Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9]
Tulostusversio
Aihe: E3 2015 – virallinen ketju  (Luettu 46018 kertaa)
Re: E3 2015 – virallinen ketju « Vastaus #240 : 18.06.2015 13:09 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Olihan Nomura tekemässä sitä alkuperäistäkin peliä? Tietysti näin monen vuoden jälkeen on ehkä turha odottaa, että remake olisi ihan yksi yhteen alkuperäisen kanssa. Jotain pieniä muutoksia ja viilailuja tullaan varmasti tekemään, että peli olisi nykyaikaisempi. Esim. random battle varmaan lähtee (ihan hyvä juttu)..
tallennettu
Vs: Re: E3 2015 – virallinen ketju « Vastaus #241 : 18.06.2015 13:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Olihan Nomura tekemässä sitä alkuperäistäkin peliä?
Hahmosuunnittelussa ja visuaalisessa annissa. Pelillisiin ominaisuuksiin tuskin on paljoa koskenut.

Esim. random battle varmaan lähtee (ihan hyvä juttu)..
No joo, mutta Nomuran kommentti "Meidän upeat 3D-hahmot näyttäisivät typeriltä, kun seisoisivat rivissä ja löisivät vuorotellen" on outo. Se on pelimekaniikan valinta ja se on vuoropohjainen mekaniikka. Koko kommentti kertoo pienestä ahdasmielisyydestä tai rajoittuneisuudesta. Vielä kun on kyseessä tosiaan kaveri joka on ollut paljon tekemisessä Kingdom Hearts pelien kehityksessä, on suunta aika selvä. Olisivat antaneet samantien vaikka Platinum Gamesille vapaat kädet tehdä FFVII Remake :D Tai vaikka kunnon mättö spin-off. Olisi meinaan voinnu olla helvetin hieno... No, ehkä Nier sitten...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: E3 2015 – virallinen ketju « Vastaus #242 : 18.06.2015 15:14 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili En nyt oikeasti usko että tekevät taistelusysteemistä mitään Kingdom Heartsin yhden napin rämpytys hack'n'slashia. Todennäköisesti seuraavat XII:n ja XIII:n mekaaniikkaa eli Active Dimension Battlea tai vastaavaa dynaamista semi-vuoropohjaista mekaaniikka, mikä on ihan hyvä. Viimevuosina kun olen vanhempia FF:iä pelannut niin nimenomaan se taistelusysteemi on se mikä raastaa peli-iloa nostalgiasta huolimatta. Se on yksinkertiasesti nykypäivänä vain tylsää, kankeaa ja yksiulotteista. Varsinkin Bravely Defaultin jälkeen, missä vanha vuoropohjainen systeemi oli päivitetty niin sulavaan ja toimivaan muotoon. Toki en tiedä olisiko se kauhea vaiva tehdä staattinen vuoropohjainen atb -systeemi vaikka valinnaiseksi, eihän se muuta vaadi kun että hahmot pysyvät paikoillaan.

Ja random encounter myös ehdottomasti pois. Ainoa huoli on, että menevät muuttamaan tai poistamaan pää- ja sivujuonesta asioita vain koska nykyään ei menisi enään läpi koska internetin inisijät ja muu valtavirtapaine.
tallennettu
Vs: E3 2015 – virallinen ketju « Vastaus #243 : 19.06.2015 17:18 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Täysin Heinzin kannalla tässä asiassa. 99% varmasti tuo remake tullaan tyrimään ihan huolella. Jurppii jo nyt pelkkä ajatus.  En ole edes niin FF7:n fanittaja, mutta maksaisin kyllä mitä tahansa oikein tehdystä remakesta, kun tuollaisia rehellisiä jrpg-pelejä ei ole tullut enää vuosiin. Miksei vaan voida tehdä alkuperäiselle uskollista remakea ihan molon hienoilla grafiikoilla ja ultra-hd laatuisella soundtrackilla + päälle nakata jotain uutta sisältöä ja extra bosseja. Heittää vaikka mukaan joku FF8:n tyylisiä abilityja että voi säätää encounterien määrää. Resident Evil Remake on täydellinen esimerkki siitä miten tehdään täydellinen remake alkuperäisestä pelistä.

Tuollaisia reaaliaikaisia jyystöjä on enemmän kuin tarpeeksi jo tarjolla niitä kaipaaville, ja sen näkee millaisia tuotoksia Squaren muut viritelmät ovat olleet. Varsinkin kun nykyään Square ei osaa tehdä mitään oikein, niin on parempi etteivät lähde edes yrittämään mitään uutta. Jos joku kaipaa jotain muuta, niin FF15 on tulossa myös, joten miksi molempien pitäisi olla samanlaisia.

From Software on kyllä nykyään varmaan ainao pelitalo, joka ei yritä miellyttää kaikkia. Ihmiset halusi easy-vaikeustasoja, enemmän spammattavaa combat-systeemia ja ties mitä vaikeutason pudotuksia, mutta onneksi From Software on pysynyt uskollisena ideoilleen. Yleensä sanat modernisoitu ja virtaviivaistettu tarkoittaaa lähes poikkeuksetta vain huonoa.


« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 12:04 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines