Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Castlevania: Lords of Shadow -julkaisu!: 08.10.2010
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Aihe: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360)  (Luettu 26255 kertaa)
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #60 : 12.10.2010 23:11 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Napsahti tuossa äsken pelätty "Unhandled error -bugi", joka pahimmassa tapauksessa todella vittumainen. Mitä nyt olen kuullut, niin joillain on tullut tuo loppumatsissa ja save-tiedosto lähtenyt sen siliän tien. Itsellä näin ei käynyt, mikä oli lievä ylläri. Olisi tosin pyyhkiytynyt "vain" reilun tunnin pelit, koska olen varmuuskopioinut tuota savetiedostoani tasaisin ajoin muistitikulle siitä lähtien kun tuosta bugista kuulin. Ilmenee tosiaan niin, että PS3 ilmoittaa "Unhandled error" ja se on sitten bye bye savelle.

Toivottavasti korjaavat pian...
tallennettu
Vs: Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #61 : 13.10.2010 00:06 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Pelin tekijäthän ovat vihjaisseet jo seuraavasta osasta. Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan vievät sarjaa. Hieman hotsittaisi nähdä kunnon 3D-metroidvania.

Toivon totisesti, että Mercury Steam tekee tälle jatkoa. Tuottaja David Cox käsittääkseni vihjaili jotain Alucardista, joka ei kuulostaisi ollenkaan pahalta  :)

Jos peli menestyy, on jatko-osa 100% varma.

Siellä maha, missä painitaan.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #62 : 13.10.2010 23:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili HOLY FUCKING SHIT  ;D

Osa loppuratkaisusta oli jo tavallaan tiedossa, mutta tuli kyllä suht puskista toi mitä sen jälkeen tapahtui. Eli katsokaa se creditsien jälkeen tuleva pätkä.

tallennettu
Vs: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #63 : 15.10.2010 01:22 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili Kaverin luona pääsin hetki sitten kokeilemaan tätä peliä. Kolahti jo heti alkumetreistä asti. Whoa!

Framerate tökki toki näkyvästi, mutta ei todellakaan niin paljoa että haittaisi omaa pelinautintoa. Onko "ongelman" suhteen paljonkin eroa alustasta riippuen? Anyone?

Pitääkin hankkia tämä peli plakkariin jossain kohtia, toistaiseksi pyhitän pelitunteja Fallout: New Vegasille kun tämä ilmestyy. :)
Pelikokoelmani
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #64 : 15.10.2010 08:18 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili No jos valinnanvaraa on, niin peli pyörii paremmin PS3:lla. Kyllähän sitä Xboxillakin käsittääkseni pelaa hyvin, mutta PS3-versio taitaa olla kaikin puolin hieman parempi. Ja XO-versio tulee kahdella DVD:llä.

Edit:
Castlevania Retrospective Part III

Edit2:
Castlevania Retrospective Part IV


« Viimeksi muokattu: 26.10.2010 18:11 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #65 : 01.11.2010 21:42 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Castlevania Retrospective Part V

Eli viimeinen osa kyseessä. Valottaa sarjan kaanonia tähän mennessä ilmestyneiden pelien osalta (miinus LoS tietysti). Lopussa vielä kerrotaan tunnetuimmista biiseistä ja missä pelissä ne ensimmäisen kerran kuultiin.


« Viimeksi muokattu: 01.11.2010 21:48 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #66 : 14.01.2011 12:36 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Tulihan tämäkin viimein hommattua. Olen kolmannessa Chapterissa tällä hetkellä ja täytyy sanoa, että peli ei ole napannut ollenkaan ja suht pakkopullalta on toistaiseksi tuntunut. Haluaisin tykätä pelistä kovasti, mutta ei vain nappaa. Pelin tyyli ei ole säväyttänyt ollenkaan, eeppisyys tuntuu ampuvan yli monessakin kohdassa ja vihollisissa ei ole ollut paljon variaatioita. Taistelussa tulee käytettyä oikeastaan aina samaa taktiikkaa: rämpytä peruslyöntikombo ---> väistä vihollisen hyökkäys ja toista samaa loputtomasti. Musat ovat juuri sitä mitä ounastelinkin, eeppiset, mutta samantien unohtuvat ja kliiniset. Ei ole paljon jäänyt melodioita päähän pyörimään.

Nyttenkin olen kohdassa, jossa täytyy etsiä kolme keijua jos haluaa edetä kentässä. Ei vaan jaksanut ruveta etsimään niitä, vaikka kentät ovatkin kohtalaisen lineaarisia.

Ymmärrän kyllä, että monet ovat pelistä pitäneet (myös sarjan vanhat fanit) ja onhan peli erittäin hyvin tehty ja tuotantoarvot ovat kohdillaan. Nämä ovat niin makuasioita ja itseeni tämä peli ei nyt sitten jostain syystä ole vielä uponnut millään tavalla.

Paraneeko peli tästä vielä huomattavasti?


« Viimeksi muokattu: 14.01.2011 12:42 kirjoittanut echoes »
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #67 : 14.01.2011 13:06 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Paraneeko peli tästä vielä huomattavasti?

No ainakin ympäristöjen puolesta paranee huomattavasti jo neljännestä Chapterista eteenpäin. Omasta mielestäni pelin siisteimmät ympäristöt ovat Chapterit 4-9, joissa oli jo sitä fiilistä. Kentät ovat hauskempia pelata ja paljon hienompia visuaalisesti. Hienommat goottilinnat löytyvät muistaakseni jo viidennestä Chapterista alkaen. Itsekin koin ainakin toisen ja kolmannen Chapterin paikoin vähän puuduttavana. Ensimmäisessä kolmessa Chapterissa viholliset ovat myös pääsääntöisesti Lycaneita ja muita ihmissusia muistaakseni, mutta tuon jälkeen tuleee enemmän vaihtelua. Kolmosen lopusta löytyy myös pelin vaikein bossi, ainakin joidenkin mielestä.

Taistelut nyt eivät hirveästi tietenkään muutu, mitä nyt tulee lisää liikkeitä valikoimaan. Itse ainakin huomasin käyttäväni lähes kaikkia Gabrielin liikkeitä taistelussa, joten mulla ei ollut ongelmaa siinä, että toistoa olisi liikaa.

Makuasioille ei tietysti hirveästi voi, eli jos ei nappaa niin ei vain nappaa. Suosittelen, että jatkat pelaamista jos se vaikka siitä iloksi muuttuu. Ainakin kentät paranevat ja vihollistyyppejä tulee lisää heti seuraavassa Chapterissa.
tallennettu
Vs: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #68 : 14.01.2011 13:16 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Jees, pelailen vielä eteenpäin sinne seuraaviin Chaptereihin jos ne fiilikset vielä tästä muuttuisivat. Juuri ehkä tuo pelin aurinkoisuus ja Indiana Jonesmaisuus on häirinnyt eniten. Hyvä tietää, että synkempääkin menoa on tiedossa.
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #69 : 16.03.2011 21:24 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Tämäkin peli saa  viimein jatkoa DLC:n muodossa. Aikaisemmin kerrotut kaksi lisäriä ovat Reverie ja Resurrection. Reverie ilmestyy 30.maaliskuuta 7,99 euron hintaan (800 MS-pistettä) PS3:lle ja Xbox 360:lle, ja on kolmen kentän mittainen.

Resurrectionin pitäisi ilmestyä huhti-toukokuun aikana ja jatkaa pelin tarinaa suoraan pääpelin lopusta.

Lähde: http://pelaajalehti.com/2011/03/15/castlevaniaan-piakkoin-lisaa-sisaltoa/



Itse jo melkein luulin, että nämä oli kuopattu, kun mitään ei ole kuulunut..  :rollaus:


Edit:
Konami on jostain syystä päättänyt lykätä tuon Reverien julkaisemista Euroopassa, kun ei kerran tämän viikon päivityksessä tullut. Jenkeissähän tuo tuli jo viikko sitten. Noh, toivottavasti tulee ensi viikolla sitten..


« Viimeksi muokattu: 01.04.2011 12:29 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #70 : 21.04.2011 21:41 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Castlevanian ensimmäinen DLC Reverie löytyy viimein myös Euroopan Storesta, ja kenties myös Live Marketplacelta. Hintaa on 7,99€.

Testaamaan ei ole vielä päässyt, koska PSN on edelleen alhaalla jostain syystä. Pistän raporttia, kun jossain vaiheessa saan tuon ladattua ja pelattua..
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #71 : 19.01.2012 17:40 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 938 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Täytyy sanoa, että johan on paskaa kenttäsuunnittelua tässä. Reittejä menee sikin sokin, mutta joissain tapauksissa vihut ilmestyvät vain, jos tulet alueelle tiettyä reittiä pitkin. Äskön olin jumissa kohdassa missä ovi piti räjäyttää vihujen pommeilla, mutta kun tulin sitä "väärää" reittiä alueelle, ei vihuja näkynyt missään. Sitten vain ympyrää juoksemaan koko ja vihdoin viimein erehdyin tulemaan "oikeaa" reittiä takaisin ja pääsin ovesta.
Play-Asia
tallennettu
Re: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #72 : 24.01.2012 16:48 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 938 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW En muista, että missä pelissä olisi ollut näin paskoja pomovastuksia. Varsinkin nuo ns. jättiläispomot. Täyttä paskaa. Menevät vielä samaan tyyliin aina:
1.) Väistä jätin liike tai joku muu kikka, jolla jätti menee stunniin.
2.) Kiipeä kättä pitkin ja vähän väliä pysähdy painamaan R-liipasinta, ettet putoa.
3.) Hakkaa joku tökerä Orb paskaksi
4.) Toista kohdat 1. - 3. ja kerää vitutusta
Play-Asia
tallennettu
Vs: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #73 : 05.04.2013 19:06 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili No nyt tuli viimein selvitettyä Lords of Shadow'n pääpeli. Eihän siihen mennytkään kun pari vuotta! Aloitin pelaamaan kaverin pelilevyllä ja pidin pitkään taukoa, kunnes tilasin ebaysta itselleni collector's editionin viime vuoden lopulla.

En tiennyt pelistä ennalta juuri mitään ja yllättävän erilainen fantasiamaailma tässä on kuin aiemmissa pelaamissani, jotka ovat siis Castlevania 1, Castlevania 3: Dracula's Curse, Symphony of the Night, Aria of Sorrow ja kaikki kolme DS:n osaa. Aiemmat kun ovat olleet sellaista b-luokan kauhuleffakuvastoa muumioineen kaikkineen. Lords of Shadow'n maailma on aika totinen low fantasy -mesta (vai dark?  :???:) Ehkä aluksi fiilistä söi goblinit ja muut LotR-möröt, sitten Shadow of the Colossus -jätit jotka eivät tuntuneet toimivan aiempaa käsityseeni Castlevaniasta. Koko pelin ajan pelkäsin että Dracula olisikin lopulta pääpahis, sillä se olisi ollut hirveä tyylivirhe eikä olisi sopinut kuvioon mitenkään. Sen verran lienee sopivaa spoilata että verenimeskelijää sieltä onneksi ei löydy.

Musiikit olivat myös pitkään hirveä letdown, kun ne ovat olleet melkeimpä isoin koukku aiemmissa osissa. Lords of Shadow'n musat lähinnä alleviivaavat tapahtumia elokuvatyylisesti. Usein ne tuntuvat vain orkestroidulta hissimusiikilta. Tympeintä antia oli mielestäni toisen kolmanneksen kenttiin kuuluvan Clocktowerin masentava kappale. Teki mieli moneen kertaan jättää homma sikseen ja mennä suihkunnurkkaan nyyhkyttämään pelaamisen paskuutta. Nyt jälkeenpäin asiaa katsoo laajemmin ja toteaa että soundtrackin tyyli soveltuu peliin paremmin kuin koukkupitoiset zombienlahtauspoppikappaleet olisivat tehneet.

Täytyy nostaa hattua MercurySteamille graafisesta tyylistä ja hahmo-/paikkadesignista. Pidin paljon Gabriel Belmontin hahmosta, siitä löytyy juuri oikeanlaista belmontmaisuutta. Hahmon mittasuhteet ovat oikeat, pään ollessa jotain 1/9 vartalosta valtavien hartioiden keskellä. Combat Cross on tyylikäs ase, vaikka sillä taisteleminen onkin kevyesti ripattu God of War- ja ehkä vähän myös Prince of Persia -peleistä.

Kentät olivat älyttömän hienoja ja täynnä upeita yksityiskohtia alusta loppuun. Varsinkin toisen kolmanneksen talviset linnakentät olivat silmiähiveleviä.

Mitä tulee pelattavuuteen, niin Combat Cross on myös mielestäni mielenkiintoinen ase ohjata. Monissa liikkeissä on pieni viive napinpainalluksen ja siitä seuraavan osuman välillä. Tämä tuo voimantunnetta piiskan mätkähtämiseen. Toisaalta taistelua olisi voinut viilata vielä hieman koukuttavammaksi. Viholliset kestävät aika paljon iskuja eivätkä ne pysäytä piiskan liikettä, toisin kuin maahan osuvat iskut joiden käyttämisestä tykkäsin eniten. Jytäkämmät äänitehosteet olisivat ehkä auttaneet tämän asian yli paremmin?

Sitten tämä pelin pyhä kolminaisuus taistelun, tasohyppelyn/kiipeilyn sekä pulmien selvittelyn välillä. Itse olisin toivonut että taistelusta olisi tehty niin uskomattoman nautinnollista, että jonkun noista kahdesta toisesta olisi voinut jättää pois. Prince of Persia -tyylisessä kiipelyssä oli mielestäni sellainen vika, että niissä ei tarvinnut käyttää omia silmiään tai aivojaan ollenkaan. Kaikki kiipeiltävät kohdat oli ärsyttävästi korostettu ja grapple-kohdat hohtivat sinisinä. Saa korjata jos muistan väärin, mutta PoP-peleissä kiipeilyn teki kiinnostavaksi se, että pelaajalle opetettiin jo pelin alussa kaikki kiipeilyyn soveltuvat asiat (miltä ne näyttävät ja miten toimivat) ja erilaiset toiminnot joilla niistä luovitaan läpi, ja nämä pysyivät samoina alusta loppuun. Niimpä pelaaminen koostui sitten paljon reittien etsimisestä. Lords of Shadow'ssa tämä ilo puuttuu, kun Gabriel vielä lisäksi käyttäytyy kiipeillessä paikkakohtaisesti. En tiedä mikä idea kiipeilyssä voisi olla muuten kuin hienojen maisemien katseleminen (maisemat todella ovat hienoja!)

Puzzleissa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta ne olivat silti mielestäni pelin tylsintä antia enkä juuri odottanut niihin törmäämistä. Pari puzzlea siellä täällä olisi jaksottanut pitkää peliä kivasti, mutta näin suuressa osassa ei mielestäni kovin kiinnostavaa. Toimintapeli on kuitenkin toimintapeli ja sellaisena se täytyisi pitää viimeiseen asti.

Ihmeen pitkä seikkailu Lords of Shadow on. Aivan käsittämättömät määrät pelattavaa ja juonellisestikin tässä mennään niin monien eri vaiheiden läpi että alkupään aurinkoiset metsäkentät tuntuvat olevan jostain aiemmasta elämästä (vaikka pelasinkin ne uudelleen tässä hiljattain lol). Pimeyden pahixia on otsikon mukaisesti useampi, joista vampyyri on vain yksi kahden muun seassa. Se aiempien pelien "castlevania" ikään kuin onkin siellä jossain chapterista 4 alkaen chapukkaan 10 saakka. Neloseen mennessä on jo yksi lord of shadow hoideltu päiviltä ja siksi peli ehkä tuntuukin niin helkutin massiiviselta.

Kentissä on paljon kerättävää extraa, joilla saa paranneltua Gabrielin elämä- ja manamittareita. Trialit ovat välillä varsin kiinnostavia ja ne ovat vieneet suurimman osan ajastani tässä hiljattain kun olen pelannut alkupään kenttiä uudelleen. Seasta löytyy myös karmeaa paskaa kuten Chapter 6 bossin haaste, joka ei raasta hermoja vaikeudellaan, vaan tylsyydellään ja siitä johtuvalla huomion ja keskittymisen herpaantumisella.

Kokonaisuutena pidin Lords of Shadow'a sen verran hyvänä että jäin odottamaan kakkososaa, joka on kuuleman mukaan julkistettu 2012 E3:lla? Ja ehkä sen 3DS:n versionkin ostaa kunhan sopivan hintainen ilmaantuu. Voin suositella muillekin jos pääsee sen yli ettei tämä ole tyylillisesti ollenkaan samalla kartalla aiempien osien kanssa. Itse olen ihan tyytyväinen siihen että Konami on lähtenyt kokeilemaan sarjalla jotain uutta ja että peli ylipäätään on tehty. Nyt kun hiovat konseptia kakkososaan niin hyvä tulee.
tallennettu
Vs: Castlevania: Lords of Shadow (PS3, Xbox 360) « Vastaus #74 : 06.04.2013 00:26 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Noniin pitihän se mennä sitten vielä googlailemaan tulevaa peliä ja aloin välittömästi hypeytyä  :o Vähän on annettu kuvaa varsinaisesta pelistä mutta vaikuttaa silti aivan mahtavalta!

Tosiaan trailerithan sen spoilaa mitä Gabrielille sitten tapahtui ykkösen lopussa. Fiilis on vähän batman Gabrielin puolesta  :(

http://youtu.be/rCbe8q3KF20
http://youtu.be/EMH4XO8d5iU


tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines