Vs: Suuri akkukeskustelu
« Vastaus #1 : 30.05.2011 14:28 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Viime viikolla kun tuli oltua matkalla tuli akkua ladattua vähän miten sattu, eli 30-40 välissä lataukseen ja ennen 100% pois. Parina yönä taisi tulla ladattua 100% täyteen, mutta varaus oli aina päälle 30%. Lauantai iltana latasin jostain 5%:sta jonnekkin yli 95% paikkeille. Sain latauksen tehtyä yöhän mennessä, joten känny jäi päälle päydälle ilman virta piuhaa. Aamulla akkun tila oli reilu 70% paikkeilla. Ilman käyttöä, idlessä koko yö, about 25% akusta. Varmistin vielä prosesseja niin ei ollut mitään ihmeellistä käynnissä ja muistia oli ok. Joten en nyt ihan mene allekirjoittamaan tuota "hyvissä ajoin lataukseen, ennen 100% pois". Tämä akku sekoaa ainakin tästä aika nopeasti ja täysin. Normaalisti yön (7-9h) idle kulutus on siis ihan prosenttien luokkaa, sanoisiko 5-9%.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #5 : 30.05.2011 14:50 »
JayeizH
Jäsen
Normaalisti yön (7-9h) idle kulutus on siis ihan prosenttien luokkaa, sanoisiko 5-9%.
Mitä helvettiä? Mitä se sun luuri touhuaa yöllä? Mulla menee korkeintaan prosentti jos sitäkään yön aikana. Ja tuo on jo melkein pari vuotta vanha puhelin.
Sielä on Sonyn paskat taustalla. Sielä tulee päivitys yritystä tms. Kun katsot aamulla mitä softia on muistissa voi lista olla aika huumaava. Facebook, Lets Golf, mediapalvelin, galleria, ja vaikka mitä. Paskinta tässä on että näitä ei saa millään pois. Oman veikkauksen mukaan puhelin hakee itse automaattisesti softapäivityksiä ja tietoturvan vuoksi näitä ei saa pois päältä. Esim. facebookista olen ottanut kaikki synkronointi ja päivitysasetukset pois, mutta silti se vaan automaattisesti sinne käynnissä olevien ohjelmien joukkoon ilmestyy. Voi kyse olla jostain muustakin tietty, mutta itse veikkaan että kyse on vain softa päivityksistä, kun sielä voi olla oikeasti ihan mikä softa vaan. Tämän vuoksi olen miettinyt että voisi tämän Sonyn oman softan ottaa pois ja laittaa jonkun muun. Akkukesto olisi varmasti ihan toiselta planeetalta.
EDIT: yöllä en pidä ikinä verkkoyhteyttä päällä. Oikeastaan muutenkin aika harvoin koska se vie turhaan sitä virtaa. Vaikka ei kyllä ole tullu mittailtua kuinka paljon se akkua kuluttaa....
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011 14:56 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #7 : 30.05.2011 16:11 »
JayeizH
Jäsen
EDIT: yöllä en pidä ikinä verkkoyhteyttä päällä. Oikeastaan muutenkin aika harvoin koska se vie turhaan sitä virtaa. Vaikka ei kyllä ole tullu mittailtua kuinka paljon se akkua kuluttaa....
Eli onko siis sekä mobiilidata että wlan pois päältä? Entä 3G? Aika tehokkaasti ne taustaohjelmat sitten sitä virtaa syö, jos ilman verkon rasittamisia lähtee lähes kymmenys yön aikana. Minun kapula sentään hakee sähköposteja tasaisin väliajoin, minkä pitäisi olla suurin akkusyöppö yön aikana.
Mitään verkkoyhteyttä ei ole päällä. Aloin nyt epäilemään omia sanojani että oliko kulutus noin kovaa yössä...mutta kyllä se 5% ainakin pyörii muistini mukaan...se nyt ei tietysti sano vielä mitään. Täytyy tutkia lisää.
tallennettu
« Vastaus #11 : 31.05.2011 09:22 »
JayeizH
Jäsen
Vittumaista kun näissä älypuhelimissa on aina akku loppu. Todellinen ongelmahan tosin on se että noita (micro?) usb-piuhia ei joka nurkassa pyöri, eivät ole vielä niin yleisiä. Edellistä Samsungin halpispuhelinta kun tarvitsi ladata about kerran kahdessa viikossa niin jokaöinen lataus tuntuu pöljältä. Ja kun se laturi ei ole koskaan mukana...
Kyllä näitä kaupasta saa melkein joka liikkeesta. Totta kai näissäkin voi olla jonkinlainen "statuslisä". Prismassa piuha oli nimetty tyyliin "Mobile cord" tms. ja hinta oli mukavat 16,90€. Ihan helvetin suolanen hinta. Itse ostin juuri Class Ohlsonilta hintaan 8,90€ kahden metrin johdon, joka oli sekin aika pirus suolanen hinta ja aivan turhan pitkä. Mutta oli pakko hankinta juuri sillä minuutilla niin oli siis taivuttava. Mutta kyllähän noita joka atk-liikkeestä pitäisi saada muutaman euron hintaan.
Meni muuten viime yönä akkua about 6%. Eli aika oli 8-9h. Eli ei nyt 10% kuitenkaan menty, mutta muutama prosentti kuitenkin. Ja alkoi hiukan kyrsimään taas kun katselin app killerin päälä olevia softia. Ei ollut kuin kaksi perus softaa, eli akun prosentteina ilmoittava softa ja itse app killer. Silti muistia oli vapaana vain 117MB kun normi määrä olisi lähempänä 200MB. Ei vittu voi kuin ihmetellä mikä helvetti sielä taustalla pyörii ympyrää. Täähän alkaa kuulostamaan pahemmalta kuin Windows.
tallennettu
Re: Suuri akkukeskustelu
« Vastaus #18 : 04.06.2011 20:56 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu