Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Far Cry 2 -julkaisu: 24.10.2008
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Far Cry 2  (Luettu 21726 kertaa)
Far Cry 2 « : 16.07.2008 20:12 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili


Ympäristön avoimuus oli aikanaan Far Cryn kovimpia myyntivaltteja. Ubisoft osti Crytekilta Far Cryn oikeudet alkuperäisen pelin jälkeen ja tuotti neljä aivan jäätävän huonoa jatko-osaa. Crytek jatkoi omia polkujaan ja teki Crysisin, joka oli ihan hyvä, mutta peli oli hyvin putkimainen kuten kaikki Ubinkin jatko-osat. Far Cry 2 vaikuttaisi olevan nimensä mukaisesti se oikea jatko-osa. 2:n pelialue on kuulemma kooltaan 50 km² ja täysin vapaasti tutkittavissa, joka mahdollistaa tehtävien suorittamiseen täysin omalla tyylillään.

Ubisoft näytti konferenssissaan mainion gameplay–pätkän, joka oikeastaan minunkin kohdalla vasta herätti mielenkiinnon peliä kohtaan. Näytti ihan oikeasti hyvältä ja toimivalta FPS:ltä. Pelissä oli paljon hienoja yksityiskohtia. Grafiikka oli myös erinomaista. Voisin sanoa, että melkeinpä Crysisiin verrattavaa. Suurimman säväykseen minuun teki kuitenkin pelin kartta ja komppassi, jotka ovat oikeita esineitä eivätkä vain HUD–elementtejä. Karttaan voi tehdä omia merkintöjään, joten etukäteen vihollispesäkkeen tiedustelua on helpompi hyödyntää, kun suunnittelee hyökkäystään. Trailerissa pelityyli oli mallia Rambo, mutta gameplay–pätkässä yritettiin hiippailla yön turvin kohteeseen. Jos kerta pelin kehittäjät itse demoavat pelin hiippailumahdollisuuksia, lienee se myös lopullisessa pelissä mahdollista ja kunnollista eikä viholliset bongaa pelaajaa kolmen kilometrin päästä pusikosta keskellä yötä. Kello käy pelissä koko ajan ja hahmon voi laittaa nukkumaan ja heräämään jonain tiettynä vuorokauden aikana.

Suosittelen katsomaan Ubin konferenssin ainakin Far Cry 2:n osalta. Tässä vielä linkkejä muihin videoihin:
Traileri
Tuottajan haastattelu

Peli julkaistaan syksyllä PC:lle, XO:lle ja PS3:lle. Jään mielenkiinnolla odottamaan.


« Viimeksi muokattu: 31.07.2009 19:52 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #1 : 16.07.2008 22:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kaappasi tehokkaasti myös minun mielenkiintoni tämä. Pidin jo Xboxin Far Cry -käännöksestä semipaljon, vaikka siinä olikin karsittu isolla kädellä vapautta. Asiaa, joka teki PC-versiosta niin hyvän.

Grafiikka on tosiaan todella hienon näköistä. Mutta se ei ole niin kiinnostava juttu kuin mainostettu vapaa pelityyli. Diggaan juuri siitä, että voi hiiviskellä jossain puskissa ja napsia solttuja äänenvaimennetulla pislalla yksi toisensa jälkeen kumoon. Ja kun siihen kyllästyy, nappaa konsun ja tekee wanhan kunnon kamikaze-rynnäkön!

Eli tästä kyllä odotellaan uutta matskua, eikä pelin julkaisuunkaan ole hirvittävän pitkä aika.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #2 : 20.08.2008 22:18 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Uutta trailerin pätkää

Trailereihin ja ilovebees–tyyppisesti peliä mainostavaan blogiin on onnistuttu luomaan varsin siisti mercenary–meininki. Se on jännä asetelma, että vihollisina on ihmisiä, jotka ovat tulleet huvikseen sotimaan Afrikkaan ja paikalliset warlordit maksavat siitä heille rahaa. Epätodennäköistä, että itse pelissä palkkasotilaiden motiiveja ja heidän välistä kitkaa paikallisten ihmisten kanssa mitenkään sen syvemmin käsiteltäisiin, mutta näin pelin markkinointiin tarkoitettuna oheistuotteena aiheen mielenkiintoisuus ja todellisuus on yllättävää, koska yleensä peleissä ei pohdita mitään. Etenkin tuo blogi on varsin laadukas ja ajatuksia herättävä. Tekisi oikeastaan mieli ostaa jokin kirja palkkasotilaista, johon syventyä ennen pelin julkaisua.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #3 : 20.08.2008 22:27 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Tässä myös uusi esittelyvideo pelin karttaeditorista. Varsin upealta kyllä näyttää, varsinkin kun itse tekeminen on saatu noin helpoksi ja vaivattomaksi. Lopussa myös näkyy, että editorilla saa myös muualle kuin savannille sijoittuvia karttoja aikaan. En malta odottaa, että pääsen pelleilemään tuon kanssa  :)

Noh, PS3:lle tämä hankitaan jos molempien tehokonsolien versiot ovat samalla tasolla. Julkaisupäiväähän ei ilmeisesti sen tarkemmin ole vielä ilmoitettu, muuten kuin että tänä syksynä olisi tulossa? Yksi syksyn odotetuimpia pelejä kyllä tämäkin omalla kohdallani.


« Viimeksi muokattu: 20.08.2008 22:35 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #4 : 20.08.2008 22:29 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Ykkönen oli hyvä siihen asti kun alkoi tulemaan niitä mutanttiörkkejä; peliin tuli liikaa jännitystä ja äkkikuolemia, kun aiemmin olin nauttinut sotilaiden napsimista puskista käsin jne. Lopulta peli sanoi itsensä irti tekemällä "sumubugin" jossa tekstuurit muuttuivat yhdeksi harmaaksi mössöksi... Hyvä peli oli silti.

Nyt kun kerta XO on omistuksessa, voisi tämänkin (FC2) ostamista harkita.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #5 : 23.08.2008 04:05 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Console walkthrough

Tuon videon katsottuani himo FarCry 2:een nousi huomattavasti. Ympäristö on todella kaunis ja tunnelmallinen.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #6 : 23.08.2008 04:58 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Console walkthrough

Tuon videon katsottuani himo FarCry 2:een nousi huomattavasti. Ympäristö on todella kaunis ja tunnelmallinen.

Totta. Pikku hiljaa peli on ansaitsemassa "day one" -leiman. Ärsyttävää muuten kun pelaaja ei katsonut sillalta alas. Teki mieli nähdä mitä siellä on.  :P
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #7 : 23.08.2008 11:34 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili
Console walkthrough

Tuon videon katsottuani himo FarCry 2:een nousi huomattavasti. Ympäristö on todella kaunis ja tunnelmallinen.
Mahtavaltahan se näytti. Ehkä ulkoasu voisi olla vieläkin hiotumpi mutta kyllä tuotakin jo ihan nurisematta katselee. Aseissa tuntui olevan potkua ihan tarpeeksi ja viholliset näyttivät ilahduttavasti tippuvan jo parista kudista yläruumiiseen. Kyllä tämän viimeistään alehintaisena lähtee messiin, ellei jo aikaisemmin.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #8 : 18.09.2008 23:29 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili YouGamers tiedottaa pelin julkaisun tapahtuvan Euroopassa 24. lokakuuta.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #9 : 15.10.2008 23:07 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Lisäsivät sitten tähänkin peliin DRM:n. Olisin ostanut, kun olen kovasti odottanutkin, mutta eipä tee periaatteen vuoksi moisista mieli maksaa. Toivottavasti moninpeli ei ole mitään liian erikoista, sillä wareversiolla sitä tuskin pääsee pelaamaan. Säästyypähän rahat muihin peleihin. Witcher pitäisi ainakin vihdoin ostaa, ja ehkä Fallout 3:stakin voi harkita, jos se lopulta on hyväksi osoittautuu (edelliset osat pelaan kyllä sitä ennen läpi).
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #10 : 15.10.2008 23:21 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Tässä on jo monesti tullut kysyttyä, että mitä tekemistä aktivointirajoituksilla on piratismin välttämisen kanssa? Varsinkin kun tiedetään hyvin, että moiset rajoitusmekanismit on haksattu jo tyyliin päivän sisällä julkaisusta.

No, eipähän tarvitse ostaa.


« Viimeksi muokattu: 15.10.2008 23:40 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #11 : 15.10.2008 23:23 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Perseestä tommoset kyllä. Itse ostan pelin ihan kuuliaisesti siitä huolimatta, mutta CD-keytä en aktivoi minnekään. Bioshockiin, jossa oli vastaava typerys, sai latastua aktivoinnin kiertävän crackin. Multiplayer ei juurikaan kiinnosta. Sitä varten on CS.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #12 : 15.10.2008 23:55 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili
Tässä on jo monesti tullut kysyttyä, että mitä tekemistä aktivointirajoituksilla on piratismin välttämisen kanssa? Varsinkin kun tiedetään hyvin, että moiset rajoitusmekanismit on haksattu jo tyyliin päivän sisällä julkaisusta.

Sanoppa muuta. Bioshock taitaa ainut peli jossa on mennyt pari päivää kauemmin. Sillä meni jopa vajaat pari viikkoa. Väittävät, että myynnit olivat tämän takia huomattavasti suuremmat. Itse vähän epäilen, sillä suurin osa warettajista ei peliä koskaan aiokaan ostaa. Eivät he mene mene kauppaan sitä ostamaan, vaikka joutuisivatkin pari päivää pidempään odottanaan. Ja jos joku meneekin, varmasti yhtä moni jättää lopulta koko pelin ostamatta DRM:n takia. Lopputulos +-0, rahaa käytetty (hyödyttömän) kopiosuojauksen tekemiseen ja osa maksavista asiakkaista ärsyynnytetty.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #13 : 16.10.2008 12:00 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Argh, ensi viikolla tulee paha valinta tämän ja Fable 2:n välillä. Vähän aikaa sitten pystyin vielä perustella FC:n puolesta,  kun huhut kertoivat että Fable 2:n moninpelin tulemiseen menisi pari viikkoa, mutta nyt sekin on tulossa julkaisupäivänä. Luultavasti teen sen virheen, että ostan molemmat kerralla, jonka jälkeen kumpikaan ei kiinnosta. :|
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #14 : 16.10.2008 12:59 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Luultavasti teen sen virheen, että ostan molemmat kerralla, jonka jälkeen kumpikaan ei kiinnosta. :|

Go for it!
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #15 : 16.10.2008 16:19 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili PC-pelaajia pidetään piraatteina ja rehelliselle osalle heistä vittuillaan sen mitä keretään, samalla kun XBOX-versio vuotaa nettiin viikkoa ennen virallista julkaisupäivää. Oh the irony.;D

EDIT: USA-julkaisu oli eilen ja huomenna julkaistaan Euroopassa, toimiva cracki peliin ilmesty tänään. Paljonpa oli siitäkin DRM:stä iloa. Parempi kumminkin näin. Josko vähitellen tajuaisivat (turha toivo...), ettei vittumaisista suojauksista ole mitään hyötyä.


« Viimeksi muokattu: 22.10.2008 16:11 kirjoittanut Lanttu »
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #16 : 25.10.2008 00:20 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Tuli ostettua eilen kyseinen uutuus. Vielä tosi alussa, joten hirveästi en osaa sanoa ainakaan juonesta.

Tosi hitaastihan tämä peli etenee. Joskus tulee vaanittua puskassa veistä hivellen vartti ennen kuin tekee elettäkään, ja sitten kun päästää rasahduksenkin niin koko leiri on kimpussa.

Mistä tulikin mieleen, että vaikka pelaankin "hardcore"-vaikeustasolla, niin viidakko antaa harmittavan vähän suojaa. Heti kun kurkkaa kannon takaa niin joku jeeppijäbä toisella puolen lampea huomaa  :o Sitten toisaalta vihollisia ei meinaa välillä erottaa maastosta millään. Pari kertaa on sydän hypännyt kurkkuun kun on ottanut aikansa ja lähestynyt varmanpäälle vihollisleiriä, niin yhtäkkiä kuuluu äijän älähdys ja mitä vittua? Siinähän on seissyt koko ajan vihollinen edessä enkä nähnyt sitä ennen kuin kävelin päälle :D
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #17 : 25.10.2008 18:49 »
Qtulhu Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tuli ostettua eilen kyseinen uutuus. Vielä tosi alussa, joten hirveästi en osaa sanoa ainakaan juonesta.

Tosi hitaastihan tämä peli etenee. Joskus tulee vaanittua puskassa veistä hivellen vartti ennen kuin tekee elettäkään, ja sitten kun päästää rasahduksenkin niin koko leiri on kimpussa.

Mistä tulikin mieleen, että vaikka pelaankin "hardcore"-vaikeustasolla, niin viidakko antaa harmittavan vähän suojaa. Heti kun kurkkaa kannon takaa niin joku jeeppijäbä toisella puolen lampea huomaa  :o Sitten toisaalta vihollisia ei meinaa välillä erottaa maastosta millään. Pari kertaa on sydän hypännyt kurkkuun kun on ottanut aikansa ja lähestynyt varmanpäälle vihollisleiriä, niin yhtäkkiä kuuluu äijän älähdys ja mitä vittua? Siinähän on seissyt koko ajan vihollinen edessä enkä nähnyt sitä ennen kuin kävelin päälle :D
Huomattuaan pelaajan niin viholliset osuu ties minkä pusikon läpi mikä on hieman epärealistista, mutta mä olen aina välillä melko lähellekin onnistunut hiippailemaan ennen kuin huomasivat. Ihan selustaan en ole avoimella päässyt, mutta tulitaistelussa olen monesti ollut se aloittava osapuoli eikä mistään kaukaa ole tarvinnut ruveta räiskimään. Tosin välillä ne tuntuu huomaavan aika äkkiäkin pelaajan vaikka pusikossa hiippailis. Riippuu kaiketi vaikeustasosta, itsehän en pelaa hardcorella. Grafiikka on vähän liikaakin ruskean sävyistä hahmoja myöten joten osa hahmoista voi aluksi hukkua maastoon. Kai sen on sitä camouflagea sitten.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #18 : 26.10.2008 12:35 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
Huomattuaan pelaajan niin viholliset osuu ties minkä pusikon läpi mikä on hieman epärealistista, mutta mä olen aina välillä melko lähellekin onnistunut hiippailemaan ennen kuin huomasivat. Ihan selustaan en ole avoimella päässyt, mutta tulitaistelussa olen monesti ollut se aloittava osapuoli eikä mistään kaukaa ole tarvinnut ruveta räiskimään. Tosin välillä ne tuntuu huomaavan aika äkkiäkin pelaajan vaikka pusikossa hiippailis.
Joo raivostuttaa just tuo, että itse on kyykyssä heinikossa, piilossa vihollista jonka sen hetkistä sijaintia ei edes näe heinikon takaa. Noh, vihollinen onkin siunattu ylivertaisella lahjalla nimeltään Heinikkokatse.

Tällä hetkellä olen pelialueen itäreunalla, jossa on kulkua rajoittavia vuoria, mutta ne kulkuväylät eivät anna juuri mitään piilopaikkoja.  Eilen illalla etenin ilman tallennusta, lihakset jännittyneinä varmaan pari tuntia majasta toiseen, sniputtaen kaikki ketkä vain järkevässä ajassa havaitsin ja rynnäköiden yksinäiset talovahdit. Fuck, sitten joudun solaan jossa joku jätkä ajaa edestakaisin maasturillaan. Tottakai joudun paniikkiin heti kun kerran tunnissa kunnolla tapahtuu ja se tyyppi ajoi päälle! Siihen loppu sen illan sessiot.

En tiedä, ehkä mulla on täysin väärä taktiikka pelata tätä peliä. Ehkä miun pitäis vain khuulisti kävellä ja ampua kaikki ketkä tulee eteen, osua ykkösellä päähän. Tähän mennessä tämä peli on aiheuttanut ihan järjetöntä stressiä. Ahistaa lähtee turva-alueelta hoitamaan tehtäviä, kun joutuu joka sekunti ajattelemaan seuraavaa mutkaa, pinnistämään katsetta joka kulmaan ja kuuntelemaan missä rasahtaa. Sitä kun jatkuu muutaman tunnin on ihan hermoraunio. Mutta tehtävän onnistuessa euforia on kyllä mieletön.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #19 : 26.10.2008 17:17 »
Qtulhu Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili
Huomattuaan pelaajan niin viholliset osuu ties minkä pusikon läpi mikä on hieman epärealistista, mutta mä olen aina välillä melko lähellekin onnistunut hiippailemaan ennen kuin huomasivat. Ihan selustaan en ole avoimella päässyt, mutta tulitaistelussa olen monesti ollut se aloittava osapuoli eikä mistään kaukaa ole tarvinnut ruveta räiskimään. Tosin välillä ne tuntuu huomaavan aika äkkiäkin pelaajan vaikka pusikossa hiippailis.
Joo raivostuttaa just tuo, että itse on kyykyssä heinikossa, piilossa vihollista jonka sen hetkistä sijaintia ei edes näe heinikon takaa. Noh, vihollinen onkin siunattu ylivertaisella lahjalla nimeltään Heinikkokatse.

Tällä hetkellä olen pelialueen itäreunalla, jossa on kulkua rajoittavia vuoria, mutta ne kulkuväylät eivät anna juuri mitään piilopaikkoja.  Eilen illalla etenin ilman tallennusta, lihakset jännittyneinä varmaan pari tuntia majasta toiseen, sniputtaen kaikki ketkä vain järkevässä ajassa havaitsin ja rynnäköiden yksinäiset talovahdit. Fuck, sitten joudun solaan jossa joku jätkä ajaa edestakaisin maasturillaan. Tottakai joudun paniikkiin heti kun kerran tunnissa kunnolla tapahtuu ja se tyyppi ajoi päälle! Siihen loppu sen illan sessiot.

En tiedä, ehkä mulla on täysin väärä taktiikka pelata tätä peliä. Ehkä miun pitäis vain khuulisti kävellä ja ampua kaikki ketkä tulee eteen, osua ykkösellä päähän. Tähän mennessä tämä peli on aiheuttanut ihan järjetöntä stressiä. Ahistaa lähtee turva-alueelta hoitamaan tehtäviä, kun joutuu joka sekunti ajattelemaan seuraavaa mutkaa, pinnistämään katsetta joka kulmaan ja kuuntelemaan missä rasahtaa. Sitä kun jatkuu muutaman tunnin on ihan hermoraunio. Mutta tehtävän onnistuessa euforia on kyllä mieletön.
Mulla ei koko ajan tule tyyppejä vastaan vaan ne tiepätkät ja viidakkoalueet on yleensä aika rauhallisia, mutta monesti kyllä on ajatus takaraivossa jostain porukasta joka yllättää ja alkaa tulittaa jostain pusikosta tai autosta ja se saa hieman varpailleen. Nuo vartiopaikat täyttyy aina mystisesti porukoista ja hieman se ärsyttää, että ne pitää aina tyhjentää uudestaan. Tosin kerran vartiopaikalla onnistuin hiippailemaan aivan yhden vartijan selustaan (kun se katteli muualle seisoskellessaan maahan laitetun konekiväärin takana) eikä se huomannut mua ja ammuin sen helposti. Toisella kertaa hiippailin viidakosta vartiomökkiin ja ammuin ikkunasta ne 2 vartijaa. Hieno tunne kun pääsi täysin yllättämään ne.

Yhdellä huvilalla sain muuten ammuskella yhtä parveketyyppiä pitkään ennen kuin se kaatui. Sinällään vähän huvittavaa, että heiluvat siellä t-paidoissaan ja kestävät vahinkoa kuin kevlartyypit konsanaan ja tämä pätee joka tyyppiin, mutta tuo parvekkeen tyyppi kesti yllättävän kauan.
tallennettu
Vs: Re: Far Cry 2 « Vastaus #20 : 26.10.2008 20:11 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
Mulla ei koko ajan tule tyyppejä vastaan vaan ne tiepätkät ja viidakkoalueet on yleensä aika rauhallisia, mutta monesti kyllä on ajatus takaraivossa jostain porukasta joka yllättää ja alkaa tulittaa jostain pusikosta tai autosta ja se saa hieman varpailleen. Nuo vartiopaikat täyttyy aina mystisesti porukoista ja hieman se ärsyttää, että ne pitää aina tyhjentää uudestaan. Tosin kerran vartiopaikalla onnistuin hiippailemaan aivan yhden vartijan selustaan (kun se katteli muualle seisoskellessaan maahan laitetun konekiväärin takana) eikä se huomannut mua ja ammuin sen helposti. Toisella kertaa hiippailin viidakosta vartiomökkiin ja ammuin ikkunasta ne 2 vartijaa. Hieno tunne kun pääsi täysin yllättämään ne.

Yhdellä huvilalla sain muuten ammuskella yhtä parveketyyppiä pitkään ennen kuin se kaatui. Sinällään vähän huvittavaa, että heiluvat siellä t-paidoissaan ja kestävät vahinkoa kuin kevlartyypit konsanaan ja tämä pätee joka tyyppiin, mutta tuo parvekkeen tyyppi kesti yllättävän kauan.
Jep, toi onkin toinen juttu mikä haittaa. Eli se kun vartioleirit täyttyy aina uudestaan kun on poikennut jonnekin muualle. Onneksi suurimman osan voi joko välttää tai sitten tietää jo valmiiksi miten paljon porukkaa niissä on, missä ne lymyilee tai sitten on saanut jonkun uuden hyvän pyssyn jolla ne on vaivattomampi tyhjentää.

Tänään kun kaveri oli kattomassa pelaamista vierestä, siltä tuli muutama ihan hyvä oivallus joka auttoi pärjäämään. Ne vihollisethan ei näe jos seisoo jossain puoli näkymättömissä ja pysyy täysin liikkumatta. Seisoin aivan tien reunalla risukossa tähtäillen läheiseen leiriin ja mitä vittua - joku jätkä ajaa ihan vierestä jeepillä ohi pysähtymättä :D
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #21 : 27.10.2008 19:46 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Mainio peli. Erilainen, mitä odotin, mutta hyvä silti. Vähän kuin GTA Afrikassa. Liikaa tosin niitä kulkua estäviä vuoria joka paikassa. Itse aloitin sillä irlantilaisella Frankilla. Onko sillä merkitystä, minkä hahmon valitsee? Vaikuttaako se jotenkin siihen, missä peli alkaa vai vaikuttaako hahmon ominaisuudet ohjattavuuteen?

Minulla ei ole ollut mitään ongelmia yllättää vihollisia ja päästä lähituntumaan machetehommiin vaikka pelaan kaikkein vaikeimmalla. Viholliset ovat itseasiassa juuri sopivan sokeita, että niille pystyy virittelemään vaikka mitä ansoja ja jäyniä. Siinä alussa on tehtävä, jossa täytyy saada se yksi heppu lähettämään erikoisjoukoille väärät koordinaatit. Itse hiippaliin yöllä sinne ja väistelin vartijat seurattuani hetken niiden partioreittejä. Pääsin taloon ja yläkertaan taisteluitta. Veitsi kurkulla kaveri saatiin lähettämään väärää tietoa. Siinä meinasi tulla sitten aikamoinen myllys, kun vartijat havahtuivat yläkerrasta kuuluvaan mökään. Kurkistelin rappusista, kun ne nuuski siellä alakerrassa. Sopivan tilaisuuden tullen sprintti päälle ja juoksin aivan helvetin kovaa talosta ulos. Kyllä ne sitten huomasi. Luodit viuhuivat kannoilla, mutta karkuun pääsin. On kyllä hyvin toteutettu tuo sprintti. Se ukko nimittäin juoksee kovaa sen kanssa. Ei ole mikään Gordon-sprintti. Sprinttailuista on myös tavattomasti hyötyä taisteluissa, kun syöksyilee suojasta toiseen. Pääsee nopeasti vihollisen selustaankin.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #22 : 27.10.2008 20:26 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Todellakin mainio peli. Semmoiset reilut parikymmentä tuntia olen tätä pelannut torstaista lähtien, vaikka paljon tärkeämpääkin tekemistä varmasti olisi ollut. Kartan eteläiselle puoliskolle on päästy ajat sitten ja 22/33 pääjuonen tehtävistä takana. Sivutehtäviä vedetty 25/40 ja kaveritehtäviä 10/12. Kaikki aseet sun muut on unlockattu ostettavaksi ja suurin osa kokoelmista jo löytyykin. Timanttikätköistä olen löytänyt reilu 100.  Timanttien metsästäminen navigaattorin avulla onkin yllättävän hauskaa puuhaa ja peli kannustaa siihen sopivasti. Aloitin pelaamaan brazilialaisella Martyllä, joka komeilee myös pelin kaikissa art-kuvissa. Tämä siksi, koska Marty on vain mielestäni kaikista makeimman näköinen pelin hahmoista. Itse hahmollahan ei ole käsittääkseni mitään vaikutusta itse peliin. Tekijät ovat vain laittaneet mahdollisimman eri ikäisiä ja erilaisen taustan omaavia hahmoja, joista pelaaja voi valita mieluisimman.

Nyt olen iloinen, etten tyytynyt pelin normaalipakkaukseen, vaan hyllyä komistaa puinen Limited Edition pakkaus  :)

Itselläkään ei ole ollut suurempia ongelmia vihollisten liian hyvien silmien takia, varsinkin sen jälkeen kun ostin maastopuvun asekauppiaalta. Tietysti silloin tällöin joku vartiotornissa majaileva hyypiö huomaa minut vähän epäilyttävän kaukaa, mutta mokoma on pian hoidettu jos messistä löytyy sopiva tykki. Itse asiassa koko ajan on ollut aivan helvetin hauskaa, juuri tälläistä hiekkalaatikkopelaamisen pitäisikin olla. Koko ajan kurkistelen karttaa ja mietin parasta lähestymistapaa tehtävän suorittamiseen tai parasta ajoreittiä. Välillä tulee ramboiltua kranaatinheittimen kanssa kohteen kimppuun, mutta aina kun mahdollista olen pyrkinyt kokeilemaan myös hiljaisempia lähestymistapoja. Parissa salamurhatehtävässä on ollut oikein hauskaa ensin hypätä pois maasturista reilun matkan päässä, etsiä hyvä tähystyspaikka ja alkaa tarkkailemaan tilannetta. Yritän paikallistaa kohdetta alhaalta laaksosta hökkelikylän keskeltä ja selvittää, voiko tämän tehtävän kenties hoitaa tarkkuuskiväärillä vai vaatiiko se vähän läheisempää kontaktia. Joissakin tehtävissä tämä salamurhaaminen tarkkuuskiväärin kanssa on onnistunut ja on muuten hauskaa paukauttaa joku heppu päiviltä yli kilometrin päästä, istuessasi aluskasvillisuuden peittämänä puun juurella. Tämän jälkeen sitten vain takaisin maasturin ratin taakse ja pois paikalta kapeita teitä kaahaten.

Itse asiassa ainoa vähäinen valituksen aiheeni liittyykin pelialueen teitä autolla sahaaviin vihollisiin. Välillä konekiväärein varustetuilla jeepeillä ajavia heppuja tulee vastaan koko ajan, mikä on vähän turhauttavaa. Hyvällä tuurilla viholliset ehtii hoitaa pois päiväjärjestyksestä ennen lähikontaktia, mutta välillä sattuu niin että auto tulee kulman takaa. Tällöin vaihdetaan helvetin nopeasti tykkiin (hoituu onneksi yhdellä napilla ja nopeasti) ja ruvetaan ampumaan toisen auton tykkimiestä. Vähän rasittavaa ja äänekästä touhua, kun kaksi heppua ampuu toisiaaan konekiväärein kahden metrin etäisyydellä. Hyvällä tuurilla vihollisia ei tule enempää, mutta autosi on todennäköisesti paskana nokkakolarista, joten se pitää korjata. Onneksi tähän ei mene kauaa. Pitkän päälle jonninverran rasittavaa.

Mutta pikkuvikoja nuo, itsellä on ainakin ollut törkeän hauskaa tämän pelin kanssa. En oikein edes muista, milloin minulla olisi ollut näin hauskaa jonkun hiekkalaatikkopelin kanssa. GTA4:ssa en ainakaan saanut lähellekään samanlaista vapauden fiilistä. Olin jo melkein unohtanut, miten hauskaa oikein toteutun hiekkalaatikkopelin kanssa voikaan olla. Nyt sen taas muistan  :)


« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 00:06 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #23 : 27.10.2008 20:30 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Mullakin on alkanut peli kulkemaan...ehkä olin liian varovainen ja stealthina alkupuolella, kun ei oikein ollut mitään varusteita jotka olisi tukenut tätä lähestymistapaa  :???: ei voi tietää mikä mätti. Tähän mennessä olen tykännyt eniten sniputella suurimman osan vihuista lähiryteikön kätköistä, ja mennä sitten siivoamaan loput PKM:llä. Granaatinheitin on ihan kätsy hätätapauksia varten. Machetea olen käyttänyt todella vähän. Lähinnä silloin kun siihen on selkeä tilaisuus.

Mutta joo, olen täysin koukuttunut :) Juuri oikea (palkitseva) haaste minun taidoilleni hardcore-tasolla. Minuu ei haittaa ees noi pitkät välimatkat, kun jotenkin ne kasvattaa pelin fiilistä aivan uudelle tasolle. Tulitaisteluiden voimaa kasvattaa se miten ensin on pitkään hiljaista ja sitten alkaa hetkessä rytistä niin että paikat hajoilee ja liha lentää. Upeaa äksöniä ja aseet laulaa just niinkuin pitääkin. Tiellä kulkevista partioistakin selviää linja-autoilla ja sen jälkeen puskien ja jokien läpi oikomalla. Tuo malaria osaa aina iskeä just huonolla hetkellä, mikä ottaa kyllä usein nuppiin.

Pelikellossa on nyt jotain 14h, ja prosentteina muistaakseni 12%. Aika kivasti tekemistä ja viidakossa fiilistelyä tässä siis on.
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #24 : 27.10.2008 20:41 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse olen vähän tällainen... öm, en yhtä hyvä kuin te. Normalilla tätä eteenpäin vedetään ja vaikken aikaisemmin ole niinkään välittänyt FPS-peleistä yhtä paljon kun muista peleistä (mitä nyt Half-Lifet etc. on tosi hyviä), niin tämä kyllä vei voiton kotiin. Viidakossa seikkailu on tosi hauskaa, tehtävät ehkä vähän yksitoikkoisia, mutta kyllä se fiilis sellaisen suoritettua on sitten ihan mahtava. Aseet jytää kunnolla, pauketta riittää ja maisemat esimerkiksi autolla ajellessa ovat ihan mahtavat. Etenkin auringonlaskun/nousun aikaan.

Tykkään, paljon.
tallennettu
Re: Far Cry 2 « Vastaus #25 : 27.10.2008 20:48 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Itse olen käyttänyt aika paljon seuraavaa yhdistelmää: pääaseena joko Dragunov, tai nyttemmin se rankempi tarkkuuskivääri jonka nimeä en muista (Barret M82 kuitenkin). Tilanteesta riippuen käytän sitten tarkkuuskiväärin tilalla joko AK-47:aa tai sitten AR-16:sta. Myös MGL-140 -kranunheitin on ollut viimeiset pari tuntia kovassa käytössä. Sivuaseena pelin alkupuolella tuli käytettynä pääasiassa MAC-10 -konepistoolia, mutta nyttemin käpälässä heiluu joko Desert Eagle tai UZI. UZI taitaa olla noista kaikista paras, mutta Desert Eaglessa on vain niin paljon enemmän munaa. Erikoisaseena on tullut pääasiassa käytettyä konekivääriä tai sitten sinkoa, riippuen vähän tilanteesta. Snipu + konepistooli + konekivääri/sinko tai sitten rynnäkkökivääri + dessu + sinko. Nämä yhdistelmät ovat tainneet minulla olla ne suosituimmat. Machetea tulee käytettyä aika vähän tosiaan, joko vihujen hiljaiseen hoitelemiseen tai sitten todellisissa lähitilanteissa. Silloin puukko on oikeastaan nopeampi, kuin muut aseet. Ainakin sillä tappaa kerrasta.

Kuten Omenarosvokin jo sanoi, niin pelialueen suunnaton koko ei ainakaan vielä ole käynyt itseään vastaan. Se todellakin vain kasvattaa fiilistä ja immersiota. Grafiikka on mielestäni varsin hienoa (PS3:lla pelaan) ja varsinkin auringonlasku/nousu on upeaa katseltavaa. Ja busseistakin unohdin mainita, mutta kätsyjähän ne on. Ei tunnu niin fuskaamiselta, kuin esim. Oblivionin pikamatkustus  :) Vesistöjäkin pitkin matkustan aika usein, ihan vain sen takia että se on usein nopeampaa ja ainakin turvallisempaa. Mukavaa vaihteluakin. Malariakin tuo tosiaan oman mausteensa mukaan soppaan. Tällä hetkellä hahmollani on taas kuume vaikka se yhdessä vaiheessa olikin häipynyt.
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #26 : 27.10.2008 22:13 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Tänäänhän se läpi paukahti, normalilla. Otin vaikeusasteen sieltä alhaisemmasta päästä, että pääsisi enemmänkin fiilistelemään sitä Afrikkaa, mutta liian helppohan se oli. Juoni oli hieman mitäänsanomaton koko pelin ajan, mutta loppujysäys oli kyllä raju. Suurin osa eteläosasta meni MGL 140 + M249 saw + Flare Gun-kombolla.
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #27 : 28.10.2008 01:13 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Testasin peliä huvikseni toisella hahmolla. Otin sen haitilaisen Andren. Kyllä, peli alkaa eri paikasta, dialogi on hieman erilaista ja ainakin ensimmäinen UFLL kontakti on erinäköinen. Alussa saatu erikoisase oli myös eri.


Andre


Frank

Hahmoilla on erilaiset käsitekstuurit ja käsissä on erilaiset accessoriet. Toki modeli ja animointi ovat kuitenkin samoja. Minusta käsien toteutus oli jo yksillä käsillä ensiluokkaista, mutta erilaiset tekstuurit ovat jo ihan muuta. Kertoo minusta kovasti siitä, kuinka hartaasti ja rakkaudella peliä on tehty, kun siitä löytyy tällaista ekstrakivaa.
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #28 : 30.10.2008 23:06 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mullekin tuli tänään postissa. Ennen kuin alan enempää pelata, niin kysynpä, että pystyykö noita sivu- ja buddy-tehtäviä suorittamaan missä vaiheessa peliä hyvänsä vai meneekö niitä ohi, jos menee päätehtävissä eteenpäin?
tallennettu
Vs: Far Cry 2 « Vastaus #29 : 30.10.2008 23:36 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili 21 tuntia takana. Viat alkavat paistaa esiin, mutta vioistaan huolimatta FC2 on edelleen mainio peli. Osa vioista on lähtöisin jo suunnittelupöydältä ja niihin lukeutuvat juonen mitättömyys ja samasta muotista valetut tehtävät. Pelin mainosblogissa kuvailtiin kovasti sodan ongelmia ja siviilien kärsimystä, mutta pelissä sodan tätä puolta ei käsitellä odotetusti lainkaan.

Suurimmat viat piilevät pelattavuudessa, mutta ne kaikki voitaisiin helposti korjata päivityksellä tai modilla. Eniten raivostuttaa teitä pitkin road ragen kourissa suhaavat jeepit, jotka hyökkäävät välittömästi pelaajan kimppuun havaittuaan tämän jostain kilometrin etäisyydeltä. Matka keskeytyy joka kerta, koska näitä hulluja ei saa karistettua kannoiltaan. Kertaluokkaa ärsyttävämmäksi ne tekee typerä respawn. Minusta on erittäin ärsyttävää, että vartiopaikat on aina täynnä vihulaisia, vaikka ne olisi tyhjentänyt ja ”scoutannut” useita kertoja. Respauksen idea on vissiin se, että siivottuaan kaikki vartiopaikat, pelialue voisi tuntua täysin tyhjältä. Tähän ongelmaan olisi pitänyt löytää aivan erilainen ratkaisu, mutta, jos on pakko käyttää respausta, olisivat voineet tehdä edes niin, että jonkun karttaruudun vartiopisteet tyhjenee vihollisilta, kun pelaaja on siivonnut kaikki ruudun vartiopisteet. Tai vastaavasti jokin ”hit the supply convoy”–tehtävä olisi myös ajanut asian. Mielelläni ajelisin ihan manuaalisesti tehtävästä toiseen, mutta respaavat viholliset saavat käyttämään bussia. Onneksi bussit ovat edes olemassa.

Toinen raivostuttava seikka on nämä helvetin vuoret. Niitä on liikaa ja on täysin anteeksiantamatonta, ettei pelaaja voi kiivetä yhdenkään huipulle. Pääasiassa kiipeily estyy hyvien jyrkkien seinäminen ja pelihahmon surkean hyppykorkeuden takia. Joissakin vuorissa on kuitenkin loivempia kohtia, joita pitkin periaattessa pääsisi hyppimällä ylös, mutta ylös ei vaan pääse. Mikä helvetti siinä on, että pitää laittaa laittaa NÄKYMÄTTÖMIÄ SEINIÄ aivan keinotekoiseksi esteeksi? Miksei pelaaja muka saa kiivetä vuorille? Aivan sama vaikka siellä päällä ei olisi kuin ruohoa ja puita (ja alhaalta katsottuna niin näyttäisi olevankin), mutta avoimessa hiekkalaatikossa ei pidä olla mitään hemmetin näkymättömiä seiniä from the 90’s. Vuorien päältä olisi kanssa kiva sniputella ja voisi kiertää noita vartiopaikkoja helpommin.

Kolmanneksi, aseisiin tulimoodin valitsin ja hiukan realistisempi (ja vaikeampi) tähtääminen vaikka mallia Clear Sky. Se on kiva juttu, että aseet voivat mennä juntturaan. Muutaman kerran oma ruosteinen AK-47 on tehnyt kesken kiivaan tulitaistelun vinosyötön. ”Ei perkele, ei nyt!”


« Viimeksi muokattu: 31.10.2008 00:04 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines