Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Donkey Kong Country Tropical Freeze  (Luettu 14950 kertaa)
Donkey Kong Country Tropical Freeze « : 24.02.2014 23:23 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili Minullekin tuli tänään ja pelattu jo läpikin  :rollaus:

EDIT: Splittasin topicin, kun pelistä näyttää olevan enempikin keskustelua. t: Reijo


« Viimeksi muokattu: 27.02.2014 13:29 kirjoittanut Fraeon »
tallennettu
Donkey Kong Country Returns « Vastaus #1 : 25.02.2014 08:41 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Minullekin tuli tänään ja pelattu jo läpikin  :rollaus:

Mikä prosentti sinulla savessa tällä hetkellä? Et tainnut kovin huolella vetää kenttiä, tai sitten olet Jöpöjen pelaamisen maailmanmestari. Veikkaan että täydelliseen läpäisyyn palaa taas se 100+ tuntia, kun jotkut time trialit ovat sen verran hankalia ja monet kirjaimista/palasista suhteellisen hankalissa paikoissa. Itse olen unlockannut vasta ekasta maailmasta tuon K-kentän ja kaikista muista maailmoista puuttuu vielä reilusti kong-kirjaimia. Odotan kyllä kyllä innolla hard-moden k-kenttiä. Voivat olla kohtuullisen piikkejä lihassa.

Kannattaa muuten heti vaihtaa ristiohjaimelle se ohjaus ja niin että R-namiskasta rollaa.
tallennettu
Donkey Kong Country Returns « Vastaus #2 : 25.02.2014 12:22 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili Taisi olla 68%, mutta minulle peli on läpi kun lopputekstit rullaa ja kaikki muu on pelkkää extraa. Seuraavaksi täytyy etsiä video jossa näytetään kaikki secret exitit. Kirjaimia en jaksa kerätä koska ne on pakko ottaa kerralla enkä jaksa esim jotain niitä kärry kenttiä aloittaa uudestaan jos missaan yhden hypyn. Time trialia en aio edes kokeilla, mutta katson kyllä kaikista avatuista kentistä listan ykkösenä olevan suorituksen. Eilen pari tsekkasin ja on kyllä erittäin viihdyttävää katseltavaa.

Ai niin on mulla jotain aiheeseen liittyvääkin eli huomenna saa näköjään käydä noutamassa anttilasta ps4:n. Toivottavasti ei ole DOA ja tatit ei lahoa parin viikon käytön jälkeen.
tallennettu
Donkey Kong Country Returns « Vastaus #3 : 27.02.2014 09:14 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
Kirjaimia en jaksa kerätä koska ne on pakko ottaa kerralla enkä jaksa esim jotain niitä kärry kenttiä aloittaa uudestaan jos missaan yhden hypyn.
Onkohan sulla mennyt nyt Crash ykköset ja DK:t sekasin :) Checkpoint tallentaa mielestäni noukitut kirjaimet, eli ei nyt aivan alusta tarvi aloittaa. Olen pelannut vasta yhden maailman joten aivan 99-varma en ole, mutta Returnsissa oli näin.
tallennettu
Donkey Kong Country Returns « Vastaus #4 : 27.02.2014 10:11 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Joo, kirjaimissa ei ole mitään vaikeaa, nehän eivät ole edes piilossa. Jos missaa jonkun, niin hyppää vaan kaivoon ja aloitat checkpointista kaikkien sitä ennen kerättyjen kirjainten kera.

Kirjaimet kannattaa kerätä, sillä kun kerää ne yhdestä maailmasta, aukeaa sen maailman "K"-kenttä. Ne ovat vaikeustasoltaan aivan toista luokkaa, pelasin 2-K:ta varmaan puolitoista tuntia ennen kuin pääsin läpi. Sen lisäksi että ovat vaikeimpia kenttiä, niin niissä EI ole checkpointtejakaan. Tosin kirjaimia ei niissä tarvitse kerätä, viisi palapelinpalaa vain.
tallennettu
Donkey Kong Country Returns « Vastaus #5 : 27.02.2014 12:31 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu, mutta en jaksa tuota checkpointiin palaamistakaan. Varsinkin pelin puolivälin jälkeen niitä kirjaimia oli sellaisissa paikoissa, että mieluummin jatkoin eteenpäin saatikka olisin kuollut kymmenisen kertaa yrittäessäni saada sen. Ihan samasta syystä en ole marioissakaan jaksanut kerätä kaikkia tähtikolikoita ja tähtiä. Oma peli-ilo vaan kärsii tuosta jatkuvasta jankkauksesta ja kun palkintona on vain vieläkin vaikeampia kenttiä niin ei tuo pahemmin houkuta, mutta onneksi koen saavani rahoilleni vastinetta jo muutenkin.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #6 : 27.02.2014 13:20 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Täytyy muuten todeta, että ne time attackien aikarajat on jo itsessään aika, noh, tiukkoja ihan ensimmäisestä kentästä lähtien. Muutama yritys tarvittiin kultamitaliin 1-1:ssä. Sen jälkeen piti siirtyä läpäisemään pääpeli, sitten uskaltaa alkaa koluamaan noita oikein olan takaa ja haastaa itsensä noiden K-kenttien läpäisyyn noin muun muuassa.

Mut helvetin saska ja sen aika 1-1:ssä.  >:(

Onneksi sentään tiedän olevani finngameria parempi.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #7 : 27.02.2014 19:03 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Pitäskös tuonne Peliseura-alalaudalle lyödä pystyyn topicci Wii U-käyttäjänimistä, jotta saisi kaveerattua. Tuli vaan noista time attack-vertailemisista mieleen.

edit: Eipä mittään. Siellä onkin jo topic, muttei stickynä.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #8 : 27.02.2014 21:34 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Hyvä peli kyllä ja tulikin pelattua läpi kohtalaisen napakalla tahdilla. Parhaat maat ovat tähän mennessä mielestäni olleet kaksi viimeistä. Saapa nähdää miten mielipide muuttuu kun avaan loputkin kentät ja mirror moden. Olettaen siis että se on tässäkin pelissä. Viimenen bossi oli kyllä mielestäni pettymys verrattuna ykkösosaan. Kaikki muut bossit sen sijaan oli täyttä kamaa, erityisesti se toiseksi viimeinen jääkarhu.

Sen jälkeen piti siirtyä läpäisemään pääpeli, sitten uskaltaa alkaa koluamaan noita oikein olan takaa ja haastaa itsensä noiden K-kenttien läpäisyyn noin muun muuassa.

Mut helvetin saska ja sen aika 1-1:ssä.  >:(


Pilaanko päiväsi jos kerron että se normi kultamitali ei ole edes paras. Tarkkaan kun katsoo, niin se minun 1-1 mitali kiiltelee toisin kuin normi. Sen hommaaminen olikin sitten kohtalainen työmaa. Seuraavaksi 1-2 ja sitten 1-3... Kyllähän tässä hommaa piisaa. En tosin tiedä jaksaako kaikista ketistä hommata shiny goldia kun ei DKCR:ssäkään jaksanut. Toisaalta pelasin sen 200% loppuun vasta viime viikolla.

E: lisäilkäähän saskau joita huvittaa timetrialeita hinkata.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #9 : 07.03.2014 21:44 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Nyt on tullut pelattua (rauhalliseen tahtiin) kolmanteen kenttään. Ja onhan tämä aika rautaa. Tähän asti olen nauttinut paljon enemmän kuin SM3DW:stä. Peli tuntuu samalta kuin 80- ja 90-luvun huipputasoloikat. Hiton hyvin on suunniteltu että vaikka rotko tai jokin muu kutsuu joissain kentissä naurettavan usein, elämiä on juuri siihen kenttään kerätty reilu 40kpl. Ja usein näissä jopa saa elämän joka kerta ennen kuin kuolee. Saa ihan rauhassa yrittää ja nauttia haasteesta. Tosin myönnän että parissa kohdassa oli "kuoleman paikka" heitetty hiukkasen matkan päähän checkpointista, joten aina piti ravata uudestaan samaan kohtaan ja yrittää uudelleen.

Toinen on ehkä tämä lisähahmo valikoima. Dixie Kong on ylivoimaisesti paras. Ainakin minulle. Cranky Kongin osaan vielä nähdä sopivana jonkun pelityyliin, mutta Diddy Kong tuntuu aivan turhalta Dixien rinnalla. Tosin ei sekään ihme olisi että en ole vain tajunnut jotain :rollaus: Mutta tasapaino näiden välillä tuntuu olevan vähän hakusessa.

Visuaalisestikin tuli jopa yllätys, kun en ole katsellut trailereita tms. kummoisemmin ja olin nähnyt vain viidakon. Ajattelin että ompas komea peli. Mutta tähän asti, viidakkomaailma on "heikoin" visuaalisesti. Kyse ei ole siitä että teknisellä puolella olisi moattu mitenkään, tulevat kentät on vain suunniteltu erilaiseksi. Voisin jopa epäillä että ne on tarkoituksen mukaisesti tehty yllättämään visuaalisesti.

Mutta näin kolmen maailman perusteella helvetin kovaa menoa. Suurin ärsytys on lataustauot. Harvinaisen pitkiä. Varsinkin Nintendo peliksi. Kehittäjät eivät ole vielä oppineet ihan parhaimpia niksejä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #10 : 07.03.2014 21:52 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Donkey Kongeissa aina DK itse on ollut se surkein hahmo.  :lol: Mutta muuten nuo ovat ihan kohtuullisen hyvin kuitenkin tasapainossa, varsinkin speed runeja ajatellen. Diddyllä pääsee supernopeaa veden alla, dixiellä tiettyjen rotkojen yli, sekä muutenkin helpoin pelattava hahmo ja Crackylla taas pystyy paahtamaan ylivoimaisesti nopeiten normaalissa maastossa. Cranky kong on oma suosikkini. Vähän kuin Duck Talesia pelaisi.

Pelasin itse pelin nyt läpi, mutta vielä puuttuu jonkin verran kong-kirjaimia, jotta saisin avattua loput K-kentät + extra maailman. Tarkoitus ois yrittää myös hard modea, jossa ei ole checkpointteja ja extra healtteja ollenkaan. Siis ihan heittämällä parempi peli kuin mikään Mario viimeiseen 15 vuoteen. Saa näyttämään viimeisimmät Mariot todella halvoilta dlc-peleiltä, vaikka tykkäsinkin niistä. DK:n ekassa kentässä varmaan enemmän assetteja kuin parissa viime Mariossa yhteensä ja niiden New Marioiden musiikit... Nintendon sietäisi välillä hävetä.

Tämä tai Dark Souls 2 tulee todennäköisesti olemaan oma GOTY.


« Viimeksi muokattu: 07.03.2014 21:57 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #11 : 07.03.2014 21:57 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen pelannut käytännössä Cranky Kong only koska onhan se selvästi hauskin noista kolmesta. Sillä kepillä hyppimeinen tuntuu hyvältä kun sillä viipottaa menemään eikä pelkää mitään. Pahoissa kentissä ja bosseissa sitten Diddyn raketilla saa vähän lisävaraa hyppyjen ajoituksen suhteen. Dixielle en ole keksinyt juuri mitään käyttöä.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #12 : 07.03.2014 23:43 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Tämä peli + MK 8 on yksistään aika hyvä syy ostaa WiiU. Periaatteessa maailmojen vähäisyys arveluttaa, mutta toisaalta Returnsissakin oli niin paljon sitä varsinaista pelattavaa 100% goalia ajatellen niin eipä tuo todennäköisesti tuu haittaamaan.

Pitääs vaan jaksaa shoppailla tuo WiiU. Uskomaton pultti vaan ku Pro-controlleri ei sisältyne mihinkään settiin vaan sekin pitää ostaa erikseen <_<
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #13 : 08.03.2014 00:01 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Eikös Zombi U -paketissa ollut ainakin mukana tuo Wii U Pro -ohjain?
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #14 : 08.03.2014 07:11 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 163 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eikös Zombi U -paketissa ollut ainakin mukana tuo Wii U Pro -ohjain?

Kyllä tulee.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #15 : 08.03.2014 10:06 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eikös Zombi U -paketissa ollut ainakin mukana tuo Wii U Pro -ohjain?

Oliko noin? Oon sit täysin missannu tän. Harmi sinänsä että ZombiU on toistaiseksi ainoa WiiU peli jonka oon pelannu täysin läpi kaverin kanssa. Mutta peli on kyllä sen verran laadukas että kaipa se omaankin hyllyyn kuuluis
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #16 : 07.04.2014 17:00 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Totesin että DKCR ja DKC:TF ovat niitä harvoja pelejä joissa peruspelimekaniikasta poikkeaminen on oikeasti hauskaa ja virkistävää. Tykkään helvatan paljon minecart- ja rakettilentelykentistä.

...Kun vertaa esim Crash kolmosen moopporipyörä- ja lentelykenttiin (nämä tulivat ensimmäisenä mieleen) niin ero on huomattava. Tai joidenkin tiettyjen äksönpelien puzzle- ja/tai stealth-osuuksiin :P
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #17 : 11.04.2018 06:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pistin jo kuun alussa Switch-version tilaukseen CDONista lahjakorttia hyödyntäen. Toivottavasti saapuu sukkelaan, ennen Dark Soulsia ja Hyrule Warriorsin Definite Editionin kolahtamista postiluukusta.

Sen verran peliä on kuitenkin hehkutettu, että odotan sitä jo tulisilla hiilillä. Onhan tässä jonkin aikaa kulunutkin siitä, kun viimeksi olen päässyt pelaamaan tiukasti suunniteltua 2D-tasoloikkaa, joka mitä ilmeisemmin myös näyttää ja kuulostaa fantastiselta. Switchillä peli pyörii vielä tarkemmalla resolla, ja kenttienkin latausajat on kuulemma nipistetty puoleen.

Tropical Freeze tulee varmaan pelattua enimmäkseen yksin, koska se on juuri sellainen peli, jonka haluaa pelata kaikki salaisuudet etsien ja omia tasoloikkataitoja testaten. Ja nautiskella siitä omassa tahdissaan. Toisen läpipeluun voisi sitten naputellakin kaverin kanssa, ja antaa co-oppaajalle käyttöön Funkyn, joka pitäisi turhautumiset vaikeustasoon aisoissa.


Mihin Tropical Freeze sijoittuu nyt neljän vuoden jälkeen tasoloikka-listoillanne?


« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 07:35 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #18 : 11.04.2018 08:56 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Mihin Tropical Freeze sijoittuu nyt neljän vuoden jälkeen tasoloikka-listoillanne?

Pelaamatta parasta heti Rayman Legendsin jälkeen.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #19 : 11.04.2018 09:07 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Kumpikin Retron Donkey Kong on helposti parasta tasoloikkaa vuosikymmeneen. Ei oikein ole mitään varteenotettavia kilpailijoita. Ainoat vertailukelpoiset tasoloikat lienee Snes-ajoilta.  Kenttäsuunnittelu, pelattavuus +60fps kermaisuus, soundtrack ja ulkoasu ihan timanttia. Erityisesti time trial -mitaleja metsästäessä tajuaa, miten tarkkaan ja viimeisen päälle jokaisen vihun sekä elementin sijainti on mietitty. Vaikea uskoa, että joku vielä näillä vuosikymmenillä uskaltaa pistää reippaasti haastetta tasoloikkiinsa.  Tosin olen sitä mieltä, että peli kalpenee tunnelmaltaan täysin Snessin vastaaville. Niiden synkkä tyyli vaan puree itseeni.

New Mario Brossit ja Raymanit ovat varsin jees, mutta Rayman on lähinnä automaattisesti scrollaava 2d-tapahtumaputki vailla sen kummempaa haastetta ja puolet kentistä hyvin unohdettavia. Sopii tosin oikein hyvin lasten kanssa pelattavaksi, kun checkpointteja on metrin välein ja ei ole niin tarkkaa miten hyppii ja checkpointteja metrin välein. New Marioissa on paljon takuvarmaa hyvää kenttäsuunnittelua ja pelattavuutta, mutta koko peli on niin geneerinen, että meinaa oksennus lentää.

Hyvä että Tropical Freeze portattiin Switchille. Wii U:lla peli meni täysin hukkaan pienille markkinoille.


« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 09:13 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Re: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #20 : 11.04.2018 09:25 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Rayman on lähinnä automaattisesti scrollaava 2d-tapahtumaputki vailla sen kummempaa haastetta ja puolet kentistä hyvin unohdettavia.

Triggeröidyin.

Ei vaan, kohteliaasti olen tästä hieman eri mieltä. En tiedä, kuinka paljon olet Originsia ja eritoten Legendsiä pelannut, mutta kyllähän ne ovat kenttäsuunnittelun ja ohjattavuuden epäpyhän liiton priimaesimerkkejä. Kun oikeasti löytää kaikki ne pienet nyanssit, joilla hahmon saa liitämän mahdollisimman nopeasti hypystä, liu'usta ja hyökkäyksestä toiseen, on fiilis suorastaan kaikkivoipainen. Itse asiassa efekti on hyvin samanlainen kuin Super Mario Odysseyn liikkeiden mahdollistamat kombot ja liikkumisen vapaus - vaikkakin paljon simppelimmällä komentojoukkiolla.

Mulla on myös aivan vastaava kokemus Legendsistä kuin sulla Donkkareista - speed runnauksessa vasta tajuaa, kuinka tarkkaan kaikki on sijoiteltu. Rytmin löytyessä ja ohjaimen sulautuessa selkärangan hermostoon kohdat, joissa ekalla peluulla meni hyvä tovi vääntäessä ja hengissä pysyessä, yhtäkkiä vain liitävät läpi. Yleensä en koskaan jaksa hinkata time trial -tyyppistä sisältöä, mutta molemmat uudet Reiskat on tullut kompliitattua täysin - enkä kyllä menisi kehumaan näitä helpoiksi. Eritoten Origins koetteli täydellisiä suorituksia metsästävää toden teolla. Legends on haastetasoltaan hieman helpompi, mutta sisältö on muuten monin verroin robustimpaa, grafiikat entistä upeammat ja kenttäsuunnittelu luovempaa. Hemmetti, tässä pelissä on jopa hiippailukenttiä, jotka ovat pelkkää nautintoa - ja jotenkin maagisesti nekin ovat hiottavissa nopeaan ja sulavaan suoritukseen kentän tunnelmasta tinkimättä. En tajua.

Ai niin, ja ne verkkohaasteet Legendsissä! Koska pelattavuus on täydellistä ja hiton koukuttavaa, näihinkin meni aikanaan kymmeniä tunteja päivä- ja viikkohaasteita maailmanlaajuisella pistekentällä hioessa. Tuskin koskaan enää tulee toista yhtä täysivaltaista tasoloikkakokemusta allekirjoittaneen makuun - elleivät Montpellierin nerot vetäise päätä hanurista ja tykittele jotain Rayman Universeä pihalle.


Hyvä että Tropical Freeze portattiin Switchille. Wii U:lla peli meni täysin hukkaan pienille markkinoille.

Tämä olisi edelleen itselle se kovin syy ostaa Switch - vaikka toki Odyssey ja uusi Zeldakin ois varmaan ihan jees. Nautin DKC Returnsista todella paljon, ja TF näyttää kaikin puolin kovemmalta. Mutta kyllä Returns silti kokonaisuutena jäi Rayman Legendsin aiheuttaman hurmoksen alle. Siksi olisikin mielenkiintoista nähdä, miten TF vertautuu all-time-lemppari tasoloikkaani.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #21 : 11.04.2018 11:24 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tämä muistuttikin, että pitäisi jatkaa Rayman Legendsiä ennen kuin Kong ampuu tynnyristä itsensä kauppoihin. Neljällä hengellä aloitettu läpipeluu eteni noin puoliväliin, mutta sitten se vain tyssäsi. Ehkä siitä on syyttäminen jatkuvasti kasvavaa moninpelivalikoimaa ja myös sitä, että aina sama porukka ei pääse töllön äärelle samaan aikaan.

Olen tänään poissa kotoa iltaan asti, mutta eihän se ole mikään este, kun voi napata Switchin messiin.  8)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #22 : 01.05.2018 11:37 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Tämän kaltaiset temput eivät ainakaan vahvista uskoani siihen, että Nintendo-pelaajan kannattaisi siirtyä sataprosenttisesti digipelien ostajaksi; ainoastaan neljä vuotta vanhan pelin poistaminen eShopista – todennäköisesti Switch-version korostamiseksi ja pelin 60 euron hintalapun oikeuttamiseksi – on Nintendolta todella nihkeä veto, ellei kyseessä satu olemaan virhe.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #23 : 02.05.2018 12:18 »
Discokuningas Jäsen Viestejä: 60 Basaaripisteet: 0 Profiili En itsekään ole digipelien kannalla, mutta eihän tuo vaikuta mitenkään jo pelinsä ostaneisiin. Pelin saa ladattua uudelleen niinkuin ennekin.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #24 : 04.05.2018 12:32 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pelasin kaksi kenttää, ja oijoijoi sentään! Donkeyssä on miellyttävää massan tuntua, eikä edes tutoriaalialueesta selvinnyt ilman yhtä hölmöä kuolemaa. Peli näyttää uuuuuupeealta.

En malta odottaa, että pääsen illalla jatkamaan!

EDIT: Pistin eilen banaanit pussiin (öh) läpäistyäni 1-K-kentän, jossa menetin elämiä varmaankin yhtä paljon kuin kaikissa ensimmäisen maailman tasoissa yhteenlaskettuna. Mutta! Se tuntui reilulta tasoloikkahaasteelta, enkä ärsyyntynyt peliin vaan omiin virheisiini. Tätä joutuu pelaamaan hieman eri mentaliteetilla kuin Kirbyä!

Kontrollitkin tuntuvat nyt pro-ohjaimella vielä paremmilta, kun vaihdoin alternate-pelitavan asetuksista. Jokusen kerran yritin silti napata liaaneista ja köynnöksistä kiinni painamalla ylös. Kyllä kuolema opettaa.  ;D

EDIT 2: Tropical Freeze on saanut niin ylettömiä kehuja soundtrackistaan, että väkisin mietti, voiko moinen suitsutus olla oikeutettua. Kyllä voi. Helposti. Äänimaailma on vähintään yhtä nautittava kokemus kuin grafiikat, viimeisen päälle rasvatut kontrollit ja "tee-se-itse"-vaikeusaste, joka sallii Funkyn kaupan kautta muokata haasteen määrää sen mukaan, käyttääkö itemeitä vaiko ei. Palapelin paloista vihjaava papukaija on kiva kaveri siinä vaiheessa, kun kentästä haluaa viimein kaivaa esiin sen viimeisenkin salaisuuden, keinolla millä hyvänsä. Se ei popsi kuitenkaan täysin omista oivalluksista kumpuavaa iloa.

EDIT 3: 2-K Bopopolis opetti kantapään kautta, miten hypätään vihollisten päältä pitkiä loikkia. En aiemmin osannut tehdä niitä kuin säkällä. Tätä kenttää ei päässyt Donkeyllä ja ilman kaupan tarjoamia helpotuksia mitenkään ilman, että kyseinen taito oli opittu.

Huikeaa, että kerta toisensa jälkeen kentät kiiltelevät tasosuunnittelun osalta kuin genren tuikkivimmat jalokivet; jokainen vihollinen on sijoitettu tavalla, joka tukee pelin kulkua, eikä missään ole mitään epäreilua, joka tuntuisi ärsyttävältä "yritys ja erehdys" -pelattavuudelta. Rayman Originsin vaikeimmissa kentissä minulle tuli sellainen tunne, muttei tässä, vaikka vaikeusastetta onkin enemmän. Donkeyssä virheen jälkeen nuolee vain haavojaan ja toteaa: "Okei, taitoni eivät vain vielä riitä, sillä imen laajenevaa banaania."

Kaksi ensimmäistä maailmaa takana, ja kaikki kirjaimet sekä palapelinpalat taskussa.

EDIT 4: Vedenalainen maailma on upea, sen kentissä palapelin palojen metsästäminen tuntuu jopa hauskemmalta kuin muualla; menin varmaan kymmenen kertaa 4-1 Deep Keepin läpi etsiessäni viimeistä palaa, eikä edes papukaija inahtanut, vaikka tiesin kolunneeni kentän jokaisen neliösentin perusteellisesti. Kun pala viimein löytyi, se johdattikin minut entistä upeampaan tasoon, jossa hypittiin vuoroin maalla ja uiskenneltiin vedessä.

Tarpeetonta varmaan sanoa, että pelissä uhkaa välillä kuolla hapen loppumiseen siksi, että jää kuuntelemaan lumoutuneena käsittämättömän hienoa musiikillista antia.


« Viimeksi muokattu: 07.05.2018 10:42 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #25 : 14.05.2018 19:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 100%

Tämä oli viihdyttävä matka, joka antoi, antoi ja antoi – jopa nolojen kuolemien hetkillä. 2-K Bopopolis ja 5-K Platform Problems kuuluisi ripustaa tasoloikkagenren kunniahallin seinille; ne olivat minulle Tropical Freezen vaikeimmat kentät, ja niiden läpäisyn jälkeen perustasot alkoivat niissä opittujen taitojen avulla muuttua jatkuvasti helpommiksi. 

Tämä on niin sellainen peli, jota on helppoa vilkaista kuvissa ja videoissa sivusilmällä ja todeta: "jaahas, tuollainen..." Ei voi aavistaa sitä tarkkojen loikkien luomaa hurmiota, Donkeyn massan luomaa momentumin huumaa ja kaikkia niitä ihastuttavia pilipalielementtejä, jotka puhaltavat yksilöllisiksi räätälöidyt kentät eloon orgaanisella tavalla.

Parempaa tasoloikkaa en ole pelannut sitten Super Mario Worldin. Ja mikä parasta, pelin pariin voi palata uudestaan parillakin eri keinolla; hard-moden haastamana ja leppoisammalla co-opilla Funkyn pehmentämänä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #26 : 15.05.2018 21:58 »
Discokuningas Jäsen Viestejä: 60 Basaaripisteet: 0 Profiili Plus hard modea voi pelata myös muilla hahmoilla.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #27 : 16.05.2018 06:20 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Plus hard modea voi pelata myös muilla hahmoilla. Dixiellä.

Korjattu!  ;D

Pelasin koko ensimmäisen maailman hardilla eilen, ja se meni läpi ilman suurempia jumeja. Maailmahan on kuitenkin aika iisi piisi verrattuna joihinkin myöhempiin leveleihin.

Tätä peliä on vain niin hullun tyydyttävä pelata, sen pelattavuus suorastaan napsuu käsiin. Onneksi Nintendo halusi lisää rahaa, ja julkaisi tämän Switchille.

Pelaatteko tätä muuten ristiohjaimella vai tikuilla? Itse pääasiassa parjatulla Pron ristiohjaimella, mutta todella hyvä fiilis siinäkin on. Tämän kaltaisessa pelissä tattien käyttäminen vain tuntuu epäluonnolliselta, kun ristiohjaimen kanssa olin heti kotonani.

Kohta saakin tuntea, miten Pron ristiohjain taipuu Mega Maneihin...


« Viimeksi muokattu: 16.05.2018 07:10 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #28 : 16.05.2018 10:40 »
Discokuningas Jäsen Viestejä: 60 Basaaripisteet: 0 Profiili Peli taitaa olla suunniteltu tatille enemmän. Varsinkin uimis kontrollit. Tatilla pelaan proolla. Minähän olen siitä kummallinen että minusta paras tapa pelata tätä oli liiketunnistuksella Wii U:lla. Ohjaimen heilautus tuntui luonnolliselta. Paitsi Returnsissa kun piti pysähtyä puhaltelemaan, mutta se mekaniikka onneksi on poistettu. Switchillä päätin vaihtelun ja Pro ohjaimen mukavuuden vuoksi pelata perinteisemmin ja mukavaa se on näinkin. Väitän silti ihan pokalla että muutamien maailmojen jälkeen olen silti parempi liiketunnistuksella. Se johtunee siitä että tätä tuli väännettyä aivan hullusti Wii U:lla ja tottumus ei heti katoa. En näe että nappiohjaus olisi mitenkään oikeasti huonompi.
tallennettu
Vs: Donkey Kong Country Tropical Freeze « Vastaus #29 : 16.05.2018 13:27 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Totuin dkcr ohajukseen, joten pelasin myös jatkosan wiimoteja vispaamalla. Ja vaikka en ole ristiohjaimella koittanut pelata niin kyllä tämä ehdottomasti kuuluu tatilla pelata. Ohjaus on kuitenkin analoginen ja suunniteltu tatille.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines