v=2IEISxLU4F4 (http://www.youtube.com/watch?v=2IEISxLU4F4)


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 09.09.2010 10:50
Jos jotakuta tuo Legendary Edition vielä kiinnostaa, niin Verkkiksessä pitäisi olla reilu 10 ylimääräistä kappaletta varastossa, vaikka sivuilla "loppu" lukeekin. Eli tiistai aamuna sitten kyselemään :)


Otsikko: Vs: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 09.09.2010 11:01
Jos jotakuta tuo Legendary Edition vielä kiinnostaa, niin Verkkiksessä pitäisi olla reilu 10 ylimääräistä kappaletta varastossa, vaikka sivuilla "loppu" lukeekin. Eli tiistai aamuna sitten kyselemään :)

Postitus on ilmeisesti maanantaina? Tuleeko näille seurantakoodi? Vai pitääkö rukoilla, että luukusta kolahtaa lappu tiistai aamuna?


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 09.09.2010 11:16
Jos jotakuta tuo Legendary Edition vielä kiinnostaa, niin Verkkiksessä pitäisi olla reilu 10 ylimääräistä kappaletta varastossa, vaikka sivuilla "loppu" lukeekin. Eli tiistai aamuna sitten kyselemään :)

Postitus on ilmeisesti maanantaina? Tuleeko näille seurantakoodi? Vai pitääkö rukoilla, että luukusta kolahtaa lappu tiistai aamuna?

Postitus on maanantaina. Ja käsittääkseni seurantakoodi tulee aina automaattisesti siinä viestissä, jossa ilmoitetaan tilauksen käsittelystä.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 09.09.2010 14:23
Pikkulinnut kertoivat Gigantin myyvän Reachia 35€:lla. 10 000kpl erä.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: ZepKi - 12.09.2010 12:15
Pikkulinnut kertoivat Gigantin myyvän Reachia 35€:lla. 10 000kpl erä.

Kiitti vinkistä, jopa lähti tolla hinnalla tilaukseen ! :)


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 12.09.2010 14:44
Lähti täälläkin tilaukseen. Vielä pitäisi sitä live-aikaa saada jostain halvalla, ehdotuksia? Saako muuten niitä 1kk:n trialeita vielä luotua ilmaiseksi?


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 12.09.2010 15:30
Lähti täälläkin tilaukseen. Vielä pitäisi sitä live-aikaa saada jostain halvalla, ehdotuksia? Saako muuten niitä 1kk:n trialeita vielä luotua ilmaiseksi?

Jokaisella boxilla saa luotua kolme uutta tagia. Valitset sieltä Silverin tilin tasoksi. Lopuksi se ilmoittaa sulle, että saat kuukaudeksi Goldia.

Tiistain toimintasuunnitelma on mennä Gigantin ovelle heti aamusta. Noudan sieltä perusversion ja alan tykittämään kampanjaa. Noudan Legendary Editioni kun kerkeän ja myyn Gigantista noutamani kappaleen kaverille kun se pääsee intistä lomille parin viikon päästä.

Kuulin juttua, että Legendary Editioneja tuli Suomeen noin 200 kappaletta. Halo 3:n vastaavia tuli 1500. Eli on se jonkin verran harvinaisempi tällä kertaa.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: MasterTK - 14.09.2010 17:48
Joo, muutama tunti moninpeliä tuli porattua. Käytännössä miljoona kertaa parempi kuin paskan Halo 3 varmaan jokaisella osa-alueella. Tosin toistaiseksi netissä tulee vain uskomattoman huonoja pelaajia vastaan. Jotain 50-3 voitettiin yksikin matsi.  :P


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: sleepy - 14.09.2010 17:57
Käytännössä miljoona kertaa parempi kuin paskan Halo 3 varmaan jokaisella osa-alueella. Tosin toistaiseksi netissä tulee vain uskomattoman huonoja pelaajia vastaan.

Betasta on jo hetki, enkä loppujenlopuksi sitä kovinkaan paljon pelannut, mutta en minä niin paljon eroa huomannut Reachin ja Halo 3:sen välillä?

Ei olisi kyllä pitänyt tilata Amazonista, kyllä sitä jo ihan mielellään tätä pelaisi.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: MasterTK - 14.09.2010 18:03
Etpä ole tainnut montaa minuuttia H3:sta pelata.

Ammukset rekisteröityvät sata kertaa paremmin, hostilla ei ole enää lähellekään niin iso etu, eikä peli lagita joka toisessa matsissa. Uskomaton tunne, kun voi tappaa toisesta päästä kenttää millä tahansa aseella. Lisäksi Halo 3:n umpisurkeista ajoneuvokentistä on viimeinkin päästy eroon. Reachissa ei joka matsissa tulee vastaan jollain ajokeilla ajavia idiootteja, koska ajoneuvoja ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Halo 3:n olisi pitänyt olla jo tällainen, mutta siinä yritettiin väkisellä miellyttää kaiken maailman taliaivoja.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: sleepy - 14.09.2010 18:49
Halo 3:n olisi pitänyt olla jo tällainen, mutta siinä yritettiin väkisellä miellyttää kaiken maailman taliaivoja.

Osui ja upposi :(

Mutta ei H3:een kyllä kertynyt kuin noin satakunta matsia, co-op on minun juttuni. Josta puheenollen, miten Reachissa kohdellaan kampanjassa muita pelaajia? H3:ssa Bungie taisi hieman yrittää ja nimesi muiden pelaajien hahmot kun taas ODST:ssä ei taidettu mitenkään huomioida muita pelaajia tarinan kannalta.


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 14.09.2010 19:03
(https://www.pelaajalauta.fi/files/7/muut/haloonvitunpaska.jpg)

Kyllä sormia syyhyää.


Otsikko: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: despo - 14.09.2010 19:20
Itsekin hain tänään koulun jälkeen Reachin Verkkiksestä. Limited Edition tarttui mukaan ja on kyllä uskomattoman paljon erilaisia lippulappuja laitettu sinne mukaan. Dr. Halseyn päiväkirja näytti ihan siistiltä ja pitää lukea kunhan kerkeää. Hauskana lisänä oli myös Spartan-hihamerkki, jonka taidan ommella haalariini  ;)

Äsken jo hieman kerkesin testaamaan ja nopea testin perusteella vaikutti ainakin ihan pätevältä. Varsinainen poraus alkaa sitten perjantaina ja tavoitteena olisikin mahdollisesti vetää peli putkeen läpi. Halo 3:n kohdalla näin tuli tehtyä ja voisi tehdä saman uudestaan. Voi sitten ainakin taas keskittyä kouluun, kun ei tuo vaivaa mieltä  :)


Otsikko: Vs: Re: Halo: Reach
Kirjoitti: Melfice_ - 14.09.2010 20:23
kuva
Hah hah, jäätävä. Olisinpa itse keksinyt saman. Lavastus olisi tosin ollut vaikeaa, koska en omista Reachia tai boksia. Täältä kuitenkin 10 pistettä!


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: MasterTK - 20.09.2010 13:41
Aloitinpa yksinpelin suoraan legendarylla ja kolmannen kentän puolivälissä olen menossa. Vaikeustaso on niin tekemällä tehty ja typerä että huh huh. Siis se ei ole missään nimessä vaikea, vaan lähinnä pakottaa pelaajan vain etenemään hitaasti, sillä viholliset kestävät naurettavan paljon, niiden ammukset kiertävät seinienkin taakse  ja yhdestä kudista lähtee shieldi kokonaan. Jos vain jaksaa piileskellä kivien takana ja ampua joka vihua kolme lippaallista, niin viisivuotiaskin pääsee pelin helposti läpi. Taidolla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.

Itse pelimaailma ja äänimaailma on kyllä esimerkillisesti tehty, eikä edellisistä Haloista tuttua copy/paste -paskaa ole ainakaan vielä tullut vastaan. Harmi vaan, että pelaaminen itsessään on samanlaista shaibaa kuin aina ennenkin, tosin tällä kertaa entistä paskemalla ruudunpäivityksellä. Onneksi moninpeli on rautaa ja yksinpelin voi unohtaa, kun on saanut kahmittua achiementit.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 20.09.2010 20:17
Vanha kunnon Halo. Hetkittäin parasta fps-nettipeliä ikinä, hetkittäin paskinta hevosenpaskaa ikinä.

Yksi asia joka vituttaa, on se että kiikarirynkky tuntuu osuvan jotenkin epämääräisesti verrattuna Halo 2:n BR:ään. En tiedä onko se lagia vai mitä. Niin ja miksei sitä Lockoutia voi laittaa sellaisenaan peliin? Muita klassikoita kyllä löytyy, mutta ei tietenkään sitä jota on kaivattu joka vitun vuosi. Muutenkin tuntuu että Team Slayerissä pyörii ne samat kolme kenttää koko ajan, silloin tällöin tulee jotain aivan älytöntä paskaa kuten joku yli-iso Coagulation snipereillä tai SWATilla, jossa osuu tasan tarkkaan se jonka puolella yhteys sattuu olemaan.

Ja matchmaking on hidas, kankea paska. Edelleen. Suurin osa uusista kentistä on myös sekavaa pimeää paskaa.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 20.09.2010 20:31
Yksi asia joka vituttaa, on se että kiikarirynkky tuntuu osuvan jotenkin epämääräisesti verrattuna Halo 2:n BR:ään.

Olet kai huomannut tähtäimen laajenevan? Se on merkki rekyylistä. Kun tähtäin on palautunut normaaliksi, osuu luoti sinne minne tähtäin osoittaa. Maltti on valttia DMR:ää käyttäessä. Lagia se ei ole, koska Reachissa käytetään hitscan teknologiaa. Luoti osuu samantien kohteeseensa. Aiemmissa Haloissa luodille oli määritetty lentoaika ja lagisessa pelissä osuminen oli käytännössä mahdotonta.


Lainaus
Ja matchmaking on hidas, kankea paska. Edelleen.

No tuosta olen kyllä eri mieltä. Uusi peli alkaa niin nopeasti, että hyvä jos kusella ehtii käymään. Aikaisemmissa Haloissa ehti hyvin käymään jääkaapilla ja vessassa. Äänestystä saisi kyllä kehittää. Monesti on jäänyt äänestämättä kun on katsellut edellisen pelin tilastoja. Piippaakohan tuo kolmen vai viiden viimeisen sekunnin aikana, mutta ei siinä oikein ehdi katsomaan vaihtoehtoja ja päättämään niistä parasta. Kuuluttaja voisi kertoa, että äänestys alkaa. Tai statsiruutu voisi sulkeutua niin kuin aikasemmissa Haloissa.


Lainaus
Suurin osa uusista kentistä on myös sekavaa pimeää paskaa.

The Cage on ainoa superpaska kenttä. En enää ikinä halua pelata sitä. Respapaikat ovat siinä jotain niin hirveää. Zealot on silloin ihan ok, jos vastustajat eivät johtoasemassa jää kämppimään avaruuteen. Sinne on käytännössä mahdotonta päästä. Needlerillä saat ehkä yhden tapettua, mutta äkkiäkös se juoksee sinne takaisin.

Olen kyllä positiivisesti yllättynyt Reachista. Halo 3 oli aluksi ihan jees. Melko äkkiä tuli huomattua, että peli on liian samanlainen Halo 2:n kanssa, pieni kyllästyminen iski. Eikä Bungie tuntunut kuuntelevan fanejaan. Reachiin on tuotu sopivasti muutoksia. Peli tuntuu tuoreelta, mutta silti Halolta. Tässä ei tuntenut pelaavansa samaa vanhaa peliä. Halo-konkaritkin joutuvat opettelemaan paljon uusia asioita. Lopullinen mielipidehän tämä ei tietenkään ole. Katsotaan nyt vielä jonkin aikaa.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 21.09.2010 10:29
DMR on ihan perseestä. Piste. Nykyään riittää että ammut neljä panosta kroppaan ja viimeisen päähän. Älytöntä. Koko tuo rekyylisysteemi on muutenkin aivan anaalista ja tekee pelaamisesta sattumanvaraista räpellystä. Joku jokaisen sarjan nopeasti ampuva rämpyttäjä saattaa hyvällä tuurilla saada jokaisen sarjansa osumaan, vaikka itse odottaisi maltillisesti tähtäimen tarkentumista ja ampuisi sarjat kunnolla. Minkä helvetin takia pitää alkaa korjaamaan asioita jotka eivät ole rikki?

Matchmaking on myös ihan yhtä hidas kuin H2:ssa. Eilenkin kone tuputti partyämme vastaan jatkuvasti kolme pelaajaa ja sitten sitä neljättä sai venailla minuuttitolkulla. Kunnes koko paska resetoitui ja haettiin taas uusia vastustajia. Peli lataa myös joka vitun välissä kun ei olla itse pelissä. Ja mikä on tarkalleen ottaen koko Matchmakingin pointti? Kerätä jotain kokemuspisteitä ja krediittejä, joilla ostaa turhanpäiväisiä haarniskoja, jotka eivät kiinnosta ketään? Mitä vittua. Leveleiden ansiosta oli sentään jokin porkkana, jota jahdata. Jos on pakko matkia CoD:eja, niin tehkää se sitten kunnolla. "Hei kato, enää kolmesataatuhatta pistettä niin oon yliluutnantti!" Vittu jee.

Pelimuodoista. Miksei taaskaan ole voitu laittaa jotain Team Hardcore -pelimuotoa heti alkuun? Kiinnostaa ihan vitusti pelata jotain Team Slayer asehuorausta, jossa ei voi tehdä mitään jos menettää aseiden hallinnan. Ja miksi niitä slotteja pitää antaa jollekin niinkin turhanpäiväisille pelimuodolle kuin Elite Slayer tai kuka-näkee-toisen-ensin-SWAT-paskalle.

Ja ihan oikeasti, jokainen suosittu Halo-mappi on aina ollut symmetrinen, selkeä ja pienehkö. Ilman miljoonia eri kerroksia ja käytäviä. Silti jokaisen uuden mapin on oltava yhtä sokkeloa ilman mitään yksinkertaisuutta. Ainoa ihan ok mappi on ollut se Lockout-tyylinen viritys, jonka pilaa tosin jetpack-homoilu. Mapin nimeä en muista, koska puolissa mapeista on aina se sama kuva kenttää äänestäessä, mikä hämää ihan vitusti. Midship, Lockout ja kumppanit tulevat varmaan taas vuoden päästä DLC:nä kun suurin osa on luovuttanut pelin kanssa. Nerokasta.

Halo 2 oli ilmeisesti ihan tuurilla kasaan väsätty tapaus, kun sen tasolle ei vieläkään päästä.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: MasterTK - 21.09.2010 12:36
Välillä sitä vaan miettii Bungien valintoja, mutta suurin syy niihin löytyy varmasti pelaajista ja nimenomaan paskoista sellaisista, joita kyllä maailmassa riittää. Niiden mielestä kun on hauskaa ajella jeepillä rallia kentissä, juosta AR kädessä poraamaan ketä sattuu ja hakata nyrkillä perään. Ei niitä kiinnosta paskan vertaa, onko joku moninpelikenttä kopioitu suoraan yksinpelistä, tai onko aseiden tasapaino aivan hanurista.

Mitä tulee tuohon bloomiin, niin en näe sitä mitenkään hirveän peliä pilaavana asiana. Tottahan se on, että tuurilla joku voi saada tapon tai pari nopeasti rämppäämällä, mutta eipähän tuo ole ainakaan itsellä paljoa peliin vaikuttanut. Pari ekaa kutia voi ampua lähes suoraan ja osuu varmasti, mutta sitten kolmannen ja neljännen kanssa kannattaa vähän odottaa. Halo 3:ssa bloomia ei ollut, mutta siinä osumien rekkaaminen oli niin luokatonta, että oli vielä enemmän tuurista kiinni.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 21.09.2010 14:47
DMR on ihan perseestä. Piste. Nykyään riittää että ammut neljä panosta kroppaan ja viimeisen päähän. Älytöntä.

Miten tuo eroaa Halo 2:n ja 3:n BR:stä? Niillä riitti muistaakseni kolme burstia kehoon ja yksi päähän.


Lainaus
Koko tuo rekyylisysteemi on muutenkin aivan anaalista ja tekee pelaamisesta sattumanvaraista räpellystä. Joku jokaisen sarjan nopeasti ampuva rämpyttäjä saattaa hyvällä tuurilla saada jokaisen sarjansa osumaan, vaikka itse odottaisi maltillisesti tähtäimen tarkentumista ja ampuisi sarjat kunnolla.

Periaatteessa joo, mutta nyt n. 200 matsin jälkeen en ole tuollaista huomannut. Tähtäimen laajeneminen otettiin ilomielin vastaan. Vaatii enemmän taitoa saada porukkaa hengiltä. Se on mun mielestä vaan hyvä juttu.


Lainaus
Matchmaking on myös ihan yhtä hidas kuin H2:ssa. Eilenkin kone tuputti partyämme vastaan jatkuvasti kolme pelaajaa ja sitten sitä neljättä sai venailla minuuttitolkulla. Kunnes koko paska resetoitui ja haettiin taas uusia vastustajia.

Nuo kolmen pelaajan partyt ovat tosiaan ongelmallisia. Harva lähtee pelaamaan yksin, joten on vaikea löytää se puuttuva pelaaja. Noissa tilanteissa pelinhaku on kyllä hidas.


Lainaus
Peli lataa myös joka vitun välissä kun ei olla itse pelissä.

Xboxin pelit on voinut jo melkein pari vuotta asentaa kovalevylle. Kai tiesit sen? Reachin asennus laskee latausaikoja jopa 2/3. Asennuken jälkeen peli ei lataile mitään. Paitsi kentän kun peli on alkamassa.


Lainaus
Ja mikä on tarkalleen ottaen koko Matchmakingin pointti? Kerätä jotain kokemuspisteitä ja krediittejä, joilla ostaa turhanpäiväisiä haarniskoja, jotka eivät kiinnosta ketään?

Matchmakingilla ja niillä krediiteillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. MM on vain pelinhakusysteemi. Krediittejä jaetaan oikeastaan kaikesta pelissä. Moninpelistä (MM, Customit), Firefightista ja kampanjasta. Commendationit, challenget ja krediitit on mun näkemyksen mukaan vain keino pitää pelaajat pelissä. Kaikenlainen kerääminen koukuttaa usein porukkaa ja Bungiekin on sen huomannut. "Pakko pelata vielä vähän, että saan tuon haarniskaosan". Mun mielestä ihan kiva lisä. Nythän tässä juurikin tuntuu olevan joku koukku. Hyvästä pelaamisesta ja voittamisesta saa enemmän krediittejä.


Lainaus
Pelimuodoista. Miksei taaskaan ole voitu laittaa jotain Team Hardcore -pelimuotoa heti alkuun? Kiinnostaa ihan vitusti pelata jotain Team Slayer asehuorausta, jossa ei voi tehdä mitään jos menettää aseiden hallinnan. Ja miksi niitä slotteja pitää antaa jollekin niinkin turhanpäiväisille pelimuodolle kuin Elite Slayer tai kuka-näkee-toisen-ensin-SWAT-paskalle.

Tätä kiroilin eilen itsekin. Toivottavasti Bungie pistää ensimmäisen playlist-päivityksen peliin ennen kuin iso osa pelaajista turhautuu ja vaihtaa peliä. Team SWAT ja Snipers oman pelilistan alle, kiitos.
 

Lainaus
]Ainoa ihan ok mappi on ollut se Lockout-tyylinen viritys, jonka pilaa tosin jetpack-homoilu. Mapin nimeä en muista

Eli The Cage, joka on paskin mappi ikinä. Surkea yritys tuoda takaisin sitä Lockoutin parhautta.


Lainaus
Halo 2 oli ilmeisesti ihan tuurilla kasaan väsätty tapaus, kun sen tasolle ei vieläkään päästä.

Aika kultaa muistot. Tuo oli eka kunnon Live-moninpeli ja eka supersuosittu konsolimoninpeli. Kaikki oli niin uutta ja siistiä, ei ollut kilpailijoita. Näin asia taitaa ikävä kyllä olla, vaikka omastakin mielestä Halo 2 oli ja tulee aina olemaan parasta ikinä. Mikään ei tule enää ikinä olemaan niin upeaa.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 21.09.2010 16:50
En jaksa kikkailla quotejen kanssa:

Eikös H2:ssa ammuttu BR:llä päähän, päähän, päähän, päähän nopeimman tapon perässä? Vai olenko pelannut Halo 2:sta 800 tuntia tietämättä, että pelkät kroppaosumat olisivat riittäneet?  :lol: (tämä ei ole edes sarkasmia!)

DMR on mielestäni perseestä eikä todellakaan tuo mitään taitoa peliin. BR:n käyttö oli taidosta kiinni, ei tämä. Uusi jippo joka on keksimällä keksitty. MLG:n foorumeita nopeasti selaten moni muu tuntuu olevan samaa mieltä.

Kyllä, peli on kovalevylle asennettu heti ensimmäisenä.

CoDin ja Halon ero on siinä, että CoDissa on koko ajan se "vielä yksi roundi" -fiilis, kun Halossa puolestaan ei. CoDissa saa aina jonkin konkreettisen palkinnon, Halon haarniskat ovat vain kosmeettisia ja turhia. Mitä ylemmäs mennään, sitä absurdimmaksi kerättävien kokemuspisteiden määrät nousevat. Lopultahan joutuu pelaamaan satoja tunteja että saa seuraavan rankin. Sen sijaan levelin nostaminen porukalla oli addiktoivinta ikinä. Seuraava leveli oli aina saman pelimäärän päässä, periaatteessa.

Ja ei, aika ei ole kullannut muistoja. Alkuperäinen BR ja Halo 2:n kentät ovat asioita, jotka tekivät Halo 2:sta niin jumalaisen pelin. Custom-suomipelit, Lockout ja MLG-säännöt riittivät jo sinänsä satojen tuntien viihdykkeeksi. Mitään näistä kolmesta asiasta et löydä Reachista. Peli tulee varmasti ottamaan tuulta alleen myös MLG:ssä tulevaisuudessa, mutta se nyt on selviö koska tämä on Halo. Kyllähän paskaa kolmostakin pelattiin, koska ihmiset mukautuvat vaikka väkisin.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Kabanossi - 21.09.2010 17:18
Eikös H2:ssa ammuttu BR:llä päähän, päähän, päähän, päähän nopeimman tapon perässä? Vai olenko pelannut Halo 2:sta 800 tuntia tietämättä, että pelkät kroppaosumat olisivat riittäneet?  :lol: (tämä ei ole edes sarkasmia!)

Joo ei väliä mihin ne kolme ekaa burstia osuivat, aina meni saman verran suojia. Mulla on ollut Halo 2:sta ongelmana se, että yritän joka laakilla osua päähän. Ainahan ne eivät tietenkään osu ja vartaloon ampuva vihu vie multa suojat hetkessä.


Lainaus
DMR on mielestäni perseestä eikä todellakaan tuo mitään taitoa peliin. BR:n käyttö oli taidosta kiinni, ei tämä. Uusi jippo joka on keksimällä keksitty. MLG:n foorumeita nopeasti selaten moni muu tuntuu olevan samaa mieltä.

Sehän on selvä, että jos johonkin niin pyhään kuin Halon pelimekaniikkaan mennään koskemaan syntyy siitä kauhea älämölö. Kaikkia ei voi pitää tyytyväisenä. Itse kuulun tähän porukkaan, joka piti uudistuksesta. Uskon, että MLG-porukkakin vaikenee kun ekat kunnon säännöt ovat kehissä. Ja kiitos Forge 2.0:n, lähes jokainen H2 mappi on rakennettavissa. Lockoutkin on varmasti työn alla. Visuaalisestihan niistä ei ikinä saa samanlaisia, ikävä kyllä.


Lainaus
Kyllä, peli on kovalevylle asennettu heti ensimmäisenä.

Sitten en tiedä mikä on ongelma. Mulla ei tosiaan lataile muualla kuin juuri ennen pelin alkua. Mites muilla?


Lainaus
Sen sijaan levelin nostaminen porukalla oli addiktoivinta ikinä. Seuraava leveli oli aina saman pelimäärän päässä, periaatteessa.

No pelaa Arenaa? Siellä ei tule SWATia sun muuta paskaa. Arenassa jaetaan joka pelistä rating, päivän kolmesta parhaasta ratingista lasketaan keskiarvo. Tee näin kuutena päivänä yhden kauden aikana (oiskohan yksi kausi 1kk mittainen) ja sinut laitetaan johonkin seuraavista divisioonista: Iron, Bronze, Silver, Gold ja Onyx. Pelimuoto on äärimmäisen kilpailullista. Siinä luulisi olevan juuri sitä mitä sinä haet.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 21.09.2010 19:03
Juu, Areenaa pitää jossain välissä testailla. Ehkä.

Nimittäin hermot on mennyt sen verran tässä kahden viimeisen päivän aikana, että heitän koko pelin kohta roskiin. Ei tämä ole ihmisen hommaa ollenkaan tämmöinen vitutuksessa väkisin vääntäminen.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Partajeesus - 21.09.2010 20:42
No älä väännä väkisin.  Vai pitääkö joku asetta sun ohimolla ja pakottaa pelaamaan ettei henki lähde.


Otsikko: Vs: Halo: Reach
Kirjoitti: Scarf - 21.09.2010 21:15
Joo, iskin koneen kiinni tossa just. Ei enää. I'm too old for this shit.

Takaisin 3rd Strikeen. -->