Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Formula One 2006/Championship Edition  (Luettu 2736 kertaa)
Formula One 2006/Championship Edition « : 15.05.2010 13:25 »
Tohveli Jäsen Viestejä: 195 Basaaripisteet: 0 Profiili Ajattelin näille tehdä ihan oman aiheen kun ei näyttänyt olevan.

Eli täällä voi keskustella näistä peleistä, F1 06 ja Championship Edition. Minua kiinnostaisi tietää miten teillä muilla on mennyt uralla, ja muutenkin mielipiteitänne sun muuta näistä peleistä. Innostuin taas lyhyen tauon jälkeen 06:sta tuota Codemastersin F1 2010:ä odotellessa. Pelailen siis PS2:lla tuota 06:sta, koska itse en CE:tä omista, demon olen kyllä ladannut ja sitä olen vähän pelaillut, joten itselläni ei tästä ole kokemusta ja empä usko että ostaisin kokoversiota enää kun tuo 10 on tuloillaan.

Eli tätä 06:sta olen jo monet kaudet urallani hakannut. Harmittaa vain tuo lyhyt ura, mutta toisaalta on taas kiva aloittaa hänniltä uusi ura. Tämä taas tuntuu liian helpolta. Pelaan ilman ajoapuja (tosin luistonesto ja automaattiset vaihteet on päällä  ;D) vaikeimmalla asteella ja kun olin täyden uran harjoitellut ja aloitin uuden uran, niin heti debyyttikisassani (tällä uudella uralla siis) pääsin Toro Rossolle ykköskuskiksi, ajoin Bahrainissa 10. ruutuun ja ajoin voittoon! Barhain on Kanadan ja Span kanssa suosikkejani mutta voitto Toro Rossolla oli jo vähän liikaa. Tämän kauden aikana otin yhteensä 45 pistettä ja sarjan 8. sijan. Ajoin johonkin Unkariin asti Toro Rossolla kunnes sain siirron Red Bullille loppukaudeksi. Sen kauden jälkeen loikkasin heti McLarenille Räikkösen tallikaveriksi, ja otimme kaksoivoiton Unkarissa Räikkösen voittaessa ja itse ohitin Alonson viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa ja varmistin siis kaksoisvoiton (sori, mutta oli pakko mainita ;)). Sitten sain ykköskuskin aseman ja voitin sekä kuljettajien- että valmistajien mestaruuden. Voitin Alonson 2 pisteellä ja otin mestaruuden. Seuraava kausi oli siis jälleen McLarenilla ja Kimi oli ajettu pois sarjasta mun tieltä. Hallitsin tällä kaudella ja otin mestaruuden tällä kertaa 12 pisteen turvin Buttoniin nähden. Mikä kummallisinta, olen Ferrarille yrittänyt ekan mestaruuskauteni jälkeen, mutta näille ei kelpaa edes kaksinkertainen maailmanmestari, pahimmalta vihollistallilta, ja joka ajoi testeissä Ferrarilla lähes 3 sekuntia nopeampia kierrosaikoja Magny-Coursissa kuin mitä tavoite oli. Haluaisin Ferrarilla ajaa mutta en näemmä kelpaa heille. Nyt en tosin ole pitkään aikaan pelannut ennen tätä päivää joten voi olla taas vaikeampaa totutella.

Oletteko muuten ajatelleet miten vaikea aika-ajo tässä on? Itse ajelen useimmiten 10-20% kisoja, ja tiimi survoo menovettä tankkiin n. 30 kierrokseksi! Paalupaikalle ajo on lähes mahdotonta. Uralla ajelen näitä lyhyitä kisoja, mutta joskus ajan täyspitkiä yksittäisiä kisoja. Olen saanut urallani yhteensä varmaan 3 paalupaikkaa, 1 kakkoslähtöruudun ja muutamia 3-6 lähtöpaikkoja. Vaikka ajan McLarenilla, niin useimmiten lähden ruuduista 8-10. Startit ovat tosi helppoja kun muut lähtevät tosi hitaasti ja itse nousen useimmiten jopa 5 sijaa.

Sitten taas nämä rangaistukset. Ne ovat ärsyttäviä kun jos vaikka pikkuisen vahingossa käy kanttarin yli eturengas, niin tulee tämä 7 sekunnin rangaistus. Ja jos Monzassa on ekaan mutkaan tultaessa huonossa kohdassa ja joutuu väistämään muita ja ajautuu ekassa mutkassa leveäksi, mutta palaa takaisin radalle oikaisematta, niin siitä seuraa 14 sekunnin rangaistus!  :o Järjetöntä!

Ja muuten, muistin juuri että tässä on tosiaankin hieno tuo tekoäly ja tietokonekuskitkin tekevät virheitä. Ajoin Toro Rosso-urallani hännillä Hockenheimissa (en tykkää yhtään tästä radasta ja olen huono siellä) kun Räikkösellä pamahti autosta moottori siinä pitkällä lievästi vasemmalla kaartuvalla suoralla ja siinä mentiin lujaa ja Kimin Lareni siis hyytyi tällä suoralla eikä päässyt kunnolla nurmikolle ja siinä kun jonossa ajettiin, (itse tosin olin mennyt leveäksi vähän ;D) niin siinähän ei kaikki kerennyt kunnolla väistää vaikka yritti ja osui Räikköseen ja palasia lenteli ja vaikka jotkut välttivätkin tämän varsin ison kolarisuman, niin irtoromuihin tiellä monet kolhivatkin autoaan. Itsekin osuin jonkun irronneeseen etusiipeen mutta onnekseni autoni vain hieman pomppasi ja auto pysyi kunnossa ja pääsin pisteille.

Myös Kanadassa tapahtui joku iso joukkokolari. Ajoin niin ikään Toro Rossolla kun suurin osa oli tehnyt varikkostoppinsa ja itselläni se oli vielä edessä joten olin noussut 4. sijalle ja takanani ei näkynyt ketään. Tein stoppini ja olin edelleen 4. sijalla! Ajoin tällä sijalla maaliin ja kun katsoin tuloksia, niin itseni jälkeen taisi olla vain pari muuta autoa jotka pääsivät maaliin, taisi olla jopa kierroksen tai pari kärjelle hävinneenä (7 kierroksen kisassa). Harmikseni en saanut tätä ikinä selville, että mikä tuon joukkokeskeytyksen aiheutti :/

Tässäpä tämä pähkinänkuoressa. Olisi kiva lukea teidän urastanne Formuloiden ihmeellisessä maailmassa ;)



« Viimeksi muokattu: 15.05.2010 13:51 kirjoittanut Tohveli »
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #1 : 15.05.2010 15:19 »
miikaantti Jäsen Viestejä: 87 Basaaripisteet: 0 Profiili joo mäki on taas ruvennut ajamaan 06 vaan sen takia että odotus olisi helpompaa
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #2 : 15.05.2010 16:22 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pari vuotta sitten ostin F1: Championship editionin PS3:lle. Aluksi olin haltioissani: peli tuntui virheettömältä ja oli grafiikoiltaan upea. Sitten pienet asiat alkoivat syödä miestä.

Tekoäly oli.. Liian aggressiivinen. Oli hienoa, että se oli yhtälailla virhealtis kuin pelaajakin, mutta se putkinäköisyys oli ärsyttävää. Tekoälyautot eivät siis juuri reagoineet pelaajan autoon ajolinjalla, vaan monesti hitaissa mutkissa täräyttivät täysillä auton perään. Varsinkin Kanadan viimeinen shikaani "mestarien muuri" oli vaikeimmalla tasolla painajaista, kun ei koskaan tiennyt kuka kolauttaa taakse.

Toiseksi, sadekeliä ei voinut pitää päällä käytännössä ollenkaan. Sade hidasti tekoälyä ehkä sekunnin, kaksi ja se oli aivan liian vähän, etenkin vaikeimmalla tasolla. Vaikka ajoit Ferraria, oli sateella Midlandienkin perässä pysymisessä ylivoimaisesti työtä. Se ärsytti, sillä sadekeli kuuluu formuloihin ja olisin sitä halunnut pelissä käyttää.

Ajoin pelissä, tottakai, täysipitkiä GP-kilpailuita. Tällöin minua ärsytti, että tekoäly teki yleensä aina kolme pysähdystä. Itse taas luotin useimmiten yhden pysähdyksen taktiikkaan, jolloin sain kilpailuihin aika paljonkin etua.

Vaikeimmalla tasolla pelin vaikeustaso myös heilahteli oudosti. Esimerkiksi Barcelonassa ja Suzukassa autot kiisivät kuin pienet paholaiset, mutta Magny-Coursissa ja Unkarissa ne olivat melko hitaita. Vaikeusastetta ei siis oltu tasapainotettu kovinkaan hyvin.


Nämä viat huomioon ottaen nautin pelistä silti melko paljon, ja verkkokisat huomioon ottaen varmasti n. 250-300 tuntia. Uraa en ajanut kovinkaan paljon, vaan keskityin lähinnä ajamaan mestaruuskausia oikeilla kuljettajilla. Muistaakseni parhaimmillaan ajoin Hardilla kaikki ajoavut pois kytkettyinä n. 50 pisteen kausia, päätyen pisteissä viiden parhaan joukkoon. Muutama voittokin mahtui mukaan kauteen.  Uramoodi jäi ajamatta ehkä siksi, että se tuntui pelissä niin itseään toistavalta. Codemastersin F1 2010 vaikuttaa tekevän sen osa-alueen vihdoin oikein.


Virheitä tekevä AI oli, aggressiivisuudestaan huolimatta, elementti, joka piti kisat jänninä yleensä loppuun asti. Minullakin sattui kerran massiivinen joukkokolari, kun Montoya pyyhkäisi Silverstonen lähdössä puolenkymmentä autoa pois. Oli se hienoa kun itse starttasin hänniltä, näin tilanteen hyvän matkan takaa ja onnistuin nousemaan koko kaaoksen ohi vaikka kuinka sijaa. Tapanani oli tallentaa kaikki tuollaiset hetket uusintatilassa, ja sitten joskus myöhemmin fiilistellä niiden parissa. Tekoälyn kolarit tsekkasin yleensä aina uusintoina, kesken kisankin.

Harmi sinällään etten omista peliä enää. Pelasin sitä nimittäin aikoinaan PS3:n padilla ja se voisi saada aimo annoksen lisää elämää Logitechin Driving Force GT -ratilla. Force feedbackeja on ainakin kehuttu kovin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #3 : 18.05.2010 18:58 »
Tohveli Jäsen Viestejä: 195 Basaaripisteet: 0 Profiili Olinkin unohtanut miten yllättävä F106:n voi olla. Aloitin uuden uran Super Agurilla ja ajelin Nürburgringillä, jonkun matkan päässä edelläni olevasta Heidfeldista, niin yhtäkkiä tältä repesi takasiipi irti! No, se osui autooni ja pyörähdin ympäri Heidfeldin viereen, mutta ei käynyt autolle kuinkaan, koska se osui niin ylös autooni, ettei etusiipi tai renkaat vaurioitunut. Sitten taas Espanjassa ajellessani Räikkönen ajautui ohitustilanteessa hiekalle, joka todistaa tekoälyn virhealttiudenkin tässä pelissä. Ja vasta ajamaan Monacon gp:heni olen todella tyytyväinen. Ajoin Super Agurilla 2. aika-ajon osiossa 7. nopeimman ajan :o Lähdin kymmenennestä lähtöruudusta ja sijoituin 7. ja taakse jäi mm. itse Alonso  :P Kyllähän tämän kanssa jaksaa 10:ä odottaa.
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #4 : 11.09.2010 08:49 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Joo on 06 hyvä peli sinänsä ,mutta kun on pelannut sitä neljä vuotta (Olen pelannut muitakin mm. GTA IV läpi, NHL 10) ainoana F1 pelinä nii vähän tympii. No nyt siihen uraani. Aloitin Midlandilla kun Toro-Rossolla en jaksanut aloittaa kun aloitin uran sillä viimeksi nii kokeilin Midlandi. Hyvä oli auto ,mutta aliohjautu paljon verrattu Ferrariin tai Mäccyyn. Taistelin aika-ajoissa (taso vaikea) yleensä 13-15sijoista ja kisassa 8-13 sijoista. Unkarissa otin Midillä ekan voiton  :o . Lähin paalupaikalta siihen kisaan en tiedä mitä tapahtui ajoin vaan nopeasti kuin voin niinkuin aina ja paalupaikka tuli. No ajattelin kun lämmittelin auton renkaita entäs jos en lämmitä niitä ollenkaa? Renkaat kuluu nopeammin jos lämmittää niitä ja se vaikuttaa myöhemmin aika paljon ajettavuuteen. No Olin ruudussa ja odotin muita takaa lähti Button ja Nico joten aika-ajo oli outo ,mutta neljäntenä oli heti Alonso viidentenä Schumi. Lähdettiin matkaan kuinkas ollankaa Schumi meni Nicon ja Buttonin ohi ,mutta ei mun  :???: . No voitin kisan ja heti tuli RDB tarjous ja siitä en voinut kieltäytyä. Olin silloin ,että '' Pitäkää mut 2010 asti niin silloin on luotettava auto ''. Ajoin kauden loppuun. Olin pisteissä sijalla 7. No Toytsulta tuli kauden loputtua tarjous ja myös Mäcyltä. Kysyin mäcy ,mutta voittoja ei ollut tarpeeks. Olin  :???: miten voin voittaa vaikeammalla tasolla midillä ja rdb? Haha :D No otin toytsun ja ajoin unkariin asti sen jälkeen en ole ajanut. Otin unkariassa. Lähettiin 1 ja 2 Trulli edellä. Trulli otti huonomman lähdön ja menin ohi. Kimi lähti kolmannesta ruudusta ja sen kone räjähti. No Tein virheen siinä mutkassa missä Massa loukkaantui kaudella 2009 :/ Niin Trulli meni oh, mutta  kahden kieroksen jälkeen sain sen kiini ,mutta yritin ohitusta sen kone leikkas kiini ja sen ansiota voitin. Sen jälkeen en jaksanut enää pelailla tätä 06. No n.2viikon päästä pelaillaan F1 2010 :D
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #5 : 19.09.2010 22:37 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Perse. Anteeksi kiroilu. No siis F1 06 oon mäcyn testi ajaja. Ferrari pyysi ajotestiin ja menin ja onnistuin siinä. He tarjosivat Testipaikkaa ja kirjoitin allekirjoituksen. Nyt olen ajanut jotain 3testiä mäcyllä niin miks en mene ferrarille?
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #6 : 26.09.2010 22:14 »
Tohveli Jäsen Viestejä: 195 Basaaripisteet: 0 Profiili Olet siis allekirjoittanut sopimuksen ja kolme kisaviikonloppua mennyt siitä kun Ferrarin kans teit tämän sopimuksen? Aika outoa... Tuntuu että Ferrarille on siinä muutenkin todella vaikea päästä. Itsekin olen urallani siinä kaksinkertainen maailmanmestari McLarenilla, enkä kelpaa Ferkulle vaikka ajan lisäksi 3 s nopeampia kierroksia Magny-Coursissa kuin on testin tavoite... Tai no kelpaisin, mutta vain testikuskiksi... Joo, et varmaan 06:sta paljon pelaile enää kun 10 jo ilmestyi, sori että huomasin viestisi täällä vasta näin myöhään ;D Itse taas tänään pelasin tätä, itsellänikin on 10, mutta kun se PS3:n on huoltoon menossa, joten olen joutunut tyytymään PS2:een ja F1 06:een...
tallennettu
Vs: Formula One 2006/Championship Edition « Vastaus #7 : 08.10.2010 23:15 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Höh, tänään vedin Räikkösellä Melbournessa mestaruuskautta, olin aika-ajoissa toinen. Sitten kun kisa starttaa, saan tosi hitaan startin ja parin sekan päästä ruudulle välähtää, että "keskeyttänyt"  :???: Jänskä juttu.
-"No can do!"
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines