Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7
Tulostusversio
Aihe: MP3 soittimet  (Luettu 103257 kertaa)
Re: MP3 soittimet « Vastaus #120 : 01.06.2008 20:24 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Mä kyllä yleensä katon tuollaiset jutut kotona ennen kuin lähden ulos. Voihan tuollaiset ominaisuudet olla käteviä, mutta kuinka usein. Ei ne silti välttämättömiä ole.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #121 : 01.06.2008 20:30 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Mä kyllä yleensä katon tuollaiset jutut kotona ennen kuin lähden ulos. Voihan tuollaiset ominaisuudet olla käteviä, mutta kuinka usein. Ei ne silti välttämättömiä ole.

No niin olisin minäkin tehnyt, jos olisin tiennyt vuokrausaikeista ennen kauppaan lähtöä. Kätevä ominaisuus tuo juu on, muttei välttämätön.

Muuten olen Touchista aika lailla samaa mieltä kuin Epi. Koneellani ja nyt myös soittimella on vain neljä gigaa musaa, en saa edes tuota 8gigan soitinta täyteen, joten mitään 80 gigaisia en tarvitse ikinä.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #122 : 06.06.2008 22:28 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili No mitähän helvettiä nyt... Tuohon Sansaan (rockbox o) olen aina drag & drop menetelmällä pistänyt musiikit sinne MUSIC kansioon, mutta nyt sitä ei helvetti enää ole siellä. Musiikit kyllä löytyy kun ite Sansan käynnistelee. Mhä? :???:
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #123 : 07.06.2008 13:26 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
No mitähän helvettiä nyt... Tuohon Sansaan (rockbox o) olen aina drag & drop menetelmällä pistänyt musiikit sinne MUSIC kansioon, mutta nyt sitä ei helvetti enää ole siellä. Musiikit kyllä löytyy kun ite Sansan käynnistelee. Mhä? :???:
USB-moodi vaikuttaa siihen, miten soitin ja sen sisältö näkyy koneella(ja konekin vaikuttanee). Oman Sansan kanssa totesin ainakin, että kun olen dragdroppaillut biisit Media Transfer Protocollassa, ja sitten yhdistän soittimen koneeseen Mass Storage Classissa(jolloin vehjettä vissiin käsitellään usbitikun kaltaisena massamuistilaitteena...ehkä), niin soittimessa ei näytä olevan biisin biisiä.

Liekö tästä sitten mitään apua, mutta yrittänyttä ei laiteta.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #124 : 22.07.2008 20:19 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Sansa Clip 2gb, soittimen nappasin kaupasta mukaan, kun vielä kerkeää muutamat lenkit vetää ennen syssyä. Helvetin näppärän kokoinen ja näköinen perus soitin. Eikä edes kalliimmasta päästä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #125 : 18.08.2008 14:11 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Nytpä tuli kauhia himo hankkia iPod Touch, 8Gb riittää. Tietääkö joku paikkaa, joka voittaisi Amazon.co.ukin 214e?
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #126 : 19.08.2008 15:35 »
Tush Hngg.. Jäsen Viestejä: 47 Basaaripisteet: 0 Profiili Hitachin 4gb malli gigantista 50e :) tyytyväinen olen :)
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #127 : 21.08.2008 22:03 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Noh, tulipas hankittua Helsingin Humacista viimeisiä tarjouskappaleita, 240e. Laite on unelma.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #128 : 21.09.2008 16:43 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Jos jollaki on muuten tarvetta Ipodille tai jollekin muulle Mp3-soittimelle, niin voin kyllä täältä Japanista lähetellä.

Edit: Jaa eipä noita kannatakaan täältä hommata. Apple näköjään repii tyhmistä japanilaisita kaikki irti, kun näyttää olevan kalliimpaa kuin Suomessa. No mutta, jos jotain järkevämpää haluaa kuin Applen tuotteita niin ehkä sitten...


« Viimeksi muokattu: 21.09.2008 16:53 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #129 : 25.10.2008 19:19 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Jooh. Suositelkaa jotain hyvää mp3-soitinta, jossa ainakin joku kahdeksan gigaa tilaa. Eikä sitten iPod Touchia, se maksaa tyyliin satasen siinä se pelkkä kosketusominaisuus. ._.

Creative Zeniä tai Zen X-Fi:tä olen ajatellut, mutta senkus suosittelette mitä haluatte. Saa kertoa mielipiteet tuosta Zenistä myös jos omistaa/on kokeillut.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #130 : 25.10.2008 20:16 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Creative Zeniä tai Zen X-Fi:tä olen ajatellut, mutta senkus suosittelette mitä haluatte.

iPod Touch.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #131 : 25.10.2008 22:42 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili iPod Touch.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #132 : 25.10.2008 23:28 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili Touchin hinnalla 80gb classic. Itse tulin tähän tulokseen ja tyytyväinen olen ollut, kun ei tarvi paljoa valikoida musan ja filmien kanssa. Pidemmillä reissuilla varsinkin loistoa, kun löytyy ihan kaikkea aina tarpeen mukaan.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #133 : 26.10.2008 02:11 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Pidemmillä reissuilla varsinkin loistoa kun voi pelata tower defenceä. Repliikkisi on "touché".
tallennettu
Vs: MP3 soittimet « Vastaus #134 : 26.10.2008 20:59 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Hm. Onpi tuo Touchi alkanut kiinnostaa, mutta on se kyllä varsin tyyriskin. Mikäs siinä on sitten sellaista (jotain hyödyllistä), minkä takia en sitten ostaisi ~130 € halvempaa Zeniä? Sama muistitila kuitenkin.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #135 : 26.10.2008 21:22 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Kaksi sanaa. Hi. Fi.

Itsehän en ostaisi, mutta käyttötarpeensa kullakin.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: MP3 soittimet « Vastaus #136 : 26.10.2008 22:59 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Tjaah, mp3-soitin hajos. :( Tietäisikö kukaan mitään empiitrii-soitinta, jossa olisi tilaa ainakin 20 gigaa ja hintahaarukka olis enintään jotain 140-180€? Ei tartte olla mikään huippulaadukas brändi. Kunhan se osaa soittaa musiikkia, niin se riittää mulle.

E: Ei se hajonnutkaan. Kumma, alkoi taas vaan toimia. Pientä tilttailua on kyllä tapahtunut, että kyllä tuossa on jotain selvästi vialla, mutta kyllä tällä vielä pyörämatkojen ajan saa kuunneltua muzaiikkia.


« Viimeksi muokattu: 27.10.2008 21:44 kirjoittanut Azu »
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #137 : 15.12.2008 00:59 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Se ois taas soittimen oston aika. Sansasta hajosi näyttö tuossa loppukesästä reissusta, ja sittemmin olenkin paininut asiakaspalvelun kanssa takuusta. Aika vastikään sieltä tuli sitten päätös, että sulla on säröjä näytössä, eli ei korvata. Selitin, että ei ole, vaikka se näyttö siltä kuvissa näyttääkin. Tuli toinen aivan samanlainen vastaus, jolloin meni kevyesti hermo ja saatoin mennä uhkailemaan kuluttajansuojalailla. Sitten vasta tuli katsottua oikeasti tarkkaan tuota Sansaa, ja perkele on siellä jossain sisemmässä lasissa säröjä. :lol: Vielä ei ole tullut vastausta Sandiskilta, ja saa nähdä tuleekokaan.

Vaan se siitä sitten. Nyt pitäisi laittaa uusi soitin, mikä turhauttaa kun hyllyssä on muuten täysin toimiva ja helvetin jees soitin, mitä nyt näyttö näyttää pelkkää valkoista. Eikä mitään hajua miten se on hajonnut... Tekisi mieli vaihtaa leiriä, mutta ei enää ihan hirveästi kiinnosta mitkään muutkaan soittimet. Sansa on juuri sitä mitä soittimelta kaipaan, joten voi hyvin olla että päädyn siihen taas. Sitten pitäisi miettiä, ostanko uudenmalliset Sansa Fuzen, joka on vähän ankean mallinen, vai metsästänkö toisen 8 gigasen e280:n jostain. Onko joku käyttänyt näitä uudempia Fuze- ja View-sarjan Sansoja? Niissä ei lienee mitään muuta eroa ole vanhoihin kuin muotoseikat?

EDIT. Heh, sen verran olivat näköjään SanDiskilla säikähtäneet, että palautusoperaatio lähti käyntiin ilman sen kummempia mukinoita. Saatanpa huvin vuoksi lähettääkin tuon vehkeen sinne. Eihän ne sitä vaihda, kun toteavat itsekin että siinä oli kuin olikin fyysisiä vammoja, vaan so not.


« Viimeksi muokattu: 15.12.2008 20:52 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: MP3 soittimet « Vastaus #138 : 17.12.2008 08:21 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili

EDIT. Heh, sen verran olivat näköjään SanDiskilla säikähtäneet, että palautusoperaatio lähti käyntiin ilman sen kummempia mukinoita. Saatanpa huvin vuoksi lähettääkin tuon vehkeen sinne. Eihän ne sitä vaihda, kun toteavat itsekin että siinä oli kuin olikin fyysisiä vammoja, vaan so not.
Voithan sää väittää, ettei niitä ollut siinä silloin ku lähetit, eli kusti on kait polkenut paketin päältä tällä kertaa tai kohdellut muuten vain postiaan kaltoin. :)
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #139 : 17.12.2008 10:15 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili

EDIT. Heh, sen verran olivat näköjään SanDiskilla säikähtäneet, että palautusoperaatio lähti käyntiin ilman sen kummempia mukinoita. Saatanpa huvin vuoksi lähettääkin tuon vehkeen sinne. Eihän ne sitä vaihda, kun toteavat itsekin että siinä oli kuin olikin fyysisiä vammoja, vaan so not.
Voithan sää väittää, ettei niitä ollut siinä silloin ku lähetit, eli kusti on kait polkenut paketin päältä tällä kertaa tai kohdellut muuten vain postiaan kaltoin. :)

Heh, voin joo. Eri asia on, meneekö se läpi, kun asiakaspalvelujannu on alusta asti ollut sitä mieltä, että näytössä on säröjä.

Nyt ne kyseli jo, että kelpaako mulle Sansa Fuze tilalle, kun e280:stä ei enää ole varastossa. Pelottavaa, kuinka helposti sitä alkaa kuvitella, että ehkä tässä on painittu niin kauan, että ne vaan vaihtais sen, eikä katsois koko soitinta. Mutta eihän niin voi käydä. Eihän? ;)


EDIT. Pistin soittimen nyt menemään SanDiskille. Olen kyllä jo skouttaillut, että mistä laitetaan uusi vehjas tilaukseen heti, jos ja kun tämä yritys feilaa, mutta odotellaan nyt kuitenkin tuomio ensin. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka niillä kävisi vahinko ja vaihto menisi jostain marginaaliraosta läpi asti.


« Viimeksi muokattu: 31.12.2008 14:29 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: MP3 soittimet « Vastaus #140 : 19.01.2009 09:26 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jooh. Suositelkaa jotain hyvää mp3-soitinta, jossa ainakin joku kahdeksan gigaa tilaa. Eikä sitten iPod Touchia, se maksaa tyyliin satasen siinä se pelkkä kosketusominaisuus. ._.

Creative Zeniä tai Zen X-Fi:tä olen ajatellut, mutta senkus suosittelette mitä haluatte. Saa kertoa mielipiteet tuosta Zenistä myös jos omistaa/on kokeillut.
Tällä hetkellä olen täysin samassa tilanteessa. Eli vanha ja hyvin palvellut 2nd gen iPod mini alkaa pikku hiljaan hajoamaan käsiin(hold-nappi prakaa huolella) ja vaihtoakustakin rupeaa virta loppumaan.

Samaa Creativen Zen X-Fi:tä olen myös katsellut, jonka 16gb malli ei olisi edes kovinkaan pahan hintainen ja sisältää kivan nipun ominaisuuksia. Arvostelut ovat myös olleet pääasiassa myönteisiä joitain poikkeuksia lukuunottamatta, mutta mites nuo Applen soittimet? Uusi nano houkuttelisi melkein jo pelkästään tätä tällä hetkellä omistettua miniä matkivalla designilla, Classicissa houkuttelee periaatteessa pelkästään isompi ruutu(levytilan suuruudella ei niin suurta merkitystä), ja Touch nyt on vain helvetin kallis teknolelu. Mites myös Sandiskin soitinmallit? Jossain vaiheessa taidettiin tällä laudallakin niitä kehuskella.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: MP3 soittimet « Vastaus #141 : 19.01.2009 17:35 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Tuohon edellisen sukupolven iPod nanoon niin tyytyväinen, että saa tulla kyllä aikamoinen mp3-soitin vastaan, että enää siirtyisin Applen bandwagonista pois.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #142 : 19.01.2009 19:43 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Mites myös Sandiskin soitinmallit? Jossain vaiheessa taidettiin tällä laudallakin niitä kehuskella.

Mä olen ainakin tykännyt, hommattuani SanDisk Sansan (e280) noin vuosi sitten. Laite on tarpeisiini juuri sopivan mallinen, yksinkertaisen tyylikäs, sopivan tilava(8 gigaa), helppo käyttää ja kuitenkin melko monipuolinen ominaisuuksiltaan. Nythän omani on tosiaan epäkunnossa, mutta näytössä olevaa säröä ei voine laittaa vehkeen syyksi(vaikka tähänkään päivään mennessä en ymmärrä, miten se on siihen ilmaantunut).

Sansa-mallisto on tosin nyttemmin uudistettu, mutta käsittääkseni näissä ei ole ulkopuolisten uudistusten lisäksi mitenkään erikoisia muutoksia. Sansa Clip on sellainen pieni Shuffle-tyyppinen ratkaisu, Sansa View taas isommalla näytöllä ja suuremmalla muistilla varustettu kalliimpi vehjas, ja Sansa Fuze se välimallin soitin, jossa on nätti värinäyttö, tilaa 8 gigaan asti ja muut herkut, mutta ei mitään ylimääräistä. Tähän todennäköisesti päätynen itse seuraavaksi. Niin, ja tietty näissä kaikissa on Micro SD -slotti muistin laajennusta varten, eli 8 gigainenkin soitin on käytännössä ja tarpeen vaatiessa tuplat isompi.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #143 : 22.01.2009 00:02 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Pelottavaa, kuinka helposti sitä alkaa kuvitella, että ehkä tässä on painittu niin kauan, että ne vaan vaihtais sen, eikä katsois koko soitinta. Mutta eihän niin voi käydä. Eihän? ;)

Ei perkele, tänään oli UPS yrittänyt tuoda pakettia. En kyllä keksi mitään muuta selitystä kuin että sieltä pukkaa uutta soitinta. Mikäli näin, saatan tehdä voitontanssin.

Elleivät ne perkeleet ole laittaneet vaan sitä vanhaa soitinta takaisin "tough luck" -viestin kanssa...


EDIT.

Woohoo, uunituore 8gb Sansa Fuzehan sieltä napsahti! Ja saman tien neljän gigan micro SD:n kanssa. Kannattaa painia.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2009 14:26 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: MP3 soittimet « Vastaus #144 : 02.02.2010 17:34 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Niinhän siinä kävi, että uskollinen iPod Nanoni päätti sitten päättää elonpäivänsä. Muutama päivä sitten kesken lumitöiden se onnistui jotenkin putoamaan lumihankeen. Silti se yhä toimi. Sitä seuranneena päivänä olin taas paskamaisissa lumitöissä, taskuun onnistui ehkä pääsemään vähän lunta ja todennäköisesti kosteuden takia se ei enää pelaa. Äänet vaikuttaisi pelaavan, mutta näyttö näyttää mustaa. Jos tuohon koskee, niin se alkaa vaan piippailemaan.

Sain ainakin hyvän tekosyyn hankkia uuden ja paremman iPodin. Ikävä kyllä hajoaminen sattui juuri pahimpaan aikaan - minulla ei ole yhtään rahaa. Pitää siirtää iPodin hankkimista jonnekin tulevaisuuteen. Ajattelin, että jos vähän rahaa saisi, niin voisi hankkia tuollaisen Sandiskin ainakin väliaikaiseksi soittimeksi. Veli, jolla on mennyt 2-3 Applen soitinta jo paskaksi, uskalsi kehua kyseistä soitinta paremmaksi kuin iPodit.

On vähän orpo olo, kun ei ole ehjää mp3-soitinta. :(
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #145 : 02.02.2010 20:32 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Joo, nuo ipodit ei oikein koskteutta kestä. Omani lakkasi toimimasta kun pudotin sen vessanpönttöön. No mutta sinne paska kuuluukin, joten ihan oikein se meni loppujen lopuksi.

Nyt on käytössä Sansan E200 (ehkä) ja ihan hyvin on toiminut, mutta tuo rockboxin custom firmware välillä bugittaa. Alkaahan tuo olemaan jo muutaman vuoden vanha vehje. Olisi kiva hommailla joku uusi soitin. Kuulin juttua, että jossain Sonyn soittimessa olisi paras äänenlaatu. Toisaalta itselle on melkeinpä tärkeintä se, että ei tarvitse asentaa mitään turhia paskasoftia koneelle. Parasta tuossa Sansassakin on se, että se toimii kuin USB-muistina. Kiinni vain ja siirtää tiedostot kansioon.
Play-Asia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #146 : 02.02.2010 20:43 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Sansat on kyllä näppäriä. Itselläni on Sansa Fuze, jonka sain takuun kautta reilu vuosi sitten vanhan e200-sarjalaisen hajottua. Oikeastaan ainoa vika tässä on se, että tietyn biisin etsintä saisi olla kätevämpää. Eli jotain aakkosjakoa kaipailis biisilistoihin, varsinkin kun jostain käsittämättömästä syystä tässä ei pääse edes listan ympäri, eli ekasta viimeiseen. Vanhoissa se sentään onnistui. Tuleekin siis monesti napsuteltua shufflella itsensä lähelle, ja selattua siitä, jos jotain spesifiä biisiä haluaa kuunnella.

Muuten käyttis, akkukesto ja juuri tuo usb-yhteys ovat mainioita. Ja soundikin, kai.

EDIT. Niin, ja myös muistin laajennusta micro-SD:llä on arvostettava.


« Viimeksi muokattu: 02.02.2010 20:50 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #147 : 03.03.2010 09:34 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Noniin, nyt se sitten tapahtui. Pudotin hyvin palvelleen 32GB iPodini varaston lattialle tuossa vähän aikaa sitten ja nyt kuunnellessani musiikkia se tilttasi. Boottauksen jälkeen näytölle ilmestyi vain Apple Supportin nettiosoite ja surullinen pikku iPodin kuva. Kovalevy raksuttaa suht ikävästi..

Masiina on siis about 3-4v vanha, joten takuun piikkiin tätä tuskin enään on mahdollista saada. Taitaa siis olla uuden osto edessä tässä. Ennen sitä haluaisin kuitenkin kuulla jonkun expertin käsityksen, että mikä tuossa laitteessa mahdollisesti kusee ja onko mahdollista korjata kotikonstein mitenkään järkevästi. Oman käsitykseni mukaan kovo meni paskaksi, ja korjaaminen on varmaan suht hankalaa.

Sitten vaihtoehtoja. Verkkiksessä olen siis töissä, joten saan nuita laitteita ihan kohtuu hintoihin ostettua. Vaihtoehtoja on oikeastaan kolme, eli 16GB iPod Nano ~155€, 160GB perus-iPod 216€ sekä 32GB iPod Touch 260€. Tällä hetkellä eniten himottaa tuo Touch juurikin tuon kosketusnäyttönsä ja muiden ominaisuuksiensa takia ja siinä olisi myös tarpeeksi tilaa. Nanossa taas en usko, että tila tulee riittämään kun nytkin tuolla iPodini kovolla on about 25GB musiikkia, josta on vähän ikävä ruveta suuremmin karsimaan.

Oikestaan pitäisi siis päättää tuon Touchin ja "perus-iPodin" väliltä. Tuo 260€ on mielestäni ihan siedettävä summa tuosta Touchista, jos se vain on mitenkään järkevä ostos. Haluaisin lähinnä tietää, että miten se käytännössä eroaa iPhonesta, muutenkuin että sillä ei voi soittaa. Käsittääkseni se on myös hieman vähemmän tehoa omaava masiina? IPhoneen tuskin olen myöskään tässä sijoittamassa, kun taskussa surraa hyvin toimiva Nokia E51.

Eli kertokaa nyt joku mielellään, että miten tuo Touch eroaa iPhonesta. Onko paljon samoja hyviä Appseja ja pelejä, vai onko moni niistä vain iPhonelle? Eli onko iPod Touch iPhone, jolla ei vain voi soittaa vai jotenkin pahasti karsittu pikkuveli johon ei kannata pennejään laittaa..?

Kiitos jo etukäteen  :)    Edit: Wikipedian artikkelin jo luinkin, mutta mielipiteet kelpaisi silti. Wikipediassa ei myöskään tarkemmin eritelty, että mitkä Appsit eivät esim. Touchilla toimi...


« Viimeksi muokattu: 03.03.2010 10:25 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Re: MP3 soittimet « Vastaus #148 : 03.03.2010 11:24 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pudotin hyvin palvelleen 32GB iPodini varaston lattialle tuossa vähän aikaa sitten ja nyt kuunnellessani musiikkia se tilttasi. Boottauksen jälkeen näytölle ilmestyi vain Apple Supportin nettiosoite ja surullinen pikku iPodin kuva. Kovalevy raksuttaa suht ikävästi..
Kiintolevyt ei oikein osaa arvostaa kovalle lattialle pudottamisia. Joten jos se levy on alkanut ääniä pitelemään, niin sitä tuskin kuntoon saa. Sen levynhän voi kyllä vaihtaa. Muistelisin jossain nähneeni modauksen jossa iPodin kiintolevy vaihdettiin CompactFlash -muistikorttiin.


Eli kertokaa nyt joku mielellään, että miten tuo Touch eroaa iPhonesta. Onko paljon samoja hyviä Appseja ja pelejä, vai onko moni niistä vain iPhonelle? Eli onko iPod Touch iPhone, jolla ei vain voi soittaa vai jotenkin pahasti karsittu pikkuveli johon ei kannata pennejään laittaa..?
Kaikki iPhone-sovellukset (parempi termi olisi varmaan App Store -pelit) toimii myös Touchissa, paitsi sellaiset jotka tarvitsee jotain iPhonen ominaisuutta jota Touchissa ei ole (esim. kamera). Tälläisiä sovelluksia on kuitenkin hyvin hyvin vähän.

Touchin erot iPhoneen verrattuna:
- Takakansi metallinen
- Vähän ohuempi
- Vähän tehokkaampi (suurempi kellotaajuus)
- Enemmän tallennusmuistia
- Ei puhelinominaisuuksia (eli ei myöskään datayhteyksiä)
- Ei GPS:ää
- Ei kompassia
- Ei kameraa


Touchia ostaessa kannattaa huomioida, että se karvalakkimalli, eli 8Gt malli on edellisen sukupolven mallia (sama tilanne myös iPhonen kohdalla). Kolmannen sukupolven Touch ja iPhone osaa tiettyjä graafisia kikkoja joita vanhemmat mallit eivät osaa, joten jos on vaarana että aiot pelejä pelailla sillä, niin nuo karvalakkimallit kannattaa unohtaa.

Oikestaan pitäisi siis päättää tuon Touchin ja "perus-iPodin" väliltä. Tuo 260€ on mielestäni ihan siedettävä summa tuosta Touchista, jos se vain on mitenkään järkevä ostos.
Kyllä minä ainakin suosittelisin Touchia, koska ei kai siitä ole haittaa jos MP3-soittimella voi tehdä jotain muutakin kuin musiikkia kuunnella. Tai voihan iPod Classicilla elokuvia kattella ja iPod-pelejä pelata, mutta Touchin näyttö on vähän suurempi mikä on varmaan elokuvia katsellessa mielekkäämpi ja sille on 140 000+ sovellusta. Nuo iPod-pelit ovat käsittääkseni lähempänä kännykkäpelejä kun taasen App Storen pelivalikoima on lähempänä käsikonsolien pelejä (mm. GTA: Chinatown Wars).

Touchin ja iPhonen suurin ero on oikeastaan puhelinominaisuudet (+ hinta ja sonera"vankeus"), jossa suurimpana datayhteys. Datayhteys = Internet kaikkialla. Onhan Touchissakin WiFi. mutta WiFi-tukiasemia ei ihan joka nurkalla ole. Erilaisia nettiä käyttäviä sovelluksia on kuitenkin tänä päivänä niin paljon, että eihän sitä koskaan tiedä milloin ja missä nettiyhteydelle olisi käyttöä - ennen kaikkea sellaiselle laitteelle jolla netin selaus onnistuu tässä ja nyt. iPhonen nettiyhteydenhän voi myös tetheröidä tietokoneelle.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #149 : 03.03.2010 12:07 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Ei sillä netillä nyt niin väliä, kunhan wlan löytyy. Himassa, koulussa ja duunissa sellainen anyway on. Mutta kyllähän tuo Touch sen verran himottaa ominaisuuksiensa puolesta sen verran, että sen valitsen.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines