Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • iPhone 6 ja iPhone Plus -julkaisu Suomessa: 26.09.2014
Sivuja: 1 ... 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31
Tulostusversio
Aihe: Yleinen iPhone-keskustelu  (Luettu 313117 kertaa)
Vs: Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #750 : 19.09.2014 10:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
iFixit ja iExperts purkivat juuri uudet iPhonet osiin:

iPhone 6 | iPhone 6 Plus

En ole ihan varma oliko tästä jo jostain varma tieto, mutta nyt se näyttäisi ainakin selvinneen, että Plussassakin on vain yksi giga RAM-muistia. Akkukapasiteetti on kyllä, ainakin paperilla, sangen kiitettävä.

Vahvasti oli merkkejä tuohon suuntaan, mutta nyt se tosiaan on virallista.

Suorituskyvyltään iPhone 6/6 plus on hyvin vaatimaton päivitys 5S:stä. Suoritin pyörähtää vain nimellisesti tehokkaammin, RAMia on sama määrä kuin ennenkin. Grafiikkasuorittimet ovat toki uusissa kutosissa jokseenkin parempia, tosin lisääntynyt resoluutio haukkaisee omansa.

Esimerkiksi 4S --> 5 ja 5 --> 5S olivat ISOJA suoritinpäivityksiä. A7 on tänäkin päivänä uskomattoman kyvykäs mobiilisuoritin.

Jos ei hinkuisi siis isompaa näyttökokoa, ajaisi 5S mainiosti asiansa.

Tänä vuonna se suurin juttu oli ulkonäköuudistus, kun taas ensi vuoden S-malli tuonee dramaattisen parannuksen nopeuteen.


EDIT: Ovat muuten ilmeisen hauraita vehkeitä (jopa enemmän kuin edeltäjänsä):

https://www.youtube.com/watch?v=eGxlm82hWDM


« Viimeksi muokattu: 19.09.2014 11:10 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #751 : 19.09.2014 12:26 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Jotenkin tuo vain 1 gigan RAM tuntuu niin vanhanaikaiselta. On tietty totta, että Applen on helppo optimoida iOS käyttämälleen raudalle, eikä RAMin vähyys edes näy muussa kuin Safarin sivujen uudelleenlatauksessa. Jos niitä siis on paljon auki. Mutta mikä tilanne on kolmen vuoden päästä? Epi nyt vaihtaa luuria jo ensi syksynä, mutta meikäläinen ja monet muut pitää samaa puhelinta ainakin sen kolme vuotta. En siis harkitse 6:n ostoa. Näillä näkymin 7 tai jopa 7S on vasta seuraava puhelin. Ei tässä 5S:ssä toistaiseksi ole mitään vikaa. Nopeuskin pysyi samanlaisena iOS7:sta 8:aan päivitettäessä.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #752 : 19.09.2014 12:44 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itseasiassa nyt kun olen asiaa pohdiskellut, niin olen alkanut snadisti empimään tämän kutosenkin hankkimista...  :o

Se on yllättävää! Aiempina vuosina olen kylmästi iskenyt tilauksen sisään juuri sen kummempia asiaa puntaroimatta. Nyt olen vähän salaa tyytyväinen, että yöllinen ennakkovaraus meni miten meni ja sain ikäänkuin ostettua viikon lisää miettimisaikaa.

Yleensä olen huomannut, että jos jonkin asian toteuttaminen alkaa epäilyttää liikaa, se kannattaisi jättää sikseen. Tämän säännön seuraaminen on johtanut melkein poikkeuksetta hyviin asioihin.


Minulla on 5S, joka tukee Applen tulevaa älykelloa ja melkein kaikkia iOS 8:n toimintoja. Apple Pay puuttuu listalta, mutta sen rantautuminen Suomeen kestää taatusti ainakin vuoden, ellei enemmänkin.

Paljonko hyötyisin suuremmasta näytöstä? En enää vahtaa älypuhelintani joka hetki, en pelaa sillä juuri ollenkaan ja videoitakin katselen maltillisesti. Verkkoa selatessani mulla ei ole juuri koskaan tullut fiilistä, että tarvitsisin suurempaa näyttöä. Vähänkin kriittistä tarkastelua ja koko hommalta alkaa pudota pohja ja lujaa.

Tää homma menee nyt uudelleen puntarointiin, ei voi mitään. Mulla olis kyllä parempiakin menokohteita (esim. kotisalin laajentaminen), joihin voisin upottaa niitä satasia, joiden erotus tulee 5S:n myyntihinnasta ja Kutosen hankkimisesta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #753 : 19.09.2014 12:50 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Mulla ei onneksi ole vastaavaa ongelmaa. Kutonen on hyvä päivitys Samsung S2:sta, varsinkin kun puhelin sekoilee siihen malliin, että varmaan hajoaa kohta. Tekee mieli siirtyä takaisin iOS:iin.

Toisekseen saan tuon sen verran halvalla, että jos/kun ensi vuonna tuon myyn uuden edeltä, niin jään itse asiassa reilusti voitolle. Voi sitten hyvin päivittää 7:aan halutessaan  :)
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #754 : 19.09.2014 12:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Hyvä epi järki alkaa voittaa! Kukkarokin kiittää.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #755 : 19.09.2014 15:10 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mulla ei onneksi ole vastaavaa ongelmaa. Kutonen on hyvä päivitys Samsung S2:sta, varsinkin kun puhelin sekoilee siihen malliin, että varmaan hajoaa kohta. Tekee mieli siirtyä takaisin iOS:iin.

Toisekseen saan tuon sen verran halvalla, että jos/kun ensi vuonna tuon myyn uuden edeltä, niin jään itse asiassa reilusti voitolle. Voi sitten hyvin päivittää 7:aan halutessaan  :)
Toiset siirtyy ladasta corollaan. On sekin hyvä päivitys. Itse siirtyisin mielummin ladasta ferrariin.
Play-Asia
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #756 : 19.09.2014 21:13 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mulla ei onneksi ole vastaavaa ongelmaa. Kutonen on hyvä päivitys Samsung S2:sta, varsinkin kun puhelin sekoilee siihen malliin, että varmaan hajoaa kohta. Tekee mieli siirtyä takaisin iOS:iin.

Toisekseen saan tuon sen verran halvalla, että jos/kun ensi vuonna tuon myyn uuden edeltä, niin jään itse asiassa reilusti voitolle. Voi sitten hyvin päivittää 7:aan halutessaan  :)
Toiset siirtyy ladasta corollaan. On sekin hyvä päivitys. Itse siirtyisin mielummin ladasta ferrariin.

Mikäs se Ferrari sitten olisi tässä tapauksessa?


Itseasiassa nyt kun olen asiaa pohdiskellut, niin olen alkanut snadisti empimään tämän kutosenkin hankkimista...  :o

Se on yllättävää! Aiempina vuosina olen kylmästi iskenyt tilauksen sisään juuri sen kummempia asiaa puntaroimatta. Nyt olen vähän salaa tyytyväinen, että yöllinen ennakkovaraus meni miten meni ja sain ikäänkuin ostettua viikon lisää miettimisaikaa.

Yleensä olen huomannut, että jos jonkin asian toteuttaminen alkaa epäilyttää liikaa, se kannattaisi jättää sikseen. Tämän säännön seuraaminen on johtanut melkein poikkeuksetta hyviin asioihin.


Minulla on 5S, joka tukee Applen tulevaa älykelloa ja melkein kaikkia iOS 8:n toimintoja. Apple Pay puuttuu listalta, mutta sen rantautuminen Suomeen kestää taatusti ainakin vuoden, ellei enemmänkin.

Paljonko hyötyisin suuremmasta näytöstä? En enää vahtaa älypuhelintani joka hetki, en pelaa sillä juuri ollenkaan ja videoitakin katselen maltillisesti. Verkkoa selatessani mulla ei ole juuri koskaan tullut fiilistä, että tarvitsisin suurempaa näyttöä. Vähänkin kriittistä tarkastelua ja koko hommalta alkaa pudota pohja ja lujaa.

Tää homma menee nyt uudelleen puntarointiin, ei voi mitään. Mulla olis kyllä parempiakin menokohteita (esim. kotisalin laajentaminen), joihin voisin upottaa niitä satasia, joiden erotus tulee 5S:n myyntihinnasta ja Kutosen hankkimisesta.

Mitä tämä on? Laudan ja koko iPhone 6 -lanseerauksen suurin hypettäjäkö jättäisi uuden puhelimen ostamatta? Mieti nyt mistä kaikesta jäät paitsi. Se uuden ja isomman puhelimen tunne perjantaina, tietäen että sen sai ekojen joukossa käsiinsä. Jäät niistä kaikista fiiliksistä paitsi, etkä voi kirjoittaa epimäisiä hehkutteluviestejä tänne uudesta luurista. Siinä voi ahdistus iskeä illan mittaan ja harmittaa kun et puhelinta hakenut  ;D

Spoileri (osoita katsoaksesi)


« Viimeksi muokattu: 20.09.2014 00:43 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #757 : 20.09.2014 01:02 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Vähänkin kriittistä tarkastelua ja koko hommalta alkaa pudota pohja ja lujaa.
Kappas. Applen hypettäjillä voi siis olla myös kirkkaita hetkiä ;D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #758 : 20.09.2014 11:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Mitä tämä on? Laudan ja koko iPhone 6 -lanseerauksen suurin hypettäjäkö jättäisi uuden puhelimen ostamatta? Mieti nyt mistä kaikesta jäät paitsi. Se uuden ja isomman puhelimen tunne perjantaina, tietäen että sen sai ekojen joukossa käsiinsä. Jäät niistä kaikista fiiliksistä paitsi, etkä voi kirjoittaa epimäisiä hehkutteluviestejä tänne uudesta luurista. Siinä voi ahdistus iskeä illan mittaan ja harmittaa kun et puhelinta hakenut  ;D



Tää on suurinpirtein sama, jos heiluttelisit äärimmäisen hyvän vuosikerran omaavaa ja herkullisen hedelmäistä, täydellisen hapokasta viinipulloa uunituoreiden AA-klinikan jäsenten nenän edessä. Ja ai niin, onhan mulla se avaajakin täällä. Yks pieni makupala vaan  :o
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #759 : 20.09.2014 11:38 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili 6 päivää & 6 yötä. Kestääkö Epi?
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #760 : 20.09.2014 12:21 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili


Mitä tämä on? Laudan ja koko iPhone 6 -lanseerauksen suurin hypettäjäkö jättäisi uuden puhelimen ostamatta? Mieti nyt mistä kaikesta jäät paitsi. Se uuden ja isomman puhelimen tunne perjantaina, tietäen että sen sai ekojen joukossa käsiinsä. Jäät niistä kaikista fiiliksistä paitsi, etkä voi kirjoittaa epimäisiä hehkutteluviestejä tänne uudesta luurista. Siinä voi ahdistus iskeä illan mittaan ja harmittaa kun et puhelinta hakenut  ;D



Tää on suurinpirtein sama, jos heiluttelisit äärimmäisen hyvän vuosikerran omaavaa ja herkullisen hedelmäistä, täydellisen hapokasta viinipulloa uunituoreiden AA-klinikan jäsenten nenän edessä. Ja ai niin, onhan mulla se avaajakin täällä. Yks pieni makupala vaan  :o

Höpöhöpö se on sama luuri kuin 5s käytännössä ja se jättinäyttö on uskomattoman kömpelö varsinkin jos on tottunut 5s parhauteen. Mahtuu taskuun eikä paina mitään. Miksi helvetissä tämä pitäisi muuttaa phabletiksi paitsi jos tarvitsee tekosyyn kantaa olkalaukkuaan joka paikkaan?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #761 : 20.09.2014 12:45 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili


Mitä tämä on? Laudan ja koko iPhone 6 -lanseerauksen suurin hypettäjäkö jättäisi uuden puhelimen ostamatta? Mieti nyt mistä kaikesta jäät paitsi. Se uuden ja isomman puhelimen tunne perjantaina, tietäen että sen sai ekojen joukossa käsiinsä. Jäät niistä kaikista fiiliksistä paitsi, etkä voi kirjoittaa epimäisiä hehkutteluviestejä tänne uudesta luurista. Siinä voi ahdistus iskeä illan mittaan ja harmittaa kun et puhelinta hakenut  ;D



Tää on suurinpirtein sama, jos heiluttelisit äärimmäisen hyvän vuosikerran omaavaa ja herkullisen hedelmäistä, täydellisen hapokasta viinipulloa uunituoreiden AA-klinikan jäsenten nenän edessä. Ja ai niin, onhan mulla se avaajakin täällä. Yks pieni makupala vaan  :o

Höpöhöpö se on sama luuri kuin 5s käytännössä ja se jättinäyttö on uskomattoman kömpelö varsinkin jos on tottunut 5s parhauteen. Mahtuu taskuun eikä paina mitään. Miksi helvetissä tämä pitäisi muuttaa phabletiksi paitsi jos tarvitsee tekosyyn kantaa olkalaukkuaan joka paikkaan?

Epihän sanoi, että haluaisi housuihinsa viisi ja puolituumaisen vehkeen. Eikai siinä mitään muita syitä tarvita.
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #762 : 20.09.2014 15:40 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tietenkin jos on se yleinen ongelma että rahaa on aivan liikaa, niin voihan sitä tunkea vaikkapa marginaalisiin vuosipäivityksiin puhelimien saralla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #763 : 20.09.2014 15:48 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Miksi helvetissä tämä pitäisi muuttaa phabletiksi paitsi jos tarvitsee tekosyyn kantaa olkalaukkuaan joka paikkaan?
Tämä on kysymys jota olen miettinyt koko kännykkämarkkinoista. En ymmärrä missä vaiheessa valmistajat saivat päähänsä että 4,5" tai alle on liian vähän. Miten se pienuuden ihannointi kääntyi päälaelleen. Ei sillä että mistään mikrokoosta pitäisin, mutta 5" on jo iso, ja lähemmäs 6" on jo naurettava. Luulisi että valmistajatkin haluaisivat hiukan jakaa markkinoita: Tabletit tabletteina ja puhelimet puhelimina. Nyt pitäisi saada yksi laite toimimaan kompromissina molemmille. Ja tällöin puhelimella pitäisi tosiaan olla vähintäänkin oma käsilaukku. Sony oli valopilkku yksitoikkoisilla markkinoilla, mutta Z3Compactin perusteella seuraava "Compact" -malli on 5" ja tehoiltaan heikompi kuin 6" lippulaiva malli. Tosi jees...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #764 : 20.09.2014 16:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Sony oli valopilkku yksitoikkoisilla markkinoilla, mutta Z3Compactin perusteella seuraava "Compact" -malli on 5" ja tehoiltaan heikompi kuin 6" lippulaiva malli. Tosi jees...

Kuulut hyvin pieneen marginaaliryhmään, jos oikeasti haluat pienen näytön. Uskoisin, että kuluttajia kiinnostaa enemmän pieni puhelin. Ainakin minua.

Kuten sanottua, ei se Compact-mallisto ole siitä mihinkään kasvanut, näyttö on vain suurentunut ja reunukset pienentyneet:

http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Sony-Xperia-Z3-Compact,Sony-Xperia-Z1-Compact/phones/8744,8283
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #765 : 20.09.2014 17:46 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mikäs se Ferrari sitten olisi tässä tapauksessa?
Varmasti olisi monia muitakin vaihtoehtoja, mutta nyt ensimmäisenä tuli mieleen Galaxy S5.

-Enemmän muistia (2GB)
-Tehoiltaan verteilukelpoisia
-MicroSD-korttipaikka
-Siedettävämmän kokoinen (5,1")
-Veden kestävä
-Kamerat ainakin paperilla parempia
-Hinta (tosin sinun tapauksessa en tiedä onko väliä, ellet saa Galaxy S5:n myös halvemmalla)
Play-Asia
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #766 : 20.09.2014 17:48 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mikäs se Ferrari sitten olisi tässä tapauksessa?
Varmasti olisi monia muitakin vaihtoehtoja, mutta nyt ensimmäisenä tuli mieleen Galaxy S5.

-Enemmän muistia (2GB)
-Tehoiltaan verteilukelpoisia
-MicroSD-korttipaikka
-Siedettävämmän kokoinen (5,1")
-Veden kestävä
-Kamerat ainakin paperilla parempia
-Hinta (tosin sinun tapauksessa en tiedä onko väliä, ellet saa Galaxy S5:n myös halvemmalla)

S5 on itse asiassa huomattavasti kalliimpi vaihtoehto, niin oudolta kuin se ehkä kuulostaakin.
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #767 : 20.09.2014 18:44 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Vaikka Rockyn Ferrari-juttu trollausta toivottavasti olikin, niin Galaxy S5 on kyllä aika kaukana siitä Ferrarista. Galaxy S5 on enemmänkin mauton Mustang, jolla joku amis sutii futiskentällä. Puhelin on 5kk vanha ja silti vain satasen 16Gb iPhone 6:sta halvempi, ollen samalla hirveä muovirimpula, joka on täynnä TouchWizin kaltaista bloatwarea. RAM-vertailu on edelleenkin täysin turhaa eri alustojen kesken (etenkin, jos siellä on sitä bloatwarea viemässä muistia), vaikka uusissa iPhoneissa tuplasti enemmän RAMia pitäisikin olla.

The Vergen (varauksella otettavan) arvostelun mukaan iPhone 6 Plussassa on markkinoiden paras kännykkäkamera, eikä iPhone 6:kaan kauaksi jää. Näyttöpaneelit ovat myös erinomaiset. Benchmark-testeissä iPhone 6 voittaa Galaxy S5:n, vaikka tämäkin virtuaalipippelivertailu on täysin turhaa, koska vain oikean elämän suorituskyvyllä on merkitystä. Tuskin nämä nykyiset lippulaivamallit hyytyvät missään tehtävissä moneen vuoteen.

MicroSD-korttipaikka on toki plussaa, mutta Appleta sitä on turha odottaa. Sama pätee vedenpitävyyteen, koska silloin puhelin vaatisi rumat muovilärpäkkeet porttien eteen. Vastineeksi iPhone tarjoaa paremmat appsit, ekosysteemin, joka suosii Mac-käyttäjiä (joihin esim. Epi lukeutuu) sekä jälleenmyyntiarvon, joka kumoaa pitkällä tähtäimellä sen satasen hintaeron.

Toki on asia erikseen, kannattaako iPhone 5S:stä vaihtaa uuteen malliin, etenkin yli-isoon iPhone 6 Plussaan. Mutta Samsungin puhelimiin en itse koskisi kepilläkään, ellei niitä ala roottaamaan ja diggaile kamalasta designista. Galaxy S2 on viimeinen hyvän näköinen Galaxy S -puhelin.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #768 : 20.09.2014 19:46 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Työpaikalla pyöritetään kaikkia high-end luureja jatkuvasti testissä ja vaikka suurin osaa käyttää itse Galaxyja niin jokainen myöntää sen että enemmän kaatuilevat ja joku GS4 on jo alkanut hidastelemaan ihan selvesti pelkissä perusvalikoissa. Siitä jää kyllä paska maku suuhun jos ei edes käyttis pyöri sulavasti. Mistään androidistä ei kyllä ferrarit tule mieleen :D Eiväthän ne ole edes ylihintaisia joten omituinen vertaus.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #769 : 20.09.2014 20:30 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Sony oli valopilkku yksitoikkoisilla markkinoilla, mutta Z3Compactin perusteella seuraava "Compact" -malli on 5" ja tehoiltaan heikompi kuin 6" lippulaiva malli. Tosi jees...

Kuulut hyvin pieneen marginaaliryhmään, jos oikeasti haluat pienen näytön. Uskoisin, että kuluttajia kiinnostaa enemmän pieni puhelin. Ainakin minua.

Kuten sanottua, ei se Compact-mallisto ole siitä mihinkään kasvanut, näyttö on vain suurentunut ja reunukset pienentyneet:

http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Sony-Xperia-Z3-Compact,Sony-Xperia-Z1-Compact/phones/8744,8283
Kyllä. Haluan selvästi alle 5" näytön. Ei sillä että itse puhelinkaan saisi olla iso, mutta puhelin myötäilee yleensä hyvin näyttöä. Ja juurikin tuosta kuvastasi huomaa missä on vika. Yhden käden käytössä olennaista on mitta puhelimen alareunasta näytön yläreunaan. Itse ainakin pidän puhelinta niin että se lepää puhelimen alakulmasta kädellä ja mitä korkeammalla näyttö on, sitä pidempi tarvitsee peukalon olla että käyttö onnistuu yhdellä kädellä. Ja Z1Compact vetää peukaloni äärirajoille ja osin yli. Z3Compactin muutama lisä milli tässä pituudessa vetää sen rajan yli ja klikkaus yläkulmasta ei ole yhdellä kädellä mahdollista. Jos laskisivat näyttöä alemmas puhelimessa niin homma onnistuisi. Fiksusti ovat vain ottaneet sitä tilaa pois sieltä yläpuolelta, jossa sillä ei käytön kannalta ole mitään merkitystä. Todennäköisesti johtuu kaiuttimesta joka taitaa olla myös tässä alhaalla.

Pienen koon idea on siis se että sitä pystyy käyttämään yhdellä kädellä, ei pelkästään se että se mahtuu taskuun. Toki taskuun mahtuisikin vajaa 5" tai ehkä jopa 5", mutta yhdellä kädellä sitä ei käytetä.

Ja en edes usko että kuulun marginaaliryhmään. Uskon että moni haluaa käsitellä puhelintaan yhdellä kädellä. Se on sitten eri juttu kuinka moni tajuaa että se ei johdu vain puhelimen koosta tai että kuinka monella on isommat tai pienemmän kädet.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #770 : 21.09.2014 10:38 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Videokooste Justine Ezarikin 48 tunnin jonotuksesta:

https://www.youtube.com/watch?v=0S1QPBnp8BM


Video nosti kyyneleet silmiini, mutta ei suinkaan sen vuoksi mitä kuvittelette. Kunnioitus iJustinea kohtaan nousi paljon.

Ja kyllä, pakollinen Samsung-mies löytyy myös videolta piikittelemässä jonottajia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #771 : 21.09.2014 11:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kyyneleet nousi omiin silmiinikin, hieman eri syistä kuin Epillä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #772 : 21.09.2014 14:08 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili


Videokooste Justine Ezarikin 48 tunnin jonotuksesta:

https://www.youtube.com/watch?v=0S1QPBnp8BM


Video nosti kyyneleet silmiini, mutta ei suinkaan sen vuoksi mitä kuvittelette. Kunnioitus iJustinea kohtaan nousi paljon.

Ja kyllä, pakollinen Samsung-mies löytyy myös videolta piikittelemässä jonottajia.

Onko Epi niin sanotusti back in action? Vai voiko hypettää vaikka jää hypejunasta pois ennen päättäriä?
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #773 : 22.09.2014 19:59 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results

AnandTechin benchmark-tulokset ulkona. Hyvältä näyttää. Lopullista arvostelua odotellessa.

http://gizmodo.com/the-iphone-6-and-6-plus-have-the-best-lcd-screens-you-c-1637612720

Näytöt ovat myös huippuluokkaa.

Tietääkö despire muuten, onko Verkkokauppa.comiin tulossa kuinka paljon puhelimia? Mietin, jos sieltä puhelimen ennakkotilaisi, kun SmartPostitkin on maanantaihin asti 0,6e.


« Viimeksi muokattu: 22.09.2014 20:05 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #774 : 22.09.2014 20:35 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results

AnandTechin benchmark-tulokset ulkona. Hyvältä näyttää. Lopullista arvostelua odotellessa.

http://gizmodo.com/the-iphone-6-and-6-plus-have-the-best-lcd-screens-you-c-1637612720

Näytöt ovat myös huippuluokkaa.

Tietääkö despire muuten, onko Verkkokauppa.comiin tulossa kuinka paljon puhelimia? Mietin, jos sieltä puhelimen ennakkotilaisi, kun SmartPostitkin on maanantaihin asti 0,6e.

Ei mitään tarkkaa tietoa sori.

Voisi toki olettaa, että tulee ihan hyvä määrä kun on sen verran iso pulju, mutta on niitä vissiin tilattukin aika hemmetisti. Kaveri sanoi, että perjantai aamulla seitsemän aikoihin oli mustaa 16Gb normi-kutosta tilattu pari sataa kipaletta, muista malleista puhumattakaan. Lienee toki se suosituin malli varmaan.

Tosin Verkkiksessä on nyt sunnuntaihin asti vielä tarjous, että kaikkiin ostettuihin tuotteisiin tulee 3v takuu, mikä on ihan kiva..

http://www.verkkokauppa.com/fi/triplaextra


« Viimeksi muokattu: 22.09.2014 20:41 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #775 : 23.09.2014 21:13 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili
The Vergen (varauksella otettavan) arvostelun mukaan iPhone 6 Plussassa on markkinoiden paras kännykkäkamera

Hetken jo ajattelin, että sen haluan nähdä, että iluurissa on parempi kamera kuin nokian 808:ssa, mutta sitten muistin, että 808 on poistunut markkinoilta joten voihan tuossa ollakin markkinoiden paras kamera :rollaus:
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #776 : 23.09.2014 21:43 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili http://www.macrumors.com/2014/09/23/iphone-6-plus-bending-pockets/?utm_source=osx&utm_medium=push&utm_campaign=front

Ehkä Applekin nyt tajuaa, ettei niitä tuotteita ole mikään välttämättömyys suunnitella niin jumalattoman ohuiksi, kun kerran kamerat törröttävät rumasti ja puhelimet vääntyilevät taskussa. Pistää taas mietteliääksi, vaikken Plussaa ollutkaan hankkimassa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #777 : 23.09.2014 21:49 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse en ole koskaan tajunnut tuota, että nykyään varsinkin pidetään kohtuu slimmejä farkkuja ja sitten sinne pieneen taskuun tungetaan puhelin joten on ihme jos se ei ota osumaa kun istuu. Ehkä olen vainoharhainen, mutta ainoa oikea vaihtoehto minulle on vyökotelo jossa voi ihan huolettomasti pitää luuria. Olkoot ysäriä, mutta eipähän ole mikään luuri hajonnut istumisen takia ja noista on saanut lukea ihan merkistä riippumatta.
tallennettu
Re: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #778 : 23.09.2014 22:03 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
http://www.macrumors.com/2014/09/23/iphone-6-plus-bending-pockets/?utm_source=osx&utm_medium=push&utm_campaign=front

Ehkä Applekin nyt tajuaa, ettei niitä tuotteita ole mikään välttämättömyys suunnitella niin jumalattoman ohuiksi, kun kerran kamerat törröttävät rumasti ja puhelimet vääntyilevät taskussa. Pistää taas mietteliääksi, vaikken Plussaa ollutkaan hankkimassa.

Nooh, joku oli laskenut että Macrumorsin kuuluisassa ketjussa jopa neljällä on tuo puhelin taipunut. Kymmeneen miljoonaan myytyyn puhelimeen verrattuna tuo ei nyt vielä kuulosta kovin isolta ongelmalta. En nyt vielä olisi kovin huolissani.

Toki alkaa pikkuhiljaa menemään överiksi tämä trendi, kun koko ajan pitää olla ohuempia puhelimia. Laittaisivat vaikka mieluummin paremman akun. Ja jos on pakko tehdä ohuita, niin tehkää tarpeeksi kovasta metallista runko. Terästä tai titaniumia, eikä mitään alumiinia.


« Viimeksi muokattu: 23.09.2014 22:12 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu (Uudet iPhonet Suomeen 26.9) « Vastaus #779 : 24.09.2014 01:20 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili Will it bend or will it blend?

Molempiin kysymyksiin löytyy vastaus.  ;)






« Viimeksi muokattu: 24.09.2014 01:35 kirjoittanut Kubs »
tallennettu
Sivuja: 1 ... 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines