Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7
Tulostusversio
Aihe: MP3 soittimet  (Luettu 103275 kertaa)
Re: MP3 soittimet « Vastaus #30 : 11.09.2007 19:58 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili
Öm...eikö nappeja saa millään tavalla lukituksi, jotta tältä välttyisi?

Olisin nimittäin hakemassa ihan ehtaa ämpärisointinta ja Sansa vaikuttaisi ainakin paperilla hyvältä vaihtoehdolta. Kiinnostaisi kuitenkin tietää millainen soitin on ihan ehdassa käytössä.

Saa toki lukittua, mutta itse pidän soitinta pyöräillessäni taskussa ja lukitusta pois päältä. Soittimesta on kätevä vaihtaa taskussakin biisiä kun tuntee niin helposti housukankaan läpi missä kohti next-nappi on. Joskus kuitenkin vahingossa tulee osuttua siihen rec-nappiin kun jotain muuta ottaa taskusta. Onneksi kuitenkin aika harvoin. Olisi vain mukava jos sen voisi asetuksista laittaa käytöstä pois.

Edit. Niin muutenhan tuo on ihan täysverinen mp3-soitin, jolla voi myös katsella kuvia ja vissiin videoitakin. Käteväähän siinä on se, että se toimii myös ulkoisena "kovona" ja biisitkin voi lisätä soittimeen drag and drop -periaatteella. Siihen saa myös lisättyä muistikortin jolla saa lisää kapasitettia, jos tuo vakiomäärä ei tunnu riittävän.

Akku kestää yhdellä latauksella tosi pitkään. Kun akku joskus aikojen saatossa alkaa menettämään tehoaan ja sitä pitää latailla tiheämpään, niin siihen voi itse vaihtaa akun. Esim. iPodeissahan tuommoinen ei onnistu.

Itse en ole vielä yrittänyt playlistejä tehdä, mutta tuo soitin ei taida tukea esim niitä winampin soittolistoja, vaan ne pitää jotenkin tehdä media playerin kautta. Mutta tosiaan en ainakaan vielä ole niitä tarvinnut, mutta pitää kai sekin tsekata jossain vaiheessa. Hyvin olen tullut toimeen tuolla ihan peruskäytössä. Ainoat valittamisen aiheet ovat tosiaan se suffle ja rec-näppäin.


« Viimeksi muokattu: 11.09.2007 20:11 kirjoittanut Bill Duke »
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #31 : 11.09.2007 20:24 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Pitäisi varmaan itsekin Sansa laittaa tilaukseen kerran noin halvalla lähtee. iPodeihin en enää koske tai mihinkään muuhunkaan i**** paskaan. Noh iTunes saa olla vielä koneella niin kauon kun nano toimii 360:n musalokerona.

Nokian N95 on toiminut ihan ok soittimena jonkun aikaa, mutta ei kännykän akkua viitsi musaan kuluttaa. 2 gigan muistikortillekaan ei niin hirveästi mahdu kaiken softan ja muun stuffin jälkeen.
Play-Asia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #32 : 15.09.2007 16:57 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Mäkin alan olla pikkuhiljaa oikeasti valintojen äärellä. Pariin erilaiseen käyttöön pitäisi soitin olla:

1. Pieni ja näppärä mihin vain mukaan otettavaksi, vaatimuksena ainoastaan shuffle ja pitkä akkukesto. Radio plussaa. Esimerkiksi 512 megainen piisaisi hyvin. Eritoten armeijan pidemmille marsseille tällainen olisi kultaa. Huomattavaa on, että jo omistamani epäkunnossa oleva Sony Bean on täsmälleen mitä tähän käyttöön kaipaan. Kun vaan saisi tai ehtisi käytettyä sitä jossain näytillä, että josko siitä vielä inhimillisellä investoinnilla soittimen saisi. Todennäköisesti ei. Yhyy.

2. Isompimuistinen soitin, jota olisi kätevä pitää mukana varsinkin tanssitreeneissä ja -tunneilla. Vaatimuksena monipuoliset kategorisointimahdollisuudet, jotta pääsee tuuttaamaan ulos pelkästään tietyn tyylistä matskua halutessaan. PSP voisi ajaa tämän asian, mutta juuri kategorisointi kusee, se kun täytyy toteuttaa kansiopohjaisesti, eli yksi biisi useammassa kategoriassa on mahdollista vain, jos faili on kopioitu kaikkiin haluttuihin kansioihin. Mikä taas on tyhmää. Lisäksi 4-6 tunnin soittoaika on varsin vähän.


Sansa vaikuttaisi kyllä varsin mukavalta laitteelta näin äkkitutkinnoilla. Tai sitten voisi sortua podiin. Kattoos tässä, kun todennäköisesti isompaa vehjettä en ihan heti ole hommailemassa. Beanin kunnostus/korvaus on se akuutimpi homma, niin ei tarvitsisi kannella pespiä mukana ihan joka paikassa. Muuten se hoitaa kyllä tehtävänsä toistaiseksi.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #33 : 15.09.2007 20:29 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili


Tuommoista olen ajatellut. Tuo 1GB riittää ihan hyvin mulle ja hintakaan ei paha, 80 euroa. Edellinen mp3-soitin (Joku perus Creative) meni säpäleiksi.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #34 : 17.09.2007 14:23 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Ookko Turilas jo saanut Sansasi? Minäkin viime tiistaina laitoin sisään oman tilaukseni samasta soittimesta, mutta ei ole näkynyt tai kuulunut. Tilausvahvistuksessa lukee, että tuotetta on varastossa, mutta se vaihtui joko samana tai seuraavana päivänä "ei varastossa." Lähetinpä siis heti keskiiviikkona mailia, että saanko minä nyt sitä vai en, mutta eivätpä ole vastanneet.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #35 : 17.09.2007 18:21 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Ei ole tullut vielä. Tilasin viikko sitten perjantaina ja silloin niitä ei ollu varastossa. Saivat Ruotsiin niitä viime viikon alussa, joten veikkaisin, että tällä viikolla saavat Suomeen varastoon joitakin kappaleita. Mulla on lukenut vahvistuksessa viime viikon alkupuolelta lähtien "keskusvarastossa, toimitusaika 7 vrk". Samaan aikaan lukee kuitenkin, että tuote ei ole toimitusvalmis, joka varmaan tarkottaa sitä, että niitä ei ole Suomen varastossa. Noh, en ala kuitenkaan vielä hattuani repimään.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #36 : 18.09.2007 18:46 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Jahas, näköjään pientä edistystä Sansan kanssa. Nyt kun katson tilaukset -kohdasta tilannetta, siihen on muuttunut "toimituspäivämäärää ei määritelty" (aiemmin luki "keskusvarastossa"). Tässä jo ajattelin, että tuotetta ei ole mailla halmein, mutta ei se taida ihan niinkään olla. Kun katsoo sieltä soittimen tiedoista, siinä osta-nappula on jälleen vihreä ja tuotetta löytyy keskusvarastosta. Kohta tulloo ihanata hunajata. \o/
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #37 : 19.09.2007 10:51 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mulle tuli sähköposti ja soitin on matkalla kohti lähintä postikonttoria. Viikonloppuna pääsenkin sitten kotona leikkimään uudella laitteella. :)

Biltemasta käynkin joku päivä ostamassa fm-lähettimen hintaan 9,90 €, niin ei tartte sivarikämpälle levyjä raahata. Jostain pitäisi vielä löytää usb-verkkovirtalaturi laitteelle. Soittimen mukana tulee nimittäin ainoastaan se usb-kaapeli, jonka avulla sitä voi ladata ja matkoilla tuo voi osoittautua hankalaksi.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #38 : 20.09.2007 20:26 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Huomenna pitäisi olla Sansa postissa, mikäli postin sanaan on luottaminen. Saapa nähdä mitä sieltä tulee.
Play-Asia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #39 : 20.09.2007 20:40 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili
Huomenna pitäisi olla Sansa postissa, mikäli postin sanaan on luottaminen. Saapa nähdä mitä sieltä tulee.

Sama juttu, tosin on ihan varma ettei se huomenna täällä ole. Lähtenyt liikkeelle kuitenkin.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #40 : 20.09.2007 22:38 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili

Philips GoGear HDD6320/00 30GB
Tämä oli aikamoinen heräteostos, sillä satuin löytämään tämän viime keväänä Tikkurilan Anttilan Top Tenistä alennuksessa. Vanha Creativen Zen MicroPhoto 8GB -soitin alkoi hajomaan äänenlaadullisesti, eikä kokokaan riittänyt tarpeisiini, joten uuden laitteen osto ei niin kauheasti sattunut.
Laite on toiminut ihan hyvin, joskin harmittaa, jos pitää liian kauan laitetta suljettuna, koska silloin laite heittää soitettavana olevan soittolistan pois. Sen saa helposti korjattua, mutta harmittaa, ettei GoGear jaksa muistaa, mitä on aiemmin soittanut. Mutta muuten soitin on ollut hyvä ja tarkoituksiini sopiva. Siinä ei ole videotoistoa, mutta sitä en tarvitse ollenkaan.
Edellämainitun unohdussyndrooman lisäksi suurin miinus tulee Windows Media Playerin käyttämisestä tiedostojen siirtoon. MP löytää jo itsessään täysin väärät tiedot biiseihin, ja siirtää ne sitten myös soittimelle. Mutta onneksi Resurssien hallintaa voi myös käyttää tiedostojen siirtämiseen.

Philips GoGear HDD6329/00 sai MikroBitin kovalevysoitinvertailussa  toiseksi tai kolmanneksi parhaat pisteet heti Applen iPodin jälkeen. Kovimman kamppailun se kävi Creativen soittimen kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Mikrobitti 7/2006
Äänenlaatu: 8 (painotus 15%)
Kuulokkeet: 8 (painotus 5%)
Käytettävyys: 8 (painotus 15%)
Siirtonopeus: 8 (painotus 10%)
Akkukesto: 8 (painotus 15%)
Koko ja paino: 7 (painotus 10%)
Näyttö: 9 (painotus 10%)
Varustelu ja ominaisuudet: 10 (painotus 10%)
Ohjelmisto: 9 (painotus 10%)
Painotettu keskiarvo: 8,3 (painotus 100%)
Mukana tuli tulppakuulokkeet, mutta en ole niitä käyttänyt, sillä ne eivät sovi korviini. Niinpä käytän Kossin PortaPro-kuulokkeita.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #41 : 21.09.2007 21:51 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili No nyt olen illan leikkinyt Sansalla ja tässä ensivaikutelmia. Laitteen käyttöönotto oli yllättävän hankalaa,  mikä saattoi johtua paskasta tietokoneestani. Ensin ei meinannut MTP-tilassa toimia, joten piti vaihtaa siihen toiseen (MCS tai joku). Sitten biisien nakkeleminen soittimeen olikin melko helppoa ja nopeaa. Näytteenä soittimessa on reilusti musiikkia ja joitakin videoita sekä kuvia. Mä poistin kuvat ja videot samantien ja siirsin musat koneelle testikuuntelua varten.

Käyttöliittymä on ihan näppärä, vaikka en sitä täysin vielä sisäistänyt. Mekaaninen pyörä toimii hyvin ja on varmasti miellyttävämpi hanskat kädessä, kuin iPodien kosketuspyörät. Pyörän ympärillä olevat napit ovat hivenen hankalissa paikoissa ja nakkisormisille ne voivat olla hieman hankalat. Käynnistysaika on melko pitkä, n. 10 sekuntia ja aina, kun on laittanut uusia biisejä soittimeen tai poistanut niitä, päivittää se tietokannan käynnistyessään. Tämä vie puolesta minuutista minuuttiin. Shuffle ei testin perusteella jankannut samoja biisejä. Lieneekö syynä firmispäivitys?

Kokonaisuudessaan positiivinen ensikäyttökokemus ja olen tyytyväinen tyylikkääseen ostokseeni. Se harmittaa vähän, ettei tietääkseni mitkään Last.fm softat toimi tämän kanssa, joten kuunneltuja biisejä ei voi siirtää listoilleen.

Paketissa on myös samettinen suojapussi, jossa soitinta voi kantaa naarmuttamatta sitä. Olipa Cyberphoto pakannut laatikkoon makean yllätyksenkin. :)
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #42 : 21.09.2007 23:17 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
No nyt olen illan leikkinyt Sansalla ja tässä ensivaikutelmia.
Itse en hirveästi ehtinyt testaamaan. Ainoastaan sen, että äänenlaatu oli minun kultakorvilleni hyvä. Tosin en vielä testannut kunnon kuulokkeilla, mutta uskoisin laadun riittävän nappikuulokekäyttöön. Yksi miinus pitää antaa siitä, että kuulokkeen paikka on väärällä puolella. Jos soitin on suojataskussaan, se pitää ottaa kokonaan sieltä pois päästäkseen käsiksi nappeihin. Ei nyt hirveän iso juttu, mutta pakkohan se on jostakin valittaa.
Play-Asia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #43 : 22.09.2007 00:17 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Yks outo juttu mulla on tässä ja siihen pyytäisinkin apua. Oon laittanu yhden Manic Street Preachersin levyn soittimeen, mutta se tulee sinne kahdelle artistille: Manic Street Preachers ja Manic Street Preachers/Nina Persson. Jälkimmäisessä vain yksi biisi ja juuri siinä Nina laulaa. Kuitenkaan missään kyseisen kappaleen tiedoissa ei koneellani lue, että esittäjä Manic Street Preachers/Nina Persson.

Sama juttu Zero 7:n levyn kanssa. Kaksi biisiä tulee artistin Zero 7 alle, ja loput kummallisen Zero 7/Zero 7/Zero7/ -artistin alle. Kopioin tämän levyn jopa uudestaan koneelle ja katsoin varmasti että jokaisessa esittäjä on Zero 7, mutta sama juttu taas. Mikähän vittu tossa mättää? Tuputtaakohan Windows Media Player jotain paskoja Media-kirjastotietojaan sinne soittimeen?

Kaikki muut levyt meni ihan mallikkaasti soittimeen, mutta noiden kahden kanssa on ongelmia.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #44 : 22.09.2007 00:39 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Yks outo juttu mulla on tässä ja siihen pyytäisinkin apua. Oon laittanu yhden Manic Street Preachersin levyn soittimeen, mutta se tulee sinne kahdelle artistille: Manic Street Preachers ja Manic Street Preachers/Nina Persson. Jälkimmäisessä vain yksi biisi ja juuri siinä Nina laulaa. Kuitenkaan missään kyseisen kappaleen tiedoissa ei koneellani lue, että esittäjä Manic Street Preachers/Nina Persson.

Sama juttu Zero 7:n levyn kanssa. Kaksi biisiä tulee artistin Zero 7 alle, ja loput kummallisen Zero 7/Zero 7/Zero7/ -artistin alle. Kopioin tämän levyn jopa uudestaan koneelle ja katsoin varmasti että jokaisessa esittäjä on Zero 7, mutta sama juttu taas. Mikähän vittu tossa mättää? Tuputtaakohan Windows Media Player jotain paskoja Media-kirjastotietojaan sinne soittimeen?

Kaikki muut levyt meni ihan mallikkaasti soittimeen, mutta noiden kahden kanssa on ongelmia.
Ainakin minulla on ongelmia Windows Media Playerin ja oman Philipsin soittimeni kanssa. Media Player etsii yleensä täysin väärät tiedot ja levynkannet. Minun kirjastooni se on yhtäkkiä vaihtanut joitain tiedostoja Irinan biiseiksi vain, koska biisin nimessä on sana vahva.
Jos Sansan soittimessa on vaihtoehtoinen tapa lisätä biisejä (kuten Philipsillä Resurssienhallinta), suosittelen sitä lämpimästi. Media Playeriin ei kannata luottaa edes musiikkisoittimena.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #45 : 22.09.2007 15:18 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Tuossa MP3. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

Ei kun tosissaan, ei tuosta saa välttämättä paljoakaan selville, mitä haluat. Onko tärkeätä, että musiikki vain soi (näytötön) vai tarvitaanko lisäominaisuuksia, kuten vaikkapa kyky selata musiikkia, katsella kuvia ja muuta kamaa?

Toimivia näytöttömiä saa siihen 60-100EUR haarukkaan, Creativen ja Applen kanssa ei kai voi mennä väärään.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #46 : 22.09.2007 20:27 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Creativen ja Applen kanssa ei kai voi mennä väärään.
Meikäläisellä on ollut käytössä kaksi Creativen näytöllistä, flash-muistiin pohjautuvaa soitinta. Molemmissa on äänenlaatu heikentynyt vuoden tai kahden sisällä. Toinen oli Muvo2 4GB ja toinen Zen MicroPhoto 8 GB.
En nykysoittimien laadusta tiedä, sillä vaihdoin viime keväänä Philipsin kovalevysoittimeen.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #47 : 04.10.2007 19:13 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sunnuntaina laitoin vihdoin sen iPod Touchin tilaukseen. Tiistaina lähti Applen tehtaalta Kiinasta ja arvioitu saapumisaika ensi viikolla. Saas nähdä myöhästyykö TNT:n toimitus Kiinassa olevan lomaviikon takia.
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #48 : 12.10.2007 15:41 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW iPod Touch tuli pari päivää sitten ja mursin sen joutessani:



Mahtava laite, ei voi muuta sanoa.
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #49 : 12.10.2007 18:52 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Voitko kokeilla, vai tiedätkö jopa, jos laitteella on mahdollista katsoa esim. Lostia subeilla?
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #50 : 12.10.2007 19:56 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Voitko kokeilla, vai tiedätkö jopa, jos laitteella on mahdollista katsoa esim. Lostia subeilla?

Videotiedostot pitää muuttaa h.264- tai mpeg-4 -muotoon. Tämä onnistuu kätevästi ilmaisilla konverttereilla mutta vie noin puolisen tuntia. Subit pitäisi "polttaa" suoraan videotiedostoon, jotta ne näkyvät. Onnistuu varmaan jollain ohjelmalla.

Näyttö on ihan uskomattoman tarkka, joten videoiden katselu on nautittavaa.
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #51 : 14.10.2007 01:09 »
henkettu Jäsen Viestejä: 1 Basaaripisteet: 0 Profiili Täältäpäin löytyy Sandisk Sansa e250.


Ostin tuon jouluna ja minkään näköisiä ongelmia ei ole ilmennyt. Kahden gigatavun on vähän niukka ja ajattelinkin hankkia tuon iPod Classicin vuodenvaihteessa.
Suosittelen kuitenkin kaikille, jotka pärjäävät vähemmällä musiikillla.
Videoiden katseluun tuo ei kuitenkaan kelpaa, äänenlaatu on  jostain syistä videoita katsottaessa huomattavasti heikompi, kuin musiikkia kuunneltaessa.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #52 : 14.10.2007 13:41 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mulla tuli ekat ongelmat Sansan kanssa. Iskin soittimen kaverin tietokoneeseen kiinni ja aikamme kuunneltiin musaa siitä. Sitten kun vähän ajan päästä tarkastelin biisejä niin laite oli itsestään poistanu parilta levyltä useita kappaleita. Lisäks yhestä levystä oli ilmestynyt kopio artistin Tuntematon alle. Ja nää kappaleet ei toiminu. Toivottavasti oli ainut kerta, kun kävi noin.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #53 : 14.10.2007 13:48 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Perkele, taitaa se Sansan hankinta tulla eteen, noita kun tosiaan näyttää saavan varsin edullisesti tuolta cyberphotosta ja kommentit ovat paljolti positiivisia. Meinasin jo päätyä neligigaiseen, mutta toisaalta taas, 25 euron lisäpanostuksella tuplaten tilaa, joten so not. Sillä ainakin pärjäisi hetken. Tuota, mites ne kategorisointimahdollisuudet tässä vehkeessä? Tarkoittaen, että kuinka kätevää biisit on heitellä erilaisiin omavalintaisiin ja -teemaisiin kokonaisuuksiin, ja miten räpläys käytännössä totetutetaan?
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #54 : 14.10.2007 14:03 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili No se on mun mielestä harmi, että Sansassa ne biisit ja levyt ei pysy niissä kansioissa, missä ne kopioi koneelta sinne soittimelle. Laite järjestelee nimittäin ne itestään sinne artistin ja albumin mukaan. Jos sitten mediaplayerin paska on heittäny vähän väärän artistin nimen johonkin kipaleeseen niin sitten saattaa tulla joku levy kahden artistin alle tai vastaavaa. Biisejä ei myöskään voi poistella tai siirrellä soittimessa, vaan tietokoneen kautta pitää hoitaa nämä. Soittolistoja voi tehdä, mutta en oo vielä sitä ominaisuutta käyttäny.

Kappaleita voi arvostella ja sitten kuunnella "parhaiksi arvostamiani kappaleita". Genreittäin voi myös kuunnella, mutta mulla ne genret on tullu automaattisesti media playerista, joten ne on ihan persiillään.

Eli ehkä oon vähän tähän käyttöliittymään pettynyt, mutta kokonaisuudessaan näin edulliseksi soittimeksi erinomainen ostos. Mä en hirveesti just noita järkkäilyominaisuuksia kaipaa, kunhan laitan shufflella kaikki biisit soimaan tai sitten valitsen tietyn artistin tai levyn.

Joku muu voi korjata, jos on oppinut käyttämään Sansaa paremmin ja sieltä löytyykin älyttömän hyvät kategorisointimahdollisuudet.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #55 : 14.10.2007 14:13 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Mjaha. Sen kanssa voin elää, että biisien muokkausta joutuu hoitamaan koneen kautta, ei ole näinä päivinä mitenkään tavatonta, eikä sekään oikeastaan kyrvi, mikäli vehjas haluaa itse laittaa kipaleet artistin ja albumin mukaan järjestykseen, kun lähinnä kuuntelen kuitenkin mp3-muodossa yksittäisiä biisejä, en levykokonaisuuksia. Artistijärkkää pidän yllä itsekin. Kunhan biisien selailu on kätevää, I can manage.

Ne soittolistat kiinnostavat sitten enemmän. Lähinnä olen siis huolissani siitä, voiko soittolistoihin laittaa biisejä limittäin(biisi useammalla listalla) ihan käyttiksen puitteissa, eikä toimintoa suoriteta kansiopohjaisesti. Jos näihin optioihin on joku perehtynyt, saa sanaisen arkkunsa avata nyt.

Niin, ja mites ne itkut surkeasta sufflesta? Kukaan muu kokenut saman biisin junnausta?
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #56 : 14.10.2007 14:42 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili No välillä tuo shuffle saattaa laittaa muutaman artistin biisejä putkeen montakin. Eli kyllä siinä shufflessa parantamisen varaa on mutta ei ole mua vielä häirinnyt, sillä on helppoa laittaa seuraava biisi soimaan ja yleensä sieltä sitten tuleekin vaihtelua ihan kivasti. Kappaletta taskussa vaihtaessani en oo vielä kertaakaan tuohon rec-nappi -ansaan osunut. Eli se ei oo ollu mulla ongelma.

Sitten vähän negatiivista juttua. Jouduin äsken alustamaan laitteen, sillä pari levyä oli jossain vaiheessa päässyt korruptoitumaan (phazonista tietenkin). Niitä ei voinut poistaa käsipelillä, joten jouduin formatoimaan laitteen ja nyt laitan musiikkia takaisin soittimeen. En tiedä mistä johtui tuo parin levyllisen vioittuminen, mutta jossain vaiheessa se varmasti tapahtui, kun kaverin koneeseen soittimen yhdistin.

Oikeestaan nyt on tullut aika paljonkin negatiivista juttua, mutta kelpo ostos se on silti. ;D
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #57 : 14.10.2007 15:57 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Onko kukaan vielä laittanut Sansaan Rockboxia? Soitin paranee kuulemma huomattavasti kunhan vaihtaa Rockboxiin. Itse en ole vielä jaksanut asennella.
Play-Asia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #58 : 14.10.2007 16:28 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Joo, oon kuullu tosta Rockboxista. Saa playcountit kai toimimaan last.fm:ssä sillä. En oo vaan vielä uskaltanu kokeilla sitä, kun ainakin joillain on menny soitin jumiin tai ei oo pystyny vaihtamaan takaisin viralliseen firmwareen.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #59 : 17.10.2007 16:59 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Vanha Creative Zen lopetti toimintansa tässä yksi päivä ja näin ollen oli pakko hankkia uusi soitin tilalle, sillä tulee tuota musaa kuunneltua melkein kaikkialla ja lähden muutenkin reissuun koko ensi viikoksi ja tiedossa on hieman bussissa istumista joten soittimen läsnäolo on lähes pakollista.

Pienen researchin jälkeen päädyin Applen iPod nanoon, kyseessä siis se uudempi(?) malli, jossa vähän isompi näyttö tms. Tilaa 4gt, tuo riittää minulle mainiosti, sillä läheskään kaikkea musaa ei ole tarkoitus mukana kantaa. Anttilasta tuo lähti melko huokeean 159€ hintaan, ei paha. Yllätyin pakkauksen pienestä koosta. Sehän on suunnilleen korttipakan kokoinen! Mukavan kompakti kyllä.

Värinä tylsän harmaa mutta eipä ollut vaihtoehtoja, näyttö on kyllä mukavan suurehko ja tämän pitäisiä videoitakin toistaa, tosin todennäköisesti en tätä toimintoa paljoakaan hyödynnä. No, kaipa tuon voisi jo avatakin...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines