Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Suosikkipelilaitteesi (all time great)  (Luettu 10140 kertaa)
Suosikkipelilaitteesi (all time great) « : 02.07.2007 14:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kaikista niistä pelilaitteista joita olet omistanut, mikä on ollut niistä mieluisin ja miksi? Kertaa suosikkipelisi.  Mitä muistoja tähän laitteeseen liittyy?



Nintendo 64


Damn, että tämän koneen ajatteleminenkin saa olon lämpöiseksi  :)   Teknisesti uraauurtavia pelejä  ja loistavia moninpelimättöjä tarjonnut masiina on painunut syvälle muistoihin. Ensihetket mahtavan 3D-grafiikan ja Nintendon tarjoaman analogiohjaimen kanssa olivat sellaista jota ei oltu koskaan aiemmin pelimaailmassa nähty.

Super Mario 64 avasi N64:n "vähän, mutta hyvää" -pelitarjonnan täydellisellä tavalla. Miyamoto hioi tätä mestariteostaan pitkään. Jopa niin pitkään, että se yksin myöhästytti koneen julkaisua. Bisnesmielessä katastrofaalinen ratkaisu, mutta meille pelaajille se antoi yhden kaikkien aikojen parhaimmista julkaisupeleistä - ja videopeleistä yleensäkin.

Goldeneye 007 ja Perfect Dark. Raren vahvinta kulta-aikaa, kaksi tappavan hauskaa moninpeliä. N64:n ohjaimien tatit kuluivat, kun minä kavereideni kanssa vietimme laatuaikaa facilityssä toisiamme hulvattomasti räiskien.  PD nosti Kultaisen silmän tarjoaman hauskuuden vielä toiseen potenssiin järjettömän syvillä muokkausominaisuuksilla, pelitiloilla ja aseilla. 

Linnottaudu huoneeseen, heitä selkäsi taakse laptop gun turvaamaan selustasi ja räiski muiden pelaajien ruudut humalatilaan tainnutusaseella  ;D

Zelda: Ocarina of Time. Kuusnepa oli tämän pelin ansiosta graafisesti kehityksen huipulla. Se tarjosi aikoinaan sellaisen paketin seikkailua ja ongelmanratkontaa että oksat pois. Sanoinko aikoinaan? Se oli rikollista!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #1 : 02.07.2007 14:52 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili


GameCube

GC on tähän mennessä ainoa pelilaite, joka on saanut minut itkemään parhauden kyyneliä. Vaikka vähälle jäätiinkin peleissä, laatu korvaa määrän. Metroid Primen, Wind Wakerin ja SSBM parissa on vietetty lukuisia tunteja, ja ne on pelattu läpi aina uudestaan ja uudestaan.

Hyvänä kakkosena tulee PS1, joka oli ensimmäinen pelilaitteeni (kaverilla tuli pelattua Snesillä tätä ennen.)

The Legend of Zelda: Wind Waker oli ensimmäinen kolmiulotteinen Zelda, jota pelasin. Aiemmin olin pelannut GBC:llä Oracle of Agesia, mutta vasta WW herätti todellisen Nipafanin sisälläni. Unohtumattomia hetkiä on tullut koettua tämän parissa, ja tullaan varmaan vielä monta, monta kertaa.

Metroid Prime. En ollut aiemmin pelannut yhtään Metroid -pelejä, ja GC:n oston myötä oli pakko ostaa ja kokeilla. Peli yllätti niin graafisesti, kuin pelattavuudeltaan; Samuksen Varia Suit kiilsi joka kohdasta, maailma oli kaunis ja laaja, viholliset mielenkiintoisia, ja niin edelleen. Lopputaistelu Metroid Primeä vastaan oli peliurani yksi haastavimmista pomotaisteluista, ja samalla yksi ikimuistoisimmista.

Super Smash Bros. Meleetä pelaan vieläkin säännöllisesti. Yksityiskohdat hahmoissa olivat karkkia silmille, ja tasitelut olivat niin hauskoja, että saattoi mennä aamusta myöhään iltaan, ennenkuin lopetin. SSBM on varmaan ainoa peli, jota olen jaksanut pelata kyllästymättä kertaakaan (jopa pelin päästyä läpi sataprosenttisesti).





« Viimeksi muokattu: 03.07.2007 11:03 kirjoittanut Aivovamma »
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #2 : 02.07.2007 15:01 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili

Tämä ja Mgs, siinä kultaisimmat muistot. Muita lämpimiä muistoja oli Crash Bandicootin kanssa vietetyt lukemattomat tunnit.
Hyvänä kakkosena:

Se oli tosi "ihanaa" puhaltaa laitteen sisään ja peleihin että ne alkaisivat toimimaan.
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #3 : 02.07.2007 15:38 »
Andy-O "Good morning" Jäsen Viestejä: 97 Basaaripisteet: 0 Profiili


Löytyihän PS1ltä ainakin yksi parempi peli kuin koko PS2n tarjonnasta. Mutta silti todella hyvien pelien määrä on kyllä PS2lla aivan ylivoimainen. MGS3: SE, Okami, Tekken 5, God of War(it), Gran Turismot, GTAt, Devil may Cryt, Sotc, Legacy of Kainit näin vain jäävuoren huipun mainitakseni.

Muutama tunti on tämän koneen parissa tullut sohvalla vietettyä.
"You must never hesitate!"
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #4 : 02.07.2007 16:02 »
Masi Jäsen Viestejä: 43 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kyllä ehdottomasti paras on ollut Sega Megadrive.Lapsena tuli pelattua ja elettyä niissä maailmoissa kuin huomista ei olisi ollutkaan.Sonicit,Shinobit ja Streets of Raget tulivat hyvin tutuksi ja konsolifanipoikuus pilkisti silmään kun inhottiin Mariota kaverien kesken... se oli vain sellaista lasten puhetta.Seuraavana päivänä pelattiin tietysti Mariolla  ;D
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #5 : 02.07.2007 16:39 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW MegaDriven melkein täydellinen missaaminen harmittaa omalla kohdallani. Onhan siellä laatupelejä paljon seassa. Onneksi Virtual Consolella voi tutustua näihin helmiin ja aikomuksena onkia sieltä ainakin Sonicit, Gunstar Heroes jne.

Superin ja MD:n taistelu konsolisodissa meni yllättävänkin tiukille. Vasta kalkkiviivoilla SNES meni ohi. Sega markkinoi konetta sinä coolimpana vaihtoehtona ja mainoksissa vihjailtiin jo törkeän puoleisesti, että ostakaa Megis älkääkä mitään Nintendoa...

http://www.youtube.com/watch?v=CJ6E6wQW0-U
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #6 : 02.07.2007 17:53 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili
MegaDriven melkein täydellinen missaaminen harmittaa omalla kohdallani. Onhan siellä laatupelejä paljon seassa. Onneksi Virtual
Superin ja MD:n taistelu konsolisodissa meni yllättävänkin tiukille. Vasta kalkkiviivoilla SNES meni ohi. Sega markkinoi konetta sinä coolimpana vaihtoehtona ja mainoksissa vihjailtiin jo törkeän puoleisesti, että ostakaa Megis älkääkä mitään Nintendoa...

http://www.youtube.com/watch?v=_nqtDiGW3zc&mode=related&search=

Segan mainonta oli kyllä ihan ykkösluokkaa. Tämän parhauden yli menee vaan Saturn-ajan Segata Sanshiro -sekoilut.  ;D

tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #7 : 02.07.2007 18:14 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Eiköhän se musta torni ole. Eniten sillä on tullut pelattua ja maailman parhaat pelithän sillä on. Ps1 pelitkin vielä pelitti! NES varmaan peliajan ja klassikoiden määrän avulla nousee kakkoseksi ja jos puhutaan "lemppari" konsoleista niin Gamecube oli kiva kourallisellaan mahtipelejä. Omistinhan sen jopa kuukauden ajan :)

Tuskinpa ikinä haukon niin henkeäni enää viihteen ääressä kuin MGS2:sen edessä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #8 : 02.07.2007 18:26 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Meikäläisen kohdalla pitää kanssa vastata PlayStation 2. Laitteelle on vain niin paljon hyviä pelejä ja lisänä vielä kaikki PlayStationinkin pelit pyörivät. Xbox pääsee lähelle Halolla ja Ninja Gaidenilla.

Muistan elävästi, kuinka kävimme perjantaina joskus keväällä 2002 hakemassa koneen ja MGS2:en kaupasta mutta sitten pitikin lähteä viikonlopuksi landelle. Arvatkaa vituttiko  ;D Koko viikonloppu sitten serkun, joka on vastaavanlainen videopelifriikki, arvuuteltiin miten hyvä MGS2 on ja mitä siinä tulee tapahtumaan. Tunnelma olikin sitten moninkerroin parempi, kun piinaavan pitkän viikonlopun jälkeen pääsi vihdoin pelaamaan tuolloin kaikkien aikojen lempipelini jatko-osaa. Peli, joka onkin sittemmin pelattu läpi monen monta kertaa.

Grand Theft Autot, Ratchet & Clankit, Metal Gear Solid 2 & 3 ovat jääneet parhaiten mieleen PS2:n peleistä. Yksi laitteen parhaista puolista on omalla kohdalla sen DVD-soitin, joka on tänäkin päivänä se DVD-soitin, jota eniten käytän. Taaksepäin yhteensopivuus on tietysti rautaa, koska näin PS1:n ollessa epäkunnossa, pystyn silti pelaamaan Metal Gear Solidia, Final Fantasyja ja CTR:ää.
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #9 : 02.07.2007 20:17 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili


Ensimmäinen oikea konsolini. Parhaimpia ja mieleenpainuneimpia pelejä on todella monta joten sanon vain muutaman:

GTA: Vice City

Konsolin kylkiäisiksi ostin tämän aikoinaan. Pelattua tuli silloin n. 10-11 vuotiaana ensimmäisten kahden päivän aikana jotain 16h pintaan, joka oli paljon minulle! Muistikortti uupui ja joka aamu jouduin aloittamaan pelin alusta mutta se ei haitannut yhtään sillä peli oli täyttä rautaa jokaisella osa-alueella. Parhaita pelejä mitä olen koskaan pelannut.

Metal Gear Solid 3 Snake Eater

Kaveri oli ostanut pelin julkaisupäivänä ja olin siinä päässyt kokeilemaan vähän mutta oli kauhea himo saada peli itselle ja omassa rauhassa päästä pelaamaan. Sitten seuraavana päivänä poljin tuhatta ja sataa paikalliseen pelikauppaan ja kävelin ulos hymy naamallani, joka oli leveämpi kuin...no jokin. Päästyäni pelaamaan olin aivan ekstaasissa. Viidakko oli täysin mieleiseni pelimaailma ja tarinaa piti joka viides minuutti ihastella ja ihmetellä. Jälleen kerran yksi parhaista peleistä ikinä, itselleni.

Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty

Olin joskus pelannut venäläistä piraattiversiota pelistä nimeltä Metal Gear Solid. Peli oli PC:llä ja se tilttasi ainaa yhteen tiettyyn kohtaa joten en tiennyt miten peli päättyi. päätin silti ostaa sen jatko-osan, josta olin kuullut puhuttavan paljon hyvää. Löysin sen halvalla pelikaupasta, josta ostin MGS3:n. Ensi tunnit pelissä menivät kontrollien opetteluun ja asioiden oivaltamiseen mutta kun sai peliin touchin alkoi peli parantua ja parantua. Juoni ja hahmot olivat jotain todella ihmeellistä ja upeaa. Kun  kreditit rollasivat silmieni edessä oli outo olo. Monta asiaa jäi auki mutta pelikokemus oli(on) ollut mahtava.

Kyllä se pleikkari 2 on aina ollut SE all time great kone minulle. Parhaat hetket tullut koettua sillä.

Propsit Ephramille jälleen mainosta theradista, keep up the good work.
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #10 : 03.07.2007 02:13 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Suosikkikonsolini on GameCube. Ostin GameCuben aikoinaan juuri sen takia, että pääsen pelaamaan jälleen Nintendon pelejä, joita en ollut vuonna 2002 pelannut pitkään aikaan (joopa joo, viimeksi vuonna 2001 N64:sta). Sitä tosiaan sain tehtyä.

Ostin koneen osittain omilla rahoillani PC Superstoresta 20.08.2002 (muistan vielä päivämääränkin). Matkustin Porvoosta bussilla Helsinkiin. Siskoni tuli lounastauollaan ostamaan sen minun kanssani. Se oli aurinkoinen päivä. Melko kuumakin taisi olla. Muistan hikoilleeni paluubussissa eikä se johtunut ainoastaan innostuksesta. Ensimmäistä peliäni, SSBM:tä ei löytynyt PC Superstoresta, joten jouduimme ostamaan sen DOSEsta. Se oli pelihistoriani kallein peli ja on muuten edelleen: 69,50 euroa. Kotiin päästyäni kutsuin kolme kaveria kylään ja pelasimme yhdellä ohjaimella vuorotellen Smashin yksinpelimuotoja. Event matcheja pääasiassa. Kahden päivän päästä kävin uudestaan Helsingissä ja ostin toisen ohjaimen Superstoresta.

En yhdy siihen mielipiteeseen, että Cubelle olisi tullut vähän hyviä pelejä. Minusta sille tuli niitä roppakaupalla. Eilen illalla nimittäin aloin miettimään sitä määrää pelejä, mitä minulla Cubelle oli. Parhaimmillaan niitä taisi olla 25 samanaikaisesti, joka on minun hyvin valikoivan pelimaun huomion ottaen melkoinen saavutus. Koska tapaan optimoida kokoelmiani, olen karsinut myöhemmin pelejä runsaalla kädellä. Karsitutkin pelit tarjosivat kuitenkin hyvää ja kiinnostavaa pelattavaa (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta), jota nyt tuntuu olevan vaikea löytää Xbox 2:lle. GameCube–kauden aikana tutustuin myös netistä pelien ostamiseen ja lyhyen suominettiverryttelyn jälkeen siirryin importtaamaan pelini ulkomaisista kaupoista.

Omasta mielenkiinnostani yritän koota alle listan kaikista Cube–peleistä, jotka omistin. Pelit ovat ostojärjestyksessä kaikella datalla varustettuna. Lik Sang –ostosten hintoja ja tarkkoja päivämääriä en tiedä, koska eräs paska firma meni pistämään sen kiinni. En oikeastaan edes tiedä, miksi aloin koostamaan tätä kaikkea.

1. Super Smash Bros. Melee
Ostopaikka: DOSE Hinta: 69,50 Pvm: 20.08.2002 Status: kokoelmassa

2. Pikmin
Ostopaikka: Fun Station Hinta: 68,90 Pvm: 17.09.2002 Status: kokoelmassa

3. Super Mario Sunshine
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 10.10.2002 Status: kokoelmassa, myyty kerran ja ostettu takaisin

4. Star Fox Adventures
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 25.11.2002 Status: myyty

5. TimeSplitters 2
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 08.01.2003 Status: myyty

6. Metroid Prime
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 18.03.2003 Status: kokoelmassa

7. The Legend of Zelda: The Wind Waker
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 26.04.2003 Status: kokoelmassa

8. Product Number 03
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: ??.09.2003 Status: kokoelmassa

9. Soul Calibur 2
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 25.09.2003 Status: myyty

10. Viewtiful Joe
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 22.10.2003 Status: myyty

11. F-Zero GX
Ostopaikka: Konsolinet Hinta: 59,00 Pvm: 16.11.2003 Status: myyty

12. Animal Crossing
Ostopaikka: Lik Sang Hinta: ?? Pvm: ??.01.2004 Status: myyty

13. Ikaruga
Ostopaikka: Video Games Plus Hinta: 38,45 Pvm: 23.02.2004 Status: kokoelmassa

14. Beyond Good & Evil
Ostopaikka: Stockmann Hinta: 32,90 Pvm: 26.03.2004 Status: myyty

15. Prince of Persia: The Sands of Time
Ostopaikka: Mikromaakarit Hinta: 36,45 Pvm: 31.03.2004 Status: myyty

16. Super Monkey Ball 2
Ostopaikka: Lik Sang Hinta: ?? Pvm: ??.04.2004 Status: kokoelmassa

17. Donkey Konga
Ostopaikka: Lik Sang Hinta: ?? Pvm: ??.??.2004 Status: myyty

18. Donkey Konga 2: Hit Song Parade
Ostopaikka: Lik Sang Hinta: ?? Pvm: ??.07.2004 Status: myyty

19. Harvest Moon: A Wonderful Life
Ostopaikka: Play.com Hinta: 47,99 Pvm: 13.07.2004 Status: myyty

20. Pikmin 2
Ostopaikka: Video Games Plus Hinta: 35,83 Pvm: 02.09.2004 Status: myyty

21. Paper Mario: The Thousand-Year Door
Ostopaikka: Video Games Plus Hinta: 38,81 Pvm: 13.10.2004 Status: myyty

22. Metroid Prime 2: Echoes
Ostopaikka: Video Games Plus Hinta: 38,81 Pvm: 16.11.2004 Status: kokoelmassa

23. Metal Arms: Glitch in the System
Ostopaikka: Konsolifin BBS Hinta: ?? Pvm: ??.01.2005 Status: kokoelmassa

24. Doshin the Giant
Ostopaikka: Huuto.net Hinta: ?? Pvm: ??.01.2005 Status: myyty

25. Resident Evil 4
Ostopaikka: Play-Asia Hinta: 49,90 USD Pvm: 13.01.2005 Status: kokoelmassa

26. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
Ostopaikka: Play.com Hinta: 29,99 GBP Pvm: 01.02.2005 Status: myyty

27. Donkey Kong Jungle Beat
Ostopaikka: Play.com Hinta: 32,99 GBP Pvm: 07.02.2005 Status: kokoelmassa

28. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Ostopaikka: Huuto.net Hinta: ?? Pvm: ??.05.2005 Status: myyty

29. Killer 7
Ostopaikka: Video Games Plus Hinta: 64,99 CDN Pvm: 06.07.2005 Status: kokoelmassa

30. Star Wars: Rogue Leader
Ostopaikka: Huuto.net Hinta: ?? Pvm: ??.??.2005 Status: myyty

31. WaveRace: Blue Storm
Ostopaikka: Huuto.net Hinta: ?? Pvm: ??.??.2005 Status: myyty

32. The Legend of Zelda: Twilight Princess
Ostopaikka: Play-Asia Hinta: 49,90 USD Pvm: 15.12.2006 Status: kokoelmassa

Okei. Nyt jälkeenpäin ajatellen, en ostaisi montaakaan peliä tältä listalta. Ehkä Cube sattui minulle olemaan jonkinlaista neitsyyden aikaa (vaikka olin sitä ennen pelannut jo monta monta vuotta), että heikommatkin tuotokset kelpasivat. Joka tapauksessa taival GC:n kanssa oli mahtava. Samoihin aikoihin alkoi myös minun nettibuumi. Kovat oli keskustelut foorumeilla, arvosteluja luettiin IGN:stä ja kirjoitin jopa itsekin joitakin arvosteluja. Erään meseystävän kanssa hypetettiin kanssa kaikkia tulevia pelejä, reportoitiin aina uusimmista hankinnoista ja suunniteltiin seuraavia ostoksia. Jostain sitä yläasteikäinen kloppi vaan sai kaavittua lähes joka kuukausi rahat uuteen peliin.


« Viimeksi muokattu: 03.07.2007 02:19 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #11 : 03.07.2007 10:06 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili PlayStation ja joulu '96. Konsoli oli tilattu jo syksyllä, mutta toimitus venyi ja venyi. Voi sitä pikkuipanan odotusta... Alkoi tulla jo suru puseroon - näinkö saan konetta edes jouluksi?

Lukemattomien isäpapan soittojen jälkeen kone vihdoin saapui Helsingistä Itä-Suomeen. Pelejä paketin mukana oli kolme: Crash Bandicoot, Tekken 2 ja NHL 97. Kaikista tajunnanräjäyttävin kokemus oli demo-cd:n Wipeout, jota tuli pelattua koko ilta. Wipeoutin tuomaa fiilistä ei ole mikään uutuuskonsolin peli sen jälkeen voittanut.

Nintendo 64:n olisin ehdottomasti halunnut siihen aikaan omistaa. Prisman N64-ständillä ja kaverin luona tuli kuitenkin pelattua Super Mariota, Wave Racea, Goldeneyta ja Perfect Darkia ahkerasti.
Nice beaver!
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #12 : 03.07.2007 10:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
PlayStation ja joulu '96.
Muistatko sen legendaarisen Dinosaurus-demon?  ;D   Ai että se oli hienon näköinen silloin, sitä jaksoi ruudulla pyöritellä pelottavan kauan. Kai se nyt hämmästytti, kun N64:n euroopan julkaisu oli vielä kaukana ja itsellä ei ollut PC:tä, jolla olisin hienoa 3D-grafiikkaa nähnyt.

Demo-CD:t pyörivät myös koneessa. Loadedin demo tuli tahkottua alusta loppuun liian monta kertaa.

Rayman ja Ridge Racer olivat ekat PS1-pelini. Rayman oli aivan hemmetin vaikea, mutta Ridge oli tuolloin aivan törkeän hyvä racing-peli.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #13 : 03.07.2007 12:09 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili

Sega Dreamcast
Hieman yllättäen itsellenikin. Mä olin jotenkin Nintendo 64:n kanssa siinä vaiheessa että uutta pelattavaa piti saada, mutta en ollut halunnut hypätä Sonyn kelkkaan; ohjain ei tuntunut hyvältä sametinpehmeissä käsissäni. Lopulta sitten kävi niin että Dreamcast päätyi kotiini. Mä pidän itse laitteen tyylikkäästä ulkomuodosta. Ohjainhan näyttää kauhealta möhkäleeltä, mutta sillä on itse asiassa oikein hyvä pelata. VMU oli aika uraauurtava, mutta ei siitä mitään järkevää taidettu koskaan saada irti. Mä en oikein ikinä ole saanut tosta Gamecubesta samanlaisia kicksejä kuin Dreamcastista. Ja millaisia pelejä!

Jet Set Radio



Jollei ensimmäinen niin ainakin ensimmäisiä cell-shading-pelejä. Todella helposti omaksuttava peli yksinkertaisella ohjauksella ja todella hauska graffitinmaalausminipeli. Äärimmäisen näyttävät grafiikat ja EHDOTTOMASTI kaikkien aikojen paras soundtrack, joka  toimii teeman ja yleisen meiningin kanssa kuin unelma. Negatiiviselta puolelta täytyy sanoa että juoni on hieman... outo. Japanilainen käsikirjoittaja on vetänyt liikaa happoja, jotain on jäänyt välistä pois tai käännöksessä on käynyt hama, mutta ei toi mun mielestäni ihan loogisesti etene.

Shenmue






FREE. Olin myyty jo alkudemon pyöriessä. Yksi parhaista hetkistä oli se kun jouduin selvittämään erään paikan sijainnin. En tosin tiennyt paikasta muuta kuin puhelinnumeron. What to do? Ensimmäiseksi ajattelin jokaisen videopelin peruskikkaa, kaiken liikkuvan ampumista, mutta Shenmuessa se ei ole mahdollista. Itkin lopulta onnen kyyneliä kun tajusin että voisin määrittää alueen kyseisen puhelinnumeron suuntanumero-osasta, mutta siihen tarvittaisiin puhelinluettelo. Mistä saisin puhelinluettelon? Yleensä videopeleissä tärkeät esineet putoavat ammutuilta (/tapetuilta) vihollisilta, mutta Shenmuessa se ei ole mahdollista...
Luonnollisesti puhelinluettelo löytyi kotoa puhelimen vierestä, tai vaihtoehtoisesti puhelinkopista. Ah, miten yksinkertaista neroutta.

Daytona USA 2001



Mä olen laittanut hämmentävän paljon kolikoita arcade-Daytonaan hakatessani parempia aikoja three seven speedwaylla, joten tämä oli pakko saada myös kotiin. Jumalattoman hauska, kahden pelaajan jaettu ruutu, prikulleen totteleva ohjaus, oikeasti erilaiset autot. Vauhdin hurma.


Kaikesta huolimatta mä olen ajatellut myydä Dreamcastin pois. Nykyään näyttää siltä että kun tämä Virtual Console - meininki valtaa alaa ei näitä vanhoja koneita kannata säilyttää muuta kuin tunnearvon vuoksi, ja sellaista mulla ei oikein videopelien suhteen ole. Voisi sitä silti vielä kaivaa DC:n esille kaapista ja pelata muutaman kierroksen.

Pahoittelen muuten kuvien määrää, innostuin vähän liikaa. Pakko pistää loppuun vielä Shenmue-huumoria, ne tajuaa jotka tajuaa.

N
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #14 : 03.07.2007 16:35 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
PlayStation ja joulu '96.
Muistatko sen legendaarisen Dinosaurus-demon?

Joku näki Neogafin threadin tästä aiheesta  :) Ja olihan se hieno. Samalla legendalevyllä oli muunmuassa Tenka, Overboard, Abe`s [the best fucking game ever] Odyssee ja Hercules demot. Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #15 : 03.07.2007 16:45 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili
Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

Käytettynä ostettuna?    ;)
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #16 : 03.07.2007 16:56 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

Käytettynä ostettuna?    ;)

On se alkuperäinenkin jossain, mutta tuskinpa toimii  :)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #17 : 03.07.2007 19:29 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili
Muistatko sen legendaarisen Dinosaurus-demon?  ;D   Ai että se oli hienon näköinen silloin, sitä jaksoi ruudulla pyöritellä pelottavan kauan.

Haha, sitä T. Rexiä jaksoi kyllä ihastella ja pyöritellä pitkään.

Samalla legendalevyllä oli muunmuassa Tenka, Overboard, Abe`s [the best fucking game ever] Odyssee ja Hercules demot. Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

Jep, ja kovilla jätkillä on myös Hercules. ;D

Nice beaver!
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #18 : 03.07.2007 20:26 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili

Kaikkihan ne ovat rakkaita, mutta yksi on iskän oma suosikkipoju eli Super Nintendo. Joskus kauan sitten lueskelin Nintendo-lehtiä ja haaveilin A Link to the Pastista, Super Mario Worldista ja muista hienouksista. Muistan kuinka säästöjä ei ollut ja SNES oli pakko saada, niin pelastukseksi silloin keksin Hobby Hallin, josta sain sen tilattua kuukausierillä (taisi olla n. 130 markkaa kuukaudessa). Sain silloin huikeat 100 markkaa kuukausirahaa vanhemmiltani, joten ne kaikki hupenivat siihen ja sen lisäksi keräilin pulloja, jotta sain puuttuvat markat kasaan. Mutta riemu oli rajaton, kun ensimmäistä kertaa SMW:in käynnistin.
SNESillä oli myös paljon mahtavia pelikokemuksia Nintendon klassikkosarjojen lisäksi, kuten suursuosikkini Super Ghouls'n Ghosts, Zombies Ate My Neighbours, Street Fighter II ja Mortal Kombat II. Mutta parhaiten silloin upposi Squaren Secret of Mana, Chrono Trigger ja kaikkien aikojen mahtavin peli Final Fantasy VI. CT:iä ja FF:a en silloin itse omistanut, koska oma SNESini oli PAL-merkkinen, mutta kaverini omisti jenkkiversion, joten niitä tuli tahkottua koulun jälkeen vain luoja muistaa monenko kuukauden ajan.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #19 : 03.07.2007 20:57 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

Käytettynä ostettuna?    ;)

On se alkuperäinenkin jossain, mutta tuskinpa toimii  :)
Hercules on hiton kova peli. Yksi lempipeleistäni PS1:llä.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #20 : 03.07.2007 22:02 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Super Nintendo:

Super Metroid
Secret of Mana
Secret of Evermore
Chrono Trigger
FF6

Good times.
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #21 : 04.07.2007 00:01 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili
Muistatko sen legendaarisen Dinosaurus-demon?  ;D   Ai että se oli hienon näköinen silloin, sitä jaksoi ruudulla pyöritellä pelottavan kauan.

Haha, sitä T. Rexiä jaksoi kyllä ihastella ja pyöritellä pitkään.

Samalla legendalevyllä oli muunmuassa Tenka, Overboard, Abe`s [the best fucking game ever] Odyssee ja Hercules demot. Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

Jep, ja kovilla jätkillä on myös Hercules. ;D



Legendademo löytyy, ja samalla myös Hercules! Pelasin sen muuten (taas kerran) läpi vähänaikaa sitten ;)
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #22 : 05.07.2007 00:00 »
DoGGy Jäsen Viestejä: 5 Basaaripisteet: 0 Profiili
Muistatko sen legendaarisen Dinosaurus-demon?  ;D   Ai että se oli hienon näköinen silloin, sitä jaksoi ruudulla pyöritellä pelottavan kauan.

Haha, sitä T. Rexiä jaksoi kyllä ihastella ja pyöritellä pitkään.

Samalla legendalevyllä oli muunmuassa Tenka, Overboard, Abe`s [the best fucking game ever] Odyssee ja Hercules demot. Kovilla jätkillähän se levy on vieläkin tallessa.

Jep, ja kovilla jätkillä on myös Hercules. ;D



Aivan mahtava peli! Tuli joskus muinoin tietty tuoki myytyä johonkin, perkele. Oli se Hercules vaan äijä.

Oma lempparikone on varmaankin, kovan väännön jälkeen, Mega Drive (NES kovana kakkosena). Sitä vaan tuli tahkottua nuorempana niiin paljon. Meidän pihalla Sega oli the shit, kellään ei ollu super nintendoa. Ite sain tosin Segan vasta siinä vaiheessa, kun innostus oli jo laantumassa, mutta irtosi siitä hupia sillonkin vielä.
Ne oli kyllä niitä aikoja, kun aurinkoisina kesäpäivinä istuttiin naapurin luona pienessä huoneessa pienestä telkkarista katsottuna Street Of Rage III:a naama irvessä. Tommosia pelejä tehdään nykyään liian vähän. Onhan noita Dynasty Warriorseja ja God Of Wareja, mutta ei niissä oo nykyään kaksinpeliä ollenkaan. Se oli Street Of Ragejen ja muiden samanlaisten pelien (Double Dragon ym.) suola. Ei noita yksin montaa kertaa läpi pelannut, mutta kavereiden kanssa jokainen Street Of Rage on vedetty läpi kymmeniä kertoja.

Uuu, samoin Sonic oli kova nimi, en muista kylläkään koskaan menneeni koko peliä putkeen läpi, mutta maakoodilla(ylös, alas, vasen, oikee, A pohjassa start, eikö olluki) esim. flipperikenttää tuli tahkottua monesti. Soniceissa kentissä oli muutenkin aina niin monta eri reittiä, että melkein aina jostain löytyi jotain uutta. Ja oliko se Sonic 3, jossa sonic pystyi muuttumaan "Super Saiyan" -muotoonsa? SWEEET!

Sonicin maakoodista tuli mieleen, muistaako joku vielä Contran 50 elämää koodin? Muistan ite vaan lopun "50 kertaa select", siinä oli aina tarkkaa hommaa että sai sen kohilleen ja jossei menny ni resettiä vaan ja uudestaan painelee. Eikä ollu mikään läpihuutojuttu peli ton koodin jälkeenkään. Kyllä noi vanhat co-op mätkinnät ja räiskinnät on pelien aatelia, miksei näitä tehdä enää!  >:(
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #23 : 05.07.2007 00:43 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Pahalta tuntuu sanoa joku muu kuin NES, sillähän kaikki alkoi. Ja vaikka silloin fanittaminen oli tavallaan vaikeaa, koska kaikki pelit piti kinuta vanhemmilta ja nettiä ei oltu keksitty, niin kyllähän juuri siitä syystä kaikki koneeseen liittyvät muistot ovat sitäkin arvokkaampia.


Mutta siltikin pitää vastata, että Nintendo 64. Tavallaan tämä oli minulle kuin uusi alku, koska muutamia vuosia sitten SNES oltiin myyty pois ja tilalle tuli tietokone. Veri veti kohti Nintendoa kuitenkin, ja Mario 64:stä ja Goldeneyesta kuullut jutut saivat mielenkiinnon heräämään. Koko PC-aikani olin kuitenkin vanhana Nintendo-klubilaisena saanut Nintendo Newsin kotiin, joten sitä kautta haaveilin taas konsolin omistamisesta. Kunhan Ocarina of Timen julkaisu koitti tuli Nintendo 64 sitten viimeinkin hommattua. Häpeäkseni siis myönnän, että hommasin koneen vasta pari vuotta julkaisun jälkeen. No, enpähän koskaan oppinut tuntemaan sitä alkuaikojen pelipulaa, mistä sai myöhemmin kuulla ja lukea. Ei, minä tulin suoraan katettuun pöytään. Maailman parhaiden videopelien ääreen.

Ja niiden tulo ei laantunut. Koneelle tuli valtava määrä pelejä jotka latasivat fanipojan aseeseen hopealuoteja. Mario 64, kaksi Zeldaa, Goldeneye ja Perfect Dark, Jet Force Gemini (audiovisuaalisesti koko sukupolven huikein peli), Lylat Wars, Donkey Kong 64, Pilotwings, F-Zero X, Smash Bros, Paper Mario... Nämä olivat onnenpäiviä.

Mutta vasta kun myöhemmin aloin harrastaa Nintendo 64:ää oikein tosissaan, näin koko kuvan. Miten paljon AAA-luokan pelejä olikaan. Peleihin, joita en aikanaan omistanut mutta myöhemmin löysin, lukeutuu Treasuren Sin and Punishment (räiskintätaivas, ja vain Nintendo 64:lle) sekä Bakuretsu Muteki Bangaioh (yksi huikeimmista 2D-peleistä ikinä), Molemmat Banjo-Kazooiet, Ogre Battle 64, Yoshi's Story (2D-loikka ei kuollutkaan SNESin myötä!), Blast Corps (peli joka on oma genrensä), Conker's Bad Fur Day...


Nykyään pelikeräilyni rakentuu Nintendo 64:n ympärille; Olen keräämässä koneen kaikkia pelejä. Koneen noin 400 pelistä on koossa kohta puolet. Entisestään rakastuin N64:ään 64DD:n myötä, eli siis koneen vain Japanissa julkaistun levykeaseman löytämisen kautta. 64DD:lle ehti sentään ilmestymään joitakin pelejä, ja näiden tutkimisesta olen nauttinut valtavasti. Enimmäkseen koneesta kuitenkin huokuu vain käyttämätön potentiaali.

Osaltaan tämä on myös koko Nintendo 64:n stoori, sillä hävisihän se PlayStationille selvästi. Miten toisin asiat olisivatkaan olleet jos Square ei olisi vaihtanut leiriä? Mitä jos Resident Evil, Tomb Raider ja Tekken olisivat tulleet sille samaan aikaan kuin PS:llekin? Teurastushan siitä olisi tullut, mutta ei, Nintendon ja Raren omiin peleihin oli tyydyttävä. Ja mikäs niihin oli tyytyminen, maailman parhaita pelejä ne olivat.


« Viimeksi muokattu: 05.07.2007 01:01 kirjoittanut finngamer »
tallennettu
Re: Suosikkipelilaitteesi (all time great) « Vastaus #24 : 23.07.2007 19:10 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Heh, omistettuja konsoleita kolme, joista kaksi kannettavia että ei paljoa jää vaihtoehtoja. Kyllä, NESillähän sitä aloitettiin, ja muistot ovat lämpimiä. N64:stä hypettyminen eräänä jouluna, ja eritoten lukemattomat tunnit Mariota sekä Golden Eyeta, ovat myös kirkkaana mielessäni täältä ikuisuuteen. Sega Megadrive oli kodissani lainassa perhetutuilta monta kuukautta, ja Turtles-mätöt, kaksi ekaa Sonicia, penteleen haastava Ecco sekä sellainen Akun ja Mikin taikaseikkailuloikinta, jonka virallista nimeä en tähän hätään muista, kulutettiin sinä aikana melko lailla loppuun. Myöskin eka Pleikkari, tutustuminen Abe's Oddyseehen, Driver, Tekken 3 ja lukemattomat lukemattomat muut ovat melkoinen järkäle pelihistoriaani. Kaikkia näitä on kunnioitettava.

Silti, jos yksi on valittava, vie PS2 voiton, hands down. Kovimmat pelit, joiden parissa viimeiset 5-6 vuotta ovat vierähtäneet melkoisella vauhdilla. Matka aina THPS3:sta Jakien ja Ratchetien kautta ICOon, SotC:een sekä Okamiin, pitäen sisällään lisäksi Fahrenheitia, Transformersia, MGS:ää, Guitar Heroa, Prince of Persiaa, Splinter Cellia, Sly Raccoonia ja Luoja ties mitä muuta, on hieno. Ja jatkuu edelleen. Musta laatikko on jaksanut esimerkillisesti, eikä sen parista tosiaan ole mikään kiire uuden sukupolven pariin, ainakaan täysipäiväisesti.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines