Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 29
Tulostusversio
Aihe: TV hankinta ja tekniikka  (Luettu 304670 kertaa)
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #150 : 22.04.2010 18:21 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Miä ostin syksyllä 08 tämän Bravialaisen 1400€ hintaan, ja kertaakaan ei ole tarvinnut katua. Ja kaverilla on tästä viime keväänä ostettu versio, pikkaisen paremmalla tekniikalla. Uskallan suositella näitä Sonyn bravialaisia, jos nämä kiinnostavat. Riippuu vähän miten hienoa hifistelytöllöä olet hakemassa :)
Hassua kuinka vanhalta tämä malli jo tuntuu. Itsekkin siis tämän mallin omistan ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen tähän töllöön. Varsinkin pelikäytössä erinomainen. Pienenä miinuksena sanottakoon Sonylle tyypillinen valovuoto kulmissa. Tämän huomaa tosin vain pimennetyssä huoneessa ja kun ruutu on musta. Jos pitäisi taas telkku hommata, niin Sonyyn sijoittaisin vieläkin. Jo pelkästään kaukosäätimen ja valikoiden laatu voidaan lukea merkittäviksi valteiksi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #151 : 22.04.2010 19:12 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mullakin on edelleen 40 tuuman w4000 ja tyytyväinen olen tuohon. On muuten melkoinen mutantti LCD/Plasmojen joukossa, nimittäin input-lagi on CRT:n tasolla, käsittääkseni ainoa tai yksi todella harvoja malleja (eli w4000 sarjan telkut), jossa näin on. Ilmeisesti jotkin myöhemmät Braviat yltävät game-modessa samalle tasolle tai ainakin lähelle.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #152 : 22.04.2010 22:55 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Olen seilannut Gamecuben kanssa kaikki tv-liikkeet läpi ja kymmeniä eri malleja kokeillut. Kaikissa on se paskan input-lagi ja käytännössä kaikki vanhemmat, sekä varsinkin tarkkuutta vaativat pelit ovat sellaisilla pelikelvottomia. Tai kyllähän kaikkeen tottuu, mutta hirveetä se silti on. Varsinkin jotkut Samsungin perus lcd:t ovat sellaista paskaa, etten ottaisi ilmaiseksikaan. Tosin kyllähän niistäkin telkkaria katsoo.

Ostin sitten jonkun plasma-tv:n, jossa se viive oli pienin, jonka lopulta möin, kun sain siitäkin tarpeekseni. Noh, nyt ostin Gigantista sen aiemmin ketjussa mainitsemani Panasonicin töllön tuosta vaan... Ja mitä helvettiä tapahtuikaan? Se on aivan lagiton. Tuntuma on täysin sama kuin pelasi normaalilla sd-telkkarilla. Kukaan kavereista ei meinannut uskoa, ennen kuin itse tulivat testaamaan.

Cyruskin näköjään löytänyt sellaisen telkkarin. Ei kannata mennä vaihtamaan, sillä todennäköisesti paskempaan vaan vaihtuisi. Lagittomia hd-telkkuja on todella vähän ja ne game-modet niissä ovat kusetusta. Muille suosittelen todella lämpimästi tuota Panaa. Huippu kuvanlaatu, ominaisuudet ja varsinkin se lagittomuus.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #153 : 22.04.2010 23:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Panasonicin LCD:tä olen itsekin jo pitkään harkinnut. Juuri tuon lagittomuuden takia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #154 : 23.04.2010 08:39 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Panasonicin LCD:tä olen itsekin jo pitkään harkinnut. Juuri tuon lagittomuuden takia.

TK:n Pana taitaa olla ymmärtääkseni plasma, G10. Vastaava tai ainakin lähellä voisi olla sarjan uusin malli, eli minunkin harkitsema G20.

Viive näissä HD-telkuissa tulee ymmärtääkseni kuvanparannustekniikoista. Eli kuvaa täytyy käsitellä niin pirusti että viivettä tulee väkisin. Useimmiten game-modet onkin sellaissia että niissä on otettu vain kaikki kuvan parannukset pois. SD-lähteessä lagia tulee todennäköisesti skaalauksesta. Se TV joka tekee tämän kaikista parhaiten tai nopeimmin skaalauksen, omaa pienimmän lagin. Voisin ainakin veikata että saman sarjan sukupolvea uudemmassa HDTV:ssä olisi vähintään yhtä hyvä skaalaus. Raudasta ja algoritmeistä kun tämäkin on kiinni, niin en usko että niitä mihinkään huonompaan vaihdettaisiin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #155 : 23.04.2010 09:35 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itseasiassa uudempi malli ei takaa yhtään mitään. Panan TX sarjan perus LCD telkuissakin huononi taas tänä vuonna paneelit. Riippuu täysin puljun linjauksista. Nälkävuoden telkkareita kannattaa vältellä.

AVS-forumseilla oli triidi, jossa noita lageja mittailtiin ihan ammattilais tason vehkeillä. Panasonicit oli Sharpin kanssa muistaakseni parhaita tuon suhteen. Ja vieläpä ilman game moden tuomaa selvää huononnusta kuvanlaatuun. Toki noissa nopeissa paneeleissa kuvanlaatu ei sitten yllä aivan Samsungien ja Sonyjen tasolle, mutta pelaajille tuo vaihtokauppa on melko välttämätön. Mun vanhalla LCD telkulla joku Megaman 9 oli täyttä paskaa tuon lagin takia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #156 : 23.04.2010 10:07 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Itseasiassa uudempi malli ei takaa yhtään mitään. Panan TX sarjan perus LCD telkuissakin huononi taas tänä vuonna paneelit. Riippuu täysin puljun linjauksista. Nälkävuoden telkkareita kannattaa vältellä.

AVS-forumseilla oli triidi, jossa noita lageja mittailtiin ihan ammattilais tason vehkeillä. Panasonicit oli Sharpin kanssa muistaakseni parhaita tuon suhteen. Ja vieläpä ilman game moden tuomaa selvää huononnusta kuvanlaatuun. Toki noissa nopeissa paneeleissa kuvanlaatu ei sitten yllä aivan Samsungien ja Sonyjen tasolle, mutta pelaajille tuo vaihtokauppa on melko välttämätön. Mun vanhalla LCD telkulla joku Megaman 9 oli täyttä paskaa tuon lagin takia.
Ei kai se lagi suuremmin paneelista riipu? Tai ainakaan plasmoissa. Näissä kun ei erikseen mainita niitä vasteaikojakaan, koska plasma paneeleissa se on aina pirun pieni.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #157 : 23.04.2010 16:14 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kyllä se ihan paneelin kyvystä luoda kuva ruudulle johtuu.

Lainaus
Panel type and how much they lag typically

IPS = low input lag 0-16 ms(IPS-Pro made by IPS-Alpha (panasonics) S-IPS (made by LG LCD display)

xVA = 30+ ms input lag often in the 45-60ms range in game modes for most TV's that use this panel type(S-PVA, MVA type panels found in sony, samsung and many major brand TV's sold today. they are manufactured for the most part by S-LCD (sony/samsung owned company) AU Optronics and Chi Mei

TN = low input lag but not found in 95% of LCD TV's due to poor picture quality and not made in large sizes etc.



Suurin osa LCD telkuista sisältää ton VA paneelin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #158 : 23.04.2010 16:37 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Vasteaika eli response time on eri asia kuin input lag. Näin olen käsittänyt lukemani perusteella siis..
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #159 : 23.04.2010 16:41 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Vasteaika eli response time on eri asia kuin input lag.

Vasteajasta ei kuluttajan hirveästi tarvitse huolehtia, se on nykyään hyvässä mallissa oikeastaan jokaisessa näytössä. Hidas vasteaika aiheuttaa niitä niin sanottuja "artefakteja" näytölle. Input lag taasen on pelikäytössä aika vittumainen asia jos pelailee jotain Rock Bandia, tappelupelejä tai Megamaneja. Input lagi ei pahemmin leffakäytössä haittaa, mutta paskimmilla näytöillä sen voi huomata huulisynkan jättönä. Se on siis se aika jonka sisällä pelikonsoli lähettää dataa näytölle asti.

CRT näytöissä input lagia ei ole, koska signaali on analoginen. Mikään HD TV ei tähän voi päästä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #160 : 23.04.2010 16:43 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Vasteaika eli response time on eri asia kuin input lag.

Vasteajasta ei kuluttajan hirveästi tarvitse huolehtia, se on nykyään hyvässä mallissa oikeastaan jokaisessa näytössä. Input lag taasen on pelikäytössä aika vittumainen asia jos pelailee jotain Rock Bandia, tappelupelejä tai Megamaneja. Input lagi ei pahemmin leffakäytössä haittaa, mutta paskimmilla näytöillä sen voi huomata huulisynkan jättönä.

Jep. Tämän vuoksi se plasmojen "response time 0,0001 seconds, ideal for gaming" on tavallaan vähän harhaanjohtavaa.. Moni ei tiedä input lagin olevan vaikuttava tekijä. Ei itsellänikään kyllä ollut aikanaan telkkaria hankkiessa edes näitä nykyisiä tiedon murusia, säkällä sattui hyvä paneeli kohdalle. Seuraavan kerran tietysti laitteistoa päivittäessä osaa ennakoida eri tavalla.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #161 : 23.04.2010 16:45 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Mainospuheethan kyllä aina tiedetään. Tuo telkkujen yleisin paneeli sattuu olemaan juuri pelaajille se huonoin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #162 : 23.04.2010 20:32 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Vasteaika eli response time on eri asia kuin input lag. Näin olen käsittänyt lukemani perusteella siis..

Joo tuli hiukan hätäisesti ajateltua tätä yhteyttä. Response time ilmaisee ruudun nopeutta vaihtaa kuvia, kun taas input lag ilmaisee kuinka nopeasti kuva on valmiina syötettäväksi. Itseasiassa aika amatöörimäinen ajatus virhe ;D Olet siis oikeassa.

Kyllä se ihan paneelin kyvystä luoda kuva ruudulle johtuu.

Lainaus
Panel type and how much they lag typically

IPS = low input lag 0-16 ms(IPS-Pro made by IPS-Alpha (panasonics) S-IPS (made by LG LCD display)

xVA = 30+ ms input lag often in the 45-60ms range in game modes for most TV's that use this panel type(S-PVA, MVA type panels found in sony, samsung and many major brand TV's sold today. they are manufactured for the most part by S-LCD (sony/samsung owned company) AU Optronics and Chi Mei

TN = low input lag but not found in 95% of LCD TV's due to poor picture quality and not made in large sizes etc.



Suurin osa LCD telkuista sisältää ton VA paneelin.

Tämä on kyllä minulle pienoinen yllätys. Ja siis nyt olen ihan järjissäni  ;D Olen aina ajatellut että paneeli määrittelee mitä voidaan näyttää ja kuinka nopeasti kuva vaihtuu (eli pikselit muuttavat väriä, response time), en ole ajatellut että paneeli määrittelee kuinka kuva muodostetaan. Olen ymmärtänyt että kuvan teko tai muodostus on algoritmeissä jotka taas määritellään erikseen ja niiden suorittaminen taas riippuu raudan tehosta. Eli paneeli ei tarvitsisi kuin näyttää kuva....täytyy ilmeisesti seikkailla internetin syövereissä hiukan...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #163 : 23.04.2010 22:03 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Jeesh, tässä on itsekin tullut työpaikan myötä katseltua uusia telkkareita. LG:n SL-sarjaa on suositeltu pelikäyttöön. 47" SL8000:sta köyhtyisi about 1150€. 50":sta on paha vaihtaa pienempään. Joku 42" näyttäisi ihan postimerkiltä ton nykysen rinnalla.  :/
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #164 : 24.04.2010 02:46 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili Nykyisessä lg:ssäni on tuollainen s-ips paneeli ja kyllähän tuota lagia tuli aikoinaan testattua, kun oli vielä kuvaputkinäyttö käytössä. Ei sitä lagia kyllä silmämääräisesti huomannut yhtään siinä samassa videossa kuvaputkessa ja lcd:ssä, tosin kyllä siinä varmaan jollain laskurilla olisi jotain eroa ollut. Ihan hyvä tuuri tavallaan kun kuulin koko input lagista vasta jälkeenpäin, silloin oli tärkeintä vain saada siihen pleikkariin HD:ta  8)
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #165 : 24.04.2010 11:08 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tämä on kyllä minulle pienoinen yllätys. Ja siis nyt olen ihan järjissäni  ;D Olen aina ajatellut että paneeli määrittelee mitä voidaan näyttää ja kuinka nopeasti kuva vaihtuu (eli pikselit muuttavat väriä, response time), en ole ajatellut että paneeli määrittelee kuinka kuva muodostetaan. Olen ymmärtänyt että kuvan teko tai muodostus on algoritmeissä jotka taas määritellään erikseen ja niiden suorittaminen taas riippuu raudan tehosta. Eli paneeli ei tarvitsisi kuin näyttää kuva....täytyy ilmeisesti seikkailla internetin syövereissä hiukan...
En mikään asiantuntija ole, mutta yksi mahdollinen syy siihen miksi paneeli vaikuttaa input lagiin saattaa olla siinä, että kuinka paljon kuvaa pitää käsitellä kullekin paneelille. Ehkä yhdelle paneelille riittää pari pientä algorithmia, kun taasen toinen vaatii enemmän.


Ja input lagiahan esiintyy toki muissakin laitteissa kuin vain näytöissä. Esimerkiksi nykykonsolien ohjaimet on langattomia, joten niissä on jo heti jonkin verran input lagia. Bluetoothissa (esim. PS3 ohjaimet) on lähemmäs 20ms input lagia. Jos tuo zoukan postaama lista pitää paikkansa, niin PS3/Xbox360 + xVA-paneeli yhdistelmässä input lag on aika pelottavan lähellä 0.1 sekuntia. Ja pahimmassa tapauksessa saattaa olla ylikin. 0.1 sekunttia on jo kohtuu helposti havaittavissa ihan kenen vaan.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #166 : 24.04.2010 14:06 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tämä on kyllä minulle pienoinen yllätys. Ja siis nyt olen ihan järjissäni  ;D Olen aina ajatellut että paneeli määrittelee mitä voidaan näyttää ja kuinka nopeasti kuva vaihtuu (eli pikselit muuttavat väriä, response time), en ole ajatellut että paneeli määrittelee kuinka kuva muodostetaan. Olen ymmärtänyt että kuvan teko tai muodostus on algoritmeissä jotka taas määritellään erikseen ja niiden suorittaminen taas riippuu raudan tehosta. Eli paneeli ei tarvitsisi kuin näyttää kuva....täytyy ilmeisesti seikkailla internetin syövereissä hiukan...
En mikään asiantuntija ole, mutta yksi mahdollinen syy siihen miksi paneeli vaikuttaa input lagiin saattaa olla siinä, että kuinka paljon kuvaa pitää käsitellä kullekin paneelille. Ehkä yhdelle paneelille riittää pari pientä algorithmia, kun taasen toinen vaatii enemmän.
Tämä kuulostaa ainakin äkkiseltään aika loogiselta päätelmältä. Tukisi sitäkin että plasman kuvan on sanottu olevan hiukan pehmeämpi kuin LCD:n. Tällöin SD kuvaakaan ei tarvitsisi niin paljon käsitellä, kun kuva olisi luonnostaan jo hiukan pehmeämpi, eli mm. pikselöintiä ei tulisi niin helposti. Tiedä sitten mikä totuus on... :)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #167 : 21.07.2010 13:17 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Kävin eilen liikkeessä ihmettelemässä 3D-telkkareita. Esillä oli ainakin joku 46" Samsung. Olin ensi sekunnilla myyty. Tuollaisen haluan kotiin. Demomatskuna toimi Black Eyed Peasin konsertti ja joku futismainos. Hienon näköistä eikä liike mielestäni sumentunut samalla tavalla kuin leffateattereissa. Tosin ei noissa mentykään niin hurjaa vauhtia kuin esimerkiksi Avatarissa. Lasit olivat todella kevyet enkä usko, että nenä huutaisi hoosiannaa pitkänkään katselusession aikana. TV:n kuvanlaatu oli muutenkin todella upea ja 2D-matskukin vakuutti. Tuossa telkkarissa on vielä jokin tekniikka, joka tekee tavallisesta kuvasta kolmiulotteisen. Myyjän mukaan tämä ei ole kovin hienoa, enkä edes kokeillut sitä. Vielä pitäisi rikastua 2200€:lla.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #168 : 21.07.2010 14:16 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Minulla aivan päinvastaiset tuntemukset 3D-telkuista. Stockmannilla testailin ja jo pelkästään se, että pitää olla lasit päässä, pilaa koko katseluilon totaalisesti. En ikimaailmassa kehtaisi edes pitää sellaisia epämukavia hökötyksiä päässä. Muutenkin katson elokuvat mieluummin normaalisti, kun eipä tuo 3D-efekti ole oikein mistään kotoisin.

Tällä hetkellä ei tule kyllä mieleen huonompaa kohdetta käyttää rahaa, kuin typerät 3D-telkkarit. Ehkä sitten kun laseja ei enää tarvita, tekniikan hinta tippunut 75%, sekä kaikki ohjelmat tulevat 100% varmuudella 3D:na, niin voin harkita asiaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #169 : 21.07.2010 14:36 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
sekä kaikki ohjelmat tulevat 100% varmuudella 3D:na, niin voin harkita asiaa.

Uskaltaisin väittää, että tätä tuskin tulee ikinä tapahtumaan. YLE tai mikään muukaan kanava tuskin haluaa tuhlata rahaa muuttaakseen uutisia tai Karpon parhaita kolmiulotteiseksi. Ellei ohjelmien muuttaminen tule olemaan, tai on jo, yhtä helppoa kuin napin painaminen.

Mutta eiköhän ne isommat elokuvat, sarjat ja urheilujutut lähinnä 3D:tä tule käyttämään, jos mitkä.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #170 : 21.07.2010 16:34 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili 3D oli kikka joka on jo kahdesti turtattu ulos ja kuopattu. Tuskinpa mikään muuttuu tällä kertaa.

Ilman laseja toimiva tekniikka voisi kiinnostaa, mutta sitä saadaan odotella tovi. Puskurikuluttajathan sen maksavat ostamalla ylihintaiset ja kämäiset ensimmäisen aallon 3D telkut. Kiitän Kabanossia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #171 : 21.07.2010 17:12 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Eipä tuo nyt kovin kämäistä tekniikkaa ole. Kuva on todella tarkka eikä ainakaan demomatskut sumentuneet. Lasit olivat 100 kertaa paremmat kuin leffateattereissa. Todella kevyet ja huomaamattomat enkä usko niiden aiheuttavan kipua nenään, hyvät pehmusteet oli laitettu. Tekniikka toimii mun mielestä. Sisältö vaan puuttuu. Lähinnä sen takia joutuu odottelemaan vielä vuoden taikka kaksi. Kovasti tekisi kyllä mieli hypätä kelkkaan jo nyt..
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #172 : 21.07.2010 17:51 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Hei!
Katsoin varmaan erilaista Samsungin 3D-telkkua viikonloppuna Gigantissa, koska se vaikutti niin kokonaisvaltaisen paskalta etten oikein keksi edes riittävän häpäiseviä sanakäänteitä.
Mutta siis paskahan se on.

T:Mel
N
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #173 : 21.07.2010 18:23 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili On kyllä ihme hössötystä taas tämä 3D, tuntuisi tulevan n. 20 vuoden syklein pinnalle tämä säätö. Eiköhän tästäkin päästä yli jossain vaiheessa ja voidaan katsoa TV:tä taas ilman hassuja laseja.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #174 : 21.07.2010 18:59 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Miten muuten jos halukkaita katsojia on useita? Kaikille pitää ostaa omat lasit? Ja eikö noissa tuo tekniikka vaihtele eri valmistajien väleillä, joten saattaa joutua ostamaan aina uudet lasit joka kerta, jos ostaa uuden telkun.  :lol:
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #175 : 21.07.2010 19:45 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Hei mennään kattoo uus Batman mun kämpille!
Joo!
Et sinä Eemeli, laseja riittää vain minulle ja Reinolle.




"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #176 : 21.07.2010 21:12 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Katsoin varmaan erilaista Samsungin 3D-telkkua viikonloppuna Gigantissa, koska se vaikutti niin kokonaisvaltaisen paskalta etten oikein keksi edes riittävän häpäiseviä sanakäänteitä.

No mikähän siinä niin paskaa oli?


Ja eikö noissa tuo tekniikka vaihtele eri valmistajien väleillä, joten saattaa joutua ostamaan aina uudet lasit joka kerta, jos ostaa uuden telkun.  :lol:

Tuosta en tiedä. Periaatteessa ne on ihan samanlaisia.

Hei mennään kattoo uus Batman mun kämpille!
Joo!
Et sinä Eemeli, laseja riittää vain minulle ja Reinolle.


No mulla ei ole tapana pitää mitään koko suvun leffailtoja. Korkeintaan parin kaverin kanssa, yleensä kyllä yksin. Saan nauttia leffoistani rauhassa. Ja kyllähän 2D-matsku toistuu edelleen samalla tavalla. Ymmärrän kyllä pointin, mutta mietin näitä asioita yleensä omalta kantilta. Itse en joutuisi suuria investointeja tekemään.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #177 : 22.07.2010 08:16 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Voi tietysti olla kyse siitä että olen vain tottumaton katsomaan 3D-lähetyksiä, mutta minua 3D-efekti lähinnä häiritsi. Se vaikutti jotenkin niin teennäiseltä ja päälleliimatulta että varsinaisesta ohjelman katsomisesta ei tullut mitään. Pään asennolla tuntui olevan merkitystä ja päätä liikuttaessa efekti "hyppäsi". Sain epämiellyttäviä tuntemuksia, silmät ja aivot kai sanoivat että kaikki ei ole nyt oikein.
N
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #178 : 22.07.2010 11:02 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Varmasti se on tottumattomuuttakin. Itse en ole nähnyt vielä muuta kuin Avatarin 3D:nä ja aluksi teatterissa kiroilin, kun ensimmäiset kuvat tulivat ruudulle. "Tällaseen menin kalliin lippuhinnan tuhlaamaan" Trailerit ja varmaan 15 ekaa minsaa elokuvasta meni totaalisen ohi siinä kiroillessa, mutta pikku hiljaa siihen kuitenkin tottui ja elokuvan lopussa olin jo sitä mieltä, että ehdottoman potentiaalinen tekniikka, jossa kuitenkin monia puutteita. Eikä vähäisin ne uskomattoman paskat lasit. Tuo olikin positiivinen tieto, että telkkareiden lasit ovat parempia. Pitäisi jossain kaupassa käydä katsomassa, miten tuo TV-ruudulla toimii.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #179 : 22.07.2010 12:02 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Onhan tuo 3D-tekniikka vielä tällä hetkellä kuluttajan näkö vinkkelistä vähän huono. Ensin pitää ostaa uusi kallis TV ja pino kalliita ja rumia laseja. Sitten pitää vielä keksiä joku laite joka osaa jotain 3D-sisältöä näyttää, eli joko PS3 tai kallis bluray -soitin. Ja kaiken tämänkin jälkeen 3D-sisältöä on rajallisesti. Ja joskus tulevaisuudessa pitää vielä ostaa kallis 3D-digiboksi.

Lisäksi nuo lasit rasittaa silmiä ja aiheuttaa joillekin päänsärkyä jne. Ne lasithan vilkkuu, vähän kuin kuvaputkinäytöt, 60Hz taajuudella per silmä. Jos kukaan muistaa kuvaputkiaikoja, niin silloinhan oli aika pitkälti hyvänä ideana ostaa vähintään 100Hz virkistystaajuuteen yltävä näyttö jos halusi pitää silmien rasituksen aisoissa. Aina hienoa kun upouusi tekniikka tuo vanhojen jo edes menneiden tekniikoiden huonot puolet takaisin kuluttajien "iloksi." ;)



Niin, ja 3D-efektiinhän voi tutustua ihan normaalillakin näytöllä, silmien rasituksia ja päänsärkyjä myöten. Esim. YouTubeen tuli uutena ominaisuutena 3D-videot. Tässä Ocarina of Timeä 3D:nä. Youtube-playerin alareunasta painaa sitä 3D-nappia ja valitsee "Cross-Eyed" ja eikun silmiä ristiin. Rasittaa sitten ihan oikeasti silmiä, joten omalla vastuulla jne. Ja tuohan toimii samalla jonkinlaisena demona miltä 3DS:n pelit näyttää...


« Viimeksi muokattu: 22.07.2010 12:09 kirjoittanut teidon »
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 29
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines