Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Grand Theft Auto IV -julkaisu: 29.04.2008
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8]
Tulostusversio
Aihe: Grand Theft Auto IV  (Luettu 64524 kertaa)
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #210 : 07.07.2008 13:41 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Viikon mittainen vapaa alkoi ja nyt luulis löytyvän pari päivää pelaamiselle... Mutta ei. GTAIV on ollu aamukuudesta asti päällä (n.50+% läpi) ja melko huonosti olen pystynyt keskittymään siihen.

Välillä tulee soiteltua kitaraa, istuttua koneella ja syötyä välipalaa. Periaatteessa tuossa pelissä ei ole mitään vikaa, mutta ei se vain jaksa koukuttaa. Tasaiseen tahtiin olen kyllä edennyt: ehkä yksi tehtävä kahdessa tunnissa, mutta loppuajan boxi hurisee tuolla itsekseen.

Kohta se varmaan syttyy tuleen ja leviää siihen.
tallennettu
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #211 : 19.08.2008 11:05 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Vähän aikaa kun olen aloillani pysynyt, olen viimein päässyt GTA IV:ssä vauhtiin ja kaikki kolme saarta ovat nyt auki. Tässä kuitenkin mietteitä siitä, miksi peli ei ole kaikkien aikojen paras.

Kaupunki on tylsä. GTA III:n ja sen jatko-osien kaupungit olivat värikkäitä ja ilmeikkäitä. Siitä syystä myös kadut oppi helposti ulkoa. Nelosessa kaupunki on tasalaatuisen harmaa ja ruskea, jonka vuoksi kaikki paikat näyttävät samalta ja mitään reittejä ei opi ulkoa. Ulkoaoppimista vaikeuttaa tosin myös kätevä GPS, johon tulee turvauduttua melkein joka matkalla. Kaupunki tuntuu joka tapauksessa etäiseltä verrattuna aiempiin osiin.

Kaverisysteemi on aluksi hauska, mutta lopulta siihen menee hermot. Miksi vitussa Roman soittaa juuri, kun olen Alderneyssä ja pyytää juopottelemaan? Sitten on tunti aikaa ajaa helvetti toiselle puolelle kaupunkia. Muutenkaan ei jaksaisi pitää huolta näistä "velvollisuuksista", vaan mieluummin tutkisin paikkoja tehtävien välissä kuin ravaisin kahvilasta toiseen.

Tehtävät ovat aivan liian räiskintäpainotteisia. Missä ovat kaikki keveät ja humoristiset tehtävät? Tähän asti melkein kaikki, paitsi alkupään tehtävät, ovat olleet räiskintäpainotteisia. Joka tehtävään pitää varautua luotiliivillä tai muuten saattaa käydä kylmät.

Noista kolmesta kehnosti toteutetusta asiasta huolimatta peli on kyllä koukuttanut ja imaissut hyvin mukaansa. En kuitenkaan ymmärrä arvosteluiden hehkutusta kaverisysteemistä ja kaupungin suunnittelusta.
tallennettu
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #212 : 19.08.2008 11:14 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili Taksi on kyllä kova sana jos haluaa nopeasti paikasta toiseen. Itseäni alkoi puuduttamaan jo ravata paikasta toiseen. Kaverisuhteita en ole juuri ollenkaan jaksanut hoitaa.

Tuo on kyllä totta, että tehtävät ovat miltei pelkkää räiskimistä. Tehtävissä olen loppusuoralla, kun vain jaksaisi pelata loppuun asti.
tallennettu
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #213 : 19.08.2008 11:32 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili
Miksi vitussa Roman soittaa juuri, kun olen Alderneyssä ja pyytää juopottelemaan? Sitten on tunti aikaa ajaa helvetti toiselle puolelle kaupunkia. Muutenkaan ei jaksaisi pitää huolta näistä "velvollisuuksista", vaan mieluummin tutkisin paikkoja tehtävien välissä kuin ravaisin kahvilasta toiseen.

tuohon auttaa sama kuin oikeassakin elämässä.
laita se luuri kiinni. 8)
tallennettu
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #214 : 08.09.2008 11:03 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on tullut aika paljon käytettyä tunteja tämän pelin parissa. Toki olen aika alussa tehtävien suorittamisessa vielä, mutta tähän mennessä vaikuttaa hienolta. Auton ohjaaminen oli pikkusen hakusessa alkuun, mutta nyt sekin sujuu. Aiemmissa GTA-peleissä poliisit saivat napattua minut kiinni monesti, jo heti alkuunsa. Nyt ei ole vielä käynyt niin kertaakaan. En tiedä kertooko se kehittyneistä taidoistani, vai olivatko poliisit ennen terävämpiä. En tiedä, mutta aivan loistavalta peliltä vaikuttaa. Ei ole pettänyt vielä kertaakaan.
030906 | 190308
tallennettu
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #215 : 21.09.2008 22:24 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Tänään tuli pitkästä aikaa iskettyä GTA PS3:een ja kokeiltua milloin pelaaminen alkaisi kyllästyttämään. Yhden Brucien pikkutehtävän jälkeen meininki alkoikin jo tympiä, mutta koska meikäläisellä aikaa riittää, päätin antaa vielä nettipelille pitkästä aikaa uuden mahdollisuuden vakuuttaa. Kyseinen hieno ominaisuus kun ei vielä muutama kuukausi sitten oikein viihdyttänyt viiden minuutin deathmatch-peliä pidempään.

Tällä kertaa päätinkin jättää suosiolla tappomatsit ja vähänkin vastaavat väliin, ja siirryinkin suoraan vähän erilaisempaan Race-pelimuotoon, joka alkukankeuden jälkeen alkoi jopa tuntua hauskalta pikkuviihteeltä, varsinkin kun pienen treenin jälkeen alkoivat sijoituksetkin olla kohtalaisia. Kuitenkin kun kerta netissä tuli pelattua, niin en tietenkään voinut välttää syöpäläisiä, jotka tahtovat pilata väkisin joidenkin peli-ilon. Tästä johtuen fiilis olikin välillä sama kuin MotorStormin yksinpelissä, kun kanssakilpailijat olivat jatkuvasti niin kyljessä kuin hanurissa kiinni. Moisesta huolimatta uskoisin silti kokeilevani tätä vielä uudemmankin kerran. Huonomminkin on aikaa nimittäin kulutettu.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #216 : 20.11.2008 11:19 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Lisäinfoa ladattavasta sisällöstä? USA Today väittää lisäosan nimen olevan Lost and Damned ja julkaisupäiväksi 17.2. Toistaiseksi ilman hintaa olevan paketin uutena päähenkilönä toimii The Lost -prätkäjengin jäsen Johnny Klebitz. Juuri muuta ensimmäisestä DLC-paketista ei tiedetäkään.

Mjaah. Ei tuosta ainakaan vielä osaa olla innoissaan. Emopelikin kävi kyllästyttämään, joten tuskin mitään lisätehtäviäkään jaksaa tahkota. Odotellaan vielä lisäinfoa.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #217 : 03.02.2009 19:07 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili No onko tämä nyt täyttä paskaa vai ei? Viittiikö tätä hankkia edes Boxille? Entäs tuo nettipeli? Aikanaan sattui Multi Theft Autot kiehtomaan, vaikka koskaan en päässyt testaamaan.

Kerran olen GTA IV:sta kokeillut. Olihan se kivaa pyöriskellä siellä sun täällä, se taksisysteemi oli ihan jees, mutta ei se vaan tuntunut niin tunnelmalliselta kuin GTA III, Vice City ja San Andreas. Hahmot olivat tylsiä, kaupunki on hienon näköinen, mutta silti se on ihan perseestä. Eniten harmittaa se, että III-SA:n tapahtumat eivät liity IV:n tapahtumiin mitenkään.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #218 : 03.02.2009 19:42 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Ihan railakas 30 tuntinen tuossa on edessä. Loppupuolella peli alkaa toistamaan itseään, mutta kyllähän tuon kerran möyhäsee läpi. Nettipelistä en tiedä sitten kun en ole ehtinyt kokeilla. Hinta briteistä n.20e, joten eipä tuo nyt huono hankinta olisi  :rollaus:
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #219 : 04.02.2009 18:58 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ihan railakas 30 tuntinen tuossa on edessä. Loppupuolella peli alkaa toistamaan itseään, mutta kyllähän tuon kerran möyhäsee läpi. Nettipelistä en tiedä sitten kun en ole ehtinyt kokeilla. Hinta briteistä n.20e, joten eipä tuo nyt huono hankinta olisi  :rollaus:
Yksinpelistä nautin ainakin minä suunnattomasti. Jos ei käsis ja hahmot nyt aivan sen hehkutuksen arvoisia olleet, niin ainakin hyvin lähellä sitä. Hauskoja sivuhahmoja ja hyvää huumoria Rockstar on aina osannut kirjottaa. Itse pelaaminenkin toimi todella hyvin ja peruspelattavuudesta ei suurempia napinoita ollu ärsyttäviä sosiaalitoimia lukuunottamatta. Siinä vaiheessa kun serkku soittaa viidennenmiljoonannen kerran keilaamaan, niin tekee mieli heittää koko kännykkä jorpakkoon. Moninpelin perus deathmatch on hyvin aivotonta ja tylsää. Yhden iltapäivän sitä testailin, enkä sen jälkeen sen pariin palannut, ja hauskana huomiona muilla pelaajilla tuntui kuitenkin olevan piilossaolevia seksuaalipatoumia heidän metsästäen jatkuvasti meikäläisen pinkkiä hahmoa.

Nykyhinnoilla, eli alle 30e, on helppo suositella tätä miltei pelkästään jo Brucien takia.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #220 : 20.02.2009 16:48 »
Cocki Destoroyah Jäsen Viestejä: 231 Basaaripisteet: 2 Profiili
Nykyhinnoilla, eli alle 30e, on helppo suositella tätä miltei pelkästään jo Brucien takia.
Todellakin kannattaa GTA IV ostaa. Yksi viime vuoden parhaista peleistä. Mutta Bruciehan on juuri aivan helvetin ärsyttävä! Jacob on paras kavereista. Pelin parasta antia onkin Badmanin ja Jacobin keskustelut joista ei älyä mitään. No joo mutta IV on samanlainen kuin vanhemmat GTA:t mutta pelissä on monia hyviä uudistuksia ja ominaisuuksia joita ei vaikka SA:ssa ole. Mutta ainakin itseni mielestä SA ja VC ovat parempia kuin IV. Etenkin juonen ja huumorin takia.
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #221 : 01.06.2010 22:48 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili 10/10 arvosanoille  :lol: :lol: :lol:

Vihdoin sain pelin itselleni käsiin, vaikka peli ei koskaan ole niin paljoa kiinnostanut kuin vaikkapa San Andreas. Halvalla kun lähti, niin ostinpa kuitenkin. Myöhemmin tulossa enemmän tilitystä tästä pelistä. Nyt ei kerkeä kirjoittamaan, koska tuskailen tuon ensimmäisen sniper-tehtävän kanssa. Kusen tuon tehtävän koko ajan, koska en näe tuon pimeyden takia kunnolla. Ja joka kerta uusiksi. Varasta auto, aja paikkaan x, kiipeä katolle, hae ase, ohjeet siitä miten snaipperia käytetään, odota, odota, ja tehtävä pilalle. Uusiksi.

Paska peli.

e: No vihdoin. Oma töppi, kun en tota hemmetin karttaa osaa edes katsoa oikein. Silti - paska peli.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #222 : 02.06.2010 09:01 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
10/10 arvosanoille  :lol: :lol: :lol:

Vihdoin sain pelin itselleni käsiin, vaikka peli ei koskaan ole niin paljoa kiinnostanut kuin vaikkapa San Andreas. Halvalla kun lähti, niin ostinpa kuitenkin. Myöhemmin tulossa enemmän tilitystä tästä pelistä. Nyt ei kerkeä kirjoittamaan, koska tuskailen tuon ensimmäisen sniper-tehtävän kanssa. Kusen tuon tehtävän koko ajan, koska en näe tuon pimeyden takia kunnolla. Ja joka kerta uusiksi. Varasta auto, aja paikkaan x, kiipeä katolle, hae ase, ohjeet siitä miten snaipperia käytetään, odota, odota, ja tehtävä pilalle. Uusiksi.

Paska peli.

e: No vihdoin. Oma töppi, kun en tota hemmetin karttaa osaa edes katsoa oikein. Silti - paska peli.

Voihan sitä tehtävää päivän valossakin koettaa ;)
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #223 : 02.06.2010 13:06 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
10/10 arvosanoille  :lol: :lol: :lol:

Vihdoin sain pelin itselleni käsiin, vaikka peli ei koskaan ole niin paljoa kiinnostanut kuin vaikkapa San Andreas. Halvalla kun lähti, niin ostinpa kuitenkin. Myöhemmin tulossa enemmän tilitystä tästä pelistä. Nyt ei kerkeä kirjoittamaan, koska tuskailen tuon ensimmäisen sniper-tehtävän kanssa. Kusen tuon tehtävän koko ajan, koska en näe tuon pimeyden takia kunnolla. Ja joka kerta uusiksi. Varasta auto, aja paikkaan x, kiipeä katolle, hae ase, ohjeet siitä miten snaipperia käytetään, odota, odota, ja tehtävä pilalle. Uusiksi.

Paska peli.

e: No vihdoin. Oma töppi, kun en tota hemmetin karttaa osaa edes katsoa oikein. Silti - paska peli.

Voihan sitä tehtävää päivän valossakin koettaa ;)
Heittää aina samaan aikaan. Mutta nyt voisi sitten olla pienen avautumisen paikka.

Ostin tosiaan jälkijunassa GTA IV:n vasta muutama päivä sitten, kun vähän käytettynä lähti minusta ihan kelpohintaan (13,90). Mitään erityisen suurta intoa minulla ei ole kyseiseen peliin ollut koskaan vaiheessa, mutta silti pitänyt tätä jonkinlaisena pakkohankintana.

Edellisen sukupolven GTA-peleistä pidin (jätän nyt huomioimatta ne Stories-pelit) ihan älyttömästi. GTA III oli ensimmäisiä PS2-pelejäni. Vice Cityä minulla ei itsellä ollut, mutta kavereilla tuli pelattua paljon. Muistan vieläkin kuin eilisen, kun GTA: San Andreas oli tulossa. Kaveri oli yötä meillä, pelattiin Vice Cityä, seuraavana aamuna San Andreas ilmestyi kauppaan ja kaverin veli kävi hakemassa sen. Myöhemmin päästiin koittamaan kyseistä peliä, ja oman version sain jouluaattona.

Monet ovat moittineet San Andreasia "räppiteemastaan", mutta omasta mielestäni se oli juuri se piristysruiske, mitä pelisarja kaipasi. Minulla ei ole tummaihoisia mitään vastaan ja kuuntelen nykyisin hyvin paljon rap-musiikkia. GTA: San Andreas oli hyvä peli... mutta homma lässähti siinäkin. Ensimmäinen kaupunki (Los Santos) ja sitä seuranneet tehtävät pikkukaupungeissa ja -kylissä oli loistavia. Itse kyllästyin peliin San Fierrossa, koska se kaupunki yksinkertaisesti oli tylsä ja epäsopiva kyseiseen peliin. San Andreaksessa olisi pitänyt keskittyä niihin jengijuttuihin enemmänkin.

Siitä huolimatta GTA IV:tä kävin odottamaan. Culli löyseni heti, kun kuulin:
- pelin sijoittuvan tylsään Liberty Cityyn
- tämä Liberty City yrittää olla aidompi New York
- ei lentokoneita
- ei hauskaa

Sen lisäksi, kun ilmeni, että GTA IV ei jatka vanhojen pelien "tarinaa", vaan sijoittuu ikään kuin eri maailmaan, minä luonnollisesti petyin. Ei kiinnostanut peli yhtään. Eikä kiinnosta vieläkään.

Ensimmäistä kertaa pääsin tätä paskapeliä pelaamaan viime kesänä krapulassa. Olihan se ihan hauskaa ajella ja tappaa ihmisiä, mutta kaupunki oli tylsä ja väritön. Olen nyt tätä peliä pelannut jonkun verran. Rehellisesti sanottuna en vieläkään muista hirveästi paikkoja, en osaa ilman GPS:ää ajaa järkevästi eri paikkoihin, kaupunki on helvetin ankea ja väritön kuin Kotka, peli on varsinkin öisin niin pimeä, että pelaamisesta ei tule mitään. Pimeyteen liittyy vielä sellainen vittumainen pointti, että esimerkiksi tallennuspaikan rappuset on pimeät, niin kiva siellä on sitten suunnistaa. Ihan kuin pelintekijät olisi tarkoituksella tehneet paikoista ja tehtävistä vittumaisia. Minusta ei ainakaan ole hauskaa mustasta seinästä etsiä kohtaa missä on ovi.

Sitten ne tehtävät. En nyt hirveästi ole tehtäviä tehnyt, koska ne eivät kiinnosta. Pelin henkilöt eivät omasta mielestäni järin kiinnostavia ole, vaikka kavereiden mukaan niitä helvetin tylsiä tehtäviä jaksaa tehdä kiinnostavan tarinan takia. Haha, kiinnostava tarina! Graafisesti GTA IV on luonnollisesti hienompi kuin edeltäjänsä, mutta minulle grafiikat eivät koskaan ole olleet elintärkeä. IV:n tehtävät tuntuvat minusta jopa yksinkertaisemmilta ja tylsemmiltä kuin edellisessä sukupolvessa. Varasta auto, aja paikkaan x, ammu ihmiset y ja lähde vittuun. Ei kauheammin innosta pelata peliä pidemmälle, kun on kuullut juttuja, että koko peli on tuota samaa.

Mutta on tässä pelissä jotain hyvääkin. Kännykkä on ihan hauska lisä peliin (tämähän ei sopisi vaikka 80-luvun Vice Cityyn), mutta siinäkin on ongelmansa. Miksi saan aina vaan sen tunnin aikaa hakea joku idiootti syömään tai juomaan? Eikö tässä oteta huomioon, että jos ollaan toisella saarella, niin saattaa kestää tullien ja ruuhkien takia vähän kauemmin? Internet on ihan kiva lisä. Harmi, että siinäkin on loppujen lopuksi suhteellisen vähän oikeata sisältöä. Huumori sentään kukkii edes vähän vielä Rockstarissa. Hajosin ihan täysin Niko Bellicin treffi-ilmoitukselle, jossa hän oli vielä homo.

Minulle kaikenlaiset yksityiskohdat on aina plussaa. Tässä pelissä on paljon yksityiskohtia, mutta toisaalta joissain asioissa on menty taaksepäin. Vaatteita olisin toivonut enemmän (toisaalta olen ollut vasta yhdessä kaupassa ja tietääkseni niitä on lisää). Vaatteet ovat todella tylsän näköisiä lähes kaikilla ihmisillä. GTA IV:n radiota on moitittu, mutta minut se jopa vähän yllätti positiivisuudellaan. Oletin sen olevan täysin paska, mutta kyllähän siellä vaihtelevuutta on ja jonkin verran biisejä, joita jaksaa itsekin kuunnella. Erityispeukku pitää antaa sille Iggy Popin kanavalle.

Paska on silti paskaa. Ei tämä peli todellakaan ole kympin peli, ei edes ysin tai kasin. Eikä läheskään parhain GTA. Edelle menevät ainakin San Andreas, Vice City, III ja I. Todennäköisesti myös GTA 2, jos olisin joskus sitä edes yrittänyt pelata oikeasti.

My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #224 : 08.06.2010 14:53 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Kokeiles huvikseen Saint's Row 2:ta. On ainakin paljon hauskempi kuin GTA4 ja pelin voi pelata läpi co-oppinakin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #225 : 08.06.2010 15:15 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Voi helevetti.. Tässäkin pelissä on jotain helvetin helikopteritehtäviä.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Re: Grand Theft Auto IV « Vastaus #226 : 09.06.2010 18:14 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kokeiles huvikseen Saint's Row 2:ta. On ainakin paljon hauskempi kuin GTA4 ja pelin voi pelata läpi co-oppinakin.
Tämä on absoluuttisesti totta. Pakko ihmetellä, että miksi edes hommata jo ennakkoon tylsäksi haukuttu GTA4, kun on tiedossa, että Saints Row 2 on sen sekopäinen äpärälapsi, mitä on oikeasti hauska pelata. Varsinkin kun ottaa huomioon, että sulla FP oli niin kovat antipatiat tuota GTAIV:tä kohtaan.

Saints Row 3:n esitteleminen on omalla E3-odotuslistalla, ja peli on aivan pakko-ostos heti kun ilmestyy.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #227 : 03.07.2010 23:12 »
Tohveli Jäsen Viestejä: 195 Basaaripisteet: 0 Profiili Itselläni ei ole IV:tä, mutta kavereilta olen lainaan saanut. Rehellisesti sanottuna petyin kyllä peliin, aika kunnollakin. Olen kova GTA-sarjan fani ja olen pelannut läpi joka ainoan GTA:n III:sta San Andreakseen ja storieihin, II:kin olen kokeillut ja odotin että tämä olisi paljon parempi peli.

No, hyviä puoliakin löytyy: esim. kännykkä jota voi käyttää vapaa-aikana vaikka taksin tilaamiseen, kaverisuhteet on kans ihan kiva lisä kun sitten voi esim. ostaa aseita Little Jacobilta ja tavarat joita voi poimia, niitä on mukava viskellä ihmisten otsaan ;D Myös pesismailalla heiluminen on aika hauskaa. Komeat ilmalennot moottoripyörällä matalaan aitaan ajaessaan on myös hyvä lisä ja nämä jutut kun Niko laittaa kypärän päähän kun lähtee prätkällä ajamaan ja se että autonryöstössä täytyy hajottaa ikkuna ja yhdistää johdot. Kaikki pikkujuttuja mutta varsin mukavia lisiä.

Sitten on nämä miinuspuolet. Kaupunki todella on liian harmaa ja väritön. Tarina on varsin tylsä ja toistaa itseään tehtävien perusteella. Itse olen tosin päässyt vasta toiselle saarelle ja hyvin samankaltaisia ovat tehtävät olleet. Kaverit ovat sitten toisaalta aika rasittavia kun esim. Romankin soittelee koko ajan ja jos ei halua lähteä niin tulee suhteisiin miinusta ja minä kun yritän pitää suhteet kunnossa kavereihin, jotta voisin käyttää hyväksi kavereiden taksikyytejä, asekauppoja yms.

Yhteenvetona peli on aika huono. Onhan se sentään taattua GTA:ta, pieniin asioihin ja yksityskohtiin on panostettu paljon, mutta isommat asiat, kuten tarinatehtävät ja ympäristö on suorastaan surkeaa. Itse omaa IV:täni tuskin ostaisin yli 20 euron hintaan.
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #228 : 05.07.2010 23:02 »
Tohveli Jäsen Viestejä: 195 Basaaripisteet: 0 Profiili Innostuimpa pitkästä aikaa vähän IV:tä mättämään. Ongelmana vain on se että se ei suostu toimimaan. Peli alkaa ihan normaalisti Rockstar logojen viuhuessa ja sitten siirrytään jo latauskuviin missä musiikki soi taustalla. No, siinähän saa tovin jos toisenkin sitten tuijottaa näitä kuvia, musiikkikin ehtii loppua ja kuvat vaan rullaa. Tästä en ole päässyt eteenpäin, kun painaa home-nappia, näyttö menee mustaksi ja oikeaan yläkulmaan tulee latauskuvake että peli siis lataa näitä lopeta peli yms. juttuja. No, eipä se tästäkään pääse mihinkään vaan päättää jumittua siihenkin sitten. Kone ei auta kuin sammuttaa ja yrittää uudestaan vain todetakseen samat asiat uudestaan. Levyssä ei mitään mainittavan isoja naarmuja ole, muutama ihan pieni joita ajan mittaan tietysti tulee. Olen koittanut puhdistaa levyä mutta sekään ei ole auttanut. Muut pelit toimivat aivan normaalisti. Tietäiskö kukaan neuvoa?

Ja muuten, kaverini pelasi sitä yhesti, ja silloin tuli sähkökatkos ja peli ja telkkari sammui. Voisiko se vaikuttaa asiaan?
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #229 : 05.07.2010 23:51 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ja muuten, kaverini pelasi sitä yhesti, ja silloin tuli sähkökatkos ja peli ja telkkari sammui. Voisiko se vaikuttaa asiaan?

Jos se sammui kesken tallennuksen niin voi. Peli ei varmaankaan vain löydä edellistä tallennusta. Koeta uudelleenasennusta.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #230 : 09.01.2011 00:51 »
Tohveli Jäsen Viestejä: 195 Basaaripisteet: 0 Profiili Saimpas tässä vähän aikaa sitten hankittua IV:n kun kiitettävän halpaan hintaan platinumina lähti. Olen jo aiemmin pelannut tätä aika pitkällekkin kun lainasin kaverilta joskus viime vuonna. Totesin kuitenkin, että kyseessä ei ole läheskään niin kova GTA kuin aiemmat, joten venytin oman pelin ostopäivää aina vaan pidemmälle ja tuli tosiaan ihan tässä viime aikoina hommattua alesta.

Eilen sain tarinan päätökseen. Tarina jaksoi koukuttaa koko pelin ajan. Tarina oli itse asiassa erittäin kiinnostava. Se olikin oikeastaan ainoa syy miksi sen jaksoi pelata loppuun asti. Tehtävät olivat likaa tyyliä "mene sinne-ammu kymmeniä miehiä-karista kytät kannoiltasi"-painotteisia. Itse asiassa tehtävät toistivat itseään suorastaan hämmästyttävän paljon. Lähes joka tehtävä oli räiskimistä. En ole vähään aikaan pelannut muita GTA:ita, mutta koska olen PS2:n kaikki GTA:t pelannut läpi, voin sanoa että niissä tehtävät olivat monipuolisempia ja pelin jaksoi pelata läpi jo juuri tämän tehtävien monipuolisuuden takia. Vanhemmissa GTA:issa myös huumori kukki enemmän. IV:ssä ei paljoa huumoria ollut, paitsi Nikon deitti-ilmoitus tämän ollessa vielä homo. Mitä nyt satunnaiset vittuilut Romanille ovat myös joskus hymähdyttäneet. Comedy clubeissa sun muissa olen myös käyny aika useinkin mutta eivät nekään kovin hauskoja ole. Tarina ansaitsee kyllä vähintään kiitettävän minulta. Erityisplussaa siitä, että tarinan kulkuun pystyy myös itse vaikuttaa kun voi päättää, säästääkö jonkun hengen vai tappaako tämän siihen paikkaan. Itse valitsin lopussa Dimitrin tappamisen, joka johti Katen kuolemiseen. Luin aiemmilta sivuilta, että toisenlainen päätös olisi ollut, että Roman kuolisi. Onko tämä totta?  :o Itse tykästyin Romaniin aika paljonkin enkä olisi halunnutkaan tämän kuolevan.

Hahmoista ei löydy niin paljoa moitittavaa. Useimmat olivat omalla tapaa kiinnostaviakin. Omaksi suosikiksini nousi saman tien Little Jacob. "Wha´gwan, rasta?" "Cho breda!" Sun muut Jacobin lentävät lauseet nostavat aina hymyn huulille ;D Myös miehen lapsekkaan innokas huudahdus Cluckin´ Belliin mentäessä jäi mieleen: "Cluckin´ Bell? Yeah, it´s my favorite, man! I love it!" Tai jotakin sinne päin, seen? ;D Romankin on aika hyvä hahmo, varsinkin tämän uhot ja pelkuruus tekivät hänestä yhden lempihahmoistani. Badman on myös kiinnostava, koska on niin samanlainen Jacobin kanssa. Jäi harmittamaan, että häneen törmääminen jäi niin vähälle :(

Vankila oli aika jännä paikka tutkia. Sinne kun pääsi muurien sisäpuolellekkin ilman että tämä suututti poliiseja. Siellä oli mukava pelleillä vankien kanssa. Vangit käyskentelivät pitkin vankilan pihoja ja haastoin yhden nyrkkitappeluun ja juoksin tätä karkuun vartijan nokan eteen ja annoin hänen lyödä. No, vartijahan veti aseen esiin ja tähtäsi vankia, mutta tämäpä lähtikin juoksemaan ympäri vankilan pihoja avoimista ovista eikä vartija tahtonut saada kiinni :lol: Olisin kyllä odottanut, että täytyisi hyökätä vankilaan jossakin tehtävässä vaikka pelastamaan Gerry sieltä. Jäi harmittamaan, että tällainen tehtävä puuttui.

Ei jaksa tässä nyt enempää jaaritella. Täytyy katsoa, jos kirjoittelisin myöhemmin lisää.
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #231 : 14.11.2011 14:36 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Olen ihan loppupuolella, mutta into jatkaa tätä peliä on aika nollissa, kun tiedän mitä seuraavatkin tehtävät on. Aja paikkaan x, lahtaa porukka y, kadota poliisit perästä. Hieno ja monipuolinen peli.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #232 : 14.11.2011 15:15 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Olen ihan loppupuolella, mutta into jatkaa tätä peliä on aika nollissa, kun tiedän mitä seuraavatkin tehtävät on. Aja paikkaan x, lahtaa porukka y, kadota poliisit perästä. Hieno ja monipuolinen peli.

Metacritic 97/100
tallennettu
Vs: Grand Theft Auto IV « Vastaus #233 : 14.11.2011 16:15 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Olen ihan loppupuolella, mutta into jatkaa tätä peliä on aika nollissa, kun tiedän mitä seuraavatkin tehtävät on. Aja paikkaan x, lahtaa porukka y, kadota poliisit perästä. Hieno ja monipuolinen peli.

Metacritic 97/100
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines