Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Aihe: EDGE-lehden TOP10-lista  (Luettu 19774 kertaa)
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #30 : 03.07.2007 22:49 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Siis millainen sen pitäisi sitten olla? Olisiko lista hyvä ja yllättävä jos kärjessä olisi WWF Attitude ja kakkosena Chu Chu Rocket. Et vain voi uskoa sitä että nuo listan pelit kuuluvat ihan oikeasti top10:iin.
Jep, hyvää vittuilua!  :rollaus: 
Olisi pitänyt liittyä rinkiin ja sanoa: hyvä lista! Halo vaan pois ja GoldenEye tilalle niin oma top kymppi ois sama.

Ensin pitää siis katsoa mitä mieltä suurin osa pelaajista on ja sitten vain hymistellä mukana. Täällä Pelaajalaudalla/boardilla on porukassa sovittu, että pidetään Nintendoa parhaana ja niin myös sitten tehdään. Muut hirteen! Älkää pliis vetäkö nyt mitään muodikasta Nintendo haukkumiskorttia hihasta. Tässä ei ole kyse minun osaltani siitä, että Nintendo peli on ykkösenä vaan siitä että sama vanha OoT on siellä taas.

Lainaus käyttäjältä: Zoukka
Niin moni ei aivan tunnu älyävän, että tuskin näissä listoissa etsitään sitä tällä sekunnilla toimivinta peliä
Tottakai nostalgia-arvotkin otetaan laskuun mukaan. Super Mario Bros. nyt tullessaan ei aiheuttaisi vallankumousta, mutta aikoinaan se kyllä sen teki.

Kyse on ennemminkin siitä, että pelaajat ovat vähänkuin sopineet, että annetaan OoTille nyt kaikki maailman ykköspaikat. En sano sitä, etteikö se sitä ansaitsisi, vaan sanon sen että moni muukin peli sen ansaitsisi. Mielestäni pitäisi aina olla niin, että on valinnan varaa. Nyt peli on muotoutunut ennemmin symboliksi, eräänlaiseksi pelialan Citizen Kaneksi. Tuommoisten olemassaolo ei välttämättä ole hyväksi. Löytyy kuitenkin paljon kamaa, joilla on mahdollisuudet saada noita ykköspaikkoja. OoT vain muodostui siksi peliksi ja väriään tunnustavat Nintendo-fanit liittyvät kuoroon ja sitä myöten kaikki muutkin. Miksi siis pitäisi edes keskustella siitä mikä asetetaan ykköseksi?

Zoukan mielestä aiheeseen ei saa postata, jos on eri mieltä valtaväestön kanssa. Täällä pitäisi siis vain hymistellä ja pokkuroida hyvässä ryhmä hengessä ja toistella: kyllä ne on vaan hyviä pelejä, hyvä et Zelda taas voitti! Nyt kun joku on eri mieltä niin automaattisesti hän tykkää WWF Attitudesta ja on vain toteuttamassa täällä Nintendon vastaista propagandaa.

Zoukka tunnettiin alunperin Nintendo vastustajana, mutta ryhmä paine on ollut liikaa ja Zoukka on nyt ryhmän mukana Nintendo-fani: "polvillaan Nintendon edessä". Minulta tämä ei ole Nintendon vastaista kommentointia, totean vain listan olevan ennalta-arvattava ja tylsä, joten se on samanlainen paskalista minulle kuin ne tuhannet muutkin, jotka kerrasta toiseen listaavat ne samat pelit samaan järjestykseen. Turha kinastella paremmuudesta, Zelda vie.

On turhaa sanoa, että etkönää älyä, mee vittuun!

Uutispommi: lista ei ole vääräuskoinen ja puolueellinen jos joku muu peli vie kuin OoT. Minä en ole yhtään teitä huonompi, vaikken OoTia jokaisen listan kärkeen asettaisikaan. Ryhmään ei kannata liittyä siksi kun kaikki muutkin ovat liittyneet siihen.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #31 : 03.07.2007 22:54 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Hah hah. Shit is getting crazy. Kädet ylös niinku marttyyrit olis täällä!
N
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #32 : 03.07.2007 23:07 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Älkää pliis vetäkö nyt mitään muodikasta Nintendo haukkumiskorttia hihasta. Tässä ei ole kyse minun osaltani siitä, että Nintendo peli on ykkösenä vaan siitä että sama vanha OoT on siellä taas.
Ei kyllä se muoti on edelleen Nintendo-fanien haukkuminen ja yleistäminen.

Lainaus
Kyse on ennemminkin siitä, että pelaajat ovat vähänkuin sopineet, että annetaan OoTille nyt kaikki maailman ykköspaikat.
Heh. Katkeruutesi paistaa melko pahasti jo läpi. En millään jaksa uskoa väitteeseesi. Tietenkin arvostelijoilla ja pelaajilla täytyy olla jonkinverran munaa sanoa jotain peliä OoT:a paremmaksi. Jos kuitenkin ihan omilla aivoilla ajattelee niin kyllä se perhana siltikin kuuluu top10:iin. Sijallahan ei ole niin väliä. Omaan listaan se sijoittuisi johonkin puoliväliin.

Lainaus
Nyt kun joku on eri mieltä niin automaattisesti hän tykkää WWF Attitudesta ja on vain toteuttamassa täällä Nintendon vastaista propagandaa.
Right. Noinhan mä just sanoin.

Lainaus
Zoukka tunnettiin alunperin Nintendo vastustajana, mutta ryhmä paine on ollut liikaa ja Zoukka on nyt ryhmän mukana Nintendo-fani: "polvillaan Nintendon edessä".
Aika rajua henkilökohtaisuuksiin menemistä. Mistä moiset oletukset?

Lainaus
Ryhmään ei kannata liittyä siksi kun kaikki muutkin ovat liittyneet siihen.
Kuulun siis mielestäsi johonkin ryhmään jos pidän OoT:sta? Deam... pakko keksii miten mä voisin olla orginaalimpi ja sitä kautta cool.  :rollaus:
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #33 : 03.07.2007 23:32 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jo muutaman päivän pelaamisen perusteella Super Stardust HD kuuluisi tuolle listalle.

Top kymppiin kuuluisi Metroid Prime, FFVII ja XII, MGS2 ainakin pakosti.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #34 : 04.07.2007 02:14 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ei kyllä se muoti on edelleen Nintendo-fanien haukkuminen ja yleistäminen.
Jos niin sanot... Tässä ei kylläkään ole haukuttu Nintendoa.

Lainaus
Heh. Katkeruutesi paistaa melko pahasti jo läpi. En millään jaksa uskoa väitteeseesi.
Se on katkeruutta kun on sitä mieltä että OoT ei ole ainoa peli mikä ansaitsee ykköspaikan? Et jaksa uskoa siihen väitteeseen, että maailmassa on muitakin ykköspelejä kuin Oot? No, oma on häpeäsi.

Lainaus
Tietenkin arvostelijoilla ja pelaajilla täytyy olla jonkinverran munaa sanoa jotain peliä OoT:a paremmaksi. Jos kuitenkin ihan omilla aivoilla ajattelee niin kyllä se perhana siltikin kuuluu top10:iin. Sijallahan ei ole niin väliä. Omaan listaan se sijoittuisi johonkin puoliväliin.
Ei kai tässä nyt puhuta siitä, ettei OoT ansaitse paikkaa listalla? Tässä puhutaan siitä, ettei sitä OoTia tarvitse jokaisessa helvetin listassa sijoittaa aina ensimmäiseksi. Kyllä muitakin saman kaliiberin pelejä on.

Lainaus
Right. Noinhan mä just sanoin.
No mistä repäisit WWF Attituden? Tykkään wrestlingistä, en ihmeemmin tykkää wrestling peleistä. Pelaan joskus wrestling pelejä. Ne voisivat kyllä olla parempiakin.

Lainaus
Aika rajua henkilökohtaisuuksiin menemistä. Mistä moiset oletukset?
Pidä niitä minä pidät.

Lainaus
Kuulun siis mielestäsi johonkin ryhmään jos pidän OoT:sta? Deam... pakko keksii miten mä voisin olla orginaalimpi ja sitä kautta cool.  :rollaus:
Heh hee, menee jo naurettavuuksiin. Kuka sanoi, ettet saa pitää OoTista? En minä ainakaan. Sanoin, ettei sitä OoTia tarvitse aina ykköseksi tunkea. Tänne foorumeille on nyt muodostunut tämmöinen Nintendomination -ryhmittymä jolloin kaikki muut mielipiteet otetaan Nintendon törkeänä pilkkaamisena ja se on tottakai muotia. Ei siksi, että kyseinen henkilö on omia mielipiteitä lausunut jo vuosia oli sitten kyse mistä firmasta tahansa, vaan siksi kun se Huttusen kolumni ärsytti niin paljon.

Taitaapa jäädä tämä väittely minulta tähän...  :rollaus:
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #35 : 04.07.2007 10:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Tänne foorumeille on nyt muodostunut tämmöinen Nintendomination -ryhmittymä jolloin kaikki muut mielipiteet otetaan Nintendon törkeänä pilkkaamisena ja se on tottakai muotia.
Joel on onnistunut totisesti luomaan pelaajaboardit uudelleen! Vittuilu on vähän myöhässä, mutta kyllä sinne päästään.  ;D

Mutta tuo on kyllä liioittelua. Eihän täällä ole Nintendoa hehkutettu juuri ollenkaan. Nyt kun yksi EDGE:n TOP-lista iskeytyy, niin siitä alkaa tuommoinen syyttely.  Varmasti Nipa-fanit ovat äänekkäin ryhmä, jolloin he tulevat parhaiten esiin.

Mutta tälläinen on virkistävää. Vastavoimia täytyy ja pitää olla, muuten on tylsää keskustella.


Ihmiset ovat äänestäneet Zeldan kärkeen. Snaken tavoin ajattelevia löytyy varmasti paljon, mutta enemmän on niitä, jotka Ocarinan mieltävät parhaaksi peliksi. Se on käsittääkseni ollut demokraattinen tilanne. Jos ykkösenä olisi ollut Vagrant Story, minä puolestaan olisin sanonut, että onpa merkityksetön ykkösnimi...
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #36 : 04.07.2007 10:49 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eihän täällä ole Nintendoa hehkutettu juuri ollenkaan.
No ei. Olen vain ja ainoastaan ihmetellyt mitä helvetin väliä sillä on onko OoT ykkösenä vai nelosena.

Mutta alan pikkuhiljaa olemaan myös sitä mieltä että jotkin pelaajat saisivat luopua ahdasmielisyydestään.  ;)
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #37 : 04.07.2007 11:56 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ihmiset ovat äänestäneet Zeldan kärkeen. Snaken tavoin ajattelevia löytyy varmasti paljon, mutta enemmän on niitä, jotka Ocarinan mieltävät parhaaksi peliksi.
Ei ei ei! En puhu siitä etteikö OoT voisi olla listan ykkösenä. Minä puhun siitä, että saman kapasiteetin pelejä on muitakin kuin OoT. Nyt pelaajat vain antavat ymmärtää, että OoT on ykkönen eikä asiasta keskustella. Jokaikisessä listassa OoT asetetaan ykköseksi aina vaikka todellisuudessa löytyy kyllä monia muitakin pelejä, jotka ovat tarpeeksi hyviä ykköspaikkaan.

Nyt te vain keskustelette siitä miten OoT ansaitsi taas ykköspaikan ja onpa se Snake taas typerä ja Nintendo-vastainen kun on eri mieltä.

Nyt kun äkkiä miettii pelejä, joille voidaan antaa ykköspaikka tulee heti muutama mieleen. GTA3, Super Mario 64, Super Mario Bros. Metroid Prime, Vagrant Story, FFVII, Halo, HalfLife, Tetris... Jos jollekin näistä olisi antanut sen ykköspaikan niin tuskin kukaan olisi hirveästi suuttunut. GTA3 on vähän siinä ja siinä, mutta sen arvostus tulee nousemaan rankasti kun käsitetään millaisen aikakauden se aloitti, mutta kaikki ajallaan. Mielestäni on hyvä asia, että riittää pohdittavaa ja keskusteltavaa tämmöisistä asioista. Peliala ei tarvitse yhtä lippulaiva peliä mille annetaan periaatteessa kaikki tittelit muiden jäädessä auttamattomasti kakkoseksi. Kaikin puolin tilanne näyttäisi minun silmiin paremmalta jos se olisi oikeasti pohdinnan takana se maailman parhaan pelin titteli. Nyt se on automaattisesti OoT edes sen enempää miettimättä. Ja miksi? Koska muutkin sanovat niin.

Jotenkin te saitte tämän käännettyä niin, että minä suuttuisin siksi kun OoT on ykkönen enkä minä pidä sitä ykkösenä. Kyse ei ole siitä. Varsinkin Twilight Princessin jälkeen olen uudelleen innostunut 3D-Zeldoistakin ja pidän niitä kovimpina peleinä. Tottakai on siinä ja siinä onko OoT minulle se paras peli, mutta ymmärrän miksi se on sitä joillekin. Kuitenkin nyt ollaan tilanteessa, jossa OoT on aina se ykkönen jokaikisessä listassa, vaikka pelimaailmasta löytyy helvetisti pelejä joilla on sama kapasiteetti ja laatu niin silti tavan vuoksi valitaan OoT. Kyse ei ole siis minun henkilökohtaisesta mielipiteestä OoTia kohtaan.

Lainaus
Se on käsittääkseni ollut demokraattinen tilanne.
Onhan se, eikä tässä kai sitä ruodittu missään vaiheessa? Enkö kuitenkin puhunut siitä, että ne ihmiset saisivat joskus uskaltautua sanomaan parhaaksi jotain muutakin. Paljon löytyy pelejä, joilla on kapasiteettia siihen, joten tavan vuoksi OoTin voitto alkaa olla tylsää vaikka se toki kohottaa Nintendo-fanien itsetuntoa. 

Lainaus
Jos ykkösenä olisi ollut Vagrant Story, minä puolestaan olisin sanonut, että onpa merkityksetön ykkösnimi...
Kaikki muu on väärin, paitsi OoTin voittaminen. Minä olen siinä suhteessa erilainen sillä olen sitä mieltä ettei OoTin voitto vääryyttä ole, ei todellakaan. Maailman parhaan pelin titteliä en ala antamaan millekään pelille sillä minun asenteeni on vähän erilainen. En voi verrata pelejä toisiinsa, joten parhausjärjestystä en osaa tehdä. Mutta jokatapauksessa OoT kyllä ansaitsee voittonsa, mutta OoT ei ansaitse yksin pelimaailman valtiaan titteliä. Kuten tässä nyt tulee toistettua, löytyy paljon pelejä jotka ansaitsevat myös tuon arvonimen, mutta nyt se vain menee Zeldalle kokoajan.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #38 : 04.07.2007 12:10 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nyt te vain keskustelette siitä miten OoT ansaitsi taas ykköspaikan ja onpa se Snake taas typerä ja Nintendo-vastainen kun on eri mieltä.
Missä vaiheessa sinut on leimattu Nintendo-vastaiseksi? Itse leimasit meidät "Nintendomination" -ryhmään ja zoukan teköpyhäksi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #39 : 04.07.2007 12:28 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Minulla ei ole kyllä mitään vaikeuksia ymmärtää Snaken pointtia, ja näen kyllä asian aika samalla tavalla itsekin. Ja kyllä, mielestäni olisi jo itseisarvo ettei pelifanitus tai hienommin sanottuna pelien analyyttinen käsittely ja arviointi ei jämähtäisi siihen yhteen fanisukupolveen. On se nyt jo hemmetti noloakin, että sellainen nuori media kuin videopelit leimaantuu voimakkaasti niiden verbaalisten ja äänekkäiden, nyt aikuisten fanien joille OoT oli aikoinaan megaelämys ja heidän nuorempien seuraajiensa ympärille. Myöskin demokratia on tällaisessa tapauksessa hieman vääristynyt jo ihan siksikin, että kaikki tietävät että OoT:tä jokaiselle listalle äänestävät ovat niitä, jotka eivät nuku vaalipäivänä. Mitään oikeaa haittaahan tästä ei ole ja syyttäköön äänetämättömät itseään, mutta mitään muuta järkeä tällaisessa listassa ei ole, kuin että se lisää Edgen irtonumeromyyntiä ja pönkittää äänestäjien kollektiivistä käsitystä siitä, että "kyllä minä/me nyt tiedetään miten asiat on kun kaikki muutkin on samaa mieltä".
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #40 : 04.07.2007 16:41 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Siis mitä vittua ? Snake flippasi viimeinkin...

Lainaus
Mielestäni pitäisi aina olla niin, että on valinnan varaa. Nyt peli on muotoutunut ennemmin symboliksi, eräänlaiseksi pelialan Citizen Kaneksi. Tuommoisten olemassaolo ei välttämättä ole hyväksi. Löytyy kuitenkin paljon kamaa, joilla on mahdollisuudet saada noita ykköspaikkoja. OoT vain muodostui siksi peliksi ja väriään tunnustavat Nintendo-fanit liittyvät kuoroon ja sitä myöten kaikki muutkin. Miksi siis pitäisi edes keskustella siitä mikä asetetaan ykköseksi?

Täysin sekopäistä. Siis miten helvetissä se OoT sitten saataisiin alas sieltä "salaliitto" palliltaan ? Kielletään sen pelin pelaaminen ja nimeäminen ?! Se, että joku peli muodostuu pelaajien mielissä pelien pyhäksi graaliksi ei vain ole luonnollista vaan väistämätöntä. Jos OoT sieltä joskus tippuu niin joku muu tulee tilalle.

Lainaus
Zoukan mielestä aiheeseen ei saa postata, jos on eri mieltä valtaväestön kanssa.

:lol: :lol: :lol:

On eri asia olla eri mieltä ja laukoa kommentteja, että onpa paska lista. Siis jos lista on pelaajien äänestämä niin ei se siitä millään parane.

Oikeasti mistä tämä yhtäkkinen hostaliteetti kumpuaa. Tuli kyllä niin sanotusti nurkan takaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #41 : 04.07.2007 21:24 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lainaus käyttäjältä: Dragon Snake
Jokaikisessä listassa OoT asetetaan ykköseksi aina



Wrong.

http://top100.ign.com/2005/001-010.html
Voice of The World.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #42 : 05.07.2007 12:03 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Täysin sekopäistä. Siis miten helvetissä se OoT sitten saataisiin alas sieltä "salaliitto" palliltaan?
Olet hakoteillä. Ei tässä salaliitosta ole kyse. 

Lainaus
Kielletään sen pelin pelaaminen ja nimeäminen?! Se, että joku peli muodostuu pelaajien mielissä pelien pyhäksi graaliksi ei vain ole luonnollista vaan väistämätöntä. Jos OoT sieltä joskus tippuu niin joku muu tulee tilalle.
Eihän tässä ole siitä kyse, että itkisin kun OoT nimetään ykköseksi, vaan itken siitä kun pelaajat eivät osaa nähdä mitään muuta ykkösenä kuin OoTin.

Lainaus
On eri asia olla eri mieltä ja laukoa kommentteja, että onpa paska lista. Siis jos lista on pelaajien äänestämä niin ei se siitä millään parane.
Totta kai paranee.

Listan paskuus ei johdu peleistä. Jokainen listan peli on AAA-tavaraa. Listan paskuus johtuu muista asioista, mutta en toista itseäni enempää.

Lainaus käyttäjältä: Tuulisti
Minulla ei ole kyllä mitään vaikeuksia ymmärtää Snaken pointtia, ja näen kyllä asian aika samalla tavalla itsekin.
No niin, vähän tuossa hermot ilmeisesti allekirjoittaneella mennyt, mutta onhan joku sentään samaa mieltäkin.

Vastaukset kun on sitä luokkaa: se ei tykkää OoTista, lolz lolz lolz, WWF Attitude ykköseksi. Painu vittuun tästä ketjusta jos listoista et tykkää! Eli taisi olla viimeinen viesti tähän ketjuun  :rollaus:
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #43 : 05.07.2007 15:45 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Lainaus
Eihän tässä ole siitä kyse, että itkisin kun OoT nimetään ykköseksi, vaan itken siitä kun pelaajat eivät osaa nähdä mitään muuta ykkösenä kuin OoTin.

...ja sitten on niitä, jotka eivät jaksa äänestää. Luulen, että ilmoitettu "thousands" on vain pieni murto-osa Edgen lukijoista.

Doinkin lähettämä IGN:n "100 vuoden 2005 parasta peliä"-lista on mielenkiintoinen. Sen TOP-20:sta löytyy paljon sellaisia pelejä, joita ei seuraavan vuoden TOP-100:sta löydy lainkaan. Miksi näin on? Sitä ei varmaan koskaan saada tietää.

Ja oma TOP-10:hän ei likipitäenkään näyttäisi samalta, mutta senhän jo tiesittekin. En vaan jaksa naputella sitä, kun moinen ketju ilmestyy aina joka vuosi ainakin pari kertaa.


« Viimeksi muokattu: 05.07.2007 15:54 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #44 : 06.07.2007 15:14 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Eihän tässä ole siitä kyse, että itkisin kun OoT nimetään ykköseksi, vaan itken siitä kun pelaajat eivät osaa nähdä mitään muuta ykkösenä kuin OoTin.

Odotan edelleen vastausta, että miten ne pelaajat voisivat yhtäkkiä nähdä toisin ?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #45 : 06.07.2007 15:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ilmeisesti Snake peräänkuuluttaa pelaajilta suurta asennemuutosta. Ettei enää turvauduta pimeään nostalgiaan vaan arvostetaan yhtälailla uusia helmiä. "Kaikki oli ennen paremmin" -asenne roskakoriin, siitä varmasti on kysymys?

Mutta taitaa moinen muutos olla mahdoton.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #46 : 06.07.2007 15:44 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kiitos suomennoksesta, mutta kyllä Snaken pointti on sinällään selvää kauraa. Madness löytyykin siitä, että miten ne massat yhtäkkiä käännetään Attidude-faneiksi.

Ja paradoxihan on vielä siinä, että vaikka Manhunt komeilisi joskus ykkösenä listalla niin sekin saisi saman statuksen kuin OoT ja sitten löytyisi uusia Snake Jr:iä jotka haluaisivat sen palliltaan alas. Eli niin kauan kun äänestäjät eivät valitse ykköseksi peliä joka ei sitä selvästi ansaitse ovat asiat hyvin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #47 : 06.07.2007 22:46 »
FindRb Jäsen Viestejä: 85 Basaaripisteet: 0 Profiili OoT ykkösenä ja hyvä niin, millään muulla ei ookkaan väliä.
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #48 : 31.08.2017 05:05 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Kymmenen vuotta on tästäkin ketjusta jo kulunut, joten on hyvä aika päivitellä EDGEn TOP100-lista ajan tasalle:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1425377

Lainaus
100. Super Hexagon
99. Her Story
98. Super Monkey Ball
97. Final Fantasy XII
96. Prince of Persia: The Sands of Time
95. Hyper Light Drifter
94. Katamari Damacy
93. Animal Crossing: New Leaf
92. Resogun
91. Puzzle Bobble
90. F-Zero GX
89. The Sims 3
88. R-Type Final
87. Elite: Dangerous
86. Bomberman
85. StarCraft II
84. Pac-Man: Championship Edition
83. BioShock
82. Call of Duty 4: Modern Warfare
81. Puzzle & Dragons
80. Tearaway
79. League of Legends
78. Super Meat Boy
77. Xenoblade Chronicles
76. OutRun 2006: Coast to Coast
75. Counter-Strike: Global Offensive
74. Civilization IV
73. Battlefield 4
72. Metroid Prime
71. Hearthstone
70. Castlevania: Symphony of the Night
69. Limbo
68. Towerfall Ascension
67. EarthBound
66. Batman: Arkham Knight
65. Transistor
64. Puyo Puyo
63. FTL: Advanced Edition
62: Persona 4 Golden
61. Mass Effect 2
60. Okami
59. The Stanley Parable
58. XCOM: Enemy Unknown
57. Monster Hunter 4 Ultimate
56. The Witcher III: Wild Hunt
55. Far Cry 4
54. Titanfall 2
53. Doom (2016)
52. Trials Fusion
51. Nidhogg
50. Fez
49. Overwatch
48. Super Mario 3D World
47. Journey
46. Dead Space
45. Dota 2
44. Vanquish
43. Super Mario Maker
42. Fire Emblem Fates
41. Inside
40. Shadow of the Colossus
39. Halo 3
38. The Legend of Zelda: Majora's Mask
37. Spelunky
36. Destiny
35. The Legend of Zelda: A Link to the Past
34. Kerbal Space Program
33. Dishonored
32. Splatoon
31. The Legend of Zelda: The Wind Waker
30. Rock Band 3
29. The Last Guardian
28. The Elder Scrolls V: Skyrim
27. Ico
26. Super Metroid
25. Demon's Souls
24. Horizon: Zero Dawn
23. Advance Wars
22. The Witness
21. Mario Kart 8 Deluxe
20. Ultra Street Fighter IV
19. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
18. Rez Infinite
17. Uncharted 4: A Thief's End
16. Super Mario World
15. Red Dead Redemption
14. Super Mario 64
13. Portal
12. Bayonetta 2
11. Minecraft
10. Resident Evil 4
9. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
8. Super Mario Galaxy 2
7. Tetris
6. Half-Life 2
5. Bloodborne
4. The Last of Us
3. Grand Theft Auto V
2. Dark Souls
1. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Hyvä lista tämäkin! Omasta TOP10:stä kärkeen mahtuu Resident Evil 4, Bloodborne, The Last of Us sekä Dark Souls. Breath of the Wild on parhaiten tehty videopeli, mitä olen pelannut, mutta liian tuore tapaus, että uskaltaisin nostaa sitä vielä omaan TOP10:iin. Lisäksi mieltä lämmitti Super Metroidin, Spelunkyn, Symphony of the Nightin, F-Zeron GX:n ja Call of Duty 4:n näkeminen listalla. Ikaruga, Street Fighter III: 3rd Strike ja Ninja Gaiden Black taitavat olla ainoat pelit, jotka varmasti omaan TOP10:iin kuuluvat mutta eivät mahtuneet mukaan (olivat kyllä vielä kymmenen vuotta sitten listalla).

Eniten näärää aiheuttaa MGS5:n näkeminen 19. sijalla. Olkoonkin genrensä parhain pelattavuus ja kermainen Fox Engine - peli on niin sielutonta ja itseään toistavaa Kojiman itsetyydytystä, että se ei kuulu listalle edustamaan sarjaa saatika genreään.

Shoot 'em uppeja on myös valittu listalle edustamaan outo nimi - taas. Cavelta tai Treasurelta (sekä Konamilta Gradius V) löytyy lukematon määrä parempia shmuppeja kuin R-Type Final. On oikeastaan pyhäinhäväistys, ettei Treasurelta ole listalla yhtäkään peliä. Kymmenen vuotta sitten niitä oli muistaakseni ainakin muutama.

Chrono Triggerin ja/tai FF6:n puute on toki sekin älytön aivopieru. Mitälie ovat ajatelleet.


« Viimeksi muokattu: 31.08.2017 05:12 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #49 : 31.08.2017 09:39 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 939 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Hyvä lista tämäkin! Omasta TOP10:stä kärkeen mahtuu Resident Evil 4, Bloodborne, The Last of Us sekä Dark Souls. Breath of the Wild on parhaiten tehty videopeli, mitä olen pelannut, mutta liian tuore tapaus, että uskaltaisin nostaa sitä vielä omaan TOP10:iin. Lisäksi mieltä lämmitti Super Metroidin, Spelunkyn, Symphony of the Nightin, F-Zeron GX:n ja Call of Duty 4:n näkeminen listalla. Ikaruga, Street Fighter III: 3rd Strike ja Ninja Gaiden Black taitavat olla ainoat pelit, jotka varmasti omaan TOP10:iin kuuluvat mutta eivät mahtuneet mukaan (olivat kyllä vielä kymmenen vuotta sitten listalla).

Eniten näärää aiheuttaa MGS5:n näkeminen 19. sijalla. Olkoonkin genrensä parhain pelattavuus ja kermainen Fox Engine - peli on niin sielutonta ja itseään toistavaa Kojiman itsetyydytystä, että se ei kuulu listalle edustamaan sarjaa saatika genreään.

Shoot 'em uppeja on myös valittu listalle edustamaan outo nimi - taas. Cavelta tai Treasurelta (sekä Konamilta Gradius V) löytyy lukematon määrä parempia shmuppeja kuin R-Type Final. On oikeastaan pyhäinhäväistys, ettei Treasurelta ole listalla yhtäkään peliä. Kymmenen vuotta sitten niitä oli muistaakseni ainakin muutama.

Chrono Triggerin ja/tai FF6:n puute on toki sekin älytön aivopieru. Mitälie ovat ajatelleet.

Paljon hyviä pelejä tuolla, mutta TOP10 ei kyllä hirveästi omaan makuun sovi. En kyllä tähän hätään omaa TOP10 keksi, mutta pitäisi sieltä löytyä ainakin mainitsemasi SOTN ja Ninja Gaiden Black. Top100 listalla ei myöskään ole yhtään Yakuza-peliä perkele. Sen sijaan joku helvetin Far Cry 4 on siellä. Hyvä pelihän se on mutta ei se tuonne kuulu.
Play-Asia
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #50 : 31.08.2017 13:20 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Erinomainen lista, joskin hieman yllättävää, että kaikista Metal Geareista listalle päätyi vain MGSV. Olisin voinut vaikka lyödä vetoa MGS3:n puolesta.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #51 : 31.08.2017 13:43 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Far cry 4 ja bf4 ovat kyllä pieniä yllätyksiä tuolla listalla.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #52 : 31.08.2017 14:59 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 939 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Nämä on kyllä ihme valintoja. On siellä paljon muutakin paskaa, mutta ymmärrän, että miksi ne siellä on. Alla olevat pelit ei huonoja ole, mutta ei mitään huippujakaan kyllä.

80. Tearaway
73. Battlefield 4
69. Limbo
68. Towerfall Ascension 
66. Batman: Arkham Knight
65. Transistor
55. Far Cry 4
47. Journey
33. Dishonored
29. The Last Guardian
17. Uncharted 4: A Thief's End
Play-Asia
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #53 : 31.08.2017 18:17 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Joo, ei se ehkä nyt niin hyvä lista ollutkaan. Joka kymmenes peli on joko Mario tai Zelda, vaikka säännöissä mainitaan, että samasta ip:stä voidaan valita vain yksi peli. Ymmärrän, että 2D/3D Mariot/Zeldat on hyvä pitää erillään, mutta ei sinne listaan nyt neljää eri 3D Zeldaa tarvi tunkea. Moni hyvä peli peli ei mahdu listalle.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #54 : 01.09.2017 09:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Ei sentään Skyward Swordia ole laittaneet sinne ;D

Omaa mieltä lämmittää luonnollisesti eniten Bayonetta 2. Tosin olisin halunnut että olisi korkeammalla. Peli sai kuitenkin Edgeltä aikoinaan 10/10.

Bloodborne pitäisi kyllä hankkia. Vaikka ne harvat save pointit varmasti alkaa vituttamaan jossain vaiheessa. Mielestäni halpa ratkaisu jolla ei ole mitään tekemistä oikean haasteen kanssa. Siinä kun kysytään enemmän kärsivällisyyttä turhaan samoiluun, kuin taitoa selvitä pelin jostain kohdasta. Mutta on ollut pitkään suunnitelmissa. En vain oikeasti muista koska olen pelannut viimeksi kotona, niin on jäänyt hyllyyn. Väsymys pilasi oikeasti Breath of th Wildinkin kun ei vaan tullut pelattua vaikka peli on selvästi hyvä. Pitää alkaa harkitsemaan digipelien ostoa. Tuntuu että elokuvissa ja sarjoissa se ainakin vaikuttaa. Game of Thrones kausiakin oli pitkään hyllyssä katsomattomana, mutta kun otin HBO:n testiksi jaksoja tuli katsottua yksi per päivä. Se on niin helppo vain laittaa laitteet päälle ja ottaa valikosta mitä haluaa, kun että alkaa kaivamaan levyä hyllystä/laatikosta, paketista ja tunkeä se lopulta koneeseen (joo, first world problems...).

Mutta aiheeseen. Näissä listoissa on lähes aina yksi puute itselle: Settlers 2. Peli on oikeasti kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokas. Tosin tämä on ehkä vähän väliinputoja. Ei ole sitä PC-strategia -peleille ominaista mikromanegerointia, vaan suht simppeliä, mutta niin koukuttavaa tuotantoketjun managerointia. Ainoa peli jota tulee pelattua "tasaisin" väliajoin. Pitäisi nyt hommata vielä Linuxille jostain Gold edition, niin saisi sen varmaan vähän helpommin toimimaan kuin alkuperäisen pelin ja mission CD:n.

Hassusti muuten tuo OoT:kin on alkanut laskemaan. Galaxy 2, Tetris ja Half-Life2 kaikki edellä vaikka muistaakseni ennen ollu aina jäljessä. BotW vaikuttanut selvästi. Super Mario Broskin tainut tippua listalta kokonaan. Voisi tehdä listan jossa vanha järjestys säilyy ja sitten heittävät uudet pelit sinne väliin. Olisi ihan oikea top-100 lista silloin. Eli listaa päivitettäisi, ei tehtäisi uudestaan.


« Viimeksi muokattu: 01.09.2017 10:02 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #55 : 01.09.2017 10:24 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Listan epäluotettavuus paistaa läpi heti siinä, että yhtäkään Pokemon-peliä ei ole saatu mukaan ängettyä, mutta esimerkiksi Monkey Ball tai puzzle bobble tai Rock Band sinne on ympätty...

Kuitenkin, olipa pelien laatu tänä päivänä mitä tahansa, niin ko. pelien vaikutus koko pelikulttuuriin on sen verran massiivinen että heittämällä laittaisin minkä tahansa pokemonin R/B/Y , G/S/C tai D/P/P -ajalta top10:n joukkoon asti jopa.

Mutta toki tuolta löytyy niitä pelejä, jotka ovat huomiota ansainneet. Mutta paljon oleellisia puuttuukin. Myös Rare loistaa poissaolollaan (perfect Dark, Donkey Kongit, Banjot...) mikä sumentaa omaa näkökulmaa aika radikaalisti.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #56 : 01.09.2017 10:25 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 939 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Pitäisi nyt hommata vielä Linuxille jostain Gold edition, niin saisi sen varmaan vähän helpommin toimimaan kuin alkuperäisen pelin ja mission CD:n.

Eiköhän tuo GOG.comin versio pelitä suht kivuttomasti Windowsilla.
https://www.gog.com/game/the_settlers_2_gold_edition
Play-Asia
tallennettu
Vs: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #57 : 01.09.2017 11:41 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Aika sekalainen lista. Paljon mestariteoksia, mutta myös paljon käsittämättömiä valintoja. The Last Guardian ei kuulu listalle, SotC liian alhaala. Final Fantasy XII ainoa FF listalla, wtf? Destiny??? Joitain poikkeuksia lukuunottamatta epäilyttävän paljon tämän vuosikymmenen pelejä, jotka eivät pitäisi missään alltime-listoilla olla.


Bloodborne pitäisi kyllä hankkia. Vaikka ne harvat save pointit varmasti alkaa vituttamaan jossain vaiheessa. Mielestäni halpa ratkaisu jolla ei ole mitään tekemistä oikean haasteen kanssa. Siinä kun kysytään enemmän kärsivällisyyttä turhaan samoiluun, kuin taitoa selvitä pelin jostain kohdasta.

Jos ei Dark Soulsit napanneet, niin harkitsisin jättämään ostamatta. Mutta mitään turhaa samoilua ei tämän sarjan peleissä kyllä ole, ja nimenomaan jos sinulla on taitoa selvitä pelin kahden "savepointin" välisestä kohdasta, se palkitaan. Oikeastaan vähän sama käytäntö, kuin 2D Zeldojen luolastoissa: jos kuolet kesken, joudut takaisin luolaston alkuun, mutta avattujen oikoteiden avulla pääsee nopeasti takaisin siihen mihin jäit, eikä niitä samoja vihollisia tarvitse jokakerta jäädä tappaamaan. Mutta jos pelimaailman tutkiminen ja tavaroiden metsästys on "turhaa samoilua", niin en voi suositella.
tallennettu
Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #58 : 01.09.2017 11:44 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 939 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Aika sekalainen lista. Paljon mestariteoksia, mutta myös paljon käsittämättömiä valintoja. The Last Guardian ei kuulu listalle, SotC liian alhaala. Final Fantasy XII ainoa FF listalla, wtf? Destiny??? Joitain poikkeuksia lukuunottamatta epäilyttävän paljon tämän vuosikymmenen pelejä, jotka eivät pitäisi missään alltime-listoilla olla.


Bloodborne pitäisi kyllä hankkia. Vaikka ne harvat save pointit varmasti alkaa vituttamaan jossain vaiheessa. Mielestäni halpa ratkaisu jolla ei ole mitään tekemistä oikean haasteen kanssa. Siinä kun kysytään enemmän kärsivällisyyttä turhaan samoiluun, kuin taitoa selvitä pelin jostain kohdasta.

Jos ei Dark Soulsit napanneet, niin harkitsisin jättämään ostamatta. Mutta mitään turhaa samoilua ei tämän sarjan peleissä kyllä ole, ja nimenomaan jos sinulla on taitoa selvitä pelin kahden "savepointin" välisestä kohdasta, se palkitaan. Oikeastaan vähän sama käytäntö, kuin 2D Zeldojen luolastoissa: jos kuolet kesken, joudut takaisin luolaston alkuun, mutta avattujen oikoteiden avulla pääsee nopeasti takaisin siihen mihin jäit, eikä niitä samoja vihollisia tarvitse jokakerta jäädä tappaamaan. Mutta jos pelimaailman tutkiminen ja tavaroiden metsästys on "turhaa samoilua", niin en voi suositella.

Lisäksi yleensä noissa on suunniteltu alueet, niin että löydät jonkun oikotien jolla pääset save-pisteeltä nopeasti samaan paikkaan. Esim. bosseja vastaan pääsee yleensä aika nopeasti uudelleen, kun kuolee.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: EDGE-lehden TOP10-lista « Vastaus #59 : 01.09.2017 12:15 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Eiköhän tuo GOG.comin versio pelitä suht kivuttomasti Windowsilla.
https://www.gog.com/game/the_settlers_2_gold_edition
Windows on jätetty jo taakse ;) Tosin voisi tietty vetää XP:n virtualboxiin..

Final Fantasy XII ainoa FF listalla, wtf?
Tätä en huomannutkaan. Outo veto kyllä.


Jos ei Dark Soulsit napanneet, niin harkitsisin jättämään ostamatta. Mutta mitään turhaa samoilua ei tämän sarjan peleissä kyllä ole, ja nimenomaan jos sinulla on taitoa selvitä pelin kahden "savepointin" välisestä kohdasta, se palkitaan. Oikeastaan vähän sama käytäntö, kuin 2D Zeldojen luolastoissa: jos kuolet kesken, joudut takaisin luolaston alkuun, mutta avattujen oikoteiden avulla pääsee nopeasti takaisin siihen mihin jäit, eikä niitä samoja vihollisia tarvitse jokakerta jäädä tappaamaan. Mutta jos pelimaailman tutkiminen ja tavaroiden metsästys on "turhaa samoilua", niin en voi suositella.
Turhalla samoilulla tarkoitin juurikin tuota että kuolee ja sitten joutuu menemään saatanan kauas ja "turhaan samoilemaan" takaisin. Tosin kun kamat kai säilyy niin se helpottaa. Ja siis haastetta arvostan. On helvetin hienoa kun tulee esim. pirullisen vaikea pomo jota vastaan vaaditaan ajatusta, harkintaa, reaktiokykyä ja vihollisen lukemista. Mikään ei ole hienompaa kuin lopulta sellaisen selättäminen, varsinkin jos siihen on käyttänyt tunteja. Mutta se että käytän yhteensä tunteja siihen että taistelen sen pomon kanssa ja vielä tunteja "turhaan samoiluun" aina takasin siihen pomoon, niin se vaan vituttaa. Ei mitään järkeä. Sama juttu jotkut hankalat kohdat. Ymmärrän että jotkut haluaa mennä veitsi kurkulla koko pelin ajan, mutta eihän save pointien määrään pitäisi vaikuttaa.


Lisäksi yleensä noissa on suunniteltu alueet, niin että löydät jonkun oikotien jolla pääset save-pisteeltä nopeasti samaan paikkaan. Esim. bosseja vastaan pääsee yleensä aika nopeasti uudelleen, kun kuolee.
No toi on aika jees. Tämä oikeastaan hyvin ohittaa tuon save pointien kitsaan jakelun.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines