Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 29
Tulostusversio
Aihe: TV hankinta ja tekniikka  (Luettu 304604 kertaa)
Vs: Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #120 : 13.11.2009 23:32 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili
Posti on sählännyt jotain, tuovatkin paketin vasta maanantaina minulle! Eiiiiiii
http://www.youtube.com/watch?v=R4pN50yYI5k&feature=related
On tainnut kuski juoda pullollisen sitä, mitä noista hyllyistä löytyy (tietääkseni tuo oli joku vodka-varasto Venäjällä?)
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #121 : 16.11.2009 20:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Holy shieeeeetttt

Tänään TV vihdoin ja viimein sitten kotiutui. Jotenkin ilmiömäisesti sain yksin 50" paneelin laatikostaan vahingoittumattomana ulos ja kykenin sen vielä jalustansakin päälle nostamaan. Luulin, että tarvitsen kaveria jelppimään kun 42 tuumaisenkin kanssa meinasi olla vähän haastavaa. Onneksi nuo eivät mielettömistä tuumanumeroistaan huolimatta paina kuin reilu 30 kiloa. En kuitenkaan mitenkään jaksanut soittaa ketään apuun, vaan yksin kävin rohkeasti melko ison laatikon kimppuun.  :)

Ensimmäisenä iskivät silmään paneelin heijastukset. LCD-telkuissahan paneelit ovat lähes järjestäen mattoja, jolloin ne eivät ikävästi heijastele valonlähteitä. Plasmoissa asiat ovatkin toisin. Monien mielestä se kuitenkin elävöittää värejä, ja suurimmilta osin minä katson televisiota pimeässä/hämärässä, joten en usko tuosta omalla kohdallani tulevan isoa ongelmaa.

Ei muuta kuin töllö auki ja kanavia hakemaan. Kun ruudulle lävähti Ylen ykkönen, en voinut välttyä riemunkiljahdukselta: säätämättömänä ja ilman minkäänlaista kalibrointia hyvälaatuinen SD-kuva näyttää tällä televisiolla oikein, oikein katsottavalta! 42" LCD suoriutui tästä huomattavasti heikommin, vaikka kuvapinta-alaa oli vähemmän ja skaalaamista niin ikään tehtävänä niukemmin. Plasman kuva SD-materiaalilla on vain erittäin miellyttävän näköistä. Ensifiilikset siis DigiTV:n osalta suurelta osin positiiviset.

PS3:n avasin, valikkoja selasin ja muutaman rajusti pakatun 1080p-klipin katsoin. Videot näyttivät mahtavilta, mutta peleissä näkyy, että plasma on vielä täysin säätämätön. Kuvanlaatu toki pieksi aikalailla selvästi säädetyn, aiemman 42 LCD:n, joka on todella hieno juttu. En voi kuin haaveilla millaista kuvaa tästä televisiosta saa parhaimmillaan irti kuukauden päästä kalibroinnin myötä. Lopputulos on jo nyt melkoisen vaikuttava.

Blu-Ray testiä täytyykin suorittaa heti huomenissa! Makuunista lähtee mukaan joku hyvällä kuvanlaadulla siunattu BD. Enpä usko, että pettymistä on edessä, jos foorumikommentteihin luottaa ja siihen, että jo kovalla kädellä pakattu 1080-traileri näytti niin hyvältä.

Ja on muuten ihan jees saada takaisin se 50" kuva-ala.  :)   Kuvia en pääse tänään laittamaan, koska iPhone 3GS suoriutuu kämppäni valaistuksessa tavalla, jota en hyväksy. Toivottavasti huomenna saisin esille laadukkaita fotoja!


« Viimeksi muokattu: 16.11.2009 21:45 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #122 : 16.11.2009 21:28 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Palaako mikään ruutuun kiinni? Tai ei kai tohon varsinaisesti pala mitään, mutta jää hetkeksi ja lähtee jopa itsestään pois. Tapahtuuko siis tätä ja jos, niin kuinka häiritsevää se on?

Epäilen tätä, mutta pystytkö suorittamaan input-lag testejä? Tietokoneelle pyörimään sekuntikello joka näyttää tuhannesosatkin, kone jakamaan kuva myös telkulle ja otat kuvan missä näkyy kummatkin ruudut. Jonkun lagittoman näytön kun saisi vertailukohteeksi niin hyvä olisi. Vai oletko lukenut tuon input-lagista mitään? PS8000 on jonkin verran input-lagia, oisko ollu 30ms mutta game modella se putoaa 10ms:iin. Pystyykö game modessa säätämään kuvaa? Kaverin Sampassa ei pysty tekemään minkäänlaisia säätöjä.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #123 : 16.11.2009 21:40 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ei ole vielä palamisia sattunut, mutta en ole sellaisiin olosuhteisiin vielä sitä laittanutkaan. Ja koitan kuukauden sisäänajon aikana sellaisia tilanteita vältellä. Kuvasäädötkin laitoin kontrastin, värien ja kirkkauden osalta alle 50:n.

Game modessa kuvan säätäminen on mahdollista. Input lagista sen verran, että tässä lienee sama kuin PS8000-mallissa, jos kerta paneelit ovat identtiset. Tämä siis maalaisjärjellä ajateltuna.

Koitan katsoa josko tällä viikolla saisin noita mainitsemiasi testejä suoritettua. Ainakin MacBookin liittäminen telkkuun onnistuu helposti. Maltankohan mennä tänään edes ollenkaan nukkumaan. Huono homma, pitäisi mennä huomenna puoli yhdeksään kouluun.  :)


4:3-kuvasuhteen kohdalla harmaisiin sivupalkkeihin vie vähän aikaa tottua...
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #124 : 17.11.2009 00:00 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
4:3-kuvasuhteen kohdalla harmaisiin sivupalkkeihin vie vähän aikaa tottua...

Tuo on kyllä oikeastaan ainut asia, joka vituttaa omassa töllössä. Ei välttämättä muuten, mutta kun SD-konsoleilla kuva ei tunnu koskaan täyttävän kuva-alaa sataprosenttisesti, jolloin reunoilla on harmaat palkit ja sitten vielä ohut musta reunus ennen varsinaista pelikuvaa. Todella kökön näköistä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #125 : 17.11.2009 10:17 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili En nyt ehkä plasman piikkiin laittaisi kaikkea kuvanlaadun muutosta. Uskoisin että Epi on vain ostanut laadukkaamman television. Muutenkin plasman hehkutus ylivoimaisuudesta on minusta hieman outoa. Toki Kurot ja kumppanit näyttävät käsittämättömiltä, mutta tässä viikonloppuna tuli katse totuteltua uudehkoon Panasonicin plasmaan, jolla katselin blu-ray- ja DVD -elokuvia. Nyt kotona kun katsoo omaa Sonyn LCD:tä ei eroa ainakaan laadullisesti ole lainkaan. On sitten makuasia pitääkö plasman vakaudesta ja pehmeydestä vai LCD:n tarkkuudesta.

Nuo kiinnipalamiset taitaa myös olla plasmoissa jo hieman menneen talven lumia.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #126 : 17.11.2009 10:39 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Input lagista sen verran, että tässä lienee sama kuin PS8000-mallissa, jos kerta paneelit ovat identtiset. Tämä siis maalaisjärjellä ajateltuna.

Koitan katsoa josko tällä viikolla saisin noita mainitsemiasi testejä suoritettua. Ainakin MacBookin liittäminen telkkuun onnistuu helposti.
Input lag ei ole niin paljoa paneelista riippuvainen, vaan lähinnä kaikenlainen kuvan prosessointi jota LCD- ja plasmatöllöissä harrastetaan vaatii oman aikansa, ja siitä aiheutuu input lagia. Joidenkin töllöjen game mode on tehty juuri tuota input lagia silmällä pitäen, eli siinä kuvaa prosessoidaan mahdollisimman vähän.

Ja input lagin mittaaminen ei onnistu käyttäen LCD-näyttöä vertausnäyttönä, koska LCD-näytöissä on aina jonkin verran input lagia. Eli jos sinä sen tuolla MacBookilla mittaat, niin se kertoo ainoastaan sen että kummassa input lagia on vähemmän/enemmän, ja kuinka paljon. Input lagin mittaaminen pitää tehdä kuvaputkinäyttöä käyttäen koska niissä input lag on 0ms.


Mutta uuden töllön ostaminen on kyllä minuakin alkanut pikku hiljaa kiinnostamaan. Tuon nykyisen Sonyn taustaprojektiopöhinäpöntön mustan värin puuttuminen nakertaa aina vaan enempi ja enempi. Mutta ehkä minä vielä kituuttelen sen kanssa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #127 : 17.11.2009 10:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tuskin hyppäys plasmaan kaikkea selittää, mutta jonkinlainen nyrkkisääntö tuntuisi silti olevan: samanhintainen LCD vs. samanhintainen plasma = Plasmassa parempi SD-toisto ja parempi mustan taso. Ei jokatapauksessa näin, mutta todennäköisesti melko useassa tapauksessa.

Mustan tasossa hyppäys edellisestä televisiosta oli kenties isoin: kontrasti on aiempaan verrattuna melkoinen. Pari tummanpuhuvaa lyhyttä videota toistuivat varjoineen vakuuttavasti.


Kiitos informaatiosta Teidon, hyvä oppia uutta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #128 : 22.11.2009 20:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Quantum of Solace ja Star Strek näyttivät Blu-Rayltä katsottuna aivan uskomattomilta uudessa televisiossani! Totaalisen uusi maailma avautui silmien eteen verrattuna aiempaan. Isovelikin oli plasman suorituskyvystä vilpittömän vaikuttunut.

Vihdoin silmäni saavat syödäkseen mallikelpoisen tummaa mustaa ja detaljeilla kyllästettyjä varjoja. Se tuntuu kahden aiemman tummiin sävyihin kykynemättömän paneelin jälkeen mannalta.

Nyt on aika potkaista BD-keräily taas käyntiin: alle kympillä saa jo laatukamaa ja vastaanotin kykenee vihdoinkin esittämään teräväpiirron tavalla jonka se ansaitsee.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #129 : 24.11.2009 15:43 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Kuvia tästä setistä sitten.

Luin eilen gigantin uutta mainosta ja eihän noi LED-tv:t nyt niin kalliita ole. Neljänkymmenen tuuman LED-fullhd-telkku 1199e.

Missä noista sitten on periaatteessa se paras kuva LCD, plasma vai LED?
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #130 : 24.11.2009 15:59 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kuvia tästä setistä sitten.

Luin eilen gigantin uutta mainosta ja eihän noi LED-tv:t nyt niin kalliita ole. Neljänkymmenen tuuman LED-fullhd-telkku 1199e.

Missä noista sitten on periaatteessa se paras kuva LCD, plasma vai LED?
Porukoiden LED Samsungissa rutkasti paremmat värit ja kontrasti kuin Sonyn reilun vuoden vanhassa LCD:ssä. Ja virrankulutus on LED-telkuissa näistä kolmesta pienin. Plasmassa kaiketi edelleen parhaat mustat ja suurin virrankulutus. Ja se kiinnipalamisen riski. Ei mulla sen kummempaa kokemusta plasmoista ole kuin mitä on netistä lukenut ja parissa kaupassa nähnyt. Itse sijoittaisin LED-töllöön.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #131 : 24.11.2009 16:03 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Missä noista sitten on periaatteessa se paras kuva LCD, plasma vai LED?

Tania mukaillen, kun eilen katselin vierekkäisiä LCD ja LED-näyttöjä Mustassa Pörssissä, oli ledikuvan ja sen värien kirkkaus aika huikeaa. Tosin, liikkeissä näytöt on aina kalibroitu päin helvettiä, joten tiedä kertooko tuo käytännössä mitään, mutta on mulla muutenkin ollut se kuva, että nimenomaan värit LED-näyttö hoitaisi hienosti. Mustan tasosta tahi muusta en osaa mennä valehtelemaan.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #132 : 24.11.2009 16:10 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen kuullut (tai lukenut) ainakin Samsungin 7000-sarjan parjausta valovuodoista. Monissa LED telkuissa kun käytetään edge led tekniikkaa ja tämä tuo varsinkin sivuille hyvin helposti valovuotoa. Myymälässä tätä taas on hankala nähdä kun ympäristö on valoisaa, mutta pimeässä huoneessa tästä voi tulla jonkinlainen ongelma.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #133 : 24.11.2009 16:12 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No nämä ekan generaation LED teeveet ovat niitä joille taas vuoden tai parin jälkeen nauretaan, että miten paska kuva niissä oli.

Ja voi ziisus niitä hintoja... tuli taas fläspäkkejä ekoista HD telkuista.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #134 : 24.11.2009 16:19 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Missä noista sitten on periaatteessa se paras kuva LCD, plasma vai LED?
En nyt osaa kertoa mikä noista paras on, mutta huonoin on LCD. Nuo ns. "LED-TVt" on itse asiassa LCD-töllöjä, joissa taustavalona käytetään LEDejä loisteputken sijaan. LEDien käytössä etuna on TV:n pienempi koko (ohuempi), pienempi virrankulutus ja mahdollisuus tarkempaan valon säätämiseen kuvan eri kohdissa.

Noita LED-töllöjä on ainakin kahden tyyppisiä. Toiset on reunavalaistuja, eli niissä LEDit on paneelin reunoilla. Näissä taustavalo on aina päällä eikä valoisuutta voi säädellä erikseen kuvan eri kohdissa. Toisen tyyppisissä LED-töllöissa LEDit on laitettu paneelin taakse. Tämän tyyppisissä töllöissä taustavaloa voidaan säätää eri kohdissa kuvaa, eli tummien alueiden LEDit voidaan himmentää tai sammuttaa mustemman mustan saavuttamiseksi.

Joten jos lompakko kestää niin tavalliset LCD-töllöt voi unohtaa ja valita LEDin ja plasman väliltä.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #135 : 24.11.2009 17:14 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Missä noista sitten on periaatteessa se paras kuva LCD, plasma vai LED?
En nyt osaa kertoa mikä noista paras on, mutta huonoin on LCD. Nuo ns. "LED-TVt" on itse asiassa LCD-töllöjä, joissa taustavalona käytetään LEDejä loisteputken sijaan. LEDien käytössä etuna on TV:n pienempi koko (ohuempi), pienempi virrankulutus ja mahdollisuus tarkempaan valon säätämiseen kuvan eri kohdissa.
Juurikin näin. LCD -telkkareita nuo ohuet LED -  valaistut töllöt edelleen on. Nyt markkinamiehet ovat saaneet vain uuden kolmikirjaimisen lyhenteen jota käyttää markkinoinnissa. Varsinkin Samsung on käyttänyt tätä häpeilemättä hyväkseen.

Mielenkiintoista nähdä milloin ne todelliset LED TV:t eli OLED näytöt saavuttavat alle kipurajan olevan hintalapun. Siinä vaiheessa plasmoille ja LCD:eille nauretaan, kuten zoukka tuossa totesi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #136 : 29.11.2009 12:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Blade Runner näytti Blu Raylta katsottuna vimmatun hienolta. Näin rikkailla tummilla sävyillä en ole elokuvaa ikinä nähnyt  :P


Mutta tapahtuiko tänään paluu maan pinnalle? Vasta nyt täysin valkoista taustaa vasten huomasin, että paneelissa rumeilee YKSI KUOLLUT PIKSELI.

Viiden minuutin täydellisen henkisen romahduksen jälkeen rauhoituin ja yritin katsastella uutta löytöä maalaisjärjellä: kahdenkaan metrin katseluetäisyydeltä ja normaalia elokuvaa katsoessa sitä ei käytännössä voi huomata.

Sitäpaitsi mitä edes olisi tehtävissä? LG:n pikselimenettely on, että paneelissa täytyy olla vähintään 4 elämäänsä kyllästynyttä pikua, muuten sitä ei saa vaihtaa. Ja rupeaisinko minä edes yhden ainoan kuolleen pikselin takia käymään läpi vaihtorumbaa 50" television kanssa?


Minä nielen tappioni kuin mies ja jatkan seikkailua 2 138 399:n terveen soltun kanssa*


*pikseliviittaus: Full HD -televisiossa on 2 138 400 pikseliä

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #137 : 29.11.2009 15:39 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Minä nielen tappioni kuin mies ja jatkan seikkailua 2 138 399:n terveen soltun kanssa*


*pikseliviittaus: Full HD -televisiossa on 2 138 400 pikseliä

Siis tämä nyt on aivan turha ja outokin kommentti kaverilta joka ei kiinnitä yhdyssanoihin tms. mitään huomiota, mutta enhän voi olla pätemättä ja korjaamatta kun mahdollisuus on :) Eli niiden vaakataso pikseleiden määrä on 1920, eikä 1980. Eli 1920*1080 = 2 073 600. Eli en nyt haluaa masentaakkaan mutta sinulla on enää VAIN 2 073 599 pikseliä jäljellä ;)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #138 : 21.01.2010 11:45 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Onko epi ollut tyytyväinen hankintaansa?

Menin sitten ostamaan Gigantista eilen jatkoroikkaa pelikonsoleita varten, niin ostinkin heräteostoksena tällaisen.  Kuulema aika hyvä telkku ja eihän nuo maksa enää kuin murto-osan siitä, mitä olivat vielä muutama vuosi sitten.

Ja mikä parasta, unohdin ostaa sen jatkoroikan. Pitää tänään tehdä toinen yritys.  :lol:
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #139 : 21.01.2010 12:37 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Uuu, panan geekypä! Aika loistavan telkun itsellesi poistit.

Omaan plasmaani olen ollut erittäin tyytyväinen. Pääkäyttö on elokuvien katselu ja siihen hommaan k.o ruutu soveltuu erinomaisesti. Hyvälaatuiset BD-elokuvat näyttävät tajuttoman hyviltä, nyt kun paneeli on vielä kalibroitu.

Toki jossain asioissa on oiottu mutkia suoraksi, koska 900 euroa maksava 50" ei voi koskaan olla high endiä. Nämä asiat (mm. vähäinen Image retention) eivät häiritse minua juurikaan. Homma olisi varmasti toinen, jos pelaisin televisiolla 8 tuntia päivässä videopelejä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #140 : 23.01.2010 14:36 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Olisi kysymys. Mulla on nyt Samsungin HDTV mallia LE32R51B eli niitä ensimmäisiä HD-telkkareita. Kytkin sen HDMI-johdolla pleikkariin ja kaikki toimii hyvin. Mulla on vain ongelmia saada se ideaali kontrasti, kirkkaus, väri ja terävyys, olen kokoajan muuttelemassa niitä asetuksia. Onko kellään muulla tätä telkkaria tai kokemusta näistä jutuista? Mitä suosittelette mun laittavan näihin asetuksiin kun ei ikinä tunnu löytyvän sitä täydellistä kuvaa.
tallennettu
Vs: Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #141 : 23.01.2010 15:46 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Olisi kysymys. Mulla on nyt Samsungin HDTV mallia LE32R51B eli niitä ensimmäisiä HD-telkkareita. Kytkin sen HDMI-johdolla pleikkariin ja kaikki toimii hyvin. Mulla on vain ongelmia saada se ideaali kontrasti, kirkkaus, väri ja terävyys, olen kokoajan muuttelemassa niitä asetuksia. Onko kellään muulla tätä telkkaria tai kokemusta näistä jutuista? Mitä suosittelette mun laittavan näihin asetuksiin kun ei ikinä tunnu löytyvän sitä täydellistä kuvaa.

Google kertoi.

EDIT: Eli siis kyseessä on palsta missä porukka on postaillut omia asetuksiaan kyseisellä töllöllä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #142 : 25.03.2010 13:30 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Helvata! Olen katsellut uutta TV:tä muutaman viikon ja harkinnut ja miettinyt ja lueskellut jne. Ja olen silti umpikujassa. Olin jo lähellä päätöstä että Sonyn HX700 on tuleva televisioni. Malli ei ole LED malli vaan ihan perus CCFL ihan tarkoituksella että valovuotoja ei tarvitsisi pelätä niin paljon. Mutta sitten tuttuni toi esiin plasma tekniikan. Ja nyt olen tutustunut panasonicin G20 ja V20 malleihin. Ja ongelma vaan pahenee. Kuinka monella täällä on kokemusta noista plasmoista? Itse kun pelkään että pelatessa kuva palaa tai käyttöikä on pienempi kuin LCD:n. On jopa puhuttu että edellisessä G10 mallissa mustan taso haalenisi ajanmyötä, joka tuntuu potkulta kiveksille tälläisen pähkäilyn tuoksinnassa. Parhaalta tuntuisi tällä hetkellä varmaan G20, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että se on halvin. Kuvaa kuitenkin kehutaan suht ahkeraan kuten HX700:n ja V20:nkin kuvaa. Lisäksi mielessä pyörii kun noita aikaisempia viestejä tässäkin lueskelin, että tarvitseeko plasma oikeasti jonkinlaisen "sisäänajon"? Itselläni kun tuskin riittää kärsivällisyys kymmenien saatika sitten satojen tuntien sisäänajoon.

Kokemuksia mielipiteitä?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #143 : 25.03.2010 14:39 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili G20. Itsekin olen telkkareita huvikseni katsellut ja Panasonicin ainakin itse ottaisin. Sonyn 40EX700 olisi se toinen vaihtoehto, mutta plasma on aina plasma ja Sony on hemmetin ruma. Ja G20:llä saa tallennettua ohjelmat ulkoiselle kovolle (josta niitä ei tosin siirretä mihinkään salauksien takia).

Eikä tarvitse stressata mitään kiinnipalamisia enää nykypäivänä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #144 : 21.04.2010 21:25 »
jannes H-O-R-WARD Jäsen Viestejä: 28 Basaaripisteet: 0 Profiili Kannattaa etsiä Pioneerin vanhoja plasmoja jos joltain vielä löytyisi varastosta, ite ostin viime kesänä Pioneerin KRP500, enkä ole kertaakaan ostoa katunut. Viimeiset Pioneerit on vieläkin parempia kuin noi uudet Panasonicin ja LG:n plasmat. Jatkakaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #145 : 22.04.2010 09:39 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Kannattaa etsiä Pioneerin vanhoja plasmoja jos joltain vielä löytyisi varastosta, ite ostin viime kesänä Pioneerin KRP500, enkä ole kertaakaan ostoa katunut. Viimeiset Pioneerit on vieläkin parempia kuin noi uudet Panasonicin ja LG:n plasmat. Jatkakaa.
Pioneerin KURO plasmojen musta on vieläkin ilmeisesti parasta mitä voi löytää, mutta on siinäkin kuulemma muita ominaisuuksia jotka on sitten jääneet jo jälkeen uusista...Muistaakseni liike toistosta ja muusta yleisestä kuvanlaadusta on ollu puhetta...Ei sillä että Pioneer vieläkään huono vaihtoehto olisi.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #146 : 22.04.2010 10:38 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Miä ostin syksyllä 08 tämän Bravialaisen 1400€ hintaan, ja kertaakaan ei ole tarvinnut katua. Ja kaverilla on tästä viime keväänä ostettu versio, pikkaisen paremmalla tekniikalla. Uskallan suositella näitä Sonyn bravialaisia, jos nämä kiinnostavat. Riippuu vähän miten hienoa hifistelytöllöä olet hakemassa :)
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #147 : 22.04.2010 11:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mun ei ole LG:n viime vuoden plasman omistajana tarvinnut itkeä, vaikka olen nähnyt uudempia malleja liikkeissä pyörittämässä 1080p kuvaa. Ostokseeni olen siis varsin tyytyväinen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #148 : 22.04.2010 12:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No eipä liikkeissä pyörivää kuvaa tarvitse kenenkään kadehtia, oli telkun malli mikä tahansa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #149 : 22.04.2010 15:24 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen edelleen vasta suunnitelma vaiheessa TV:n hankinnassa ja kun tässä on tullut jo nyt lisää menoja kesäksi, niin voi olla että menee heinä- elokuulle että sen kauan kaivatun HDTV:n saisin. Mutta onhan ainakin vähän pidemmältä ajalta silloin kokemuksia eri malleista ja kunnon arvosteluja. Edelleen olen Panan G20:n tai Sonyn HX700:n kannalla. Panan V20 on melkeimpä tippunut listalta kun hintaa on kuitenkin paljon enemmän ja ilmeisesti siitä löytyy tuulettimet.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 29
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines