Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 21
Tulostusversio
Aihe: Kysy/vastaa raudasta  (Luettu 238511 kertaa)
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #180 : 17.07.2008 13:54 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili Hei, olisiko mahdollista, että joku guru tekisi oikein kunnon NAT-tutoriaalin selkokielellä? Kaivelee hiukan, kun torrentit matelee, eikä joidenkin nettipelien hostaamisesta tule mitään. Arvostaisin suuresti, kiitos.

editt: Tosiaan, tietääkö kukaan, miten saan selville, mitä portteja joku peli, esim. Warcraft3, käyttää? Torrenttiohjelmien osaltahan sen saa helposti selville.


e2: kiitti, nyt homma toimii


« Viimeksi muokattu: 17.07.2008 17:30 kirjoittanut Rignel »
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #181 : 17.07.2008 15:06 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili En osaa ehkä mitään yleismaallisia ohjeita antaa, mutta tässä ohjeet miten itse olen menetellyt esim. juurikin Warcraftin kanssa.

Ihan ensimmäisenä pitää selvittää millaista IP-osoitetta modeemi käyttää (ipconfigilla saa komentoriviä käyttämällä ainakin koneen sen hetkisen IP-osoitteen, josta voi sitten modeemin vastaavan päätellä). Itselläni nykyinen käyttää 192.168.1.1 ja vanhemman asetuksiin sen sijaan pääsi ositteella 10.0.0.2. Tämän IP-osoitteen mukaan asetetaan myös manuaalisesti IP-osoite tietokoneelle. Itse olen toiminut tähän tapaan. Vanhalla modeemilla asetukset olivat täsmälleen samat, mutta alun 192.168.1.x tilalla oli 10.0.0.x.

Kun IP-osoite on asetettu, mennään modeemin asetuksista avaamaan haluttu portti halutulle IP-osoitteelle. Itselläni toimenpide asetuksien puolella näyttää tältä. Lisäksi saatta olla jotain modeemikohtaisia asetuksia, kuten esim. minun pitää poistaa modeemin oma palomuuri käytöstä tai hostiminen ei toimi.

Tässä on nyt pikaisesti jotakin, jos vaikka noiden avulla pääsisi jyvälle. Itse olen ainakin tällä tapaa aina toiminut onnistuneesti. Kannattaa tsekata mitä Portforwardin reititinlistalla omastasi sanotaan. Tuolta pitäisi myös löytyä tarkempia ohjeita, jos niitä tarvitsee, ja esimerkiksi lukuisten eri ohjelmien ja pelin käyttämät portit.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #182 : 20.07.2008 21:27 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Tyttöystävä lähtee opiskelemaan ja tarvitsisi läppärin mukaan. Käyttötarkoituksena olisi normaali netin käyttö, mesetys yms. muut normaalit askareet kotioloissa. Pelaamiseen konetta ei käytetä. Jotakin minäkin tiedän näistä, vaikka vähän ulkona olenkin viime vuosina ollut, mutta kysyisin silti laudan tietokone-ihmisiltä neuvoa asiaan ja suosituksia mallien suhteen. Hintaluokka on siellä 500-700 euron paikkeilla, joten parasta olisi jos tuon sisältä löytyisi jotain. Loppupäästä voi vähän luistaa, mutta en usko että tuon enempää haluaa hän koneeseen sijoittaa. Varsinkin kun koneella ei tehdä mitään sen kummempaa. Hyvä olisi kuitenkin, jos kone ei yskisi Vistan alla, vaikka muutama ohjelma olisikin auki. Parasta olisi tietysti melkein, jos koneessa olisi XP mutta taitaa olla vähän harvassa nuo nykypäivänä.

Tuolla hinnalla taida oikein irrota muuta kuin 15" näytöllä varustettuja koneita, joten se olisi kokoluokkana. Muistia tarvitsisi olla tosiaan se 2GB Vistan kanssa ja kuulemani mukaan myös kaksiydinprosessori olisi hyvä olla. Pitääkös tuo paikkansa? Kiintolevyn kooksi riittänee hyvin joku 120-160Gt, kun ei sinne sen kummempaa laiteta. Komponenttivaatimuksista olenkin itseasiassa kohtuu hyvin selvillä, mutta kaipaisinkin enemmänkin jotain mallisuosituksia noiden hintarajojen sisällä. Itse olen katsellut mm. HP Pavilion G7061 15.4" -mallia.

Eli, olisin aika kiitollinen jos joku laudan asiantuntijoista pystyisi heittämään jonkun hyvän ja asiallisen mallin tuon hintaluokan sisällä. Kuulisin ihan mielelläni myös merkeistä ja niiden eroista ja mahdollisista ongelmista, mihin joidenkin merkkien kanssa saattaa törmätä.  :)


« Viimeksi muokattu: 20.07.2008 21:34 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #183 : 21.07.2008 15:10 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili
Tyttöystävä lähtee opiskelemaan ja tarvitsisi läppärin mukaan. Käyttötarkoituksena olisi normaali netin käyttö, mesetys yms. muut normaalit askareet kotioloissa. Pelaamiseen konetta ei käytetä. Jotakin minäkin tiedän näistä, vaikka vähän ulkona olenkin viime vuosina ollut, mutta kysyisin silti laudan tietokone-ihmisiltä neuvoa asiaan ja suosituksia mallien suhteen. Hintaluokka on siellä 500-700 euron paikkeilla, joten parasta olisi jos tuon sisältä löytyisi jotain. Loppupäästä voi vähän luistaa, mutta en usko että tuon enempää haluaa hän koneeseen sijoittaa. Varsinkin kun koneella ei tehdä mitään sen kummempaa. Hyvä olisi kuitenkin, jos kone ei yskisi Vistan alla, vaikka muutama ohjelma olisikin auki. Parasta olisi tietysti melkein, jos koneessa olisi XP mutta taitaa olla vähän harvassa nuo nykypäivänä.

Tuolla hinnalla taida oikein irrota muuta kuin 15" näytöllä varustettuja koneita, joten se olisi kokoluokkana. Muistia tarvitsisi olla tosiaan se 2GB Vistan kanssa ja kuulemani mukaan myös kaksiydinprosessori olisi hyvä olla. Pitääkös tuo paikkansa? Kiintolevyn kooksi riittänee hyvin joku 120-160Gt, kun ei sinne sen kummempaa laiteta. Komponenttivaatimuksista olenkin itseasiassa kohtuu hyvin selvillä, mutta kaipaisinkin enemmänkin jotain mallisuosituksia noiden hintarajojen sisällä. Itse olen katsellut mm. HP Pavilion G7061 15.4" -mallia.

Eli, olisin aika kiitollinen jos joku laudan asiantuntijoista pystyisi heittämään jonkun hyvän ja asiallisen mallin tuon hintaluokan sisällä. Kuulisin ihan mielelläni myös merkeistä ja niiden eroista ja mahdollisista ongelmista, mihin joidenkin merkkien kanssa saattaa törmätä.  :)
Ei Vistaa. Ainoa neuvo jonka pystyn antamaan. Vaikka olisi Vista alla niin käytä se ~30 min Xp:n etsimiseen/wareemiseen ja asenna se siihen läppäriin. Se ei kummiskaan niin monimutkainen projekti olisi, etteikö kannattaisi hyötyyn nähden. Windowsejahan ei tunnetusti osteta.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #184 : 21.07.2008 15:50 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tyttöystävä lähtee opiskelemaan ja tarvitsisi läppärin mukaan. Käyttötarkoituksena olisi normaali netin käyttö, mesetys yms. muut normaalit askareet kotioloissa. Pelaamiseen konetta ei käytetä. Jotakin minäkin tiedän näistä, vaikka vähän ulkona olenkin viime vuosina ollut, mutta kysyisin silti laudan tietokone-ihmisiltä neuvoa asiaan ja suosituksia mallien suhteen. Hintaluokka on siellä 500-700 euron paikkeilla, joten parasta olisi jos tuon sisältä löytyisi jotain. Loppupäästä voi vähän luistaa, mutta en usko että tuon enempää haluaa hän koneeseen sijoittaa. Varsinkin kun koneella ei tehdä mitään sen kummempaa. Hyvä olisi kuitenkin, jos kone ei yskisi Vistan alla, vaikka muutama ohjelma olisikin auki. Parasta olisi tietysti melkein, jos koneessa olisi XP mutta taitaa olla vähän harvassa nuo nykypäivänä.

Tuolla hinnalla taida oikein irrota muuta kuin 15" näytöllä varustettuja koneita, joten se olisi kokoluokkana. Muistia tarvitsisi olla tosiaan se 2GB Vistan kanssa ja kuulemani mukaan myös kaksiydinprosessori olisi hyvä olla. Pitääkös tuo paikkansa? Kiintolevyn kooksi riittänee hyvin joku 120-160Gt, kun ei sinne sen kummempaa laiteta. Komponenttivaatimuksista olenkin itseasiassa kohtuu hyvin selvillä, mutta kaipaisinkin enemmänkin jotain mallisuosituksia noiden hintarajojen sisällä. Itse olen katsellut mm. HP Pavilion G7061 15.4" -mallia.

Eli, olisin aika kiitollinen jos joku laudan asiantuntijoista pystyisi heittämään jonkun hyvän ja asiallisen mallin tuon hintaluokan sisällä. Kuulisin ihan mielelläni myös merkeistä ja niiden eroista ja mahdollisista ongelmista, mihin joidenkin merkkien kanssa saattaa törmätä.  :)
Ei Vistaa. Ainoa neuvo jonka pystyn antamaan. Vaikka olisi Vista alla niin käytä se ~30 min Xp:n etsimiseen/wareemiseen ja asenna se siihen läppäriin. Se ei kummiskaan niin monimutkainen projekti olisi, etteikö kannattaisi hyötyyn nähden. Windowsejahan ei tunnetusti osteta.

Nykyään ei paljon XP-koneita enään ole. Tietysti sellaisen varmaan jostain saa, mutta jos haluaa koneen kaupasta hyvällä takuulla jne. niin Vista on käytännössä se mikä siinä tulee. Jos XP-kone on mahdollisuus ottaa niin silloin se melkein kyllä kannattaa. tyttöystäväsi kun kuitenkaan välittää pätkääkään onko siinä XP vai Vista, mutta osaa varmaan käyttää XP:tä paremmin ja se vielä toimiikin sutjakammin, jos halvemmasta koneesta on muutenkin kyse.

Vista sitten tosiaan vaatii vähintään sen 2GT muistia. Ja kannattaa tarkistaa että se näytönohjain ei vie mielettömiä määriä sitä keskusmuistia. Mieluiten ei ollenkaan, mutta sellaset koneet taitaa maksaa yli budjetin. Kannattaa tietysti kysellä.
En usko että Vista nyt käytännössä prosessorilta mitään ihmeempiä vaatii. Kuin sen mitä nyt niissä koneissa on. Vaikka konetta missä on Celeron en suosittele hankkimaan. Tämän jälkeen siitä koneesta tuleekin aika usein kaksi ydinprosessorin omaava. Ja tietysti kannattaa muistaa että mitä nopeampi niin sitä nopeampi :)

Itse olen noissa kannettavissa aina suositellut sellaista konetta missä olisi hyvä takuu. Itse hommasin tyttöystävälle 3 vuoden on-site takuulla kannettavan ja tarpeeseen tuli 1,5v päästä. Tosin tämä taas maksaa, ja eihän se kone 100% varmuudella hajoa. Mutta muistaakseni siitä nyt harvoin satasia joutuu maksamaan ja se tuo pienen turvallisuuden tunteen ja jossain tilanteessa helpottaa elämää aika paljon.

Ja riippuen käytöstä, kannattaa miettiä USB-väylien määrää. Se helposti unohtuu samoin kuin valmistajilta on ne "unohtunut" noissa halvimmissa koneissa. Ja hiiri (ei kukaan sitä levyä käytä) ja muistitikku vaatii kummatkin jo yhdet. Sitten jos tulee vaikka modeemia, tulostinta, digisovitinta, kameraa, kännykkää, MP3-soitinta jne. vielä joskus niin niitä kannattaa olla muutama. Siis vaikka nyt ei tulisikan mieleen tarkoitusta niille. Niitä kun vain käyttää lähes kaikki laitteet nykyään niin niitä tarvitaan.

Nuo nyt on ohjeellisia neuvoja. Itse en ole kummoisemmin noita kannettavia viime aikoina katsellut, joten varmasti löytyy jotain mikä ei ehkä pidä minun kertomien "faktojen" kanssa paikkaansa, mutta noista nyt kannattaa lähteä liikkeelle.

Gigantissahan saa varmaan itse firman puolesta parhaimman takuun, mutta se varmaan maksaa hiukan enemmän. Expertillä myynnissä olleissa kannettavissa on ollut mielestäni hyvät takuut jo valmistajilla. Ja jos ei ole suoraan sielä usein on löytynyt lisäoptio helposti paremmalle takuulle.

Ei muuta kuin: "Happy hunting ;D"
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #185 : 21.07.2008 16:36 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Itse tilasin kannettavan alkukesällä osoitteesta www.kannettavatietokone.fi. Tuolla nettisivulla on myös kannettava-aiheinen keskustelupalsta, josta saa nopeasti vinkkiä oikean kannettavan valitsemiseen. Kannattaa ehdottomasti tutustua sivustoon. Kaikista tietokonemalleista on myös tehokkuus -kannettavuus -3d-ominaisuudet -taulukko näkyvissä, josta voi päätellä paljon tietokoneen soveltuvuuksista.

Itse ostin Asuksen M51SE -kannettavan, mutta siinä on hieman tuota näytönohjainpuolta, joka tekee hinnasta turhan kalliin, jos kannettavalla ei lainkaan pelata. Asuksen kannettavia suosittelisin kuitenkin vilkaisemaan, sillä niissä on vakiona 2 vuoden takuu.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #186 : 21.07.2008 17:26 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ei Vistaa. Ainoa neuvo jonka pystyn antamaan. Vaikka olisi Vista alla niin käytä se ~30 min Xp:n etsimiseen/wareemiseen ja asenna se siihen läppäriin.

Nykyään Vista toimii jo ihan asiallisesti, ja sen tuomat lisähärpäkkeet ovat hyvin käytännöllisiä kunhan niihin tottuu.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #187 : 21.07.2008 17:31 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Eipä ole ollut vielä mitään ongelmia Vistan kanssa. Alussa piti hieman totutella, kun oli ollut 10 vuotta Win95:n teema käytössä.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #188 : 21.07.2008 17:57 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Mutta miksi ottaa Vista jos voi valita XP:n? Jotta saa jonkun perkeleen digitaalisen muistilapun työpöydälle? Xp kummiskin rullaa ton hintaluokan koneissa kuin unelma, Vista voi vääntää vastaan. Mutta niin, kai nämä mielipidekysymyksiä on.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #189 : 21.07.2008 18:17 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Mutta miksi ottaa Vista jos voi valita XP:n? Jotta saa jonkun perkeleen digitaalisen muistilapun työpöydälle? Xp kummiskin rullaa ton hintaluokan koneissa kuin unelma, Vista voi vääntää vastaan. Mutta niin, kai nämä mielipidekysymyksiä on.

Ainakin jos haluaa 4gb rammia koneeseen, niin 64-bittinen Vista on välttämätön.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #190 : 21.07.2008 18:27 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ainakin jos haluaa 4gb rammia koneeseen, niin 64-bittinen Vista on välttämätön.

Puhumatta myöskään DirectX 10:stä, joka on osoittanut tehokkuutensa korkeammissa resolutiioissa kun sitä on opittu käyttämään.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #191 : 21.07.2008 18:32 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ainakin jos haluaa 4gb rammia koneeseen, niin 64-bittinen Vista on välttämätön.

Puhumatta myöskään DirectX 10:stä, joka on osoittanut tehokkuutensa korkeammissa resolutiioissa kun sitä on opittu käyttämään.

...tosin DX10 tuskin merkitsee paljoa ihmiselle, joka ei pelaa PC:llään.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #192 : 21.07.2008 20:05 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
...tosin DX10 tuskin merkitsee paljoa ihmiselle, joka ei pelaa PC:llään.

Se on kyllä totta. Minun mielestäni Despiren skenaarion kohdalla suurin huolen aihe on kestävyys. Kannettavat ovat sangen herkkiä vioille, ikäviä asioita sattuu, ja ne saavat kenet tahansa vihaiseksi. Itse suosittelisin Asuksen miniläppäreitä (EEE?), jollei niissä olisi solid statea. Se kun menee aika nopsaan paskaksi jos käytät Windowsia sen kanssa. Kaverit olivat onnistuneet rikkomaan EEN:n kahdessa päivässä kun olivat asentaneet XP:n, ja laite koko ajan kirjoitti tavaraa heittovaihtotiedostoon.


« Viimeksi muokattu: 21.07.2008 20:12 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #193 : 21.07.2008 21:40 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Mutta miksi ottaa Vista jos voi valita XP:n? Jotta saa jonkun perkeleen digitaalisen muistilapun työpöydälle? Xp kummiskin rullaa ton hintaluokan koneissa kuin unelma, Vista voi vääntää vastaan. Mutta niin, kai nämä mielipidekysymyksiä on.

Ainakin jos haluaa 4gb rammia koneeseen, niin 64-bittinen Vista on välttämätön.

Eiköhän tämä onnistu 64bit XP:lläkin. Vai?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #194 : 21.07.2008 21:49 »
lloyf Jäsen Viestejä: 99 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vista on välttämätön.

Vuoden vitsi. Windows ei oo, eikä tuu olemaan, koskaan mikään välttämättömyys >; hmpf
"That deaf, dumb and blind kid plays by sense of smell"
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #195 : 21.07.2008 22:08 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vuoden vitsi. Windows ei oo, eikä tuu olemaan, koskaan mikään välttämättömyys >; hmpf

Kyllä se vaan tuppaa tulemaan kun teet tietynlaista kehitystyötä. Turha luullakaan että niitä kaikkia työkaluja edes saa Linuxille. Puhumattakaan nyt niiden vastikkeiden yleisestä tasosta tai dokumentaatiosta. :)
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #196 : 21.07.2008 22:19 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Mitäs sillä 4Gb:llä rammia sitten edes tekee? 2Gb rammia ja XP niin varmasti rullaa noiden perustarpeiden vaatimalla tavalla. Mutta niin, jokanen tyylillään. En vaan ymmärrä miksi ostaa jotain tehohirmumyllyä jos kummiskin hukkaa ne tehot käyttöjärjestelmään.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #197 : 22.07.2008 08:44 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mitäs sillä 4Gb:llä rammia sitten edes tekee?

XP:ssä se menee kyllä suurimmaksi osaksi hukkaan, koska XP ei osaa hyödyntää sitä tehokkaasi. Vista taas osaa tunkea itsensä ihan kokonaan muistiin, jolloin nopeus kasvaa merkittävästi.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #198 : 25.07.2008 23:27 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Nyt olen laiska. En edes käytä googlea. Kysyn täältä ensin. Eli tutulla olisi videokamera hankinnassa, joten kysyi minulta mikä olisi hyvä kun tekniikkaa seurailen (mikä oletus on että kun seuraa jotain tekniikkaa niin tietää joka vempeleestä tärkeimmän?).

Mutta siis: Mikäs on nykymaailman trendi videokameroissa? Onko kiintolevylliset tai DVD-kirjoittavat toimivia? Ja helppokäyttöisiä? Olen kuullut että joissain voi olla pientä rumbaa tallennusmuodon kanssa. Eli armoton kääntäminen muodosta toiseen on hankalaa. Onko siis laitetta joka pakkaa lennosta datan?

Ja siis tarvetta ei ole huippukameralle, vaan lähinnä muistojen ja tapahtumien tallentamiselle.

Ei nyt syvällisesti tarvitsisi minua valaista (totta kai tietty kaiken tiedon otan vastaan), mutta hiukan katsausta nykytilanteesta ja ominaisuuksista jne. olisi mukava saada tietoa. Ennen kuin alan kahlaamaan sitä googlea...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #199 : 25.07.2008 23:34 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Siskollani on suoraan DVD:lle tallentava videokamera. Se on helppokäyttöinen ja toimi, jos ei ole tarvetta editoida raakamateriaalia tai muutella eri formaatteihin.

DV-kamera on toki paras valinta sen takia, että kuvattu materiaali on helppo vetäistä firewirellä tietokoneelle, editoida turhat pois ja polttaa sitten DVD:lle. Itse en valitsisi tänä päivänäkään mitään muuta (tietty HDV:n, mutta hintaahan niillä on)

Mutta sehän olen vain minä: jos haluaa vaivattomasti tallentaa omat kuvauksensa optiselle medialle ja ei ole intoa hypätä leikkaajan pallille, niin kyllä suoraan devulle tallentava kamera on ehkä paras vaihtoehto silloin.



Suoraan kovalevylle tallentavista kameroista minulla ei ole mitään kokemuksia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #200 : 27.07.2008 00:11 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
DV-kamera on toki paras valinta sen takia, että kuvattu materiaali on helppo vetäistä firewirellä tietokoneelle, editoida turhat pois ja polttaa sitten DVD:lle. Itse en valitsisi tänä päivänäkään mitään muuta (tietty HDV:n, mutta hintaahan niillä on)
Näin minäkin muistelin. Mutta eikös nämä DV-kamerat käytä niitä DV-kasetteja? Kuinkas helppoa niden siirtäminen on PC:lle? Eli onko vain "raahaa toiseen kansioon", vai pitääkö se "nauhoittaa" PC:lle?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #201 : 30.07.2008 14:29 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Eh 2Gb:n Creativen Stone päätti sanoa itsensä irti. Laite ei käynnisty kunnolla vaan käynnistäessä ruutuun jää creativeteksti ja sen jälkeen laite ei suostu edes sammumaan. Tietokone tunnistaa sen USB-laitteeksi muttei suostu avaamaan sitä. Kokeilin myös laitteessa olevaa reset-nappulaa muttei auttanut sekään.
Onko jollain jotain kikkoja miten voisi saada toimimaan, takuuta on vielä jäljellä mutten jaksaisi lähettää jos ton saa vielä jotenkin kikkailtuakin käyntiin.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #202 : 05.08.2008 18:47 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt tapahtui kyllä uskomaton juttu: Eli liitin iPod Nanoni kiinni EEE:hen ja kaikki toimi ihan mukavasti, eee avasi ohjelman, jolla pystyin manageroimaan iPodin musiikkia ja muuta. Sitten kun irroitin iPodin ja yritin kuunnella musiikkia vain huomatakseni, että kaikki musiikit olivat hävinneet. Vitutti. Noo, ei siinä mitään. Sitten liitin iPodin takaisin koneeseen (eee). Sama musiikinhallinta ohjelma aukesi taas ja tunnisti iPodin automaattisesti. Nyt seuraa se todella kummallinen osa: KAIKKI biisini olivat ohjelman mukaan vielä iPodissa ja pystyin kuuntelemaan niitä ohjelman kautta tietokoneella. Katsoin myös iPodin tiedoista tilan käytön. Tilaa oli käytössä juuri se määrä mikä musiikkeihini menee mutta silti iPodi väittää, että koneella ei ole biisin biisiä :???:

Jos joku ymmärsi mitä tuossa tapahtui olisin todella kiitollinen vinkeistä miten saisin musiikit takaisin kuunneltavaksi iPodiin.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #203 : 05.08.2008 19:34 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Kokeile buutata se iPod menua ja keskinäppäintä pohjassa pitämällä.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #204 : 08.08.2008 01:20 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Mitenkäs sais nopeutettu Winukka XP:tä? Mitä tarvis poistella ja mitä asetuksia viritellä?
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #205 : 08.08.2008 11:33 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Suosittelen etsimään interwebsistä (esim. piratebay) jonkun kevennetyn version josta on valmiiksi räipettä poistettu. Jos omatunto vaan kestää. Muutenkin se Windowsin uudelleen asentaminen itsessään yleensä nopeuttaa huomattavan paljon.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #206 : 08.08.2008 19:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Mutta eikös nämä DV-kamerat käytä niitä DV-kasetteja? Kuinkas helppoa niden siirtäminen on PC:lle? Eli onko vain "raahaa toiseen kansioon", vai pitääkö se "nauhoittaa" PC:lle?

Sori, jäänyt huomaamatta kysymyksesi.  :)


DV-kamerat käyttävät Mini DV -kasetteja, kyllä.

Video siirtyy kasetilta tietokoneen kovalevylle juurikin "nauhoittamalla", sitä varten tehdyllä ohjelmalla. Käsittääkseni ihan ilmainen Windows Movie Maker osaa tämän homman tehdä, vaikka muuten softana onkin melkoisen kauhea, vaikka Applen mainioon iMovieen verrattuna.  :)

Eli jos on kuvannut vaikkapa tunnin nauhan täpötäyteen ja haluaa sen kaiken siirtää koneelle talteen, ei muutakuin kytkee kameran tietokoneeseen, avaa "kaappausohjelman", painaa "record" painiketta ja antaa tunnin ajan siirtotyön tapahtua.

Kannattaa toki varmistua, että tietokoneessa on FireWire-liitäntä. FW ei ole liitäntänä sieltä yleisimmästä päästä, varsinkaan budjettiluokan koneissa.


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #207 : 09.08.2008 11:50 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Mitäs tarkoittaa kun avaan koneen niin kaikki toimii periaatteessa hyvin mutta kuvakkeet ja alapalkki alkavat hetken päästä katoilla tasaisin väliajoin :O Eli ne siis katoavat ja tulevat n. 5sec päästä takaisin. Kaikkea pystyn käyttämään mutta on tämä kyllä melko häiritsevää. Onko kellään mitään ehdotuksia?
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #208 : 09.08.2008 19:59 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili No pistetään vaikka tänne, katsoin tämän olevan pätevin paikka tälle viestille.

Eli.

Olen tässä jo pitkään miettinyt X0:n ostoa, ja tämänhetkinen rahallinen tilanne sen mahdollistaisikin. Olen tuota Prota ajatellut - vai mikä Elitessä olisi se, että ostaisin sen ja maksaisin sen lisähinnan, joka poistaisi minulta pari pelinostomahdolisuutta?

Kertokaa minulle; miksi ostaisin X0:n, mitä hyvää siinä on, mitä huonoa siinä on, (Ei fanipoikien näkökulmia kiitos, aina löytyy jotain huonoa), mitä hyviä pelejä sille on, Pro vaiko Elite?

Ja vastauksena en toivo "No kun se ny vaan on niin hyvä", en edes läpällä, kiitos.
tallennettu
Vs: Kysy/vastaa raudasta « Vastaus #209 : 09.08.2008 20:45 »
blindside Jäsen Viestejä: 151 Basaaripisteet: 1 Profiili
Olen tässä jo pitkään miettinyt X0:n ostoa, ja tämänhetkinen rahallinen tilanne sen mahdollistaisikin. Olen tuota Prota ajatellut - vai mikä Elitessä olisi se, että ostaisin sen ja maksaisin sen lisähinnan, joka poistaisi minulta pari pelinostomahdolisuutta?

Kertokaa minulle; miksi ostaisin X0:n, mitä hyvää siinä on, mitä huonoa siinä on, (Ei fanipoikien näkökulmia kiitos, aina löytyy jotain huonoa), mitä hyviä pelejä sille on, Pro vaiko Elite?

No ainoa asia joka Elitessä on parempaa on isompi kovo, että jos luulet pärjääväsi 60 gigatavun kovolla niin käytä ne rahat toki mielummin peliin/peleihin. Itsellä ollut tuo Elite nyt noin puoli vuotta ja 120 Gt kovosta on vielä vajaa 100 Gt tyhjänä. Olen pari arcadepeliä ja pelivideoita jonkun verran lataillut. Tietty jos jossain vaiheessa haluat kovalevyä päivittää niin tuollaisesta suuremmasta irtokovalevystä saakin sit pulittaa sen erotuksen hinnassa ja vähän enemmänkin vissiin. Tämän lisäksi suosin Eliteä niinkin pinnallisesta syystä että halusin yhtenäiset värit konsoleille (PS2 Slim, PS3 ja XO Elite. Wii nyt on ainoa valkoinen lammas tuossa joukossa).

Mitä peleihin tulee niin suuri osa parhaista peleistä ovat multiplattareita. Itse olen kaikki multiplattarit ostanut boxille. Suurimmat syyt miksi suosin XO:ta on ohjaimen käteen istuvuus (vaikea kuvitella CoD4:ää Dualshock 3:lla) sekä se että itsellä XO on poikkeuksellisesti noista kahdesta koneesta se hiljaisempi. Mun PS3 on näitä malleja jotka rupeaa noin puolen tunnin kuluttua (käytöstä riippuen) huutamaan kuin imuri. Hyviä yksinoikeuspelejäkin löytyy, Dead Rising, Mass Effect (oletan ettet pelaa PC:llä) ja Gears of War.

Yritin keksiä konsolin huonoimpia puolia ja kai mun on pakko mainita toi kovaäänisyys vaikka XO onkin minun tapauksessa noista konsoleista se hiljaisempi. Mutta kun telkkarissa on äänet suht normitasolla ja keskittyy peliin niin ei tuohon pelikonsolin äänentasoon kiinnitä niin paljon huomiota. Sitten XO:n ohjaimen ristiohjain on tietty ihan hanurista mutta sen varmaan tiesitkin jo. Sitten pitää varmaan mainita tuo boxien korkea hajoamisprosentti, joskin hajoamisriski on (kai?) nykyään pienemi kun kaikissa myynnissä olevissa konsoleissa taitaa olla se Falcon-piiri.
"The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't."
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 21
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines