Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Formula One 2010 -julkaisu: 24.09.2010
Sivuja: 1 ... 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58
Tulostusversio
Aihe: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)  (Luettu 407118 kertaa)
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1620 : 31.01.2011 21:43 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Asia selvä, tästä ei sitten puhuta tämän enempää.


Seuraavaan kisaan onkin sitten aikaa ainakin valmistautua. Sanoisin, että jos kuukauden sisällä pysyy Micciksen pleikan comeback, niin voin odottaa, mutta jos sen yli menee, niin sitten voisi seuraavankin kisan ajaa. Mielipiteitä?



-"No can do!"
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1621 : 31.01.2011 21:47 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ajakaa nyt poijaat se Spa ihan milloin haluutte, oikeesti.  Kyllä minä formuloita ehdin vielä ajaa, vaikka jokusen kilpailun missaisinkin.  :)

Ja hyvää työtä kisaraportin kanssa eikka!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1622 : 31.01.2011 21:49 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Muistuttaisin vielä siitä, että seuraavat aikataulujen sopimiset hoidetaan blogin puolella.

Kiitos.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1623 : 31.01.2011 22:05 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Muistuttaisin vielä siitä, että seuraavat aikataulujen sopimiset hoidetaan blogin puolella.

Kiitos.

Kiitos muistutuksesta.  :)


Blogissa on "aikataulu" sivu. Sen kommenttiosiossa voidaan keskustella tulevien kisojen ajankohdista.




Itse kisan tuloksista ja tapahtumista keskustelun olettaisin olevan täällä OK?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1624 : 31.01.2011 22:08 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Itse kisan tuloksista ja tapahtumista keskustelun olettaisin olevan täällä OK?

Ei siinä kai mitään, kunhan posteissa on sisältöä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1625 : 31.01.2011 22:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Itse kisan tuloksista ja tapahtumista keskustelun olettaisin olevan täällä OK?

Ei siinä kai mitään.

OK. Yritetään kuitenkin viedä myös kisakommentointia enemmän blogin puolelle. Kisaraportin kommenttiosiossa voi mainiosti keskustella itse kisan tapahtumista.

Ymmärrän, että tämän aiheen pitäisi ennemminkin pitää sisällään keskustelua itse pelistä eikä verkkopeleistä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1626 : 01.02.2011 09:10 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili http://www.youtube.com/watch?v=JS70fX831lU&feature=feedu

Siinä olisi Unkarin startti.


E: Pientä säätöö taas oli vähän anteeksi. Kovat renkaat ei tuolla Williamsilla toimi. Valenciassa kärsin, Englannissa ja nyt Unkariassa. Huomaan niitten ongelmat heti kun taistelen sijoista 4-5. SPA tulee jännät paikat ,koska siellä sataa jossain vaiheessa  :) .
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1627 : 01.02.2011 15:17 »
TheElepants Jäsen Viestejä: 241 Basaaripisteet: 0 Profiili Jäipä Sauber hienosti lähdössä ja sitten coke kiilas nurmikolle :D
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1628 : 01.02.2011 16:02 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW F1 2010 -topic on luotu nyt uudelle peliseura-alueelle, ja se löytyy täältä.


Tämä pelikeskustelu-topic voidaan siis jatkossa pyhittää keskustelulle pelin ominaisuuksista, vioista, hyvistä puolista jne. Jos siis vaikkapa yksinpeliä pelatessa tulee jotakin uutta kirjoitettavaa mieleen tästä pelistä, niin tämä on oikea paikka sille.

Online-turnauksia ja niiden kommentointia voi jatkossa harrastaa tuolla peliseura-alueella.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1629 : 04.02.2011 20:09 »
johanf1-fani Jäsen Viestejä: 32 Basaaripisteet: 0 Profiili Mulla ei onnistu mikää tässä pelissä, vläspäkkienkään kanssa. Esim.urassa: Toiseksi viimeinen kierros mä oon viides. Yritän ajaa mahdollisimman varovaisesti, mutta ei! Mä tietenkin pyörähdän,tipun vikaksi >:(
Pelaajainen Rul3z
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1630 : 05.02.2011 17:09 »
Player9 Vieras
Mulla ei onnistu mikää tässä pelissä, vläspäkkienkään kanssa. Esim.urassa: Toiseksi viimeinen kierros mä oon viides. Yritän ajaa mahdollisimman varovaisesti, mutta ei! Mä tietenkin pyörähdän,tipun vikaksi >:(
Onko sulla mitään apuja päällä? Jos mutkissa tuppaa olemaan vaikeuksia, niin suosittelen laittamaan traction control:in päälle.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1631 : 09.02.2011 13:34 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili
Jäipä Sauber hienosti lähdössä ja sitten coke kiilas nurmikolle :D

Enpäs kiilannut. En nähnyt ,että hyvarinen oli siellä ja sitten väänsin Force-Indian kanssa ja se heitteli jne. En blokannut tahalleen hyvarista nurtsille.
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1632 : 15.02.2011 21:44 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Aloittelin uramoodia uudestaan ja tällä kertaa pyrin tekemään kaikesta mahdollisimman realistista. Tämä tarkoittaa seuraavia asetuksia:

- Expert-vaikeustaso ilman mitään ajoapuja
- Täysimittaiset kisaviikonloput ja 100% kisamitta
- Renkaiden kuluminen ja polttoaineen vaikutus päällä
- 7 kauden ura



Niin se sitten alkoi: Itse Tony Fernandez soitteli minulle pari viikkoa ennen kauden alkua ja pyysi käymään Lotuksen tehtaalla tsekkaamassa meininkiä. No minähän menin. Siellä selvisi nopeasti, että Heikki Kovalainen oli ajautunut tallin kanssa riitoihin ja he halusivat talliin nyt kakkoskuskin kokeneen italiaanon Jarno Trullin pariksi. Muutamat kupit kahvia kumottiin Tonyn kanssa ja sitten iskin nimeni yhden vuoden soppariin sen kummempia kyselemättä ja pieniä pränttejä lukematta. Kuulemma 500 000 dollaria vaivanpalkkaakin maksavat tästä duunista.

Bahrain

Tehtaalta lensin melkein heti Bahrainiin, jossa minut istutettiin Lotuksen autoon. Ensikierrokset radalla kertoivat, että autoa tulisi kehittää vielä runsaasti lisää ennenkuin sillä voitaisiin ajaa voitoista. Olin sekä oikeassa, että väärässä.

Aika-ajot sujuivat rutikuivalla aavikolla rutkasti yläkanttiin, sillä onnistuin jollakin taikatempulla nappaamaan Lotuksella paalupaikan 0,7 sekunnin erolla Hamiltoniin! Fernandez oli iloinen kuin ilmapallo ja ilakoi mikkiin sanat "on upeaa nähdä Lotus paalupaikalla vuosien tauon jälkeen". Ja olihan se hieno tunne ja tuli petollisen helposti.

Kisa oli jännitysnäytelmä vailla vertaa, sillä taistelu oli kivikovaa ja ratkaisu tapahtui vasta kierroksella 58, radan viimeisessä mutkassa. Sattui nimittäin käymään niin, että Hamilton vei voiton minun nenäni edestä vaivaisen 0,5 sekunnnin marginaalilla. Viimeisessä mutkassa yritin puristaa ohi ja kaikkeni annoin, mutta niin se vaan oli, että tällä kertaa oli antauduttava. Oli kuitenkin selvää, että 18 pistettä oli paljon suurempi pistepotti kuin mitä odotin.

Australia

Australian aika-ajot eivät tuoneet suurta pudotusta, sillä ajoin itseni kolmanteen lähtöruutuun.

Itse kilpailussa sattui ja tapahtui ja muutaman virheenkin kautta huomasin sijoittuneeni lopputilastoissa sijalle 11. Harmillisinta oli, että pistesija jäi vain yhden vaivaisen sijoituksen päähän, minkä Tonykin toki huomasi. Sain kuitenkin kehut, sillä sijoituinhan kisassa paljon odotuksia korkeammalle.

Malesia

Aika-ajojen neljäs sija lupasi hyvää.

Itse kilpailu oli jännittävä, sillä kierroksen 13 jälkeen alkoi vesisade, joka kasteli kevyesti radan. Kuitenkin siinä määrin, että kaikki hakivat alleen välikelin renkaat. Itse tein pienen taktisen virheen ja pysyin radalla hieman liian kauan ennenkuin se kisan loppua kohti jälleen kuivui. Lopputuloksena seitsemäs sija, joka toki on auton suorituskyvyn muistaen enemmän kuin kelvollinen suoritus.

Kiina

Sateen kastelema Q3 tarjosi mahdollisuuden yllätykseen ja senhän minä käytin: tuloksena aivan ylivoimainen paalupaikka.

Startti oli jälleen vaikea, sillä Lotus jäi taas seisomaan kuin täi tervaan ja suurten tallien raketit ampuivat ohi. Putosin kolmanneksi ja vähän myöhemmin neljänneksi. 

Kilpailun loppua kohti jouduin vielä taipumaan parille kilpakumppanille, sillä olin lopun kunniataulukossa sijalla 6. Pisteet kotiin ja kehut tallilta.

Espanja

Paluu maanpinnalle! Totaalinen paluu maanpinnalle, itseasiassa. Aika-ajo sujui vielä suhteellisen hyvin, sillä jäin niukasti Q3:n ulkopuolelle sijoittumalla sijalle 11. Täytin siis tallin asettamat tavoitteet aika-ajon osalta.

Kilpailussa olikin sitten helvetisti vaikeampaa, sillä ensimmäisellä kierroksella jouduin taipumaan peräti kuudelle autolle. Loppukilpailu meni taistellessa HRT:eitä ja tallitoveria vastaan sekä antaessa tilaa nopeammille. Ja sitä tulikin tehtyä paljon, sillä hävisin Barcelonassa voittajalle peräti 4 kierrosta!

Mutta positiivistakin löytyi: ajoin sijalle 20 ja tallitoveri jäi taakse. Talli kuitenkin vaati minulta sijoittumista 12 parhaan joukkoon, joten siltä osin mentiin hieman metsään. Ehkä kuitenkin neljän ensimmäisen onnistuneen kilpailun jälkeen oli varaa ajaa yksi hieman heikompi kilpailu.




Seuraavaksi vuorossa on Monaco, jossa pitäisi pysyä kaiteiden välissä 78 kierrosta!  Mitenköhän käynee...

Toivottavasti Monacoon autoonkin saataisiin jotakin uutta osaa. Nyt Lotus on askarrellut siihen yhden jarrupäivityksen ja myös cruise-asetuksen moottoritehoihin. Mutta kun kovempaa pitäisi päästä, eikä suinkaan hiljempaa!

No, tämä on jokatapauksessa pitkän tähtäimen projekti. Suunnitelmana on kehittää Lotuksesta lopulta mestaruuteen kykenevä pirssi.




www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1633 : 15.02.2011 22:08 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Toi Espanja on kyllä ihan feikki... Tai se on oikeastaan sitä millaista pelin pitäisi olla vaikeimmalla vaikeustasolla. Kuitenkin se on muihin ratoihin verrattuna aivan liian vaikea :D
-"No can do!"
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1634 : 16.02.2011 00:08 »
Player9 Vieras Mielestäni vaikein vaikeustaso pitäisi juuri olla tuon Espanjan kaltainen, varsinkin jos ajaa Lotuksella ;D Ehkä sitten 2011..
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1635 : 16.02.2011 07:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Mielestäni vaikein vaikeustaso pitäisi juuri olla tuon Espanjan kaltainen, varsinkin jos ajaa Lotuksella ;D Ehkä sitten 2011..

Totta. Menestys on aina kivaa, mutta silti tuntuu jotenkin väärältä olla Lotuksella jopa voittotaistossa joillakin radoilla jo ensimmäisellä kaudella. Noilla peräpään autoillahan ei kuuluisi olla minkäänlaisia saumoja palkintopallille eikä edes pisteille, vaikka ratissa olisi itse Jack Bauer.

Espanjan kisassa tuli tosiaan ekaa kertaa kauden aikana fiilikset, että todella ajaa sitä häntäpään saippualaatikkoa.  :)



Tuo 100% kisapituus toimii kyllä hyvin ja dynaaminen sääkin pääsee oikeuksiinsa. Auto on alussa aivan jumalattoman raskas ja ajat voivat jäädä aika-ajosta ajetuista sen 5-6 sekuntia, niinkuin tietysti kuuluukin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1636 : 16.02.2011 07:52 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili
Mielestäni vaikein vaikeustaso pitäisi juuri olla tuon Espanjan kaltainen, varsinkin jos ajaa Lotuksella ;D Ehkä sitten 2011..

Totta. Menestys on aina kivaa, mutta silti tuntuu jotenkin väärältä olla Lotuksella jopa voittotaistossa joillakin radoilla jo ensimmäisellä kaudella. Noilla peräpään autoillahan ei kuuluisi olla minkäänlaisia saumoja palkintopallille eikä edes pisteille, vaikka ratissa olisi itse Jack Bauer.

Espanjan kisassa tuli tosiaan ekaa kertaa kauden aikana fiilikset, että todella ajaa sitä häntäpään saippualaatikkoa.  :)



Tuo 100% kisapituus toimii kyllä hyvin ja dynaaminen sääkin pääsee oikeuksiinsa. Auto on alussa aivan jumalattoman raskas ja ajat voivat jäädä aika-ajosta ajetuista sen 5-6 sekuntia, niinkuin tietysti kuuluukin.
Hienoa tekstiä kyllä on. Jännittävä odottaa Monacoa  ;)

http://cokefin.wordpress.com/ Päivitetty.


« Viimeksi muokattu: 16.02.2011 09:23 kirjoittanut IceCold »
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1637 : 16.02.2011 18:58 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili Tekoäly tosiaan tässä pelissä on aivan liian helppo, sadekelillä varsinkin.

Itsekin tässä vast ikään aloitin uran alusta Virginillä ja 40 % kisamitat. Bahrainissa olin vasta 20:s mutta voitin tallitoverini. Noh, Australiassa ajoin sadekelillä ja olin lopulta kolmas ku ajoin virheettömän kisan enkä voittajasta jäänyt kuin 4 sekuntia  :o

No saa nähdä miten kausi jatkuu eteenpäin, kohta pitäisi malesiaan mennä ja toivoa jos sielläkin sataisi.  :)
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1638 : 16.02.2011 19:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Vaikeimmillaan kisat ovat tosiaan 100% kisamitassa, koska parikymmentä ensimmäistä kierrosta ajetaan täysraskaalla autolla. Täyteenahdattu Lotus kääntyy pahimmillaan kuin tankki kisan alussa.  ;D 

David Croft kehtasi vielä kysäistä varikkohaastattelussa että ajatko tänä vuonna mestaruudesta!  :lol:   Ehkä se voisi olla hintsusti mahdollista jos pisteet menisivät paljon ristiin ja sadekisoja olisi runsaasti, mutta silti aika hupaisa kysymys.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1639 : 16.02.2011 20:46 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Minun urassani oli viimeksi Monaco ja Q3 oli rankkasade  :o. Noh tietenkin ajoin paalulle Vodafone Mclaren Mercedeksillä jopa noin neljän/viiden sekunnin erolla. Taso on Legend. Kyllä tossa sateessa teköaly on helpompi vastus kuin kuivalla.
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1640 : 17.02.2011 21:39 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Huh, olipa Monacon viikonloppu. Mitä jäi käteen? Paalupaikka ja keskeytys kisassa ensimmäisellä kierroksella!

Paalupaikan saatuani päätin puolustaa sijoitustani lähdössä kuin pentujaan suojeleva naarasleijona. Kyse oli eräänlaisesta "tulos tai ulos" mentaliteetista. Noh, huonostihan siinä kävi, sillä Hamilton rynni väkisin ohi ja itse ajoin ensimmäisen mutkan pitkäksi ja tuhosin etusiipeni. Sen jälkeen yritin estää tunnelissa Alonson ohitusyrityksen, joka oli kerrassaan ääliömäinen liike. Mitä päässäni edes liikkui? Lopputuloksena Lotus-autoni heitti tunnelissa voltit ja onnettomuussuma oli valmis: kaikkiaan kuusi autoa keskeytti ensimmäisellä kierroksella.

Ärsyttää, sillä hukkasin hyvän sauman ajaa Lotukselle tärkeitä pisteitä. Jonkunhan niitä on tuotava, sillä tuo italiaano Jarno Trulli keskittyy lähinnä punaviinin siemailuun motorhomessaan ja Juventuksen matsien katseluun. Välillä se käy ajamassa viisi sekuntia hitaampia kierroksia kuin kärki. Minä olen sen sijaan ajanut Lotukselle jo kolme paalupaikkaa, ollut kerran podiumilla ja tienannut 32 pistettä. Ihmekös kun Tony Fernandez piipahtikin Monacon keskeytykseen päättyneen kisan jälkeen motorhomessani ja lausui lohdutuksen sanoja: "nyt et voittanut Monacoa, mutta ensi vuonna olemme täällä entistä vahvempia".

Video: http://www.youtube.com/watch?v=dzO4N7lausI (huomatkaa miten lähdössä takanani myös Webber ottaa lentotunteja)

Bernien Ecclestonen kerrontaan pudottaneen kahvikuppinsa katsellessaan tätä videomateriaalia Lotus-tulokkaan jääräpäisestä puolustustaistelusta. Myös tuomarit olisivat mielellään lätkäisseet moisesta temppuilusta vähintään kaksi kisaa kestävän kilpailukiellon. Mutta wanha kunnon Bernie antoi armon käydä oikeudesta, koska tämä nuoruuden intoa ja hulluutta puhkuva Lotus-kuski on jännittävintä mitä F1:lle on tapahtunut kuskirintamalla vähään aikaan.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1641 : 17.02.2011 22:47 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili Törgiä kiilaus!!!  ;D ;D Ephram sinä senkin paha poika! soo soo. Toivottavasti sinulla ei ole samanlainen Ferrari-viha PLF1-sarjan loppukisoissa  :lol: Saattaisi itsellä olla aika hätäiset tunnelmat
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1642 : 17.02.2011 22:58 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili Hieno videonpätkä. Mitäköhän Webberille tuossa tapahtui kun auto lähti lentoon. Monesti on joutunut al-kuskeja väistämäänkin kun ne kolaroi keskenään. Oma pahin kolarini tapahtui Monzassa autosta lähti koko "hainevä".  :o
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1643 : 18.02.2011 10:03 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili
Hieno videonpätkä. Mitäköhän Webberille tuossa tapahtui kun auto lähti lentoon. Monesti on joutunut al-kuskeja väistämäänkin kun ne kolaroi keskenään. Oma pahin kolarini tapahtui Monzassa autosta lähti koko "hainevä".  :o

Juu voi olla ,että joku AI auto blokkasi Webberin seinään ja hän lähti lentoon.

E: katsoin videon uudestaan niin taitaapi olla ,että Miccis pakottamaan Webberin seinään. 0:04 kohdassa ja siitä tunneli kohdassa niin Micciksellä taisi mennä ohjattavuus.
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1644 : 18.02.2011 10:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Joo, kyllä Monacon kiilaus oli minulta häijy temppu enkä sitä voi millään puolustella. Luulin, että Alonso nostaisi vähän kaasulta ja pääsisin pitämään sijani. Mutta kyse on Alonsosta, joka ei tuollaisissa tilanteissa paljoa nostele.


Ajoin vielä eilen illalla Turkinkin, joka sitten menikin paljon paremmissa merkeissä kuin Monaco. Sain Lotus-autooni kaksi päivitystä: pitoa parantavan jousituspaketin ja vihdoin ja viimein kaivatun fast-asetuksen moottoritehoihin. Kaudesta on ajettu jo kolmannes ja nyt vasta sain sen käyttööni.

Kilpailuun sääennuste lupasi tihkusadetta, joten tein päätöksen ajaa Q3:n kovalla rengasseoksella. Se sujui todella hyvin, sillä ajoin Lotukseni toiseen lähtöruutuun ja jäin Webberista vain joitakin tuhannesosia. Kauden neljäs paalupaikka oli, vieläpä kovalla rengasseoksella ajettuna, enemmän kuin lähellä.

Startissa pystyin pitämään asemani, mutta pikkuhiljaa muutama auto pääsi ohitseni. Kierroksella kymmenen ajelin sijalla 4. Sitten tein kilpailun suurimman virheeni ja tipahdin sijalle 9. Nico Rosberg ajoi edessäni, jota yritin ottaa koko loppukilpailun kiinni.

58 kierroksen kilpailussa kierroksella 38 alkoi tihkusade. En ollut tehnyt vielä varikkokäyntiäni kovan seoksen ansiosta, joten taktiikka meni siltä osin nappiin. Nico oli kuitenkin ehtinyt vetää minuun jo sen verran eroa, että tämä ehti käymään hyvin itsekin varikolla vaihtamassa renkaat välikelin pyöriin.

Sain vähän Nicoa kiinni välikelin olosuhteissa lopussa, mutta en kuitenkaan päässyt iskuetäisyydelle. Sen sijaan Button ajoi takanani uhkaavan kovaa ja olinkin tyytyväinen kun kierroslaskuri muuttui näyttämään viimeistä kierrosta. Lopputuloksissa siis sijalla 9, joka toi minulle kaksi lisäpistettä.  Olen tyytyväinen, vaikka näin jälkiviisaana voisinkin ajatella, että pehmeät renkaat olisivat voineet tuoda muutaman pisteen vielä lisää, sillä alkukierroksilla olisin pystynyt puolustamaan paikkaani paremmin.

Hamiltonilla. Alonsolla ja Vettelillä on meneillään huikea mestaruustaisto, sillä kaverit ovat noin kymmenen pisteen sisällä.


Seuraavaksi Kanada, jossa tavoitteeksi täytyy ottaa kauden toinen podium. AI-autojen vauhdin puolesta se kuuluu näihin helpoimpiin ratoihin, joten kaiken mennessä nappiin voittotaistelukin on kyllä mahdollinen.



Kun miettii, että F1 2010 on ollut tiiviissä käytössä puolen vuoden ajan, voi vain kiitellä miten hyvää työtä Codemasters tämän pelin parissa loppujen lopuksi tekikään. Ja tämä on vasta pohja, jolle rakentaa: F1 2011 tulee olemaan varmasti vielä parempi.

F1 2011 on niin vauhdikas ja adrenaliinipitoinen peli, että sen jälkeen melkein jokainen ajopeli tuntuu vähän tylsältä. Tunne on mahtava, kun saa Monacon tiukoissa mutkissa auton kääntymään tismalleen oikealla ajonlinjalla. Tai kun kiitää Span huippunopeissa mutkissa mahdollisimman vähällä kaasunnostolla. Tai kun hipoo Valecian kaiteita tarkoilla ajolinjoilla. Siinä ei ole kyse tuurista, vaan puhtaasta taidosta.

Pelissä on omat vikansa ja puutteensa, mutta Codiesin ensimmäiseksi F1-peliksi tämä on aivan helvetin hyvä.


« Viimeksi muokattu: 18.02.2011 11:10 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1645 : 18.02.2011 14:12 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Samaa mieltä Epin kanssa ,että Codies pojat ovat tehtneet hyvän työn kun miettii ,että oli heidän ensimmäinen F1 peli. 2011 taas voidaan odottaa ,että turhat bugit yms. on poissa ja lisää jännitystä ja nyt varsinkin odottaa F1 2011 peliä ,koska uudet autot ovat näyttäneet aika hienoilta  ;)
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1646 : 18.02.2011 15:39 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili Totta tämä peli ylitti kyllä odotukseni. F1 2011 odotan innolla toivottavasti siinä on KERS. Aloitin äsken kauden joka sisältää kaikki 19gp:tä ja 1 kierros/ kisa, Legend tasolla. Kun kaudesta on ajettu nyt 8 kisaa niin olemme saaneet 7 eri voittajaa.

f1-2010   8/19
1. Button (Olus)   95p
2. Rosberg           94p
3. Hamilton          80p
19. Kovalainen     11p
Ja vain Liuzzi ja Senna ilman pisteitä.
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1647 : 18.02.2011 16:10 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili Ja eikös f1 2011 pelissä oo mukana viel turva-autoki?

Nii ja kautta jatkoin tänään Malesian harjotuksilla. Olin 20:s mutta mikä tärkeintä tallikaveri Di Grassi jäi taakse. Tavoitteissa olis päästä aika-ajoista eka vaiheen läpi ja kisassa jonnekki 15 joukkoon. Ja Ephramilta innostusta saaneena ajankin 100 % kisamitan. Saapi nähä pysyykö keskittyminen yllä  :)
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1648 : 18.02.2011 16:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Ja eikös f1 2011 pelissä oo mukana viel turva-autoki?

Nii ja kautta jatkoin tänään Malesian harjotuksilla. Olin 20:s mutta mikä tärkeintä tallikaveri Di Grassi jäi taakse. Tavoitteissa olis päästä aika-ajoista eka vaiheen läpi ja kisassa jonnekki 15 joukkoon. Ja Ephramilta innostusta saaneena ajankin 100 % kisamitan. Saapi nähä pysyykö keskittyminen yllä  :)

Turva-autosta ei ole vielä virallista tietoa. Viime syksyltä muistan Steve Hoodin kommentoineen, että safety car on niiden asioiden listalla, joiden lisäämistä miettivät 2011 peliin.

Varmaan tietoa rupeaa tippumaan viimeistään silloin kun saavat Dirt 3:n julkaistua toukokuussa. Valmistelen parhaillaan eeppistä F1 2011 -aihetta, jonka avauksen säästän siihen kun pelistä saadaan ensimmäiset viralliset tiedonmurut.  :)



Ja varaukseton peukku täältä pystyyn eikan 100% kisamitalle. Nuo täyspitkät kisat menevät itseasiassa kuin siivillä ainakin minulla. En ymmärrä miten tuntuu niin nopealta vetäistä 60 kierrosta, mutta kun keskittyy ja on kivaa, niin ajankulu ympäriltä hämärtyy täysin. Vain istumalihakset kertovat, että nyt tuli ajettua täyspitkä kisa...
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1649 : 18.02.2011 16:51 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Jaaha täällä kerrotaan vähäsen urastaan  ;D No itse ajelen Mäccyllä ja ajelen kautta ''2013'' eli 4# ja vielä kolme jäljellä. Joo Epi täyspitkäset kisat ovat varmaan hauskoja ratin kanssa yms. ,mutta pädillä se tuntuu suoraan sanottua pas****

Bahrain
1. Ice
2. Webber
3. Vettel
Austraalia
1. Ice
2. Button
3. Webber
Malesia
1. Alonso
2. Alguersuari (Mitä himskatti)
3.Massa
Kiina
1. Ice
2. Vettel
3. Massa
Espanian tuloksia en muista (keskeytin)
Monaco
1. Ice
2. Kamui Kobayshi  :o
3. Robert Kubica (olihan Kubica oikeessakin gp kolmas viime kaudella  ;D )
Turkki
Ei vielä olla ajettu.
Monacon gp jälkeen pistetilanne

1. Ice Gold. FIN. (85)
2.Mark Webber AUS (64)
3.Jenson Button ENG (54)

ja valmistajien tilanne


1
.Vodafone Mclaren Mercedes (139)
2.Red Bull Racing Renault (115)
3.Scuderia Santander Ferrari (99)

Videoo

Kiinan Higlights
http://www.youtube.com/watch?v=BjXHjm2mHbI
Malesian startti
http://www.youtube.com/watch?v=QyDo4ZVUFCU
Austraalian koko kisa
http://www.youtube.com/watch?v=zmjtVFEcHnw
ja Austraalian P1 tekemäni ajovirhe
http://www.youtube.com/watch?v=4pQPGoqtl0I
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Sivuja: 1 ... 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines